open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 200/9166/19-а
Моніторити
Постанова /25.11.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.11.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /03.03.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /03.03.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.02.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.02.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Рішення /10.12.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.11.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.11.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.10.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.09.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.08.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.07.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.07.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 200/9166/19-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /25.11.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.11.2022/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /03.03.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /03.03.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.02.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.02.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Рішення /10.12.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.11.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.11.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.10.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.09.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /13.08.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.07.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.07.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 березня 2020 року справа №200/9166/19-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді: Ястребової Л.В., суддів: Казначеєва Е.Г., Компанієць І.Д.,

секретар судового засідання – Сізонов Є.С.,

за участю позивача ОСОБА_1 ,

розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 10 грудня 2019 р. у справі №200/9166/19-а (головуючий І інстанції Загацька Т.В., повний текст складено 19.12.2019 року в м. Слов`янськ Донецької області) за позовом ОСОБА_1 до Департаменту соціального захисту населення Донецької обласної державної адміністрації про визнання дій протиправними та незаконними, скасування наказу,-

УСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі – позивач) звернулась до суду з позовом до Департаменту соціального захисту населення Донецької обласної державної адміністрації (далі – відповідач, Департамент) в якому просила визнати дії директора Департаменту соціального захисту населення Донецької облдержадміністрації протиправними та незаконними та скасувати наказ директора Департаменту соціального захисту населення Донецької облдержадміністрації від 03.07.2019 року №02-09/87/203-19 «Про оголошення конкурсу» (а.с. 3-4).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначала, що дії Департаменту соціального захисту населення Донецької облдержадміністрації щодо винесення наказу від 03.07.2019 року №02-09/87/203-19 «Про оголошення конкурсу» протиправні та незаконні, оскільки призводять до того, що позивач не може скористатись своїм конституційним правом, яке передбачене ст.43 Конституції України, а саме право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 10 грудня 2019 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено (а.с. 181-184).

Не погодившись з таким рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій зазначає, що рішення суду винесене з порушенням норм матеріального права, просив скасувати рішення суду першої інстанції і ухвалити нове, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги зазначає, що висновок судді про неможливість оскарження актів індивідуальної дії органів державної влади суперечить приписам статті 5 Кодексу адміністративного судочинства, статті 30 Закону України «Про державну службу». Також зазначає, що в матеріалах справи відсутній наказ «Про утворення конкурсної комісії», що унеможливлює однозначно зробити висновок, що конкурсна комісія, яка проводила конкурс відповідно до наказу відповідача від 03.07.2019 №02-09/87/203-19 «Про оголошення конкурсу» та визначала переможців даного конкурсу виконала в повному обсязі свою мету, а тим паче припинила своє існування (а.с. 186-190).

В судовому засіданні позивач підтримала доводи апеляційної скарги та просила її задовольнити.

Відповідно до вимог частини 1 статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення позивача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, встановила наступне.

Позивач - ОСОБА_1 є громадянином України, про що свідчить паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 (а.с. 11-12).

Наказом Департаменту соціального захисту населення Донецької облдержадміністрації від 03.07.2019 №02-09/87/203-19 «Про оголошення конкурсу» оголошено конкурс на зайняття вакантних посад державної служби:

- заступника начальника відділу обслуговування пільгових категорій громадян;

- заступника начальника відділу організації оздоровлення та відпочинку санаторно-курортного лікування;

- завідувача сектору соціального діалогу;

- завідувача сектору організації санаторно-курортного лікування пільгової категорії громадян;

- головного спеціаліста відділу моніторингу соціальних програм;

- головного спеціаліста відділу організації надання соціальних послуг стаціонарними закладами та перевірочної роботи діяльності підвідомчих установ та затверджено умови проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби категорії «Б», «В» (а.с. 5).

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 11 липня 2019 року визнано протиправним та скасовано наказ директора Департаменту соціального захисту населення Донецької обласної державної адміністрації «Про накладення дисциплінарного стягнення на ОСОБА_1 » №02-10/18-ос/205-19 від 14.02.2019 року. Поновлено ОСОБА_1 на посаді завідуючого сектора моніторингу впровадження процесів децентралізації в сфері соціального захисту населення відділу моніторингу соціальних програм управління соціально-трудових відносин та соціального діалогу Департаменту соціального захисту населення Донецької обласної державної адміністрації. Стягнуто з Департаменту соціального захисту населення Донецької обласної державної адміністрації середній заробіток за час вимушеного прогулу з 15 лютого 2019 року по день ухвалення рішення в сумі 80 023,68 грн. В задоволенні решти позовних вимог – відмовлено (а.с. 7).

Наказом Департаменту від 11.07.2019 року №02-09/88/203-19 «Про виконання рішення суду від 11.07.2019 по справі 200/3099/19» ОСОБА_1 поновлено на посаді завідуючого сектора моніторингу впровадження процесів децентралізації в сфері соціального захисту населення відділу моніторингу соціальних програм управління соціально-трудових відносин та соціального діалогу Департаменту соціального захисту населення Донецької обласної державної адміністрації (а.с. 101-102).

Згідно попередження про вивільнення, ОСОБА_1 попереджено про її вивільнення із займаної посади 12.07.2019 року, згідно п.1 ст.40 Кодексу законів про працю України у зв`язку з упорядкуванням структури Департаменту соціального захисту населення відповідно до наказу директора Департаменту від 02.05.2019 року №02-09/53/203-19, запропоновано наявні вакантні посади та проінформовано про оголошення конкурсу (а.с. 39). Із зазначеним попередженням позивач ознайомлена 12.07.2019 року, що підтверджується її особистим підписом на повідомленні.

15.07.2019 року ОСОБА_1 звернулась до конкурсної комісії Департаменту соціального захисту населення Донецької облдержадміністрації із заявами, в яких просила допустити її до участі в конкурсі на зайняття посади завідувача сектору соціального діалогу, заступника начальника відділу організації оздоровлення та відпочинку, санаторно-курортного лікування (а.с.108, 109).

Наказом директора Департаменту від 02.09.2019 року №02-09/111/203-19 «Про внесення змін до наказу від 11.07.2019 року №02-09/88/203-19» у зв`язку з виявленням технічної помилки внесено зміни до наказу від 11.07.2019 року №02-09/88/203-19, яким п.1 викладено у наступній редакції: «На виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 11.07.2019 по справі 200/3099/19а ввести в структуру Департаменту посаду завідуючого сектора моніторингу впровадження процесів децентралізації в сфері соціального захисту населення відділу моніторингу соціальних програм управління соціально-трудових відносин та соціального діалогу Департаменту соціального захисту населення Донецької обласної державної адміністрації» (а.с.106).

Наказом директора Департаменту від 16.09.2019 №02-09/118/203-19 «Про внесення змін до наказу від 11.07.2019 № 02-09/88/203-19» у зв`язку з виявленням технічної помилки внесено зміни до наказу від 11.07.2019 року №02-09/88/203-19, яким п.1 доповнено словами «і штатний розпис» і викласти у наступній редакції: «На виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 11.07.2019 по справі 200/3099/19а ввести в структуру і штатний розпис Департаменту посаду завідуючого сектора моніторингу впровадження процесів децентралізації в сфері соціального захисту населення відділу моніторингу соціальних програм управління соціально-трудових відносин та соціального діалогу Департаменту соціального захисту населення Донецької обласної державної адміністрації» (а.с.107).

Як встановлено судом першої інстанції, позивач працює на посаді завідувача сектору моніторингу впровадження процесів децентралізації в сфері соціального захисту населення відділу моніторингу соціальних програм управління соціально-трудових відносин та соціального діалогу Департаменту соціального захисту населення Донецької обласної державної адміністрації.

Конкурсною комісією Департаменту соціального захисту населення Донецької облдержадміністрації 14.08.2019 були визначені переможці конкурсу, які в подальшому були призначені на відповідні посади на підставі наказів від 02.09.2019 №02-10/108-ОС/205-19, №02-10/105-ОС/205-19, №02-10/107-ОС/205-19, №02-10/106-ОС/205-19, від 05.09.2019 №02-10/109-ОС/205-19 (а.с.110-114).

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Частина 1 ст. 3 Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 року № 889-VIII (далі - Закон № 889) передбачає, що цей Закон регулює відносини, що виникають у зв`язку із вступом на державну службу, її проходженням та припиненням, визначає правовий статус державного службовця.

Частинами 1, 2 ст. 5 Закону №889 визначено, що правове регулювання державної служби здійснюється Конституцією України, цим та іншими законами України, міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, постановами Верховної Ради України, указами Президента України, актами Кабінету Міністрів України та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби.

Відносини, що виникають у зв`язку зі вступом, проходженням та припиненням державної служби, регулюються цим Законом, якщо інше не передбачено законом.

Частиною першою ст. 22 Закону № 889 визначено, що з метою добору осіб, здатних професійно виконувати посадові обов`язки, проводиться конкурс на зайняття вакантної посади державної служби (далі - конкурс) відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби (далі - Порядок проведення конкурсу), що затверджується Кабінетом Міністрів України.

Статтею 23 Закону України «Про державну службу» визначено, що суб`єкт призначення або керівник державної служби забезпечує оприлюднення та передачу центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, наказу (розпорядження) про оголошення конкурсу та його умови в електронній формі не пізніше наступного робочого дня з дня підписання відповідного наказу (розпорядження).

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, здійснює перевірку наказу (розпорядження) про оголошення конкурсу та його умови на відповідність вимогам законодавства з питань державної служби і в разі відсутності зауважень узагальнює подану інформацію та не пізніше наступного робочого дня з дня їх надходження розміщує її на своєму офіційному веб-сайті.

У разі невідповідності наказу (розпорядження) про оголошення конкурсу та його умови вимогам законодавства з питань державної служби центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, не пізніше наступного робочого дня з дня надходження наказу (розпорядження) повідомляє про це відповідному суб`єкту призначення або керівнику державної служби для приведення його у відповідність із законодавством.

Відповідно до ст. 30 Закону України «Про державну службу» (в редакції від 01.01.2019р.) передбачено можливість проводити повторний конкурс у разі встановлення факту порушення умов та/або порядку проведення конкурсу, яке могло істотно вплинути на його результати.

Порядок проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року № 246 (далі - Порядок №246), визначає процедуру проведення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби, метою якого є добір осіб, здатних професійно виконувати посадові обов`язки.

Відповідно до п.п. 2, 5, 6, 8 Порядку № 246, проведення конкурсу здійснюється відповідно до визначених в установленому законом порядку вимог до професійної компетентності кандидата на вакантну посаду державної служби на основі оцінювання його особистих досягнень, знань, умінь і навичок, моральних і ділових якостей для належного виконання посадових обов`язків.

Згідно з пунктом 10 Порядку оголошення про проведення конкурсу на зайняття посад оприлюднюється за категоріями «Б» і «В»- на Єдиному порталі вакансій державної служби НАДС, офіційному веб-сайті НАДС та офіційному веб-сайті державного органу, в якому проводиться конкурс.

Судом встановлено, що Наказом директора Департаменту від 02.05.2019 №02-09/53/203-19 «Про упорядкування структури» внесено зміни до стуктури Департаменту. Ліквідовано відділ з питань праці, сектор моніторингу впровадження процесів децентралізації в сфері соціального захисту населення, сектор інвестиційно-інноваційного розвитку відділу моніторингу соціальних програм, сектор у справах внутрішньо переміщених осіб (а.с. 65-66).

Наказом директора Департаменту від 03.07.2019 №02-09/87/203-19 «Про оголошення конкурсу» оголошено конкурс на зайняття вакантних посад державної служби та затверджено умови проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби категорії «Б», «В» (а.с. 64).

Затверджено умови проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби категорії «Б», «В», згідно додатків 1-6.

Адміністратору Конкурсної комісії Департаменту соціального захисту населення Донецької облдержадміністрації наказано забезпечити у встановлені чинним законодавством строки: передачу наказу про оголошення конкурсу на заміщення вакантних посад та умов його проведення до Міжрегіонального управління Національного агентства України з питань державної служби України у Донецькій та Луганській областях; розміщення інформації про проведення конкурсу на заміщення вакантних посад та умов його проведення на офіційному веб-порталі Донецької облдержадміністрації.

Оголошення Департаменту про проведення конкурсу оприлюднено 04 липня 2019 року на Єдиному порталі вакансій державної служби.

Отже, наказ директора Департаменту від 03.07.2019 №02-09/87/203-19 «Про оголошення конкурсу» відповідає вимогам чинного законодавства та прийнятий з дотриманням норм діючого законодавства.

Таким чином, доводи апелянта, що висновок суду першої інстанції про неможливість оскарження актів індивідуальної дії органів державної влади суперечить приписам статті 5 Кодексу адміністративного судочинства, статті 30 Закону України «Про державну службу», колегія суддів вважає нерийнятним, оскільки не вбачає порушення умов конкурсу відповідно до наказу директора Департаменту від 03.07.2019 №02-09/87/203-19 «Про оголошення конкурсу».

Крім того, як вірно зазначив суд першої інстанції, станом на 03.07.2019 року (прийняття наказу «Про оголошення конкурсу») ОСОБА_1 не була державним службовцем Департаменту. Всі наявні вакантні посади в Департаменті 12.07.2019 року було запропоновано позивачу, що підтверджується в попередженні про вивільнення.

Як встановлено судом першої інстанції, так і під час апеляційного розгляду, позивач скористалася правом участі у оголошеному конкурсі на заміщення вакантних посад.

Проте, за результатами конкурсу відповідачем прийняті накази від 02.09.2019 №02-10/108-ОС/205-19, №02-10/105-ОС/205-19, №02-10/107-ОС/205-19, №02-10/106-ОС/205-19, від 05.09.2019 №02-10/109-ОС/205-19, згідно яких на посади щодо яких був оголошений конкурс, призначені ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 .

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскаржуваний наказ вичерпав свою дію шляхом видання відповідних наказів 02.09.2019 №02-10/108-ОС/205-19, №02-10/105-ОС/205-19, №02-10/107-ОС/205-19, №02-10/106-ОС/205-19, від 05.09.2019 №02-10/109-ОС/205-19.

Конкурсна комісії виконала свою мету, ухвалила відповідне рішення про переможця конкурсу.

Щодо доводу апелянта, що в матеріалах справи відсутній наказ «Про утворення конкурсної комісії», що унеможливлює однозначно зробити висновок, що конкурсна комісія, виконала в повному обсязі свою мету та припинила своє існування, колегія суддів не приймає до уваги на підставі ч.ч.1,5 статті 308 КАС України, оскільки предметом спору в даній адміністративній справі є визнання протиправними дії директора Департаменту соціального захисту населення Донецької облдержадміністрації щодо винесення наказу від 03.07.2019 року №02-09/87/203-19 «Про оголошення конкурсу», а наказ «Про утворення конкурсної комісії» Департаменту соціального захисту населення Донецької облдержадміністрації не є предметом розгляду та не досліджувався судом першої інстанції.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позовних вимог про визнання дій відповідача протиправними та незаконними щодо винесення наказу від 03.07.2019 №02-09/87/203-19 «Про оголошення конкурсу» та скасування наказу Департаменту соціального захисту населення Донецької облдержадміністрації від 03.07.2019 №02-09/87/203-19 «Про оголошення конкурсу».

Статтею 316 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на наведене, судова колегія дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. У зв`язку з викладеним доводи апеляційної скарги не приймаються до уваги, тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись статтями 23, 33, 292, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 10 грудня 2019 р. у справі № 200/9166/19-а – залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 10 грудня 2019 р. у справі № 200/9166/19-а – залишити без змін.

Повне судове рішення складено 03 березня 2020 року.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя: Л.В. Ястребова

Судді: Е.Г. Казначеєв

І.Д. Компанієць

Джерело: ЄДРСР 87955936
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку