open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа №461/8880/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 грудня 2019 року суддя Галицького районного суду м. Львова Волоско І.Р., за участі захисника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності - Мартиневича І.С., представника митниці Лубоцького Б.І., розглянувши матеріали, які надійшли з Галицької митниці Держмитслужби, про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , місце роботи - ТОВ «ІНСТОРМЕТ» (адреса підприємства - Україна, 69041, Запорізька область, м. Запоріжжя, Дніпровський р- н, вул. Мінська, буд. 9 , кв. (офіс) 102), посада або рід занять - керівник підприємства, головний бухгалтер та особа, яка уповноважена на роботу з митними органами, місце проживання -Україна, ідентифікаційний код - НОМЕР_1 ,

за порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до протоколу про порушення митних правил № 3634/20900/19 від 19.09.2019 року, 14.09.2019 року о 08:28 год. в зону митного контролю митного поста «Краковець» Львівської митниці ДФС з Республіки Польща в напрямку «в`їзд в Україну» заїхав вантажний автомобіль марки «DAF» д.р.н. НОМЕР_2 , напівпричіп марки «Kogel» д.р.н. НОМЕР_3 , під керуванням громадянина України ОСОБА_2 , водія фірми перевізника ФОП ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 , ідентифікаційний код НОМЕР_4 ).

Для здійснення митних формальностей та проходження митного контролю громадянин ОСОБА_2 подав, контрольний талон для проходження по "червоному коридору" серії ТЕС номер 816983, закордонний паспорт громадянина України номер паспорта НОМЕР_5 від 14.04.2014 року, реєстраційні документи на транспортний засіб серії НОМЕР_6 від 04.09.2019 року та серії НОМЕР_7 від 03.07.2012 року, заповнену митну декларацію для письмового декларування товарів, що переміщуються через митний кордон України громадянами для особистих, сімейних та інших потреб, не пов`язаних з провадженням підприємницької діяльності та товаросупровідні документи на вантаж, а саме: міжнародна транспортна накладна (CMR) А № 366847 від 12.09.2019 року, рахунок-фактура (Invoice) 5Ш від 12.09.2019. Також в базі даних ЄАІС Держмитслужби була наявна митна декларація типу ІМ40ЕЕ №UA500090/9/15914 від 13.09.2019, в якій були вказані номери-документів поданих водієм ОСОБА_2 . Митну декларацію типу ІМ40ЕЕ №UA500090/9/15914 від 13.09.2019 для здійснення митних формальностей засобами електронного зв`язку подав та підписав електронним цифровим підписом декларант ОСОБА_1 (місце роботи - ТзОВ «ІНСТОРМЕТ» (адреса підприємства - Україна, 69041, Запорізька область, м. Запоріжжя, Дніпровський р-н, вул . Мінська, буд. 9, кв. (офіс) 102) посада або рід занять - керівник підприємства, головний бухгалтер та особа, яка уповноважена на роботу з митними органами).

Відповідно до поданих товаросупровідних документів: митної декларації типу ІМ40ЕЕ №UA500090/9/15914 від 13.09.2019, міжнародної транспортної накладної (CMR) A № 366847 від 12.09.2019, рахунку-фактури (Invoice) 5141 від 12.09.2019, у вантажному відсіку автомобіля марки «DAF» д.р.н. НОМЕР_2 , напівпричіп марки «Kogel» д.р.н. НОМЕР_3 переміщувався товар, а саме: светри жіночі трикотажні: - 12450 шт., вага нетто - 5817,00 кг, вага брутто - 6842,6 кг; куртки жіночі: - 3771 шт., вага нетто - 5093,00 кг, вага брутто - 5991,4 кг; куртки чоловічі: - 2886 шт., вага нетто - 4438,00 кг, вага брутто - 5220.8 кг. Згідно відомостей про товар зазначених в графі 31 митної декларації типу ІМ40ЕЕ №UA500090/9/15914 від 13.09.2019: торговельна марка - немає даних, країна виробництва - СИДитай, виробник - Dongguan Sen Tao Trading Co., Ltd). Загальна вага брутто - 18054,8 кг (графа 35), загальна вага нетто -15348 кг (графа 38), загальна вартість товару - 71580,72 доларів США (графа 22), що відповідно до курсу валют станом на 13.09.2019 року складає - 1777434,03 грн. (графа 12). Відправником товару (графа 2) виступає SM "AGROLAND-CARGO" Sp. Z о.о (Poland), сторона зовнішньоекономічного договору (нерезидент) - Textile Fairplay Exim F.Z.E Block Al, SM-Office A1-308E, Ajman Free Zone, Ajman, UAE. Одержувач товару (графа 8) - TOB "ІНСТОРМЕТ" (69041, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Мінська, буд. 9, кв. (офіс) 102).

Аналіз вищевказаних документів показав, що в поданій міжнародній транспортній накладній (CMR) A № 366847 від 12.09.2019 року в 22 графі (підпис та штамп відправника) інформація про відправника була відсутня. Також сумніви щодо правдивості заявлених відомостей викликала різниця між вагою брутто і вагою нетто зазначених в митній декларації типу ІМ40ЕЕ №UA500090/9/15914 від 13.09.2019 року. У зв`язку з цим, на моє прохання, водій ОСОБА_2 надав декларацію країни відправлення (MRN) 19PL301020NS2SUGZ4 від 12.09.2019 року за якою переміщувався товар під митною пломбою країни відправлення Республіки Польща «UCE137».

Відомості щодо відправника, одержувача, вага нетто та кількості в поданій декларації країни відправлення (MRN) 19PL301020NS2SUGZ4 від 12.09.2019 року відрізнялась від поданих раніше товаросупровідних документів та митної декларації, а саме: митна декларація типу ІМ40ЕЕ №UA500090/9/15914 від 13.09.2019 року, міжнародна транспортна накладна (CMR) A № 366847 від 12.09.2019 року, рахунок-фактура (Invoice) 5141 від 12.09.2019 року. Також в декларації країни відправлення (MRN) 19PL301020NS2SUGZ4 від 12.09.2019 року відрізнявся номер рахунку-фактури (INVOICE), який був підставою для оформлення в Республіці Польщі. Дані обставини викликали підозру про подання підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, та неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТЗЕД та його митної вартості.

Транспортний засіб марки «DAF» д.р.н. НОМЕР_2 , напівпричіп марки «Kogel» д.р.н. НОМЕР_3 із товаром було скеровано в місце поглибленого догляду, де під час огляду в кабіні транспортного засобу було виявлено інший комплект документів на переміщуваний товар, а саме: міжнародна транспортна накладна (CMR) А №366847 від 12.09.2019, рахунок-фактура (COMMERCIAL INVOICE) №RHBF20190802 від 01.08.2019, пакувальний лист (PACKING LIST) RHBF20190802 від 01.08.2019. Відповідно до інформації вказаної у виявлених документах: відправник/експортер товару - RAOHE COUNTY ECONOMY TRADE CO. Ltd. (HeilongJiang Province Raohe, County Town Rao River Lead, Shuangyashan City, Chiny), одержувач - PE INTEKST (Odessa Region, Bait District, Valentina Tereshkova Street, 38A APT, 66100 Balta City, Ukraine), місце завантаження - «Spedycja Miedzynarodowa "AGROLAND-CARGO" SP. Z o.o. Oddzial Malaszewicze Male, ul. Celna 3, 21-540 Malaszewicze, tel. 83 374 12 82, 83 374 12 83, fax 83 374 12 82», місце розвантаження - Odessa/Ukraine, вартість товару -44791,5 доларів США, загальна вага товару брутто/нетто - 18054,8 кг/17846 кг.

Виявлені документи та вказані в них відомості співпадають з інформацією, яка була зазначена в декларації країни відправлення (MRN) 19PL301020NS2SUGZ4 від 12.09.2019.

Даний транспортний засіб було перевірено на наявність та цілісність митної пломби країни відправлення - Республіка Польща «UCE137», вказаної в декларації країни відправлення (MRN) 19PL301020NS2SUGZ4 від 12.09.2019.

Під час огляду вантажного відсіку транспортного засобу марки «DAF» д.р.н. НОМЕР_2 , напівпричіп марки «Kogel» д.р.н. НОМЕР_3 в боксі поглибленого огляду було здійснено повне вивантаження, зважування та перерахунок виявленого товару, а саме: курточки чоловічі в асортименті загальною кількістю 4902 шт., які знаходились в 102 мішках, вага нетто - 9010 кг., вага брутто - 9124,6 кг.; курточки жіночі в асортименті загальною кількістю 1755 шт., які знаходились в 27 мішках, вага нетто - 2057 кг., вага брутто - 2087,6 кг.; жіночий трикотаж в асортименті загальною кількістю 12450 шт., який знаходився в 56 мішках, вага нетто - 6779 кг., вага брутто - 6842,6 кг. Загальна вага нетто становить 17846 кг., вага брутто становить 18054,8 кг, кількість вантажних місць 185 шт., загальна кількість - 19107 шт.

Виявлений товар не відповідає заявленому в митній декларації типу ІМ40ЕЕ №UA500090/9/15914 від 13.09.2019, та відомостям вказаним в міжнародній транспортній накладній (CMR) A № 366847 від 12.09.2019, рахунку-фактурі (Invoice) 5141 від 12.09.2019, які були добровільно надані для здійснення митного контролю.

Листом Львівської Митниці ДФС від 17.09.2019 №3814/ДЗН/13-70-73/21 було надіслано декларанту/керівнику Івану Тарасову - фірми ТзОВ "ІНСТОРМЕТ" (69041, Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Мінська, буд. 9, кв. (офіс) 102), повідомлення на електрону скриньку ІНФОРМАЦІЯ_1 та юридичну адресу про необхідність прибуття в термін до 19.09.2019 року (17 год. 00 хв.) до митного поста «Краковець» Львівської митниці ДФС за адресою: вул. М. Вербицького, 54 смт. Краковець, Яворівський район, Львівська область, 81000 (тел. 032-2974656) щодо з`ясування обставин законності ввезення та надання для здійснення митних формальностей водієм ОСОБА_2 вищезазначених товаротранспортних документів на товар задекларований в митній декларації ЇМ 40 ЕЕ №UA500090/9/15914 від 13.09.2019, 19.09.2019 здійснено дві телефонограми за номером телефону НОМЕР_8 , який вказаний в обліковій картці суб`єкта ЗЕД №100/2019/35828. У вказаний термін декларант/керівник ОСОБА_1 не з`явився, відповіді на телефонограми не надав.

Дії ОСОБА_1 органом митниці кваліфіковані, як порушення митних правил, відповідальність за вчинення яких передбачена ч. 1 ст. 483 МК України.

Захисник ОСОБА_1 - адвокат Мартиневич Ю.О. проси суд закрити провадження у справі, оскільки у діях ОСОБА_1 відсутній склад порушення митних правил. Товар був придбаний фірмою ТОВ «Інстормет» у компанії Textile Fairplay Exim F.Z.E, на що покупцеві видані належні інвойси. Тобто, керівником товариства подано до митного органу належні товаросупровідні документи.

Представник Галицької митниці Держмитслужби в судовому засідання зазначив, що у діях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення, яке йому інкриміноване. До останнього слід застосувати стягнення, передбачене санкцією ч. 1 ст. 483 МК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 483 МК України, порушенням митних правил є переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів з приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товаро-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів, тощо.

Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності:- недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Відповідно до ст. 459 МК України, суб`єктом правопорушення можуть бути громадяни, які досягли 16-річного віку, а також посадові особи підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відтак, судом на підставі наданих документів встановлено, що 20 червня 2019 року між ТОВ «ІНСТОРМЕТ», м. Запоріжжя, Україна та компанією «Textile Fairplay Exim F.Z.E.», UAE укладено контракт № 20/0619. Вид, кількість, ціна, вартість товару, за вказаним контрактом, узгоджується між продавцем і покупцем і фіксується в інвойсах до контр.акту. Поставка товару може здійснюватися морським та автомобільним транспортом, умови поставки згідно цього контракту обумовлюються сторонами для кожної окремої поставки в інвойсі до контракту згідно з правилами Інкотермс 2010, за дорученням продавця безпосереднім відправником товару може бути інша фірма, відправник товару та конкретні умови вказуються в інвойсах. Оплата за товар здійснюється з відстроченням платежу на 90 днів з моменту перетинання товаром митного кордону України.

ТОВ «ІНСТОРМЕТ» були придбані товари у компанії «Textile Fairplay Exim F.Z.E.», а саме:

- светри жіночі трикотажні: - 12450 шт., вага нетто - 5817,00кг, вага брутто - 6842,6 кг., ціна/вартість за одиницю 5,26 доларів США, на суму 30597,42 доларів СП1А;

- куртки жіночі: - 3771шт., вага нетто - 5093,00 кг, вага брутто - 5991,4 кг., ціна/вартість за одиницю 4,30 доларів США, на суму 21899,90 доларів США;

- куртки чоловічі: - 2886 шт., вага нетто - 4438,00 кг, вага брутто - 5220,8 кг., ціна/вартість за одиницю 4,30 доларів США, на суму 19083,40 доларів США; загальною вартістю 71580,72 доларів США на умовах поставки DAP Chornomorsk.

Так, на підставі виставленого компанією «Textile Fairplay Exim F.Z.E.» інвойсу № 5141 від 12.09.2019 року ТОВ «ІНСТОРМЕТ» у митній декларації типу ІМ40ЕЕ № UA500090/9/15914 від 13.09.2019 задекларувало митну вартість імпортованого товару за ціною договору на рівні 71 580,72 доларів США, тобто в рамках контракту від 20.06.2019 року.

Відправником/експортером товару, інвойсу № 5141 від 12.09.2019 року та умов контракту № 20/0619 від 20.06.2019 року виступила компанія SM «AGROLEND-CARGO» Sp. Z о.о (Poland). Тобто, вивезення товару здійснювалось компанією -перевізником SM «AGROLEND-CARGO» Sp. Z о.о. Компанія «Textile Fairplay Exim F.Z.E.» - продавець товарів, ТОВ «ІНСТОРМЕТ» - покупець товарів. Інвойс № 5141 від 12.09.2019 одержано у встановленому законом порядку - від компанії продавця «Textile Fairplay Exim F.Z.E.», згідно умов контракту купівлі-продажу № 20/0619 від 20.06.2019р. укладеного з покупцем ТОВ «ІНСТОРМЕТ».

Отже, ознак підробки вказаного інвойсу митним органом не доведено, належні, допустимі та достовірні докази такого в матеріалах справи відсутні.

Згідно п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України « Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 року № 8, документами, що містять неправдиві дані є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Крім того, виявлений комерційний інвойс від 01.08.2019 року № RHBF20190802 стосується відправника/експортера товару - «RAOHE COUNTY EKONOMY TRADE CO. Ltd.», а одержувача компанію «РЕ INTEKST».

Керівник ТОВ «ІНСТОРМЕТ» ОСОБА_1 не має жодного відношення ані до компанії «RAOHE COUNTY EKONOMY TRADE CO. Ltd.», ані до компанії «РЕ INTEKST». ОСОБА_1 не є ні співробітником, ні посадовою особою вказаних компаній.

Заявлення ОСОБА_1 до митного оформлення товарів за митною декларацією типу ІМ40ЕЕ № UA500090/9/15914 від 13.09.2019 здійснювалось на підставі належним чином оформлених та законно отриманих документів від свого контрагента - «Textile Fairplay Exim F.Z.E.».

Відповідно до ст. 491 МК України, підставами для порушення справи про порушення митних правил є: 1) безпосереднє виявлення посадовими особами органу доходів і зборів порушення митних правил; 2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що здійснюють види контролю, зазначені у частині першій статті 319 цього Кодексу; 3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.

Отже, як вбачається із вищенаведеного та матеріалів справи, документи, які стали підставою для складання протоколу про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 , не стосуються ні самого ОСОБА_1 , ні ТОВ «ІНСТОРМЕТ».

Крім цього, митним органом не надано будь-яких достовірних даних про оригінальність саме документів за декларацією країни відправлення MRN № 19PL301020NS2SUGZ4 , а не інвойсу № 5141 від 12.09.2019, який було подано водієм ОСОБА_2 в якості підстави для переміщення зазначених у ньому товарів через митний кордон України.

Митним органом не доведено, що дані вказані в товаро-супровідних документах, в митній декларації, поданій ОСОБА_1 хоч якимось чином вплинули на цілі спрямування митних платежів, в тому числі і на визначення його митної вартості.

Відтак, судим не встановлено суб`єктивної сторони адміністративного правопорушення, а саме: прямий умисел ОСОБА_1 , який виразився в поданні останнім митним органам документів, отриманих незаконним шляхом або таких, що містять ознаки підробки.

Протокол, як засіб доказування, не містить достатнього обґрунтування того, у чому полягає сутність поставлених ОСОБА_1 у вину засобів та способів переміщення товарів, що утруднюють їх виявлення. Зазначення конкретного способу приховування від митного контролю товарів, які переміщувались через митний кордон України, чи шляхом подання митному органу документів одержаних незаконним шляхом, чи шляхом подання документів що містять ознаки підробки, є необхідним для вирішення питання про наявність у діях особи яка притягається до адміністративної відповідальності складу порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Таким чином, митним органом не надано жодних достовірних, належних та допустимих доказів, які б містили фактичні дані, на основі яких, у визначеному законом порядку, можливо було б стверджувати про подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару, який переміщувався через митний кордон України, а доводи митного органу ґрунтуються виключно на припущенні.

Відповідно до ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях, вина особи, яка притягається до адміністративної відповідальності повинна бути доведена органом який склав протокол, а доводи вини повинні ґрунтуватися на доказах, об`єктивність яких не викликала б жодних сумнівів. Усі сумніви, щодо доведеності вини особи тлумачяться на її користь.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення. Отже, виходячи з вищенаведеного суд вважає за необхідне закрити провадження відносно громадянина України ОСОБА_1 , за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Товар, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил № 3634/20900/19 від 19,09.2019 року необхідно повернути власнику для здійснення відповідних митних процедур.

Керуючись ст.ст. 472, 519, 520, 524, 527, 528 МК України, суд -

ПОСТАНОВИВ :

Звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Провадження у справі про порушення митних правил - закрити.

Вилучений згідно протоколу про порушення митних правил № 3634/20900/19 від 19.09.2019 року, товар повернути ТОВ «ІНСТОРМЕТ» для здійснення відповідних митних процедур.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Суддя І.Р.Волоско.

Джерело: ЄДРСР 86675077
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку