open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 грудня 2019 р.

Справа № 440/3010/19

Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Бегунца А.О.,

Суддів: Рєзнікової С.С. , Старостіна В.В. ,

за участю секретаря судового засідання Машури Г.І.,

представника позивача Волкова Д.В.,

представників відповідача Максимішиної І.І., Марченко І.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 16.10.2019 року, головуючий суддя І інстанції: О.В. Гіглава, вул. Пушкарівська, 9/26, м. Полтава, 36039, повний текст складено 28.10.19 року по справі № 440/3010/19

за позовом Комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради

до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області

про визнання протиправним та скасування припису,

ВСТАНОВИВ:

Позивач , Комунальне підприємство "Джерело" Новосанжарської селищної ради, звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області (далі - відповідач) про визнання протиправним та скасування припису від 30.05.2019 №016 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області.

Позовні вимоги мотивує тим, що рішення від 16.04.2019 №62 прийнято з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України "Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги" від 01.06.2011 №869 в редакції постанови від 03.04.2019 №291 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 р. №869". Зауважує, що набрання чинності змінами до постанови відбулося 01.05.2019, а відповідно до пункту 3 рішення виконавчого комітету Новосанжарської селищної ради тарифи було введено в дію через 15 днів із моменту їх оприлюднення в друкованих засобах масової інформації (дата оприлюднення 19.04.2019 в газеті "Світлиця" №47-49), а саме, 06.05.2019. В пункті 15 постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010 "Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів" в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 №318 та в пункті 16 постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010 "Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів" в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 №318 відсутні зазначені в приписі відсотки планової виробничої собівартості. Постанова Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010 в редакції від 27.03.2019 набрала чинності 01.05.2019. При проведенні розрахунку тарифів комунальне підприємство врахувало зазначені зміни, та введення в дію тарифу відбулося 06.05.2019, тобто після набрання чинності постанови Кабінету Міністрів України №318. Витрати з утримання звалища були враховані відповідно до абзацу 2 пункту 8 Порядку формування тарифів на послуги з поводження побутовими відходами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010 в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.03.2019 №318. Вказане свідчить про те, що підприємство не порушувало чинного законодавства України щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 16.10.2019 вказаний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано припис Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області №016 від 30 травня 2019 року про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, згідно з якою апелянт просить суд скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог, посилаючись на порушення судом при вирішенні справи норм матеріального та процесуального права.

Зокрема, апелянт посилався на те, що суд першої інстанції виходив з положень ст. 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", проте не звернув увагу на положення п.2 ч.1 ст.7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" від 24.06.2004 №1875-ІV, п.2 ч.3 ст.4 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" від 09.11.2017 №2189-VIII, ч.2 ст.2, ч.1 ст.5, ч.1 ст.10, ч.1, ч.2 ст.11, п.15 ч.1 ст.26, ч.9 ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому він просить суд апеляційної інстанції залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

В судовому засіданні суду апеляційної інстанції 24.12.2019 представники сторін підтримали свої правові позиції по справі.

Колегія суддів заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, перевіривши в межах доводів апеляційної скарги рішення суду першої інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що КП "Джерело" Новосанжарської селищної ради (код ЄДРПОУ 40842653) є юридичною особою, зареєстрованою в установленому законом порядку 19.09.2016 за №1 574 102 0000 000831, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. До видів діяльності підприємства за КВЕД відноситься - 38.11 збирання безпечних відходів; 38.21 оброблення та видалення безпечних відходів.

Згідно з підпунктом 10 пункту 4 Положення про Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Держпродспоживслужби від 04.08.2017 №647, відповідач здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням вимог формування, встановлення та застосування державних регульованих цін .

До управління надійшло колективне звернення гр. ОСОБА_1 та інших громадян щодо порушення КП "Джерело" Новосанжарської селищної ради їх законних прав.

Листом від 21.05.2019 №3805-05/21235-03 Міністерство економічного розвитку і торгівлі надало погодження на проведення позапланового заходу державного нагляду щодо КП "Джерело" Новосанжарської селищної ради з питань дотримання останнім вимог порядку формування, встановлення та застосування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами на підставі колективного звернення фізичних осіб.

24.05.2019 за підписом начальника ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області Г.І. Пікуль видано наказ про проведення позапланової перевірки №1505-ОД, яким наказано головним спеціалістам відділу контролю за регульованими цінами ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області Тагільцевій Т.І., Климко О.М., Валявській ОСОБА_2 у період з 28.05.2019 по 10.06.2019 провести позапланову перевірку КП "Джерело" Новосанжарської селищної ради з питань дотримання вимог законодавства при формуванні, встановленні та застосуванні тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами (тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів та вивезення рідких побутових відходів) в межах компетенції ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області.

24.05.2019 за номером №018 начальником ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області Г.І. Пікуль оформлено направлення на проведення позапланової перевірки.

У період з 28.05.2019 по 29.05.2019 головними спеціалістами відділу контролю за регульованими цінами ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області Тагільцевій Т.І., Климко О.М., Валявській Ю.Г. проведено позапланову перевірку дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін КП "Джерело" Новосанжарської селищної ради.

За результатами перевірки складено акт перевірки №018 дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін КП "Джерело" Новосанжарської селищної ради. Примірник вказаного акту 29.05.2019 вручено в.о. начальника підприємства Борт С.Л., про що свідчить відповідна відмітка на примірнику акту перевірки.

За змістом вказаного акту в ході перевірки встановлено, що рішенням від 16.04.2019 №62 Новосанжарської селищної ради встановлені тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення в розмірі 21,25 грн з одного чоловіка та інших споживачів в розмірі 127,20 грн за 1 м3 та вивезення рідких побутових відходів для населення – 100,00 грн за 1 м3, для бюджетних та інших споживачів – 100,00 грн за 1 м3.

Пунктом 8 постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010 "Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів", зі змінами та доповненнями в редакції зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 №870 передбачено, що тарифи на послуги визначаються окремо за кожною операцією поводження з побутовими відходами та за видами побутових відходів (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, небезпечні). Підприємство в розрахунок тарифу з вивезення твердих побутових відходів для населення врахувало витрати з утримання звалища 12,00 грн за 1 куб.м.

Пунктом 15 постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010 "Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів" зі змінами та доповненнями, в редакції зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 №870 передбачено, що адміністративні витрати включають до тарифів у розмірі, що не перевищує 15% планової виробничої собівартості, фактично розраховано 27%. Аналогічно, пунктом 16 постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010 "Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів", зі змінами та доповненнями, в редакції зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 №870 передбачено, що витрати на збут включаються до тарифів у розмірі, що не перевищує 5% планової виробничої собівартості, фактично розраховано 10,1%.

Не погодившись із висновками акту перевірки позивач подав заперечення на вказаний акт, за результатами розгляду яких ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області підтвердило правильність висновків акту та проведення перевірки спеціалістами управління з дотриманням вимог чинного законодавства.

На підставі вказаних висновків акту перевірки управлінням відносно КП "Джерело" Новосанжарської селищної ради складено припис від 30.05.2019 №016 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

За змістом даного припису від КП "Джерело" Новосанжарської селищної ради вимагалося:

- в місячний термін провести розрахунки економічно обґрунтованих тарифів на вивезення твердих побутових відходів та надати їх на встановлення до Новосанжарської селищної ради;

- в триденний термін з моменту виконання припису повідомити Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області про вжиті заходи.

Позивач не погодився з прийнятим приписом від 30.05.2019 №016 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, в зв`язку з чим оскаржив його до суду.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що викладені у приписі від 30.05.2019 №016 вимоги суперечать положенням Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V (далі – Закон №877-V).

За приписами статті 6 Закону №877-V підставами для здійснення позапланових заходів є, зокрема, звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу. У такому разі перед початком здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі, крім документів, передбачених цим Законом, додатково копію погодження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу на проведення такої перевірки. Суб`єкти господарювання мають право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю), якщо вони не пред`явили документи, передбачені цим абзацом.

Частини 7, 8 статті 7 Закону №877-V визначають, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

У спірному випадку підставою для винесення управлінням оскаржуваного припису від 30.05.2019 №016 слугували висновки про економічну необґрунтованість розрахованих тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів по КП "Джерело" Новосанжарської селищної ради, які подані останнім на затвердження Виконавчому комітету Новосанжарської селищної ради згідно з клопотанням від 11.04.2019 №115.

Згідно з частинами 2, 3 статті 12 Закону України "Про ціни і ціноутворення" від 21.06.2012 №5007-VІ державні регульовані ціни повинні бути економічно обґрунтованими (забезпечувати відповідність ціни на товар витратам на його виробництво, продаж (реалізацію) та прибуток від його продажу (реалізації). Зміна рівня державних регульованих цін здійснюється в порядку і строки, що визначаються органами, які відповідно до цього Закону здійснюють державне регулювання цін.

Відповідно до статті 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" від 24.06.2004 №1875-ІV (чинного на момент проведеного позивачем розрахунку тарифів в квітні 2019 року) до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону.

За змістом статті 13 вказаного Закону залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на:

1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), газопостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо);

2) послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо);

3) послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо);

4) послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд (заміна та підсилення елементів конструкцій та мереж, їх реконструкція, відновлення несучої спроможності несучих елементів конструкцій тощо).

Частиною 2 статті 14 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" ціни/тарифи на комунальні послуги та послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій формуються і затверджуються центральними органами виконавчої влади, національними комісіями, що здійснюють державне регулювання у відповідних сферах, та органами місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень, визначених законом.

Згідно з приписами статті 31 цього Закону порядок формування тарифів на кожний вид житлово-комунальних послуг другої групи (пункт 2 частини першої статті 14 цього Закону) визначає Кабінет Міністрів України.

Органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання).

Як свідчать письмові докази, рішенням виконавчого комітету Новосанжарської селищної ради Новосанжарського району Полтавської області від 16.04.2019 №62 "Про встановлення тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів та вивезення рідких побутових відходів по комунальному підприємству "Джерело" Новосанжарської селищної ради" встановлені тарифи на послуги з вивезення: 1) твердих побутових відходів - для населення в розмірі 21,25 грн з одного чоловіка на місяць, для інших споживачів - 127,20 грн за 1 м3; 2) рідких побутових відходів для населення - 100,00 грн за 1 м3, для бюджетних та інших споживачів - 100,00 грн за 1 м3.

Вказані тарифи, зокрема тарифи на вивезення твердих побутових відходів, розраховані КП "Джерело" на подані на затвердження виконавчого комітету Новосанжарської селищної ради Новосанжарського району Полтавської області 11.04.2019.

Механізм формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів (станом на дату проведених позивачем розрахунків тарифу) визначав Порядок формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010 в редакції зі змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 №870.

Так, згідно з пунктом 8 вказаного Порядку тарифи на послуги визначаються окремо за кожною операцією поводження з побутовими відходами та за видами побутових відходів (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, небезпечні).

Пунктами 11, 15-17 цього Порядку передбачено, що до складу прямих витрат з оплати праці включаються витрати з основної заробітної плати виробничого персоналу, діяльність якого безпосередньо пов`язана з технологічним процесом надання послуг, що визначаються виходячи з чисельності персоналу за штатним розписом, установлених на підприємстві тарифних ставок (окладів), відрядних розцінок для робітників та посадових окладів для керівників, фахівців, технічних службовців.

До складу адміністративних витрат включаються витрати, пов`язані з обслуговуванням та управлінням підприємством, зокрема з:

утриманням апарату управління та персоналу, зайнятого обслуговуванням адміністративної інфраструктури. Такі витрати визначаються виходячи з чисельності за штатним розписом і встановлених на підприємстві ставок (окладів) (основна і додаткова заробітна плата, гарантійні та компенсаційні виплати, внески на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, оплата службових відряджень);

амортизацією основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів адміністративного призначення;

утриманням основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів адміністративного призначення;

оплатою професійних послуг (юридичні, аудиторські), послуг зв`язку, розрахунково-касового обслуговування та інших послуг банків, наданих відповідно до укладених договорів;

сплатою податків і зборів (обов`язкових платежів), крім тих, що включаються до планованої виробничої собівартості послуг.

До складу адміністративних витрат включаються також інші витрати (використання малоцінних і швидкозношуваних предметів, канцелярські витрати, розв`язання спорів у судах, передплата періодичних професійних видань тощо).

Адміністративні витрати включаються до тарифів у розмірі, що не перевищує 15 відсотків планованої виробничої собівартості. Темпи зростання адміністративних витрат не повинні перевищувати визначеного рівня інфляції.

До складу витрат із збуту послуг включаються:

1) витрати з операційної діяльності, безпосередньо пов`язані з наданням послуг, зокрема з: оплатою праці та сплатою внесків на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, оплати службових відряджень персоналу; оплатою інформаційних послуг; виготовленням розрахункових документів;

2) амортизація та утримання основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів, пов`язаних із збутом послуг.

Витрати із збуту послуг включаються до тарифів у розмірі, що не перевищує 5 відсотків планованої виробничої собівартості послуг.

Перевіркою встановлено, що КП "Джерело" в розрахунок тарифу з вивезення твердих побутових відходів для населення та інших споживачів включені витрати з утримання звалища 12,00 грн за 1 куб.м., адміністративні витрати в розмірі, що перевищує 15% планової виробничої собівартості (фактично розраховано 27%), а також витрати на збут в розмірі, що перевищує 5% планової виробничої собівартості (фактично розраховано 10,1%), що суперечить вимогам пункту 8, 15-17 Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010 в редакції зі змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 №870. Фактичні обставини, встановлені в ході перевірки, позивачем не заперечуються.

Колегія суддів зауважує, що не можуть вважатися обґрунтованими посилання позивача на ту обставину, що при розрахунку тарифу з вивезення твердих побутових відходів КП "Джерело" правомірно керувалось приписами Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010, в редакції зі змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 27.03.2018 №318, оскільки в такій редакції Порядок почав діяти з 01.05.2019, а розрахунки тарифів проведено в квітні 2019 року.

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що розрахунки тарифів проведено позивачем з порушенням вимог пункту 8, 15-17 Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010 в редакції зі змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2017 №870. Проведення в квітні 2019 року розрахунку економічно обґрунтованих тарифів на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010 в редакції постанови №318 від 27.03.2019, яка набрала чинності 01.05.2019, є безпідставним.

Водночас, досліджуючи питання правомірності винесення припису від 30.05.2019 №016 у вигляді оформлення останнього з порушенням положень Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" колегія суддів зауважує наступне.

Так, відповідно до положень статті 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, послуги з постачання гарячої води, які встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), транспортні та інші послуги.

Тобто, виходячи з приписів вказаної норми, саме виконавчий комітет Новосанжарської селищної ради Новосанжарського району Полтавської області уповноважений встановлювати в порядку і межах, визначених законодавством, тарифи на побутові, комунальні, транспортні та інші послуги, з урахуванням певних виключень, а саме, тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, послуги з постачання гарячої води встановлюються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Проте, у спірному приписі від 30.05.2019 №016 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін відповідач встановив вимогу до позивача в місячний термін провести розрахунки економічно обґрунтованих тарифів на вивезення твердих побутових відходів та надати їх на встановлення не до належного органу - виконавчого комітету Новосанжарської селищної ради Новосанжарського району Полтавської області, а до Новосанжарської селищної ради, яка згідно зі статтею 28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" не уповноважена встановлювати вказані тарифи.

Таким чином, оскільки викладені у приписі від 30.05.2019 №016 вимоги суперечать положенням Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність та скасування припису ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області від 30.05.2019 №016 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції в повній мір досліджено обставини справи на підставі яких суд прийшов до правильного висновку про задоволення позовних вимог.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Зі змісту частин 1-4 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, оскільки ґрунтуються на невірному трактуванні фактичних обставин та норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини.

Відповідно до пункту першого частини першої статті 315 КАС за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

За змістом частини першої статті 316 КАС суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

Керуючись ст. ст. 243, 250, 310, 315, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області залишити без задоволення.

Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 16.10.2019 року по справі № 440/3010/19 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя

(підпис)

А.О. Бегунц

Судді

(підпис) (підпис)

С.С. Рєзнікова В.В. Старостін

Повний текст постанови складено 27.12.2019 року

Джерело: ЄДРСР 86708137
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку