open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
16 Справа № 917/1274/19
Моніторити
Судовий наказ /10.12.2020/ Господарський суд Полтавської області Судовий наказ /10.12.2020/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /09.11.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /21.09.2020/ Касаційний господарський суд Постанова /31.08.2020/ Касаційний господарський суд Постанова /27.07.2020/ Східний апеляційний господарський суд Постанова /27.07.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /15.07.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /13.07.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.07.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /15.06.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /14.05.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /13.05.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /25.03.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /10.03.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.02.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /07.02.2020/ Господарський суд Полтавської області Рішення /12.12.2019/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /12.11.2019/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /12.11.2019/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /03.10.2019/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /12.09.2019/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /13.08.2019/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /13.08.2019/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /29.07.2019/ Господарський суд Полтавської області
emblem
Справа № 917/1274/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Судовий наказ /10.12.2020/ Господарський суд Полтавської області Судовий наказ /10.12.2020/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /09.11.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /21.09.2020/ Касаційний господарський суд Постанова /31.08.2020/ Касаційний господарський суд Постанова /27.07.2020/ Східний апеляційний господарський суд Постанова /27.07.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /15.07.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /13.07.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.07.2020/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /15.06.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /14.05.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /13.05.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /25.03.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /10.03.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /18.02.2020/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /07.02.2020/ Господарський суд Полтавської області Рішення /12.12.2019/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /12.11.2019/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /12.11.2019/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /03.10.2019/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /12.09.2019/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /13.08.2019/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /13.08.2019/ Господарський суд Полтавської області Ухвала суду /29.07.2019/ Господарський суд Полтавської області

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

36000, м. Полтава, вул. Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12.12.19 Справа № 917/1274/19

м.Полтава

за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро - Край", вул. Лохвицька, 29, м. Гадяч, Гадяцький район, Полтавська область, 37300

до 1. Гадяцької районної державної адміністрації, вул. Л.Українки, 2, м. Гадяч, Гадяцький район, Полтавська область, 37300

2. Фізичної особи-підприємця Хомлюк Олексія Петровича, АДРЕСА_1

ІІІ особи: 1.Ціпківська сільська рада (с.Ціпки, Гадяцький р-н., Полтавська обл., 37321)

2. Державний реєстратор сектору державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень управління надання адміністративних послуг виконавчого комітету Шишацької селищної ради Дерій Валентина Іванівна (вул.Корніліча,5, смт.Шишаки, Полтавська обл., 38000).

про визнання незаконним та скасування розпорядження, визнання недійсними договорів оренди, скасування реєстрації права оренди

Суддя Кльопов І.Г.

Секретар судового засідання Назаренко Я.А.

Представники сторін згідно протоколу судового засідання.

Обставини справи. Товариство з обмеженою відповідальністю "Агро - Край" звернулось до господарського суду Полтавської області з позовом до Гадяцької районної державної адміністрації та Фізичної особи-підприємця Хомлюк Олексія Петровича про

1. Визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Гадяцької районної державної адміністрації Полтавської області від 29.12.2018 №796 «Про надання із оренду ФОП Хомлюк О.П. нерозподілених земельних ділянок, загальною площею 32,6170 га, що розташовані на території Ціпківської сільської ради Гадяцького району»;

2. Визнати недійсним договір оренди землі № 27/31/2018 від 29 грудня 2018 року, укладений між Гадяцькою районною державною адміністрацією Полтавської області (код ЄДРПОУ 04057635, 37300, Полтавська область, м. Гадяч, вул. Лесі Українки, буд. 1) та фізичною особою-підприємцем Хомлюком Олексієм Петровичем (ІПН НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 ), предметом якого являється оренда земельної ділянки площею 1,7523 га, кадастровий номер 5320488500:00:005:0127, строком до 31 грудня 2066 року, яка знаходиться на території Ціпківської сільської ради Гадяцького району Полтавської області. Право оренди земельної ділянки зареєстровано державним реєстратором сектору державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень управління надання адміністративних послуг виконавчого комітету Шишацької селищної ради Дерій Валентиною Іванівною 08 січня 2019 року, номер запису про інше речове право: 29819781

3. Скасувати рішення № 45015080 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки площею 1,7523 га, кадастровий номер 5320488500:00:005:0127

4. Визнати недійсним договір оренди землі № 27/32/2018 від 29 грудня 2018 року, укладений між Гадяцькою районною державною адміністрацією Полтавської області (код ЄДРПОУ 04057635, 37300, Полтавська область, м. Гадяч, вул. Лесі Українки, буд. 1) та фізичною особою-підприємцем Хомлюком Олексієм Петровичем (ІПН НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 ), предметом якого являється оренда земельної ділянки площею 5,1649 га, кадастровий номер 5320488500:00:002:0144, строком до 31 грудня 2066 року, яка знаходиться на території Ціпківської сільської ради Гадяцького району Полтавської області. Право оренди земельної ділянки зареєстровано державним реєстратором сектору державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень управління надання адміністративних послуг виконавчого комітету Шишацької селищної ради Дерій Валентиною Іванівною 08 січня 2019 року, номер запису про інше речове право: 29819094;

5. Скасувати рішення № 45014365 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки площею 5,1649 га, кадастровий номер 5320488500:00:002:0144.

6. Визнати недійсним договір оренди землі № 27/33/2018 від 29 грудня 2018 року, укладений між Гадяцькою районною державною адміністрацією Полтавської області (код ЄДРПОУ 04057635, 37300, Полтавська область, м. Гадяч, вул. Лесі Українки, буд. 1) та фізичною особою-підприємцем Хомлюком Олексієм Петровичем (ІПН НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 ), предметом якого являється оренда земельної ділянки площею 6,6528 га, кадастровий номер 5320488500:00:002:0145, строком до 31 грудня 2066 року, яка знаходиться на території Ціпківської сільської ради Гадяцького району Полтавської області. Право оренди земельної ділянки зареєстровано державним реєстратором сектору державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень управління надання адміністративних послуг виконавчого комітету Шишацької селищної ради Дерій Валентиною Іванівною 08 січня 2019 року, номер запису про інше речове право: 29818678;

7. Скасувати рішення № 45012929 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки площею 6,6528 га, кадастровий номер 5320488500:00:002:0145,

8. Визнати недійсним договір оренди землі № 27/34/2018 від 29 грудня 2018 року, укладений між Гадяцькою районною державною адміністрацією Полтавської області (код ЄДРПОУ 04057635, 37300, Полтавська область, м. Гадяч, вул. Лесі Українки, буд. 1) та фізичною особою-підприємцем Хомлюком Олексієм Петровичем (ІПН НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 ), предметом якого являється оренда земельної ділянки площею 8,8572 га, кадастровий номер 5320488500:00:006:0008, строком до 31 грудня 2066 року, яка знаходиться на території Ціпківської сільської ради Гадяцького району Полтавської області. Право оренди земельної ділянки зареєстровано державним реєстратором сектору державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень управління надання адміністративних послуг виконавчого комітету Шишацької селищної ради Дерій Валентиною Іванівною 08 січня 2019 року, номер запису про інше речове право: 29817250;

9. Скасувати рішення № 45012014 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки площею 8,8572 га, кадастровий номер 5320488500:00:006:0008.

10. Визнати недійсним договір оренди землі № 27/35/2018 від 29 грудня 2018 року, укладений між Гадяцькою районною державною адміністрацією Полтавської області (код ЄДРПОУ 04057635, 37300, Полтавська область, м. Гадяч, вул. Лесі Українки, буд. 1) та фізичною особою-підприємцем Хомлюком Олексієм Петровичем (ІПН НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 ), предметом якого являється оренда земельної ділянки площею 10,1898 га, кадастровий номер 5320488500:00:004:0010, строком до 31 грудня 2066 року, яка знаходиться на території Ціпківської сільської ради Гадяцького району Полтавської області. Право оренди земельної ділянки зареєстровано державним реєстратором сектору державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень управління надання адміністративних послуг виконавчого комітету Шишацької селищної ради Дерій Валентиною Іванівною 08 січня 2019 року, номер запису про інше речове право: 29816359;

11. Скасувати рішення № 45011388 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки площею 10,1898 га, кадастровий номер 5320488500:00:004:0010.

Позивач у позові зазначає, порушення його переважного права на поновлення договорів шляхом надання передачі відповідачем 1 в оренду нерозподілених земельних ділянок відповідачу 2 за умов надання йому переваги, дії Гадяцької районної державної адміністрації, які полягали у передачі в оренду земельних ділянок на більш невигідних умовах містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого п.3 ст.50 ч.1 ст.15 ЗУ "Про захист економічної конкуренції".

Ухвалою господарського суду Полтавської області від 13.08.2019 суд ухвалив прийняти позовну заяву до розгляду і відкрити провадження у справі; справу розглядати в порядку загального позовного провадження. Підготовче засідання у справі призначено на 20.08.2019.

03.09.2019 за вхід. №9323 від відповідача 2 надійшов відзив на позов. Відповідач 2 проти позову заперечує, зокрема, зазначає, ТОВ "Агро-Край" не проводило державної реєстрації права оренди земельних ділянок, а отже договори оренди від 27.02.2019, укладені між гадяцькою РДА та ТОВ "Агро-Край" не набрали чинності, а тому не могли бути поновленими.

09.09.2019 за вхід. №9543 від відповідача 1 надійшов відзив на позов, Відповідач 1 проти позову заперечує та зазначає, що позивач не дотримався умов договору оренди нерозподілених земельних ділянок та на відсутність волевиявлення ТОВ "Агро-Край" волевиявлення продовжувати договори оренди нерозподілених земельних ділянок.

30.09.2019 від позивача надійшла відповідь на відзив відповідача 1.

30.09.219 від ІІІ особи Ціпківської сільської ради надійшли пояснення по справі. Третя особа підтримує позовні вимоги ТОВ "Агро-Край".

12.11.2019 від позивача надійшли письмові пояснення з додатками, які залучено судом до матеріалів справи.

На виконання вимог ухвали суду від 12.11.2019 від Гадяцької районної державної адміністрації Полтавської області надійшли витребувані судом додаткові докази.

Ухвалою суду від 12.11.2019 суд закрив підготовче провадження у справі та призначив її до судового розгляду по суті на 12.12.2019.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши надані документальні докази, суд встановив, що на підставі розпорядження голови Гадяцької районної державної адміністрації №184 від 27.02.2018 «Про передачу ТОВ "Агро - Край" в оренду нерозподілених земельних ділянок, загальною площею 32,6170 га, на території Ціпківської сільської ради Гадяцького району» позивачу було передано в оренду нерозподілені земельні ділянки загальною площею 32,6170 га, в тому числі площею 1,7523 га , кадастровий номер 5320488500:00:005:0127, площею 5,1649 га , кадастровий номер 5320488500:00:002:0144, площею 6,6528 га , кадастровий номер 5320488500:00:002:0145, площею 8,8572 га , кадастровий номер 5320488500:00:006:0008, площею 10,1898 га, кадастровий номер 5320488500:00:004:0010, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, та розташовані на території Ціпківської сільської ради Гадяцького району Полтавської області за межами населеного пункту. Вказаним розпорядженням встановлено термін оренди земельних ділянок до 31.12.2018 року.

На підставі вказаного розпорядження між ТОВ "Агро - Край" та Гадяцькою РДА було укладено договори оренди нерозподілених земельних ділянок № 27/1/2018/, 27/2/2018, 27/3/2018, 27/4/2018, 27/5/2018.

Відповідно до п. 2 вказаних Договорів оренди - Цей Договір діє строком до 31 грудня 2018 року.

Відповідно до п. 3 вказаних Договорів оренди - По закінченню строку, на який було укладено цей Договорі, орендар, який належно виконував обов`язки за умовами Договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі) в порядку, встановленому ст. 33 закону України «Про оренду землі» та умовами цього Договору.

На виконання п. 13 Договорів оренди - Договори оренди зареєстровані виконавчим комітетом Ціпківської сільської ради Гадяцького району Полтавської області, про що в книзі записів реєстрації Договорів оренди вчинено запис від 02.03.2019, відповідно до Порядку реєстрації договорів оренди земельної частки (паю), затвердженого

Як убачається з матеріалів справи, 21.11.2018 позивач, відповідно до пункту 3 договорів та на частини 2 статті 33 Закону України «Про оренду землі» звернувся до Гадяцької РДА з листами-клопотаннями від 21.11.2018 про внесення змін до договорів оренди землі від 27.02.2018 р в частині продовження строку дії договорів оренди. До листів позивачем додані проекти додаткових угод до договорів оренди із зазначеними змінами.

Вказані документи позивачем надані Гадяцькій РДА 22.11.2018 року наручно під підпис, про що на екземплярі клопотання позивача мається відмітка про отримання.

Відповідно до закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні» з 01.01.2019 року місцеві державні адміністрації позбавлені права надавати в оренду невитребувані паї, навіть за межами населених пунктів. Право розпорядження чи передачі в оренду належить лише відповідним сільським, селищним чи міським радам. Раніше ж, до змін законодавства від 01.01.2019, таким правом були наділені також місцеві державні адміністрації (щодо земельних часток (паїв), що знаходяться за межами населених пунктів).

Оскільки відповідач 1 не надав відповіді позивачу на клопотання про поновлення договорів оренди, то позивач звернувся до нового розпорядника Ціпківської сільської ради Гадяцького району з клопотаннями про поновлення від 06.02.2019 року та проектами додаткових угод.

На підставі рішень Ціпківської сільської ради від 21 лютого 2019 року було поновлено договори оренди. Між ТОВ "Агро - Край" та Ціпківською сільською радою було укладено додаткові угоди про поновлення договорів оренди. Дані Додаткові угоди зареєстровані виконавчим комітетом Ціпківської сільської ради Гадяцького району Полтавської області , про що в книзі записів реєстрації Договорів оренди вчинено записи від 21.02.2020 року.

Суд зауважує, що позивачем доведено, а матеріалами справи підтверджується, що позивачем ініційовано механізм поновлення строку договору оренди, встановлений частинами 1-5 статті 33 Закону України «Про оренду землі». Будь-яких зауважень чи заперечень відповідача 1 щодо істотних умов договорів матеріали справи не містять.

Гадяцькою районною державною адміністрацією Полтавської 29.12.2018 року було проведено засідання робочої групи райдержадміністрації з розгляду клопотань фізичних осіб та юридичних осіб з питань оренди землі, оформлене протоколом № 13, згідно з яким, за наслідками розгляду питання першого рекомендовано голові райдержадміністрації передати в оренду ФОП Хомлюк О.П. (відповідачу-2 у справі), нерозподілені земельні ділянки площами 1,7523 га, 5,1649 га, 6,6528 га, 8,8572 га, 10,1898 га, що знаходяться на території Ціпківської сільської ради та площами 3,1716 га, 5,0 га 5,5861 га, 5,9061 га та 4,7663 га, які знаходяться на території Великобудищанської сільської ради терміном 31.12.2066 року. Встановити орендну плату у розмірі 12% від нормативно грошової оцінки земельної ділянки. Клопотання позивача щодо поновлення договорів оренди на території Ціпківської сільської ради на розгляд комісії взагалі не виносилося, що свідчить про вибірковість розгляду звернень заявників, сприяння передачі в оренду лише певному колу осіб на вигідних для орендарів умов.

Відповідно до розпорядження голови Гадяцької РДА від 12.02.2015 року № 68 завдання робочої групи райдержадміністрації з розгляду клопотань фізичних осіб та юридичних осіб з питань оренди землі є: 1) у своїй діяльності керуватися нормативно-правовими актами, 2) проводити співбесіди з претендентами, 3) з`ясовувати їх можливості та доцільність по ефективному використанню земельних ділянок, результати засідань оформляти протокольно, а висновки та пропозиції надавати голові районної державної адміністрації.

Відповідно до матеріалів справи засідання робочої групи проведено формально, ані членів робочої групи, ані співбесід з заявниками проведено не було. В самому протоколі відсутні підписи членів робочої групи, які були присутні на засіданні. Протоколом не визначено, хто з членів робочої групи уповноважений на його підписання. Питання порядку денного про уповноваження на підписання протоколу окремими членами робочої групи не виносилося. Дані факти підтверджуються матеріалами справи та письмовими поясненнями Середи О.О.

Зазначене рішення засідання робочої групи, оформлене вищевказаним протоколом, стало підставою для прийняття головою Гадяцької районної державної адміністрації 29.12.2018 розпорядження № 796 «Про надання в оренду ФОП Хомлюк О.П. нерозподілених земельних ділянок, загальною площею 32,6170 га, що розташовані на території Ціпківської сільської ради Гадяцького району», враховуючи рішення робочої групи райдержадміністрації з розгляду клопотань фізичних осіб та юридичних осіб з питань оренди землі (протокол № 13 від 29.12.2018 року) за наслідками розгляду клопотання Хомлюка Олексія Петровича від 27.12.2017 року про передачу в оренду нерозподілених земельних ділянок та матеріали землеустрою, передано в оренду ФОП Хомлюк Олексію Петровичу нерозподілені земельні ділянки загальною площею 32,6170 га, в тому числі площею 1,7523 га, кадастровий номер 5320488500:00:00:005:0127, площею 5,1649 га, кадастровий номер 5320488500:00:00:002:0144, площею 6,6528 га, кадастровий номер 5320488500:00:00:002:0145, площею 8,8572 га, кадастровий номер 5320488500:00:00:006:0008, площею 10,1898 га, кадастровий номер 5320488500:00:00:004:0010 для ведення товарного сільськогосподарського призначення та розташовані на території Ціпківської сільської ради Гадяцького району Полтавської області за межами населеного пункту з 01.01.2019 року. Встановлено термін оренди до 31.12.2066 року та розмір орендної плати - 12 % від нормативно грошової оцінки земельної ділянки (паю).

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні» від 10 липня 2018 року № 2498-VIII, що набрав чинності з 01.01.2019 року, внесено зміни до Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», якими визначено, що таке нерозподілена земельна ділянка та невитребувана земельна частка (пай) та порядок їх використання. Слова «районні державні адміністрації» виключено зі ст. 3,4,5,7 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)», тобто районні державні адміністрації не є розпорядниками вказаної категорії земель з 01.01.2019 року.

Отже Гадяцька РДА позбавлена права передавати в оренду земельні ділянки з 01.01.2019 року. Відповідач 1 видав розпорядження № 796 від 29.12.2018 року під час дії розпорядження № 184 від 27.02.2018 року. Змін до розпорядження № 184 від 27.02.2018 року відповідачем 1 не вносилися.

Суд звертає увагу, про порушення Гадяцькою районною державною адміністрацією при виданні спірних розпоряджень приписів спеціального законодавства, яким врегульовано порядок передачі нерозподілених (не витребуваних) земельних ділянок в оренду. При цьому з оспорюваних розпоряджень Гадяцької районної державної адміністрації не вбачається, землі якого колишнього колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу або сільськогосподарського акціонерного товариства та на підставі яких сертифікатів були передані в оренду відповідачу-2.

Відповідно до ст. 3 Земельного кодексу України, земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Згідно з ч.ч. 2, 3 ст.2 Земельного кодексу України суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади. Об`єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї).

За приписами статті 13 Конституції України земля є об`єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Згідно з п.п. а, в, ж ч. 1 ст. 17 Земельного кодексу України до повноважень місцевих державних адміністрацій у галузі земельних відносин, зокрема, належить: розпорядження землями державної власності в межах, визначених цим Кодексом; координація здійснення землеустрою та державного контролю за використанням та охороною земель; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Відповідно до п. 11 ст. 21 Закону України "Про місцеві державні адміністрації місцева державна адміністрація погоджує документацію із землеустрою у випадках та порядку, визначених Земельним кодексом України та Законом України "Про землеустрій".

Згідно з п.п.16,17 Перехідних положень Земельного кодексу України (чинного з 01.01.2002) громадянам - власникам земельних часток (паїв) за їх бажанням виділяються в натурі (на місцевості) земельні ділянки з видачею державних актів на право власності на землю. Сертифікати на право на земельну частку (пай), отримані громадянами, вважаються правовстановлюючими документами при реалізації ними права вимоги на відведення земельної частки (паю) в натурі (на місцевості) відповідно до законодавства. Сертифікати на право на земельну частку (пай) є дійсними до виділення власникам земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) земельних ділянок та видачі їм державних актів на право власності на землю.

Закон України Про оренду землі (ст.2) визначає оренду землі як засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької діяльності. Відповідно до Перехідних положень цього закону передбачено, що громадяни - власники сертифікатів на право на земельну частку (пай) до виділення їм у натурі (на місцевості) земельних ділянок мають право укладати договори оренди земель сільськогосподарського призначення, місце розташування яких визначається з урахуванням вимог раціональної організації території і компактності землекористування, відповідно до цих сертифікатів з дотриманням вимог цього Закону.

Поряд з цим, Указом Президента України «Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям» від 08.08.1995 №720/95 було передбачено порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям.

Як визначено у пунктах 1, 6 наведеного Указу паюванню підлягають сільськогосподарські угіддя, передані у колективну власність колективним сільськогосподарським підприємствам, сільськогосподарським кооперативам, сільськогосподарським акціонерним товариствам, у тому числі створеним на базі радгоспів та інших державних сільськогосподарських підприємств. Паювання земель передбачає визначення розміру земельної частки (паю) у колективній власності на землю кожного члена колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства без виділення земельних ділянок в натурі (на місцевості). У разі виходу власника земельної частки (паю) з колективного сільськогосподарського підприємства, сільськогосподарського кооперативу, сільськогосподарського акціонерного товариства за його заявою здійснюється відведення земельної ділянки в натурі в установленому порядку і видається державний акт на право приватної власності на цю земельну ділянку.

Указом Президента України від 03.12.1999 №1529/99 "Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектора економіки" з метою забезпечення реалізації державної аграрної політики, прискорення реформування та розвитку аграрного сектора економіки на засадах приватної власності, Кабінету Міністрів України доручено здійснити організаційні заходи щодо запровадження спрощеного порядку реєстрації договорів оренди земельної частки (паю) та майнового паю органами місцевого самоврядування та виділення єдиним масивом земельних ділянок групі власників земельних часток (паїв), яка звернулася із заявами про відведення земельних ділянок в натурі, з метою спільного використання або надання в оренду цих ділянок, запроваджено, зокрема, обов`язкове укладання підприємствами, які використовують землю для сільськогосподарських потреб, договорів оренди земельної частки (паю), майнового паю з власниками цих часток, а також спрощений порядок реєстрації договорів оренди земельної частки (паю) та майнового паю органами місцевого самоврядування.

На виконання Указу Президента України від 03.12.1999 № 1529/99 "Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектора економіки" наказом Держкомзему України від 17.01.2000 № 5 затверджено Типовий договір оренди земельної частки (паю), сторонами якого є виключно власник (ки) земельної (-их) частки (-ок) (паю) (-їв) як орендодавці та юридичні особи, які використовують землю для сільськогосподарських потреб як орендарі.

Організаційні та правові засади виділення власникам земельних часток (паїв) земельних ділянок у натурі (на місцевості) із земель, що належали колективним сільськогосподарським підприємствам, сільськогосподарським кооперативам, сільськогосподарським акціонерним товариствам на праві колективної власності, а також порядок обміну цими земельними ділянками визначено положеннями Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)", статтею 3 якого передбачено, що підставами для виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) є рішення відповідної сільської, селищної, міської ради чи районної державної адміністрації. Відповідно до Закону у разі подання заяв про виділення власникам земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості) більшістю власників земельних часток (паїв) у межах одного сільськогосподарського підприємства відповідна сільська, селищна, міська рада чи районна державна адміністрація приймає рішення про розробку проекту землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Встановлення меж земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право власності на земельну ділянку (стаття 11 Закону).

Тобто, в подальшому, для осіб, які здійснюють оформлення державного акту на право приватної власності, необхідно відведення земельної ділянки в натурі в установленому порядку. Однак вказаний обов`язок визначений лише для власників земельних часток.

Враховуючи положення пункту 3 Указу Президента України від 08.08.1995 №720/95 Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям та вимоги до форми сертифіката на право на земельну частку (пай), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.1995 № 801 "Про затвердження форми сертифіката на право на земельну частку (пай) і зразка Книги реєстрації сертифікатів на право на земельну частку (пай)", встановлення розмірів земельної частки (паю) передбачається в умовних кадастрових гектарах без визначення меж цієї частки в натурі (на місцевості).

Виходячи з наведених положень Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)", Указу Президента України від 08.08.1995 № 720 "Про порядок паювання земель, переданих у колективну власність сільськогосподарським підприємствам і організаціям", нерозподілена (не витребувана) земельна ділянка - це земельна ділянка, що була запроектована в складі єдиного земельного масиву без визначення меж в натурі (на місцевості), проте не була розподілена на зборах власників земельних часток (паїв) через неявку на збори осіб - власників права на земельну частку (пай) чи їх спадкоємців. Статус невитребуваних нерозподілені земельні ділянки набувають вже після проведення зборів стосовно розподілу земельних ділянок.

Водночас земельна ділянка - це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами (ст.79 Земельного кодексу України). На відміну від земельної ділянки, земельна частка (пай) є умовною часткою земель, які належали колективним сільськогосподарським підприємствам, сільськогосподарським кооперативам, сільськогосподарським акціонерним товариствам, розмір якої визначений в умовних кадастрових гектарах. Місцезнаходження та межі такої земельної частки (паю) не визначені.

Отже, земельні ділянки державної або комунальної власності та земельні частки (паї) є різними об`єктами земельних відносин і мають різний правовий режим; у випадку оренди земельної частки (паю) встановлюються орендні відносини щодо права на земельну частку (пай), не визначену в натурі земельну ділянку, посвідчену сертифікатом. Орендні відносини повинні оформлюватися договором, як у випадку оренди земельної частки (паю), так і у випадку оренди земельної ділянки.

За умовами п. 12 постанови Кабінету Міністрів України Про організацію робіт та методику розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) № 122 від 04.02.2004 нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки передаються в розпорядження сільських, селищних, міських рад чи райдержадміністрацій з метою надання їх в оренду.

Відповідно до ст.13 Закону України «Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)» нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки за рішенням відповідної сільської, селищної міської ради чи районної державної адміністрації можуть передаватися в оренду для використання за цільовим призначенням на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку, про що зазначається у договорі оренди земельної ділянки, а власники земельних часток (паїв) чи їх спадкоємці, які не взяли участь у розподілі земельних ділянок повідомляються про результати проведеного розподілу земельних ділянок у письмовій формі у разі якщо відоме їх місцезнаходження.

З викладеного вбачається, що нерозподілені (невитребувані) земельні ділянки не є землями державної чи комунальної власності, а перебувають лише у розпорядженні відповідних рад та адміністрацій, а відтак надання таких ділянок у користування здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади чи місцевого самоврядування відповідно до наданих їм повноважень до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку.

Відтак, законодавством передбачена можливість раціонального використання земельних часток до оформлення їхніми власниками правовстановлюючих документів з можливістю надходження коштів до бюджету

При цьому оренда нерозподілених (невитребуваних) земельних ділянок не є сталою і не може забезпечити постійну площу орендованої земельної ділянки, оскільки земельні ділянки надаються на строк до моменту отримання їх власниками державних актів на право власності на земельну ділянку.

Водночас спеціальним законодавством не визначено спеціального порядку передачі невитребуваних земельних ділянок (паїв) відповідним державним адміністраціям, з яким пов`язане виникнення права на розпорядження ними згідно статті 13 Закону України "Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власникам земельних часток (паїв)".

Крім того, як встановлено судом, ФОП Хомлюк Олексій Петрович звертався до Гадяцької районної державної адміністрації Полтавської області про надання в оренду нерозподілених земельних ділянок з відповідним клопотанням, яке датовано 27.12.2018 (одержано райдержадміністрацією 28.12.2018). В матеріалах справи містяться завірені заяви ФОП Хомлюка Олексія Петровича датовані 27.12.2018, одна надана позивачем, друга - відповідачем 1, які мають відмінності, та не є ідентичними. Завірена заява, надана позивачем не обов`язкових реквізитів, передбачених ст. ст. 5 закону України «Про звернення громадян» - відсутні обов`язкові реквізити, а саме: підпис та місце проживання, тобто дане клопотання є анонімним та розгляду не підлягає. Завірена заява, надана відповідачем 1 має підписи та штам в правому нижньому кутку.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про звернення громадян» - У зверненні має бути зазначено прізвище, ім`я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв`язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз`ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 цього Закону.

Відповідно до ст. 8 Закону України «Про звернення громадян» - Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

Тобто клопотання відповідача 2, подане до відповідача 1 про передачу в оренду нерозподілених земельних ділянок є анонімним, не підлягає розгляду та повинно було бути повернутим заявнику.

Також в розпорядженні Гадяцької районної державної адміністрації № 796 від 29.12.2018 року вказано, що було розглянуто клопотання ФОП Хомлюк О.П. від 27.12.2017 року. В матеріалах справи відсутнє вказане клопотання.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту "г" частини 3 статті 152 Земельного кодексу України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

За приписами частини 3 статті 43 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" розпорядження голови державної адміністрації, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, іншим актам законодавства або є недоцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами, скасовуються Президентом України, Кабінетом Міністрів України, головою місцевої державної адміністрації вищого рівня або в судовому порядку.

Вимога про визнання розпоряджень незаконними є за своєю суттю вимогою про встановлення факту, що має юридичне значення. Його встановлення є елементом оцінки фактичних обставин справи та обґрунтованості вимог у разі виникнення спору між сторонами.

За змістом ст. 5 Господарського процесуального кодексу України здійснюючи правосуддя, господарський суд захищає права та інтереси юридичних осіб у спосіб, визначений законом або договором.

Реалізація Гадяцькою районною державною адміністрацією покладених на неї повноважень має здійснюватися з дотриманням вимог чинного законодавства, в тому числі Закону України «Про захист економічної конкуренції».

Головною метою державної політики є забезпечення ефективного та прозорого здійснення реалізації земель державної власності несільськогосподарського призначення, створення конкурентного середовища у сфері земельних відносин, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, що, в свою чергу, призводить до активізації ринку, посилення конкуренції між суб`єктами господарювання, та, як наслідок - закупівлі товарів, робіт, послуг найвищої якості за найнижчою ціною. Найбільш дієвим шляхом досягнення зазначеної мети є здійснення конкурсного відбору серед наданих пропозицій.

Передача в оренду Хомлюку О.П. земельних ділянок Гадяцькою районною державною адміністрацією призвело до обмеження конкуренції.

Внаслідок змін у стані конкуренції Гадяцькою районною державною адміністрацією створюються менш або більш сприятливі умови конкуренції для окремих суб`єктів господарювання, в той час як для інших суб`єктів господарювання ці умови залишаються незмінними.

Відповідач 1 надав перевагу відповідачу 2, передавши в оренду земельні ділянки терміном до 31.12.2066 року з орендною платою 12 %, при цьому позивач пропонував термін оренди 7 років з орендною платою 12 % та сплачував надавав щорічно відповідно до угод про соціально-економічне партнерство допомогу громаді.

Відповідно до частини другої статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» органи влади зобов`язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. Відповідно до частини першої статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» антиконкурентними діями органів влади є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, які призвели або можуть призвести, зокрема до недопущення та обмеження конкуренції. Отже, дії Гадяцької районної державної адміністрації, які полягали у передачі в оренду земельних ділянок на невигідних умовах містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 3 статті 50, частиною першою статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції», які призвели до обмеження конкуренції

Оскаржуваним розпорядженням порушено право позивача внаслідок надання переваг другому відповідачу шляхом передачі йому в оренду спірних земельних ділянок для ведення сільськогосподарської діяльності.

Причиною виникнення спору стало питання щодо порушення права позивача на отримання в оренду спірних невитребуваних (не розподілених) земельних ділянок внаслідок надання переваг відповідачу-2 та недотримання відповідачем-1 порядку надання в оренду нерозподілених земельних ділянок

Розпорядження голови Гадяцької райдержадміністрації суперечить вимогам чинного законодавства, що в подальшому призвело до укладення недійсних правочинів (договорів). Зокрема, відповідачем-1 при прийнятті розпорядження від 29.12.2018 року №796 порушено вимоги чинного законодавства щодо переважного права позивача на поновлення договорів оренди землі в порядку ст. закону України «Про оренду землі», недотримання закону України «Про захист економічної конкуренції». Розпорядження прийнято з порушенням встановлено порядку.

Відповідно до статті 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами 1 - 3, 5 та 6 статті 203 цього Кодексу. Недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається. У випадках, встановлених цим Кодексом, нікчемний правочин може бути визнаний судом дійсним. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Статтею 203 Цивільного кодексу України визначено загальні вимоги до чинності правочину, зокрема: зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам; особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності; волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі; правочин має вчинятися у формі, встановленій законом; правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

При вирішенні позову про визнання недійсним оспорюваного правочину підлягають застосуванню загальні положення статей 3, 15, 16 Цивільного кодексу України, які передбачають право кожної особи на судовий захист саме порушеного цивільного права. За результатами розгляду такого спору вирішується питання про спростування презумпції правомірності правочину і має бути встановлено не лише наявність підстав недійсності правочину, що передбачені законом, але й визначено, чи було порушено цивільне право особи, за захистом якого позивач звернувся до суду, яке саме право порушено, в чому полягає його порушення, оскільки залежно від цього визначається належний спосіб захисту порушеного права, якщо воно мало місце (постанова Верховного Суду України від 06.07.2016 № 910/1891/14).

Відповідно до статті 17 Закону України «Про виконання рішень і застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини, як джерело права.

За змістом рішення Європейського суду з прав людини у справі "Хаджинастасиу проти Греції", національні суди повинні зазначати з достатньою ясністю підстави, на яких ґрунтується їхнє рішення, що, серед іншого, дає стороні можливість ефективно скористатися наявним у неї правом на апеляцію; у рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Кузнєцов та інші проти Російської Федерації" зазначено, що ще одним завданням вмотивованого рішення є продемонструвати сторонам, що вони були почуті, вмотивоване рішення дає можливість стороні апелювати проти нього, нарівні з можливістю перегляду рішення судом апеляційної інстанції.

Така позиція є усталеною практикою Європейського суду з прав людини (справи "Серявін та інші проти України", "Проніна проти України") і з неї випливає, що ігнорування судом аргументів сторони є порушенням статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. Такої ж позиції дотримується також Верховний суд України у своїй постанові від 20.05.2014 у справі № 64/366-10.

Згідно зі ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Конституція України закріпила рівність суб`єктів права власності перед законом, гарантії права власності та обов`язків власників, положення про те, що сама власність не повинна використовуватися на шкоду людині і суспільству (статті 13, 41 Конституції України). Із конституційних принципів рівності і справедливості випливає вимога визначеності, ясності і недвозначності правової норми, оскільки інше не може забезпечити її однакове застосування, не виключає необмеженості трактування у правозастосовній практиці і неминуче призводить до сваволі.

Відповідно до пункту "г" частини 3 статті 152 Земельного кодексу України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

За приписами частини 3 статті 43 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" розпорядження голови державної адміністрації, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, іншим актам законодавства або є недоцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами, скасовуються Президентом України, Кабінетом Міністрів України, головою місцевої державної адміністрації вищого рівня або в судовому порядку.

У відповідності до частини 2 статті 4 Господарського процесуального кодексу України юридичні особи мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Відповідно до статті 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Згідно зі статтею 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Статтею 74 Господарського процесуального кодексу України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Обов`язок із доказування слід розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб`єктивного права, що має за мету усунення невизначеності, яка виникає в правовідносинах у разі неможливості достовірно з`ясувати обставини, які мають значення для справи.

За приписами статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

На підставі викладеного суд вважає, що позовні вимоги ТОВ "Агро-Край" підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на відповідачів.

Керуючись статтями 129, 236 - 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати незаконним та скасувати розпорядження голови Гадяцької районної державної адміністрації Полтавської області від 29.12.2018 №796 «Про надання із оренду ФОП Хомлюк О.П. нерозподілених земельних ділянок, загальною площею 32,6170 га, що розташовані на території Ціпківської сільської ради Гадяцького району»;

3. Визнати недійсним договір оренди землі № 27/31/2018 від 29 грудня 2018 року, укладений між Гадяцькою районною державною адміністрацією Полтавської області (код ЄДРПОУ 04057635, 37300, Полтавська область, м. Гадяч, вул. Лесі Українки, буд. 1) та фізичною особою-підприємцем Хомлюком Олексієм Петровичем (ІПН НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 ), предметом якого являється оренда земельної ділянки площею 1,7523 га, кадастровий номер 5320488500:00:005:0127, строком до 31 грудня 2066 року, яка знаходиться на території Ціпківської сільської ради Гадяцького району Полтавської області. Право оренди земельної ділянки зареєстровано державним реєстратором сектору державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень управління надання адміністративних послуг виконавчого комітету Шишацької селищної ради Дерій Валентиною Іванівною 08 січня 2019 року, номер запису про інше речове право: 29819781

4. Скасувати рішення № 45015080 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки площею 1,7523 га, кадастровий номер 5320488500:00:005:0127

5. Визнати недійсним договір оренди землі № 27/32/2018 від 29 грудня 2018 року, укладений між Гадяцькою районною державною адміністрацією Полтавської області (код ЄДРПОУ 04057635, 37300, Полтавська область, м. Гадяч, вул. Лесі Українки, буд. 1) та фізичною особою-підприємцем Хомлюком Олексієм Петровичем (ІПН НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 ), предметом якого являється оренда земельної ділянки площею 5,1649 га, кадастровий номер 5320488500:00:002:0144, строком до 31 грудня 2066 року, яка знаходиться на території Ціпківської сільської ради Гадяцького району Полтавської області. Право оренди земельної ділянки зареєстровано державним реєстратором сектору державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень управління надання адміністративних послуг виконавчого комітету Шишацької селищної ради Дерій Валентиною Іванівною 08 січня 2019 року, номер запису про інше речове право: 29819094;

6. Скасувати рішення № 45014365 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки площею 5,1649 га, кадастровий номер 5320488500:00:002:0144.

7. Визнати недійсним договір оренди землі № 27/33/2018 від 29 грудня 2018 року, укладений між Гадяцькою районною державною адміністрацією Полтавської області (код ЄДРПОУ 04057635, 37300, Полтавська область, м. Гадяч, вул. Лесі Українки, буд. 1) та фізичною особою-підприємцем Хомлюком Олексієм Петровичем (ІПН НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 ), предметом якого являється оренда земельної ділянки площею 6,6528 га, кадастровий номер 5320488500:00:002:0145, строком до 31 грудня 2066 року, яка знаходиться на території Ціпківської сільської ради Гадяцького району Полтавської області. Право оренди земельної ділянки зареєстровано державним реєстратором сектору державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень управління надання адміністративних послуг виконавчого комітету Шишацької селищної ради Дерій Валентиною Іванівною 08 січня 2019 року, номер запису про інше речове право: 29818678;

8. Скасувати рішення № 45012929 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки площею 6,6528 га, кадастровий номер 5320488500:00:002:0145,

9. Визнати недійсним договір оренди землі № 27/34/2018 від 29 грудня 2018 року, укладений між Гадяцькою районною державною адміністрацією Полтавської області (код ЄДРПОУ 04057635, 37300, Полтавська область, м. Гадяч, вул. Лесі Українки, буд. 1) та фізичною особою-підприємцем Хомлюком Олексієм Петровичем (ІПН НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 ), предметом якого являється оренда земельної ділянки площею 8,8572 га, кадастровий номер 5320488500:00:006:0008, строком до 31 грудня 2066 року, яка знаходиться на території Ціпківської сільської ради Гадяцького району Полтавської області. Право оренди земельної ділянки зареєстровано державним реєстратором сектору державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень управління надання адміністративних послуг виконавчого комітету Шишацької селищної ради Дерій Валентиною Іванівною 08 січня 2019 року, номер запису про інше речове право: 29817250;

10. Скасувати рішення № 45012014 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки площею 8,8572 га, кадастровий номер 5320488500:00:006:0008.

11. Визнати недійсним договір оренди землі № 27/35/2018 від 29 грудня 2018 року, укладений між Гадяцькою районною державною адміністрацією Полтавської області (код ЄДРПОУ 04057635, 37300, Полтавська область, м. Гадяч, вул. Лесі Українки, буд. 1) та фізичною особою-підприємцем Хомлюком Олексієм Петровичем (ІПН НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 ), предметом якого являється оренда земельної ділянки площею 10,1898 га, кадастровий номер 5320488500:00:004:0010, строком до 31 грудня 2066 року, яка знаходиться на території Ціпківської сільської ради Гадяцького району Полтавської області. Право оренди земельної ділянки зареєстровано державним реєстратором сектору державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень управління надання адміністративних послуг виконавчого комітету Шишацької селищної ради Дерій Валентиною Іванівною 08 січня 2019 року, номер запису про інше речове право: 29816359;

12. Скасувати рішення № 45011388 про державну реєстрацію права оренди земельної ділянки площею 10,1898 га, кадастровий номер 5320488500:00:004:0010.

13. Стягнути з Гадяцької районної державної адміністрації (37300, Полтавська область, місто Гадяч, вулиця Лесі Українки, 2, код ЄДРПОУ 04057635) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Агро - Край" (вул. Лохвицька, 29, м. Гадяч, Гадяцький район, Полтавська область, 37300, код ЄДРПОУ 41103827) 11526,00грн. судового збору.

14. Стягнути з Фізичної особи-підприємця Хомлюк Олексія Петровича ( АДРЕСА_1 , ідентифікацфйний код НОМЕР_1 ) 9605,00грн. судового збору.

Видати накази з набранням цим рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч.1,2 ст.241 ГПК України). Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (ст.256 ГПК України). Згідно ст.256 ГПК України, апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Відповідно до п.17.5 Перехідних положень ГПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

У зв"язку з відпусткою судді повний текст рішення підписано: 13.01.2020

Суддя Кльопов І.Г.

Джерело: ЄДРСР 86905883
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку