open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 640/22071/18
Моніторити
Ухвала суду /07.11.2022/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /05.09.2022/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /22.12.2021/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /16.12.2021/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /08.04.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /08.04.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.12.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /18.12.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /01.12.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /13.10.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /11.09.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /11.09.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /28.07.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.06.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /14.05.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /26.12.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /21.01.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва
emblem
Справа № 640/22071/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /07.11.2022/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /05.09.2022/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /22.12.2021/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /16.12.2021/ Окружний адміністративний суд міста Києва Постанова /08.04.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /08.04.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.03.2021/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.12.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /18.12.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /01.12.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /13.10.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /11.09.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /11.09.2020/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /28.07.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.06.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /14.05.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /26.12.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва Ухвала суду /21.01.2019/ Окружний адміністративний суд міста Києва

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 грудня 2019 року м. Київ №640/22071/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Костенка Д.А., розглянув-ши у письмовому провадженні справу за позовом ОСОБА_1 до Київської міської ради про визнання бездіяльності протиправною,

в с т а н о в и в:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить визнати протиправною без-діяльність відповідача та зобов`язати його прийняти рішення про надання позивачу направ-лення на безоплатне зберігання транспортного засобу на підземній автостоянці, розташо-ваній на вулиці Сім`ї Стешенків, 7, з 01.01.2019.

Підставою позову є те, що відповідно до п. 13 Порядку надання пільг водіям з інвалід-ністю, водіям, які перевозять осіб з інвалідністю, у тому числі транспортними засобами, що належать громадським організаціям осіб з інвалідністю, підприємствам, установам, організа-ціям, які провадять діяльність у сфері соціального захисту населення, на безоплатне парку-вання і зберігання транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 №585, Управління праці та соціального захисту населення Святошин-ської районної у місті Києві державної адміністрації (далі - УПСЗН) листом від 02.10.2018 №107-35/7049 направило на розгляд Київміськради пакет документів, необхідний для забез-печення позивача безоплатним зберіганням транспортного засобу на підземній автостоянці Дочірнього підприємства "Київтранспарксервіс 1" ПрАТ "Холдингова компанія Київміськ-буд", а 23.11.2018 позивач звернувся до секретаря Київміськради із скаргою щодо не ви-дання відповідного направлення. Відповідач не прийняв відповідного рішення, доручивши надання відповіді Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, який всупереч ст. 40 Конституції України та ст. 15 Закону України "Про звернення громадян" у листі від 05.11.2018 №053-9575 не надав обґрунтованої відповіді та не пояснив причин відмови в наданні рішення. Вважає, що відповідач допустив протиправну бездіяльність у прийнятті рішення за зверненням УПСЗН.

Відповідач подав відзив, в якому просить відмовити в позові. Заперечує проти пору-шення вимог Закону України "Про звернення громадян", посилаючись на те, що позивача у письмовій формі було повідомлено про результати розгляду його звернення листами Депар-таменту транспортної інфраструктури КМДА від 05.11.2018 №053-9575 та від 10.12.2018 №053-08/13-5044(е)-10718. Заперечує проти допущення протиправною бездіяльності щодо прийняття рішення про надання відповідного направлення, оскільки місце для паркування транспортного засобу позивача по вул. Сім`ї Стешенків, 7 за КП "Київтранспарксервіс" не закріплено. Вважає, що позивач хоче безпідставно отримати направлення на паркувальне місце за вказаною адресою, яке належить на праві приватної власності іншій організації.

Позивач подав відповідь на відзив, в якій зазначив, що заперечення відповідача не спростовують наведених ним у позові обставин. Хибним вважає твердження відповідача щодо переходу права власності, оскільки це питання стосується витрат на зберігання транспортного засобу.

Розглянувши матеріали справи, суд дійшов встановив наступні обставини та відпо-відні їм правовідносини.

Як повідомлено позивачу у листі УПСЗН від 04.10.2018 №15295/35-01/17, копія якого наявна у справі, листом Святошинської районної у місті Києві державної адміністрації від 02.10.2018 №107-35/7049 на розгляд до Київміськради направлено пакет документів, необ-хідний для забезпечення позивача безоплатним зберіганням транспортного засобу на авто-стоянці ДП "Київтранспарксервіс-1", розташованій на вулиці Сім`ї Стешенків, буд. 7, а саме: заяву; копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу; копію довідки МСЕК про інва-лідність; копію пенсійного посвідчення; копію посвідчення на право керування транспорт-ним засобом; копію паспорта.

Позивач звернувся із скаргою до секретаря Київміськради від 23.11.2018, в якій зазначив про відсутність направлення Київміськради щодо безоплатного зберігання транс-портного засобу в підземному паркінгу ДП "Київтранспарксервіс-1" ПрАТ "ХК "Київміськ-буд" та просив прискорити надання направлення.

Листом Департаменту транспортної інфраструктури КМДА від 10.12.2018 №053-08/В-5044(е)-10718, копія якого наявна у справі, позивачу надано копію відповіді, адресованої позивачу та Святошинській районній у місті Києві державній адміністрації від 05.11.2018 №053-9575.

Згідно з копією листа Департаменту транспортної інфраструктури КМДА від 05.11.2018 №053-9575 позивачу повідомлено про те, що за КП "Київтранспарксервіс" не закріплено пакувальних майданчиків на вул. Сім`ї Стешенків, 7, а також про те, що вказане підприємство не надає послуг із зберігання транспортних засобів. Позивачу рекомендовано звернутися до керівництва паркінгу з наданням документів, що дають право на отримання відповідних пільг.

Спірні правовідносини виникли у сфері соціального захисту осіб з інвалідністю і по-в`язані із забезпеченням такої особи направленням для безоплатного зберігання транспорт-них засобів.

Статтею 30 Закону України від 21.03.1991 №875-XII "Про основи соціальної захище-ності осіб з інвалідністю в Україні" встановлено, що на всіх автостоянках незалежно від форми власності, які є суб`єктами господарської діяльності чи належать цим суб`єктам, на яких надаються послуги із зберігання транспортних засобів, що належать громадянам (крім автостоянок - гаражних кооперативів), і охороняються, облаштовуються місця для безоплат-ного зберігання (за рахунок коштів місцевих бюджетів) транспортних засобів, зазначених у частині шостій цієї статті. Кількість місць на автостоянці для безоплатного зберігання транс-портних засобів встановлюється за поданням відповідного органу місцевого самоврядування відповідно до потреби з позначенням цих місць дорожніми знаками та відповідною розміткою.

Порядок надання пільг власникам транспортних засобів, зазначених у частині шостій цієї статті, на безоплатне паркування на спеціально обладнаних чи відведених майданчиках для паркування та на безоплатне зберігання на автостоянках, на яких надаються послуги щодо зберігання транспортних засобів (крім автостоянок - гаражних кооперативів), визна-чається Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 9 Порядку надання пільг водіям з інвалідністю, водіям, які перевозять осіб з інвалідністю, у тому числі транспортними засобами, що належать громадським організаціям осіб з інвалідністю, підприємствам, установам, організаціям, які провадять діяльність у сфері соціального захисту населення, на безоплатне паркування і зберігання транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 №585 (далі - Порядок №585) визначено, що підставою для надання на автостоянці місця для безоплатного збері-гання транспортних засобів водіїв та організацій є видане органом місцевого самоврядування направлення, адресоване її власникові, у якому, зокрема, зазначаються марка і номерний знак такого транспортного засобу.

Згідно з п. 10 Порядку №585 для отримання права на користування місцем для безоплатного зберігання транспортного засобу на автостоянці водії подають до районного органу соціального захисту населення за зареєстрованим місцем проживання такі документи:

заяву, заповнену водієм із зазначенням місця розташування автостоянки, на якій заявник виявив намір отримати місце для безоплатного зберігання транспортного засобу;

копію паспорта водія (з пред`явленням оригіналу);

копію пенсійного посвідчення або посвідчення отримувача державної соціальної допо-моги, що виплачується замість пенсії, або посвідчення особи, яка одержує державну соціаль-ну допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю", або довідку для отримання пільг особами з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу, в яких міститься запис про інвалідність (з пред`явленням оригіналу);

копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (з пред`явленням оригіналу);

копію посвідчення на право керування транспортним засобом відповідної категорії (з пред`явленням оригіналу).

Згідно з п. 13 Порядку №585 районний орган соціального захисту населення на під-ставі заяви про надання права на користування місцем для безоплатного зберігання транс-портного засобу на автостоянці:

реєструє заяву у спеціальному журналі;

перевіряє достовірність відомостей, що містяться у поданих документах;

перевіряє наявність у пенсійному посвідченні або посвідченні отримувача державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, або посвідченні особи, яка одержує державну соціальну допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю", або довідці для отримання пільг особами з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу, запису про інвалідність особи з інвалідністю - для водіїв;

перевіряє наявність у статутах (положеннях) організацій інформації про провадження діяльності з надання послуг особам з інвалідністю - для організацій;

проводить вибіркову перевірку належності осіб, яким надавалися послуги з перевезення, до водіїв на підставі використання відомостей Централізованого банку даних з проблем інвалідності та з урахуванням потреби зазначеної категорії осіб у реабілітаційних заходах, а також телефонне опитування таких осіб;

подає у двотижневий строк з дати находження всіх належним чином оформлених документів органові місцевого самоврядування інформацію про наявність підстав для видачі заявникові направлення на безоплатне зберігання транспортного засобу на автостоянці або надсилає мотивовану відмову.

Пунктом 14 Порядку №585 передбачено, що орган місцевого самоврядування на основі поданої районним органом соціального захисту населення інформації приймає у місячний строк рішення щодо видачі водіям та організаціям направлення на безоплатне зберігання транспортного засобу на автостоянці, місце розташування якої задовольняє заяв-ника. У направленні обов`язково зазначаються прізвище, ім`я, по батькові заявника та місце розташування автостоянки.

Як вбачається із встановлених судом обставин цієї справи, позивач звернувся до районного органу соціального захисту населення з відповідною заявою, до якої додав необ-хідні документи для отримання права на користування місцем для безоплатного зберігання транспортного засобу за бажаною адресою.

Районний орган соціального захисту населення відповідно до п. 13 Порядку №585 мотивовану відмову позивачу не надсилав, натомість пакет документів надіслав на розгляд до Київміськради. Вказані обставини ніким з учасників не заперечувалися і не спростову-валися та дають суду підстави для висновку про те, що районним органом соціального захисту населення підтверджено наявність у позивача підстав для отримання відповідного направлення.

Відповідач не надав доказів прийняття ним у місячний строк відповідно до п. 14 Порядку №585 рішення щодо видачі позивачу направлення на безоплатне зберігання транс-портного засобу на вказаній ним автостоянці (паркінгу).

Посилання відповідача у відзиві на те, що єдиним оператором з паркування транс-портних засобів у м. Києві є КП "Київтранспарксервіс", за яким місце для паркування транс-портних засобів по вул. Сім`ї Стешенків, 7 не закріплено, на підтвердження чого відповідач надав витяг з переліку паркувальних майданчиків, які закріплені за КП "Київтранспарксер-віс" у Святошинському районі м. Києва, суд не бере до розгляду і відхиляє, оскільки пакет документів позивача стосувався не вказаного відповідачем комунального підприємства, а Дочірнього підприємства "Київтранспарксервіс 1" Приватного акціонерного товариства "Холдингова компанія "Київміськбуд", щодо якого жодних заперечень не наведено.

Міркування відповідача про те, що позивач хоче безпідставно отримати направлення на паркувальне місце за вказаною адресою, яке належить на праві приватної власності іншій організації, не заслуговують на увагу суду, оскільки такий порядок, підстави і спосіб отри-мання направлення прямо передбачені Порядком №585.

Інших аргументованих доводів і доказів на спростування вимог позивача відповідачем не зазначено.

Отже, заперечення відповідача не спростовують доводів позивача і наданих ним дока-зів, які свідчать про допущення відповідачем бездіяльності щодо не прийняття у місячний строк рішення про видачу позивачу направлення на безоплатне зберігання транспортного засобу на вказаній ним автостоянці (паркінгу), чим порушено право позивача на вказане безоплатне зберігання транспортного засобу, передбачене ст. Закону України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні".

Зважаючи на те, що відповідач, який заперечує проти позову і на якого покладено тягар доведення правомірності його рішень, дій, бездіяльності, не довів відсутність проти-правної бездіяльності, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення вимоги цієї вимоги.

Щодо вимоги про зобов`язання відповідача прийняти відповідне рішення про надання позивачу направлення на безоплатне зберігання транспортного засобу на підземній авто-стоянці, розташованій на вулиці Сім`ї Стешенків, 7, з 01.01.2019, то дана вимога не може бути задоволена, зважаючи на те, що відповідач, фактично пакет документів не розглядав і рішення з цього приводу не приймав, направивши на розгляд до Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, тобто свої дискреційні повноваження не реалізував.

За таких обставин, суд вважає, що належним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання відповідача на засіданні розглянути питання про надання позивачу направлення на безоплатне зберігання транспортного засобу на підземній автостоянці, розташованій на вулиці Сім`ї Стешенків, 7, з 01.01.2019.

Окремо суд зауважує, що посилання позивача на положення ст. 40 Конституції України і ст. 15 Закону України "Про звернення громадян", а також заперечення відповідача з посиланням на надання відповіді на його звернення листами Департаменту транспортної інфраструктури, суд не бере до розгляду, оскільки суть спору і стверджуване позивачем порушене право стосуються бездіяльності саме відповідача з прийняття рішення про надання позивачу відповідного направлення, а не права позивача на розгляд його звернення і отри-мання відповіді на нього. До того ж, відповідь навалася не відповідачем, а, як вже зазначено, Департаментом транспортної інфраструктури КМДА, що є окремою юридичною особою і не є учасником справи.

Позивач звільнений від сплати судового збору на підставі п. 9 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про судовий збір", оскільки є інвалідом 2 групи; інших судових витрат сторонами не заяв-лялося, тому їх розподіл судом не проводиться.

Керуючись ст.ст. 2, 90, 241-246, 257-263 КАС України, суд

в и р і ш и в:

1. Задовольнити адміністративний позов ОСОБА_1 частково.

2. Визнати протиправною бездіяльність Київської міської ради щодо не прийняття рішення про видачу ОСОБА_1 направлення на безоплатне зберігання транспортного засобу на автостоянці, розташованій на вулиці Сім`ї Стешенків, 7, у м. Києві з 01.01.2019.

3. Зобов`язати Київську міську раду у місячний строк з дня набрання цим рішення законної сили розглянути на своєму засіданні питання про надання ОСОБА_1 направлення на безоплатне зберігання транспортного засобу на підземній автостоянці, розташованій на вулиці Сім`ї Стешенків, 7, у м. Києві з 01.01.2019.

4. Відмовити ОСОБА_1 у задоволенні позову в іншій частині.

Позивач : ОСОБА_1 ;

АДРЕСА_1 ; паспорт НОМЕР_1 , виданий Жовтневим РУ ГУ МВС України в м. Києві 15.12.1998.

Відповідач : Київська міська рада;

01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 00022527.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.

Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду в порядку, встановленому ст.ст. 293-297 КАС України. Апеляційна скарга подається протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Дата рішення є днем складення його у повному обсязі.

Суддя Д.А. Костенко

Джерело: ЄДРСР 86744148
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку