open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 640/1440/19
Моніторити
Постанова /24.06.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /23.06.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Постанова /11.02.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.01.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.01.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.12.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /28.10.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /03.06.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /18.05.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /30.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /13.02.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.02.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /13.02.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.02.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.12.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.12.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /27.09.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /08.05.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /25.03.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /06.03.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /20.02.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /30.01.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 640/1440/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /24.06.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /23.06.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.03.2021/ Касаційний адміністративний суд Постанова /11.02.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.01.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.01.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.12.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /28.10.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /03.06.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /18.05.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /30.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /13.02.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.02.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /13.02.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.02.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.12.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.12.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /27.09.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /08.05.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /25.03.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /06.03.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /20.02.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /30.01.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/1440/19 Суддя (судді) першої інстанції: Шрамко Ю.Т.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 лютого 2020 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Лічевецького І.О., суддів - Кобаля М.І., Мельничука В.П., при секретарі - Рейтаровській О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Екологічні системи України» на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 вересня 2019 року у справі за первісним позовом Державної служби геології та надр України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Екологічні системи України» про припинення права користування надрами та за зустрічним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Екологічні системи України» до Державної служби геології та надр України про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ

Державна служба геології та надр України звернулася до суду з позовом у якому просила припинити право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 3480 від 21.01.2009 р., виданого товариству з обмеженою відповідальністю «Екологічні системи України» (надалі за текстом - «ТОВ «ЕСУ»).

На обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що відповідач порушив законодавство у сфері надрокористування внаслідок невиконання особливих умов дозволу на користування надрами.

Вказуючи на те, що всупереч положенням Кодексу України про надра та Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами Державна служба геології та надр України не внесла зміни до спеціального дозволу на користування надрами, у зустрічному позові ТОВ «ЕСУ» просило:

- визнати протиправною бездіяльність Державної служби геології та надр України щодо не видачі наказу про внесення змін до спеціального дозволу на користування надрами № 3480 від 21.01.2009 р.;

- зобов`язати Державну службу геології та надр України видати наказ про внесення змін до спеціального дозволу на користування надрами № 3480 від 21.01.2009 р. відповідно до наданих заяв.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 вересня 2019 року адміністративний позов Державної служби геології та надр України задоволено повністю. Припинено право користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 3480 від 21 січня 2009 р., наданого ТОВ «ЕСУ». У задоволенні зустрічного позову відмовлено.

В апеляційній скарзі відповідач за первісним позовом, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати вказане судове рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог Державної служби геології та надр України та задовольнити зустрічний позов.

Зокрема, скаржник стверджує, що наданий йому приписом Державної служби геології та надр України строк для усунення порушень був очевидно недостатнім.

Також, апелянт звертає увагу на той факт, що дію спеціального дозволу на користування надрами було зупинено, а отже існувала заборона на виконання робіт щодо буріння.

У відзиві на апеляційну скаргу Державна служба геології та надр України наполягає на законності та обґрунтованості судового рішення.

Перевіривши повноту встановлення судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, Шостий апеляційний адміністративний суд дійшов наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що 21.01.2009 р. ТОВ «ЕСУ» було видано спеціальний дозвіл на користування надрами № 3480, метою якого є створення наукового полігону на Жуківській площі у частині геологічного вивчення, у т.ч. дослідно-промислової розробки, впровадження новітніх технологій з метою поглибленого вилучення нафти і газу.

Пунктами 4, 6 Особливих умов цього Дозволу передбачено обов`язкове виконання надрокористувачем обсягів та термінів, викладених в Програмі робіт на Жуківській площі, а також обов`язковий моніторинг та наукове супроводження виконання особливих умов користування надрами, передбачених дозволом та угодою про користування надрами, відповідно до абз. 3 п. 26 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 615 від 30.05.2011 р.

Відповідно до пунктів 3.1, 3.2, 3.6 Угоди про умови користування надрами з метою створення геологічних територій та об`єктів, що мають важливе наукове значення, наукові полігони по видобуванню корисних копалин № 3480 від 06.09.2012 р. умови користування надрами, види та строки виконання надрокористувачем робіт з метою створення геологічних територій та об`єктів, що мають важливе наукове значення, наукові полігони, на нафту, газ, газовий конденсат протягом строку дії Дозволу №3480 визначається в Програмі робіт з створення геологічних територій та об`єктів, що мають важливе наукове значення, наукові полігони, підписується сторонами і є Додатком 2 та невід`ємною частиною цієї Угоди. Програма робіт у цілому або окремі її показники, у разі потреби можуть уточнюватися або змінюватися за взаємною згодою сторін у межах дії Дозволу та цієї Угоди відповідно до позитивного висновку спеціалізованого державного геологічного підприємства, установи та організації, яке приводить моніторинг та наукове супроводження виконання особливих умов користування надрами. Особливі умови користування надрами визначаються в Дозволі та цією Угодою і є обов`язковими до виконання надрокористувачем.

За змістом Програми робіт зі створення геологічних територій та об`єктів, що мають важливе наукове значення, наукові полігони Жуківська площа, що є Додатком 2 до Угоди про умови користування надрами з метою створення геологічних територій та об`єктів, що мають важливе наукове значення, наукові полігони по видобуванню корисних копалин ТОВ «ЕСУ» зобов`язане було у період з IV кварталу 2015 р. по І квартал 2015 р. здійснити буріння пошукової свердловини № 1 проектною глибиною 4 500 м.

У період з 29.09.2015 р. по 30.09.2015 р. посадовцями Державної служби геології та надр України було проведено планову перевірку ТОВ «ЕСУ», результати якої оформлено актом № 26/3480 від 30.09.2015 р.

Названим заходом контролю встановлено невиконання надрокористувачем Програми робіт зі створення геологічних територій та об`єктів, що мають важливе наукове значення, наукові полігони Жуківська площа внаслідок не здійснення буріння пошукової свердловини № 1.

За таких обставин, ТОВ «ЕСУ» видано припис № 21/26/3480 від 30.09.2015 р.

27 січня 2016 р. сторонами підписано нову редакцію Програми робіт з створення геологічних територій та об`єктів, що мають важливе наукове, культурне, санітарно-оздоровче значення Жуківська площа.

Відповідно до цієї Програми робіт ТОВ «ЕСУ» мало здійснити буріння пошукової свердловини № 1 у період з ІІ кварталу 2016 р. по ІІІ квартал 2017 р.

У зв`язку з ненаданням ТОВ «ЕСУ» на запит інформації та документального підтвердження щодо виконання Угоди про умови користування надрами та Програми робіт Державною службою геології та надр України видано наказ № 448 від 17.10.2017 р., яким зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами № 3480 від 21.01.2009 р.

У період з 06.03.2018 р. по 12.03.2008 р. Державною службою геології та надр України проведено планову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері будівництва та експлуатації підземних споруд, не пов`язаних з видобуванням корисних копалин, створення геологічних територій та об`єктів, що мають важливе наукове, культурне, санітарно-оздоровче значення (наукові полігони, геологічні заповідники, заказники, пам`ятки природи, лікувальні, оздоровчі заклади тощо), за результатами якої складено акт № 2/3480 від 12.03.2018 р.

За даними цього акту ТОВ «ЕСУ», серед іншого, порушено вимоги ст. 24 Кодексу України про надра, ст.ст. 20, 28 Закону України «Про нафту і газ» внаслідок невиконання Особливих умов Дозволу та Програми робіт (не пробурена пошукова свердловина №1).

12.03.2018 р. Державна служба геології та надр України видала припис № 2/3480 з вимогою у строк до 12.04.2018 р. усунути порушення вимог законодавства у сфері надрокористування.

Відповідно до статті 15 Кодексу України про надра надра надаються у постійне або тимчасове користування. Постійним визнається користування надрами без заздалегідь встановленого строку. Тимчасове користування надрами може бути короткостроковим (до 5 років) і довгостроковим (до 50 років). У разі необхідності строки тимчасового користування надрами може бути продовжено. Перебіг строку користування надрами починається з дня одержання спеціального дозволу (ліцензії) на користування надрами, якщо в ньому не передбачено інше, а в разі укладення угоди про розподіл продукції - з дня, зазначеного в такій угоді.

Частиною першою ст. 19 Кодексу України про надра визначено, що надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр.

Згідно статті 25 Кодексу України про надра права користувачів надр охороняються законом і можуть бути обмежені лише у випадках, передбачених законодавством України. Збитки, завдані порушенням прав користувачів надр, підлягають відшкодуванню в повному обсязі відповідно до законодавчих актів України.

Згідно статті 56 Кодексу України про надра основними вимогами в галузі охорони надр є:

забезпечення повного і комплексного геологічного вивчення надр;

додержання встановленого законодавством порядку надання надр у користування і недопущення самовільного користування надрами;

раціональне вилучення і використання запасів корисних копалин і наявних у них компонентів;

недопущення шкідливого впливу робіт, пов`язаних з користуванням надрами, на збереження запасів корисних копалин, гірничих виробок і свердловин, що експлуатуються чи законсервовані, а також підземних споруд;

охорона родовищ корисних копалин від затоплення, обводнення, пожеж та інших факторів, що впливають на якість корисних копалин і промислову цінність родовищ або ускладнюють їх розробку;

запобігання необґрунтованій та самовільній забудові площ залягання корисних копалин і додержання встановленого законодавством порядку використання цих площ для інших цілей;

запобігання забрудненню надр при підземному зберіганні нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захороненні шкідливих речовин і відходів виробництва, скиданні стічних вод;

додержання інших вимог, передбачених законодавством про охорону навколишнього природного середовища.

Відповідно до частини першої статті 57 Кодексу України про надра, у разі порушення вимог статті 56 та інших статей цього Кодексу користування надрами може бути обмежено, тимчасово заборонено (зупинено) або припинено центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або іншим державним органом, уповноваженим на застосування таких заходів реагування, в порядку, встановленому законодавством.

За змістом частини 7 статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації;

2) здійснення суб`єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

Згідно з пунктом 23 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 р. № 615 (надалі за текстом - «Порядок») право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

Статтею 26 Кодексу України про надра встановлено, що право користування надрами припиняється у разі: якщо відпала потреба у користуванні надрами; закінчення встановленого строку користування надрами; припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров`я населення; використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; якщо користувач без поважних причин протягом двох років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами; вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр. Право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку. Законодавством України можуть бути передбачені й інші випадки припинення права користування надрами.

Згідно пункту 10 Порядку невід`ємною частиною дозволу є угода про умови користування надрами, що укладається між органом з питань надання дозволу і надрокористувачем і містить програму робіт, яка оформляється як додаток, та особливі умови надрокористування, що передбачають: вимоги до ефективності робіт; сучасні технології видобування та переробки корисних копалин; порядок видобування корисних копалин, зокрема з метою запобігання негативним екологічним наслідкам і забезпечення безпеки забудованих територій; види, обсяги і строки виконання робіт на ділянці надр; підстави для припинення діяльності, пов`язаної з використанням ділянки надр.

За приписами ст. 24 Кодексу України про надра, користувачі надр мають право: 1) здійснювати на наданій їм ділянці надр геологічне вивчення, комплексну розробку родовищ корисних копалин та інші роботи згідно з умовами спеціального дозволу або угоди про розподіл продукції; 2) розпоряджатися видобутими корисними копалинами, якщо інше не передбачено законодавством або умовами спеціального дозволу; 3) здійснювати на умовах спеціального дозволу консервацію наданого в користування родовища корисних копалин або його частини; 4) на першочергове продовження строку тимчасового користування надрами; 5) користуватися додатковими правами, передбаченими угодою про розподіл продукції.

Користувачі надр зобов`язані: 1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; 2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; 3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; 4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; 4-1) надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; 5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.

Як встановлено судом попередньої інстанції, не заперечується сторонами та підтверджується матеріалами справи позивачем в установлені Угодою про умови користування надрами та Програмою робіт строки не виконано роботи з буріння пошукової свердловини № 1.

Таким чином, підтверджуються обставини щодо порушення відповідачем вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр, що є підставою для застосування наслідків передбачених пунктом 5 частини 1 статті 26 Кодексу України про надра щодо припинення права користування надрами.

За таких обставин, слід погодитись з висновком суду попередньої інстанції, який дійшов висновку про обґрунтованість позову Державної служби геології та надр України та наявності підстав для його задоволення.

Твердження ТОВ «ЕСУ» на те, що наданий йому приписом Державної служби геології та надр України строк для усунення порушень був очевидно недостатнім, при цьому дію спеціального дозволу на користування надрами було зупинено, що виключало виконання робіт, колегія суддів не приймає в якості доказу.

Припис № 2/3480 від 12.03.2018 р. видано Державною службою геології та надр України вдруге.

Разом з тим, матеріали справи свідчать, що позивачеві видавався аналогічний припис № 21/26/3480 від 30.09.2015 р. Це припис не був виконаний ТОВ «ЕСУ» не дивлячись на те, що строки виконання робіт з буріння пошукової свердловини № 1 переносились.

Правову позицію з цього питання Верховний Суд висловив у постанові від 19.03.2019 р. у справі № 806/1334/16.

Зокрема, Верховний Суд дійшов висновку, що діяльність у сфері надрокористування безпосередньо пов`язана із конституційною нормою, якою встановлено, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу (стаття 13 Конституції України), а тому вимоги до суб`єктів, які здійснюють діяльність у зазначених сферах, є суворішими порівняно із іншими видами діяльності.

У частині зустрічного позову, судом першої інстанції встановлено, що 27.03.2018 р. ТОВ «ЕСУ» звернулось до Державної служби геології та надр України із заявою № 01-26/03-18 на зміну програми робіт, в якій просило змінити попередню Програму робіт (зміщення термінів виконання робіт).

Листом №7438/03/12-18 від 03.05.2018 р. ТОВ «ЕСУ» повідомлено про повернення заяви, оскільки у зв`язку з кадровими змінами в Держгеонадра наданий підприємством проект угоди про умови користування надрами є не актуальним.

14.05.2018 р. ТОВ «ЕСУ» звернулось до Державної служби геології та надр України із заявою №0 1-10/05-18 на зміну програми робіт.

Листом №15100/03/12-18 від 06.08.2018 р. заяву повернуто, оскільки п. 17 Порядку визначено, що внесення змін до угоди про умови користування надрами здійснюється без внесення змін до дозволу за наявності інформації органів державного геологічного контролю про відсутність порушень надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр, проте наказом Держгеонадра від 17.10.2017 р. №448 зупинено дію Дозволу №3480, а на засіданні Комісії з питань надрокористування від 18.04.2018 №5/2018 прийнято рішення рекомендувати Держгеонадра анулювати в судовому порядку Дозвіл №3480.

26.07.2018 р. ТОВ «ЕСУ» звернулось до Державної служби геології та надр України із листом № 01-25/07-18 про направлення документів з оновленою програмою робіт (в частині зміщення термінів виконання робіт).

Листом № 16718/03/12-18 від 23.08.2018 р. ТОВ «ЕСУ» повідомлено про повернення вказаної заяви, оскільки п. 17 Порядку №615 визначено, що внесення змін до угоди про умови користування надрами здійснюється без внесення змін до дозволу за наявності інформації органів державного геологічного контролю про відсутність порушень надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр, проте наказом Держгеонадра від 17.10.2017 р. № 448 зупинено дію Дозволу №3480, а на засіданні Комісії з питань надрокористування від 18.04.2018 №5/2018 прийнято рішення рекомендувати Держгеонадра анулювати в судовому порядку Дозвіл №3480.

24.09.2018 р. ТОВ «ЕСУ» звернулось до Державної служби геології та надр України з листом № 01-23/09-18 у якому просило повторно розглянути питання щодо поновлення дії Дозволу № 3480, а також надати рекомендацію на Комісії щодо зміни Програми робіт виходячи з сьогодення та наведених примірних угод до спеціальних дозволів на використання надр та програм робіт, що наведені на офіційному сайті Держгеонадра.

Відповідно до пункту 17 Порядку внесення змін до дозволу здійснюється на підставі заяви та поданих надрокористувачем (або правонаступником - у випадку, передбаченому підпунктом 8 цього пункту) документів у разі: зміни особливих умов та інших умов, визначених у дозволі; зменшення площі ділянки надр за ініціативою надрокористувача або відповідних контролюючих органів; виявлення під час користування надрами даних про нові властивості, якість або кількість корисних копалин після проведення державної експертизи відповідних геологічних матеріалів відповідно до Положення про порядок проведення державної експертизи та оцінки запасів корисних копалин, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 грудня 1994 р. N 865 (ЗП України, 1995 р., N 3, ст. 55) (при цьому у разі, коли було виявлено і затверджено запаси корисної копалини загальнодержавного значення, внесення змін до дозволу здійснюється після отримання погодження Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідної обласної, Київської та Севастопольської міської ради); виявлення надрокористувачем протягом трьох років після отримання дозволу описок, очевидних помилок; утворення шляхом виділу з юридичної особи надрокористувача (крім суб`єкта господарювання державного сектору економіки, а також підприємства, господарського товариства, у статутному капіталі якого не менш як 50 відсотків належить підприємству та/або господарському товариству, частка держави в статутному капіталі якого становить 100 відсотків) юридичної особи з метою продовження діяльності на наданій йому в користування ділянці надр за таких умов: частка надрокористувача в статутному (складеному) капіталі новоутвореної юридичної особи становитиме не менш як 50 відсотків; відсутність в надрокористувача на час прийняття рішення про внесення змін до дозволу боргу із сплати загальнодержавних податків та зборів (крім відстроченого (розстроченого) та реструктуризованого податкового боргу в порядку, визначеному Податковим кодексом України); наявність інформації про відсутність порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр, за результатами здійснення заходу державного нагляду (контролю), який було проведено не пізніше ніж за 6 місяців до дати подання заяви про внесення змін до дозволу; утворення господарського товариства, у статутному капіталі якого 100 відсотків акцій належить державі, у результаті реорганізації шляхом злиття.

Згідно пункту 18 Порядку орган з питань надання дозволу надає протягом 30 календарних днів з дати надходження заяви про переоформлення дозволу (внесення змін до нього) та документів, що додаються до неї, заявникові дозвіл на новому бланку з урахуванням відповідних змін або вмотивовану відмову.

У даній правовій ситуації ТОВ «ЕСУ», звертаючись і заявами про внесення змін до спеціального дозволу, фактично мало на меті невиконання законного припису Державної служби геології та надр України щодо усунення виявлених порушень, що виключає можливість задоволення зустрічного позову.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що окружним адміністративним судом при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Екологічні системи України» залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 вересня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття.

Касаційна скарга на постанову суду може бути подана безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Постанова складена в повному обсязі 18 лютого 2020 р.

Головуючий суддя І.О. Лічевецький

Суддя М.І. Кобаль

Суддя В.П. Мельничук

Джерело: ЄДРСР 87707281
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку