open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 200/5511/19-а
Моніторити
Рішення /28.12.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.12.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.10.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.09.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /02.09.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /02.09.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /02.09.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.08.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.08.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.07.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Постанова /11.06.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.05.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.05.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.04.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 200/5511/19-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Рішення /28.12.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /28.12.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.10.2019/ Запорізький окружний адміністративний суд Запорізький окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.09.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /02.09.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /02.09.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /02.09.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.08.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.08.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.07.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Постанова /11.06.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.05.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /28.05.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /24.04.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

28 грудня 2019 року Справа № 200/5511/19-а провадження № ЗП/280/98/19 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сіпаки А.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ІПН НОМЕР_1 )

до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (пр.Соборний, буд. 158-Б, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69057, код ЄДРПОУ 20490012)

про визнання дій протиправними та зобов`язати вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 16 липня 2019 року позов ОСОБА_1 передано на розгляд до Запорізького окружного адміністративного суду, у зв`язку з тим, що позивач зареєстрована у м. Мелітополь, а відповідачем є Мелітопольське об`єднане управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області.

Ухвалою Першого апеляційного адміністративного суду від 02 вересня 2019 року замінено сторону відповідача у справі № 200/5511/19-а - Мелітопольське об`єднане управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області на його правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області.

Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 02 вересня 2019 року апеляційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 16 липня 2019 року залишено без задоволення. Ухвалу Донецького окружного адміністративного суду від 16 липня 2019 року у справі № 200/5511/19-а залишено без змін.

18 жовтня 2019 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшли матеріали справи №200/5511/19-а (провадження ЗП/280/98/19) за позовом ОСОБА_1 (далі - позивач) до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (далі - відповідач) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії. ОСОБА_1 у своїй позовні заяві просить суд:

визнати протиправними дії відповідача щодо відмови у призначенні та здійсненні перерахунку позивачу пенсії по втраті годувальника відповідно до ст. 50-1 Закону України «Про Прокуратуру» на підставі п. 5 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» від 02.03.2015 №213, та рішення Дзержинського міського суду Донецької області від 05 березня 2018 року, матеріалів пенсійної справи та додатково поданих довідок Прокуратури Запорізької області;

зобов`язати відповідача здійснити перерахунок пенсії чоловіка ОСОБА_1 старшого радника юстиції, який був звільнений з посади прокурора м. Мелітополь у зв`язку з виходом на пенсію, відповідно до ст. 50-1 Закону України Про Прокуратуру (в редакції, яка діяла на час призначення пенсії), в розмірі 90 % від розміру місячної заробітної плати, з урахуванням чину, посади та стажу, який складає в органах прокуратури Запорізької області 33 роки 05 місяців 09 днів, на підставі матеріалів пенсійної справи, довідок прокуратури Запорізької області, починаючи з ІНФОРМАЦІЯ_1;

зобов`язати відповідача здійснити з ІНФОРМАЦІЯ_1 призначення, перерахунок та виплату ОСОБА_1 пенсії по втраті годувальника на підставі рішення Дзержинського міського суду Донецької області від 05 березня 2018 року, відповідно до ст. 50-1 Закону України «Про Прокуратуру», в редакції яка діяла на час призначення пенсії, в розмірі 60 % від перерахованої пенсії її померлого чоловіка старшого радника юстиції Чернобильського Володимира Олександровича 90 % від розміру його місячної заробітної плати, зазначених в довідках Прокуратури Запорізької області, матеріалів пенсійної справи;

зобов`язати відповідача здійснити перерахунок пенсії на підставі довідок, виданих Прокуратурою Запорізької області від 29.08.2016 року № 18-658 вих. -16, та від 09.09.2016 року №18-707 вих.16, на ім`я ОСОБА_2 в розмірі 90 % від розміру місячної заробітної плати, починаючи з 01.12.2015 року;

зобов`язати відповідача здійснити з 01.12.2015 року перерахунок та виплату позивачу пенсії по втраті годувальника відповідно до ст. 50-1 Закону України «Про Прокуратуру» (в редакції, яка діяла на час призначення пенсії) в розмірі 60 % від перерахованої пенсії мого померлого чоловіка - старшого радника юстиції Чернобильського Володимира Олександровича 90 % від розміру його місячної заробітної плати, зазначеної у довідках, виданих Прокуратурою Запорізької області від 29.08.2016 року № 18-658 вих. -16, та від 09.09.2016 року №18-707 вих.16;

здійснювати у подальшому перерахунок та виплату позивачу пенсії по втраті годувальника згідно до ст. 50-1 Закону України «Про прокуратуру» у зв`язку з підвищенням заробітної плати її чоловіка старшого радника юстиції ОСОБА_2 до котрої включаються всі види оплати праці, на які нараховуються страхові внески зазначенних у довідках Прокуратури Запорізької області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про те, що з 30 грудня 2005 року перебувала у шлюбі з ОСОБА_2 та внаслідок погіршення стану здоровя знаходилась на повному утриманні чоловіка. ІНФОРМАЦІЯ_1 чоловік помер. Позивач звернувся до суду з заявою про встановлення факту перебування на утриманні, яку було задоволено та встановлено факт перебування позивача на утриманні у ОСОБА_2 з 01 січня 2006 року до його смерті 22 грудня 2008 року. Вказує, що 05 квітня 2019 року з урахуванням обставин викладених у рішенні Донецького окружного адміністративного суду від 06 листопада 2018 року, звернулась до відповідача із заявою у відповідній формі згідно до Постанови правління Пенсійного Фонду України від 25.11.2005 №22-1 (із змінами, внесеними згідно Постанови Пенсійного Фонду №13-2 від 30.07.2015) «Про затвердження Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», Закону України ст. 50-1 Закону України «Про Прокуратуру», про призначення пенсії по втраті годувальника та перерахунку раніше призначеної пенсії відповідно до закону, який діяв на час призначення пенсії, але з урахуванням розміру заробітної плати ОСОБА_2 визначеної у довідках виданих Прокуратурою Запорізької області від 29.08.2016 року № 18-658 вих. - 16, та від 09.09.2016 року №18-707 вих. 16, та судового рішення. Однак, відповідач рішенням N91887 від 10.04.2019 року незаконно відмовив у призначенні пенсії у зв`язку з втратою годувальника та проведенні перерахунку пенсії. Позивач вважає, що відповідач при незаконній відмові грубо порушив її права і законні інтереси.

Ухвалою суду від 04.11.2019 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження. Сторонам повідомлено про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні) у судовому засіданні 02.12.2019.

02.12.2019 до суду від представника ГУ ПФУ в Запорізькій області надійшов відзив на позов (вх. № 50602), в якому зазначено, що факт перебування позивачки на утриманні у померлого ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 , з 01.01.2006 до його смерті, а саме - ІНФОРМАЦІЯ_1 згідно рішення Дзержинського міського суду Донецької області від 05.03.2018 (провадження номер 225/6587/17) не являється підставою для розгляду питання про призначення пенсії у зв`язку з втратою годувальника з дати смерті. Враховуючи те, що на день смерті чоловіка позивач не вважався (не був) непрацездатним членом його сім`ї, тобто не був визнаний особою з інвалідністю саме на той час і не досяг пенсійного віку, і заява про перехід на пенсію у зв`язку з втратою годувальника зі всіма документами була надана 18.11.2009, підстав для призначення позивачу пенсії у зв`язку з втратою годувальника з дня смерті чоловіка немає. Що стосується перерахунку пенсії з 01.12.2015 року пояснює, що 15.07.2015 року набрав чинність Закон України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 року № 1697. Закон № 1789, крім пункту 8 частини першої статті 15, частини четвертої статті 16, абзацу першого частини другої статті 46-2, статті 47, частини першої статті 49, частини п`ятої статті 50, частини третьої, четвертої, шостої та одинадцятої статті 50-1 (ці частини не передбачають перерахунок раніше призначених пенсій) частини третьої статті 51-2. статті 53 щодо класних чинів, статті 55 щодо посвідчення працівника прокуратури, статті 2, втратив чинність одночасно з набранням чинності Закону № 1697. В довідках прокуратури Запорізької області від 29.08.2016 року № 18-658 вих.16 та 09.09.2016 року № 18-707 вих.16 структура заробітної плати визначена з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2015 р. №1013, тобто ця постанова прийнята вже під час дії Закону №1697, а не Закону №1789. На підставі вищезазначеного, застосовувати норми статті 50-1 Закону № 1789 при перерахунку пенсії з 01.12.2015 року немає підстав. Перерахувати пенсію по Довідці можливо буде тільки при прийнятті відповідної постанови Кабінету Міністрів України щодо умов та визначення порядку перерахунку призначених пенсій по втраті годувальника - прокурорсько-слідчого працівника, як передбачено пунктом 20 статті 86 Закону №1697. Станом на дату розгляду позову у Управління відсутні відомості щодо прийняття відповідного порядку КМУ. Отже, законних підстав для здійснення перерахунку пенсії на випадок втрати годувальника з 01.12.2015 року, у зв`язку із збільшенням посадових окладів працівників органів прокуратури, наданий час немає. Щодо зобов`язання Управління здійснити перерахунок пенсії померлого чоловіка старшого радника юстиції ОСОБА_2 , який був звільнений з посади Прокурора м. Мелітополь у зв`язку з виходом на пенсію, відповідно до ст. 50-1 Закону України «Про прокуратуру» (в редакції, яка діяла на час призначення пенсії), в розмірі 90% від розміру місячної заробітної плати, з урахуванням чину, посади та стажу, який складає в органах прокуратури Запорізької області 33 роки 05 місяців 09 днів, на підставі матеріалів пенсійної справи, довідок прокуратури Запорізької області, починаючи з 22.12 2008 року зазначає, що відповідно до пункту 1.5 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1 (із змінами) (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 р. за N 1566/11846) (далі - Порядок) заява про перерахунок пенсії подається пенсіонером особисто або його законним представником до органу, що призначає пенсію, за місцем перебування на обліку як одержувача пенсії. ОСОБА_2 помер ще ІНФОРМАЦІЯ_1 що підтверджується копією свідоцтва про смерть (серія НОМЕР_2 ), отже не виконуються вимоги Порядку. Що стосується вимоги позивача про здійснення у подальшому перерахунку та виплату позивачу пенсії по втраті годувальника згідно до ст. 50-1 Закону України «Про прокуратуру» у зв`язку із підвищенням заробітної плати її чоловіка старшого радника юстиції ОСОБА_2 , до котрої включаються всі види оплати праці, на які нараховуються страхові внески, зазначених у довідках Прокуратури Запорізької області наголошує, що треба звернути увагу на постанову Пленуму Вищого адміністративного суду України № 7 від 20.05.2013 року «Про судове рішення в адміністративній справі», де згідно підпункту 10.3 пункту 10 резолютивна частина рішення не повинна містити приписів, що прогнозують можливі порушення з боку відповідача та зобов`язання його до вчинення чи утримання від вчинення дій на майбутнє. З урахуванням зазначеного представник ГУ ПФУ в Запорізькій області просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Ухвалою суду від 20.11.2019 відмовлено ОСОБА_1 у задоволенні заяви про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

02 грудня 2019 року на адресу суду надійшла відповідь на відзив (вх.№50425), відповідно до якої позивач не погоджувався з доводами відповідача, викладеними у відзиві на позовну заяву.

Ухвалою суду від 28.12.2019 відмовлено ОСОБА_1 у задоволенні заяви про розгляд справи за правилами загального позовного провадженн.

Згідно ч. 5 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Статтею 258 КАС України передбачено, що суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Відповідно до п. 10 ч.1 ст. 4 КАС України, письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Згідно з ч. 4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Отже, відповідно до вищевказаних приписів КАС України, справу розглянуто судом в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами у межах строку, встановленого ст. 258 КАС України.

Суд, розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, встановив наступне.

Позивач, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , є громадянкою України, що підтверджується копією паспорту № НОМЕР_3 , відповідно до довідки МСЕК №1 від 30.05.2017 року має другу групу інвалідності з 30.05.2017 року, яка встановлена до 01.06 .2019 року.

Рішенням Дзержинського міського суду Донецької області від 05 березня 2018 року встановлено факт перебування на утриманні ОСОБА_1 у померлого ОСОБА_2 з 01 січня 2006 року по дату його смерті ІНФОРМАЦІЯ_1.

30 травня 2018 року позивач звернувся до Мелітопольського обєднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області із заявою в якій просив призначити пенсію по втраті годувальника з 22 грудня 2008 року відповідно до ст. 50-1 Закону України «Про прокуратуру» в розмірі 60% від перерахованої пенсії померлого чоловіка 90% від розміру його місячної заробітної плати зазначеної у довідці Прокуратури Запорізької області № 18-701 вих. 16- 09.09.2016 року.

Листом від 07.06.2018 року № 115/Ч-7 позивача було повідомлено, що на день смерті чоловіка, тобто ІНФОРМАЦІЯ_1, позивач не був визнаний особою з інвалідністю та не досяг пенсійного віку, тому ОСОБА_1 переведено на пенсію у звязку із втратою годувальника лише з 18.11.2009 року. Щодо звернення позивача про перерахунок пенсії відповідач повідомив, що умови та порядок перерахунку призначеної пенсій працівникам прокуратури визначаються кабінетом Міністрів України та станом на липень 2018 року відповідних змін до законодавчих актів про перерахунок пенсії працівника прокуратури Кабінетом Міністрів не приймалось.

Позивач, не погодившись з вищезазначеними діями, звернувся до Дзержинського міського суду Донецької області з позовною заявою до Мелітопольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області про визнання діяльності протиправною та зобовязання вчинити певні дії.

Ухвалою Дзержинського міського суду Донецької області матеріали за позовною заявою ОСОБА_1 до Мелітопольського обєднаного управління Пенсійного фонду в Запорізькій області про визнання діяльності протиправною та зобовязання вчинити певні дії передано за підсудністю до Донецького окружного адміністративного суду.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 06.11.2018 У задоволені позову ОСОБА_1 до Мелітопольського обєднаного управління Пенсійного фонду в Запорізькій області про визнання діяльності протиправною та зобовязання вчинити певні дії відмовлено повністю.

05.04.2019 позивач звернулась до Мелітопольського об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області із заявою про призначення пенсії по втраті годувальника з ІНФОРМАЦІЯ_1 та перерахунку раніше призначеної пенсії з урахуванням розміру заробітної плати ОСОБА_2 визначеної у довідках, виданих Прокуратурою Запорізької області від 29.08.2016 року № 18-658 вих. -16, та від 09.09.2016 року №18-707 вих. 16.

Повідомленням Мелітопольського об`єднаного управління Пенсійного фонду в Запорізькій області від 10.04.2019 №1887 позивача було повідомлено про відмову в перерахунку пенсії у зв`язку з втратою годувальника з ІНФОРМАЦІЯ_1.

В якості підстави для відмови, Мелітопольським об`єднаним управлінням Пенсійного фонду в Запорізькій області зазначено те, що факт перебування позивача на утриманні померлого чоловіка з 01.01.2006 до дня його смерті - ІНФОРМАЦІЯ_1, як зазначено у рішення Дзержинського міського районного суду Донецької області від 05.02.2018, не є підставою для розгляду питання про призначення пенсії у зв`язка з втратою годувальника з дати смерті, та як це не вважається, що позивач був «непрацездатним». Також у повідомленні зазначено, що позивач пенсійного віку не досяг, інвалідності на той час не було встановлено.

Позивач, не погоджуючись з такими діями відповідача та вважаючи їх такими, що порушують його права та законні інтереси, звернувся із даним позовом до суду.

Щодо вимоги позивача про зобов`язання відповідача здійснити з ІНФОРМАЦІЯ_1 призначення, перерахунок та виплату ОСОБА_1 пенсії по втраті годувальника на підставі рішення Дзержинського міського суду Донецької області від 05 березня 2018 року, відповідно до ст. 50-1 Закону України «Про Прокуратуру», в редакції яка діяла на час призначення пенсії, в розмірі 60 % від перерахованої пенсії її померлого чоловіка старшого радника юстиції Чернобильського Володимира Олександровича 90 % від розміру його місячної заробітної плати, зазначених в довідках Прокуратури Запорізької області, матеріалів пенсійної справи, суд зазначає наступне.

У відповідності до положень статті 46 Конституції України громадянам гарантоване право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 року № 1697-VII, який набрав чинності 15.07.2015 року, а саме, ч.19 ст. 86, пенсія у зв`язку з втратою годувальника призначається непрацездатним членам сім`ї прокурора або слідчого, які були на його утриманні на момент смерті (при цьому дітям пенсія призначається незалежно від того, чи були вони на утриманні годувальника), за наявності у померлого годувальника стажу роботи в органах прокуратури не менше 10 років, у розмірі 60 відсотків середньомісячного (чинного) заробітку на одного члена сім`ї, 70 відсотків - на двох і більше членів сім`ї. До непрацездатних членів сім`ї померлого прокурора або слідчого належать особи, зазначені у статті 36 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

Відповідно до ч. 1 ст. 36 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» пенсія у зв`язку з втратою годувальника призначається непрацездатним членам сім`ї померлого годувальника, які були на його утриманні, за наявності в годувальника на день смерті страхового стажу, який був би необхідний йому для призначення пенсії по III групі інвалідності, а в разі смерті пенсіонера або осіб, зазначених у частині другій статті 32 цього Закону, а також у разі смерті (загибелі) особи внаслідок поранення, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров`я, одержаних під час участі у масових акціях громадського протесту в Україні з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року за євроінтеграцію та проти режиму Януковича (Революції Гідності), - незалежно від тривалості страхового стажу. При цьому дітям пенсія у зв`язку з втратою годувальника призначається незалежно від того, чи були вони на утриманні годувальника.

Батьки і чоловік (дружина) померлого, які не були на його утриманні, мають право на пенсію у зв`язку з втратою годувальника, якщо втратили джерело засобів до існування.

Непрацездатні члени сім`ї особи, зниклої безвісти, у порядку, передбаченому Законом України "Про правовий статус осіб, зниклих безвісти", які були на її утриманні, незалежно від тривалості страхового стажу годувальника, мають право на пенсію у зв`язку з втратою годувальника у порядку, встановленому цим Законом, якщо інше не передбачено Законом України "Про правовий статус осіб, зниклих безвісти".

Частиною 2 визначено, що непрацездатними членами сім`ї, зокрема, вважаються чоловік (дружина), батько, мати, якщо вони є особами з інвалідністю або досягли пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону.

Згідно з ч. 3 вищевказаного Закону до членів сім`ї, які вважаються такими, що були на утриманні померлого годувальника, відносяться особи, зазначені в частині другій цієї статті, якщо вони:

1) були на повному утриманні померлого годувальника;

2) одержували від померлого годувальника допомогу, що була для них постійним і основним джерелом засобів до існування.

Члени сім`ї померлого годувальника, для яких його допомога була постійним і основним джерелом засобів до існування, але які й самі одержували пенсію, мають право, за бажанням, перейти на пенсію у зв`язку з втратою годувальника.

Із матеріалів справи судом встановлено, що позивачу з 21.10.2009 було призначено пенсію по інвалідності відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», на підставі виписки із акту огляду МСЕК до довідки серії АД № 127944 від 18.11.2019 про встановлення другої групи інвалідності загального захворювання.

На підставі особистої заяви від 18.11.2009 та наданими всіма необхідними документами, які були передбачено чинним пенсійним законодавством Позивача було переведено на пенсію у зв`язку із втратою годувальника в розмірі 60% від чинної заробітної плати чоловіка - прокурора м. Мелітополя, який помер ІНФОРМАЦІЯ_1 , відповідно до Закону України «Про прокуратуру» від 05.11.1991 року № 1789.

На момент смерті чоловіка, позивачу, яка народилася у 1966 році, виповнилося лише 42 роки. Ні за станом здоров`я, ні за віком вона не була непрацездатною.

Вказана обставина переконливо свідчить про відсутні правових підстав для призначення пенсії у зв`язку з втратою годувальника з дня смерті годувальника.

Таким чином, відповідачем, як суб`єктом владних повноважень правомірно відмовлено у призначенні позивачу пенсії у зв`язку з втратою годувальника з дня смерті годувальника - ІНФОРМАЦІЯ_1.

Щодо вимоги про зобов`язання відповідача здійснити перерахунок пенсії чоловіка позивача старшого радника юстиції, який був звільнений з посади прокурора м. Мелітополь у зв`язку з виходом на пенсію, відповідно до ст. 50-1 Закону України Про Прокуратуру (в редакції, яка діяла на час призначення пенсії), в розмірі 90 % від розміру місячної заробітної плати, з урахуванням чину, посади та стажу, який складає в органах прокуратури Запорізької області 33 роки 05 місяців 09 днів, на підставі матеріалів пенсійної справи, довідок прокуратури Запорізької області, починаючи з ІНФОРМАЦІЯ_1, зобов`язання відповідача здійснити перерахунок пенсії на підставі довідок, виданих Прокуратурою Запорізької області від 29.08.2016 року № 18-658 вих.-16, та від 09.09.2016 року №18-707 вих.16, на ім`я ОСОБА_2 в розмірі 90 % від розміру місячної заробітної плати, починаючи з 01.12.2015 року та зобов`язання відповідача здійснити з 01.12.2015 року перерахунок та виплату позивачу пенсії по втраті годувальника відповідно до ст. 50-1 Закону України «Про Прокуратуру» (в редакції, яка діяла на час призначення пенсії) в розмірі 60 % від перерахованої пенсії мого померлого чоловіка - старшого радника юстиції Чернобильського Володимира Олександровича 90 % від розміру його місячної заробітної плати, зазначеної у довідках, виданих Прокуратурою Запорізької області від 29.08.2016 року № 18-658 вих.-16, та від 09.09.2016 року №18-707 вих.16, суд зазначає таке.

Статтею 44 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» встановлено порядок звернення за призначенням (перерахунком) пенсії, відповідно до якого заява про призначення (перерахунок) пенсії або про її відстрочення та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.

Частиною п`ятою статті 45 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» визначено, що документи про призначення (перерахунок) пенсії розглядає територіальний орган Пенсійного фонду та не пізніше 10 днів з дня їх надходження приймає рішення про призначення (перерахунок) або про відмову в призначенні (перерахунку) пенсії.

Питання щодо подання та оформлення документів для призначення пенсій урегульовано Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 №22-1 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 за №1566/11846) (далі - Порядок №22-1).

Згідно пункту 1.5 Порядку №22-1 заява про переведення з одного виду пенсії на інший, про перерахунок пенсії, про виплату пенсії у зв`язку з виїздом на постійне місце проживання за кордон, поновлення виплати пенсії, про виплату частини пенсії на непрацездатних членів сім`ї особи, яка перебуває на повному державному утриманні, про виплату пенсії за довіреністю, термін дії якої більше одного року, через кожний рік дії такої довіреності, подається пенсіонером особисто або його законним представником до органу, що призначає пенсію, за місцем перебування на обліку як одержувача пенсії.

Відповідно до пункту 2.7 Порядку №22-1 до заяви про перерахунок пенсії у зв`язку з урахуванням страхового стажу (заробітної плати) після призначення пенсії, у зв`язку зі зміною кількості членів сім`ї, а також в інших випадках, які спричиняють збільшення чи зменшення розміру пенсії, надаються документи, передбачені підпунктом 2-4 пункту 2.1, пунктом 2.6 цього розділу.

Пунктом 4.1. Порядку №22-1 передбачено, що орган, що призначає пенсію, розглядає питання про призначення пенсії, перерахунок та поновлення виплати раніше призначеної пенсії, а також про переведення з одного виду пенсії на інший при зверненні особи з відповідною заявою (додаток 2). Заяви про переведення з одного виду пенсії на інший, про перерахунок пенсії й поновлення виплати раніше призначеної пенсії приймаються органом, що призначає пенсію, за наявності в особи всіх необхідних документів.

Відповідно до пункту 4.3. Порядку №22-1 не пізніше 10 днів після надходження заяви та за наявності документів, необхідних для призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший та поновлення виплати пенсії (у тому числі документів, одержаних відповідно до абзацу 2 підпункту 3 пункту 4.2 цього розділу), орган, що призначає пенсію, розглядає подані документи та приймає рішення щодо призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший, поновлення раніше призначеної пенсії без урахування періоду, за який відсутня інформація про сплату страхових внесків до Пенсійного фонду України.

Аналіз наведених норм права дозволяє дійти висновку, що підставою для вчинення дій, спрямованих на перерахунок пенсії, є відповідна заява особи та додані до неї необхідні документи, подані до уповноваженого органу Пенсійного фонду України в установленому порядку.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом України у постанові від 06.12.2016 у справі № 2-а-4639/11/2414.

ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 помер, що підтверджується копією свідоцтва про смерть серія НОМЕР_2 у зв`язку з чим вимоги порядку Порядок №22-1 щодо перерахунку пенсії не виконуються.

Разом з цим, з досліджених письмових доказів встановлено, що в матеріалах справи відсутнє будь-яке рішення відповідача про відмову в проведенні перерахунку пенсії позивачу саме з 01.12.2015, а також відсутні докази на підтвердження звернення позивача з відповідною заявою до відповідача з метою перерахунку пенсії.

З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку щодо наявності підстав для відмови у задоволенні позову, оскільки позивач в порядку, встановленому Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та Порядком №22-1 до органу Пенсійного фонду України з заявою встановленого зразка про проведення перерахунку пенсії з 01.12.2015 не звертався, відповідно відповідачем не приймалось рішення про відмову у здійсненні перерахунку пенсії, а тому вимоги до відповідача в цій частині є передчасними.

Після детального з`ясування обставин справи та аналізу законодавчих норм, суд приходить до висновку, що у зв`язку з відсутністю правових підстав для призначення пенсії у зв`язку з втратою годувальника з дня смерті годувальника, враховуючи не дотримання позивачем порядку, який передує здійсненню перерахунку пенсії, а саме, самостійного звернення з заявою затвердженої форми, що є підставою для проведення перерахунку пенсії та відсутності відмови відповідача у здійснені відповідного перерахунку, відсутні й правові підстави зобов`язувати суб`єкта владних повноважень перераховувати пенсію в подальшому.

Враховуючи недоведеність позивачем наявності спору та неврегульованого питання між ним та суб`єктом владних повноважень з приводу призначення та перерахування пенсії, - відсутні підстави для задоволення позову.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до статті 139 КАС України відсутні правові підстави для повернення судового збору позивачу чи його стягнення з відповідача на користь позивача, тому це питання судом не вирішується.

Враховуючи вищезазначене, та керуючись статтями 77, 90, 241, 243-246, 255 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ІПН НОМЕР_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (пр.Соборний, буд. 158-Б, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69057, код ЄДРПОУ 20490012) про визнання дій протиправними та зобов`язати вчинити певні дії, - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Відповідно до п.п. 15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення складено в повному обсязі та підписано 28.12.2019.

Суддя А.В. Сіпака

Джерело: ЄДРСР 86791431
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку