open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 369/13473/17
Моніторити
Ухвала суду /28.09.2020/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Постанова /16.06.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /16.06.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.05.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.04.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /04.12.2019/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Постанова /21.11.2019/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Постанова /21.11.2019/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /10.06.2019/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /09.01.2019/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /23.11.2018/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /04.07.2018/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /12.02.2018/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /09.02.2018/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /05.12.2017/ Києво-Святошинський районний суд Київської області
emblem
Справа № 369/13473/17
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /28.09.2020/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Постанова /16.06.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /16.06.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.05.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.04.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /02.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.02.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /04.12.2019/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Постанова /21.11.2019/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Постанова /21.11.2019/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /10.06.2019/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /09.01.2019/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /23.11.2018/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /04.07.2018/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /12.02.2018/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /09.02.2018/ Києво-Святошинський районний суд Київської області Ухвала суду /05.12.2017/ Києво-Святошинський районний суд Київської області
Справа № 369/13473/17

Провадження № 2-а/369/15/19

РІШЕННЯ

Іменем України

21.11.2019 року м. Київ

Києво-Святошинський районний суд Київської області в складі:

головуючого судді Дубас Т.В.,

при секретарі Мазурик Д.С.,

за участю позивача ОСОБА_1 ,

представника позивача ОСОБА_6,

представника відповідача Крикун О.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Софіївсько-Борщагівської сільської ради восьмого скликання Києво-Святошинського району Київської області, Сільського голови Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_4, третя особа - ОСОБА_2 , про визнання незаконними та скасування рішення Софіївської-Борщагівської сільської ради восьмого скликання Києво-Святошинського району Київської області 14 сесії VIII скликання № 32 від 15.06.2017 року та зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА _1 05 грудня 2017 року звернулась до Києво-Святошинського районного суду Київської області з адміністративним позовом до Софіївсько-Борщагівської сільської ради восьмого скликання Києво-Святошинського району Київської області, Сільського голови Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_4, третя особа - ОСОБА_2 , про визнання незаконними та скасування рішення Софіївської-Борщагівської сільської ради восьмого скликання Києво-Святошинського району Київської області 14 сесії VIII скликання № 32 від 15.06.2017 року та зобов`язання вчинити дії.

Свої позовні вимоги мотивує наступним.

Постановою Києво-Святошинського районного суду Київської області від 17 травня 2017 року у справі № 369/5642/16-а, залишеною без змін ухвало Київського апеляційного адміністративного суду від 07 серпня 2017 року частково задоволений адміністративний позов ОСОБА_1 до Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.

При цьому постановою Києво-Святошинського районного суду Київської області від 17 травня 2017 року у справі № 369/5642/16-а суд ухвалив:

Визнати незаконною бездіяльність Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області та визнати незаконним і скасувати рішення Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області 3 сесії VІІІ скликання від 25 грудня 2015 року № 25 «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянці Украй ОСОБА_1 ».

Зобов`язати Софіївсько-Борщагівську сільську раду Києво-Святошинського району київської області розглянути подане ОСОБА_1 клопотання від 22 грудня 2015 року про надання їй дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 0,22 га по АДРЕСА_1 і прийняти відповідне рішення.

Постанова Києво-Святошинського районного суду Київської області від 17 травня 2017 року у справі № 369/5642/16-а набрала законної сили 07.08.2017 року.

28 серпня 2017 року позивачкою отримано виконавчий лист по справі №369/5642/16-а провадження №2-а/369/27/17 щодо зобов`язання Софіївсько-Борщагівську сільську раду Києво-Святошинського району Київської області розглянути подане ОСОБА_1 клопотання від 22 грудня 2015 року про надання їй дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 0 22 га по АДРЕСА_1 і прийняти відповідне рішення.

28 серпня 2017 року Відділом примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління винесені постанови про відкриття виконавчого провадження ВП № 54580527 та ВП 54580598.

У вересні 2017 року позивачка отримала поштою лист від Софіївсько- Борщагівської сільської ради, в конверті було рішення № 32 від 15 червня 2017 року 14 сесії VIII скликання за підписом сільського голови Софіївсько-Борщагівської сільської ради ОСОБА_4 з мокрою печаткою «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянці ОСОБА_1 ».

У тексті рішення № 32 від 15.06.2017 року 14 сесії VIII скликання зазначено: «Враховуючи постанову Києво-Святошинського районного суду від 17.05.2017р. справа № 369/5642/16-а (провадження № 2-а/369/508/16) розглянувши клопотання гр. ОСОБА_1 від 22 грудня 2015 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 0,22 га, на АДРЕСА_1 відповідно до статей 12, 40, 81, 116, 118, 121, 122 Земельного кодексу України, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» сесія сільської ради вирішила: 1. Надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянці України ОСОБА_1 на АДРЕСА_1 , орієнтовною площею 0,0801 га, для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

2. Звернутися до суб`єкта господарювання, що є виконавцем робіт із землеустрою згідно із законом із замовленням організації робіт по розробленню проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

3. Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подати на погодження відповідно до порядку, встановленому Земельним кодексом України. Зміст проекту землеустрою повинен відповідати вимогам ст. 50 Закону України «Про землеустрій». Погоджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розглядається сільською радого після здійснення державної реєстрації земельної ділянки в порядку, встановленому Законом України «Про Державний земельний кадастр».

Копію проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, завірену розробником документації із землеустрою подати до Софіївсько-Борщагівської сільської ради для розгляду питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

З рішенням №32 від 15.06.2017 року 14 сесії 8 скликання вона категорично не згідна.

28.02.2014 року Міністерство юстиції в Київській області винесла постанову про відмову у вчиненні нотаріальної дії вих. № 420/02-31, стосовно видачі їй свідоцтва про право на спадщину за законом на земельну ділянку площею 0,22 га, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 і надану для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, що належала померлій ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_3 .

22.12.2015 року ОСОБА_1 подала сільському голові Софіївсько-Борщагівської сільської ради ОСОБА_4 клопотання в якому просила відповідно до статей 116, 118, 121, 122 Земельного кодексу України надати їй дозвіл на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 0,22 га по АДРЕСА_1 для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка). Цим клопотанням вона засвідчила, що не використала раніше своє право на безоплатну приватизацію земельної ділянки за вищезазначеним цільовим призначенням. Як додаток додала копії: паспорта - першої другої сторінки та сторінки місця проживання, ідентифікаційного номера платників податків, з кадастрової карти України з зазначенням бажаного місця розташування земельної ділянки, каталог координат земельної ділянки АДРЕСА_1, Свідоцтва про право на спадщину за законом від 28.02.2014 року №1-689, рішення Софіївсько-Борщагівської сільської ради за №5 від 09.12.2009 року 32 сесії 5 скликання, рішення Софіївсько-Борщагівської сільської ради від 28.03.1995 року, довідки №3014 від 21.10.2010 року, акту на зберігання межових знаків 07.07.2010 року.

Вважає, що рішенням №32 від 15.06.2017 року 14 сесії 8 скликання порушене її право на набуття у власність земельної ділянки із земель комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади відповідно до ст.ст. 116, 118, 120, 121 Земельного кодексу України, що зокрема підтверджене постановою Києво-Святошинського районного суду Київської області від 17 травня 2017 року у справі № 369/5642/16-а.

При цьому в рішенні № 32 від 15.06.2017 року 14 сесії 8 не мотивовано, чому саме надано площу 0,08 га і чому відмовлено в задоволенні надати площу 0,22 га, також не мотивовано чому їй відмовлено в повному обсязі виконати постанову Києво-Святошинського районного суду Київської області від 17 травня 2017 року у справі № 369/5642/16-а.

Вважає, що сільський голова Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_4 допустив бездіяльність чим свідомо та систематично порушив ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», зокрема щодо забезпечення на відповідній території додержання законодавства щодо розгляду звернень громадян та їх об`єднань.

Вважає що сільський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.

Відповідно до Регламенту документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 0,22 га по АДРЕСА_1 для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд рішення ради вважається прийнятим, якщо на пленарному засіданні за нього проголосувало більше половини від загального складу Ради (14 голосів). При встановленні результатів голосування до загального складу Ради включається сільський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні Ради, і враховується його голос.

Відповідач сільський голова Софіївсько-Борщагівської сільської ради ОСОБА_4 в порушення ст. 19 Конституції України, в порушення ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», в порушення Регламенту Софіївсько- Борщагівської сільської ради не зупинив рішення №25 від 25.12.2015 року 3 сесії 8 скликання.

Сільський голова Софіївсько-Борщагівської сільської ради ОСОБА_4 неодноразово порушує її права, адже він брав участь у пленарному засіданні 3 сесії 8 і безпосередньо голосував за рішення М.25 від 25.12.2015 року та безпосередньо вів сесію 15 червня 2017 року при прийняті рішення № 32 від 15.06.2017 року 14 сесії 8 скликання.

Сільський голова Софіївсько-Борщагівської сільської ради ОСОБА_4 не виконує покладені на нього повноваження та посадові обов`язки. Зокрема приводу озброєного пограбування відповідачі, нікуди не звертались.

Замість виконання постанови Києво-Святошинського районного суду Київської області від 17 травня 2017 року у справі № 369/5642/16-а та надання дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 0,22 га по АДРЕСА_1 для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд відповідачі систематично залякують позивачку за її активну позицію стосовно корупційних дій посадових осіб Софіївсько-Борщагівської сільської ради.

В позовній заяві позивачка просила:

Визнати незаконними та скасувати рішення Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області № 32 від 15 червня 2017 року 14 сесії 8 скликання, яким було визначено - Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянці України ОСОБА_1 площею 0,0801 га АДРЕСА_1.

Визнати незаконною бездіяльність Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області щодо надання невірного, незаконного рішення № 32 від 15 червня 2017 року 14 сесії 8 скликання Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянці України ОСОБА_1 площею 0,0801 га АДРЕСА_1.

Визнати незаконною бездіяльність сільського голови Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_4, щодо недотримання ст. 19 Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування», Регламенту Софіївсько-Борщагівської сільської ради стосовно додержання законодавства щодо розгляду звернень громадян, відмови зупинити спірне рішення, що призвело до прийняття невірного, незаконного рішення № 32 від 15 червня 2017 року 14 сесії 8 скликання «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянці України ОСОБА_1 площею 0,0801 га АДРЕСА_1» та не звернення до правоохоронних органів з приводу збройного хуліганського нападу, що призвело до втрати документу суворої звітності Земельно-шнурової книги.

Визнати за гр. ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків за даними Державного реєстру фізичних осіб - платників податків - НОМЕР_1 , яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 ) право власності на земельну ділянку площею 0,22 га для обслуговування житлового будинку і господарських будівель, яка розташована за адресою АДРЕСА_1 , в порядку спадкування після смерті ОСОБА_3 .

Зобов`язати Софіївсько-Борщагівську сільську раду Києво- Святошинського району Київської області та сільського голову Софіївсько-Борщагівської сільської ради ОСОБА_4. розглянути на пленарному засіданні сесії, подане нею Клопотання від 22.12.2015 року, про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 0,22 га по АДРЕСА_1 та прийняти належне, у відповідності до чинного законодавства України рішення.

Стягнути з Відповідача на її користь: судовий збір у розмірі 640 грн., та понесені витрати на друк і виготовлення адміністративного позову у розмірі 120 грн.

Позивачка неодноразово збільшувала, уточняла і змінювала позовні вимоги.

Заява про збільшення уточнення зміну позовних вимог по адміністративній справі № 369/13473/17 була подана 07 травня 2019 року.

В останній заяві про збільшення уточнення зміну позовних вимог по адміністративній справі № 369/13473/17 від 01 серпня 2019 року вона просила:

Приєднати до матеріалів справи заяву (клопотання) про збільшення уточнення зміну позовних вимог по адміністративній справі № 369/13473/17 та задовольнити її в повному обсязі.

Визнати незаконними та скасувати рішення Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинськоге району Київської області № 32 від 15 червня 2017 року 14 сесії 8 скликання, яким було визначено - Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянці України ОСОБА_1 площею 0,0801 га АДРЕСА_1.

Визнати незаконною дії та бездіяльність Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області щодо надання невірного, незаконного рішення № 32 від 15 червня 2017 року 14 сесії 8 кликання Про надання дозволу на розроблення проекту земле трою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянці України ОСОБА_1 площею 0,0801 га АДРЕСА_1.

Визнати незаконною дії та бездіяльність сільського голови Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_4, щодо недотримання ст. 19 Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування», Регламенту Софіївсько-Борщагівської сільської ради стосовно додержання законодавства щодо розгляду звернень громадян, відмови зупинити спірне рішення, що призвело до прийняття невірного, незаконного рішення № 32 від 15 червня 2017 року 14 сесії 8 скликання «Про падання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки власність громадянці України ОСОБА_1 площею 0,08 га АДРЕСА_1» та не звернення до правоохоронних органів з приводу збройного хуліганського нападу, що призвело до втрати документу суворої звітності земельно-шнурової книги.

Визнати незаконною бездіяльність сільського голови Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_4, щодо не звернення до правоохоронних органів з приводу збройного хуліганського нападу, що призвело до втрати документу суворої звітності земельно-шнурової книги.

Зобов`язати сільського голову Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_4 звернутися до архівних відділів, податкової, державної адміністрації отримання даних, щоб відновити земельно-шнурової книги щодо відновлення Земельно-шнурової книги села Софіївська Борщагівка та до правоохоронних органів щодо зникнення земельно-шнурової книги Софіївсько-Борщагівської сільської ради.

Зобов`язати Софіївсько-Борщагівську сільську раду Києво-Святошинського району Київської області та сільського голову Софіївсько-Борщагівської сільської ради ОСОБА_4. надати гр. ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків за даними Державного реєстру фізичних осіб - платників податків - НОМЕР_1 , яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 ) належним чином завірену документацію для розробки технічної (проектної) документації із землеустрою, а саме Довідку земельно-шнурової книги про земельну ділянку площею 0,22 га яка розташована в АДРЕСА_1 , Довідку погосподарської книги про земельну ділянку площею 0,22 га, яка розташована в АДРЕСА_1 , Викопіювання з генерального плану села Софіївська Борщагівка із зазначенням земельної ділянки площею 0,22 га яка розташована в АДРЕСА_1, Акт про встановлення на місцевості, погодження зовнішньої межі земельної ділянки та передачу на зберігання межових знаків власнику земельної ділянки площею 0,22 га, яка розташована в АДРЕСА_1, Довідку з земельно-шнурової книги, довідку з погосподарської книги із зазначенням земельної ділянки площею 0,22 га, яка розташована в АДРЕСА_1.

Зобов`язати Софіївсько-Борщагівську сільську раду Києво-Святошинського району Київської області та сільського голову Софіївсько-Борщагівської сільської ради ОСОБА_4. розглянути на пленарному засіданні сесії, подані Позивачем Клопотання від 22.12.2015 року, про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 0,22 га по АДРЕСА_1 та прийняти належне, у відповідності до чинного законодавства України рішення.

Зобов`язати Софіївсько-Борщагівську сільську раду Києво-Святошинського району Київської області розглянути заяву клопотання від 16.07.2019 року за № 3-854 та затвердити Технічну документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на міс місцевості)

Зобов`язати відповідачів (боржників) падати звіт до суду - про виконання судового рішення по адміністративній справі №369/13473/17.

Стягнути консолідовано з Відповідачів на користь позивачки судовий збір у розмірі 640 грн. 50 копійок, та витрати пов`язані з судовим процесом друк позову, клопотань, заяв в розмірі 200 гривень.

Відповідач Софіївсько-Борщагівська сільська рада Києво-Святошинського району Київської області проти позову заперечує. Вважає його необґрунтованим та таким, що суперечить чинному законодавству, не підтверджений належними та допустимими доказами, а тому таким, що не може бути задоволений з наступних підстав.

15.06.2017 року Софіївсько-Борщагівською сільською радою Києво- Святошинського району Київської області на 14 сесії VIII скликання було виконано постанову Києво-Святошинського районного суду від 17.05.2017 року по справі № 369/5642/16-а (провадження № 2-а/369/508/16) та прийнято рішення № 32 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність гр. ОСОБА_1 , орієнтовною площею 0,0801 га, на АДРЕСА_1 .

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» представницький орган місцевого самоврядування - виборний орган (рада), який складається із депутатів і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення.

Відповідно до ст. 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відповідно до ч. 1 ст. 116 Земельного кодексуУкраїни громадяни та юридичні особи набувають право власності та право користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Згідно з положеннями ч. 6 ст. 118 ЗК України громадяни зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель та споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному закладі ( у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

Софіївсько-Борщагівська сільська рада на сесії повторно розглянула клопотання гр. ОСОБА_1 від 22 грудня 2015 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, у власність, орієнтовною площею 0,22 га, на АДРЕСА_1 .

Відповідно до ч. 2 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Чотирнадцятою сесією восьмого скликання Софіївсько-Борщагівської сільської ради було прийнято рішення № 32 від 15.06.2015 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянці України ОСОБА_1 на АДРЕСА_1 , орієнтовною площею 0,0801 га, для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

В своєму позові Позивач зазначає, що Софіївсько-Борщагівською сільською радою було порушено ст. 122 Земельного кодексу Земельного кодексу України, а саме, що Софіївсько- Борщагівська сільська рада надала дозвіл на розроблення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки площею 0,0801 га, замість 0,22 га.

Вказане твердження Позивача не відповідає нормам чинного законодавства, оскільки відповідно до положень ст. 121 Земельного кодексу України громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 га, в селищах- - не більше 0,15 га, в містах - не більше 0,10 га.

Відповідач наголошує, що зазначена норма чинного законодавства не зобов`язує органи місцевого самоврядування надавати земельні ділянки у розмірі 0,22 га.

Окрім того Софіївсько-Борщагівська сільська рада діяла відповідно до ст. 19 Конституції України, а саме органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Софіївсько-Борщагівська сільська рада діяла виключно у межах своїх повноважень передбачених законодавством України.

Твердження Позивачки про те, що Софіївсько-Борщагівська сільська рада повинна була надати їй земельну ділянку у розмірі 0,22 га, тому що вона перебувала у користуванні її померлої матері та переходить їй на правах спадщини, є такими що суперечить нормам діючого законодавства.

Вказані Позивачем підстави за яких рішення Софіївсько-Борщагівської сільської ради не відповідає вимогам закону та порушує її права є необгрунтованими, та полягає в наступному.

Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких гарантуються її вимоги та заперечення. Згідно ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність діє відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу.

Згідно ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Відповідно до ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання відповідно до закону з питань регулювання земельних відносин.

На підставі вищевикладеного, а також аналізуючи положення норм земельного законодавства України, щодо набуття громадянами прав на землю із земель державної та комунальної власності, рішення № 32 від 15.06.2017 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянці України ОСОБА_1 , орієнтовною площею 0,0801 га для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) Софіївсько-Борщагівської сільської ради ґрунтується на вимогах ч. 7 ст. 118 Земельного кодексу України, в якому зазначено про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою громадянці.

Отже, твердження Позивачки про те, що Софіївсько-Борщагівська сільська рада порушує її право на набуття права власності на земельну ділянку, є таким що суперечить дійсності.

Крім того, згідно п «г» ч. З ст. 152 Земельного кодексу України, захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюються шляхом визнання недійсним рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Для визнання недійсним правового акту індивідуальної дії органу місцевого самоврядування необхідно, щоб він одночасно суперечив закону та порушував права інших осіб.

Софіївсько-Борщагівська сільська рада ст. 122 Земельного кодексу України не порушувала, оскільки надала дозвіл на позивачці на розроблення проекту землеустрою.

Всі обґрунтування позивача щодо свої позовних вимог не стосується предмету розгляду даного спору щодо визнання незаконним та скасування рішення, зокрема посилання на те, що розмір земельної ділянки перейшов їй спадщину.

Заявляючи про негативні образи та погрози позивачка завдала образи депутатам та членам виконкому Софіївсько-Борщагівської сільської ради.

Враховуючи вищенаведені положення законодавства України, є всі підстави стверджувати, що Софіївсько-Борщагівська сільська рада на законних підставах прийняла рішення № 32 від 15.06.2015 року к межах та у спосіб передбачений Конституцією і законами України.

В судовому засіданні позивач, представник позивача та третя особа позов підтримали в повному обсязі.

В судовому засіданні представник відповідача Софіївсько-Борщагівської сільської ради восьмого скликання Києво-Святошинського району Київської області проти позову заперечує.

Відповідач Сільський голова села Софіївська-Борщагівська Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_4 в судове засідання не з`явися. Про час і місце розгляду справи належним чином повідомлений.

Заслухавши пояснення позивача, його представника, представника відповідача Софіївсько-Борщагівської сільської ради восьмого скликання Києво-Святошинського району Київської області, третю особу, дослідивши письмові докази по справі, проаналізувавши норми діючого законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Як встановлено частиною другою статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Ст. 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Суд не може витребовувати докази у позивача в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, окрім доказів на підтвердження обставин, за яких, на думку позивача, відбулося порушення його прав, свобод чи інтересів.

Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.

Згідно ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Постановою Києво-Святошинського районного суду Київської області від 17 травня 2017 року у справі № 369/5642/16-а, залишеною без змін ухвало Київського апеляційного адміністративного суду від 07 серпня 2017 року частково задоволений адміністративний позов ОСОБА_1 до Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області.

При цьому постановою Києво-Святошинського районного суду Київської області від 17 травня 2017 року у справі № 369/5642/16-а суд ухвалив:

Визнати незаконною бездіяльність Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області та визнати незаконним і скасувати рішення Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області 3 сесії VІІІ скликання від 25 грудня 2015 року № 25 «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянці Украй ОСОБА_1 ».

Зобов`язати Софіївсько-Борщагівську сільську раду Києво-Святошинського району київської області розглянути подане ОСОБА_1 клопотання від 22 грудня 2015 року про надання їй дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 0,22 га по АДРЕСА_1 і прийняти відповідне рішення.

Постанова Києво-Святошинського районного суду Київської області від 17 травня 2017 року у справі № 369/5642/16-а набрала законної сили 07.08.2017 року.

28 серпня 2017 року позивачкою отримано виконавчий лист по справі №369/5642/16-а провадження №2-а/369/27/17 щодо зобов`язання Софіївсько-Борщагівську сільську раду Києво-Святошинського району Київської області розглянути подане ОСОБА_1 клопотання від 22 грудня 2015 року про надання їй дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 0 22 га по АДРЕСА_1 і прийняти відповідне рішення.

28 серпня 2017 року Відділом примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління винесені постанови про відкриття виконавчого провадження ВП № 54580527 та ВП 54580598.

У вересні 2017 року позивачка отримала поштою лист від Софіївсько- Борщагівської сільської ради, в конверті було рішення № 32 від 15 червня 2017 року 14 сесії VIII скликання за підписом сільського голови Софіївсько-Борщагівської сільської ради ОСОБА_4 з мокрою печаткою «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянці ОСОБА_1 ».

У тексті рішення № 32 від 15.06.2017 року 14 сесії VIII скликання зазначено: «Враховуючи постанову Києво-Святошинського районного суду від 17.05.2017р. справа № 369/5642/16-а (провадження № 2-а/369/508/16) розглянувши клопотання гр. ОСОБА_1 від 22 грудня 2015 року про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність орієнтовною площею 0,22 га, на АДРЕСА_1 відповідно до статей 12, 40, 81, 116, 118, 121, 122 Земельного кодексу України, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» сесія сільської ради вирішила: 1. Надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянці України ОСОБА_1 на АДРЕСА_1 , орієнтовною площею 0,0801 га, для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

2. Звернутися до суб`єкта господарювання, що є виконавцем робіт із землеустрою згідно із законом із замовленням організації робіт по розробленню проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

3. Розроблений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подати на погодження відповідно до порядку, встановленому Земельним кодексом України. Зміст проекту землеустрою повинен відповідати вимогам ст. 50 Закону України «Про землеустрій». Погоджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розглядається сільською радого після здійснення державної реєстрації земельної ділянки в порядку, встановленому Законом України «Про Державний земельний кадастр».

Копію проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, завірену розробником документації із землеустрою подати до Софіївсько-Борщагівської сільської ради для розгляду питання про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність.

Постановою Києво-Святошинського районного суду Київської області від 17 травня 2017 року у справі № 369/5642/16-а, яка набрала законної сили 07.08.2017 року встановлено наступне.

28 лютого 2014 року постановою державного нотаріуса Києво-Святошинської районної державної нотаріальної контори Панікар В.М. позивачу ОСОБА_1 було відмовлено у видачі свідоцтва про право на спадщину за законом на земельну ділянку площею 0,22 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , з цільовим призначенням земельної ділянки для будівництва і обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд, що належала померлій ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_3 .

Рішенням Виконавчого комітету Софіївсько-Борщагівської сільської ради народних депутатів Києво-Святошинського району Київської області № 34/10 від 28 березня 1995 року на підставі Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 року № 15-92 «Про приватизацію земельних ділянок» ОСОБА_3 передано у приватну власність земельну ділянку площею 2200 кв.м., яка розташована в АДРЕСА_1 , для будівництва житлового будинку.

Рішенням Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області 32 сесії 5 скликання № 5 від 09 грудня 2009 року «Про надання дозволу на

виготовлення технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність» надано дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_3 площею 0,22 га для будівництва, обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд в АДРЕСА_1 .

Згідно свідоцтва про право на спадщину за законом, яке видане державним нотаріусом Києво-Святошинської районної державної нотаріальної контори Панікар В.М. від 28 лютого

2014 року, зареєстроване в реєстрі за № 1-689, ОСОБА_1 на праві власності належить житловий будинок АДРЕСА_1

В подальшому, 22 грудня 2015 року позивач ОСОБА_1 звернулась до Софіївсько-Борщагівської сільської ради з відповідним клопотанням про надання їй дозволу на розробку документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд орієнтовною площею 0,22 га, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

До вказаного клопотання від 22 грудня 2015 року ОСОБА_1 були долучені наступні документи: копія паспорта; копія ідентифікаційного номера платника податків, копія кадастрової карти України із зазначенням бажаного місця розташування земельної ділянки; каталог координат земельної ділянки в АДРЕСА_1 , копія свідоцтва про право на спадщину за законом від 28.02.2014 року № 1-689; копія рішення Софіївсько-Борщагівської сільської ради за № 5 від 09.12.2009 року 32 сесії 5 скликання; копія рішення Софіївсько-Борщагівської сільської ради від 28.03.1995 року; копія довідки 21.10.2010 року № 3014; копія акту на зберігання межових знаків від 07.07.2010 року.

Крім того під час розгляду справи відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав до суду інших достатньо належних і достовірних доказів, а відтак, не довів правомірності своїх рішень.

Статтею 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 статті 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Приписи ч. 2 статті 4 ЗК України визначають, що завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно ч. 3-4 статті 116 ЗК України безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі: а) приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян; б) одержання земельних ділянок внаслідок приватизації державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; в) одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.

З наведеного випливає, що законодавцем гарантовано право безоплатної передачі земельної ділянки громадянину у власність, зокрема, у межах норм безоплатної приватизації, порядок проведення якої регламентовано положеннями статтею 118 Земельного кодексу України.

Згідно ч. 6 статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідно до ч.4 статті 122 Земельного кодексу України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

При цьому, згідно ч. 7 статті 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що Земельним кодексом України визначено вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки: невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. При цьому, чинним законодавством не передбачено право суб`єкта владних повноважень відступати від положень статті 118 Земельного кодексу України.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 27 лютого 2018 року в справі № 545/808/17.

Крім того ч. 1 ст. 120 Земельного кодексу України (в редакції Закону України від 05.11.2009 р. N 1702-VI), яка є чинною і на даний час, передбачає,що у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення

Аналіз змісту норм статті 120 Земельного кодексу України у їх сукупності дає підстави для висновку про однакову спрямованість її положень щодо переходу прав на земельну ділянку при виникненні права власності на будівлю і споруду, на якій вони розміщені.

Зазначені норми закріплюють загальний принцип цілісності об`єкту нерухомості із земельною ділянкою, на якій цей об`єкт розташований. За цими нормами визначення правового режиму земельної ділянки перебуває у прямій залежності від права власності на будівлю і споруду та передбачається механізм роздільного правового регулювання нормами цивільного законодавства майнових відносин, що виникають при укладенні правочинів щодо набуття права власності на нерухомість, і правового регулювання нормами земельного і цивільного законодавства відносин при переході прав на земельну ділянку у разі набуття права власності на нерухомість.

Відповідно до пунктів 2, 4 та 10 ч. 2 статті 245 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може визнати протиправним та скасувати індивідуальний акт чи окремі його положення; визнати бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язати вчинити певні дії; визначити інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Згідно з частиною 4 статті 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Таким чином, враховуючи викладене, належним способом захисту, необхідним для поновлення прав позивача є саме: 1)визнання протиправними дії Софіївсько-Борщагівської сільської ради щодо прийняття рішення № 32 від 15 червня 2017 року 14 сесії 8 скликання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянці України ОСОБА_1 площею 0,0801 га по АДРЕСА_1 ; 2) скасування вказаного рішення Софіївсько-Борщагівської сільської ради № 32 від 15 червня 2017 року 14 сесії 8 скликання; 3) зобов`язання Софіївсько-Борщагівської сільської ради винести на засідання чергової сесії Софіївсько-Борщагівської сільської ради та розглянути подане ОСОБА_1 клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 0,22 та по АДРЕСА_1 у відповідності до норм чинного законодавства.

Що стосується решти позовних вимог адміністративного позову, то в їх задоволенні слід відмовити.

Зокрема не може бути задоволена вимога визнати незаконною бездіяльність сільського голови Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_4, щодо недотримання ст. 19 Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування», Регламенту Софіївсько-Борщагівської сільської ради стосовно додержання законодавства щодо розгляду звернень громадян, відмови зупинити спірне рішення, що призвело до прийняття невірного, незаконного рішення № 32 від 15 червня 2017 року 14 сесії 8 скликання «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянці України ОСОБА_1 площею 0,0801 га АДРЕСА_1» та не звернення до правоохоронних органів з приводу збройного хуліганського нападу, що призвело до втрати документу суворої звітності Земельно-шнурової книги, оскільки вона носить загальний характер, стосується права а не обов`язку сільського голови щодо зупинення спірного рішення № 32 від 15 червня 2017 року 14 сесії 8 скликання. Щодо не звернення до правоохоронних органів з приводу збройного хуліганського нападу, що призвело до втрати документу суворої звітності Земельно-шнурової книги, то не зазначено коли вчинений цей напад, чи займав на цей час ОСОБА_5 посаду сільського голови, який час пройшов з часу скоєння нападу. Вказана позовна вимога не стосується захисту особистого права позивача, порушеного рішенням Софіївської-Борщагівської сільської ради восьмого скликання Києво-Святошинського району Київської області 14 сесії VIII скликання № 32 від 15.06.2017 року.

Не можуть бути задоволені вимоги як такі, що не стосуються захисту особистого права позивачки, порушеного рішенням Софіївської-Борщагівської сільської ради восьмого скликання 14 сесії VIII скликання № 32 від 15.06.2017 року:

- щодо зобов`язання сільського голови ОСОБА_4 звернутися до архівних відділів, податкової, державної адміністрації щодо відновлення Земельно-шнурової книги села Софіївська Борщагівка, оскільки ця вимога на стосується захисту конкретних особистих прав позивачки відповідно до норм чинного законодавства;

-щодо зобов`язання Софіївсько-Борщагівської сільської ради та сільського голову ОСОБА_4. надати гр. ОСОБА_1 належним чином завірену документацію для розробки технічної (проектної) документації із землеустрою, а саме Довідку земельно-шнурової книги про земельну ділянку площею 0,22 га яка розташована в АДРЕСА_1 , Довідку погосподарської книги про земельну ділянку площею 0,22 га, яка розташована в АДРЕСА_1 , Викопіювання з генерального плану села Софіївська Борщагівка із зазначенням земельної ділянки площею 0,22 га яка розташована в АДРЕСА_1, Акт про встановлення на місцевості, погодження зовнішньої межі земельної ділянки та передачу на зберігання межових знаків власнику земельної ділянки площею 0,22 га, яка розташована в АДРЕСА_1, Довідкуіз земельної шнурової книги, довідку з по господарської книги із зазначенням земельної ділянки площею 0,22 га яка розташована в АДРЕСА_1, оскільки ця вимога не стосується захисту конкретних особистих прав позивачки відповідно до норм чинного законодавства;

- зобов`язання відповідачів (боржників) падати звіт до суду - про виконання судового рішення по адміністративній справі №369/13473/17.

Не стосується захисту особистого права позивачки, порушеного рішенням Софіївської-Борщагівської сільської ради восьмого скликання 14 сесії VIII скликання № 32 від 15.06.2017 року також і вимогапро зобов`язання Софіївсько-Борщагівської сільської ради розглянути заяву клопотання від 16.07.2019 року за № 3-854 та затвердити Технічну документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості)

Керуючись ст.ст. 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Софіївсько-Борщагівської сільської ради восьмого скликання Києво-Святошинського району Київської області, Сільського голови Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області ОСОБА_4, третя особа - ОСОБА_2 , про визнання незаконними та скасування рішення Софіївської-Борщагівської сільської ради восьмого скликання Києво-Святошинського району Київської області 14 сесії VIII скликання № 32 від 15.06.2017 року та зобов`язання вчинити дії - задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво- Святошинського району Київської області щодо прийняття рішення № 32 від 15 червня 2017 року 14 сесії 8 скликання Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянці України ОСОБА_1 площею 0,0801 га по АДРЕСА_1 .

Скасувати рішення Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області № 32 від 15 червня 2017 року 14 сесії 8 скликання Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність громадянці України ОСОБА_1 площею 0,0801 га по АДРЕСА_1 .

Зобов`язати Софіївсько-Борщагівську сільську раду Києво-Святошинського району Київської області винести на засідання чергової сесії Софіївсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області та розглянути подане ОСОБА_1 клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність площею 0,22 та по АДРЕСА_1 у відповідності до норм чинного законодавства.

В решті адміністративного позову відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його складення має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення виготовлений 04.12.2019 року.

Суддя : Дубас Т.В.

Джерело: ЄДРСР 86255130
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку