open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 560/3689/19

РІШЕННЯ

іменем України

27 грудня 2019 року

м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Шевчука О.П. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до Хмельницького окружного адміністративного суду х позовом до Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади Хмельницької області, в якому просить: визнати протиправним та скасувати рішення Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади Хмельницької області №11 від 04.10.2019; зобов`язати Полонську міську раду об`єднаної територіальної громади Хмельницької області надати дозвіл ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення ОСОБА_1 земельної ділянки площею 1,4119 га кад. номер 6823686200:04:004:0498.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що звернулась до Полонської міської Ради ОТГ, із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. До заяви, яка була подана до міської Ради через центр надання адміністративних послуг, позивач долучила всі необхідні матеріали. Однак через 15 днів після звернення, їй надійшов лист від міського голови, про те, що данна заява буде розглянута на черговій сесії Полонської міської Ради яка відбудеться 04 жовтня 2019 року.

Після закінчення засідання сесії, позивача повідомили, що по її заяві рішення не винесено. Таке рішення сесії та позиція міської Ради в цілому суперечить, всім нормам моралі та порушує її Конституційні права.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 18.11.2019 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін.

Від представника відповідача 28.11.2019 надійшов відзив в якому останній зазначає, що рішення 78-ї сесії Полонської міської ради І скликання від 04.10.2019 №11 є актом індивідуальної дії і стосується реалізації прав також інших осіб, зазначених в рішенні. А отже, воно не може бути скасоване в цілому, оскільки лише пункт 6 цього рішення стосується права позивача.

Відповідач вказує, що пунктом 6 рішення 78-ї сесії Полонської міської ради І скликання від 04.10.2019 "Про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок зі зміною цільового призначення" №11 вирішено заяву ОСОБА_1 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення в межах категорії земель за основним цільовим призначенням - землі сільськогосподарського призначення, із земель запасу в землі для ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 6823686200:04:004:0498, площею 1,4119 га, розташованої за межами населених пунктів Прислуцької сільської ради Полонського району Хмельницької області, з метою передачі у приватну власність, перенести на розгляд наступної чергової сесії для детального вивчення.

Тобто, рішення по суті по заяві ОСОБА_1 від 08.07.2019 року Полонською міською радою ще не приймалося. Заява ОСОБА_1 від 08.07.2019 буде винесена на розгляд сесії Полонської міської ради із земельних питань, яка відбудеться 12.12.2019.

Відповідач просить, у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 відмовити.

Від позивача на адресу суду 05.12.2019 надійшла відповідь на відзив в якій остання зазначила, що враховуючи вимоги Закону а саме ст. 118 ЗК України, позивач звернулася до Полонської міської Ради ОТГ про надання їй дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку відповідною площею.

Однак Полонська міська Рада, грубо потураючи норми закону, який передбачає розгляд клопотання в місячний строк, не винесла по даній заяві відповідного рішення.

Більше того, демонструючи свою неповагу до позивача як до особистості та члена громади, проявляючи зневагу до Конституції України та інших Законів передбачаючи виділення земельних ділянок, намагаючись ввести суд в оману, зазначає у відзиві та рішенні сесії, що заява відкладена для детального вивчення. При цьому не вказує, які саме обставини залишились не вивченими. І це при тому, що підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів.

Просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Дослідивши позовну заяву, відзив на позов, а також відповідь на відзив, оцінивши наявні в матеріалах справи належні та допустимі докази у їх взаємозв`язку та сукупності, суд дійшов наступних висновків.

Суд встановив, що 08.07.2019 позивач звернулась до Полонської міської ради ОТГ через центр надання адміністративних послуг із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на земельну ділянку 6823686200:04:004:0498 площею 1,4119 га.

До поданої заяви позивач додала усі необхідні документи.

Позивача було повідомлено листом виконавчого комітету Полонської міської ради ОТГ від 12.07.2019 №2296/2, про те, що подана заява була винесена на розгляд чергової 78-ї сесії І скликання Полонської міської ради ОТГ, яка відбудеться 04 жовтня 2019 року.

Рішенням №11 від 04.10.2019 78-ї сесії І скликання Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади Хмельницької області, зокрема у п.6 було вирішено: заяву гр. ОСОБА_1 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення в межах категорії земель за основним цільовим призначенням - землі сільськогосподарського призначення, із земель запасу в землі ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 6823686200:04:004:0498, площею 1,4119 га, розташованої за межами населених пунктів Прислуцької сільської ради Полонського району Хмельницької області, з метою передачі у приватну власність, перенести на розгляд наступної чергової сесії для детального вивчення.

Позивач вважає, що при винесенні Рішення №11 Полонська міська рада ОТГ Хмельницької області діяла не на підставі та не у спосіб передбачений Конституцією та законами України.

Вважаючи вказане Рішення протиправним, позивач звернулася до суду за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд враховує наступне.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 14 Конституції України земля визнана основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно частини 1 статті 11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Відповідно до пунктів а, б частини 1 статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад; передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

За статтею 83 Земельного кодексу України землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю.

Пунктом 34 частини 1 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад входить вирішення відповідно до закону питань з регулювання земельних відносин.

Відповідно до частини 1, 2 статті 59 вказаного Закону рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень, які приймаються на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу, крім випадків, передбачених цим Законом.

Отже, відповідно до положень вказаних нормативно-правових актів визначено, що за результатами розгляду будь-яких основних питань діяльності селищної ради, останньою має прийматися відповідне рішення, яке приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу. Рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або про відмову в його наданні повинно оформлятися розпорядчим індивідуальним правовим актом у формі рішення відповідної селищної ради.

Разом з тим, суд встановив, що 08.07.2019 позивач звернулася до відповідача із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність.

За результатом розгляду поданої заяви, Рішенням №11 від 04.10.2019 78-ї сесії І скликання Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади Хмельницької області, зокрема у п.6 було вирішено: заяву гр. ОСОБА_1 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки із зміною цільового призначення в межах категорії земель за основним цільовим призначенням - землі сільськогосподарського призначення, із земель запасу в землі ведення особистого селянського господарства, кадастровий номер 6823686200:04:004:0498, площею 1,4119 га, розташованої за межами населених пунктів Прислуцької сільської ради Полонського району Хмельницької області, з метою передачі у приватну власність, перенести на розгляд наступної чергової сесії для детального вивчення.

Пунктом "в" частини 3 статті 116 Земельного кодексу України встановлено, що безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Частинами 1-3 статті 116 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених вказаним Кодексом, або за результатами аукціону. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених вказаним Кодексом.

За змістом частин 6 - 9 статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 вказаного Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 вказаного Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені зазначеною статтею.

Частиною 7 статті 118 Земельного кодексу України встановлено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 вказаного Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.

Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб`єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Враховуючи встановлене, суд вважає, що відповідач, приймаючи спірне рішення, діяв протиправно, тобто не на підставі та не у спосіб, що передбачені Земельним кодексом України, Законом України, без дотримання вимог частини 2 статті 2 КАС України, що свідчить про протиправність прийнятого рішення №11 від 04.10.2019 78-ї сесії Полонської міської ради ОТГ Хмельницької області, зокрема пункту 6 про перенесення на розгляд наступної чергової сесії для детального вивчення заяви позивача від 09.07.2019 про надання позивачу дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,4119 га для для ведення особистого селянського господарства розташованої за межами населених пунктів Прислуцької сільської ради Полонського району Хмельницької області підлягає скасуванню.

Відповідно до частини 2 статті 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Таким чином, суд визнає, що Полонська міська рада ОТГ Хмельницької області належним чином не розглянула заяву позивача про надання їй дозволу на розроблення проекту землеустрою та не прийняла обґрунтованого рішення у відповідності до вимог Земельного кодексу України, а тому, в даному випадку, суд вважає за необхідне для повного забезпечення захисту прав позивача зобов`язати Полонську міську раду ОТГ Хмельницької області повторно розглянути на черговій сесії заяви ОСОБА_1 від 08.07.2019 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,4119 га для для ведення особистого селянського господарства розташованої за межами населених пунктів Прислуцької сільської ради Полонського району Хмельницької області кадастровий номер 6823686200:04:004:0498 в строки, порядку та у спосіб, передбачений Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" та Земельним кодексом України та прийняти належне, у відповідності до чинного законодавства України, рішення.

Відповідно до положень статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статті 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи наведене вище, суд дійшов висновку, що в процесі розгляду спору відповідач не довів правомірності своїх дій, тому, вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають частковому задоволенню.

Разом з тим, відповідно до частини 3 статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади Хмельницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати пункт 6 рішення №11 від 04.10.2019 78-ї сесії Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади Хмельницької області "Про Надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок зі зміною цільового призначення", в частині що стосується ОСОБА_1 .

Зобов`язати Полонську міську раду об`єднаної територіальної громади Хмельницької області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 08.07.2019 про надання їй дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1,4119 га для ведення особистого селянського господарства розташованої за межами населених пунктів Прислуцької сільської ради Полонського району Хмельницької області кадастровий номер 6823686200:04:004:0498 в строки, порядку та у спосіб, передбачений ч.7 ст.118 Земельного кодексу України та прийняти рішення про надання дозвілу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або відмову у його наданні.

У задоволенні інших позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 384 (триста вісімдесят чотири) грн 20 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Полонської міської ради об`єднаної територіальної громади Хмельницької області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:

ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 )

Відповідач:

Полонська міська рада об`єднаної територіальної громади Хмельницької області (вул. Лесі Українки, 113,Полонне,Полонський район, Хмельницька область,30500 , ідентифікаційний код - 40220859)

Головуючий суддя

О.П. Шевчук

Джерело: ЄДРСР 86699408
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку