open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 200/13249/19-а
Моніторити
Ухвала суду /01.10.2020/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.09.2020/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Постанова /04.08.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /04.08.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.07.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.07.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.04.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Рішення /04.02.2020/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Рішення /04.02.2020/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.01.2020/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.11.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 200/13249/19-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /01.10.2020/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.09.2020/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Постанова /04.08.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /04.08.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.07.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.07.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.04.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2020/ Перший апеляційний адміністративний суд Рішення /04.02.2020/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Рішення /04.02.2020/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.01.2020/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.11.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 лютого 2020 р. Справа№200/13249/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лазарєва В.В., за участю: секретаря судового засідання Шемет Я.О., представника позивача Міхно М.Г., представника відповідача Вовченка С.П., розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в м. Слов`янськ адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Азовтрансторг» до Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 16.10.2019 року №0000203201, -

В С Т А Н О В И В:

У листопаді 2019 року товариство з обмеженою відповідальністю «Азовтрансторг» звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Донецькій області (далі також – ГУ ДПС у Донецькій області) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 16.10.2019 року №0000203201.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у період з 13.08.19 по 20.08.19 Головним управлінням ДПС у Донецькій області проведено фактичну перевіркe ТОВ «Азовтрансторг» за період діяльності з 01.01.18 по 22.08.19 з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, пальним. У ході перевірки відповідачем встановлено порушення позивачем вимог Закону України №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (із змінами та доповненнями), а саме здійснення роздрібної торгівлі пальним без наявності відповідної ліцензії.

За результатами перевірок, на підставі складеного акту, відповідачем прийнято оскаржуване податкові повідомлення-рішення від 16.10.19 про застосування до позивача штрафу у розмірі 250 000,00 грн.

Позивач вважає вищевказане рішення протиправними, оскільки сама перевірка проведена із порушенням вимог законодавства, що регулюють питання щодо порядку проведення фактичних перевірок та без визначених законом підстав для їх проведення. Оскільки фактична перевірка проведена з порушенням норм ПК України, вважаємо, що прийняте ГУ ДПС у Донецькій області за її наслідками податкове повідомлення-рішення є протиправним. Щодо суті встановленого порушення позивач, посилаючись на приписи пп. 14.1.212 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, в частині поняття реалізації пального, зазначив, що контролюючим органом в ході проведення фактичної перевірки не досліджувались звіти форми 13-НП, 14-НП, які є обов`язковими для ведення на АЗС, а отже перевірка є некоректною та упередженою. На думку позивача саме відповідно до звітів 13-НП та 14-НП контролюючий орган повинен був встановити відсутність обігу палива на підприємстві, оскільки лише в даних звітах визначається рух нафтопродуктів кожної зміни. Позивач наголошує на тому, що в період з 01 по 12 липня 2019 року ТОВ «Азовтрансторг» не проводилась діяльність з продажу або відпуску пального через паливно/оливорозливальні колонки. Паливорозливальні колонки були вимкнені про що свідчать звіти 13-НП та 14-НП за даний період. Отже, ТОВ «Азовтрансторг» не здійснювала реалізації палива без наявної відповідної ліцензії.

Виходячи з наведеного, ТОВ «Азовтрансторг» вважає податкове повідомлення-рішення від 16.10.19 № №0000203201 протиправним та просить його скасувати.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 19.11.19 відкрито провадження у даній справі із визначенням порядку розгляду справи за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання. В ухвалі було запропоновано відповідачам надати суду відзив на позовну заяву зі всіма доказами на його підтвердження.

06 грудня 2019 року представником відповідача подано відзив на позовну заяву, в якому останній зазначив, що у відповідності до функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, згідно пп. 80.2.5 п.80.2 ст.80 ПК України, на підставі наказу та направлень проведена фактична перевірка ТОВ «Азовтрансторг».

За результатами перевірки встановлено порушення позивачем ч.20 ст.15 Закону України №481/95- ВР від 19.12.1995р. «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» в частині здійснення роздрібної торгівлі пальним протягом 01.07.2019р. - 11.07.2019р. без наявності відповідної ліцензії.

За результатами розгляду акта перевірки ГУ ДПС у Донецькій області прийнято ППР від 16.10.2019 № 0000203201, яким застосовані до ТОВ «Азовтрансторг» фінансові санкції у сумі 250 000,00 грн. за роздрібну торгівлю пальним без наявності ліцензії.

Враховуючи наведене представник відповідача вважає, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 14 січня 2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги, в обґрунтування чого надав пояснення аналогічні тим, що викладені у позові та інших заявам по суті справи.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення позову з підстав, що викладені у відзиві на позовну заяву.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані сторонами заяви по суті справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується вимоги та заперечення, дослідивши докази, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Азовтрансторг» зареєстровано та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 20.10.2016 за № 1 274 102 0000 012816, ідентифікаційний код юридичної особи 40904929, місцезнаходження: 87548, Донецька область, місто Маріуполь, проспект Будівельників, будинок 125А, офіс 803, основний вид економічної діяльності: оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (код КВЕД 46.71), про що свідчать виписка та відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 12). Згідно ліцензії № 05820314201900209 ТОВ «Азовтрансторг» має право на здійснення роздрібної торгівлі пальним. Адреса місця торгівлі: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Маміна-Сибіряка, буд. 2/б . Перелік реєстраторів розрахункових операцій: Т&Т POS.21, заводський ТА № 00000092, фіскальний номер РРО 3000450168. Термін дії ліцензії з 12.07.2019 по 12.07.2024. (а.с. 38).

09 серпня 2019 року Головним управлінням ДФС у Донецькій області видано наказ № 1495 про проведення фактичної перевірки ТОВ «Азовтрансторг» з 13.08.2019р. по 21.08.2019р., а саме АЗС за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Маміна-Сибіряка, буд. 2/Б, де здійснює діяльність ТОВ «Азовтрансторг» (а.с. 19).

На підставі вищевказаного наказу видані направлення на перевірку № 1942 та № 1943 (а.с. 114, 115).

З 13 серпня 2019 року по 20 серпня 2019 року посадовими особами Головного управління ДФС у Донецькій області проведено фактичну ТОВ «Азовтрансторг» з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, та/або пального, за результатами якої встановлено порушення позивачем ч.20 ст.15 Закону України №481/95- ВР від 19.12.1995р. «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» в частині здійснення роздрібної торгівлі пальним протягом 01.07.2019р. - 11.07.2019р. без наявності відповідної ліцензії, про що складено акт від 21.08.2019 № 0256/05/99/82/40/40904929 (а.с. 13-16).

На підставі вказаного акту ГУ ДПС у Донецькій області прийнято податкове повідомлення-рішення від 16.10.2019 року № 0000203201, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції, передбачені абз. 9 ч. 2 ст. 12 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» у розмірі 250 000,00 грн. – роздрібна торгівля пальним без наявності ліцензії (а.с. 17).

Позивач оскаржує вищевказане рішення відповідача, як таке, що прийняті в супереч вимогам чинного законодавства без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття відповідних рішень.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд зазначає наступне.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з п. 75.1 ст. Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПК України) контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 ПК України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Пунктом 80.1 ст. 80 ПК України встановлено, що фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Згідно з п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з підстав визначених вказаним пунктом, зокрема, у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального (пп. 80.2.5. п. 80.2. ст. 80 ПК України).

Перед початком фактичної перевірки, з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій та ведення касових операцій, посадовими особами контролюючих органів на підставі п.п. 20.1.9 п. 20.1 ст. 20 ПК України може бути проведена контрольна розрахункова операція (п. 80.4 ст. 80 ПК України).

Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення фактичної перевірки здійснюється згідно із ст. 81 ПК України (п. 80.5 ст. 80 ПК України).

Фактична перевірка проводиться двома і більше посадовими особами контролюючого органу у присутності посадових осіб суб`єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції (п. 80.7 ст. 80 ПК України).

Відповідно до абз. 1 – 4 п. 81.1 ст. 81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених ПК України, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених ПК України, таких документів:

направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи – платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу;

копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи – платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці – адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу;

службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Згідно з абзацом першим п. 86.5 ст. 86 ПК України акт (довідка) про результати фактичних перевірок, визначених ст. 80 ПК України, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючих органів, які проводили перевірку, реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки. Акт (довідка) про результати зазначених перевірок підписується особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та його законними представниками (у разі наявності).

Підписання акта (довідки) таких перевірок особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та/або його представниками та посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, здійснюється за місцем проведення перевірки або у приміщенні контролюючого органу (абзац третій п. 86.5 ст. 86 ПК України).

В даному випадку фактична перевірка, що оформлена відповідним актом, проведена з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України у сфері виробництва і обігу підакцизної продукції.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України, регулюються Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» від 19.12.95 р. N 481/95-ВР із змінами та доповненнями (далі за текстом - Закон №481).

У відповідності до ст. 16 Закону № 481 контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України. Контроль за дотриманням вимог відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства до малих виробництв виноробної продукції здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів.

Згідно із п. 3 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII від 02.03.2015 року орган ліцензування для цілей цього Закону за відповідним видом господарської діяльності здійснює контроль за додержанням ліцензіатами вимог ліцензійних умов та за результатами перевірки приймає рішення.

У відповідності до положення про ГУ ДФС України в Донецькій області, затверджене наказом ДФС України № 80 від 01.02.19 основними завданнями ГУ ДФС є забезпечення реалізації […] державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів […], а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів.

Отже, аналіз наведених вище норм дає підстави для висновку, що фактична перевірка з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України у сфері виробництва і обігу підакцизної продукції проводиться органами ДФС на підставі відповідного рішення керівника (наказу) з урахуванням податкового та спеціального законодавства.

Також суд вважає необхідним зазначити, що у відповідності до Постанови КМ України від 18.12.2018 № 1200 «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Механізм застосування фінансових санкцій визначено Порядком застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 року № 790 (далі – Порядок № 790).

Відповідно до п. 5 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону № 481/95-ВР, підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є:

- акт перевірки додержання суб`єктом господарювання встановлених законодавством вимог, обов`язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства;

- результати проведення органом, який видав ліцензію, іншими органами виконавчої влади в межах їх компетенції перевірок суб`єкта господарювання, пов`язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

- матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб`єктами господарювання вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Порядок оформлення результатів фактичної перевірки встановлено статтею 86 цього Кодексу (п. 80.10. ст. 80 ПК України).

Відповідно до п. 86.1 ст. 86 ПК України результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, у строки визначені ПК України, надається платнику податків або його законному представнику, який зобов`язаний його підписати.

У разі незгоди платника податків з висновками акта такий платник зобов`язаний підписати такий акт перевірки із зауваженнями, які він має право надати разом з підписаним примірником акта або окремо у строки, передбачені ПК України.

Пунктом 86.5. ст. 86 ПК України встановлено, що акт (довідка) про результати фактичних перевірок, визначених статтею 80 цього Кодексу, складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючих органів, які проводили перевірку, реєструється не пізніше наступного робочого дня після закінчення перевірки. Акт (довідка) про результати зазначених перевірок підписується особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та його законними представниками (у разі наявності).

Підписання акта (довідки) таких перевірок особою, яка здійснювала розрахункові операції, платником податків та/або його представниками та посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, здійснюється за місцем проведення перевірки або у приміщенні контролюючого органу.

У разі відмови платника податків, його законних представників або особи, яка здійснювала розрахункові операції, від підписання акта (довідки), посадовими особами контролюючого органу складається акт, що засвідчує факт такої відмови. Один примірник акта або довідки про результати перевірки не пізніше наступного робочого дня після його складення реєструється в журналі реєстрації актів контролюючого органу і не пізніше наступного дня після його реєстрації вручається або надсилається платнику податків, його законному представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції.

Судом встановлено, що фактична перевірка ТОВ «Азовтрансторг» з питань додержання останнім вимог, встановлених законодавством України у сфері виробництва і обігу підакцизної продукції, проведена Головним управлінням ДФС у Донецькій області на підставі відповідного наказу та виданих направлень на перевірку, оформлена відповідним актами, з підстав отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення позивачем вимог законодавства в частині здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, а відтак суд дійшов висновку, що відповідач, здійснюючи фактичну перевірку, діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Щодо суті встановлених порушень, суд зазначає наступне.

Так, в акті перевірки зазначено, що позивач у період з 01.07.2019 по 11.07.2019 здійснював роздрібну торгівлю паливом без наявності ліцензії на право роздрібної торгівля відповідної продукції.

У відповідності до абз. 25 ст. 1 Закону № 481 ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

Частиною 20 ст. 15 Закону № 481 визначено, що роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Згідно з абз. 9 ч. 2 ст. 17 Закону № 481 До суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі 250000 гривень - роздрібна торгівля пальним без наявності ліцензії.

Відповідно до п. 8 розділу II «Прикінцеві положення» Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) з 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише реєстраторів розрахункових операцій, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти. Дозволяється до 1 січня 2016 року використання електронних контрольно-касових апаратів, введених в експлуатацію до 1 січня 2015 року, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді та подають до органів доходів і зборів по дротових або бездротових каналах зв`язку тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі, яка міститься в їх фіскальній пам`яті, і при цьому не подають електронних копій розрахункових документів.

Згідно з п. 7 ст. 3 Закону № 265 суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані подавати до контролюючих органів звітність, пов`язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій (далі - РРО) та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв`язку.

Суб`єкти господарювання, які використовують РРО (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та РРО, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти) повинні подавати до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв`язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам`яті РРО або в пам`яті модемів, які до них приєднані.

Підпунктом 3.1.2 п. 3.1 вимог щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у реєстраторах розрахункових операцій та модемів для передачі даних та Порядку передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими каналами зв`язку до органів державної податкової служби, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 08.10.2012 № 1057 визначено, що РРО з модемом повинен забезпечувати автоматичну із заданою сервером обробки інформації періодичністю передачу контрольно-звітної інформації до сервера обробки інформації за протоколом передачі інформації (для РРО з контрольною стрічкою в електронній формі та електронних контрольно-касових реєстраторів, у тому числі передачу інформації про кожен надрукований розрахунковий документ). Таким чином, інформація яка відображається у ІС «Подоткавий блок» підсистемі «Чеки РРО» це операції які було проведено протягом дня розрахункових операцій в автоматичному режимі які передається до сервера обробки інформації.

Згідно додатку до акту перевірки – переліку розрахункових операцій реалізованого пального, проведених при здійсненні роздрібної торгівлі пальним на АЗС ТОВ «Азовтрансторг», за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Маміна-Сибіряка, буд. 2/б та з зареєстрованих через зареєстрований реєстратор розрахункових операцій Т&Т POS.21 (заводський ТА № 00000092, фіскальний № 3000450168) та відповідно до даних інформаційної системи почекової передачі даних ДФС України та даних контрольних стрічок реєстратора розрахункових операцій позивачем здійснювалася роздрібна торгівля пальним у період з 01.07.2019 по 11.07.2019 (а.с. 108-109, 110-112).

Також, про реалізацію позивачем пального у період з 01.07.2019 по 11.07.2019 свідчать фіскальні чеки, видані ТОВ «Азовтрансторг» за адресою: Донецька область, м. Маріуполь, вул. Маміна-Сибіряка, буд. 2/б, надруковані на реєстраторі розрахункових операцій Т&Т POS.21, заводський ТА № 00000092, фіскальний № 3000450168 (а.с. 86-101).

Відповідно до ст. 83 Податкового кодексу України, для посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є: документи, визначені цим Кодексом, податкова інформація, експертні висновки, судові рішення, податкові консультації, інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи.

Відповідно до ч.1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Частиною 1 статті 73 КАС України встановлено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.

Таким чином, судом встановлено здійснення позивачем роздрібної торгівлі пальним без наявності відповідної ліцензії у період з 01.07.2019 по 11.07.2019, що підтверджується належними та допустимими доказами.

Суд вважає необґрунтованими посилання позивача на приписи пп. 14.1.212 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, оскільки вищевказана норма Закону визначає поняття реалізації пального або спирту етилового для цілей розділу VI Податкового кодексу України, який регулює питання щодо сплати акцизного податку.

Разом з цим, у відповідності до ч. 1 ст. 1 Закону № 481 роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції / автогазозаправної станції / газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів.

Суд критично оцінює доводи позивача щодо посилань на звіти форми 13-НП, 14-НП, оскільки останні не спростовують встановлених судом фактів торгівлі позивачем пальним у період з 01.07.2019 по 11.07.2019.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Приймаючи до уваги наведене в сукупності, враховуючи встановлені факти здійснення позивачем роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії, що підтверджується належними та допустимими доказами, суд дійшов висновку, що податкове повідомлення-рішення №0000203201 від 16.10.2019 року прийнято Головним управлінням ДПС у Донецькій області на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Відповідно до приписів статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати не підлягають відшкодуванню.

На підставі викладеного, керуючись нормами Конституції України та Кодексу адміністративного судочинства, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю «Азовтрансторг» (місцезнаходження: 87548, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Будівельників, буд. 125А, офіс 803, код ЄДРПОУ 40904929) до Головного управління ДПС у Донецькій області (місцезнаходження: 87500, Донецька область, місто Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59, код ЄДРПОУ 43142826) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 16.10.2019 року №0000203201 – відмовити повністю.

Рішення ухвалене у нарадчій кімнаті та проголошено його вступну та резолютивну частини 04 лютого 2020 року.

Повне судове рішення складено 07 лютого 2020 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.В. Лазарєв

Джерело: ЄДРСР 87446674
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку