open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 930/742/20

Провадження № 33/801/282/2020

Категорія:

Головуючий у суді 1-ї інстанції Алєксєєнко В. М.

Доповідач: Ковальчук О. В.

ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 квітня 2020 року м. Вінниця

Вінницький апеляційний суд в складі судді Ковальчука О. В., розглянувши апеляційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Немирівського районного суду Вінницької області від 20 березня 2020 року у справі про адміністративне правопорушення про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який проживає по АДРЕСА_1 , до адміністративної відповідальності за ст. 44-3 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення 19 березня 2020 року о 10 год. 00 хв ОСОБА_1 по вул. Горького у м. Немирові Вінницької області здійснював торгівлю товарами на ринку, чим порушив розпорядження Немирівської міської ради Вінницької області від 17 березня 2020 року № 46-р «Про додаткові заходи з метою попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну хворобу, спричинену коронавірусом COVID-19 на території Немирівської об`єднаної територіальної громади» та вчинив правопорушення, передбачене ст. 44-3 КУпАП.

Постановою Немирівського районного суду Вінницької області від 20 березня 2020 року ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 44-3 КУпАП та накладено на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17 000, 00 грн в дохід держави.

Не погодившись з цією постановою, 26 березня 2020 року ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу, в якій просив постанову суду першої інстанції скасувати, а провадження у справі про адміністративне правопорушення закрити.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги зазначив, що розпорядженням Немирівської міської ради Вінницької області від 17 березня 2020 року № 46-р тимчасово зупинено роботу об`єктів загального користування, зокрема ринків, проте розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 березня 2020 року № 215 внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 та дозволено здійснювати роздрібну торгівлю продуктами харчування. За таких обставин, оскільки постанови Кабінету Міністрів України обов`язкові до виконання, отже відсутні підстави для притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 44-3 КУпАП.

Крім того, судом першої інстанції порушено вимоги закону щодо завчасного повідомлення особи про час і місце розгляду справи в суді.

В судовому засіданні в суді апеляційної інстанції ОСОБА_1 підтримав апеляційну скаргу, просив її задовольнити з підстав, зазначених у цій скарзі, та надав суду розпорядження Немирівської міської ради Вінницької області від 19 березня 2020 року № 48-р про внесення змін до розпорядження міського голови від 17 березня 2020 року № 46-р.

Апеляційний суд, згідно з вимогами ст. 294 КУпАП, переглянувши справу в межах доводів та вимог апеляційної скарги, вважає, що апеляційну скаргу слід задовольнити, а постанову суду скасувати з огляду на таке.

Завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством (ст. 1 КУпАП).

Згідно зі ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Статтею 280 КУпАП встановлено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення серії АПР18 № 328431 19 березня 2020 року о 10 год. 00 хв фізична особа-підприємець ОСОБА_1 по вул. Горького у м. Немирові Вінницької області здійснював торгівлю товарами на ринку, чим порушив розпорядження Немирівської міської ради Вінницької області від 17 березня 2020 року № 46-р «Про додаткові заходи з метою попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну хворобу, спричинену коронавірусом COVID-19 на території Немирівської об`єднаної територіальної громади», чим вчинив правопорушення, передбачене ст. 44-3 КУпАП (а. с. 1).

Згідно з поясненнями головного спеціаліста - інспектора з благоустрою Немирівської міської ради Вінницької області Материнського Юрія Миколайовича , наданими 19 березня 2020 року, він 18 березня близько 10 год 00 хв. разом із комісією з продспоживслужби та поліції здійснив обхід ринку м. Немирів та попередив усіх продавців про те, що посилюються заходи карантину і тому торгівля на ринку має бути призупинена до 03 квітня 2020 року. 19 березня 2020 року було здійснено комісійний вихід на ринок для того, щоб переконатись в дотриманні обмежень здійснення торгівлі на ринку, встановлених Немирівською міською радою, та виявлено, що ОСОБА_1 здійснював торгівлю городиною для посіву, а саме: картоплею та цибулею. У зв`язку з тим, що ОСОБА_1 попри попередження щодо обмежень пов`язаних з карантином, не реагував на неодноразові зауваження, які були здійсненні працівниками комісії, тому відносно нього було складено адміністративний протокол за ст. 44-3 КУпАП (а. с. 4).

Згідно зі ст. 44-3 КУпАП порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України "Про захист населення від інфекційних хвороб", іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами, тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Положеннями ст. 30 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» передбачено, що на територіях, де встановлено карантин, місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування надається право запроваджувати більш жорсткі, ніж встановлені нормативно-правовими актами, вимоги щодо якості, умов виробництва, виготовлення та реалізації продуктів харчування, режиму обробки та якості питної води.

Відповідно до п. п. 3 п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» в редакції, чинній на час вчинення адміністративного правопорушення, забороняється з 00 год. 01 хв. 17 березня 2020 року до 3 квітня 2020 року роботу суб`єктів господарювання, яка передбачає приймання відвідувачів, зокрема закладів громадського харчування (ресторанів, кафе тощо), торговельно-розважальних центрів, інших закладів розважальної діяльності, фітнес-центрів, закладів культури, торговельного і побутового обслуговування населення, крім роздрібної торгівлі продуктами харчування, пальним, засобами гігієни, лікарськими засобами та виробами медичного призначення, засобами зв`язку, провадження банківської та страхової діяльності, а також торговельної діяльності і діяльності з надання послуг з громадського харчування із застосуванням адресної доставки замовлень за умови забезпечення відповідного персоналу засобами індивідуального захисту.

У розділі 1 розпорядження Немирівської міської ради Вінницької області від 17 березня 2020 року № 46-р «Про додаткові заходи з метою попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну хворобу, спричинену коронавірусом COVID-19 на території Немирівської об`єднаної територіальної громади» визначено, що з 00.00 год 18 березня 2020 року тимчасово зупинено роботу об`єктів загального користування незалежно від форм власності та підпорядкування, розташованих на території Немирівської міської об`єднаної територіальної громади, зокрема ринків, до скасування обмежувальних заходів (а. с. 2).

Розпорядженням Немирівської міської ради Вінницької області від 19 березня 2020 року № 48-р внесено зміни до розпорядження міського голови від 17 березня 2020 року № 46-р та викладено в новій редакції розділ 1 про те, що з 00.00 год 18 березня 2020 року тимчасово зупинено роботу об`єктів загального користування незалежно від форм власності та підпорядкування, розташованих на території Немирівської міської об`єднаної територіальної громади, зокрема ринків (крім продовольчої групи товарів), до скасування обмежувальних заходів.

За таких обставин, оскільки відповідно до розпорядження Немирівської міської ради Вінницької області від 19 березня 2020 року № 48-р дозволено здійснення торгівлі на ринку продовольчою групою товарів, апеляційний суд вважає, що відсутні належні та допустимі докази факту порушення ОСОБА_1 , який 19 березня 2020 року торгував на ринку картоплею та цибулею, правил карантину, що унеможливлює притягнення його до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 44-3 КУпАП.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП передбачено, що провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разi вiдсутностi події i складу адміністративного правопорушення.

Відповідно до положень ст. 294 КУпАП за наслідками розгляду апеляційної скарги суд апеляційної інстанції має право скасувати постанову та закрити провадження у справі.

З урахуванням наведеного, апеляційний суд вважає, що суд першої інстанції не врахував усіх обставин справи та дійшов помилкового висновку про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, отже постанова Немирівського районного суду Вінницької області від 20 березня 2020 року підлягає скасуванню, а провадження у справі закриттю на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Враховуючи наведене, керуючись ст. 294 КУпАП, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити, постанову Немирівського районного суду Вінницької області від 20 березня 2020 року скасувати, провадження у справі закрити у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Постанова апеляційного суду є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя О. В. Ковальчук

Джерело: ЄДРСР 88973972
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку