open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

18 травня 2020 року справа №640/2838/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 (далі по тексту - позивач, ОСОБА_1 )доКомісії з питань вищого корпусу державної служби (далі по тексту - відповідач, Комісія)треті особи1. Національне агентство України з питань державної служби (далі по тексту - третя особа 1) 2. Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (далі по тексту - тертя особа 2) 3. ОСОБА_2 (далі по тексту - третя особа 3, ОСОБА_2 ) 4. ОСОБА_3 (далі по тексту - третя особа 4, ОСОБА_3 )про1) визнання дій відповідача щодо несвоєчасного повідомлення про дату та час тестування, а також щодо відмови у допуску позивача до тестування на знання іноземних мов 15 лютого 2019 року в рамках конкурсу на посаду голови Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками протиправними; 2) скасування рішення відповідача від 15 лютого 2019 року про проведення тестування на знання іноземних мов та визначення його результатів для кандидатів на зайняття вакантної посади Голови Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, оформлене протоколом від 15 лютого 2019 року; 3) зобов`язання відповідача провести повторне тестування на знання іноземних мов для кандидатів на зайняття вакантної посади Голови Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками; 4) визнання протиправним та скасування рішення відповідача, оформленого протоколом №3 від 19 лютого 2019 року, в частині визначення переможця конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками - ОСОБА_2 , а також визначення другим кандидатом за результатами конкурсу - ОСОБА_3

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва, оскільки вважає протиправними дії Комісії щодо несвоєчасного повідомлення його про дату та час проведення тестування на знання іноземної мови, відмови провести повторне тестування на знання іноземної мови та, як наслідок, вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню рішення відповідача від 19 лютого 2019 року, оформлене протоколом №3, в частині визначення переможця конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 лютого 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі №640/2838/19 в порядку спрощеного позовного провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 квітня 2019 року залучено до участі в адміністративній справі ОСОБА_2 та ОСОБА_3 в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача.

Відповідач письмовий відзив на адміністративний позов до суду не направив.

Третя особа 1 подала відзив на адміністративний позов, у якому проти задоволення адміністративного позову заперечила, зазначила, що Комісією здійснені усі належні від неї дії щодо повідомлення учасників конкурсного відбору на зайняття вакантної посади Голови Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками про проведення тестування на знання іноземної мови; приймаючи рішення про відмову позивачу щодо проходження тестування на знання іноземної мови комітет з відбору кандидатів діяв відповідно до норм чинного законодавства у визначений ним спосіб та з дотриманням основоположних принципів діяльності Комісії; при прийнятті оскаржуваних рішень, Комісія діяла в межах і у спосіб визначені законом.

Позивач подав відповідь на відзив, де заперечив викладені у відзиві обставини та наголосив про порушення Комісією вимог законодавства під час призначення дати проведення тестування на знання іноземної мови.

Третя особа 1 подала заперечення на відповідь на відзив, в якому заперечила проти доводів та міркувань, викладених позивачем у відповіді на відзив.

В судовому засіданні 09 вересня 2019 року представник позивача позовні вимоги підтримав, представники третьої особи 1 та третьої особи 3 проти позову заперечили, відповідач, третя особа 2 та третя особа 4 своїх представників до суду не направили; суд завершив розгляд справи у порядку спрощеного провадження без виклику сторін.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу на наступне.

Судом встановлено, що 30 січня 2019 року Розпорядженням Кабінету Міністрів України №33-р вирішено оголосити конкурс на зайняття вакантної посади Голови Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками з визначенням умов проведення конкурсу згідно з додатком.

12 лютого 2019 року ОСОБА_1 подав до Національного агентства України з питань державної служби документи, визначені вищезазначеним розпорядженням.

Як стверджує позивач, 14 лютого 2019 року о 16 годині 19 хвилин уповноважена особа Комісії в телефонному режимі повідомила його про те, що тестування з іноземної мови відбудеться 15 лютого 2019 року о 09 годині 00 хвилин, що підтверджується роздруківкою оператора телефонного зв`язку за номером позивача, та не заперечується відповідачем.

Оскільки позивач перебував 14 лютого 2019 року за кордоном, то прибути до Комісії зміг лише 15 лютого 2019 року о 12 годині 00 хвилин.

У позовній заяві позивач стверджує, що, прибувши за місцем проведення тестування з іноземної мови, представник Комісії повідомив його, що оскільки ОСОБА_1 спізнився, то прийнято рішення про недопущення останнього до тестування з іноземної мови, чим, на думку позивача порушено вимоги норм законодавства про проведення конкурсу.

Вирішуючи спір по суті позовних вимог, Окружний адміністративний суд міста Києва керується наступними мотивами.

Принципи, правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства, а також порядок реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їхніх особистих якостях та досягненнях, регулює Закон України "Про державну службу", тут і надалі в редакції від 01 січня 2019 року, яку діяла на момент виникнення спірних правовідносин.

Згідно частини першої статті 1 Закону України "Про державну службу" державна служба - це публічна, професійна, політично неупереджена діяльність із практичного виконання завдань і функцій держави.

Відповідно до частини другої статті 5 Закону України "Про державну службу" відносини, що виникають у зв`язку із вступом, проходженням та припиненням державної служби, регулюються цим Законом, якщо інше не передбачено законом.

Частиною другою статті 19 Закону України "Про державну службу" передбачено, що на державну службу не може вступити особа, яка: 1) досягла шістдесятип`ятирічного віку; 2) в установленому законом порядку визнана недієздатною або дієздатність якої обмежена; 3) має судимість за вчинення умисного злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку; 4) відповідно до рішення суду позбавлена права займатися діяльністю, пов`язаною з виконанням функцій держави, або займати відповідні посади; 5) піддавалася адміністративному стягненню за корупційне або пов`язане з корупцією правопорушення - протягом трьох років з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили; 6) має громадянство іншої держави; 7) не пройшла спеціальну перевірку або не надала згоду на її проведення; 8) підпадає під заборону, встановлену Законом України "Про очищення влади".

Відповідно до частини першої статті 20 Закону України "Про державну службу" вимогами до осіб, які претендують на вступ на державну службу, є вимоги до їхньої професійної компетентності, які складаються із загальних та спеціальних вимог.

Згідно підпункту 1 частини другої статті 20 Закону України "Про державну службу" особа, яка претендує на зайняття посади державної служби, повинна відповідати таким загальним вимогам: для посад категорії "А" - загальний стаж роботи не менше семи років; досвід роботи на посадах державної служби категорій "А" чи "Б" або на посадах не нижче керівників структурних підрозділів в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах у відповідній сфері не менш як три роки; вільне володіння державною мовою, володіння іноземною мовою, яка є однією з офіційних мов Ради Європи.

Частиною четвертою статті 20 Закону України "Про державну службу" встановлено, що особи, які претендують на зайняття посад державної служби категорії "А", мають відповідати типовим вимогам (включаючи спеціальні), затвердженим Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини першої статті 21 Закону України "Про державну службу" вступ на державну службу здійснюється шляхом призначення громадянина України на посаду державної служби за результатами конкурсу.

Згідно частини першої статті 22 Закону України "Про державну службу" з метою добору осіб, здатних професійно виконувати посадові обов`язки, проводиться конкурс на зайняття вакантної посади державної служби (далі - конкурс) відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби (далі - Порядок проведення конкурсу), що затверджується Кабінетом Міністрів України.

Частинами першою та четвертою статті 23 Закону України "Про державну служб" встановлено, що інформація про вакантну посаду державної служби оприлюднюється на офіційних веб-сайтах державного органу, в якому проводиться конкурс, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, відповідно до цього Закону і Порядку проведення конкурсу.

В оприлюдненому оголошенні про проведення конкурсу зазначаються: 1) найменування і місцезнаходження державного органу; 2) назва посади; 3) посадові обов`язки; 4) умови оплати праці; 5) вимоги до професійної компетентності кандидата на посаду; 6) інформація щодо строковості чи безстроковості призначення на посаду; 7) вичерпний перелік документів, необхідних для участі в конкурсі, та строк їх подання; 8) дата і місце проведення конкурсу; 9) прізвище, номер телефону та адреса електронної пошти особи, яка надає додаткову інформацію з питань проведення конкурсу.

Відповідно до частин першої-третьої статті 26 Закону України "Про державну службу" служба управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс, проводить перевірку документів, поданих кандидатами, на відповідність встановленим законом вимогам та повідомляє кандидата про результати такої перевірки.

Кандидати, документи яких пройшли перевірку, передбачену частиною першою цієї статті, проходять тестування відповідно до Порядку проведення конкурсу, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Кандидати, які пройшли тестування, передбачене частиною другою цієї статті, проходять співбесіду та/або інші види оцінювання відповідно до Порядку проведення конкурсу.

Згідно частини першої статті 27 Закону України "Про державну службу" конкурс на зайняття вакантної посади державної служби категорії "А" проводить Комісія.

Відповідно до частини першої статті 14 Закону України "Про державну службу" Комісія з питань вищого корпусу державної служби (далі - Комісія) є постійно діючим колегіальним органом і працює на громадських засадах.

Згідно підпунктів 1-2 частини першої статті 15 Закону України "Про державну службу" Комісія, серед іншого: погоджує розроблені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, типові вимоги до професійної компетентності державних службовців, які займають посади державної служби категорії "А"; проводить конкурс на зайняття вакантних посад державної служби категорії "А" та вносить суб`єкту призначення пропозиції щодо переможця конкурсу та другого за результатами конкурсу кандидата на вакантну посаду.

Частинами першою, п`ятою - сьомою статті 16 Закону України "Про державну службу" встановлено, що Комісія здійснює діяльність відповідно до Положення про Комісію з питань вищого корпусу державної служби, яке затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби.

Комісія у межах наданих повноважень приймає рішення більшістю голосів присутніх на засіданні членів Комісії. Рішення Комісії оформляються протоколами, до яких додаються висновки Комісії у випадках, визначених цим Законом.

На своєму засіданні Комісія приймає рішення про утворення комітету з відбору кандидатів на відповідну посаду та комітету з дисциплінарних проваджень з розгляду відповідних питань, а також визначає осіб із числа членів Комісії, які до них входять.

Комітети Комісії для вирішення питань, що належать до їх повноважень, можуть залучати з правом дорадчого голосу представників центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, які мають вищу юридичну освіту не нижче другого (магістерського) рівня, інших державних органів, профільних наукових установ та навчальних закладів, інститутів громадянського суспільства та міжнародних організацій з належною фаховою підготовкою та досвідом роботи у відповідних галузях.

Відповідно до частин третьої - п`ятої статті 27 Закону України "Про державну службу" засідання конкурсної комісії є правомочним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини її членів.

Під час засідання конкурсної комісії її члени: 1) вивчають результати проведеної службою управління персоналом перевірки документів кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби; 2) проводять відбір кандидатів з використанням видів оцінювання відповідно до Порядку проведення конкурсу; 3) проводять співбесіду з кандидатами на зайняття вакантних посад з урахуванням результатів тестування для уточнення їхньої професійної компетентності; 4) особисто оцінюють рівень професійної компетентності кандидатів та визначають в особистому порядку їхній загальний рейтинг; 5) за результатами складення загального рейтингу кандидатів визначають переможця конкурсу та другого за результатами конкурсу кандидата на зайняття вакантної посади.

Рішення конкурсної комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість від її складу.

Згідно частини першої статті 28 Закону України "Про державну службу" рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується присутніми на засіданні членами комісії, не пізніше ніж протягом трьох календарних днів після його проведення і зберігається в державному органі, в якому проводився конкурс, протягом п`яти років.

Порядок провадження діяльності Комісії з питань вищого корпусу державної служби визначає Положення про Комісію з питань вищого корпусу державної служби, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року №243 (далі по тексту - Положення).

Відповідно до пункту 2 Положення Комісія є постійно діючим колегіальним органом, який провадить свою діяльність на громадських засадах.

Згідно пунктів 6 та 7 Положення Комісія здійснює повноваження, передбачені статтею 15 Закону України "Про державну службу".

Регламент роботи Комісії схвалюється на її засіданні.

Пунктом 12 Положення встановлено, що організаційною формою діяльності Комісії є засідання. Засідання Комісії вважається правоможним, якщо в ньому бере участь не менше двох третин від загального складу Комісії.

Відповідно до пунктів 18 та 19 Положення рішення Комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів присутніх на засіданні членів Комісії.

Рішення Комісії оформляється протоколом, який підписується присутніми на засіданні членами Комісії не пізніше ніж протягом трьох календарних днів після проведення засідання і зберігається у Нацдержслужбі протягом п`яти років.

Згідно пункту 21 Положення з метою забезпечення виконання Комісією своїх повноважень щодо проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби категорії "А" та внесення суб`єкту призначення пропозицій щодо переможця конкурсу та другого за результатами конкурсу кандидата на вакантну посаду утворюється комітет з відбору кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби категорії "А" (далі - комітет з відбору кандидатів), який є робочим органом Комісії.

Пунктами 25-28 Положення визначено, що засідання комітету з відбору кандидатів є правоможним, якщо на ньому присутні не менше ніж дві третини його членів.

Для виконання покладених завдань комітет з відбору кандидатів може залучати з правом дорадчого голосу представників Нацдержслужби, які мають вищу юридичну освіту не нижче другого (магістерського) рівня, представників державних органів, профільних наукових установ та навчальних закладів, інститутів громадянського суспільства та міжнародних організацій з належною фаховою підготовкою та досвідом роботи у відповідних галузях.

Порядок роботи та функції комітету з відбору кандидатів визначаються регламентом роботи Комісії.

Комітет з відбору кандидатів здійснює підготовку пропозицій, інформаційно-довідкових, аналітичних та інших матеріалів, проектів рішень і подає їх на розгляд Комісії.

Матеріали справи підтверджують, що 30 січня 2019 року Розпорядженням Кабінету Міністрів України №33-р вирішено оголосити конкурс на зайняття вакантної посади Голови Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками з визначенням умов проведення конкурсу згідно з додатком.

У додатку до розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 січня 2019 року №33-р містилися умови проведення конкурсу на зайняття вищезазначеної вакантної посади.

Серед загальних умов визначено: посадові обов`язки; умови оплати праці, перелік документів, необхідних для участі в конкурсі, та строки їх подання; місце, час та дата початку проведення конкурсу - м. Київ, вул. Прорізна, 15, 10 година, 19 лютого 2019 р .; прізвище, ім`я та по батькові, номер телефону та адреса електронної пошти особи, яка надає додаткову інформацію з питань проведення конкурсу, - ОСОБА_4 (НОМЕР_3, e-mail: ІНФОРМАЦІЯ_1), та інші обов`язкові умови оголошення про конкурс на заміщення вакантних посад.

В загальних (кваліфікаційних) вимогах до кандидатів визначено: освіта - ступінь вищої освіти - не нижче магістра; володіння державною мовою - вільне володіння державною мовою; володіння іноземною мовою - володіння іноземною мовою, яка є однією з офіційних мов Ради Європи.

Умовами проведення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 січня 2019 року №33-р визначено також спеціальні вимоги, а саме: кваліфікаційні вимоги, вимоги до компетентності, професійні знання.

05 лютого 2019 року на засіданні Комісії з питань вищого корпусу державної служби вирішено, серед іншого, у зв`язку з оголошенням відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 січня 2019 року № 33 - р "Про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками" конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками, та перевірки володіння іноземною мовою кандидатів на зайняття посад категорії "А", яке проводиться Комісією з питань вищого корпусу державної служби з урахуванням того, що завдання мають відповідати критеріям рівня володіння мовою В1 за системою володіння іноземними мовами що використовуються в ЄС (CEFR) на основі завдань, які затверджуються на її засіданні та включають у себе лексико-граматичний тест, перевірку розуміння письмового тексту, перевірку умінь і навичок сприйняття усного мовлення (аудіювання), перевірку умінь і навичок висловлювати свою думку іноземною мовою, провести засідання комітету з відбору кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби категорії "А" 15 лютого 2019 року о 9 годині 00 хвилин. Оцінювання здійснювати відповідно до рішення Комісії з питань вищого корпусу державної служби від 12 червня 2018 року № 10. Оцінювання тестування здійснюють залучені експерти.

Рішення Комісії з питань вищого корпусу державної служби від 05 лютого 2019 року оформлене протоколом №2.

Обґрунтовуючи позовні вимоги в частині визнання дії Комісії щодо несвоєчасного повідомлення про дату та час тестування протиправною та скасування рішення Комісії за результатами тестування, оформлене протоколом від 15 лютого 2019 року, позивач стверджує, що Комісією не дотримано вимоги пунктів 26 та 17 Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року №246 (далі по тексту - Порядок №246) (тут і надалі в редакції від 18 червня 2018 року, яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) про завчасне, не пізніше ніж за один робочий день до початку проходження тестування, повідомлення всіх кандидатів про дату і час тестування.

У своєму адміністративному позові позивач посилається на те, що інформація про проведення тестування на знання іноземної мови не повідомлена позивачеві не пізніше ніж за один робочий день до початку проходження тестування, та не розміщена на офіційному сайті у визначені законодавством строки, а лише повідомлено йому телефоном 14 лютого 2019 року менше ніж за один робочий день до проходження тестування.

Відсутність інформації на офіційному сайті у визначені законодавством строки позивач, на його думку, підтверджує висновком комп`ютерно-технічної експертизи від 28 березня 2019 року.

Процедуру проведення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби (далі - конкурс), метою якого є добір осіб, здатних професійно виконувати посадові обов`язки, визначає Порядок №246.

Відповідно до пункту 6 Порядку №246 конкурс проводиться такими етапами: 1) прийняття рішення про оголошення конкурсу; 2) оприлюднення оголошення про проведення конкурсу; 3) прийняття документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі; 4) перевірка поданих документів на відповідність установленим законом вимогам; 5) проведення тестування та визначення його результатів; 6) розв`язання ситуаційних завдань та визначення їх результатів (у випадках, передбачених цим Порядком); 7) проведення співбесіди та визначення її результатів; 8) проведення підрахунку результатів конкурсу та визначення переможця конкурсу і другого за результатами конкурсу кандидата; 9) оприлюднення результатів конкурсу.

Згідно пункту 2 Порядку №246 проведення конкурсу здійснюється відповідно до визначених в установленому законом порядку вимог до професійної компетентності кандидата на зайняття вакантної посади державної служби (далі - посада) за результатами оцінювання його особистих досягнень, знань, умінь і навичок, моральних і ділових якостей для належного виконання посадових обов`язків.

Вимоги до професійної компетентності кандидата на зайняття посади включають кваліфікаційні вимоги, вимоги до компетентності та вимоги до професійних знань.

Перевірка володіння іноземною мовою кандидатів на зайняття посад категорії "А" проводиться Комісією з питань вищого корпусу державної служби на основі завдань, які затверджуються на її засіданні та включають лексико-граматичний тест, перевірку розуміння письмового тексту, перевірку умінь і навичок сприйняття усного мовлення (аудіювання), перевірку умінь і навичок висловлювати свою думку іноземною мовою.

Конкурс проводиться державною мовою.

Методичні рекомендації щодо оцінювання професійної компетентності кандидата на зайняття посади під час проходження конкурсу затверджуються НАДС.

Як уже зазначалося вище, пунктом 1 частини другої статті 20 Закону України "Про державну службу" передбачено, що особа, яка претендує на зайняття посади державної служби категорії "А", повинна відповідати таким загальним вимогам - загальний стаж роботи не менше семи років; досвід роботи на посадах державної служби категорій "А" чи "Б" або на посадах не нижче керівників структурних підрозділів в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах у відповідній сфері не менш як три роки; вільне володіння державною мовою, володіння іноземною мовою, яка є однією з офіційних мов Ради Європи.

Відповідно до статті 12 Статуту Ради Європи від 5 травня 1949 року офіційними мовами Ради Європи є англійська та французька мови.

Oкрім того, згідно часини четвертої статті 20 Закону України "Про державну службу" особи, які претендують на зайняття посад державної служби категорії "А", мають відповідати типовим вимогам (включаючи спеціальні), затвердженим Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Типових вимог до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби категорії "А", затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 2016 року №448, до загальних (кваліфікаційних) вимог відноситься, серед іншого: володіння іноземною мовою, яка є однією з офіційних мов Ради Європи.

Рішенням Комісії з питань вищого корпусу державної служби від 12 червня 2018 року, яке оформлене протоколом №10, вирішено, серед іншого, затвердити розроблені та доопрацьовані Всеукраїнським центром підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування тестові завдання щодо перевірки володіння іноземною мовою кандидатів на зайняття посад категорії "А", яка проводиться Комісією з питань вищого корпусу державної служби, … Доручити Секретаріату Комісії опублікувати на офіційному веб - сайті НАДС зразки тестових завдань щодо перевірки володіння іноземною мовою кандидатів на зайняття посад категорії "А". Затвердити, що час написання тестування становить 2 години з моменту отримання кандидатами відповідного тестування, з яких 15 хвилин виділено для аудіювання. Затвердити, що тестування оцінюється по 100 бальній шкалі, з яких прохідними є 75 балів і вище. Оцінювання тестування здійснюють залучені експерти.

Отже, з аналізу вищезазначених норм законодавства Окружний адміністративний суд міста Києва приходить до висновку, що перевірка на володіння іноземною мовою - це тестування для визнання відповідності кандидатів загальним вимогам (типовим вимогам) до державного службовця, встановленим статтею 20 Закону України "Про державну службу", та є складовою перевірки кандидата з метою встановлення чи він взагалі відповідає вимогам Закону та може проходити конкурс на заміщення вакантної посади категорії А, та не є самостійним етапом конкурсу.

Відповідно до пункту 7 Порядку №246 особи, які відповідно до частини другої статті 19 Закону України "Про державну службу" не можуть вступити на державну службу, не допускаються до участі у конкурсі.

Згідно пункту 22 Порядку №246 перевірку документів, поданих кандидатами, на відповідність установленим кваліфікаційним вимогам, наявність усіх документів, передбачених пунктом 19 цього Порядку, та правильність заповнення документів, передбачених підпунктами 2, 3 та 6 пункту 19 цього Порядку, проводить: на зайняття посад категорії "А" - спеціальний структурний підрозділ НАДС.

Спеціальний структурний підрозділ НАДС або служба управління персоналом державного органу, в якому оголошено конкурс, не пізніше трьох робочих днів з дня надходження документів для участі у конкурсі повідомляє кандидатам: про результати перевірки документів, поданих особисто або поштою; про результати попередньої перевірки документів, поданих через Єдиний портал вакансій державної служби НАДС.

Кандидати, у яких досвід роботи та/або подані документи не відповідають установленим вимогам, не допускаються до тестування, про що їм повідомляє спеціальний структурний підрозділ НАДС або служба управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс.

Кандидат, якого не допущено до тестування, після усунення недоліків у поданих ним документах у межах встановленого строку для подання таких документів може подати їх повторно у передбаченому порядку. В іншому разі кандидат вважається таким, що не пройшов конкурс, про що зазначається у протоколі засідання Комісії або конкурсної комісії.

Повідомлення може здійснюватися одним із доступних способів, обраним кандидатом, зокрема у письмовій формі, засобами електронного чи телефонного зв`язку.

Відповідно до пункту 17 Порядку №246 засідання конкурсної комісії є правоможним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини її членів.

У разі тимчасової відсутності членів Комісії або конкурсної комісії з поважних причин (відпустка, відрядження, тимчасова непрацездатність, участь у невідкладних заходах, на яких зобов`язаний бути присутнім член Комісії або конкурсної комісії у зв`язку з виконанням посадових обов`язків), наслідком якої є відсутність кворуму, дата проведення конкурсу може бути перенесена на інший день з урахуванням строків, визначених законом.

Рішення про перенесення дати конкурсу на зайняття посади категорії "А" приймає Комісія, а на зайняття посади категорії "Б" або "В" - конкурсна комісія або суб`єкт призначення шляхом видання відповідного наказу (розпорядження).

Про зміну дати проведення конкурсу кандидати повідомляються спеціальним структурним підрозділом НАДС, який утворюється для організаційного та матеріально-технічного забезпечення роботи Комісії (далі - спеціальний структурний підрозділ НАДС), або службою управління персоналом державного органу, в якому проводиться конкурс, не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня прийняття відповідного рішення.

Зазначене повідомлення може здійснюватися одним із доступних способів, обраним кандидатом, зокрема у письмовій формі, засобами електронного чи телефонного зв`язку.

Інформація для кандидатів може бути додатково розміщена на офіційному веб-сайті державного органу, в якому проводиться конкурс.

Пунктом 26 Порядку №246 встановлено, що кандидати, документи яких пройшли перевірку, передбачену пунктом 22 цього Порядку, проходять тестування на знання законодавства.

Про дату і час, передбачений для тестування всіх кандидатів, їм повідомляється в порядку, передбаченому абзацом п`ятим пункту 17 цього Порядку, не пізніше ніж за один робочий день до початку проходження такого тестування.

З аналізу вищезазначених норм законодавства Окружний адміністративний суд міста Києва приходить до висновку, що положення пункту 17 Порядку стосуються перенесення дати проведення тестування на знання законодавства, дати розв`язання ситуаційних та дати проведення співбесіди, які є самостійними етапами конкурсу, пункт 26 Порядку регулює дату проведення тестування на знання законодавства, ці пункти не регулюють порядок проведення тестування на знання іноземної мови, яке є складовим перевірки кандидата загальним вимогам, визначеним статтею 20 Закону України "Про державну службу".

Необхідно також зазначити, що як стверджує третя особа 1, інформація про проведення 15 лютого 2019 року о 09 годині 00 хвилин перевірки умінь і навичко висловлювати свою думку іноземною мовою відповідно до протоколу засідання Комісії з питань вищого корпусу державної служби від 05 лютого 2019 року розміщена на офіційному веб-сайті НАДС у рубриці "Анонси та оголошення" 12 лютого 2019 року, що підтверджується скріншотом екрану, з якого вбачається, що користувач USER 1 12 лютого 2019 року о 17 год. 53 хв. розмістив повідомлення про проведення перевірки на знання іноземної мови учасників конкурсного відбору на зайняття вакантної посади Голови Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками на сайті Національного агентства України з питань державної служби.

Докази, які б спростували вищезазначене твердження третьої особи 1 до суду не надано.

Висновки комп`ютерно-технічної експертизи від 28 березня 2019 року, на яку посилався позивач, не містять підтвердження того, що інформація про проведення тестування з іноземної мови не розміщувалося на сайті 12 лютого 2019 року.

Окрім того, додатково 14 лютого 2019 року о 15 год. 15 хв. працівники Відділу забезпечення діяльності Комісії у телефонному режимі повідомили позивача про дату, місце та час проведення вищезазначеної перевірки володіння іноземною мовою, яка є однією з офіційних мов Ради Європи, що підтверджується записом в Журналі реєстрації вихідних дзвінків.

Отже, з урахуванням того, що перевірка володіння іноземною мовою не є самостійним етапом конкурсу, перенесення якого регулюється пунктами 17 та 26 Порядку №246, та наявна публікація на відповідному офіційному сайті про проведення тестування на володіння іноземною мовою, Окружний адміністративний суд міста Києва приходить до висновку, що відповідачем здійснено усі належні дії щодо повідомлення учасників конкурсного відбору на зайняття вакантної посади Голови Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками про проведення тестування на знання іноземної мови, та в діях відповідача відсутні порушення вимог Порядку щодо перенесення етапів проведення конкурсного відбору.

Обґрунтовуючи позовні вимоги в частині зобов`язання Комісії провести повторне тестування на знання іноземних мов, позивач стверджує, що Комісія зобов`язана на виконання вимог пункту 38 Порядку №246 провести повторне тестування, оскільки тестування ОСОБА_1 не відбулося з причин, які не залежать від позивача, а саме через несвоєчасне повідомлення останнього про дату та час проведення тестування, що відповідає пункту 38 Порядку №246.

Так, відповідно до пункту 38 Порядку №246 проведення повторного тестування не допускається, крім випадків, коли тестування було перервано або не відбулося з технічних чи інших причин, що не залежать від членів Комісії або конкурсної комісії та кандидатів.

У такому разі за рішенням Комісії або конкурсної комісії призначається нова дата проведення тестування та/або час, про що повідомляються кандидати в порядку, передбаченому абзацами четвертим і п`ятим пункту 17 цього Порядку.

Аналізуючи наведені законодавчі норми суд приходить до висновку, що положення пункту 38 Порядку №246 регулює перенесення дати проведення тестування на знання законодавства, як самостійного етапу конкурсного відбору, та не розповсюджується на перенесення дати проведення тестування на знання іноземної мови, яке, як встановлено вище, не є окремим самостійним етапом конкурсу.

Можливість перенесення дати проведення тестування на знання іноземної мови Порядок №246 не передбачена.

Таким чином, в діях відповідача стосовно відмови перенести тестування на знання іноземної мови відсутні порушення вимог чинного на момент виникнення спірних правовідносин законодавства.

Відповідно до пункту 42 Регламенту роботи Комісії з питань вищого корпусу державної служби, схваленого на засіданні Комісії з питань вищого корпусу державної служби 28 липня 2016 року (далі по тексту - Регламент) за результатами опрацювання матеріалів з питань, що належать до компетенції комітету, комітет подає на розгляд Комісії відповідні пропозиції та проекти рішень Комісії.

Згідно протоколу №3 засідання комітету з відбору кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби категорії "А" від 15 лютого 2019 року встановлено, що кандидат ОСОБА_1 для проходження тестування щодо перевірки володіння іноземною мовою, яка є однією з мов Ради Європи на зайняття вакантної посади Голови Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками вчасно не з`явився. Кандидат ОСОБА_1 з`явився після проведення експертами перевірки володіння іноземною мовою, яка є однією з офіційних мов Ради Європи та в усній формі звернувся до членів комітету щодо допуску його до проходження вказаного тестування або щодо перенесення дати та часу проходження тестування щодо перевірки володіння іноземною мовою, яка є однією з офіційних мов Ради Європи, членами комітету прийнято рішення про відмову у задоволенні зазначеного прохання ОСОБА_1 .

Докази зворотного до суду не надано та в матеріалах справи відсутні.

З урахуваннями вимог Регламенту на засіданні 19 лютого 2019 року Комісією затверджено рішення комітету з відбору кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби категорії "А" від 15 лютого 2019 року №3.

Окрім того, 19 лютого 2019 року на засіданні Комісії з питань вищого корпусу державної служби також прийнято рішення допустити до проходження тестування на зайняття вакантної посади Голови Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 січня 2019 року № 33-р "Про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками", всього 2 кандидата ( ОСОБА_3 , ОСОБА_2 ); переможцем конкурсу на зайняття вакантної посади Голови Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками визначити ОСОБА_2 ; другим кандидатом за результатами конкурсу визначити ОСОБА_3 .

Рішення Комісії від 19 лютого 2019 року оформлене протоколом №3.

Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Частиною другою статті 74 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Відповідно до положень частин другої та четвертої статті 79 Кодексу адміністративного судочинства України позивач, особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб, повинні подати докази разом із поданням позовної заяви.

Якщо доказ не може бути поданий у встановлений законом строк з об`єктивних причин, учасник справи повинен про це письмово повідомити суд та зазначити: доказ, який не може бути подано; причини, з яких доказ не може бути подано у зазначений строк. Учасник справи також повинен надати докази, які підтверджують, що він здійснив усі залежні від нього дії, спрямовані на отримання відповідного доказу.

Частина перша статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом.

Однак, суд звертає увагу, що у справі відсутні докази, які б підтверджували порушення відповідачем Порядку №246 під час проведення конкурсного відбору на зайняття вакантної посади Голови Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками та прийняття рішення від 19 лютого 2019 року.

Враховуючи, що судом в межах спірних правовідносин не встановлено протиправності дій відповідача, позовні вимоги про визнання протиправним та скасування рішення відповідача від 19 лютого 2019 року, оформлене протоколом №3, задоволенню також не підлягають.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене, судом не виявлено дій чи рішень відповідача, які б суперечили вимогам, встановленим частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ОСОБА_1 задоволенню не підлягає.

Оскільки в задоволенні позову відмовлено, судові витрати відшкодуванню не підлягають.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246, 262, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 відмовити повністю.

Згідно з частиною першою статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Відповідно до частини другої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Частина перша статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 );

Комісія з питань вищого корпусу державної служби (01601, м. Київ, вул. Прорізна, буд. 15, ідентифікаційний код не відомий);

Національне агентство України з питань державної служби (01601, м. Київ, вул. Прорізна, буд. 15; ідентифікаційний код 37819430);

Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (03115, м. Київ, пр-т Перемоги, буд. 120А; ідентифікаційний код 40517815);

ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 );

ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків не відомий).

Суддя В.А. Кузьменко

Джерело: ЄДРСР 89266289
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку