open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
40 Справа № 905/514/19
Моніторити
Постанова /21.01.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /22.12.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /18.11.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /20.10.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /20.10.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /20.10.2020/ Господарський суд Донецької області Постанова /30.09.2020/ Східний апеляційний господарський суд Постанова /30.09.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /12.08.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /27.07.2020/ Східний апеляційний господарський суд Рішення /22.04.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /24.03.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /03.03.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /06.02.2020/ Господарський суд Донецької області Постанова /16.01.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /26.11.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /28.10.2019/ Касаційний господарський суд Постанова /09.09.2019/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /08.08.2019/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /17.07.2019/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /10.07.2019/ Східний апеляційний господарський суд Рішення /10.06.2019/ Господарський суд Донецької області Рішення /10.06.2019/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /21.05.2019/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /25.04.2019/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /29.03.2019/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /18.03.2019/ Господарський суд Донецької області
emblem
Справа № 905/514/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /21.01.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /22.12.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /18.11.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /20.10.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /20.10.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /20.10.2020/ Господарський суд Донецької області Постанова /30.09.2020/ Східний апеляційний господарський суд Постанова /30.09.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /12.08.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /27.07.2020/ Східний апеляційний господарський суд Рішення /22.04.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /24.03.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /03.03.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /06.02.2020/ Господарський суд Донецької області Постанова /16.01.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /26.11.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /28.10.2019/ Касаційний господарський суд Постанова /09.09.2019/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /08.08.2019/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /17.07.2019/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /10.07.2019/ Східний апеляційний господарський суд Рішення /10.06.2019/ Господарський суд Донецької області Рішення /10.06.2019/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /21.05.2019/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /25.04.2019/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /29.03.2019/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /18.03.2019/ Господарський суд Донецької області

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, НОМЕР_1

_____________________________________________________________________________

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

22.04.2020 Справа № 905/514/19

Господарський суд Донецької області у складі судді Лейби М.О., при секретарі судового засідання Григор`євій М.В., розглянув у відкритому судовому засіданні справу

за позовною заявою: Фізичної особи - підприємця Шария Олександра Миколайовича, м.Маріуполь, Донецька область

до відповідача: Виконавчого комітету Маріупольської міської ради Донецької області

про визнання договору укладеним у запропонованій редакції

Представники сторін:

від позивача: не з`явився

від відповідача: не з`явився

Суть справи:

Фізична особа-підприємець Шарий Олексій Миколайович звернувся до господарського суду Донецької області з позовом до Виконавчого комітету Маріупольської міської ради Донецької області про визнання укладеним між ними договору про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів у запропонованій позивачем в позовній заяві редакції.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач ухиляється від укладення з позивачем договору на тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, укладення якого є обов`язковим в силу вимог чинного законодавства, зокрема пункту 32 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №2067 від 29.12.2003р., та пункту 4.13. Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами на території м.Маріуполя, затвердженого рішенням виконавчого комітету Маріупольської міської ради №46 від 22.03.17р., зволікає з наданням відповіді на оферту позивачу, створює позивачу перешкоди у здійсненні господарської діяльності. Позивач зазначає, що наявні у нього дозволи Виконавчого комітету Маріупольської міської ради Донецької області на розміщення засобів зовнішньої реклами відповідно до ст.5 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" та ч.15 ст.4-1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" автоматично продовжили свою дію до дня закінчення проведення антитерористичної операції на території м.Маріуполя.

Рішенням господарського суду Донецької області від 10.06.19р., залишеним без змін постановою Східного апеляційного господарського суду від 09.09.19р., у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.

Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 16.01.20р. у справі №905/514/19 рішення господарського суду Донецької області від 10.06.19р. та постанову Східного апеляційного господарського суду від 09.09.19р. у справі №905/514/19 скасовано; справу №905/514/19 передано на новий розгляд до господарського суду Донецької області.

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 03.02.20р. автоматизованою системою документообігу суду визначений новий склад суду для розгляду справи №905/514/19: суддя - Лейба М.О.

Ухвалою суду від 06.02.20р. прийнято до провадження справу №905/514/19 зі стадії підготовчого провадження та підготовче засідання у справі призначено на 03.03.20р. Сторонам було запропоновано надати суду письмові пояснення по суті позовних вимог з урахуванням висновків Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду, викладених у постанові від 16.01.20р. у даній справі.

Ухвалою суду від 03.03.20р. підготовче засідання відкладено на 24.03.20р.

16.03.20р. через канцелярію суду від позивача надійшли додаткові пояснення від 11.03.20р.

Відповідач в судові засідання представника не направив, письмових пояснень та доказів по справі з урахуванням висновків Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду, викладених у постанові від 16.01.20р. суду не надав.

Ухвалою суду за результатами підготовчого засідання від 24.03.20р. закрито підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду по суті на 22.04.20р.

У судове засідання 22.04.20р. представники сторін не з`явилися; про місце, час та дату слухання справи сторони були повідомлені своєчасно та належним чином.

Жодних клопотань про перенесення розгляду справи від сторін на адресу суду не надходило.

При цьому, судом не встановлено обставин, що неявка у судове засідання 22.04.20р. представників сторін перешкоджає вирішенню спору, оскільки судом приймається до уваги, що явка представників сторін у дане засідання обов`язковою не визнавалась.

Згідно ч.ч.1, 3 ст.202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час та місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті. Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника у разі повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника) незалежно від причин неявки.

Враховуючи те, що одним з принципів судочинства є свобода в наданні сторонами суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, суд з огляду на те, що судом в межах наданих ним повноважень, створені належні умови для надання сторонами додаткових доказів, приймаючи до уваги принципи змагальності та диспозитивності, вважає за можливе розглянути справу за наявними у ній матеріалами та додатково наданими документами.

Під час розгляду справи судом досліджені письмові докази, що містяться в матеріалах справи.

Розглянувши матеріали справи, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до наявного в матеріалах справи Свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця серії В02 № 137373 Шарий Олексій Миколайович 07.06.2006 був зареєстрований як фізична особа-підприємець, номер запису про державну реєстрацію 2 274 000 0000 011393.

Виконавчий комітет Маріупольської міської ради рішеннями №328 від 20.08.2014, №215 від 21.05.2014, №294 від 16.07.2014 "Про розгляд звернень суб`єктів господарської діяльності щодо розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами на території м.Маріуполя" продовжив Фізичній особі-підприємцю Шарию Олексію Миколайовичу термін дії дозволів на розміщення 35 (тридцяти п`яти) спеціальних конструкцій зовнішньої реклами розміром 3 м на 6 м терміном на п`ять років, в тому числі конструкцій, розміщених за адресами:

- пр. Леніна, 108, номер за схемою 982 з 18.02.2014 по 18.02.2019,

- пр. Леніна, 104, номер за схемою 1015 з 18.02.2014 по 18.02.2019,

- пр. Леніна, 108, номер за схемою 1016 з 18.02.2014 по 18.02.2019,

- пр. Леніна, 111а, номер за схемою 1017 з 19.02.2014 по 19.02.2019,

- вул. Артема, 51, номер за схемою 1018 з 18.02.2014 по 18.02.2019,

- вул. Артема, 54, номер за схемою 1019 з 18.02.2014 по 18.02.2019,

- вул. Артема, 58, номер за схемою 1020 з 18.02.2014 по 18.02.2019,

- вул. Артема, 65, номер за схемою 1021 з 19.02.2014 по 19.02.2019,

- вул. Артема, 80, номер за схемою 1022 з 18.02.2014 по 18.02.2019,

- вул. Артема, 51, номер за схемою 1023 з 18.02.2014 по 18.02.2019,

- вул. Металургів, 67, номер за схемою 1024 з 18.02.2014 по 18.02.2019,

- вул. Металургів, 69, номер за схемою 1025 з 18.02.2014 по 18.02.2019,

- вул. Нахімова, 103, номер за схемою 1026 з 18.02.2014 по 18.02.2019,

- вул. Артема, 88, номер за схемою 1124 з 18.02.2014 по 18.02.2019.

Відповідно до договорів купівлі-продажу №05/06 від 05.06.2017, №20/06 від 20.06.2017, № 12/05 від 12.05.2017 та №10/07 від 10.07.2017 Фізична особа-підприємець Шарий Олексій Миколайович продав, а Приватне підприємство "Вест Клайф" купило спеціальні конструкції зовнішньої реклами розміром 3,0 на 6,0 кожна в загальній кількості за договорами 64 (шістдесят чотири) конструкції, в тому числі і зазначені вище конструкції.

Згідно акту приймання-передачі від 05.06.2017 до договору купівлі-продажу № 05/06 від 05.06.2017 передано ПП "ВЕСТ КЛАЙФ" наступні спеціальні конструкції зовнішньої реклами, що розташовані: пр. Леніна, 104 (номер за схемою 1015); пр. Леніна, 108 (номер за схемою 1016); пр. Леніна, 108 (номер за схемою 982); пр. Металургів, 67 (номер за схемою 1024); вул. Артема, 80 (номер за схемою 1022); вул. Артема, 58 (номер за схемою 1020); пр. Нахімова (р-н зупинки Міськлікарня, номер за схемою 1027); вул. Артема, 58 (номер за схемою 1019), вул. Артема, 51 (номер за схемою 1018), пр.Будівельників/вул. 50 років СРСР (номер за схемою 980), пр.Будівельників/вул.Матросова (номер за схемою 979), пр. Будівельників (р-н буд.143, номер за схемою 985), пр. Нахімова (р-н буд.178, номер за схемою 1029), пр. Нахімова, 99 (номер за схемою 1030), пр. Нахімова (маг. Зброя та захист, номер за схемою 1028), пр. Нахімова, 103 (номер за схемою 1026), пр. Металургів, 69 (номер за схемою 1025), вул. Артема, 72 (номер за схемою 1023), вул. Артема, 88 (номер за схемою 1124), пр. Будівельників (р-н буд. 145, номер за схемою 986).

Згідно акту приймання-передачі від 20.06.2017 до договору купівлі-продажу № 20/06 від 20.06.2017 передано ПП "ВЕСТ КЛАЙФ" наступні спеціальні конструкції зовнішньої реклами, що розташовані: пр. Леніна, 82 (номер за схемою 694); пр. Леніна, 90 (номер за схемою 697); пр. Леніна/б. Б.Хмельницького (номер за схемою 699); пр. Леніна, 94 (номер за схемою 698); пр. Леніна, 98 (р-н маг. "Бонжур", номер за схемою 700); пр. Будівельників (р-н буд. 108-114, номер за схемою 703), пр. Будівельників, 114 (номер за схемою 705), пр. Будівельників (р-н буд.38, номер за схемою 709), пр. Будівельників (р-н АЗС "Укртатнафта", номер за схемою 706), пр. Леніна, 87 (номер за схемою 721), пр. Леніна, 87а (р-м маг. "Ліга Нова", номер за схемою 689); пр. Леніна, 76/9 (номер за схемою 719); пр. Леніна, 100 (р-н маг. "Фасон", номер за схемою 701); пр. Будівельників (р-н автосалону "Автоімперія", номер за схемою 707).

Згідно акту приймання-передачі від 12.05.2017 до договору купівлі-продажу № 12/05 від 12.05.2017 передано ПП "ВЕСТ КЛАЙФ" наступні спеціальні конструкції зовнішньої реклами, що розташовані: пр. Леніна, 111 (номер за схемою 1017); вул. Артема, 65 (номер за схемою 1021); пр. Будівельників, 175 (номер за схемою 994), пр. Будівельників, 177 (номер за схемою 993), пр. Будівельників, 162 (номер за схемою 992), пр. Будівельників, 163 (номер за схемою 991), пр. Будівельників, 158 (номер за схемою 989), пр. Будівельників, 154 (номер за схемою 988), пр. Будівельників (р-н б.147/234, номер за схемою 987), пр. Будівельників, 138 (номер за схемою 984), пр. Будівельників, 138 (р-н зупинки, номер за схемою 983), пр. Будівельників, 138 (номер за схемою 981), пр. Будівельників, 161 (номер за схемою 990).

Згідно акту приймання-передачі від 10.07.2017 до договору купівлі-продажу № 10/07 від 10.07.2017 передано ПП "ВЕСТ КЛАЙФ" наступні спеціальні конструкції зовнішньої реклами, що розташовані: перехрестя пр. Леніна та пр. Металургів (номер за схемою 718); перехрестя пр. Леніна та вул. Університетської (номер за схемою 717); пр. Леніна, 42 (номер за схемою 713); пр. Леніна, 45 (номер за схемою 712); пр. Леніна (р-н Драмтеатру, напроти будинку 62, номер за схемою 716); пр. Леніна, 48 (р-н Драмтеатру, напроти ресторану "Аристократ", номер за схемою 715); пр. Леніна (р-н Драмтеатру, напроти будинку 46, номер за схемою 714); перехрестя пр. Леніна та пр. Нахімова (номер за схемою 720), пр. Леніна (р-н зупинки "Міська лікарня № 3", номер за схемою 690), пр. Леніна (р-н Міської лікарні № 3, номер за схемою 691), пр. Леніна (р-н пологового будинку Міської лікарні № 3, номер за схемою 692), перехрестя пр. Леніна та вул. Осипенка (номер за схемою 693), пр. Леніна, 95б (район кафе "Варна", номер за схемою 695), перехрестя пр. Леніна та вул. Леваневського (номер за схемою 696), перехрестя пр. Леніна та пр. Будівельників (номер за схемою 702), перехрестя пр. Будівельників та вул. Карла Лібкнехта (номер за схемою 710).

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Шарий Олексій Миколайович 01.09.2017 припинив свою підприємницьку діяльність (номер запису 22740060007011393).

10.07.2018 між Фізичною особою-підприємцем Шарий Олексієм Миколайовичем та Приватним підприємством "Вест Клайф" були укладені додаткові угоди до зазначених договорів купівлі-продажу, на підставі яких Приватне підприємство "Вест Клайф" повернуло у власність Шарого Олексія Миколайовича частину придбаних рекламних конструкцій (білбордів розміром 3х6, які знаходяться в центральній частині м.Маріуполя).

16.07.2018 Фізична особа-підприємець Шарий Олексій Миколайович повторно зареєструвався як фізична особа-підприємець.

11.10.2018 Фізична особа-підприємець Шарий Олексій Миколайович звернувся до Виконавчого комітету Маріупольської міської ради із заявою про укладання договору про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів в загальній кількості 23 конструкції, в тому числі конструкції за №№ за схемою 982, 1015, 1016, 1017, посилаючись на те, що видані йому раніше Виконавчим комітетом Маріупольської міської ради Донецької області дозволи на розміщення зовнішньої реклами є діючими, оскільки відповідно до ст.5 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції" автоматично продовжили свою дію до дня закінчення проведення антитерористичної операції на території м.Маріуполя.

Листом №30.9-31645-30.1 від 15.11.2018, за результатами розгляду вказаної заяви Головне управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради як уповноважений орган, повідомило Фізичну особу-підприємця Шарий Олексія Миколайовича про те, що рекламні конструкції (номери за схемою 982, 1015, 1016, 1017) належать Приватному підприємству "Вест Клайф" та відповідно до рішення Виконавчого комітету Маріупольської міської ради №291 від 14.12.2017 підлягають демонтажу.

26.12.2018 Фізична особа-підприємець Шарий Олексій Миколайович звернувся до Виконавчого комітету Маріупольської міської ради із новою заявою на укладання договору про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів в загальній кількості 14 конструкції, а саме: конструкції зовнішньої реклами згідно з номерами за схемою 982, 1015, 1016, 1017, 1018, 1019, 1020, 1021, 1022, 1023, 1024, 1025, 1026, 1124.

За наслідками розгляду цієї заяви Фізичної особи-підприємця Шарий Олексія Миколайовича від 26.12.2018, Головне управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради як уповноважений орган у листі №30.9-39049-30.1 від 12.02.2019 повідомило Фізичну особу-підприємця Шарий Олексія Миколайовича про недоцільність укладення договору про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів між Фізичною особою-підприємцем Шарий Олексієм Миколайовичем та Виконавчим комітетом Маріупольської міської ради, оскільки Фізична особа-підприємець Шарий Олексій Миколайович неналежним чином виконував умови укладених раніше договорів про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів та є військовослужбовцем Збройних Сил України, з огляду на ще відповідно до ст.2 Закону України "Про підприємництво" та ст.3 Закону України "Про запобігання корупції" не може займатися підприємницькою діяльністю.

Таким чином, з огляду на те, що Виконавчий комітет Маріупольської міської ради відмовився укласти договір про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів Фізична особа-підприємець Шарий Олексій Миколайович звернувся до господарського суду з позовом у даній справі про визнання укладеним між ними договору про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів у запропонованій позивачем в позовній заяві редакції.

У відзиві на позовну заяву, відповідач стверджує, що під час дії дозволів на розміщення засобів зовнішньої реклами, виданих позивачу, останній (позивач) припинив діяльність як фізична особа - підприємець 01.09.2017, про що внесено відповідний запис 22740060007011393 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, і як наслідок, свідоцтво серії В02 №137373 від 07.06.2006 про реєстрацію відповідача як суб`єкта господарювання, як підстава видачі відповідних дозволів на розміщення засобів зовнішньої реклами, втратило чинність. Шарий О.М., вже як нова фізична особа-підприємець, був зареєстрований 16.07.2018 , номер запису 2 274 000 0000 042244 . Тобто за своїм статусом вже нова фізична особа-підприємець, яка не має жодного відношення до фізичної особи - підприємця, зареєстрованого 07.06.2006, номер запису 22740060007011393. У зв`язку з цим, на переконання відповідача, Шарий О.М. з 02.09.2017 по 15.07.2018 не перебував у статусі фізичної особи-підприємця, як наслідок не мав права укладати додаткові угоди від 10.07.2018 до договорів купівлі-продажу від 12.05.2017, 05.06.2017, 20.06.2017, 10.07.2017 з ПП "ВЕСТ КЛАЙФ", як фізична особа-підприємець Шарий О.М. та в додаток посилатись на свідоцтво серія В02 №137373 від 07.06.2006, яке на той час було не дійсним.

При цьому, відповідач зауважив, що для укладання договору на тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів позивачу необхідно відповідно до п.4.1 Положення про порядок розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами на території м. Маріуполя, затвердженого рішенням виконкому Маріупольської міської ради від 22.03.2017 №46, звернутись до центру надання адміністративних послуг з заявою на одержання дозволу з наданням документів згідно переліку, про що позивача було повідомлено листом Головного управління містобудування і архітектури Маріупольської міської ради від 15.11.2018 №30.9-31645-30.1 за результатами розгляду заяви позивача від 12.10.2018 №725-31645-03 щодо укладення договору.

Відповідач також вважає необґрунтованими посилання позивача на неотримання ним відповіді на звернення від 26.12.2018. оскільки Головним управлінням містобудування і архітектури Маріупольської міської ради розглянуто заяву позивача від 26.12.2018 та надіслано відповідь від 12.02.2019 №30.9-39049-30.1, в якій вказано на недоцільність укладення договору про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів між ФОП Шарий О.М. та виконавчим комітетом Маріупольської міської ради (з урахуванням листа від 03.04.2019 №30.3-19646-30.6.1 про виправлення технічної помилки).

Крім того, відповідач посилається на наявність заборони розміщення зовнішньої реклами в центральній частині міста, яка віднесена до історичної частини міста Маріуполь відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2001 №878, що створює умови для регулювання відносин у сфері збереження світової спадщини і не заважає, а врегульовує діяльність суб`єктів господарювання на такій території.

Надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд виходить з наступного:

Причиною виникнення спору у справі стало питання щодо наявності чи відсутності підстав для визнання укладеним між позивачем та відповідачем договору про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів у запропонованій позивачем у позовній заяві редакції.

Відповідно до ч.1 ст.16 Цивільного кодексу України (далі за текстом - ЦК України) кожна особа має право звернутись до суду за захистом свого особистого немайнового права або майнового права та інтересу у визначені цією статтею способи. Зазначений в ч.2 ст.16 ЦК України перелік способів захисту цивільних прав чи інтересів не є вичерпним.

Згідно з абзацом 2 ч.2 ст.16 ЦК України суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом.

У разі невизнання стороною договору, укладення якого є обов`язком в силу вимог закону, права іншої сторони на укладення такого договору підлягають захисту судом на підставі п.1 ч.2 ст.16 ЦК України шляхом визнання договору укладеним на умовах, передбачених нормативним актом обов`язкової дії.

Аналогічна позиція викладена в постанові Об`єднаної палати Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 25.05.2018 у справі №61/341, постановах Верховного Суду від 24.10.2019 у справі № 46/406, від 07.05.2019 у справі №914/1002/18.

Отже, заявлена у справі позовна вимога, яка складає предмет позову, стосується захисту прав позивача шляхом визнання договору укладеним у запропонованій редакції, що узгоджується із способом захисту порушеного права, передбаченим ст.16 ЦК України.

Суд зазначає, що переддоговірним є спір, який виникає у разі, якщо сторона ухиляється або відмовляється від укладення договору в цілому або не погоджує окремі його умови. При цьому передати переддоговірний спір на вирішення суду можливо лише тоді, коли хоча б одна із сторін є зобов`язаною його укласти через пряму вказівку закону, або в інших випадках, встановлених законом.

Правовідносини з укладання господарських договорів у примусовому порядку за рішенням суду регулюється ст.187 Господарського кодексу України (далі - ГК України) та ст.648 ЦК України.

Стаття 187 ГК України встановлює, що спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов`язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов`язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору. День набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.

Відповідно до частин 3, 4, 7 ст.179 ГК України укладання господарського договору є обов`язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов`язком для суб`єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов`язковості укладення договору для певних категорій суб`єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

При укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі: - вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству; - примірного договору, рекомендованого органом управління суб`єктам господарювання для використання при укладенні ними договорів, коли сторони мають право за взаємною згодою змінювати окремі умови, передбачені примірним договором, або доповнювати його зміст; - типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.

Господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.

Засади рекламної діяльності в Україні, регулювання відносин, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами, встановлено Законом України "Про рекламу", "Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами", затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 №2067 (далі - Типові правила) та іншими нормативними актами України.

Відповідно до ч.1 ст.16 Закону України «Про рекламу» розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Згідно з ч.4 ст.16 Закону України «Про рекламу» розміщення зовнішньої реклами на пам`ятках національного або місцевого значення та в межах зон охорони цих пам`яток, історичних ареалів населених місць здійснюється відповідно до цього Закону на підставі дозволів, які оформляються за участю органів виконавчої влади, визначених Законом України «Про охорону культурної спадщини».

За змістом ч.1 ст.3 Закону України «Про охорону культурної спадщини» державне управління у сфері охорони культурної спадщини покладається на Кабінет Міністрів України, спеціально уповноважені органи охорони культурної спадщини, до яких належить, зокрема виконавчий орган сільської, селищної, міської ради.

Відповідно до ст.6-1 Закону України «Про охорону культурної спадщини» набуття суб`єктом господарювання права на провадження будь-яких дій щодо здійснення господарської діяльності на об`єктах культурної спадщини за декларативним принципом забороняється.

У контексті обставин даної справи обставини наявності/відсутності у позивача дозволів на розміщення зовнішньої реклами є обставинами, які мають значення для правильного вирішення спору у цій справі.

Згідно з пунктами 3, 24, 32 Типових правил зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів та у порядку, встановленому виконавчими органами сільських, селищних, міських рад відповідно до цих Правил. Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу на розміщення зовнішньої реклами здійснюється відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».

Виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов`язаних з розташуванням рекламного засобу.

Плата за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності, встановлюється у порядку, визначеному органами місцевого самоврядування, а місцем, що перебуває у державній або приватній власності, - на договірних засадах з його власником або уповноваженим ним органом (особою).

Відповідно до абзацу 2 ч.1 ст.4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» порядок проведення дозвільної (погоджувальної) процедури, переоформлення та анулювання документів дозвільного характеру, що законами України віднесено до повноважень органів місцевого самоврядування, встановлюється їх рішенням, а у випадках, передбачених законом, - на підставі типових порядків, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Крім того згідно з ч.7 ст.4-1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" дозвільний орган може анулювати документ дозвільного характеру. Однією з підстав для анулювання дозволу Закон визначає наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Водночас за змістом ч.7 ст.4-1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" дія документа дозвільного характеру припиняється через десять робочих днів із дня прийняття (винесення) дозвільним органом рішення про анулювання такого документа, якщо інше не передбачено законом. Рішення дозвільного органу про анулювання документа дозвільного характеру може бути оскаржено до адміністративного суду.

Отже передбачений цією нормою порядок анулювання документів дозвільного характеру передбачає прийняття (винесення) дозвільним органом рішення про анулювання такого документа.

При цьому автоматичного анулювання дозвільних документів чинне законодавство не передбачає.

Рішенням Виконавчого комітету Маріупольської міської ради від 22.03.2017 №46 затверджено Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами на території м.Маріуполя (далі - Положення). Положення регулює відносини між органами місцевого самоврядування та юридичними і фізичними особами, що виникають у процесі розміщення зовнішньої реклами на території м. Маріуполя (пункт 1.2 Положення).

У розділі 4 цього Положення встановлений порядок подання заявки та одержання дозволу на розміщення зовнішньої реклами.

Робочий орган протягом не більш як п`ятнадцяти робочих днів з дати одержання належним чином оформлених двох примірників дозволу розглядає заяву, готує і подає на розгляд виконкому міської ради пропозиції та проект відповідного рішення (пункт 4.12 Положення.)

Пунктом 4.13 Положення передбачено, що виконком міської ради, відповідно до повноважень, приймає на своєму засіданні відповідне рішення про надання дозволу або про відмову у його наданні.

У разі прийняття рішення про надання дозволу керівник робочого органу протягом п`яти робочих днів підписує обидва примірники дозволу, скріплює їх печаткою робочого органу та готує проект договору на тимчасове користування місцями розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами, що перебувають у комунальній власності.

Протягом п`яти робочих днів з дня отримання проекту договору замовник підписує його та вносить до міського бюджету встановлену договором плату у повному обсязі або, при наданні розстрочки платежу, перший платіж.

Рішення про відмову у наданні дозволу надсилається робочим органом заявнику протягом п`яти днів з дати його прийняття.

Пунктом 4.14 Положення передбачено, що у видачі дозволу може бути відмовлено у разі: оформлення поданих документів не відповідає встановленим вимогам; у поданих документах виявлені завідомо неправдиві відомості.

Перелік підстав для відмови у наданні дозволу є вичерпним.

Рішення про відмову у наданні дозволу може бути оскаржене в порядку, встановленому законодавством.

У розділі 6 Положення встановлений порядок оплати за тимчасове користування місцями розташування спеціальних конструкцій, які знаходяться у комунальній власності.

Згідно з пунктом 6.1. Положення проект договору розробляється робочим органом, узгоджується в юридичному департаменті міської ради та підписується першим заступником міського голови і особою, що розповсюджує зовнішню рекламу в трьох оригінальних примірниках, які мають однакову юридичну силу. Один примірник договору надається розповсюджувачу зовнішньої реклами і є підставою для оплати через установу банку, другий примірник знаходиться в робочому органі, третій - передається до департаменту фінансів міської ради для обліку та контролю.

Пунктом 6.7 Положення передбачена формула, за якою здійснюється розрахунок плати за розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами. Порядок оплати визначається в договорі за узгодженням з Департаментом фінансів міської ради. Розрахунок оплати здійснюється робочим органом (пункт 6.9).

Згідно з пунктом 4.22. Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами на території м. Маріуполя, затвердженого рішенням Виконавчого комітету Маріупольської міської ради № 46 від 22.03.2017, у разі набуття права власності на рекламний засіб іншою особою або передачі його в оренду дозвіл підлягає переоформленню. Особа, яка набула право власності на рекламний засіб або орендувала його, протягом одного місяця з дня виникнення права власності (користування) рекламним засобом звертається до робочого органу із заявою у довільній формі про переоформлення дозволу. Рішення про переоформлення дозволу або про відмову у його переоформленні приймається виконавчим комітетом Маріупольської міської ради. Відмова у переоформленні дозволу може бути оскаржена у порядку, встановленому законодавством. Переоформлення дозволу фіксується в журналі реєстрації.

Відповідно до пункту 4.23. Положення дозвіл скасовується до закінчення строку дії на підставі рішення виконавчого органу ради за письмовою заявою розповсюджувача зовнішньої реклами, у разі невикористання місця розташування рекламного засобу безперервно протягом шести місяців або не переоформлення дозволу в установленому порядку. Рішення про скасування дозволу фіксується в журналі реєстрації та надсилається робочим органом розповсюджувачу зовнішньої реклами.

Виконавчий комітет Маріупольської міської ради рішенням від 22.03.2017р. №46 затвердив примірний договір про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, що є додатком 3 до цього рішення Виконавчого комітету Маріупольської міської ради.

З вищенаведених норм вбачається, що підставою для розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами є наданий у встановленому порядку дозвіл та укладений між робочим органом (позивачем) та розповсюджувачем (відповідачем) договір на тимчасове користування місцями розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами, укладання якого за наявності цього дозволу є обов`язковим в силу вимог чинного законодавства.

Як встановлено судом Виконавчий комітет Маріупольської міської ради рішеннями №328 від 20.08.2014, №215 від 21.05.2014, №294 від 16.07.2014 "Про розгляд звернень суб`єктів господарської діяльності щодо розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами на території м.Маріуполя" продовжив Фізичній особі-підприємцю Шарию Олексію Миколайовичу термін дії дозволів на розміщення 35 (тридцяти п`яти) спеціальних конструкцій зовнішньої реклами розміром 3 м на 6 м терміном на п`ять років.

Відповідно до договорів купівлі-продажу №05/06 від 05.06.2017, №20/06 від 20.06.2017, №12/05 від 12.05.2017 та №10/07 від 10.07.2017 Фізична особа-підприємець Шарий Олексій Миколайович продав, а Приватне підприємство "Вест Клайф" купило спеціальні конструкції зовнішньої реклами розміром 3,0 на 6,0 кожна.

За твердженнями позивача, що відповідачем не оспорюються, Приватне підприємство "Вест Клайф" як новий власник засобів зовнішньої реклами звернувся до Головного Управління Містобудування і Архітектури Маріупольської міської ради із заявами про переоформлення дозволів на розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами.

Проте, рішенням відповідача Приватному підприємству "Вест Клайф" було відмовлено у переоформлені діючих дозволів на розміщення засобів зовнішньої реклами з посиланням на рішення Виконавчого комітету Маріупольської міської ради від 22.03.2017 №46 «Про затвердження Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами на території м.Маріуполя».

В подальшому у зв`язку із фактичною неможливістю використання за цільовим призначенням, придбаних засобів розміщення зовнішньої реклами, 10.07.2018р. між Приватним підприємством "Вест Клайф" та позивачем були укладені додаткові договори до зазначених договорів купівлі-продажу, на підставі яких Приватне підприємство "Вест Клайф" повернуло у власність Шарого Олексія Миколайовича частину придбаних рекламних конструкцій.

Відтак, Приватне підприємство "Вест Клайф" не стало власником переданих спеціальних конструкцій/рекламних засобів (рекламних щитів), які є предметом додаткових угод до договорів купівлі-продажу і, відповідно, фактичним користувачем місць для розміщення таких засобів (конструкцій).

Таким чином, враховуючи, що матеріали справи не містять доказів, що підтверджують переоформлення дозволу на Приватне підприємство "Вест Клайф" та внесення змін щодо розповсюджувача зовнішньої реклами, розповсюджувачем є позивач у даній справі.

Водночас, з наявних у справі документів не вбачається того, що позивач (розповсюджувач зовнішньої реклами) самостійно звертався до Виконавчого органу Маріупольської міської ради із письмовою заявою про скасування дозволів на розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами та відповідно прийняття Виконавчим комітетом Маріупольської міської ради рішення "Про скасування дозволів на розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами" як це передбачено в п.4.23 Положення про порядок розміщення зовнішньої реклами на території м.Маріуполя, затвердженого рішенням Виконавчого комітету Маріупольської міської ради №46 від 22.03.2017.

Доказів прийняття Рішення про анулювання документа дозвільного характеру, дозвільним органом - Виконавчим комітетом Маріупольської міської ради, як це визначено приписами ч.7 ст.4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» суду також не надано.

Отже, враховуючи, що з матеріалів справи не вбачається прийняття уповноваженим органом - виконавчим комітетом Маріупольської міської ради, у період, протягом якого підприємницька діяльність позивача була припинена, рішення про скасування чи анулювання дозволів відповідача на розміщення зовнішньої реклами з передбачених чинним законодавством підстав, дозволи на розміщення зовнішньої реклами, видані розповсюджувачу реклами - ФОП Шарий О.М., до закінчення строку їх дії не анульовані та не скасовані.

Водночас, указом Президента України від 14 квітня 2014 року №405/2014 введене в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо боротьби з терористичною загрозою і збереження територіальної цілісності України" та розпочате проведення Антитерористичної операції на території Донецької і Луганської областей.

Тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення визначає Закон України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» від 2 вересня 20 К року №1669-У11.

Абзацом 2 статті 1 зазначеного Закону визначено, що територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України» від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року №405/2014.

Разом з тим, Кабінетом міністрів України 02 грудня 2015 року прийнято розпорядження №1275-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України», яким затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористччна операція.

Згідно до п. 20 Додатку до Розпорядження Кабінету Міністрів України №1275-р від 02.12.2015р., м.Маріуполь (Маріупольська міська рада) включений до переліку населених пунктів, на території яких здійснюється антитерористична операція.

Відповідно до частини 2-3 ст.11 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, і втрачає чинність через шість місяців з дня завершення антитерористичної операції, крім пункту 4 статті 11 «Прикінцеві та перехідні положення» цього Закону. Дія цього Закону поширюється на період проведення антитерористичної операції та на шість місяців після дня її завершення. Закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

Згідно з абзацом 1 ст.1 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», період проведення антитерористичної операції - час між датою набрання чинності Указом Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України» від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 403/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України «Про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України».

На даний час, Президентом України Указ про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України не приймався, внаслідок чого період проведення АТО триває (на теперішній час, після 30.04.2018 Операція Об`єднаних сил), та даний спеціальний Закон підлягає застосуванню до спірних правовідносин.

Тобто, з 14 квітня 2014 року та по сьогоднішній день на території міста Маріуполя триває проведення антитерористичної операції (на даний час, після 30.04.2018 - ООС).

Із матеріалів справи вбачається, що позивач зареєстрований та здійснює свою господарську діяльність з надання рекламних послуг, у тому числі і щодо розміщення реклами на засобах зовнішньої реклами (білбордах) на території м. Маріуполя.

Тобто, строк дії наявних у Позивача дозволів, які є підставою для розміщення спірних засобів зовнішньої реклами і укладання договору про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, станом на день звернення до суд з даним позовом закінчили свою дію.

Таким чином, строк дії дозволів на розміщення засобів зовнішньої реклами, закінчили свою дію у період проведення на території м.Маріуполя антитерористичної операції.

За вказаних обставин, виходячи із системного аналізу обставин встановлених при розгляді даної справи у їх сукупності, дозволи позивача на розміщення засобів зовнішньої реклами є дійсними в силу положень ст.5 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» та частини п`ятнадцятої ст.4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», оскільки наявні у позивача спірні дозволи на розміщення засобів зовнішньої реклами автоматично продовжили свою дію до дня закінчення проведення антитерористичної операції на території м.Маріуполя.

Згідно додаткових пояснень позивача від 11.03.2020р., договори про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, які були укладені сторонами по справі припинили свою дію, у зв`язку з чим позивач 11.10.2018р. та 26.12.2018р. звернувся до відповідача з заявою про укладання договору про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів.

Відтак, враховуючи наявність відповідних дозволів у позивача та припинення дії договору про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, укладення договору про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів між Фізичною особою - підприємцем Шарим О.М. та Міською радою є обов`язковим в силу чинного законодавства.

Оскільки позивач направив оферту відповідачеві, як уповноваженому органу щодо укладення договору на користування місцями для розміщення засобів зовнішньої реклами, обов`язковість укладення якого між рекламорозміщувачем позивачем та уповноваженим дозвільним органом-відповідачем встановлена законодавством, ця оферта містить істотні умови договору найму, відповідає Примірному договору та викладена в наданому до позовної заяви проекті договору, позивач вжив всіх передбачених законодавством заходів для укладення такого договору, але відповідачем не вчинено обов`язкових дій щодо його укладення.

Відповідно до ст.638 ЦК України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди. Договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною.

Згідно з частиною першою ст.641 ЦК України пропозицію укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов`язаною у разі її прийняття.

Спірний договір, який позивач просить визнати укладеним, за своєю правовою природою є договором найму.

Відповідно до частини першої ст.759 ЦК України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Згідно з частиною першою ст.762 ЦК України за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму. Якщо розмір плати не встановлений договором, він визначається з урахуванням споживчої якості речі та інших обставин, які мають істотне значення.

Отже, ціна є істотною умовою спірного договору.

Відповідно до ч.4 ст.179 ГК України при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі, зокрема, типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.

Договір повинен бути розроблений та відповідати договору, який затверджується компетентним органом.

Умови договору, запропоновані позивачем, відповідають умовам договору, затвердженим рішенням Виконавчого комітету Маріупольської міської ради від 22.03.2017 №46 (додаток 3 до Положення).

Надана позивачем редакція договору містить всі істотні умови, в тому числі щодо ціни (орендної плати), оскільки в розділі 3 (Порядок розрахунків) міститься посилання на порядок визначення розміру орендної плати в порядку, визначеному Виконавчим комітетом Маріупольської міської ради, що свідчить про досягнення згоди щодо цієї істотної умови.

При цьому, позивач позбавлений можливості самостійно визначати та пропонувати у своїй оферті певний розмір орендної плати, оскільки він, як зазначено вище, визначається робочим органом - Головним управлінням містобудування і архітектури Маріупольської міської ради. Крім того, позивач самостійно звернувся до зазначеного органу із заявою про надання такого розрахунку, у відповідь на яку отримав лист цього органу № 30.9-15340-30.6.1 від 07.06.2019 із визначенням відповідного розміру оплати, який наданий суду та міститься в матеріалах справи.

Разом з тим, відсутність усіх необхідних даних для заповнення певного розміру орендної плати у договорі не скасовує обов`язку сторін укласти договір про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, який повинен відповідати договору, затвердженому компетентним органом.

Вказаний висновок узгоджується з правою позицією, викладеною у постанові Верховного Суду у складі Касаційного господарського суду від 30.01.20р. у справі №905/887/19.

Стосовно посилання відповідача на встановлення заборони з розміщення конструкцій зовнішньої реклами в історичній частині м. Маріуполя, суд зазначає, що вказані обставини не впливають на висновок суду щодо обов`язкового укладення договору про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів в силу чинного законодавства, оскільки предметом спору в даному випадку є саме питання щодо наявності чи відсутності підстав для визнання укладеним між позивачем та відповідачем договору про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, а відтак в предмет доказування у даній справі не входять обставини щодо наявності/відсутності порушення позивачем (розповсюджувачем) вимог щодо заборони з розміщення конструкцій зовнішньої реклами.

Отже, вказані посилання відповідача, можуть бути предметом дослідження іншого позовного провадження, оскільки не входить у коло тих доказів, які підлягають дослідженню у межах заявленого позову, предметом якого є визнання договору укладеним у запропонованій редакції

Відповідно до ст.13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності.

Згідно з п.4 ч.3 ст.129 Конституції України та статями 73, 74, 77, 79 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування.

Враховуючи вищевикладене, надавши відповідну юридичну оцінку всім доказам на які посилаються сторони, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позову.

Відповідно до п.1, ч.1, ч.2, ч.9 ст.129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на відповідача.

Керуючись ст.ст.12, 13, 46, 73, 74, 77, 79, 86, 129, 232, 233, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Фізичної особи - підприємця Шария Олексія Миколайовича, м.Маріуполь, Донецька область до Виконавчого комітету Маріупольської міської ради Донецької області про визнання договору укладеним у запропонованій редакції, задовольнити.

Визнати укладеним договір про тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, в наступній редакції:

ДОГОВІР №

про тимчасове користування місцями

розташування рекламних засобів

"____" __________ 2019 р. м. Маріуполь

Виконавчий комітет Маріупольської міської ради, що надалі іменується «Виконком», в особі першого заступника міського голови __________________________________________, який діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та розпорядження міського голови від ____________ № _____, з одного боку, та

Фізична особа - підприємець Шарий Олексій Миколайович, що надалі іменується «Розпоряджувач», який діє на підставі виписки з Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 16.07.2018р., з іншого боку, які разом іменуються «Сторони», а кожний окремо - «Сторона», уклали цей договір про нижченаведене:

1. ПРЕДМЕТ ДОГОВОРУ

1.1. На підставі рішення Виконавчого комітету Маріупольської міської ради рішення №215 «Про розгляд звернень суб`єктів господарської діяльності щодо розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами на території м. Маріуполя» від 21.05.2014р., рішення №294 «Про розгляд звернень суб`єктів господарської діяльності щодо розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами на території м. Маріуполя» від 16.07.2014р., рішення №328 «Про розгляд звернень суб`єктів господарської діяльності щодо розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами на території м. Маріуполя» від 20.08.2014р., ст.5 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» та ч.15 ст. 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», Виконком надає Розповсюджувачу у тимчасове платне користування місця розташування рекламних засобів, а Розповсюджувач приймає вказані місця, використовує їх для розташування рекламних засобів та оплачує користування зазначеними місцями згідно з умовами цього Договору.

1.2. Місця розташування рекламних засобів, які надаються Виконкомом в тимчасове платне користування Розповсюджувачу, зазначені в Додатку 1 до цього Договору, який є невід`ємною частиною цього Договору.

1.3. Місця розташування рекламних засобів являють собою плащу зовнішньої поверхні будинку, споруди, елемента вуличного обладнання або території на відкритій місцевості у межах м.Маріуполя, перебувають в комунальній власності територіальної громади м.Маріуполя, управління ними, в тому числі укладання договорів щодо них, здійснюється виконавчим комітетом Маріупольської міської ради.

1.4. Місця розташування рекламних засобів надаються Розповсюджувачу виключно для розміщення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами, зазначених в дозволі, виданому на підставі відповідного рішення виконкому міської ради.

1.5. Всі необхідні відомості щодо конструкцій рекламних засобів, які підлягають встановленню на місцях розташування рекламних засобів, зазначаються у дозволі на розміщення зовнішньої реклами.

1.6. Місця розташування рекламних засобів передаються Розповсюджувачу протягом 5 днів з моменту укладання цього Договору на підставі Акту приймання-передачі.

2. ЗОБОВ`ЯЗАННЯ СТОРІН

2.1. Виконком зобов`язується:

2.1.1. Надати Розповсюджувачу у тимчасове платне користування місця розташування рекламних засобів.

2.1.2. Не приймати рішення про надання дозволу іншим фізичним або юридичним особам на розміщення зовнішньої реклами на місця розташування рекламних засобів, надані Розповсюджувачу, протягом строку цього Договору.

2.1.3. Не надавати місця розміщення рекламних засобів, надані Розповсюджувачу, в користування іншим фізичним або юридичним особам, протягом строку цього Договору.

2.1.4. У разі зміни містобудівної ситуації, проведення реконструкції, ремонту, будівництва на місцях розташування рекламних засобів, які зумовлюють необхідність зміни місця розташування рекламного засобу, у семиденний строк письмово повідомити про це Розповсюджувача.

2.1.5. У десятиденний строк з початку зміни містобудівної ситуації, реконструкції, ремонту будівництва надати Розповсюджувачу інформацію про інше рівноцінне місце. У разі досягнення між Сторонами згоди щодо нового місця розташування рекламного засобу внести відповідні зміни у дозвіл на розміщення зовнішньої реклами.

Відшкодування витрат, пов`язаних з демонтажем та монтажем рекламного засобу на новому місці розташування рекламного засобу, здійснюється за допомогою Сторін шляхом укладання окремого договору.

2.1.6. У випадку прийняття органами місцевого самоврядування м. Маріуполя рішення про зміну розміру плати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів або порядку її внесення письмово інформувати про це Розповсюджувача в 15-денний термін з моменту прийняття відповідного рішення.

2.2. Виконком має право:

2.2.1. Проводити огляд зовнішнього стану спеціальних конструкцій зовнішньої реклами, встановлених на місцях розміщення зовнішньої реклами, наданих Розповсюджувачу. У випадку виявлення порушень вимог законодавства, рішень органів місцевого самоврядування надавати Розповсюджувачу обов`язкові до виконання приписи.

2.2.2. Для проведення демонтажу спеціальних конструкцій зовнішньої реклами, встановлених на місцях розміщення зовнішньої реклами, наданих Розповсюджувачу, залучати відповідні підприємства і організації.

2.3. Розповсюджувач зобов`язується:

2.3.1. Неухильно виконувати вимоги Закону України «Про рекламу», Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 №2067, правових актів органів місцевого самоврядування м.Маріуполя, які регламентують розміщення зовнішньої реклами в місті.

2.3.2. Не розміщувати рекламні засоби на місцях, наданих йому в користування, до отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами у встановленому порядку.

2.3.3. Отримати у встановленому порядку дозвіл на розміщення зовнішньої реклами на місця розміщення зовнішньої реклами, надані йому в користування.

2.3.4. Виконувати роботи, пов`язані з розташуванням рекламних засобів на місцях наданих йому в користування, тільки після отримання у встановленому дозволу на розміщення зовнішньої реклами, та оформлення відповідних дозвільних документів на виконання земельних робіт і інших робіт, пов`язаних з тимчасовим порушенням благоустрою на території міста.

2.3.5. Відновлювати благоустрій території міста після проведення земельних, будівельно-монтажних і ремонтних робіт, пов`язаних з розташуванням рекламних засобів на місцях наданих йому в користування, в строки, зазначені у дозвільних документах на проведення цих робіт.

2.3.6. Розташовувати рекламні засоби відповідно до прив`язки, визначеної у дозволі на розміщення зовнішньої реклами.

2.3.7. Встановлювати спеціальні конструкції зовнішньої реклами відповідно до креслень конструктивного рішення з дотриманням вимог ДБН А.3.1.-5-96 «Організація будівельного виробництва» з обов`язковим оформленням акту приймання встановленої спеціальної конструкції зовнішньої реклами за формою, затвердженою рішенням міської ради.

Фундаментні блоки наземних конструкцій зовнішньої реклами встановлювати в рівень покриття місць розташування рекламних засобів, наданих йому в користування.

2.3.8. Виконувати будівельно-монтажні роботи з встановлення (демонтажу) крупно-габаритних конструкцій зовнішньої реклами відповідно до проекту виконання робіт, розробленого підрядником з дотриманням вимог А.3.1.-5-96 «Організація будівельного виробництва» і погодженого у встановленому порядку.

2.3.9. Роботи з монтажу (демонтажу) і обслуговуванню крупногабаритних конструкцій зовнішньої реклами, які виконуються з залученням спеціальної техніки (автокрани, автовишки, підйомники, трейлери тощо) виконувати в нічний час з 1 до 4 години.

2.3.10. За власний рахунок усувати пошкодження елементів благоустрою під час монтажу (демонтажу) або експлуатації рекламних засобів, встановлених на місцях, наданих йому в користування. Якщо відновлення елементів благоустрою здійснюється іншими підприємствами або службами, в повному обсязі відшкодовувати понесені ними витрати.

2.3.11. Не змінювати технологічну схему рекламних засобів, встановлених на місцях, наданих йому в користування, тільки після внесення відповідних змін у дозвіл на розміщення зовнішньої реклами у встановленому порядку.

2.3.12. Утримувати місця, надані в користування згідно з правилами і нормами пожежної безпеки, забезпечити виконання норм і правил техніки безпеки, містобудівних і санітарних норм. Правил благоустрою м. Маріуполя. Підтримувати місця та розміщені на них рекламні конструкції в належному стані. У разі псування чи приведення їх у непридатний стан, виконувати роботи по їх відновленню, нести всі витрати, пов`язані з їх експлуатацією.

2.3.13. Не допускати розміщення рекламних засобів з пошкодженою рекламою або фоновим покриттям строком більше ніж два робочі дні на місцях, наданих йому в користування.

2.3.14. Нести юридичну відповідальність перед третіми особами за безпечність спеціальних конструкцій зовнішньої реклами, встановлених на місцях, наданих йому в користування, для життя, здоров`я, майна третіх осіб.

2.3.15. Своєчасно та в повному обсязі вносити плату за користування місцями розташування рекламних засобів в порядку та в строки, обумовлені цим Договором.

2.3.16. Підключення рекламних засобів до існуючих мереж зовнішнього освітлення здійснювати з дотриманням вимог, передбачених законодавством, з залученням спеціалізованих підприємств і організацій.

2.3.17. Розташовувати рекламні засоби у межах охоронних зон інженерних комунікацій тільки після погодження з утримувачем зазначений комунікацій у встановленому порядку.

2.3.18. Забезпечити рекламні засоби, встановлені на місцях, наданих йому в користування, маркуванням із зазначенням на каркасі рекламного засобу найменування Розповсюджувача, номера його телефону, дати видачі дозволу та строку його дії.

2.3.19. Письмово повідомити Виконком про розірвання договору повністю або в частині окремого наданого в користування місця розташування рекламного засобу не менше як за 10 днів до припинення використання відповідних місць.

2.3.20. Протягом 5 робочих днів з дня отримання письмово повідомлення, передбаченого п.2.1.4. цього Договору, демонтувати рекламні засоби на місцях запланованих робіт з реконструкції, ремонту, будівництва

2.3.21. У випадку ухилення від здійснення демонтажу рекламних засобів, передбаченого п.2.3.20. цього Договору, відшкодовувати у повному обсязі вартість робіт по демонтуванню, а також зберіганню демонтованих рекламних засобів.

У вказаних випадках демонтаж здійснюється в порядку, визначеному рішенням виконавчого комітету Маріупольської міської ради.

2.4. Розповсюджувач має право:

2.4.1. Використовувати місця, надані йому в користування, для встановлення рекламних засобів, з дотриманням умов цього Договору.

2.4.2. Після закінчення реконструкції, ремонту, будівництва на місці розташування рекламного засобу, у випадках, обумовлених п.п.2.1.4., 2.1.5. цього Договору, на пріоритетне розташування рекламного засобу на попередньому місця.

3. ПОРЯДОК РОЗРАХУНКІВ

3.1. Плата за тимчасове користування місце розташування рекламних засобів, встановлена в порядку, визначеному виконавчим комітетом Маріупольської міської ради.

3.2. Розмір плати за тимчасове користування місцями розташування рекламного засобу, наданими в користування розповсюджувачу, становить _________________ в місяць.

3.3. Розрахунок розміру плати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів наведений в Додатку 2, який є невід`ємною частиною цього Договору.

3.4. Загальна сума договору становить ___________________________________.

3.5. На час встановлення пріоритету Розповсюджувача, але не більше трьох місяців з дати прийняття робочим органом рішення про встановлення пріоритету, плати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів становить 25% суми, визначеної п.3.2. цього Договору, в місяць.

3.6. У разі продовження строку оформлення дозволів на розміщення зовнішньої реклами відповідно до абз.4 п.11 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 №2067, плата за тимчасове користування місцями, наданими в користування Розповсюджувачу, справляється у розмірі 100% суми, визначеної п.3.2. цього Договору, в місяць.

3.7. Плата за тимчасове користування місцями, наданими в користування Розповсюджувачу, зараховується до міського бюджету м.Маріуполя.

3.8. Внесення плати за тимчасове користування місцями здійснюється Розповсюджувачем авансом до 10 числа місяця, що передує місяцю за який здійснюється оплата.

3.9. Зобов`язання Розповсюджувача щодо внесення плати за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів вважається виконаним у день зарахування коштів до міського бюджету м.Маріуполя.

3.10. Плата за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів перераховується Розповсюджувачем до міського бюджету м. Маріуполя на розрахунковий рахунок 314135447000051 у банку ГУ ДКСУ у Донецькій області, МФО 834016, код ЄДРПОУ 37989721, код податку 24060300.

В платіжному дорученні обов`язково зазначається дата і номер цього Договору а також період, за який здійснюється оплата.

3.11. У випадку внесення змін до законодавства України або прийняття органами місцевого самоврядування м. Маріуполя рішення про зміну розміру або порядку внесення плати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, розмір плати за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, передбачений цим Договором, підлягає обов`язковому коригуванню з метою його приведення у відповідність до зміненого тарифу.

Коригування розміру та порядку внесення плати здійснюється шляхом укладання Сторонами додаткової угоди до цього Договору.

3.12. Плата за тимчасове користування місцями розміщення рекламних засобів вноситься Розповсюджувачем незалежно від факту встановлення спеціальних конструкцій зовнішньої реклами.

3.13. Розповсюджувач має право внести плату за тимчасове користування місцями, наданими йому в користування, наперед за декілька місяців дії договору, але не більше як за 6 місяців.

Якщо в подальшому буде змінено розмір плати за тимчасове користування місцями розміщення зовнішньої реклами, Виконком не має права вимагати від Розповсюджувача доплати за той період дії договору, за який була здійснена попередня оплата.

3.14. Внесення плати здійснюється Розповсюджувачем без отримання рахунку, шляхом перерахування грошових коштів до міського бюджету м.Маріуполя.

4. ПОРЯДОК ПОВЕРНЕННЯ МІСЦЬ

РОЗТАШУВАННЯ РЕКЛАМНИХ ЗАСОБІВ

4.1.У випадку припинення цього Договору Розповсюджувач здійснює повернення місць розташування рекламних засобів Виконкому на підставі акту приймання-передачі, який підписується обома Сторонами.

4.2. Протягом 10 днів після припинення цього Договору Розповсюджувач зобов`язаний за власний рахунок демонтувати спеціальні конструкції зовнішньої реклами, відновити елементи благоустрою і повернути місця розташування рекламних засобів Виконкому.

4.3. Місце розташування рекламного засобу вважається повернутим Виконкому з моменту підписання Сторонами акту приймання-передачі.

4.4. Місце розташування рекламного засобу, що було надане в користування, повинно бути повернуто Виконкому у стані, не гіршому від того, який був на момент передачі його в користування.

4.5. Здійснені Розповсюджувачем під час дії цього Договору невід`ємні поліпшення місця розташування рекламного засобу залишаються Виконкому, а їх вартість Розповсюджувачу не відшкодовується.

4.6. У разі невиконання Розповсюджувачем вимог цього Договору щодо демонтування спеціальних конструкцій зовнішньої реклами. Виконком має право провести демонтаж спеціальних конструкцій, що розташовані на займаному Розповсюджувачем місці наступним відшкодуванням Розповсюджувачем витрат Виконкому, пов`язаних з проведенням робіт з демонтажу і зберігання демонтованих спеціальних конструкцій зовнішньої реклами.

5. СТРОК ДОГОВОРУ

5.1. Цей договір набирає чинності з моменту його укладання.

5.2. Договір вважається укладеним з дня його підписання Сторонами.

5.3.Цей Договір укладено на строк до спливу шестимісячного строку з дня закінчення проведення антитерористичної операції на території м. Маріуполя, у порядку визначеному Законом України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції».

5.4. У випадку отримання Розповсюджувачем дозволу на розміщення зовнішньої реклами на місцях, наданий йому в користування на підставі цього Договору, цей Договір діє до спливу шестимісячного строку з дня закінчення проведення антитерористичної операції м. Маріуполя та у, у порядку визначеному Законом України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції.

5.5. Строк цього Договору не підлягає автоматичному поновленню.

5.6. Закінчення строку цього Договору не звільняє Сторони від відповідальності за його порушення, які мали місце під час дії Договору.

6. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН

6.1.За невиконання або неналежне виконання своїх зобов`язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, передбачену цим Договором та законодавством України.

6.2. Сторона, яка порушила зобов`язання, які виникли на підставі цього Договору, звільняються від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося внаслідок випадку або непереборної сили.

Не вважається випадком, зокрема, недодержання своїх обов`язків контрагентом Сторони, яка порушила зобов`язання, відсутність у Сторони, яка порушила зобов`язання, необхідних коштів.

6.3. Сторона, яка порушила зобов`язання за цим Договором, повинна відшкодувати іншій Стороні завдані цим збитки.

6.4. За несвоєчасну або неповну сплату платежів за користування місцями розташування рекламних засобів Розповсюджувач сплачує пеню в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку України від суми простроченого платежу за кожен день прострочки.

6.5. У випадку прострочення повернення місць розташування рекламних засобів Розповсюджувач сплачує Виконкому штраф в розмірі 100,00 гривень за кожен день прострочки.

7. ПРИПИНЕННЯ ДІЇ ДОГОВОРУ

7.1. Цей Договір припиняє свою дію:

7.1.1. За згодою Сторін.

7.1.2. По закінченню строку Договору.

7.1.3. У випадку ліквідації Розповсюджувача - юридичної особи.

7.1.4. У випадку смерті Розповсюджувача - фізичної особи-підприємця.

7.1.5. У випадку дострокового розірвання Договору з підстав, передбачених п.п.7.2.,

7.3. цього Договору.

7.1.6. В інших випадках, передбачених законодавством України.

7.2. Дострокове розірвання Договору за ініціативою Виконкому може мати місце в таких випадках:

7.2.1. Якщо Розповсюджувач погіршує місця розташування рекламних засобів, надані йому в користування, або утримує їх в неналежному стані.

7.2.3. Якщо Розповсюджувач несвоєчасно або не у повному обсязі вносить плату за користування місцями розміщення зовнішньої реклами.

7.2.3. Використання Розповсюджувачем наданих у користування місць розташування рекламних засобів з порушенням умов цього Договору.

7.2.4. У випадку відмови або ухилення Розповсюджувача від укладання додаткової угоди щодо коригування розміру та (або) порядку внесення плати за тимчасове користування місцями розміщення зовнішньої реклами за наявності підстав, передбачених п.3.11. цього Договору.

7.2.5. У випадку передачі Розповсюджувачем місць розташування рекламних засобів, наданого йому в користування, іншим особам на будь-якій підставі.

7.2.6. У випадку невиконання або неналежного виконання Розповсюджувачем інших умов цього Договору.

7.2.7. У випадку скасування дозволу на розміщення зовнішньої реклами.

7.2.8. В інших випадках, передбачених законодавством України, правовими актами органів місцевого самоврядування м. Маріуполя.

7.3. Дострокове розірвання Договору за ініціативою Розповсюджувача може мати місце в таких випадках:

7.3.1. У разі переходу права або користування власності на рекламні засоби, встановлені на місцях, наданих в користування Розповсюджувачу, іншій особі.

7.3.2. У випадку невиконання або неналежного виконання Виконкомом умов цього Договору.

7.3.3. В інших випадках, передбачених законодавством України, правовими актами органів місцевого самоврядування м. Маріуполя.

7.4. За наявності підстав, передбачених п.7.2. цього Договору, Виконком одночасно з вимогою про розірвання цього Договору може вимагати від Розповсюджувача демонтування спеціальних конструкцій зовнішньої реклами і повернення місць розташування рекламних засобів, наданих в користування останньому.

8. ІНШІ УМОВИ

8.1. Цей Договір укладено у трьох примірниках, які є ідентичними та мають однакову юридичну силу, по одному для кожної із Сторін.

8.2. Спори, що виникають під час цього Договору, вирішуються за взаємною згодою Сторін. В разі недосягнення загоди спори вирішуються господарським судом Донецької області в порядку, визначеному законодавством.

8.3. У випадках, які не врегульовані цим Договором, Сторони керуються чинним законодавством України та нормативно-правовими актами органів місцевого самоврядування м. Маріуполя.

8.4. Зміни та Доповнення до цього Договору вносяться за взаємною згодою Сторін і оформлюються додатковою угодою, яка є невід`ємною частиною цього Договору.

9. ЮРИДИЧНІ АДРЕСИ ТА РЕКВІЗИТИ СТОРІН

«Виконком» «Розповсюджувач»

87500, м. Маріуполь, пр. Леніна, 70 Фізична особа-підприємець Шарий Олексій

рахунок: НОМЕР_3 Миколайович

банк: ГУ ДКСУ у Донецькій області 87501, м .Маріуполь, вул. Котовського, 179А-1

МФО 834016 ІПН - НОМЕР_4

код ЄДРПОУ 37989721

код податку 24060300

______________________________ __________________________________

М.П. М.П.

Додаток №1 до Договору №__про тимчасове користування місцями

розташування рекламних засобів від _________ 2019р.

п/п Адреса розташування Розмір № схеми відповідно до рішення виконавчого комітету Маріупольської міської ради№215від 21.05.2014р., №294 від 16.07.2014р., №328 від 20.08.2014р.1м.Маріуполь, вул. А.Куїнджі, 653.0 х 6.0 м.10212м.Маріуполь, пр. Металургів, 673.0 х 6.0 м.10243м.Маріуполь, вул. А.Куїнджі, 803.0 х 6.0 м.10224м.Маріуполь, вул. А.Куїнджі, 583.0 х 6.0 м.10205м.Маріуполь, вул. А.Куїнджі, 543.0 х 6.0 м.10196м.Маріуполь, вул. А.Куїнджі, 513.0 х 6.0 м.10187м.Маріуполь, пр. Нахімова, 1033.0 х 6.0 м.10268м.Маріуполь, пр. Металургів, 693.0 х 6.0 м.10259м.Маріуполь, вул. А.Куїнджі, 723.0 х 6.0 м.102310м.Маріуполь, вул. А.Куїнджі, 883.0 х 6.0 м.112411м.Маріуполь, пр. Миру, 111а3.0 х 6.0 м.101712м.Маріуполь, пр. Миру, 1083.0 х 6.0 м.101613м.Маріуполь, пр. Миру, 106-1083.0 х 6.0 м.98214м.Маріуполь, пр. Миру, 1043.0 х 6.0 м.1015

Стягнути з Виконавчого комітету Маріупольської міської ради (87555, Донецька область, м. Маріуполь, пр. Миру, 70, код ЄДРПОУ 04052784) на користь Фізичної особи-підприємця Шария Олексія Миколайовича ( АДРЕСА_2 ; ідентифікаційний номер НОМЕР_4 ) витрати зі сплати судового збору за подачу позовної заяви в сумі 1921,00грн.

Стягнути з Виконавчого комітету Маріупольської міської ради (87555, Донецька область, м. Маріуполь, пр. Миру, 70, код ЄДРПОУ 04052784) на користь Фізичної особи-підприємця Шария Олексія Миколайовича ( АДРЕСА_2 ; ідентифікаційний номер НОМЕР_4 ) витрати зі сплати судового збору за подачу апеляційної скарги в сумі 2881,50грн.

Стягнути з Виконавчого комітету Маріупольської міської ради (87555, Донецька область, м. Маріуполь, пр. Миру, 70, код ЄДРПОУ 04052784) на користь Державного бюджету України (стягувач: Державна судова адміністрація України, 01601, м.Київ, вул.Липська, 18/5, код ЄДРПОУ 26255795; отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106; код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача: UА798999980000031211256026001; код класифікації доходів бюджету: 22030106) судовий збір за подачу касаційної скарги в сумі 3842,00грн.

Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Згідно із ст.241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга відповідно до ст.256 Господарського процесуального кодексу України на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області.

Рішення складено та підписано 22.04.20р.

Суддя М.О. Лейба

Джерело: ЄДРСР 88904999
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку