open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 березня 2020 року м. Житомир справа № 240/10463/19

категорія 110010000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Шуляк Л.А.,

секретар судового засідання Скорик С.В.,

за участю: представника позивача - Волотівської А.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-Пел" про зупинення виробничої діяльності,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернулось Головне управління Держпродспоживслужби в Житомирській області із позовом, в якому просить зупинити виробничу діяльність Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-Пел" за адресою: Житомирська область, Олевський район, с. Білокоровичі, вул. Шкільна, 1-а до повного усунення порушень.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідач здійснює виробництво гранул з відходів деревини. В ході перевірки встановлено, що всі об`єкти навколишнього середовища (будинки, дерева, рослини) в радіусі близько 300 метрів від підприємства вкриті переробленими частинками деревного пилу. За результатами лабораторно-інструментальних досліджень забруднюючих речовин в атмосферному повітрі та вимірів шуму, встановлено, що дані показники перевищують гранично-допустимі значення. Отже, діяльність ТОВ "Еко-Пел" створює загрозу для життя і здоров`я людей та навколишнього середовища. Враховуючи, що підприємство самостійно не усунуло виявлені порушення, просить застосувати зазначені заходи реагування.

Ухвалою суду від 17.09.2019 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду в порядку загального позовного провадження.

Відповідачем подано відзив на адміністративний позов, в якому він заперечує щодо задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що позивачем не здійснювались будь-які заходи щодо контролю діяльності ТОВ "Еко-Пел", що визначені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", акти про встановлені порушення або недопуск до перевірки не складались. Крім того, зазначає, що на підприємстві встановлено спеціальне обладнання – пилоуловлюючий циклон від диспресійного пилу, що унеможливлює його розповсюдження, а також облаштовано по периметру території підприємства захисну смугу із зелених насаджень, що поглинає шум. Будь-яких хімічних речовин на підприємстві не використовується в зв`язку з чим викидів небезпечних відходів не здійснюється. Крім того, на замовлення ТОВ "Еко-Пел" було проведено лабораторні дослідження повітря на території підприємства, за результатами якого не виявлено перевищення ГДК речовин. Вважає, що місцеві жителі розповсюджують неправдиву інформацію щодо забруднення підприємством природного середовища, чим чинять тиск його господарській діяльності (а.с.50-53).

Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримала та просила задовольнити у повному обсязі.

Представники відповідача в судове засідання не з`явились, про час та місце судового розгляду повідомлені належним чином. Подали клопотання про відкладення розгляду справи у зв`язку із неможливістю явки в судове засідання через прийняття участі в інших судових засіданнях (а.с.119,123).

Відповідно до п.2 ч.3 ст.205 КАС України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника), незалежно від причин неявки.

Враховуючи повторну неявку представників відповідача в судове засідання (а.с.116), керуючись п.2 ч.3 ст.205 КАС України суд ухвалив розглядати справу за відсутності представників відповідача, що занесено до протоколу судового засідання.

Заслухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.

Як встановлено судом, основним видом діяльності ТОВ "Еко-Пел" є оброблення та видалення безпечних відходів (код КВЕД 38.21, а.с.25-28).

За клопотанням Олевського районного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області №28-00/806 від 25.07.2019, розпорядженням сільського голови Білокоровицької сільської ради Олевського району Житомирської області №182 від 25.07.2019 з метою захисту населення від шкідливого впливу викидів в атмосферне повітря, створено комісію для проведення вимірювань рівня викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря ТОВ "Еко-Пел" (а.с.16).

30.07.2019 комісією проведено обстеження території, прилеглої до ТОВ "Еко-Пел" та встановлено, що на момент обстеження відповідач здійснює діяльність на території Білокоровицької сільської ради, основна діяльність - виробництво гранул з відходів деревини та розпилювання деревини. Потужність підприємства - 250 тон гранул на рік.

Територія підприємства межує із землями лісового фонду, житловими забудовами (найближча розташована на відстані 25м від огорожі підприємства).

При проведенні обстеження санітарно-захисної зони встановлено, що всі об`єкти навколишнього середовища (будинки, дерева, рослини) в радіусі близько 300 метрів вкриті переробленими частинками деревного пилу. Біля житлового будинку по АДРЕСА_1 8 відчувається постійний шум від роботи лісопильної установки.

За результатами комісійного обстеження складено акт від 30.07.2019 (а.с.17-18).

Крім того, під час обстеження прилеглої до підприємства території Олевським міським відділом Державної установи "Житомирський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України" були проведені лабораторно-інструментальні дослідження забруднюючих речовин в атмосферному повітрі та виміри шуму, які проводились на межі житлової забудови по вул.Шкільна, 8 с.Білокоровичі та 50м на північ від території підприємства.

Відповідно до протоколу проведення дослідження шумового навантаження від 30.07.2019р. №5 еквівалентний рівень шуму становить 64 дБ, що перевищує гранично-допустимі значення (а.с.19). Відповідно до протоколу дослідження повітря населених місць від 30.07.2019р. № 18 вміст пилу в повітрі перевищує гранично-допустимі концентрації (а.с.20).

В акті обстеження зазначено, що ТОВ "Еко-Пел" не зверталося до Олевського районного управління на отримання акту обстеження підприємства для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та на здійснення операцій у сфері поводження з відходами.

Листом №461 від 14.08.2019 Білокоровицька сільська рада повідомила ТОВ "Еко-Пел" про проведення вимірювань рівня викиду шкідливих речовин на підприємстві та про встановлені перевищення гранично допустимих норм таких викидів та рекомендувала привести своє устаткування та технологічний процес виробництва продукції у відповідність до санітарних норм та норм чинного законодавства (а.с.94).

Відповідно до листа Управління екології та природних ресурсів Житомирської обласної державної адміністрації №2546/1-6/2-Б-222/УГЛ від 04.09.2019 р. - ТОВ "Еко-Пел" не отримувало дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.

Головне управління Держпродспоживслужби в Житомирській області, також, підтвердило, що відповідач не звертався з відповідною заявою щодо проведення обстеження стаціонарних джерел підприємства для отримання в подальшому дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

З урахуванням наведеного, посилаючись на те, що діяльність відповідача створює загрозу для життя і здоров`я людей та навколишнього середовища, позивач просить вжити заходи реагування шляхом зупинення виробничої діяльності ТОВ "Еко-Пел" до усунення виявлених порушень.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов`язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, сортуванням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров`я людини на території України визначено Законом України "Про відходи" №187/98-ВР від 05.03.1998 (далі – Закон №187/98-ВР).

Відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення (ст.1Закону №187/98-ВР).

Оброблення (перероблення) відходів - здійснення будь-яких технологічних операцій, пов`язаних із зміною фізичних, хімічних чи біологічних властивостей відходів, з метою підготовки їх до екологічно безпечного зберігання, перевезення, утилізації чи видалення (ст.1 Закону №187/98-ВР).

Згідно із ст.17 Закону №187/98-ВР суб`єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов`язані, серед іншого, здійснювати контроль за станом місць чи об`єктів розміщення власних відходів; надавати місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, уповноваженим органам виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища інформацію про відходи та пов`язану з ними діяльність, у тому числі про випадки несанкціонованого попадання відходів у навколишнє природне середовище та вжиті щодо цього заходи; виконувати інші обов`язки, передбачені законодавством, щодо запобігання забрудненню навколишнього природного середовища відходами.

Відповідно до ст.37 Закону №187/98-ВР контроль у сфері поводження з відходами здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення, місцеві державні адміністрації, виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, громадські інспектори з благоустрою населених пунктів.

Як визначено пп.7 та пп.12 п."б" ст.33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" №280/97-ВР від 21.05.1997 до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: здійснення контролю за діяльністю суб`єктів підприємницької діяльності у сфері поводження з відходами; здійснення контролю за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері поводження з побутовими та виробничими відходами та розгляд справ про адміністративні правопорушення або передача їх матеріалів на розгляд інших державних органів у разі порушення законодавства про відходи.

Враховуючи, що основним видом діяльності ТОВ "Еко-Пел" є оброблення та видалення безпечних відходів та свою діяльність товариство здійснює на території Білокоровицької сільської ради Олевського району Житомирської області, даний орган місцевого самоврядування уповноважений на здійснення контролю діяльності цього підприємства у сфері поводження з відходами, у тому числі отримувати інформацію про випадки несанкціонованого попадання відходів у навколишнє природне середовище та вжиті щодо цього заходи.

Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" №4004-XII від 24.02.1194 (далі – Закон №4004-XII) регулює суспільні відносини, які виникають у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя, визначає відповідні права і обов`язки державних органів, підприємств, установ, організацій та громадян, встановлює порядок організації державної санітарно-епідеміологічної служби і здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду в Україні.

Санітарне та епідемічне благополуччя населення - це стан здоров`я населення та середовища життєдіяльності людини, при якому показники захворюваності перебувають на усталеному рівні для даної території, умови проживання сприятливі для населення, а параметри факторів середовища життєдіяльності знаходяться в межах, визначених санітарними нормами;

- шкідливий вплив на здоров`я людини - вплив факторів середовища життєдіяльності, що створює загрозу здоров`ю, життю або працездатності людини чи здоров`ю майбутніх поколінь;

- небезпечний фактор - будь-який хімічний, фізичний, біологічний чинник, речовина, матеріал або продукт, що впливає або за певних умов може негативно впливати на здоров`я людини (ст.1 Закону №4004-XII).

Відповідно до статті 19 Закону №4004-XII атмосферне повітря в населених пунктах, на територіях підприємств, установ, організацій та інших об`єктів, повітря у виробничих та інших приміщеннях тривалого чи тимчасового перебування людей повинно відповідати санітарним нормам.

Підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні своєї діяльності зобов`язані вживати необхідних заходів щодо запобігання та усунення причин забруднення атмосферного повітря, фізичного впливу на атмосферу в населених пунктах, рекреаційних зонах, а також повітря у жилих та виробничих приміщеннях, у навчальних, лікувально-профілактичних та інших закладах, інших місцях тривалого чи тимчасового перебування людей.

У процесі експлуатації виробничих, побутових та інших приміщень, споруд, обладнання, устаткування, транспортних засобів, використання технологій їх власник зобов`язаний створити безпечні і здорові умови праці та відпочинку, що відповідають вимогам санітарних норм, здійснювати заходи, спрямовані на запобігання захворюванням, отруєнням, травмам, забрудненню навколишнього середовища (ч.2 ст.22Закону №4004-XIІ).

Статтею 24 Закону №4004-XIІ визначено, що органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров`я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов`язані: здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами.

Шум на захищених об`єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами для відповідного часу доби.

Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів.

Закон України "Про охорону атмосферного повітря" №2707-XII від 16.10.1992 (далі – Закон №2707-XII) спрямований на збереження та відновлення природного стану атмосферного повітря, створення сприятливих умов для життєдіяльності, забезпечення екологічної безпеки та запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров`я людей та навколишнє природне середовище.

Забруднення атмосферного повітря - змінення складу і властивостей атмосферного повітря в результаті надходження або утворення в ньому фізичних, біологічних факторів і (або) хімічних сполук, що можуть несприятливо впливати на здоров`я людини та стан навколишнього природного середовища;

забруднююча речовина - речовина хімічного або біологічного походження, що присутня або надходить в атмосферне повітря і може прямо або опосередковано справляти негативний вплив на здоров`я людини та стан навколишнього природного середовища;

норматив гранично допустимого викиду забруднюючої речовини стаціонарного джерела - гранично допустимий викид забруднюючої речовини або суміші цих речовин в атмосферне повітря від стаціонарного джерела викиду (ст.1 Закону №2707-XII).

Нормативи гранично допустимих викидів забруднюючих речовин та їх сукупності, які містяться у складі пилогазоповітряних сумішей, що відводяться від окремих типів обладнання, споруд і надходять в атмосферне повітря від стаціонарних джерел, встановлюються з метою забезпечення дотримання нормативів екологічної безпеки атмосферного повітря з урахуванням економічної доцільності, рівня технологічних процесів, технічного стану обладнання, газоочисних установок (ст.7 Закону №2707-XII).

Статтею 10 Закону №2707-XII визначено обов`язки підприємств, установ, організацій та громадян - суб`єктів підприємницької діяльності щодо охорони атмосферного повітря, а саме:здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо;вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів;забезпечувати безперебійну ефективну роботу і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів;здійснювати контроль за обсягом і складом забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря, і рівнями фізичного впливу та вести їх постійний облік; заздалегідь розробляти спеціальні заходи щодо охорони атмосферного повітря на випадок виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру і вживати заходів для ліквідації причин, наслідків забруднення атмосферного повітря;забезпечувати здійснення інструментально-лабораторних вимірювань параметрів викидів забруднюючих речовин стаціонарних і пересувних джерел та ефективності роботи газоочисних установок; забезпечувати розроблення методик виконання вимірювань, що враховують специфічні умови викиду забруднюючих речовин; використовувати метрологічно атестовані методики виконання вимірювань і повірені засоби вимірювальної техніки для визначення параметрів газопилового потоку і концентрацій забруднюючих речовин в атмосферному повітрі та викидах стаціонарних і пересувних джерел; здійснювати контроль за проектуванням, будівництвом і експлуатацією споруд, устаткування та апаратури для очищення газопилового потоку від забруднюючих речовин і зниження впливу фізичних та біологічних факторів, оснащення їх засобами вимірювальної техніки, необхідними для постійного контролю за ефективністю очищення, дотриманням нормативів гранично допустимих викидів забруднюючих речовин і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів та інших вимог законодавства в галузі охорони атмосферного повітря; своєчасно і в повному обсязі сплачувати екологічний податок.

Відповідно до ст.11 Закону №2707-XII викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними державними адміністраціями за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Господарська чи інші види діяльності, пов`язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства (ст.12 Закону №2707-XII).

Контроль у галузі охорони атмосферного повітря здійснюється з метою забезпечення дотримання вимог законодавства про охорону атмосферного повітря місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, посадовими особами цих органів, а також підприємствами, установами, організаціями та громадянами (ст.27 Закону №2707-XII).

З урахуванням наведеного суд приходить до висновку, що органи місцевого самоврядування уповноважені здійснювати контроль за додержанням суб`єктами господарювання санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів, а також контроль у галузі охорони атмосферного повітря.

В ході судового розгляду було допитано у якості свідка голову Білокоровицької сільської ради ОСОБА_1 , який пояснив, що від місцевих жителів постійно надходять скарги щодо забруднення навколишнього середовища пилом від діяльності ТОВ "Еко-Пел", що негативно вливає на здоров`я громадян. На неодноразові звернення до керівництва підприємства щодо усунення таких порушень у діяльності підприємства належних заходів не вжито. Зазначив, що ним створено комісію для обстеження території даного підприємства та проведення відповідних замірів, проте, як йому повідомила голова комісії Поляк Р.М ОСОБА_2 , директор ТОВ "Еко-Пел", не допустив комісію на територію підприємства.

ОСОБА_3 у якості свідка ОСОБА_4 пояснила, що вона дійсно була головою комісії при проведенні 30.07.2019 обстеження території та вимірювань рівня викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря ТОВ "Еко-Пел". Вказала, що директора підприємства за телефоном було повідомлено про проведення перевірки, він прибув, але на територію підприємства комісію не допустив. Акт про недопуск не складався. Усі обставини, вказані у акті від 30.07.2019, підтвердила. Вказала, що усі подвір`я навколо підприємства вкриті шаром тирси, інших підприємств, які б здійснювали діяльність із такими відходами (тирсою), поблизу немає. Усі заміри проведені фахівцями Олевського міського відділу Державної установи "Житомирський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України".

Допитаний у якості свідка ОСОБА_5 повідомив, що він дійсно проживає біля ТОВ "Еко-Пел", його будинок розташований приблизно 35 м від підприємства. Зазначив, що постійно зазнає негативного впливу від діяльності даного підприємства, зокрема від пилу тирси, яким вкрито все навкруги та від сильного шуму, який виникає при роботі обладнання на підприємстві, про що неодноразово скаржився до різних органів влади. Вказав, що дійсно 30.07.2019 до нього на подвір`я приходила комісія, яка здійснювала виміри шуму та повітря. Повідомив, що підприємство й наразі продовжує працювати, усі зазначені негативні фактори його діяльності не усунуто.

Крім того, в судовому засіданні досліджено відеозапис репортажу програми "ТСН" каналу "1+1" від 03.09.2019, з якого встановлено, що на день проведення відеозйомки обставини, встановлені в ході перевірки 30.07.2019 (наявність значної кількості пилу на усій прилеглій до ТОВ "Еко-Пел" території) не змінились та мали місце. Також встановлено, що на території підприємства перебуває значна кількість відходів (тирси), яка зберігається на відкритій території, що призводить до її розпилювання на прилеглу територію (а.с.41).

Представниками відповідача повідомлено, що на замовлення ТОВ"Еко-Пел" проведено дослідження повітря населених місць, у результаті якого не встановлено порушень ГДК, на підтвердження чого надано протокол Олевського міського відділу Державної установи "Житомирський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров`я України" №73 від 06.12.2019.

Водночас, суд зазначає, що у вказаному протоколі зазначено, що вміст хімічних речовин, які досліджувались в атмосферному повітрі перевищують гранично-допустимі концентрації, а саме 70 м на північно-східний напрямок від джерела викидів на території підприємства – пил 0,62 мг/м3, що в 1,24 разів вище від норми (а.с.106).

Крім того, відповідачем не спростовано факт перевищення рівня шуму, який встановлено в ході дослідження шумового навантаження 30.07.2019.

Із наведеного слід зробити висновок, що порушення, які встановлені 30.07.2019, мають місце та не усунуті відповідачем на час розгляду справи. При цьому, дані порушення несуть загрозу для життя і здоров`я людей та навколишнього середовища.

Відповідно до Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 р. № 66, Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства та який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, санітарного та епідемічного благополуччя населення (крім виконання функцій з реалізації державної політики у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження) та у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників), з контролю за цінами, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров`я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу), реєстрації та обліку машин в агропромисловому комплексі, державного нагляду (контролю) у сфері агропромислового комплексу, державного нагляду (контролю) у сферах охорони прав на сорти рослин, насінництва та розсадництва, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері, за якістю зерна та продуктів його переробки, державного нагляду (контролю) за додержанням заходів біологічної і генетичної безпеки щодо сільськогосподарських рослин під час створення, дослідження та практичного використання генетично модифікованого організму у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу незалежно від їх підпорядкування і форми власності, здійснення радіаційного контролю за рівнем радіоактивного забруднення сільськогосподарської продукції і продуктів харчування.

Держпродспоживслужба відповідно до покладених на неї завдань: у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та кормів, санітарного та епідемічного благополуччя населення, державного нагляду (контролю) за дотриманням санітарного законодавства, карантину та захисту рослин, пестицидів та агрохімікатів: організовує, здійснює у межах повноважень, передбачених законодавством, державний нагляд (контроль) щодо: дотримання вимог санітарного законодавства; здійснює передбачені законодавством заходи для припинення порушення санітарного законодавства (п.4 Положення).

Держпродспоживслужба для виконання покладених на неї завдань має право: одержувати безоплатно від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, їх посадових осіб, а також громадян та громадських об`єднань інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на неї завдань і функцій, у тому числі з метою планування здійснення заходів державного нагляду (контролю); обмежувати, забороняти, тимчасово припиняти діяльність, вживати відповідно до закону інших заходів реагування, у тому числі обмежувати або забороняти ввезення (пересилання) на митну територію України, перевезення через митну територію України (транзит) живих тварин, репродуктивного матеріалу, біологічних продуктів, патологічного матеріалу, кормів, засобів ветеринарної медицини, засобів догляду за тваринами, неїстівних продуктів тваринного походження та харчових продуктів; здійснювати заходи державного нагляду (контролю) відповідно до закону (п.6 Положення).

Керівники самостійних структурних підрозділів територіальних органів Держпродспоживслужби, на які покладено здійснення повноважень Держпродспоживслужби у сфері санітарного законодавства, санітарного та епідемічного благополуччя населення, забезпечують виконання функцій щодо затвердження та підписання передбачених законодавством документів, повноваження щодо затвердження та підписання яких належать до компетенції головних державних санітарних лікарів відповідної адміністративно-територіальної одиниці (крім виконання функцій з реалізації державної політики у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження) та у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників), у межах повноважень відповідного територіального органу (п.7 Положення).

Держпродспоживслужба під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє в установленому порядку з іншими державними органами, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України, тимчасовими консультативними, дорадчими та іншими допоміжними органами, утвореними Кабінетом Міністрів України, органами місцевого самоврядування, громадськими об`єднаннями, профспілками та організаціями роботодавців, відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій, а також з підприємствами, установами та організаціями (п.8 Положення).

З наведеного вбачається, що Держпродспоживслужба реалізує державну політику у галузі санітарного та епідемічного благополуччя населення, взаємодіє з органами місцевого самоврядування та здійснює передбачені законодавством заходи для припинення порушення санітарного законодавства, в тому числі щодо застосування заходів реагування шляхом тимчасового припинення діяльності суб`єктів господарювання.

Разом з тим, суд враховує, що відповідно до ч.5 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи, що позивачем доведено існування обставин щодо порушення ТОВ "Еко-Пел" умов провадження господарської діяльності, які несуть загрозу життю та здоров`ю громадян, а відповідачем даних фактів не спростовано, суд приходить до висновку про необхідність вжиття заходів реагування шляхом зупинення виробничої діяльності товариства до повного усунення порушень, встановлених в ході перевірки 30.07.2019.

При цьому суд зазначає, що відповідно до ч.5 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

З огляду на викладене, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 9, 77, 90, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України

вирішив:

Позов задовольнити.

Застосувати заходи реагування шляхом зупинення виробничої діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко-Пел" за адресою: Житомирська область, Олевський район, с. Білокоровичі, вул. Шкільна, 1-а до повного усунення порушень, встановлених в ході перевірки 30.07.2019.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Л.А.Шуляк

Повне судове рішення складене 13 березня 2020 року

Джерело: ЄДРСР 88172898
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку