open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 лютого 2020 р. м. Чернівці cправа № 824/1657/19-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Маренича І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до ОСОБА_1 про застосування заходів реагування,-

В С Т А Н О В И В:

Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (далі - позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом, у якому просило :

- застосувати до фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 (далі - відповідач) захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію готелю "ІНФОРМАЦІЯ_1" за адресою : АДРЕСА_1 , Герцаївського району Чернівецької області , до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в Акті Герцаївського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 26.11.2019 року №134, що стосуються вищезазначеного об`єкта.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що за результатами проведеної у листопаді 2019 року позапланової перевірки фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 (готель "ІНФОРМАЦІЯ_1") виявлено ряд порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей. За результатами перевірки складено Акт від 26.11.2019 №261357.

З огляду на те, що під час перевірки виявлено ряд суттєвих порушень вимог нормативних актів у сфері цивільного захисту, техногенної і пожежної безпеки, що становлять загрозу життю та здоров`ю людей, на думку позивача, є необхідність в застосуванні заходів у сфері державного нагляду, що і стало підставою для звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом.

Ухвалою суду від 27.12.2019 р. відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

22.01.2020 р. від відповідача надійшла заява про розгляд справи в порядку спрощеного провадження з викликом сторін.

23.01.2020 року ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду задоволено клопотання відповідача. Призначено розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін на 05.02.2020 року.

05.02.2020 року представником позивача подано клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження. Вказував що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

У судове засідання призначене на 05.02.2020 року відповідач не з`явився, явку представника не забезпечив, про підстави неприбуття не повідомив, хоча належним чином повідомлений про дату час та місце судового розгляду, що підтверджується повідомленням про вручення повістки про виклик від 30.01.2020 року.

Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Частиною 1 ст. 205 КАС України визначено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта (ч. 9 ст. 205 КАС України).

Враховуючи приписи ст. ст. 194, 205 КАС України, суд вважає, що подане представником позивача клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження, а також неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, не є перешкодою для розгляду і вирішення справи за наявними у справі матеріалами в порядку письмового провадження.

Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.

Фізична особа - підприємець ОСОБА_1 (місце проживання АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_1 ) вид діяльності за КВЕД - діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування, діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування (основний), обслуговування напоями здійснює свою діяльність зокрема в будівлі готелю "ІНФОРМАЦІЯ_1" за адресою АДРЕСА_1 , Герцаївського району Чернівецькій області (а.с.36-39).

Згідно витягу з протоколу №23 засідання Кабінету Міністрів України від 06.12.2019 р. з метою запобігання надзвичайних ситуацій, які можуть призвести до людських втрат та мати негативний вплив на здоров`я людей, ДСНС разом з місцевими органами виконавчої влади та за участю інших заінтересованих осіб органів забезпечити проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) суб`єктів господарювання щодо стану пожежної безпеки та техногенної безпеки на об`єктах з масовим перебуванням людей (а.с.41).

Згідно доручення Прем`єр - міністра України відповідно до листа Президента України від 05.12.2019 №01-01/1018 доручено провести позапланові заходи державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері техногенної і пожежної безпеки закладів, установ та організацій з масовим перебуванням людей (а.с.40).

Згідно наказу УДСНС України у Чернівецькій області від 05.11.2019р. №279 Т.в.о. заступника начальника Управління із запобігання надзвичайним ситуаціям доручено в період з 12.11.2019 р. по 26.11.2019 р. провести позапланові перевірки додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у місцях відпочинку людей, передусім у готелях та закладах відпочинку і оздоровлення на території м. Чернівці та Чернівецької області (а.с.23).

На підставі посвідчення №138 від 25.11.2019 року на проведення заходу державного контролю головним інспектором та інспектором Герцаївського РС Управління ДСНС України в Чернівецькій області буде проведено перевірку готелю "ІНФОРМАЦІЯ_1".

За підсумками проведеної перевірки встановлено ряд порушень суб`єктом господарювання - відповідачем вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. Результати перевірки (виявлені порушення) відображені в Акті позапланової перевірки від 26.11.2019р. №231367 (а.с. 25-31).

Згідно Акту №231367 детальний опис виявлених порушень становлять:

- не подано декларацію відповідності матеріально - технічною бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки на експлуатацію готелю

- відсутній план евакуації людей на випадок пожежі з поверху та інструкція, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей;

- у житлових номерах не вивішено на видимих місцях план евакуації з поверху із зазначенням даного номера, евакуаційних виходів та шляхів руху до них, місць розміщення первинних засобів пожежогасіння та ручних пожежних сповіщувачів і пам`ятка про дії на випадок виникнення пожежі, стисла пам`ятка для мешканців про правила пожежної безпеки;

- приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки;

- обслуговуючий персонал готелю не забезпечено ліхтарями на випадок відключення від електроенергії та комплектом ключів від дверей евакуаційних виходів;

- не пройдено навчання на перевірку знань з питань пожежної безпеки;

- приміщення не дозабезпечено первинними засобами пожежогасіння згідно норм належності (вогнегасниками, не менше 2-х на поверсі);

- не проводиться під розпис ознайомлення громадян, які прибувають з основними вимогами пожежної безпеки, в номерах відсутня стисла пам`ятка для мешканців про правила пожежної безпеки;

- допускаються користування в номерах електронагрівальними приладами;

- електророзетки та вимикачі в номерах встановлено на горючій основі ;

- не проведено заміри опору ізоляції електричної мережі та захисного заземлення;

- двері на шляху евакуації не відчиняються в напрямку руху з поверху;

- відсутній 2 евакуаційний вихід з поверху безпосередньо на зовні;

- не представлено підтверджуючі документи щодо введення до експлуатації системи протипожежного захисту, технічне обслуговування та виведення на пульт централізованого спостереження;

- занижено клас вогнестійкості вхідних дверей в номери готелю (менше Е1 30);

- офісні приміщення, які розташовані на поверсі із житловою зоною, не відокремлені глухою протипожежною перегородкою 1-го типу , вхід із зазначених офісних приміщень до загальної сходової клітки не передбачено через протипожежні двері;

- не здійснено навчання з питань цивільного захисту, у тому числі правилам техногенної безпеки;

- відсутні засоби колективного та індивідуального захисту.

Примірник Акту отримано уповноваженою особою відповідача, що підтверджується. Крім того, у Акті в розділі "пояснення, зауваження або заперечення щодо проведеної перевірки та складеного акта перевірки" зазначено - "без зауважень".

Зважаючи на наявність підстав для застосування до відповідача заходів у сфері державного нагляду позивач звернувся до суду з даним позовом.

До вказаних правовідносин суд застосовує наступні положення чинного законодавства та робить висновки по суті спору.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015р. №1052 (далі - Положення №1052), державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

Згідно з пунктом 1 Положення про Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, затвердженого наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій №3 від 04.02.2013р. (в ред. наказу від 12.11.2018р. №661) (далі - Положення), Головне управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області є територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області, уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

В силу вимог підпункту 27 пункту 4 вказаного Положення, до основних завдань Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області віднесено здійснення безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляду (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання.

В свою чергу, відповідно до статті 66 Кодексу цивільного захисту України (далі - КЦЗ України) центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Частиною 6 статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007р. №877-V (далі - Закон №877) визначено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу (ч.7 ст.7 Закону №877).

Судом встановлено, що на підставі викладених вище положень чинного законодавства позивачем проведено перевірку відповідача, за підсумками якого складено Акт. Вказаним документом підтверджено допущення відповідачем порушень, пов`язаних із недотриманням вимог пожежної безпеки, визначених нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

З матеріалів справи також вбачається, що Акт отримано відповідачем, в адміністративному або судовому порядку не оскаржений, тому це свідчить про те, що останнім зазначені у них обставини не заперечуються.

У відповідності до п.12 ч.1 ст.67 КЦЗ України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей

Крім того, частиною 2 статті 68 КЦЗ України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Положеннями ч.1 ст.70 КЦЗ України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання.

В свою чергу, відповідно до ч.2 ст.70 КЦЗ України, повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до ст.11 Закону України №877 суб`єкт господарювання під час здійснення державного нагляду зобов`язаний виконувати вимогу органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства.

Враховуючи наявність неусунутих порушень у сфері пожежної безпеки, подальша діяльність відповідача створює загрозу життю та здоров`ю людей, які перебувають приміщеннях готелю "ІНФОРМАЦІЯ_1".

Крім того, суд зазначає, що застосування заходів реагування є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, та можуть бути усунуті.

За таких обставин та враховуючи те, що під час проведення перевірки виявлено порушення відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, суд доходить висновку про наявність підстав для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію готелю "ІНФОРМАЦІЯ_1" за адресою : АДРЕСА_3, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в Акті Герцаївського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 26.11.2019 року №134, що стосуються вищезазначеного об`єкта.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Позивач довів суду правомірність заявлених вимог щодо необхідності зупинення подальшої експлуатації приміщення відповідача за указаною в позові адресою.

Враховуючи наведене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають обставинам справи і наявним матеріалам.

За таких обставин, адміністративний позов підлягає задоволенню.

У відповідності до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У зв`язку із відсутністю таких витрат питання щодо повернення судових витрат судом не вирішується.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Застосувати до фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити подальшу експлуатацію готелю "ІНФОРМАЦІЯ_1" за адресою : АДРЕСА_3, до повного виконання протипожежних вимог і усунення усіх порушень, викладених в Акті Герцаївського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 26.11.2019 року №134, що стосуються вищезазначеного об`єкта.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (вул. Комарова, 1-А, м. Чернівці, 58018, Код ЄДРПОУ 38595868)

Відповідач - фізична особа - підприємець ОСОБА_1 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_1 )

Суддя І.В. Маренич

Джерело: ЄДРСР 87471605
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку