open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 607/22448/19

02 грудня 2019 року

м.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючого судді Баранюка А.З.

за участю:

секретаря судового засідання Габрилецької С.Є.

представника відповідача: Кузьми Г.Р.;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Тернопільської обласної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 про скасування рішення та зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі-позивач, ОСОБА_1 ) із адміністративним позовом до Тернопільської обласної ради (надалі-відповідач) про те, щоб вважати результати конкурсу на посаду головного лікаря університетської лікарні такими, що проведені з порушеннями несумісними з конкурсом; скасування результати конкурсу і проведення повторного конкурсу за участю позивача; визнання документів поданих позивачем на конкурс дійсними і прийняти їх до розгляду комісією; проведення конкурсу в університетській лікарні перед колективом лікарні, а ОСОБА_2 усунути від участі в конкурсі, визнання позивача переможцем конкурсу на посаду головного лікаря університетської лікарні.

Ухвалою від 21 жовтня 2019 року позовну заяву залишено без руху та надано строк на усунення недоліків.

Ухвалою від 28 жовтня 2019 року продовжено процесуальний строк усунення недоліків позовної заяви.

01 листопада 2019 року позивач подав до суду позовну заяву у якій просив суд скасувати рішення конкурсної комісії Тернопільської обласної ради з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади генерального директора (головного лікаря) комунального некомерційного підприємства «Тернопільська університетська лікарня» Тернопільської обласної ради (далі-конкурсна комісія) від 02 липня 2019 року та зобов`язати провести конкурс на заміщення вакантної посади генерального директора (головного лікаря) комунального некомерційного підприємства «Тернопільська університетська лікарня» Тернопільської обласної ради.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що Тернопільською обласною радою проведено конкурс на заміщення вакантної посади директора (головного лікаря) комунального некомерційного підприємства «Тернопільська університетська лікарня» Тернопільської обласної ради. Позивача не було допущено до цього конкурсу з підстав неподання необхідних документів та відсутності стажу керівної роботи. Позивач також вказує, що до складу конкурсної комісії було включено підлеглих іншого кандидата - ОСОБА_2 , посадові особи Тернопільської обласної ради та Тернопільської обласної державної адміністрації а також не було включено мешканців області. Позивач вважає, що Конкурсна комісія безпідставно усунула його від участі у конкурсі. Комісія також не взяла до уваги повідомлення про неодноразові, на думку позивача, зловживання допущенні ОСОБА_2 . При проведенні конкурсу не було змагальності ідей та нових технологій.

Ухвалою від 04 листопада 2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін та залучено до участі у справі, як третю особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 (далі- ОСОБА_2 ).

04 листопада 2019 року позивач подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі у якому підтримав позовні вимоги.

27 листопада 2019 року до суду було подано пояснення третьої особи у якому ОСОБА_2 вказав, що ним було подано до конкурсної комісії всі необхідні документи відповідно до умов конкурсу, що підтверджується протоколом №2 засідання конкурсної комісії. Під час прийняття рішень за результатами конкурсу конкурсна комісія враховує здатність учасників конкурсу висловлювати свої думки, уміння викладати інформацію, комунікабельність, тактовність, ділові та вольові якості, готовність брати на себе відповідальність, уміння аналізувати проблеми і налагоджувати ділові зв`язки, виявляти творчий підхід до роботи, доброчесність (у тому числі академічну), емоційну врівноваженість. За результатами заслуховування конкурсних пропозицій і проведених співбесід конкурсна комісія шляхом голосування відбирає з числа учасників конкурсу одну кандидатуру, яка відповідає встановленим вимогам, - переможця конкурсу, після чого вносить відповідне подання керівникові органу управління, що здійснює призначення переможця конкурсу на посаду керівника закладу. За результатами конкурсу на заміщення вакантної посади генерального директора (головного лікаря) комунального некомерційного підприємства «Тернопільська університетська лікарня» Тернопільської обласної ради, визначено ОСОБА_2 . Внесено подання голові Тернопільської обласної ради щодо призначення ОСОБА_2 , на посаду генерального директора (головного лікаря) та рекомендовано голові Тернопільської обласної ради протягом одного місяця з дня внесення конкурсною комісією подання здійснити призначення ОСОБА_2 , на посаду генерального директора (головного лікаря) комунального некомерційного підприємства «Тернопільська університетська лікарня» Тернопільської обласної ради за результатами конкурсу та укласти з ним контракт. Результати проведення конкурсу оприлюднено на офіційному веб-сайті Тернопільської обласної ради. Відтак, третя особа вважає, що даний конкурс відбувся відповідно до норм Основ законодавства України про охорону здоров`я, Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року №1094, рішень та розпоряджень Тернопільської обласної ради.

У поясненні ОСОБА_2 просив суд розглянути справу без його участі.

27 листопада 2019 року відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву у якому відповідач проти задоволення позову заперечив. Серед іншого пояснив, що склад конкурсної комісії був утворений відповідно до Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1094. До складу конкурсної комісії було включено у рівній кількості представники органу управління, представники трудового колективу відповідного закладу, обрані на загальних зборах трудового колективу та представники громадськості. Кваліфікаційні вимоги до претендентів були затверджені відповідно до наказу Міністерства охорони здоров`я України від 31 жовтня 2018 року № 1977 «Про внесення змін до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 «Охорона здоров`я». Затверджений конкурсною комісією перелік документів відповідає переліку документів, що передбачений Порядком проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я. За результатами голосування до участі у конкурсі на заміщення вакантної посади генерального директора (головного лікаря) комунального некомерційного підприємства «Тернопільська університетська лікарня» Тернопільської обласної ради після перевірки документів, поданих претендентами, на відповідність установленим вимогам, допущено одного претендента - ОСОБА_2 . Конкурсною комісією встановлено, що претендентом ОСОБА_1 подано копію паспорта громадянина України, резюме у довільній формі, автобіографію, копії документів про освіту, науковий ступінь, вчене звання, а також копію трудової книжки, заяву про згоду на обробку персональних даних згідно з встановленими вимогами, конкурсну пропозицію обсягом не більше 15 сторінок друкованого тексту в паперовій формі, попередження стосовно встановлених Законом України «Про запобігання корупції» вимог та обмежень, підписане претендентом на посаду, за встановленою формою. Конкурсною комісією проведено оцінку відповідності кандидатури претендента ОСОБА_1 встановленим кваліфікаційним вимогам, а саме щодо освіти та стажу роботи на керівних посадах для закладів обласного рівня та з`ясовано, що стаж роботи ОСОБА_1 на керівних посадах становить 2 роки, а тому не відповідає встановленим вимогам, отже прийнято рішення про недопущення позивача до участі у конкурсі. За результатами заслуховування конкурсної пропозиції учасника конкурсу та проведення співбесіди переможцем конкурсу визначено ОСОБА_2 . Тернопільська обласна рада забезпечила ведення відеозапису засідань конкурсної комісії, відеозаписи таких засідань конкурсної комісії оприлюднені на офіційному веб - сайті Тернопільської обласної ради не пізніше наступного дня з дати проведення засідання та підлягають зберіганню на відповідному веб - сайті не менше одного року. З огляду на викладене у спірному випадку відповідач вважає, що Тернопільська обласна рада та конкурсна комісія діяли на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що встановлені чинним законодавством України.

В судове засідання позивач та третя особа не з`явилися.

Представник відповідача у судовому засідання позовні вимоги заперечила з підстав наведених у відзиві, просила суд у задоволенні позову відмовити.

Суд при вирішенні адміністративної справи виходив з наступного.

Як встановлено частиною другою статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Статтею 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частин сьомої, восьмої та дев`ятої статті 16 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я. Призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу охорони здоров`я здійснюються відповідно до законодавства. Керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п`яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я та порядок укладання контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я, а також типова форма такого контракту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року №1094 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я», затверджено Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, що додається (далі - Порядок №1094).

Відповідно до пункту 1 Порядку №1094, цей Порядок визначає механізм проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я (далі - конкурс). Вимоги цього Порядку поширюються на відбір кандидатур на посади керівників державних та комунальних закладів охорони здоров`я (далі - заклад), крім закладів охорони здоров`я МВС, військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення, утворених відповідно до законів.

Пунктами 4 та 5 Порядку №1094 встановлено, що підставою для проведення конкурсу є рішення органу управління, яке приймається протягом трьох робочих днів з моменту виникнення вакантної посади. Конкурс складається з таких етапів: прийняття рішення про проведення конкурсу; формування конкурсної комісії (у разі необхідності оновлення її складу); підготовка до проведення конкурсу (оприлюднення оголошення про проведення конкурсу, прийняття документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, перевірка поданих документів на відповідність установленим вимогам); проведення конкурсу (заслуховування конкурсної пропозиції та проведення співбесіди з кандидатами (претендентами), визначення переможця конкурсу); оприлюднення результатів конкурсу.

Згідно з пунктами 8, 9 та 15 вказаного Порядку для проведення конкурсу рішенням органу управління утворюється конкурсна комісія (постійно діюча або для проведення окремого конкурсу) не пізніше ніж через 20 днів після оприлюднення рішення про проведення конкурсу. Формою роботи конкурсної комісії є засідання.

Рішенням Тернопільської обласної ради від 12 травня 2019 року № 161, поряд з іншим, голові ради було доручено видавати розпорядження щодо організації та проведення конкурсного добору керівників об`єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Тернопільської області, забезпечення розміщення оголошень про конкурс, затвердження складу, порядку формування та повноважень конкурсної комісії (а.с. 135).

05 червня 2019 року головою Тернопільської обласної ради видано розпорядження № 114 «Про припинення трудових відносин з ОСОБА_2 », згідно з пунктом 2 якого до призначення за результатами конкурсу кандидатури на вакантну посаду генерального директора (головного лікаря) комунального некомерційного підприємства «Тернопільська університетська лікарня» Тернопільської обласної ради ОСОБА_2 призначено з 06 червня 2019 року виконуючим обов`язки на посаді генерального директора (головного лікаря) комунального некомерційного підприємства «Тернопільська університетська лікарня» Тернопільської обласної ради (а.с. 134).

Головою Тернопільської обласної ради видано розпорядження від 11 червня 2019 року № 138 «Про проведення у Тернопільській обласній раді конкурсу на заміщення посад керівників закладів охорони здоров`я, що є об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Тернопільської області», яким передбачено провести конкурс, зокрема, на заміщення вакантної посади генерального директора (головного лікаря) комунального некомерційного підприємства «Тернопільська університетська лікарня» Тернопільської обласної ради (а.с. 116).

Пунктом 11 Порядку №1094 передбачено, що до складу конкурсної комісії входять у рівній кількості представники органу управління, представники трудового колективу відповідного закладу, обрані на загальних зборах трудового колективу, представники громадської ради органу управління або особи (за згодою), делеговані громадськими об`єднаннями з питань захисту інтересів громадян у сфері охорони здоров`я та/або у сфері запобігання корупції і антикорупційної діяльності (за умови реєстрації таких громадських об`єднань не менш як за два роки до дати рішення про проведення конкурсу) та погоджені громадською радою при органі управління - по одній особі від кожного громадського об`єднання.

Згідно із витягом з протоколу зборів трудового колективу КНП «Тернопільська університетська лікарня» Тернопільської обласної ради від 20 червня 2019 року № 01-2/1069 до складу конкурсної комісії було вирішено обрати ОСОБА_4 , ОСОБА_5 та ОСОБА_6 (а.с. 115), про що проінформовано голову Тернопільської обласної ради листом від 20 червня 2019 року (а.с. 114).

Відповідно до п. 13 Порядку №1094 кількість членів конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади керівника комунального закладу охорони здоров`я становить шість - дев`ять осіб.

Пунктом 16 Порядку №1094 передбачено, що персональний склад конкурсної комісії, у тому числі голова та секретар конкурсної комісії, затверджуються рішенням органу управління. Зміни до складу конкурсної комісії вносяться рішенням органу управління.

Розпорядженням голови Тернопільської обласної ради від 27 червня 2019 року № 162 «Про утворення конкурсної комісії Тернопільської обласної ради з проведення конкурсу на заміщення вакантної посади генерального директора (головного лікаря) комунального некомерційного підприємства «Тернопільська університетська лікарня» Тернопільської обласної ради» утворено конкурсну комісію у складі 9 осіб, затверджено її персональний склад та визначено ОСОБА_7 головою конкурсної комісії, а ОСОБА_8 - її секретарем (а.с. 113).

Крім зазначених членів трудового колективу від громадськості до складу конкурсної комісії були включені ОСОБА_9 - голова Тернопільської обласної організації профспілки працівників охорони здоров`я, ОСОБА_10 - член громадської організації «Ветеранів АТО «Медична варта» та ОСОБА_11 - голова Тернопільської обласної громадської організації «Асоціація медичних сестер». Від органу управління до складу конкурсної комісії включено ОСОБА_7 - заступника голови Тернопільської обласної ради, ОСОБА_8 - керуючого справами виконавчого апарату Тернопільської обласної ради та ОСОБА_12 - заступника голови Тернопільської обласної державної адміністрації.

Пунктами 17 та 18 Порядку №1094 передбачено, що членом конкурсної комісії не може бути особа, щодо якої є документально підтверджена інформація про: наявність судимості за вчинення умисного злочину, якщо така судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку; накладення адміністративного стягнення за корупційне або пов`язане з корупцією правопорушення - протягом трьох років з дня набрання відповідним рішенням суду законної сили; наявність конфлікту інтересів.

Під час виникнення у члена конкурсної комісії обставин, передбачених пунктом 17 цього Порядку, такий член конкурсної комісії зобов`язаний невідкладно самостійно подати органові управління письмову заяву про самовідвід. У разі неподання зазначеної інформації член конкурсної комісії несе персональну відповідальність згідно із законодавством.

В судовому засіданні представник відповідача пояснила, що обставин, передбачених пунктом 17 Порядку №1094 при формуванні персонального складу не виникало, а тому суд вважає, що відповідач не допустив порушення встановленого порядку формування конкурсної комісії у тому числі і щодо її складу.

Відповідно до п. 27 Порядку №1094 в оголошенні про проведення конкурсу, серед іншого, зазначаються вимоги до претендента та конкурсної пропозиції.

Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 78 Охорона здоров`я, затвердженого наказом міністерства охорони здоров`я України від 29 березня 2002 року № 117 до кваліфікаційних характеристик генерального директора (директора)/ начальника (завідувача) закладу охорони здоров`я віднесено:

- до 01 січня 2022 року - вища освіта ІІ рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань «управління та адміністрування» або «публічне управління та адміністрування», або «право», або «соціальні та поведінкові науки», або «гуманітарні науки», або «охорона здоров`я» та спеціалізацією «організація і управління охороною здоров`я».

- стаж роботи на керівних посадах для закладів обласного рівня - 7 років.

Отже, керівником закладу охорони здоров`я може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, при цьому керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі.

Крім цього, пунктом 28 Порядку передбачено, що для участі у конкурсі особа подає особисто або надсилає поштою конкурсній комісії у визначений в оголошенні строк такі документи:

1) копію паспорта громадянина України;

2) письмову заяву про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів для зайняття посади за формою згідно з додатком 1;

3) резюме у довільній формі;

4) автобіографію (у випадках, визначених законодавством);

5) копію (копії) документа (документів) про освіту, науковий ступінь, вчене звання, кваліфікаційну категорію, підвищення кваліфікації, які підтверджують відповідність претендента кваліфікаційним вимогам до керівника закладу охорони здоров`я, а також копію трудової книжки або інших документів, що підтверджують досвід роботи;

6) згоду на обробку персональних даних згідно з додатком 2;

7) конкурсну пропозицію обсягом не більше 15 сторінок друкованого тексту в паперовій та електронній формі;

8) довідку МВС про відсутність судимості;

9) медичні довідки про стан здоров`я, щодо перебування особи на обліку у психоневрологічному та наркологічному закладі охорони здоров`я за формами, затвердженими МОЗ;

10) попередження стосовно встановлених Законом України "Про запобігання корупції" вимог та обмежень, підписане претендентом на посаду, за формою згідно з додатком 3;

11) заяву про відсутність у діях особи конфлікту інтересів згідно із додатком 4;

12) підтвердження подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік (відповідно до абзацу першого частини третьої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції»).

Документи, крім заяви про участь у конкурсі, подаються в запечатаному вигляді.

Особа, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, може подавати додаткові документи стосовно досвіду роботи, професійної компетентності і репутації (характеристики, рекомендації, наукові публікації та інші).

Відповідальність за достовірність поданих документів несе претендент.

З протоколу засідання конкурсної комісії від 02 липня 2019 року № 1 слідує, що конкурсна комісія затвердила текст оголошення з проведення конкурсу (а.с. 117-121). У цьому оголошенні конкурсна комісія визначила зазначені вище кваліфікаційні вимоги та документи (а.с. 119-120).

Таким чином, суд вважає, що інформація в оголошенні про проведення конкурсу щодо кваліфікаційних вимог до претендентів та необхідності подання передбачених документів відповідає вимогам законодавчих актів.

Пунктом 15 Порядку №1094 передбачено, що формою роботи конкурсної комісії є засідання. Засідання конкурсної комісії є правоможним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу.

Відповідно до п. 22 Порядку №1094 рішення конкурсної комісії приймаються шляхом відкритого поіменного голосування.

Згідно із п. 23 Порядку №1094 рішення конкурсної комісії приймаються більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні конкурсної комісії.

З вказаного протоколу слідує, що з 9 членів конкурсної комісії на засіданні були присутні 8, які, за результатами відкритого поіменного голосування, проголосували «за», отже засіданні було правоможним а рішення приймалося більшістю голосів її членів.

Відповідно до протоколу засідання конкурсної комісії від 29 липня 2019 року № 2 до Тернопільської обласної ради 09 липня 2019 року надійшла заява про участь у конкурсі від претендента ОСОБА_2 та 19 липня 2019 року заява від претендента ОСОБА_1 .

При відкритті пакету документів поданих позивачем членами комісії встановлено, що ОСОБА_1 подано неповний пакет документів, що передбачені п. 28 Порядку, а саме відсутні такі документи: довідка Міністерства внутрішніх справ України повна у відповідності до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 29 листопада 2016 року № 1256, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 січня 2017 року за № 22/29890 (зі змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства внутрішніх справ України від 22 червня 2018 року № 524, та чинна на дату розкриття пропозицій претендентів (термін дії довідки 30 календарних днів з моменту видачі); медичні довідки про стан здоров`я, щодо перебування особи на обліку у психоневрологічному та наркологічному закладі охорони здоров`я за формами, затвердженими наказами Міністерства охорони здоров`я України від 17 січня 2002 року № 12 (форма № 122-2/0) та від 28 листопада 1997 року № 339 (форма № 140-0 (облікова); заява про відсутність у діях особи конфлікту інтересів згідно із додатком 4 до Порядку; конкурсна пропозиція в електронній формі; підтвердження подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» (підтвердженням вважається заповнена декларація на сайті Національного агентства з питань запобігання корупції кандидатом на зайняття посади, яка надається в роздрукованому вигляді) (а.с. 124-128).

В судовому засіданні представник відповідача пояснила, що претендентом ОСОБА_1 подано не всі передбачені документи, а лише: копію паспорта громадянина України; резюме у довільній формі; автобіографію; ряд копій документів про освіту, науковий ступінь, вчене звання, а також копію трудової книжки; заяву про згоду на обробку персональних даних згідно з встановленими вимогами; конкурсну пропозицію обсягом не більше 15 сторінок друкованого тексту в паперовій формі; попередження стосовно встановлених Законом України «Про запобігання корупції» вимог та обмежень, підписане претендентом на посаду, за встановленою формою.

Крім того, конкурсною комісією проведено оцінку відповідності кандидатури претендента ОСОБА_1 встановленим кваліфікаційним вимогам, а саме щодо освіти та стажу роботи на керівних посадах для закладів обласного рівня та з`ясовано, що стаж роботи ОСОБА_1 на керівних посадах становить 2 роки, а тому він не відповідає встановленим вимогам (а.с. 127).

Згідно із п. 31 Порядку №1094 за рішенням конкурсної комісії претендент не допускається до участі в конкурсі, у тому числі, у разі неподання ним необхідних документів та його невідповідності встановленим комісією вимогам до претендентів та конкурсних пропозицій.

Враховуючи наведене конкурсною комісією було прийнято рішення про не допуск позивача до участі у конкурсі.

У зв`язку із поданням всіх передбачених документів ОСОБА_2 та його відповідністю встановленим кваліфікаційним вимогам конкурсна комісія також вирішила допустити ОСОБА_2 до участі у конкурсі.

Відповідно до п. 31 Порядку №1094 претенденти, допущені до участі в конкурсі, є його учасниками. Про прийняте конкурсною комісією рішення претенденти та учасники повідомляються секретарем конкурсної комісії протягом трьох робочих днів з дня проведення засідання з розгляду документів.

З вказаного протоколу слідує, що з 9 членів конкурсної комісії на засіданні були присутні 7, які, за результатами відкритого поіменного голосування, проголосували «за», отже вказані рішення були прийнятті більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні.

Пунктом 38 Порядку №1094 передбачено, що за результатами заслуховування конкурсних пропозицій і проведених співбесід конкурсна комісія шляхом голосування відбирає з числа учасників конкурсу одну кандидатуру, яка відповідає встановленим вимогам, - переможця конкурсу, після чого вносить відповідне подання керівникові органу управління, що здійснює призначення переможця конкурсу на посаду керівника закладу. Рішення про призначення на посаду та укладення контракту на строк від трьох до п`яти років приймається протягом одного місяця з дня внесення конкурсною комісією відповідного подання.

Відповідно до протоколу № 3 засідання конкурсної комісії від 29 липня 2019 року за результатами заслуховування конкурсної пропозиції учасника конкурсу ОСОБА_2 , проведення співбесіди з ним за наслідками голосування, серед іншого, вирішено:

- визначити ОСОБА_2 переможцем конкурсу на заміщення вакантної посади генерального директора (головного лікаря) комунального некомерційного підприємства «Тернопільська університетська лікарня» Тернопільської обласної ради за результатами конкурсу;

- внести подання голові Тернопільської обласної ради ОСОБА_13 щодо призначення ОСОБА_2 на посаду генерального директора (головного лікаря) комунального некомерційного підприємства «Тернопільська університетська лікарня» Тернопільської обласної ради за результатами конкурсу;

- рекомендувати голові Тернопільської обласної ради ОСОБА_13 протягом одного місяця з дня внесення конкурсною комісією подання здійснити призначення ОСОБА_2 на посаду генерального директора (головного лікаря) комунального некомерційного підприємства «Тернопільська університетська лікарня» Тернопільської обласної ради та укласти з ним контракт за результатами конкурсу (а.с. 129-131).

З цього протоколу слідує, що на засіданні конкурсної комісії було присутні 7 із 9 її членів, які, за результатами відкритого поіменного голосування, проголосували «за», отже вказані рішення були прийнятті більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні.

Згідно із рішенням Тернопільської обласної ради від 17 вересня 2019 року № 1429 «Про призначення на посади керівників комунальних некомерційних підприємств Тернопільської обласної ради - закладів охорони здоров`я, що є об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Тернопільської області» ОСОБА_2 призначений на посаду генерального директора (головного лікаря) комунального некомерційного підприємства «Тернопільська університетська лікарня» Тернопільської обласної ради шляхом укладення контракту (а.с. 132).

З наведеного суд робить висновок, що відповідачем не було порушено порядок проведення конкурсу на заміщення вакантної посади генерального директора (головного лікаря) комунального некомерційного підприємства «Тернопільська університетська лікарня» Тернопільської обласної ради.

Питання дотримання процедури при прийняті рішення суб`єктом владних повноважень знаходить свої відображення у судових рішеннях Верховного суду.

Так, у постанові Верховного Суду від 25 липня 2019 року у справі №826/13000/18 зазначено, що правова процедура (fair procedure справедлива процедура) є складовою принципу законності та принципу верховенства права і передбачає правові вимоги до належного прийняття актів органами публічної влади. Правова процедура встановлює чітку послідовність дій проведення такої перевірки із зазначенням способів та методів її здійснення, підстав, порядку, форми та строків такої діяльності.

Правова процедура встановлює межі вчинення повноважень органом публічної влади і, в разі її неналежного дотримання, дає підстави для оскарження таких дій особою, чиї інтереси вона зачіпає, до суду.

Верховний Суд у цій постанові також вказав, що встановлена правова процедура як складова принципу законності та принципу верховенства права є важливою гарантією недопущення зловживання з боку органів публічної влади під час прийняття рішень.

Як зазначено у ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, у спірних правовідносинах відповідач діяв у спосіб, визначений чинним законодавством України та у межах своїх повноважень, а відтак позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Тернопільської обласної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 про скасування рішення конкурсної комісії та зобов`язання провести конкурс на заміщення вакантної посади генерального директора (головного лікаря) комунального некомерційного підприємства «Тернопільська університетська лікарня» Тернопільської обласної ради відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Реквізити сторін:

позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 );

відповідач - Тернопільська обласна рада (вул. Грушевського, 8, м. Тернопіль, 46021, код ЄДРПОУ 24630220).

Повне судове рішення складено 04 грудня 2019 року.

Головуючий суддя Баранюк А.З.

копія вірна

Суддя Баранюк А.З.

Джерело: ЄДРСР 86099027
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку