УХВАЛА
10 грудня 2019 року
Київ
справа №345/3332/19
адміністративне провадження №К/9901/33303/19
Колегія суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду:
суддя-доповідач - Гусак М.Б., судді -Гімон М.М., Усенко Є.А.,
перевіривши касаційну скаргу Івано-Франківської митниці ДФС на постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30 жовтня 2019 року у справі № 345/3332/19 (857/10819/19) за позовом ОСОБА_1 до Івано-Франківської митниці ДФС про визнання протиправною та скасування постанови у справі про порушення митних правил,
УСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, в якому просив визнати протиправною та скасувати постанову Івано-Франківської митниці ДФС від 16 липня 2019 року №110/20600/19 у справі про порушення митних правил про притягнення до відповідальності за ст. 485 МК України з накладенням адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі трьохсот відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 119 890,89 грн.
Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області рішенням від 30 серпня 2019 року у задоволенні позову відмовив.
Восьмий апеляційний адміністративний суд постановою від 30 жовтня 2019 року рішення Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області від 30 серпня 2019 року скасував та прийняв нове рішення, яким позов задовольнив.
Івано-Франківська митниця ДФС звернулася з касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30 жовтня 2019 року у справі № 345/3332/19 (857/10819/19) й залишити в силі рішення суду першої інстанції.
Статтею 129 Конституції України однією із основних засад судочинства визначено забезпечення права на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.
Згідно з частиною першою статті 13 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.
Відповідно до частини першої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.
Аналіз наведених норм дає підстави для висновку про те, що особи, які беруть участь у справі, у разі, якщо не погоджуються із ухваленими судовими рішеннями після їх перегляду в апеляційному порядку, можуть скористатися правом їх оскарження у касаційному порядку лише у визначених законом випадках.
Статтею 272 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено особливості апеляційного та касаційного оскарження судових рішень в окремих категоріях адміністративних справ.
Згідно з частиною першою статті 272 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями 273, 275-277, 280, 282, пунктами 5 та 6 частини першої статті 283, статтями 286-288 цього Кодексу, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Відповідно до частини третьої статті 272 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду справ, визначених статтями 273-277, 282-286 цього Кодексу, набирають законної сили з моменту проголошення і не можуть бути оскаржені.
Статтею 286 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено особливості провадження у справах з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності.
За змістом наведеної статті - судове рішення суду апеляційної інстанції, прийняте за результатами розгляду постанови суду першої інстанції, у справах з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності, набирає законної сили з моменту проголошення і не підлягає оскарженню в касаційному порядку.
З матеріалів касаційної скарги та оскаржуваного судового рішення вбачається, що предметом позову у справі №345/3332/19 (857/10819/19) є вимога про скасування постанови Івано-Франківської митниці ДФС від 16 липня 2019 року №110/20600/19 у справі про порушення митних правил про притягнення до відповідальності за ст. 485 МК України з накладенням адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі трьохсот відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 119 890,89 грн, що за правилами Кодексу адміністративного судочинства України є категорією справ з приводу рішень про притягнення до адміністративної відповідальності.
Отже, постанова Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30 жовтня 2019 року, ухвалена за результатами апеляційного перегляду рішення Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області від 30 серпня 2019 року у справі з приводу рішення суб`єкта владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності, не підлягає касаційному оскарженню.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність відмови у відкритті касаційного провадження.
Керуючись статтею 333 КАС України, колегія суддів
УХВАЛИЛА:
Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Івано-Франківської митниці ДФС на постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30 жовтня 2019 року у справі № 345/3332/19 (857/10819/19).
Копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами направити скаржнику, а копію касаційної скарги залишити в суді касаційної інстанції.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і оскарженню не підлягає.
Судді: підписМ. Б. Гусак підписМ. М Гімон підписЄ. А. Усенко