open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 лютого 2020 року м. Київ № 640/25098/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Келеберди В.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Громадської організації «Народ проти корупції» до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання незаконним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В :

Громадська організація «НАРОД ПРОТИ КОРУПЦІЇ» (далі - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва (далі - суд) з адміністративним позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України (далі - відповідач), третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні Відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП» (далі - третя особа) та просить суд:

- визнати протиправними дії Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо внесення зміни даних №ІУ123192410590 у Дозвіл на виконання будівельних робіт №КВ11412092896 від 07.06.2012р. із будівництва багатофункціонального торговельно-розважального комплексу з підземним паркінгом на вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському та Голосіївському районах м. Києва на підставі повідомлення замовника - Товариства з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП»;

- визнати протиправними дії Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо внесення до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів інформації про внесення зміни даних №ІУ123192410590 у Дозвіл на виконання будівельних робіт №КВ11412092896 від 07.06.2012р. із будівництва багатофункціонального торговельно-розважального комплексу з підземним паркінгом на вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському та Голосіївському районах м. Києва на підставі повідомлення замовника - Товариства з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП».

- зобов`язати Державну архітектурно-будівельну інспекцію України скасувати (анулювати) зміни даних №ІУ123192410590 у Дозвіл на виконання будівельних робіт №КВ11412092896 від 07.06.2012р. із будівництва багатофункціонального торговельно-розважального комплексу з підземним паркінгом на вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському та Голосіївському районах м. Києва на підставі повідомлення замовника - Товариства з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП».

- зобов`язати Державну архітектурно-будівельною інспекцією України виключити із Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів інформацію про внесення змін даних №ІУ123192410590 у Дозвіл на виконання будівельних робіт №КВ11412092896 від 07.06.2012р. із будівництва багатофункціонального торговельно-розважального комплексу з підземним паркінгом на вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському та Голосіївському районах м. Києва на підставі повідомлення замовника - Товариства з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП».

В обґрунтування позову позивач посилається на те, що Державною архітектурно-будівельною інспекцією України було внесено зміну даних №ІУ123192410590 у Дозвіл на виконання будівельних робіт №КВ11412092896 від 07.06.2012 року із будівництва багатофункціонального торговельно-розважального комплексу з підземним паркінгом на вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському та Голосіївському районах м. Києва всупереч Закону України «Про регулювання містобудівної діяльністю» та Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт», наміри забудови не відповідають цільовому, функціональному призначенню земельної ділянки, містобудівній документації та вихідним даним, не враховано обмеження забудови у зв`язку з потраплянням земельних ділянок по вул. Онуфрія Трутенка, 32 до санітарної зони та знаходження в межах впливу шуму Міжнародного аеропорту «Київ» (Жуляни), не враховано обмеження поверховості та граничної висоти об`єкту будівництва, що зумовлені його розташуванням у безпосередній близькості до Міжнародного аеропорту «Київ» (Жуляни).

Ухвалою суду від 12.12.2019 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі без повідомлення учасників справи, запропоновано відповідачу надати відзив протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі та залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю "Л-Груп".

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Станом на момент прийняття рішення у справі, відповідач не скористався своїм правом, передбаченим статтею 162 КАС України, та не подав до суду відзив на позовну заяву, а тому суд вирішує справу за наявними матеріалами.

14.02.2020 року третьою особою - Товариством з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП» подано письмові пояснення у справі, у яких заперечує проти позову, зазначає, що Державною архітектурно-будівельною інспекцією України було внесено зміну даних №ІУ123192410590 у Дозвіл на виконання будівельних робіт №КВ11412092896 від 07.06.2012 року із будівництва багатофункціонального торговельно-розважального комплексу з підземним паркінгом на вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському та Голосіївському районах м. Києва у цілковитій відповідності до норм Закону України «Про регулювання містобудівної діяльністю» та Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт».

Оцінивши наявні у справі документи і матеріали, належність, допустимість кожного доказу окремо, а також достатність та взаємний зв`язок наявних в матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, судом встановлено наступне.

Як вбачається з матеріалів справи Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у місті Києві 07.06.2012 року видано Дозвіл на виконання будівельних робіт №КВ 11412092896 Товариству з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП» із будівництва багатофункціонального торговельно-розважального комплексу з підземним паркінгом на вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському та Голосіївському районах м. Києва.

Державною архітектурно-будівельною інспекцією України було внесено зміну даних №ІУ123192410590 у Дозвіл на виконання будівельних робіт №КВ11412092896 від 07.06.2012 року із будівництва багатофункціонального торговельно-розважального комплексу з підземним паркінгом на вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському та Голосіївському районах м. Києва на підставі повідомлення замовника - Товариства з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП» про зміну даних у дозволі на будівельні роботи, про що внесено інформацію до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

Громадська організація «НАРОД ПРОТИ КОРУПЦІЇ», вважаючи, що зміну даних №ІУ123192410590 у Дозвіл на виконання будівельних робіт №КВ11412092896 від 07.06.2012 року внесено протиправно, з порушенням вимог чинного законодавства України, оскаржила таке рішення до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Статтею 19 Конституції України встановлено обов`язок органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачає, що замовник має право виконувати будівельні роботи після: 1) подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України; 3) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».

Зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.

Перелік будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об`єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч.1 ст.37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України «Про оцінку впливу на довкілля», підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Згідно з частиною 3 зазначеної норми для отримання дозволу подається заява, до якої додаються:

1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;

2) копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою);

3) проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку;

4) копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника, засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації чи капітального ремонту;

5) копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд;

6) інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати;

7) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».

Форма дозволу на виконання будівельних робіт, форма заяви, що подається для його отримання, форма відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, порядок видачі та анулювання дозволу на виконання будівельних робіт визначаються Кабінетом Міністрів України.

Частиною 7 статті 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що у разі якщо право на будівництво об`єкта передано іншому замовникові або змінено генерального підрядника чи підрядника (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників), а також у разі коригування проектної документації замовник протягом трьох робочих днів повідомляє про такі зміни відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю з поданням засвідчених у встановленому порядку копій документів, що підтверджують зазначені зміни. Продовження виконання будівельних робіт без такого повідомлення забороняється.

У разі зміни осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, або відповідальних виконавців робіт замовник повідомляє відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю про такі зміни з поданням засвідчених в установленому порядку копій документів, що підтверджують зазначені зміни, протягом трьох днів з дня їх настання.

Аналогічно п.33 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт» встановлено, що у разі коли право на будівництво об`єкта передано іншому замовникові або змінено генерального підрядника чи підрядника (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників), чи змінено осіб, відповідальних за проведення авторського і технічного нагляду, або відповідальних виконавців робіт, а також у разі коригування проектної документації замовник (його уповноважена особа) протягом трьох робочих днів повідомляє про такі зміни відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю за формою згідно з додатком 10 до цього Порядку з поданням засвідчених у встановленому порядку копій документів, що підтверджують зазначені зміни.

Продовження виконання будівельних робіт без повідомлення про внесення змін забороняється.

У відповідності до зазначеного Товариство з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП» звернулось до Державної архітектурно-будівельної інспекції України із заявою вх.№40-30/2808-45 від 28.08.2019 року за формою згідно з додатком 10 вищезгаданого Порядку про внесення змін у Дозвіл на виконання будівельних робіт №КВ 11412092896 від 07.06.2012 року із будівництва багатофункціонального торговельно-розважального комплексу з підземним паркінгом на вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському та Голосіївському районах м. Києва, місце розташування об`єкта будівництва вул. Онуфрія Трутенка, 32 в Солом`янському та Голосіївському районах м. Києва, кадастрові номери земельних ділянок - 8000000000:72:287:0006, 8000000000:79:364:0142, вид будівництва - нове будівництво, код об`єкта 1122.1, клас наслідків СС3, перелік об`єктів, що входять до складу комплексу (будови): 1 черга: житловий будинок № 3,РП -СС3; 2 черга - супермаркет - СС3; 3 черга - Житловий будинок № -СС2; 4 черга - Житловий будинок №1, ТП - СС3; 5 черга - Прибудова до житлового будинку № - СС3; 6 черга - Житловий будинок № - СС3; 7 черга - Житловий будинок № - СС3; 8 черга - Дитячий садок - СС3; 9 черга - Паркінг - СС3.

За змістом заяви внесення змін обґрунтовано: -коригуванням проектної документації - згідно з виданим ТОВ «УБТЕ» Експертним звітом №7-057- 18- ЕП/КО від 28.08.2019 року та Наказом ТОВ «Л-ГРУП» про затвердження проектної документації № 28-08-19/1 від 28.08.2019 року; заміною відповідального виконавця робіт - на виконроба ОСОБА_1 згідно наказу ТОВ «Л-БУД КОМПАНІ» про призначення відповідальних осіб які відповідають за проведення робіт № 28/08 від 28.08.2019 року; - заміною відповідального за авторський нагляд - на головного архітектора проекту ОСОБА_2 , кваліфікаційний сертифікат №001783 серія АА від 30.07.2013 року згідно наказу ПП «Архітектурна майстерня Шкрогаль» про призначення відповідальних осіб які здійснюють авторський нагляд № 17 від 28.08.2019 року

Суд відзначає, що зазначені зміни стосуються виключно випадків встановлених ч.7 ст.37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п.33. Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт».

Таким чином, Державною архітектурно-будівельною інспекцією України було внесено зміну даних №ІУ123192410590 у Дозвіл на виконання будівельних робіт №КВ11412092896 від 07.06.2012 року із будівництва багатофункціонального торговельно-розважального комплексу з підземним паркінгом на вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському та Голосіївському районах м. Києва на підставі повідомлення замовника - Товариства з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП» про зміну даних у дозволі на будівельні роботи про що внесено інформацію до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

Суд зазначає, що до Дозволу на виконання будівельних робіт зміни вносились неодноразово, так у 2017 році у Дозвіл на виконання будівельних робіт №КВ11412092896 від 07.06.2012 року із будівництва багатофункціонального торговельно-розважального комплексу з підземним паркінгом на вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському та Голосіївському районах м. Києва на підставі повідомлення замовника - Товариства з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП» вже вносились зміни даних КВ 124171180145 в частині зміни генерального підрядника.

Таким чином, суд дійшов висновку, що зазначені зміни внесено у відповідності до вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльністю» та Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт».

Щодо твердження позивача, що наміри забудови не відповідають цільовому, функціональному призначенню земельної ділянки, містобудівній документації та вихідним даним, суд зазначає наступне.

В обґрунтування зазначеної позиції Позивач посилається на те, що: - за даними Публічної кадастрової карти України https://newmap.land.gov.ua/ цільове призначення земельних ділянок на яких планується будівництво - для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури, для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-розважального комплексу; - за даними Містобудівного кадастру Києва, що міститься на сайті http://mkk.kga.gov.ua/ земельні ділянки на яких планується будівництво за функціональним призначенням відноситься до сільськогосподарської території; - згідно Детального плану території мікрорайону Жуляни, затвердженого рішенням Київської міської ради від 14.06.2007 року №796/1457 функціональне призначення земельної ділянки - територія установ та підприємств обслуговування; - зміна даних № ІУ 123192410590 у вказаний дозвіл передбачає включення до складу проекту житлової забудови, що не відповідає вихідним даним - містобудівним умова та обмеженням.

Пунктом 4 ст.1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено, що замовник - фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву.

Статтею 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює, що забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва (ч.1).

Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів (ч.2).

Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону (ч.3).

Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації (ч.3).

Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування (ч.4).

Згідно зі ст.29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.

Статтею 16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначає, що планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

Статтею 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Відповідно до ст.18 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» план зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон.

План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів.

План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Статтею 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює, що забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Статтею 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлю, що детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.

Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.

Детальний план території визначає: 1) принципи планувально-просторової організації забудови; 2) червоні лінії та лінії регулювання забудови; 3) функціональне призначення, режим та параметри забудови однієї чи декількох земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами; 4) містобудівні умови та обмеження (у разі відсутності плану зонування території) або уточнення містобудівних умов та обмежень згідно із планом зонування території; 5) потребу в підприємствах і закладах обслуговування населення, місце їх розташування; 6) доцільність, обсяги, послідовність реконструкції забудови; 7) черговість та обсяги інженерної підготовки території; 8) систему інженерних мереж; 9) порядок організації транспортного і пішохідного руху; 10) порядок комплексного благоустрою та озеленення, потребу у формуванні екомережі; 11) межі прибережних захисних смуг і пляжних зон водних об`єктів (у разі відсутності плану зонування території).

Статтею 5 Закону України «Про основи містобудування» встановлює основні вимоги до містобудівної діяльності та відзначає, що при здійсненні містобудівної діяльності повинні бути забезпечені, зокрема:

- розробка містобудівної документації, проектів конкретних об`єктів згідно з вихідними даними на проектування, з дотриманням державних стандартів, норм і правил;

- розміщення і будівництво об`єктів відповідно до затверджених у встановленому порядку містобудівної документації та проектів цих об`єктів;

- урахування державних та громадських інтересів при плануванні та забудові територій.

Статтею 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» встановлено, що державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 та 5 ст. 20 Земельного кодексу України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Відповідно до положень частини першої статті 93 Земельного кодексу України, право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010 року № 548 землі, які використовуються для розміщення житлової забудови (житлові будинки, гуртожитки, господарські будівлі та інше) та для розміщення громадських будівель і споруд (офісних будівель, торговельних будівель та ін.) та інших об`єктів загального користування, належать до категорії земель житлової та громадської забудови.

Судом встановлено, що Рішенням Київської міської ради від 23.12.2004 року №926/2336 «Про передачу земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП» для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-розважального комплексу на вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському та Голосіївському районах м.Києва» вирішено:

1. Затвердити проект відведення земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП» для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-розважального комплексу на вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському та Голосіївському районах м. Києва.

2. Припинити державному підприємству науково-дослідному, виробничому агрокомбінату «Пуща-Водиця» право користування земельною ділянкою площею 4,69 га (ріллі - 4,05 га, під господарськими шляхами і прогонами - 0,20 га, вкритих лісовою (деревною та чагарниковою) рослинністю - 0,06 га, інші - 0,30 га), розташованою в адміністративних межах Солом`янського та Голосіївського районів м. Києва, та віднести зазначену земельну ділянку до земель запасу житлової та громадської забудови (лист-згода від 05.10.2004 року N 812).

3. Перевести частину земельної ділянки площею 4,55 га із категорії земель сільськогосподарського призначення до земель запасу житлової та громадської забудови (лист-згода від 05.10.2004 N 812).

4. Передати товариству з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП», за умови виконання п. 5 цього рішення, в довгострокову оренду на 15 років земельну ділянку площею 4,69 га для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-розважального комплексу на вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському та Голосіївському районах м.Києва за рахунок земель запасу житлової та громадської забудови, в тому числі: - частину земельної ділянки площею 4,09 га в Солом`янському районі м. Києва; - частину земельної ділянки площею 0,60 га в Голосіївському районі м. Києва.

11.04.2006 року між Київською міською радою (Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП» укладено Договір оренди земельної ділянки, посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Щербаковим В.З., зареєстрований в реєстрі за №224, зареєстрований Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), про що зроблено запис 11.04.2006 року за №72-6-00359 у книзі записів державної реєстрації договорів.

Згідно з п.2.1. Договору оренди об`єктом оренди є земельна ділянка з наступними характеристиками: - місце розташування - вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському районі м . Києва ; - розмір - 4,0866 га; - цільове призначення - для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-розважального комплексу; -кадастровий номер - 8 000 000 000:72:287:0006. Відповідно до п.3.1. Договору оренди укладено на 15 років.

11.04.2006 року між Київською міською радою (Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП» укладено Договір оренди земельної ділянки, посвідчений приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Щербаковим В.З., зареєстрований в реєстрі за №225, зареєстрований Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), про що зроблено запис 11.04.2006 року за №79-6-00407 у книзі записів державної реєстрації договорів.

Згідно з п.2.1. Договору оренди об`єктом оренди є земельна ділянка з наступними характеристиками: - місце розташування - вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському районі м . Києва ; - розмір - 0,6046 га; - цільове призначення - для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-розважального комплексу; - кадастровий номер - 8 000 000 000:79:364:0142. Відповідно до п.3.1. Договору оренди укладено на 15 років.

За даними Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права №26244938 від 01.09.2014 року цільове призначення земельної ділянки - кадастровий номер - 8 000 000 000:72:287:0006- для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови.

Згідно Витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-8000704602018 від 29.01.2018 року цільове призначення земельної ділянки 8 000 000 000:72:287:0006 площею 4,0866 га, місцерозташування якої - м. Київ, Солом`янський район, вул . Онуфрія Трутенка , 32 - 03.15. для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, категорія земель - землі житлової та громадської забудови, вид використання - для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-розважального комплексу.

За даними Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права №22090269 від 23.05.2014 року цільове призначення земельної ділянки - кадастровий номер - 8 000 000 000:79:364:0142 - для будівництва, експлуатації та обслуговування торгівельно-розважального комплексу.

Згідно з Витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку НВ-8000700142018 від 23.01.2018 року цільове призначення земельної ділянки 8 000 000 000:79:364:0142 площею 0,6046 га, місцерозташування якої м . Київ, Солом`янський район, вул. Онуфрія Трутенка, 32 - 03.10. для будівництва та обслуговування будівель ринкової інфраструктури (адміністративних будинків, офісних приміщень та інших будівель громадської забудови, які використовуються для здійснення підприємницької та іншої діяльності, пов`язаної з отриманням прибутку), категорія земель - землі житлової та громадської забудови, вид використання - для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-розважального комплексу.

Судом встановлено, що 17.04.2012 року Головним управлінням містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) видано замовнику будівництва Товариству з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП» Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №4914/0/18-1/009-12 з будівництва торговельно-розважального комплексу за адресою вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському районі м. Києва.

Листом №453/0/12/27-13 від 15.01.2013 року Головного управління містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) на звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП» повідомлено, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією. Тобто, містобудівні умови та обмеження формують вимоги до майбутнього об`єкту будівництва в залежності від параметрів земельної ділянки, що має свої параметри (межі, площу тощо), підтверджені документально.

Згідно зі статтею 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п. 1.3 Порядку містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об`єкта незалежно від зміни замовника.

Відповідно до частини п`ятої статті 20 Земельного кодексу Україні користувач самостійно відповідно до вимог, встановлених статтями 38 та 39 Земельного кодексу України та наказу Держкомзему від 23.07.2010 року № 548 власник визначає вид використання земельної ділянки в межах категорії земель (землі житлової та громадської забудови). Зазначена земельна ділянка відноситься до земель житлової та громадської забудови відповідно до категорії земель.

Відповідно до розділів 3 та 4 ДБН В.2.2-9-2009 «Громадські будинки та споруди» багатофункціональні будинки і комплекси включають в себе будинки та споруди житлового призначення, за умовами кооперування, блокування, інтеграції один з одним або з житловими та виробничими будинками встановлюються в окремих будівельних нормах за видами будинків та споруд і в спеціальних нормах.

Згідно з п. 8 статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п. 1.3 Порядку містобудівні умови та обмеження видаються на земельну ділянку; є чинними до завершення будівництва об`єкта незалежно від зміни замовника; зміни до містобудівних умов та обмежень можуть вноситися тільки за згодою замовника.

Враховуючи наведене та з урахуванням наявного дозволу, ТОВ «Л-Груп» може використовувати, раніше надані вихідні дані на забудову земельної ділянки на вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському районі м. Києва для завершення будівництва та коригування проектної документації (багатофункціонального комплексу) торговельно-розважального комплексу з включенням до складу комплексу житлової функції.

Крім того, Міністерство розвитку громад та територій України Листом №7/14.5/17919-19 від 12.11.2019 року за результатами розгляду звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП» щодо необхідності зміни цільового призначення земельної ділянки, передбаченої для будівництва багатофункціонального торговельно-розважального комплексу, у разі включення до складу комплексу житлової функції та повідомило наступне.

Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі - Закон) встановлено, що забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Статтею 19 Земельного кодексу України (далі - Кодекс) землі житлової та громадської забудови за основним цільовим призначенням віднесено до однієї категорії земель.

Згідно зі статтями 38 та 39 Кодексу до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об`єктів загального користування. Використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.

При цьому, відповідно до статті 20 Кодексу види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Отже, земельне законодавство передбачає можливість використання земель житлової та громадської забудови відповідно до намірів їх власників як за житловим так і за громадським призначенням.

Державними будівельними нормами ДБН Б.2.2.-12:2019 «Планування та забудова територій» передбачено доцільність формування багатофункціональних архітектурно-планувальних структур та зазначено, що окремі земельні ділянки мають бути планувально об`єднані, серед іншого, у функціональну зону житлової та громадської забудови.

Державними будівельними нормами ДБН В.2.2-9-2009 «Громадські будинки і споруди. Основні положення» визначено, що багатофункціональні будинки і комплекси - це будинки і комплекси, які формуються з приміщень, їх груп, будинків та споруд різного громадського і житлового призначення, поєднання яких обумовлене експлуатаційними потребами, економічною доцільністю і містобудівними вимогами.

При цьому, зміною № 4 до ДБН В.2.2-15-2005 «Житлові будинки. Основні положення», затвердженою наказом Мінрегіону від 14.06.2018 року № 139, передбачено можливість об`єднання в одному об`єкті функцій громадського та житлового призначення без обмеження їх часток (площі, поверховості тощо).

Таким чином, включення житлової функції до складу багатофункціонального торговельно-розважального комплексу не впливає на функціональні параметри використання земельної ділянки.

Наведене спростовує твердження позивача, що наміри забудови не відповідають цільовому, функціональному призначенню земельної ділянки, містобудівній документації та вихідним даним та щодо неможливості будівництва на зазначеній земельній ділянці багатофункціонального торговельно-розважального комплексу з підземним паркінгом на вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському та Голосіївському районах м. Києва.

Щодо тверджень позивача про обмеження забудови у зв`язку з потраплянням земельних ділянок по вул. Онуфрія Трутенка, 32 до санітарної зони та знаходження в межах впливу шуму Міжнародного аеропорту «Київ» (Жуляни), а також щодо неврахування обмеження поверховості та граничної висоти об`єкту будівництва, що зумовлені його розташуванням у безпосередній близькості до Міжнародного аеропорту «Київ» (Жуляни) суд зазначає наступне.

Закон України «Про архітектурну діяльність» визначає правові та організаційні засади здійснення архітектурної діяльності і спрямований на формування сприятливого життєвого середовища, досягнення естетичної виразності, економічної доцільності і надійності будинків, споруд та їх комплексів

Статтею 7 Закону України «Про архітектурну діяльність» встановлює, що проектна документація на будівництво об`єктів, розроблена відповідно до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, не підлягає погодженню з відповідними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, органами охорони культурної спадщини, державної санітарно-епідеміологічної служби і природоохоронними органами.

Статтею 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює, що проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником (ч.1).

Експертиза проектів будівництва проводиться в установленому Кабінетом Міністрів України порядку експертними організаціями (ч.2).

Проектна документація на будівництво об`єктів не потребує погодження державними органами, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, юридичними особами, утвореними такими органами (ч.3).

Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки №4914/0/18-1/009-12 від 17.04.2012 року не містять обмеження щодо граничної висоти будівель, разом з тим, п.1 «Гранично допустима висота будівель» розділу «Містобудівні умови та обмеження» відносить визначення цього параметру проектною документацією, будь-яких інших обмежень у цьому аспекті містобудівні умови та обмеження не містять.

Відповідно до скоригованого Містобудівного розрахунку, виконаного ПП «Архітектурна майстерня Шкрогаль» у 2012 році, поверховість об`єкту становить 1-23 поверхи.

Крім того, як встановлено судом, Товариство з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП» звернулось до Дозвільного центру (вх.№01103-000066363-006 від 24.12.2012р) із зверненням до якого було додано скоригований Містобудівний розрахунок 2012 року, виконаний ПП «Архітектурна майстерня Шкрогаль» у 2012 році із техніко-економічними показниками, Листом №453/0/12/27-13 від 15.01.2013 року Головне управління містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) повідомило, що ТОВ «Л-Груп» може використовувати, раніше надані вихідні дані на забудову земельної ділянки на вул . Трутенка, 32 у Солом`янському районі м. Києва для завершення будівництва та коригування проектної документації (багатофункціонального комплексу) торговельно-розважального комплексу з включенням до складу комплексу житлової функції, що свідчить про погодження нових техніко-економічних показників, в тому чисті щодо поверховості об`єкту будівництва.

У 2019 році на замовлення Товариства з обмеженою відповідальністю «Л-ГРУП» Генеральним проектувальником Приватним підприємством «Архітектурна майстерня Шкрогаль» розроблена проектна документація «Будівництво багатофункціонального торговельно-розважального комплексу з підземним паркінгом на вул. Онуфрія Трутенка, 32 у Солом`янському та Голосіївському районах міста Києва» відповідно до техніко-економічних показників коригованого Містобудівного розрахунку 2012 року за яким максимальна поверховість об`єкту будівництва становить 23 поверхи, що погоджені Листом №453/0/12/27-13 від 15.01.2013 року Головного управління містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація).

Щодо твердження стосовно обмеження забудови у зв`язку з потраплянням земельних ділянок по вул. Онуфрія Трутенка, 32 до санітарної зони та знаходження в межах впливу шуму Міжнародного аеропорту «Київ» (Жуляни) слід зазначити, що Позивачем не надано належних та допустимих доказів на їх підтвердження.

Крім того, Висновками наукових звітів про результати санітарно-епідеміологічної оцінки проекту на відповідність вимогам санітарного законодавства №19/2117 віл 21.06.2018 року та №19/2117-2 від 21.06.2018 року виконаних Державною установою «Інститут громадського здоров`я ім. О.М. Марзєєва Національної академії медичних наук України», що містяться у складі проектної документації (том 1 початок) встановлено, що проект будівництва за санітарно-епідеміологічною оцінкою відповідає вимогам санітарного містобудівного законодавства України, а також проект в частині внутрішньо квартального розміщення дошкільного навчального закладу за санітарно-епідеміологічною оцінкою впливу існуючого діючого тролейбусного депо №1 на умови перебування дітей в ДНЗ відповідає вимогам санітарного та містобудівного законодавства.

Товариством з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКА БУДІВЕЛЬНО-ТЕХНІЧНА ЕКСПЕРТИЗА» надано Експертний звіт №7-057-18-ЕП/КО від 28.08.2019 року щодо розгляду проектної документації за коригуванням проекту «Будівництво багатофункціонального торговельно-розважального комплексу з підземним паркінгом на вул. Онуфрія Трутенка,32 у Солом?янському та Голосіївському районах м. Києва», яким встановлено, що за результатами розгляду проектної документації і зняття зауважень встановлено, що зазначена документація розроблена відповідно до вихідних даних на проектування з дотриманням вимог до міцності, надійності та довговічності об?єкта будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо доступності осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення, санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, охорони праці, екології, пожежної та техногенної безпеки; енергозбереження і може бути затверджена в установленому порядку із зазначеними у звіті техніко-економічним показниками.

Наведене також спростовує твердження позовної заяви про безпідставність внесення даних про зміну у дозволі до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, ведення, адміністрування, функціонування і супроводження програмного забезпечення реєстру, Порядок ведення якого затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 24.06.2011 року №92, збереження та захист бази даних реєстру, забезпечення доступу до нього органів державного архітектурно-будівельного контролю, здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція України.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Ураховуючи наведене у сукупності, оцінюючи дії відповідача на предмет дотримання вимог частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку, що відповідач діяв на підставі та відповідно до наданих повноважень, внесення зміни даних №ІУ123192410590 у Дозвіл на виконання будівельних робіт №КВ11412092896 від 07.06.2012 року здійснено на підставах, що передбачені законодавством України.

За таких обставин, з урахуванням наведеного вище, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог та їх недоведеність достатніми та переконливими доказами, у зв`язку з чим адміністративний позов задоволенню не підлягає.

Згідно з частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України лише при задоволенні позову судові витрати покладаються на суб`єкта владних повноважень.

З урахуванням викладеного, керуючись статтями 72-73, 76-77, 139, 243-246, 255, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову Громадської організації «НАРОД ПРОТИ КОРУПЦІЇ» до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання незаконним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Підстави для вирішення питання про розподіл судових витрат відсутні.

Рішення суду, відповідно до ч. 1 статті 255 КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 КАС України.

Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII «Перехідні положення» КАС України в редакції Закону №2147-VIII, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя В.І. Келеберда

Джерело: ЄДРСР 87830098
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку