open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 червня 2020 р. № 520/4388/2020

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Заічко О.В., розглянувши у порядку спрощеного провадження в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Харківській області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії ,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що під час проходження ним служби відповідач безпідставно нарахував йому у грудні 2019 року премію у нижчому розмірі, що відобразилось на розмірі його заробітної плати у бік зменшення, що в подальшому, негативно вплинуло на розмір одноразової грошової допомоги при звільненні

По справі було відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому ст. 257 КАС України та запропоновано відповідачеві надати відзив на позов.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження була надіслана відповідачу, та отримана ним.

Відповідач надав відзив на позов, в якому, просив у задоволенні позовних вимог відмовити, посилаючись на той факт, що преміювання поліцейських у певному розмірі залежно від певних обставин, є правом керівника в межах наявного фонду грошового забезпечення. Посилаючись на наведене, відповідач просив у задоволенні позову відмовити.

Позивач надав відповідь на відзив щодо того, що відзив та додані до нього документи оформлені неналежно та не мають юридичної сили. Крім того, зазначив, що відповідач у відзиві не наводить обставин правомірності своїх дій.

Відповідно до ст. 257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності. За правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст.229 КАС України.

Дослідивши матеріали справи, суд виходить з наступного .

Позивач проходив службу у відповідача з 07.11.2015 року по 31.12.2019 року, зокрема, з 16.12.2016 року по 31.12.2019 року на посаді старшого слідчого відділу розслідування злочинів у сфері транспорту слідчого управління ГУНП в Харківській області.

Наказом ГУНП в Харківській області від 24.12.2019 № 434 о/с позивача було звільнено зі служби в поліції згідно з пунктом 2 (через хворобу) частиною 1 статті 77 Закону України «Про Національну поліцію» з 31.12.2019 року.

Грошове забезпечення позивача у грудні 2019 року включало в себе: посадовий оклад - 2600 грн., оклад за спеціальним званням - 1800 грн., надбавку за стаж - 1100 грн., надбавку за специфічні умови проходження служби в поліції - 2475 грн., щомісячна премія - 4892,90 грн.(61,353%), індексація - 929,08 грн. Нараховано - 13796,98 грн., до виплати - 13590 грн.

Зазначене вбачається з листа відповідача від 13.01.2020 року.

Відповідні відомості також підтверджуються розрахунковим листом, який, окрім зазначеного, містить в собі дані щодо проведених з позивачем розрахунків при звільненні.

Наказом ГУНП в Харківській області від 20.12.2019 року № 2180 затверджено розмір преміювання працівників ГУНП в Харківській області у грудні 2019 року.

Позивачем також до справи додано додаток до вказаного наказу, посилаючись на який він зазначив, що у грудні 2019 року особовому складу відділу розслідування злочинів у сфері транспорту СУ ГУНП в Харківській області було нараховано премії у розмірі більше 100%, а особам, які перебувають на посадах старшого слідчого більше 120%. Розмір преміювання у грудні 2019 року визначався за результатами роботи за рік.

Позивачу у грудні 2019 року було нараховано премію у розмірі 61,353%, що, як він зазначав, суттєво зменшило розмір його заробітної плати та приводив відповідний розрахунок зазначеного, з якого дійшов висновку про недоплату йому відповідних коштів на суму 8788,69 грн.

Зазначене, як вказував позивач та приводив у позові розрахунок, призвело також до недонарахування одноразової грошової допомоги при звільненні на суму 48337,79 грн.

Позивач вважав, що його премія за грудень 2019 року має складати 171,556% ( розмір премії на аналогічній осаді), а тому, звернувся до суду з позовом про внесення відповідних змін до наказу про преміювання в частині, що стосується його та про стягнення недоплаченого грошового забезпечення за грудень 2019 року внаслідок зменшення премії до рівня 61,353% загалом на суму 8788,69 грн. та про стягнення недоплачених сум одноразової грошової допомоги при звільненні у розмірі 48337,79 грн.

При цьому, позивач наголошував, та що підтверджується матеріалами справи, що на роботі він характеризувався позитивно, неодноразово заохочувався керівництвом за сумлінне ставлення до служби, з чим не узгоджується встановлення йому у грудні 2019 року премії на рівні 61,353% та посилався на наказ ГУНП в Харківській області від 25.09.2019 №1615 Про затвердження Положення про преміювання поліцейських Головного управління Національної поліції в Харківській області, де вказано, що не допускається випадки безпідставного збільшення або зменшення розміру грошового забезпечення поліцейським, які виявили бажання звільнитися із служби в поліції, а саме розміру преміювання в місяцях, що передують звільненню.

На переконання позивача, у грудні 2019 року йому безпідставно не встановлено належний розмір премії за результатами роботи за місяць та за рік в цілому, для зменшення розміру заробітної плати та одноразової грошової допомоги при звільненні зі служби.

По суті позову суд зазначає наступне.

Стосовно преміювання позивача в грудні 2019 року у розмірі 61,353%.

Питання проходження служби особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, звільненням із неї, права і обов`язки таких осіб визначені та урегульовані спеціальним законодавством, зокрема, Законом України «Про Національну поліцію» (далі - Закон).

Відповідно до ч.1 ст. 105 Закону фінансування і матеріально-технічне забезпечення поліції здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України, а також інших джерел, не заборонених законом.

Згідно ч.1 та 2 ст.94 Закону Поліцейські отримують грошове забезпечення, розмір якого визначається залежно від посади, спеціального звання, строку служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наявності наукового ступеня або вченого звання. Порядок виплати грошового забезпечення визначає Міністр внутрішніх справ України.

Схему посадових окладів поліцейських за спеціальним званням поліцейських затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» (далі - Постанова № 988).

Відповідно до пункту першого Постанови № 988 грошове забезпечення поліцейських складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Підпунктом другим пункту четвертого цієї постанови надано право керівникам органів, закладів та установ Національної поліції в межах затверджених для них асигнувань на грошове забезпечення, здійснювати преміювання поліцейських відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби.

Аналогічні положення містяться у пункті 12 розділу 2 Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06 квітня 2016 року № 260, в якому визначено, що керівники органів поліції мають право преміювати поліцейських відповідно до особливостей проходження служби та особистого внеску поліцейського в загальні результати служби з урахуванням специфіки і особливостей виконання покладених на нього завдань та у межах асигнувань, затверджених на грошове забезпечення для утримання Національної поліції України. Розміри премії встановлюються за рішенням керівників органів поліції відповідно до затверджених ними положень про преміювання та наявного фонду грошового забезпечення. Виплата премій поліцейським здійснюється за наказами керівників органів поліції.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», наказів МВС України від 06.04.2016 № 260 «Про затвердження порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС зі специфічними умовами навчання» та від 20.04.2017 №326 «Про затвердження Змін до Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання», наказом Головного управління Національної поліції в Харківській області від 25.09.2019 №1615 затверджено Положення про преміювання поліцейських Головного управління Національної поліції в Харківській області.

Зі змісту Положень випливає, що керівники органів поліції мають право преміювати поліцейських відповідно до особливостей проходження служби та особистого внеску поліцейського в загальні результати служби з урахуванням специфіки і особливостей виконання покладених на нього завдань з урахуванням специфіки і показників преміювання та у межах асигнувань, затверджених на грошове забезпечення для утримання Національної поліції України.

Фонд преміювання утворюється в межах коштів на грошове забезпечення поліцейських.

Виплата грошового забезпечення поліцейським здійснюється щомісяця в останній день місяця за поточний місяць разом з премією.

Виходячи з фінансових можливостей державного бюджету, нарахування та виплата премії поліцейським проводиться у межах рекомендованих граничних розмірів грошового забезпечення, встановлених окремими листами Національної поліції України.

Не допускаються випадки безпідставного збільшення або зменшення розміру грошового забезпечення поліцейським, які виявили бажання, звільнитися зі служби в поліції, а саме розміру преміювання в місяцях, що передують звільненню.

Керівники структурних підрозділів (або особи, які виконують обов`язки таких керівників) до 25 числа місяця, за який установлюється премія, готують списки про розміри преміювання поліцейських, враховуючи виконання показників преміювання, підписують їх та подають до управління фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку (далі - УФЗБО).

На підставі цих списків видається наказ про затвердження розмірів преміювання поліцейських ГУНП.

З метою належного застосування цього Положення про преміювання та стимулювання поліцейських, які дотримуються високого професійного при виконанні поставлених завдань, дозволяється преміювання поліцейських понад установлені граничні розміри грошового забезпечення виключно за погодженням з Національною поліцією в межах видатків, виділених на утримання Головного управління Національно поліції в Харківській області з урахуванням листів, вказівок, доручень Національної поліції України.

Листом Національної поліції України від 16.12.2019 № 14542/01/29-2019 «Про здійснення нарахування грошового забезпечення та заробітної плати в грудні 2019 року» вказано, що відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», від 18.01.2017 № 15 «Питання оплати праці працівників державних органів», від 30.08.2002 № 1298 «Про оплату праці працівників на основі єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, організацій окремих галузей бюджетної сфери» керівникам органів та установ поліції надано право здійснювати преміювання згідно із затвердженими ними положеннями про преміювання поліцейських, державних службовців та осіб цивільного персоналу та залежно від особистого вкладу в загальні результати служби (роботи) і наявного фонду грошового забезпечення (заробітної плати), а також установлювати державним службовцям у межах економії фонду оплати праці додаткові стимулюючі виплати (надбавка за інтенсивність праці),

Ураховуючи зазначене, а також з метою реалізації прав керівників органів і установ, що належать до сфери управління Національної поліції, передбачених вказаними постановами, керівництвом Національної поліції прийнято рішення про додаткове розподілення органам та установам, що належать до сфери управління Національної поліції, відкриті асигнування загального фонду державного бюджету для виплати грошового забезпечення та заробітної плати

Одночасно наголошено на необхідності здійснення преміювання відповідно до положень про преміювання, затверджених наказами органів та установ, що належать до сфери управління Національної поліції з та вжиття заходів з метою запобігання збільшенню додаткових витрат бюджетних коштів, зокрема недопущення завищення витрат на виплату одноразової грошової допомоги при звільненні та здійснення її виплати у 2020 році за 2019 рік.

Таким чином розмір грошового забезпечення позивача, в тому числі премії, встановлювався у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», наказу МВС України від 06.04.2016 № 260 «Про затвердження порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС зі специфічними умовами навчання», Положення про преміювання поліцейських Головного управління Національної поліції в Харківській області, в межах рекомендованого граничного розміру грошового забезпечення за займаною посадою, з урахуванням листів, вказівок, доручень Національної поліції України. Премію нараховано та виплачено на підставі списку, поданого керівником структурного підрозділу, відповідно до вимог Положення про преміювання поліцейських Головного управління Національної поліції в Харківській області, затвердженого наказом ГУНП в Харківській області від 25.09.2019 № 1615.

Підсумовуючи наведене, суд вказує, що встановлення премій є правом керівника, а не його обов`язком, при цьому, встановлення цих премій можливе лише при наявності відповідних бюджетних асигнувань.

Аналогічних висновків дійшов Верховний Суд в постанові від 02 жовтня 2019 року (справа №808/1629/18), яку було враховано Харківським окружним адміністративним судом при розгляді даної справи на виконання положень ч.5 ст. 242 КАС України.

Щодо посилань позивача, що при встановленні йому премії у грудні 2019 року відповідачем було залишено поза увагою факт його позитивної характеристики, показників роботи та неодноразових заохочень, суд вказує, дійсно, як вже зазначалось вище керівники органів поліції мають право преміювати поліцейських відповідно до особливостей проходження служби та особистого внеску поліцейського в загальні результати служби з урахуванням специфіки і особливостей виконання покладених на нього завдань з урахуванням специфіки і показників преміювання та у межах асигнувань, затверджених на грошове забезпечення для утримання Національної поліції України.

Факти, про які позивач вказував, відносно його характеристики та заохочень, не заперечуються відповідачем та не ставляться під сумнів судом, однак, зазначене не має жодного відношення до спірних правовідносин в контексті того, що спірну премію нараховано за грудень 2019 року, а вказані заохоченні відбулись в інших часових періодах, що підтверджується матеріалами справи.

Отже, позов, що стосується внесення змін до наказу про преміювання в частині, що стосується позивача та стягнення недоотриманого грошового забезпечення задоволенню не підлягає.

Щодо решти вимог, суд вказує наступне.

Особам рядового, сержантського, старшинського та офіцерського складу та деяким іншим особам, які мають право на пенсію за цим Законом та звільняються зі служби за станом здоров`я, працівникам міліції (особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ), які на момент опублікування Закону України "Про Національну поліцію" проходили службу в органах внутрішніх справ, мали календарну вислугу не менше п`яти років і до 7 листопада 2015 року були звільнені із служби в органах внутрішніх справ незалежно від підстав звільнення та продовжили роботу в Міністерстві внутрішніх справ або Національній поліції (їхніх територіальних органах, закладах і установах) на посадах, що заміщуються державними службовцями відповідно до Закону України "Про державну службу", а в навчальних, медичних закладах та науково-дослідних установах - на будь-яких посадах, виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 50 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби ( ст.9 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Відповідно до п.23 ч.1 ст.4 КАС України, похідна позовна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).

Відтак, оскільки суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення основних позовних вимог, що стосуються преміювання та стягнення недоотриманого грошового забезпечення, решта позову щодо стягнення сум недоотриманої одноразової грошової допомоги про звільненні також не підлягає задоволенню.

Твердження, які викладені позивачем у відповіді на відзив судом відхиляються, оскільки відзив на позов, який надано суду, оформлений належним чином, містить підпис уповноваженого представника. Всі документи - копії, додані до відзиву, засвідчені належним чином. До відзиву також надано документи, підтверджуючі повноваження особи, яка його подала.

Крім того, позиція відповідача всебічно відображена у відзиві, відповідні доводи непогодження позивача з зазначеним, є його суб`єктивною думкою.

Згідно ч.1 та 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем доведено, що у спірних правовідносинах він діяв правомірно.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 255, 257, 295, 297 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Харківській області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня його складання у повному обсязі шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду або в порядку, передбаченому п. 15.5 Розділу VII КАС України, а саме: до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складено 01 червня 2020 року.

Суддя Заічко О.В.

Джерело: ЄДРСР 89541713
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку