open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 січня 2020 року м. Київ № 640/18117/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Келеберди В.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія ТВА»

до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення

про визнання протиправними та скасування рішень від 11 жовтня 2018 року №1808 та №1809 (в частині пункту 3),

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія ТВА» (далі - позивач, ТОВ «ТРК ТВА») звернулося до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі - відповідач, Нацрада з питань телебачення і радіомовлення, Нацрада) з вимогами про визнання протиправним та скасування рішення відповідача № 1808 «Про визначення переможця конкурсу та видачу ліцензії на мовлення з використанням частоти 102,3 МГц у м. Новодністровську Чернівецької області» та пункту 3 рішення відповідача від 11 жовтня 2018 року №1809 «Про відмову у видачі ліцензії на мовлення з використанням частоти 102,3 МГц у м. Новодністровську Чернівецької області».

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що оскаржуваними рішенням визначено переможцем організацію, яка вже має ліцензію на територіальному сегменті: м. Сокиряни та Сокирянський район, що прямо заборонено Законом України «Про телебачення і радіомовлення» та внаслідок чого переможець отримав більше 35% загального обсягу відповідного територіального радіоінформаційного ринку.

Окрім цього, при прийнятті оскаржуваних рішень, на думку позивача, не враховано переваг ТОВ «ТРК «ТВА», передбачених пунктами а) та в) частини чотирнадцятої статті 25 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 грудня 2018 року, після усунення недоліків згідно ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 23 листопада 2018 року, відкрито провадження у справі, визначено провадити розгляд суддею одноособово, за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, запропоновано відповідачу надати відзив на позов та усі наявні докази.

Відповідачем 08 січня 2019 року подано до суду відзив на позовну заяву, з якого вбачаються заперечення проти позовних вимог, відповідач стверджує, що конкурс на отримання ліцензії на мовлення з використанням вільних каналів, оголошений 11 травня 2018 року, відбувся з урахуванням вимог чинного законодавства, визначено переможцем КП Сокирянської районної ради «Телерадіоорганізація «Сокиряни» як компанію, яка здатна найкраще забезпечити виконання конкурсних умов, зокрема, оскільки надає перевагу програмам інформаційного та розважального спрямування, та є місцевою телерадіоорганізацією.

Відповідач стверджує, що за заявою КП Сокирянської районної ради «Телерадіоорганізація «Сокиряни» продовжувався строк дії вже виданої раніше ліцензії на мовлення у м. Сокирянах, тоді як у даному випадку конкурс оголошувався на отримання ліцензії на мовлення з використанням частоти 102,3 МГц у м. Новодністровському Чернівецької області, тобто в іншому адміністративно-територіальному сегменті.

Стосовно врахування переваг у виконанні конкурсних умов відповідач зазначив, що підстав вважати ТОВ «ТРК «ТВА» найкращим претендентом на отримання ліцензії немає, оскільки заявники подають до Нацради лише загальні відомості про організаційно-технічні, фінансові та інвестиційні зобов`язання, в яких зазначаються умови розповсюдження програм, стандарт мовлення та спосіб доставки сигналу від студії до передавача.

Позивачем через канцелярію суду подано відповідь на відзив, а Нацрадою у свою чергу подані заперечення 11 січня 2019 року.

Згідно з частиною третьою статті 241 Кодексу адміністративного судочинства України судовий розгляд в суді першої інстанції закінчується ухваленням рішення суду.

Оцінивши наявні у справі документи і матеріали, належність, допустимість кожного доказу окремо, а також достатність та взаємний зв`язок наявних в матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд встановив наступні обставини та дійшов таких висновків.

Повноваження Нацради передбачені Законом країни «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення», відповідно до статей 7, 13, 14 Нацрада є єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач. Нацрада наділена наглядовими та регуляторними повноваженнями щодо дотримання телерадіоорганізаціями вимог законодавства у галузі телерадіомовлення, а також здійснює нагляд за дотриманням ліцензіатами умов ліцензій.

Ліцензія Нацради на телерадіомовлення є єдиним і достатнім документом дозвільного характеру, що надає право ліцензіату вести телерадіомовлення, використовувати канали мовлення, мережі мовлення, канали багатоканальних телемереж.

Відповідно до частини першої статті 23 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» ліцензування мовлення здійснюється виключно Нацрадою відповідно до порядку та вимог, встановлених цим Законом та Законом України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення». Видача ліцензій на мовлення здійснюється на конкурсних засадах (за результатами відкритих конкурсів) або без конкурсів (за заявковим принципом).

Порядок та процедура проведення конкурсу на отримання ліцензії на мовлення, визначена ст. 25 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».

Так, відповідно до ч. 4 цієї статті, конкурс на отримання ліцензії оголошується рішенням Національної ради. Повідомлення про проведення конкурсу публікується в засобах масової інформації, перелік яких визначається Національною радою, не пізніше ніж за 60 днів до закінчення терміну подачі заяв на видачу ліцензії.

Конкурсні умови визначаються Національною радою до оголошення конкурсу і затверджуються окремим рішенням Національної ради.

Конкурсні умови включають: а) ліцензійні умови для відповідного виду мовлення;

б) вимоги до програмної концепції мовлення; в) вимоги щодо організаційно-технічних, фінансових та інвестиційних зобов`язань майбутнього ліцензіата.

При розгляді заяв Нацрада надає перевагу телерадіоорганізації, яка зокрема: здатна найкраще забезпечити виконання конкурсних умов; надає перевагу соціально важливим програмам (інформаційним, соціально-політичним, дитячим тощо), задовольняє інформаційні потреби національних меншин та забезпечує свободу слова; має перевагу у фінансово-економічних та професійно-технічних можливостях телерадіомовлення, тощо.

Як вбачається з наявних у справі матеріалів, на підставі рішення від 11 травня 2018 року №629 «Про затвердження конкурсних умов» Нацрада рішенням №630 від 11 травня 2018 року оголосила конкурс на отримання ліцензії на мовлення з використанням вільних радіоканалів 102,3 МГц у м. Новодністровському Чернівецької області.

Оголошення про конкурс опубліковано 13 червня 2018 року у газеті «Голос України» №107 (6862) та у мережі Інтернет на офіційному веб-сайті Нацради www.nrada.gov.ua.

Із заявами про участь в оголошеному конкурсі до Нацради звернулися чотири претенденти: ТОВ «Телерадіокомпанія «Можливість», м. Слов`янськ Донецької області (Радіо М), КП Сокирянської міської ради «Телерадіоорганізація «Сокиряни», м. Сокиряни Чернівецької області (музичний твір «Позивні телерадіоорганізації «Сокиряни», автор Рудий Ю.А. ), ТОВ «Парбат», м. Київ (Гуцульське радіо), ТОВ «Телерадіокомпанія «ТВА», м. Чернівці (ТВА).

Після оцінки статутних документів претендентів на відповідність статті 12 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», перевірки повноти сплати конкурсної гарантії, як обов`язкової умови участі у конкурсі, колегіальним рішенням Нацради від 11 жовтня 2018 року №1808 переможцем конкурсу на отримання ліцензії на мовлення з використанням частоти 102,3 МГц у м. Новодністровському Чернівецької області, потужність передавача - 0,1 кВт, територія розповсюдження програм - м. Новодністровському та Сокирянський район, місце встановлення передавача - м. Новодністровський, квартал 27, будинок 5, обсяг мовлення - 24 години на добу, на підставі пунктів а), б) частини чотирнадцятої статті 25 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», визначено КП «Сокирянської районної ради «Телерадіоорганізація «Сокиряни», м. Сокиряни Чернівецької області (музичний твір «Позивні телерадіоорганізації «Сокиряни», автор Рудий Ю.А. ), як компанію, яка здатна найкраще забезпечити виконання конкурсних умов, зокрема надає перевагу програмам інформаційного та розважального спрямування, є місцевою телерадіоорганізацією.

Оскільки згідно частини першої статті 30 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» при проведенні конкурсу на видачу ліцензії на мовлення підставою для відмови у видачі ліцензії є перемога іншого заявника за результатами конкурсного відбору, то іншим учасникам конкурсу відмовлено у видачі ліцензії на мовлення з використанням частоти 102,3 МГц у м. Новодністровському Чернівецької області, зокрема, відмовлено позивачу пунктом 3 рішення №1809 від 11 жовтня 2018 року.

Позивач, не погоджуючись з оскаржуваними рішеннями, стверджує, що відповідачем порушено вимоги статті 8 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», зокрема, що оскаржуваними рішеннями визначено переможцем організацію, яка вже має ліцензію на територіальному сегменті: м. Сокиряни та Сокирянський район, що прямо заборонено Законом України «Про телебачення і радіомовлення» та внаслідок чого переможець отримав більше 35% загального обсягу відповідного територіального радіоінформаційного ринку.

Оцінюючи зазначені твердження позивача, судом встановлено, що відповідно до адміністративно-територіального устрою України м. Новодністровський Чернівецької області є містом обласного значення та підпорядковане Новодністровській міській територіальній громаді, а м. Сокиряни Чернівецької області це місто районного значення, підпорядковане Сокирянській міській територіальній громаді - Сокирянській міській раді.

Як зазначає відповідач, і це підтверджується матеріалами справи, КП «Сокирянської районної ради «Телерадіоорганізація Сокиряни», м. Сокиряни Чернівецької області зверталося до Нацради з питанням щодо продовження строку дії ліцензії на мовлення НР №1066-м від 04 січня 2010 року (ефірне місцеве радіомовлення з використанням частоти 104,7 МГц у м. Сокирянах, потужність передавача 0,1 кВТ, обсяг мовлення - 12 годин у відрізках часу, мова:українська), за результатами розгляду якого Нацрада рішенням від 18 жовтня 2016 року №2192 переоформила та продовжила строк раніше виданої ліцензії та видала таку ліцензію на новому бланку з використанням частоти 104,7 МГц у м. Сокирянах, з територіальною категорією мовлення: місцеве.

Натомість, оскаржуваним рішенням №1808 від 11 жовтня 2018 року Нацрада визнала КП Сокирянської районної ради «Телерадіоорганізація «Сокиряни» переможцем конкурсу на отримання ліцензії з використанням частоти 102,3 МГц у м. Новодністровському Чернівецької області, потужність передавача - 0,1 кВт, територія розповсюдження програм - м. Новодністровський та Сокирянський район, місце встановлення передавача - м.Новодністровський, квартал 27, будинок 5, обсяг мовлення - 24 години на добу.

Відповідно до статті 8 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», на яку посилається позивач стверджуючи, що переможець конкурсу отримав більше 35% загального обсягу відповідного територіального радіо інформаційного ринку, норми цього Закону, а також правових актів, виданих на його виконання, не можуть трактуватися як обмеження вимог Закону України «Про захист економічної конкуренції». Зокрема, жодна фізична або юридична особа одноособово та/або спільно з групою пов`язаних осіб не має права контролювати у будь-який спосіб, у тому числі через вплив на формування управлінських та/або наглядових органів телерадіоорганізації або шляхом здійснення контролю власника телерадіоорганізації, більше 35% загального обсягу відповідного територіального телерадіоінформаційного ринку - загальнонаціонального, регіонального або місцевого.

Один суб`єкт господарювання може мати лише одну ліцензію на наземне ефірне мовлення у кожному територіальному сегменті телерадіоінформаційного ринку - загальнонаціональному (на всю територію України), регіональному (на окремий регіон, область), місцевому (на окремий населений пункт або групу населених пунктів, що можуть розглядатися як компактне територіальне утворення).

Виходячи з наведеного, суд не погоджується із зазначеними твердженнями позивача, оскільки вважає, що ліцензії на мовлення, видані Нацрадою КП Сокирянської районної ради «Телерадіоорганізація «Сокиряни» стосуються двох різних адміністративно-територіальних одиниць, двох різних міст - Сокиряни та Новодністровський Чернівецької області, у зв`язку з чим порушень в цій частині не вбачає.

Стосовно тверджень позивача щодо неврахування під час конкурсу переваг ТОВ «Телерадіокомпанія «ТВА» у виконання конкурсних умов, то суд зазначає, що аргументи на користь того, що позивач є найкращим претендентом серед інших конкурсантів, жодним чином не підтверджені і є суб`єктивною думкою товариства.

Під час подачі конкурсантами документів надаються лише загальні відомості про організаційно-технічні, фінансові та інвестиційні зобов`язання, в яких зазначаються умови розповсюдження програм , стандарт мовлення та спосіб доставки сигналу від студії до передавача. При цьому участь у конкурсі є добровільною, переможець можливий лише один, а Нацрада не гарантує перемогу кожному учаснику конкурсу, а приймає рішення колегіально, шляхом голосування, не зазначаючи підстав та мотивів голосування при прийнятті рішень окремо кожним членом Нацради, отже визначення переможця конкурсу є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією відповідача, вирішуються Нацрадою самостійно на власний розсуд з урахуванням усіх обставин та на підставі закону.

Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У даному випадку судом встановлено, що приймаючи оскаржувані рішення від 11 жовтня 2018 року, відповідач діяв у межах наданих повноважень, підстави для висновку про необґрунтованість та прийняття зазначених рішень без урахування усіх обставин, що мали значення для прийняття, упередженість та недобросовісність відповідача, у суду відсутні, позивачем такі твердження не доведені у повній та достатній мірі.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд керується приписами частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно яких судові витрати підлягають відшкодуванню лише при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень.

Отже, відшкодуванню сплачений судовий збір не підлягає, оскільки суд не знайшов підстав для задоволення позову.

З урахуванням викладеного, керуючись статтями 72-73, 76-77, 139, 243-246, 255, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «ТВА» до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про визнання протиправними та скасування рішень від 11 жовтня 2018 року № 1808 та №1809 (в частині пункту 3) - відмовити повністю.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

За приписами статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Порядок та строки подання апеляційної скарги врегульовано приписами статей 294-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повне найменування сторін:

Позивач : Товариство з обмеженою відповідальністю «Телерадіокомпанія «ТВА», адреса: 58000, м. Чернівці, вул. Героїв Майдану, 31, код ЄДРПОУ 14260868.

Відповідач: Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, адреса: 01601, м. Київ, вулиця Прорізна, будинок 2, код ЄДРПОУ 00063928.

Суддя В.І. Келеберда

Джерело: ЄДРСР 87293739
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку