open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

05 серпня 2020 року м. Дніпросправа № 160/1037/20

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Щербака А.А. (доповідач),

суддів: Баранник Н.П., Малиш Н.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 травня 2020 року (суддя Верба І.О.) у справі за позовом ОСОБА_1 до Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулась з позовом до Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 травня 2020 року позов задоволено частково.

Суд вирішив визнати протиправною відмову Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.07.2019 № 29/01/17733 у наданні відомостей про нарахування та виплату заробітної плати заступнику начальника Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у період часу включно з жовтня 2015 року до грудня 2017 року щомісячно із зазначенням наступних нарахувань (оклад, ранг, вислуга років, надбавка за напруженість, перерахунок, відпускні, компенсація, матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога на соціальні побутові питання, індексація, премія, за дні перебування у відрядження, за лікарняними листами за рахунок НКЦПФР, лікарняні за рахунок ФСС та інші виплати тощо) та утримання (аванс, ПДФО, єдиний соцвнесок, військовий збір тощо), що запитувалися.

Визнати протиправною відмову Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 29.07.2019 № 10/01/118 у наданні відомостей про нарахування та виплату заробітної плати заступнику начальника Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у період часу включно з жовтня 2015 року до грудня 2017 року щомісячно із зазначенням наступних нарахувань (оклад, ранг, вислуга років, надбавка за напруженість, перерахунок, відпускні, компенсація, матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога на соціальні побутові питання, індексація, премія, за дні перебування у відрядження, за лікарняними листами за рахунок НКЦПФР, лікарняні за рахунок ФСС та інші виплати тощо) та утримання (аванс, ПДФО, єдиний соцвнесок, військовий збір тощо), що запитувалися.

Зобов`язати Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку надати ОСОБА_1 , протягом п`яти робочих днів із дня набрання чинності рішенням суду, відомості про нарахування та виплату заробітної плати заступнику начальника Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у період часу включно з жовтня 2015 року до грудня 2017 року щомісячно із зазначенням наступних нарахувань (оклад, ранг, вислуга років, надбавка за напруженість, перерахунок, відпускні, компенсація, матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога на соціальні побутові питання, індексація, премія, за дні перебування у відрядження, за лікарняними листами за рахунок НКЦПФР, лікарняні за рахунок ФСС та інші виплати тощо) та утримання (аванс, ПДФО, єдиний соцвнесок, військовий збір тощо), що запитувалися.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Національною комісією з цінних паперів та фондового рику була подана апеляційна скарга, просить рішення суду першої інстанції скасувати, в задоволенні позову відмовити.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції було порушено норми матеріального та процесуального права, судом першої інстанції не було враховано те, що відповідь комісії, яка надана на запит ОСОБА_1 була надана в повному обсязі з урахуванням ЗУ «Про доступ до публічної інформації», враховуючи запит ОСОБА_1 .

Від Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому просить рішення суду першої інстанції скасувати, в задоволенні позову відмовити.

Адміністративна справа розглянута апеляційним судом відповідно до пункту 3 частини 1 ст.311 КАС України в порядку письмового провадження, на підставі наявних у ній доказів.

Колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Як було встановлено судом першої інстанції, 22.07.2019 ОСОБА_1 засобами електронного зв`язку направила до Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку запити щодо доступу до публічної інформації, у яких на підставі статей 34 Конституції України, статей 1, 5, 13, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», які надають право звертатись із запитами до розпорядників інформації щодо надання публічної інформації, просила надати наступну інформацію (наступні документи), відповідь просила надати на електронну адресу: відомості про нарахування та виплату заробітної плати заступнику начальника Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у період часу включно з жовтня 2015 року до грудня 2017 року щомісячно із зазначенням наступних нарахувань (оклад, ранг, вислуга років, надбавка за напруженість, перерахунок, відпускні, компенсація, матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога на соціальні побутові питання, індексація, премія, за дні перебування у відрядження, за лікарняними листами за рахунок НКЦПФР, лікарняні за рахунок ФСС та інші виплати тощо) та утримання (аванс, ПДФО, єдиний соцвнесок, військовий збір тощо).

Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку на вказаний запит від 22.07.2019 (вх. № 280/ОЗІ від 23.07.2019) надано відповідь від 26.07.2019 № 29/01/17733 наступного змісту:

- тотожний запит на публічну інформацію був отриманий 13.09.2018 (вх. № 393/03І) з проханням надати відомості про нарахування та виплату заробітної плати заступнику начальника Східного територіального управління у період часу включно з жовтня 2015 року до грудня 2017 року щомісячно із зазначенням наступних нарахувань (оклад, ранг, вислуга років, надбавка за напруженість, перерахунок, відпускні, компенсація, матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога на соціальні побутові питання, індексація, премія, за дні перебування у відрядження, за лікарняними листами за рахунок НКЦПФР, лікарняні за рахунок ФСС та інші виплати тощо) та утримання (аванс, ПДФО, єдиний соцвнесок, військовий збір тощо)

- у відповідь на цей запит НКЦПФР направив лист від 01.10.2018 № 20/01/28715;

- враховуючи вищезазначене повторно надається відповідь на запит, який надавався у 2018 році:

-- відповідно до статті 46 Закону України «Про державну службу» від 17.11.2011 № 4050-VI заробітна плата заступника начальника Східного територіального управління НКЦПФР складалась з посадового окладу (відповідно до штатного розпису на 2015 рік - 3 386 грн, з 01.05.2016 - 5 686 грн), надбавок до нього та премій;

-- надбавка за вислугу років на державній службі встановлюється індивідуально у співвідношенні до мінімальної заробітної плати залежно від стажу державної служби в таких розмірах: більше 5 років - 0,4; більше 10 років - 0,6; більше 15 років - 0,8; більше 20 років - 1,0;

-- надбавка за ранг встановлювалась у співвідношенні до мінімальної заробітної плати залежно від присвоєного йому рангу: за 6 ранг - 0,25; 5 ранг - 0,30; 4 ранг - 0,35; 3 ранг - 0,40;

-- преміювання здійснювалось у межах фонду преміювання, утвореного у розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду оплату праці;

-- відповідно до статті 50 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIІІ заробітна плата заступника начальника Східного територіального управління НКЦПФР нараховується відповідно до наступних складових:

1) посадового окладу (відповідно до штатного розпису на 2017 рік - 5 850 грн);

2) надбавки за вислугу років - встановлюється на рівні 3 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50 відсотків посадового окладу;

3) надбавки за ранг державного службовця, який займає посаду державної служби категорії «Б»: 3 ранг (800 грн), 4 ранг (700 грн), 5 ранг (600 грн), 6 ранг (500 грн);

4) виплати за додаткове навантаження у зв`язку з виконанням обов`язків тимчасово відсутнього державного службовця у розмірі 50 відсотків посадового окладу тимчасово відсутнього державного службовця;

5) виплати за додаткове навантаження у зв`язку з виконанням обов`язків за вакантною посадою державної служби за рахунок економії фонду посадового окладу за відповідною посадою;

6) премії - виплачуються з врахуванням відпрацьованого часу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.01.2017 № 15 «Питання оплати праці працівників державних органів» та наказу НКЦПФР від 16.02.2017 № 22 «Про затвердження Положення про преміювання працівників центрального апарату Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку»;

-- щорічну відпустку надають у календарних днях за відпрацьований робочий рік на підставі індивідуальної заяви працівника та наказу керівника апарату відповідно до «Порядку обчислення. середньої заробітної плати», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100;

-- у разі тимчасової непрацездатності працівника, засвідченої у встановленому порядку, виплата проводиться відповідно до «Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для рахунку виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1266;

-- відповідно до статті 115 Кодексу законів про працю та статті 24 Закону України «Про оплату праці» заробітна плата виплачується не рідше ніж два рази на місяць;

-- з нарахованої заробітної плати утримується військовий збір у розмірі 1,5% та податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18%. Оподаткуванню підлягають, незалежно від нарахованої суми, всі складові заробітної плати, за винятком допомоги у зв`язку з вагітністю та пологами.

Східним територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку на вказаний запит від 22.07.2019 (вх. № 58-ел від 23.07.2019) надано відповідь від 29.07.2019 № 10/01/118 наступного змісту:

- відповідь на ідентичний запит (вх. № 95-ел від 21.09.2018) вже надавалась відповідь від 01.10.2018 № 10/1/131, у зв`язку із чим додається копія зазначеної відповіді, зміст якої є невід`ємною частиною цього листа;

- такі елементи заробітної плати як надбавки за вислугу років та за ранг залежать не тільки від займаної посади, а і від стажу роботи конкретної особи на державній службі та в межах певних категорій посад: персональні виплати (доплати/надбавки) за додаткове навантаження або з інших подібних підстав, а також премії встановлюються в залежності від трудового внеску конкретного працівника; деякі виплати (матеріальна допомога, лікарняні) виплачуються з урахуванням особистих обставин працівника. Таким чином, у значній частині рівень заробітної плати залежить не тільки від посади, а і від особистих якостей працівника, його трудового внеску, додержання трудової дисципліни тощо, тобто має індивідуальний характер;

- нарахована заробітна плата заступника начальника Східного ТУ НКЦПФР за запитаний період, крім окладу за посадою, відображує особисті якості і досягнення (та їх оцінку керівництвом) того конкретного працівника, який займав цю посаду до його переведення після червня 2017 року на іншу посаду.

У відповіді Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 01.10.2018 № 10/1/131 на запит ОСОБА_1 вказано наступне:

- відповідно до статті 46 Закону України «Про державну службу» від 17.11.2011 № 4050-VI заробітна плата заступника начальника Східного територіального управління НКЦПФР складалась з посадового окладу (відповідно до штатного розпису), надбавок до нього та премій;

- при цьому, розміри посадового окладу на посаді заступника начальника Східного ТУ НКЦПФР становили: жовтень-грудень 2015 року - 3 386 грн, січень-квітень 2016 року - 3 386, з травня 2016 року - 5 686 грн;

- надбавка за вислугу років на державній службі встановлюється індивідуально у співвідношенні до мінімальної заробітної плати залежно від стажу державної служби в таких розмірах: більше 5 років - 0,4; більше 10 років - 0,6; більше 15 років - 0,8; більше 20 років - 1,0;

- надбавка за ранг встановлювалась у співвідношенні до мінімальної заробітної плати залежно від присвоєного йому рангу: за 6 ранг - 0,25; 5 ранг - 0,30; 4 ранг - 0,35; 3 ранг - 0,40;

- преміювання здійснювалось у межах фонду преміювання, утвореного у розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду оплату праці (в залежності від особистих досягнень працівника);

- відповідно до статті 51 Закону України «Про державну службу» від 17.11.2011 № 4050-VI державному службовцю надавалась щорічна основна оплачувана відпустка тривалістю 30 календарних дні, якщо законом не передбачено більш тривалої відпустки, з виплатою грошової допомоги у розмірі середньомісячної заробітної плати;

- на підставі постанови Кабінету Міністрів України керівникам державних органів надавалось право виплачувати працівникам матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань та допомогу для оздоровлення при наданні щорічної відпустки у розмірі, що не перевищує середньомісячної заробітної плати працівника;

- відповідно до статті 50 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIІІ заробітна плата заступника начальника Східного територіального управління НКЦПФР нараховується відповідно до наступних складових:

1) посадового окладу (відповідно до штатного розпису на 2017 рік з січня по грудень - 5 850 грн);

2) надбавки за вислугу років - встановлюється на рівні 3 відсотків посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 50 відсотків посадового окладу;

3) надбавки за ранг державного службовця, який займає посаду державної служби категорії «Б»: 3 ранг (800 грн), 4 ранг (700 грн), 5 ранг (600 грн), 6 ранг (500 грн);

4) виплати за додаткове навантаження у зв`язку з виконанням обов`язків тимчасово відсутнього державного службовця у розмірі 50 відсотків посадового окладу тимчасово відсутнього державного службовця (при наявності підстав для такої виплати);

5) виплати за додаткове навантаження у зв`язку з виконанням обов`язків за вакантною посадою державної служби за рахунок економії фонду посадового окладу за відповідною посадою (при наявності підстав для такої виплати);

6) премії - виплачуються з врахуванням відпрацьованого часу відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.01.2017 № 15 «Питання оплати праці працівників державних органів» та наказу НКЦПФР від 16.02.2017 № 22 «Про затвердження Положення про преміювання працівників центрального апарату Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку» (в залежності від особистих досягнень працівника);

- відповідно до статті 115 Кодексу законів про працю та статті 24 Закону України «Про оплату праці» заробітна плата (у тому числі «аванс») виплачується не рідше ніж два рази на місяць;

- відповідно до статті 57 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIІІ державним службовцям надається щорічна основна оплачувана відпустка тривалістю 30 календарних днів, якщо законом не передбачено більш тривалої відпустки, з виплатою грошової допомоги у розмірі середньомісячної заробітної плати. Оплата відпусток та відряджень здійснюється з урахуванням норм постанови Кабінету Міністрів України від 08.02.1995 № 100 "Порядок обчислення середньої заробітної плати";

- матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань може надаватися на умовах, визначених у постанові Кабінету Міністрів України від 08.08.2016 № 500 один раз на рік у розмірі середньомісячної заробітної плати на підставі особистої заяви;

- виплати допомоги при тимчасовій непрацездатності («лікарняні») обчислюються згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1266 «Про обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для рахунку виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням»;

- з нарахованої заробітної плати утримується військовий збір у розмірі 1,5% та податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18%. Оподаткуванню підлягають, незалежно від нарахованої суми, всі складові заробітної плати, за винятком допомоги у зв`язку з вагітністю та пологами.

Позивач, вважаючи, що їй було надано відповіді без інформації по суті запиту, звернулась до суду.

Частково задовольняючи позов, суд першої інстанції зазначив, що наведення у відповідях загальної інформації щодо розмірів окладів, відсоткового розміру надбавок, премій та додаткових виплат, ставок податку та зборів, суд оцінює як надання відповіді не по суті, оскільки позивачем запитана інформація щодо щомісячного нарахування та виплати заробітної плати працівнику за відповідною посадою у період з жовтня 2015 року по грудень 2017 року, із визначенням складових здійснених виплат.

Колегія суддів з висновками суду першої інстанції погоджується.

Частиною першою статті 1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначено, що публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Згідно частини першої статті 3 вказаного Закону право на доступ до публічної інформації гарантується:

1) обов`язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом;

2) визначенням розпорядником інформації спеціальних структурних підрозділів або посадових осіб, які організовують у встановленому порядку доступ до публічної інформації, якою він володіє;

3) максимальним спрощенням процедури подання запиту та отримання інформації;

4) доступом до засідань колегіальних суб`єктів владних повноважень, крім випадків, передбачених законодавством;

5) здійсненням парламентського, громадського та державного контролю за дотриманням прав на доступ до публічної інформації;

6) юридичною відповідальністю за порушення законодавства про доступ до публічної інформації.

Статтею 5 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачено, що доступ до інформації забезпечується шляхом:

1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом;

2) надання інформації за запитами на інформацію.

Частинами 5 та 6 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначено, що не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно.

Не належать до інформації з обмеженим доступом відомості, зазначені у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, поданій відповідно до Закону України «Про запобігання корупції», крім відомостей, зазначених в абзаці четвертому частини першої статті 47 вказаного Закону.

Згідно із статтею 12 Закону України «Про доступ до публічної інформації» суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: 1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону; 3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.

Частиною першою статті 13 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачено, що розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються, зокрема, суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.

Відповідно до частини 1 статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.

Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту (частина друга статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації»).

Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача (частина третя статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації»).

Письмовий запит подається в довільній формі (частина четверта статті 19 Закону № 2939-VІ).

Згідно із частиною п`ятою статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» запит на інформацію має містити: 1) ім`я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв`язку, якщо такий є; 2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; 3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

Відповідно до частини першої статті 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.

Частиною першою статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначено, що розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:

1) розпорядник інформації не володіє і не зобов`язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;

2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 цього Закону;

3) особа, яка подала запит на інформацію, не оплатила передбачені статтею 21 цього Закону фактичні витрати, пов`язані з копіюванням або друком;

4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п`ятою статті 19 цього Закону.

Відповідь розпорядника інформації про те, що інформація може бути одержана запитувачем із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації (частина друга статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації»).

Згідно частини першої статті 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду.

Згідно частини другої статті 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» запитувач має право оскаржити: 1) відмову в задоволенні запиту на інформацію; 2) відстрочку задоволення запиту на інформацію; 3) ненадання відповіді на запит на інформацію; 4) надання недостовірної або неповної інформації; 5) несвоєчасне надання інформації; 6) невиконання розпорядниками обов`язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону; 7) інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що саме запитувані відомості підпадають під визначення публічної інформації.

Вірно судом першої інстанції було встановлено, що запитувана позивачем інформація є публічною, оскільки нарахована заробітна плата заступника начальника Східного ТУ НКЦПФР за запитаний період, крім окладу за посадою, відображує особисті якості і досягнення (та їх оцінку керівництвом) того конкретного працівника, який займав цю посаду.

Виходячи із поняття публічної інформації, запитувана позивачем інформація, є такою, що задокументована (створена) в процесі виконання суб`єктом владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, отже, є публічною.

Вірно судом першої інстанції було зазначено, що відповідач є розпорядником вказаної інформації, а запитувана позивачем інформація щодо відомостей про нарахування та виплату заробітної плати заступнику начальника Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у період часу включно з жовтня 2015 року до грудня 2017 року щомісячно із зазначенням наступних нарахувань (оклад, ранг, вислуга років, надбавка за напруженість, перерахунок, відпускні, компенсація, матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога на соціальні побутові питання, індексація, премія, за дні перебування у відрядження, за лікарняними листами за рахунок НКЦПФР, лікарняні за рахунок ФСС та інші виплати тощо) та утримання (аванс, ПДФО, єдиний соцвнесок, військовий збір тощо), є готовим продуктом, створеним при виконанні відповідачем своїх повноважень, отже є публічною відповідно до положень Закону України «Про доступ до публічної інформації» .

Вказаний Закон визначає вичерпний перелік підстав, за якими розпорядник інформації має право відмовити в задоволенні запиту на інформацію.

Таким чином, судом першої інстанції зроблено вірний висновок про порушення відповідачами під час надання відповіді на запит позивача про отримання публічної інформації вимог Закону, що виразились у неповному наданні запитуваної інформації. Виходячи з того факту, що запит про надання публічної інформації від 22.07.2019 відповідає вимогам статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації» та наявність встановленого законодавцем обов`язку розпорядників інформації надавати публічну інформацію, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що відповіді розпорядників інформації, а саме Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 26.07.2019 № 29/01/17733 та Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 29.07.2019 № 10/01/118 є неправомірними в розумінні Закону України «Про доступ до публічної інформації» та порушують право позивача на доступ до інформації.

Відповідно до статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації» відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.

Відповідно до частини п`ятої статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, умови отримання цих коштів.

Оскільки відповідачами не було доведено, що надання запитуваної позивачем інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину, що запитувана інформація не відноситься до інформації з обмеженим доступом, підстав для ненадання запитуваної інформації, відповідно до статті 22 Закону України «Про доступ до публічної інформації», судом першої інстанції вірно було ухвалено оскаржене рішення в частині задоволених позовних вимог.

Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують, підстави для скасування оскарженого рішення відсутні.

Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 травня 2020 року у справі за позовом ОСОБА_1 до Східного територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Постанова у повному обсязі складена 05 серпня 2020 року.

Головуючий - суддя А.А. Щербак

суддя Н.П. Баранник

суддя Н.І. Малиш

Джерело: ЄДРСР 90782879
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку