open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 815/100/15
Моніторити
Ухвала суду /22.01.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /20.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /27.10.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /08.07.2015/ Вищий адміністративний суд України Постанова /10.06.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.05.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.05.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.05.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /06.04.2015/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.03.2015/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.02.2015/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2015/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.01.2015/ Одеський окружний адміністративний суд
Це рішення містить правові висновки
Це рішення містить правові висновки
emblem
Це рішення містить правові висновки Справа № 815/100/15
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /22.01.2020/ П'ятий апеляційний адміністративний суд Постанова /20.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.12.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /27.10.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /08.07.2015/ Вищий адміністративний суд України Постанова /10.06.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.06.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.05.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.05.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.05.2015/ Одеський апеляційний адміністративний суд Постанова /06.04.2015/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /03.03.2015/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.02.2015/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.01.2015/ Одеський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.01.2015/ Одеський окружний адміністративний суд

ПОСТАНОВА

Іменем України

20 грудня 2019 року

Київ

справа №815/100/15

адміністративне провадження №К/9901/9295/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Гончарової І.А.,

суддів - Олендера І.Я., Ханової Р.Ф.,

здійснивши попередній розгляд касаційної скарги Березівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області

на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 30 березня 2015 року (головуючий суддя- Корой С.М.)

та на постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 10 червня 2015 року (колегія суддів: головуючий суддя - Зуєва Л.Є., судді - Шевчук О.А., Федусик А.Г.)

у справі №815/100/15

за позовом Публічного акціонерного товариства «Одесагаз»

до Березівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області

про скасування податкових вимог, податкових повідомлень-рішень та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

У січні 2015 року Публічне акціонерне товариство «Одесагаз» (далі - Товариство, ПАТ «Одесагаз») звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Березівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області (далі - Березівська ОДПІ), в якому просило:

- скасувати податкові вимогі Березовської ОДПІ ТУ Міндоходів в Одеській області №143-25 від 07.07.2014 про сплату боргу з орендної плати юридичних осіб в сумі 2 330, 73 грн, № 145-25 від 07.07.2014 про сплату боргу за збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності у сумі 13 195, 19 грн, №Ю- від 04.08.2014 в сумі 96 792, 53 грн про сплату боргу за суму недоїмки з оплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, №Ю-312-У в сумі 83 470, 40 грн про сплату боргу за суму недоїмки з оплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, податкові повідомлення-рішення Березовської ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області №0001801500 від 02.09.2014 про сплату штрафу в сумі 743, 33 грн за порушення граничного строку сплати збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності, №0001811500 від 02.09.2014 про сплату штрафу в сумі 576, 85 грн за порушення граничного строку сплати збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності, №0001791500 від 20.08.2014 про сплату штрафу в сумі 233, 07 грн за порушення граничного строку сплати орендної плати з юридичних осіб;

- зобов`язати відповідача внести до зворотнього боку картки особового рахунку ПАТ "Одесагаз", що ведеться Березовською ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області, відомості про сплату позивачем сум платіжними дорученнями №562 від 06.06.2014 на суму 8 311, 33 грн, спрямоване на сплату єдиного внеску нарахованого на заробітну плату робітникам за травень 2014 року, №563 від 06.06.2014 на суму 84 223, 70 грн, .спрямоване на сплату єдиного внеску нарахованого на заробітну плату робітникам за травень 2014 року, №566 від 06.06.2014 на суму 18 885, 61 грн спрямоване на сплату прибуткового податку із заробітної плати за травень 2014 року, №13241 від 18.06.2014 на суму 2 330, 73 грн спрямоване на сплату оренди землі з юридичних осіб за травень 2014 року, №13315 від 18.06.2014 на суму 13 201, 87 грн, спрямоване на сплату збору в виді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ травень 2014 року, №13331 від 18.06.2014 на суму 4 300 грн, спрямоване на сплату збору в виді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ червень 2014 року, № 13209 від 18.06.2014 на суму 4 629 грн спрямоване на сплату авансового внеску з податку на прибуток за липень 2014 року, № 13406 від 19.06.2014 на суму 8 311, 33 грн, спрямоване на сплату єдиного внеску за червень 2014 року, №13407 від 19.06.2014 на суму 20 269, 72 грн. спрямоване на сплату податку з доходів фізичних осіб за червень 2014 року, №13408 від 19.06.2014 на суму 7 302, 65 грн, спрямоване на сплату єдиного внеску за червень 2014 року.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 30 березня 2015 року адміністративний позов задоволено частково:

- скасовано податкові вимоги Березівської об`єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів в Одеській області від 07.07.2014 року №143-25 на суму 2 330 грн 73 коп., від 07.07.2014 №145-25 на суму 13 195 грн 19 коп., від 04.08.2014 №Ю на суму 96 792 грн 53 коп., №Ю-312-У на суму 83 470 грн 40 коп.;

- стягнуто з Публічного акціонерного товариства "Одесагаз" на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 1753, 92 грн на р/р 31212206784005 , отримувач УК у м. Одесі/Київський район, код отримувача 38016923, банк отримувача ГУДКСУ в Одеській області , МФО 828011, код класифікації бюджету 22030001. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції зазначив про відсутність правових підстав для задоволення адміністративного позову в частині скасування податкових повідомлень-рішень Березівської ОДПІ від 02.09.2014 №0001801500, №00018111500, від 20.08.2014 №001791500, оскільки вони скасовані начальником Березівської ОДПІ та в подальшому прийнято нове податкове повідомлення-рішення від 10.09.2014 №0000211500 на загальну суму 1 320, 18 грн, яке позивачем не оскаржується. Також Одеський окружний адміністративний суд зазначив, що даних про надходження податків зборів та єдиного внеску за платіжними дорученнями від ПАТ "Одесагаз" №562 від 06.06.2014 на суму 8 311, 33 грн спрямоване на сплату єдиного внеску нарахованого на заробітну плату робітникам за травень 2014 року, №563 від 06.06.2014 на суму 84 223, 70 грн, спрямоване на сплату єдиного внеску нарахованого на заробітну плату робітникам за травень 2014 року, №566 від 06.06.2014 на суму 1 885,61 грн спрямоване на сплату прибуткового податку із заробітної плати за травень 2014 року, №13241 від 18.06.2014 на суму 2 330, 73 грн спрямоване на сплату оренди землі з юридичних осіб за травень 2014 року, №13315 від 18.06.2014 на суму 13 201, 87 грн, спрямоване на сплату збору в виді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ травень 2014 року, №13331 від 18.06.2014 на суму 4 300 грн, спрямоване на сплату збору в виді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ червень 2014 року, №13209 від 18.06.2014 на суму 4 629 грн спрямоване на сплату авансового внеску з податку на прибуток за липень 2014 року, №13406 від 19.06.2014 на суму 8 311, 33, спрямоване на сплату єдиного внеску за червень 2014 року, №13407 від 19.06.2014 на суму 20 269, 72 грн, спрямоване на сплату податку з доходів фізичних осіб за червень 2014 року, №13408 від 19.06.2014 на суму 7 302, 65 грн, спрямоване на сплату єдиного внеску за червень 2014 року відповідач від органу Державної казначейської служби не отримував, а тому відсутні правові підстави для задоволення позову в частині зобов`язання Березівську ОДПІ внести до зворотнього боку картки особового рахунку ПАТ "Одесагаз", що ведеться Березівською ОДПІ, відомості про сплату позивачем сум вказаними вище платіжними дорученнями.

Сторони оскаржили зазначену постанову суду першої інстанції в апеляційному порядку.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 10 червня 2015 року апеляційну скаргу Березівської об`єднаної Державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в Одеській області залишено без задоволення, апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Одесагаз" задоволено частково. Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 30.03.2015 року скасовано та прийнято нову постанову, якою адміністративний позов Публічного акціонерного товариства "Одесагаз" задоволено частково:

- скасовано податкові вимоги Березівської об`єднаної Державної податкової інспекції ГУ Міндоходів в Одеській області від 07.07.2014 №143-25 на суму 2 330 грн 73 коп., від 07.07.2014 №145-25 на суму 13 195 грн 19 коп., від 04.08.2014 №Ю на суму 96 792 грн 53 коп., №Ю-312-У на суму 83 470 грн 40 коп.

- зобов`язано Березівську об`єднану Державну податкову інспекцію ГУ Міндоходів в Одеській області внести до зворотнього боку картки особового рахунку ПАТ "Одесагаз", що ведеться Березівською об`єднаною Державною податковою інспекцією ГУ Міндоходів в Одеській області, відомості про сплату позивачем сум платіжними дорученнями №562 від 06.06.2014 на суму 8 311, 33 грн спрямоване на сплату єдиного внеску нарахованого на заробітну плату робітникам за травень 2014 року, №563 від 06.06.2014 на суму 84 223, 70 грн, спрямоване на сплату єдиного внеску нарахованого на заробітну плату робітникам за травень 2014 року, №566 від 06.06.2014 на суму 1 885, 61 грн спрямоване на сплату прибуткового податку із заробітної плати за травень 2014 року, №13241 від 18.06.2014 на суму 2 330, 73 грн спрямоване на сплату оренди землі з юридичних осіб за травень 2014 року, №13315 від 18.06.2014 на суму 13 201, 87 грн, спрямоване на сплату збору в виді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ травень 2014 року, №13331 від 18.06.2014 на суму 4300 грн, спрямоване на сплату збору в виді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ червень 2014 року, №13209 від 18.06.2014 на суму 4 629 грн спрямоване на сплату авансового внеску з податку на прибуток за липень 2014 року, №13406 від 19.06.2014 на суму 8 311, 33, спрямоване на сплату єдиного внеску за червень 2014 року, №13407 від 19.06.2014 на суму 20 269, 72 грн, спрямоване на сплату податку з доходів фізичних осіб за червень 2014 року, №13408 від 19.06.2014 на суму 7 302, 65 грн, спрямоване на сплату єдиного внеску за червень 2014 року;

- стягнуто з Публічного акціонерного товариства "Одесагаз" на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 1 753, 92 грн на р/р 31212206784005, отримуавч УК у м. Одесі/Київський район, код отримувача 38016923, банк отримувача ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, код класифікації бюджету 22030001. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Скасовуючи рішення суду першої інстанції та ухвалюючи нову постанову, суд апеляційної інстанції зазначив, що надсилання податкової вимоги платнику податків який своєчасно сплатив свої податкові зобов`язання є протиправним, а відомості про вже сплачені кошти платником податків до банку підлягають внесенню в установленому порядку до зворотнього боку картки особового рахунку, як такі що сплачені належним чином. При цьому суд апеляційної інстанції вказав, що податкові повідомлення-рішень Березівської ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області від 02.09.2014 №0001801500, №00018111500, від 20.08.2014 №001791500 вже скасовані начальником Березівської ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області та прийнято нове податкове повідомлення-рішення від 10.09.2014 №0000211500 на загальну суму 1 320, 18 грн, яке позивачем не оскаржується, а тому підстави для задоволення позовних вимог щодо скасування вищезазначених податкових повідомлень-рішень відсутні.

Не погодившись з зазначеними рішеннями судів першої та апеляційної інстанції відповідач подав до Вищого адміністративного суду України касаційну скаргу, в якій, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального та процесуального права, просив їх скасувати та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

В обґрунтування вимог касаційної відповідач посилається на те, що суди попередніх інстанцій задовольняючи частково позовні вимоги не з`ясували повно та всебічно всіх обставин справи, не розкрили суті спору, що призвело до неправильного вирішення справи по суті, при цьому скаржник не вказав, у чому саме полягає порушення судами норм матеріального та процесуального права.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 08 липня 2015 року відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою відповідача.

Від позивача відзиву на касаційну скаргу не надійшло, що не перешкоджає розгляду справи.

Пунктом 4 частини першої Розділу VІІ "Перехідні положення" КАС України (в редакції, що діє з 15 грудня 2017 року) передбачено, що касаційні скарги (подання) на судові рішення в адміністративних справах, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

25 січня 2018 року касаційну скаргу передано до Верховного Суду в порядку передбаченому Розділом VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції від 03.10.2017).

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Як вірно встановлено судами попередніх інстанцій Березівською ОДПІ прийнято податкові повідомлення-рішення:

- від 20.08.2014 №0001791500, яким позивачу нараховано штраф у розмірі 233, 07 грн, за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання з орендної плати з юридичних осіб (арк.с. 23);

- від 02.09.2014 №0001801500, яким Березівському управлінню експлуатації газового господарства ПАТ «Одесагаз» нараховано суму штрафу у розмірі 743, 33 грн за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ споживачів усіх форм власності (арк.с. 21);

- від 02.09.2014 №0001811500, яким Товариству нараховано суму штрафу у розмірі 576, 85 грн., за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання зі збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ споживачів усіх форм власності (арк.с. 22);

- податкову вимогу форми "Ю" від 07.07.2014 № 143-25, в якій позивачу, станом на 06.07.2014 визначено суму податкового боргу за узгодженими грошовими зобов`язаннями у сумі 2 330, 73 грн, з якої орендна плата з юридичних осіб складає 2 330, 73 грн. (арк.с. 24);

- податкову вимогу від 07.07.2014 форми "Ю" №145-25, в якій позивачу, станом на 06.07.2014 визначено суму податкового боргу за узгодженими грошовими зобов`язаннями у сумі 13 195, 19 грн, з якої збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ споживачів усіх форм власності складає 13 195, 19 грн. (арк.с. 25);

- податкову вимогу від 04.08.2014 форми "Ю", якою позивачу станом на 01.08.2014 нараховано заборгованості зі сплати єдиного внеску у сумі 96 792, 53 грн (арк.с. 26);

- податкову вимогу форми «Ю» №312-У, якою позивачу нараховано заборгованість зі сплати єдиного внеску у сумі 83 470, 40 грн (арк.с. 27).

Надаючи правову оцінку вищевикладеним обставинам справи, на думку колегії суддів, судове рішення суду апеляційної інстанції є законним і обґрунтованим виходячи з наступного.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 38.1 ст 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Пунктом 129.6 статті 129 ПК України встановлено, що за порушення строку зарахування податків до бюджетів або державних цільових фондів, установлених Законом України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні", з вини банку або органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, такий банк/орган сплачує пеню за кожний день прострочення, включаючи день сплати, та штрафні санкції у розмірах, встановлених цим Кодексом, а також несе іншу відповідальність, встановлену цим Кодексом, за порушення порядку своєчасного та повного внесення податків, зборів, платежів до бюджету або державного цільового фонду. При цьому платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів, включаючи нараховану пеню або штрафні санкції.

Закон України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» визначає загальні засади функціонування платіжних систем і систем розрахунків (далі - платіжні системи) в Україні, поняття та загальний порядок проведення переказу коштів у межах України, встановлює відповідальність суб`єктів переказу, а також визначає загальний порядок здійснення нагляду (оверсайта) за платіжними системами.

Згідно із пунктом 1.24 статті 1 вказаного Закону переказ коштів - це рух певної суми коштів з метою її зарахування на рахунок отримувача або видачі йому у готівковій формі.

Пунктом 1.30 статті 1 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» визначає встановлено, що платіжне доручення - розрахунковий документ, який містить доручення платника банку, здійснити переказ визначеної в ньому суми коштів зі свого рахунка на рахунок отримувача.

Відповідно до пункту 8.1 статті 8 цього Закону банк зобов`язаний виконати доручення клієнта, що міститься в розрахунковому документі, який надійшов протягом операційного часу банку, в день його надходження.

Під час використання розрахункового документа ініціювання переказу є завершеним: для платника - з дати надходження розрахункового документа на виконання до банку платника; для банку платника - з дати списання коштів з рахунка платника та зарахування на рахунок отримувача в разі їх обслуговування в одному банку або з дати списання коштів з рахунка платника та з кореспондентського рахунка банку платника в разі обслуговування отримувача в іншому банку. Банки мають забезпечувати фіксування дати прийняття розрахункового документа на виконання (пункт 22.4 статті 22 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні»).

Пунктом 32.1 статті 32 зазначеного Закону встановлено, що банк, що обслуговує платника, та банк, що обслуговує отримувача, несуть перед платником та отримувачем відповідальність, пов`язану з проведенням переказу, відповідно до цього Закону та умов укладених між ними договорів.

З аналізу вищевикладеного вбачається, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

При цьому виконання платником податкового обов`язку по перерахуванню в бюджет суми податкового зобов`язання пов`язане з моментом подання в банк платіжного доручення на перерахування відповідних сум податкових зобов`язань та прийняття такого банком на виконання.

У разі несвоєчасного надходження до державного бюджету грошових коштів не з вини платника податку, останній звільняється від відповідальності за несвоєчасне або перерахування не в повному обсязі таких податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів.

Вказані висновки узгоджуються з висновками, які були висловлені в постанові Верховного Суду від 07 вересня 2018 року у справі №823/1985/17.

Як вірно встановлено судами попередніх інстанцій 26.06.2014 ПАТ «Одесагаз» на адресу Березівської ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області направило заяву №103 (а.с. 10), якою позивач повідомив начальника Березівської ОДПІ про те, що 18.06.2014 до обслуговуючого банку - АТ "Єврогазбанк" Товариством надано платіжні доручення на перерахування платежів до бюджету за Березівське управління експлуатації газового господарства, а саме платіжні доручення: від 18.06.2014 №13241 на сплату орендної плати за землю за травень 2014 року в сумі 2 330, 73 грн (арк.с. 11); від 18.06.2014 №13315 на сплату збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ за травень 2014 року в сумі 13 201, 87 грн (арк.с. 12); від 18.06.2014 №13331 на сплату збору у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ за червень 2014 року у сумі 4 300 грн (арк.с. 12); від 18.06.2014 №132009 на сплату авансового внеску з податку на прибуток за липень 2014 року у сумі 4 629 грн (арк.с. 13).

20.06.2014 Березівським управлінням експлуатації газового господарства на адресу Березівської ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області було направлено заяву №193, якою позивач повідомив начальника Березівської ОДПІ про те, що 06.06.2014 до обслуговуючого банку - АТ "Єврогазбанк" були надані платіжні доручення на перерахування платежів до бюджету за Березівське управління експлуатації газового господарства, а саме платіжні доручення: №562 від 06.06.2014, на суму 8 311, 33 грн, спрямоване на сплату єдиного внеску нарахованого на заробітну плату робітникам за травень 2014 року (арк.с. 18); №563 від 06.06.2014 на суму 84 223, 70 грн спрямоване на сплату єдиного внеску нарахованого на заробітну плату робітникам за травень 2014 року (копія а.с.19); №566 від 06.06.2014 на суму 18 885, 61 грн, спрямоване на сплату прибуткового податку із заробітної плати за травень 2014 року (арк.с. 20).

26.06.2014 року позивачем на адресу Березівської ОДПІ направлено заяву №123 (арк.с. 14), якою позивач повідомив начальника Березівської ОДПІ про те, що 19.06.2014 до обслуговуючого банку - АТ "Єврогазбанк" були надані платіжні доручення на перерахування платежів до бюджету за Березівське управління експлуатації газового господарства (код ЄДРПОУ 22498667), а саме платіжні доручення: №13406 від 19.06.2014 на суму 74 332, 38 грн, спрямоване на сплату єдиного внеску за червень 2014 року (арк.с. 15); №13407 від 19.06.2014 на суму 20 269, 72 грн, спрямоване на сплату податку з доходів фізичних осіб за червень 2014 року (арк.с.15); №13408 від 19.06.2014 на суму 7 302, 65 грн, спрямоване на сплату єдиного внеску за червень 2014 року (арк.с. 16).

Зазначеними заявами від 26.06.2014 №103, від 26.06.2014 №123, від 20.06.2014 №193 позивач повідомив Березівську ОДПІ про те, що подав платіжні доручення на перерахування платежу до бюджету за Березівське управління експлуатації газового господарства до АТ "Єврогазбанк", але з вини банку зарахування до бюджету не було проведено. Також до заяв були додані копії зазначених вище платіжних доручень.

Також, Товариство повідомило контролюючий орган про те, що подало платіжні доручення №562 від 06.06.2014, №563 від 06.06.2014, №566 від 06.06.2014, №13406 від 19.06.2014, №13407 від 19.06.2014, - №13408 від 19.06.2014, від 18.06.2014 №13241, від 18.06.2014 № 13315, від 18.06.2014 №13331, від 18.06.2014 №132009 на перерахування платежу до бюджету за Березівське управління експлуатації газового господарства до АТ "Єврогазбанк", але з вини банку зарахування до бюджету не було проведено. До заяв додано копії відповідних платіжних доручень (арк. с. 11-13, 15-16, 18-20).

Крім того, позивачем надано до контролюючого органу копію платіжного доручення від 18.06.2014 №13241, про сплату заборгованість з орендної плати за землю з юридичних осіб за травень 2014 року за Березівське управління експлуатації газового господарства в сумі 2 330, 73 грн (арк.с. 11) та копії платіжних доручень від 18.06.2014 №13315, №13331, №13209, з яких вбачається, що позивач сплатив до бюджету збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів за травень 2014 року в сумі 13 201, 87 грн, за червень 2014 року у сумі 4 300 грн, за липень 2014 року у сумі 4 629 грн (арк.с. 12,13).

Судами попередніх інстанцій встановлено, що ПАТ «Одесагаз» подало до обслуговуючого банку належним чином оформлені платіжні доручення, які були прийняті до виконання банком, проте платежі своєчасно не були перераховані на рахунок Березівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області.

Викладене свідчить про те, що ПАТ «Одесагаз» виконало всі передбачені законодавством умови для визнання його добросовісним платником. Платежі не були своєчасно перераховані з вини АТ «Єврогазбанк», що свідчить про протиправність прийнятих контролюючим органом оскаржуваних вимог.

Суд погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про те, що позивачем своєчасно, в межах встановлених законодавством термінів сплати податкових зобов`язань, направлено платіжні доручення до банківської установи на перерахування коштів до бюджету, які, в свою чергу, були прийняті банком, а отже позивачем виконано свій податковий обов`язок зі сплати відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Таким чином, у даному випадку не надходження грошових коштів до державного бюджету відбулось не з вини платника податку, у зв`язку з чим відсутні підстави для покладення на Товариство відповідальності за несплату податку та вважати, що ним не виконано податкового обов`язку зі сплати податку.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 09 квітня 2019 року у справі № №815/3604/16.

Крім того, судами попередніх інстанцій також встановлено, що начальником Березівської ОДПІ скасовані податкові повідомлення-рішення 02.09.2014 №0001801500, №00018111500, від 20.08.2014 №001791500 та винесено нове податкове повідомлення-рішення від 10.09.2014 №0000211500 на загальну суму 1 320, 18 грн, що позивачем не оскаржується, а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог щодо скасування вищезазначених податкових повідомлень-рішень.

Також, Верховний Суд погоджується з висновками суду апеляційної інстанції про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог в частині зобов`язання відповідача внести до зворотнього боку картки ПАТ "Одесагаз" відомостей про сплату позивачем сум за вищевказаними платіжними дорученнями, з огляду на виконання Товариством свого податкового обов`язку зі сплати податку, а не надходження грошових коштів до державного бюджету відбулось не з вини платника податку.

Згідно з частиною першою статті 350 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанції не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права, при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Відповідно до частини третьої статті 343 КАС України суд касаційної інстанції, здійснивши попередній розгляд справи, залишає касаційну скаргу без задоволення, а рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.

Розглянувши доводи касаційної скарги, перевіривши матеріали справи та здійснивши системний аналіз долучених до справи доказів, проаналізувавши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанції норм законодавства, колегія суддів вважає, що доводи касаційної скарги не спростовують правильність висновків судів попередніх інстанцій, а тому касаційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення судів попередніх інстанцій без змін.

Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями 343, 350, 356 Кодексу адміністративного судочинства України,

ПОСТАНОВИВ :

Касаційну скаргу Березівської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Волинській області залишити без задоволення.

Постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 10 червня 2015 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач І. А. Гончарова

Судді І. Я. Олендер

Р. Ф. Ханова

Джерело: ЄДРСР 86503893
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку