open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

03 грудня 2019 року

Сєвєродонецьк

Справа № 360/4305/19

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Чернявська Т.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації про визнання дій незаконними та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 (далі - позивач) до Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації (далі - відповідач), в якому позивач просить:

- визнати незаконними дії Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації при видачі довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця ОСОБА_1 ;

- зобов`язати Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації видати довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця ОСОБА_1 з розрахунку посадового окладу голови Білокуракинської районної державної адміністрації Луганської області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що він перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області та отримує пенсію по інвалідності ІІ групи внаслідок загального захворювання відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Відповідно до статті 10 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» особі, яка має одночасно право на різні види пенсії (за віком, по інвалідності, у зв`язку з втратою годувальника), призначається один із цих видів пенсії за її вибором. Особі, яка має право на довічну пенсію, призначається один з видів довічної пенсії за її вибором.

Згідно з записами у трудовій книжці серії НОМЕР_1 та інформації Білокуракинської районної державної адміністрації від 03 вересня 2019 року № 02-24-1624 позивач працював на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, та набув необхідного для призначення пенсії державного службовця трудового стажу - 29 років 2 місці 26 днів.

Відповідно до пункту 12 розділу XI Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII «Про державну службу» для осіб, які на день набрання чинності цим Законом мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону України «Про державну службу» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст.490 із наступними змінами) та актами Кабінету Міністрів України, зберігається право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України «Про державну службу» (Відомості Верховної Ради України, 1993р., № 52, ст.490 із наступними змінами) у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців. Враховуючи викладене, позивач має право на пенсію відповідно до Закону України «Про державну службу».

Згідно з вимогами частини третьої статті 45 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» переведення з одного виду пенсії на інший здійснюється з дня подання заяви на підставі документів про страховий стаж, заробітну плату (дохід) та інших документів, що знаходяться на час переведення з одного виду пенсії на інший в пенсійній справі, а також додаткових документів, одержаних органами Пенсійного фонду.

У зв`язку з цим, з метою подання відповідної заяви до органів Пенсійного фонду України про переведення з пенсії по інвалідності за Законом України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» на пенсію відповідно до Закону України «Про державну службу» позивач звернувся до Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації з заявою про надання довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця. У відповідь на звернення позивача Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації листом від 23 липня 2019 року № 04-12/2834 надало позивачу довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця. Відповідно до вказаної довідки ОСОБА_1 працював в Білокуракинській районній державній адміністрації на посаді голови Білокуракинської районної державної адміністрації. Заробітна плата станом на червень 2019 року становить 13980,00 грн та включає: посадовий оклад - 8920,00 грн; надбавку за ранг (5 ранг) - 600,00 грн; надбавка за вислугу років (50 %) - 4460,00 грн.

З посиланням на положення статей 19, 46 Конституції України, Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 року № 622, Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 10 травня 2017 року № 750 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за № 766/30634, позивач вважає незаконними дії Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації при видачі довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця та просить позовні вимоги задовольнити.

Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації позов не визнало, про що 23 жовтня 2019 року через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) за вхідним реєстраційним № 53403/2019 подало відзив на позовну заяву від 21 жовтня 2019 року б/н, в якому у задоволенні позовних вимог просить відмовити повністю (арк. спр. 53-56). Заперечуючи проти позову, відповідач зазначив таке.

При вирішенні питання щодо видачі довідки про заробітну плату ОСОБА_1 відповідач керувався вимогами пункту 7 Порядку видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій окремим категоріям осіб у разі ліквідації державних органів, у яких особи працювали, а також перейменування (відсутності) їхніх посад, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 10 травня 2017 року № 750 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 червня 2017 року за № 766/30634 (далі - Порядок № 750), відповідно до якого у разі відсутності або перейменування (відсутності) у державному органі посади, що була останньою, яку особа займала на державній службі, її посада визначається цим органом згідно з додатком 1 до цього Порядку. Функція Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації зводиться лише до розрахунку і видачі довідки про заробітну плату з урахуванням пунктів 4, 7 Порядку 750.

Листом від 16 липня 2019 року за № 02-21/1370 Білокуракинська районна державна адміністрація надала до Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації довідку про те, що штатним розписом Білокуракинської районної державної адміністрації передбачена посада голови райдержадміністрації, яка на сьогоднішній день не є посадою державної служби, так як на неї не поширюється дія Закону України «Про державну службу», та довідку про заробітну плату голови райдержадміністрації ОСОБА_1 на момент звільнення з посади (03 травня 2014 року).

Відповідачем з урахуванням отриманої інформації, листом від 23 липня 2019 року за № 01-12/2834 ОСОБА_1 надано довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років) та довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 року № 1-3.

Відповідач при визначенні посадового окладу керувався тим, що відповідно до пункту 9-1 частини третьої статті 3 Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VІІ «Про державну службу» зі змінами, внесеними Законом України від 09 листопада 2017 року № 2190-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань проходження державної служби» посада голови місцевої державної адміністрації виключена з посад, що відносяться до державної служби. При цьому, розмір посадового окладу визначається відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 року № 15 «Питання оплати праці працівників державних органів». Зокрема, для голови райдержадміністрації - на рівні керівника апарату місцевої держадміністрації, юрисдикція якого поширюється на територію одного району.

Також відповідач зазначив, що для підтвердження своїх дій ним направлено запит до Департаменту соціального захисту населення Луганської облдержадміністрації щодо правильності визначення посадового окладу при видачі довідки для призначення пенсії голові райдержадміністрації. Департамент соціального захисту населення Луганської облдержадміністрації на запит надіслав лист від 09 вересня 2019 року № 6/6034-36, яким підтвердив правильність визначення посадового окладу у довідках для призначення пенсії голові райдержадміністрації.

11 жовтня 2019 року Департамент соціального захисту населення Луганської облдержадміністрації надіслав структурним підрозділам лист Міністерства соціальної політики України від 23 вересня 2019 року за № 530/0/198-19/54, яким надано роз`яснення щодо видачі довідок відповідно до Порядку №750, а саме в листі зазначено, що при видачі довідок про заробітну плату для призначення пенсій у разі якщо особа займала посаду голови місцевої адміністрації, першого заступника або заступника, посадовий оклад прирівнюється до посадового окладу керівника апарату місцевої держадміністрації.

З урахуванням викладеного, відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Користуючись правом на подання заяв по суті справи, позивачем 28 жовтня 2019 року через відділ діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) за вхідним реєстраційним № 53936/2019 подано відповідь на відзив від 25 жовтня 2019 року б/н (арк. спр. 66-69), в якій позивач зазначив, що відповідачем при складенні довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця мав бути врахований посадовий оклад саме голови Білокуракинської районної державної адміністрації, а не керівника апарату. Також позивач зазначив, що відповідач безпідставно посилається на лист Міністерства соціальної політики України від 23 вересня 2019 року за № 530/0/198-19/54, оскільки він не є нормативно-правовим актом та носить рекомендаційний характер.

Ухвалою від 04 жовтня 2019 року про відкриття провадження в адміністративній справі суд вирішив розглядати дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (далі - КАС України) (арк. спр. 1-2).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76, 90 КАС України, судом встановлено таке.

ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) працював на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, про що свідчить трудова книжка серії НОМЕР_1 від 01 липня 1974 року (арк. спр. 20-29). Останнім місцем роботи ОСОБА_1 є Білокуракинська районна державна адміністрація, де позивач працював на посаді голови Білокуракинської районної державної адміністрації.

Розпорядженням Президента України від 03 травня 2014 року № 808/2014-рп відповідно до статті 112 та частини четвертої статті 118 Конституції України ОСОБА_1 звільнено з посади голови Білокуракинської районної державної адміністрації Луганської області (арк. спр. 43).

Відповідно до пенсійного посвідчення від 14 лютого 2018 року № 2102512099, виданого Пенсійним фондом України, позивач є отримувачем пенсії по інвалідності (арк. спр. 19).

Загальний стаж державної служби ОСОБА_1 відповідно до довідки Білокуракинської районної державної адміністрації від 03 вересня 2019 року № 02-24/1618 про заробітну плату голови райдержадміністрації ОСОБА_1 на момент звільнення з посади складає 29 років 2 місяці 26 днів (арк. спр. 31).

Листом від 23 липня 2019 року за № 04-12/2834 Управління соціального захисту Білокуракинської районної державної адміністрації відповідно до Порядку № 750 надало позивачу довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (арк. спр. 32, 33, 34), а саме:

- довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця, відповідно до якої заробітна плата голови Білокуракинської районної державної адміністрації ОСОБА_1 станом на червень 2019 року становить 13980,00 грн, у тому числі посадовий оклад - 8920,00 грн, надбавка за ранг (5 ранг) - 600,00 грн, надбавка за вислугу років (50 %) - 4460,00 грн;

- довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, відповідно до якої середній розмір надбавок, премій та інших виплат за червень 2019 року, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, становив 5798,00 грн, у тому числі надбавка за роботу з відомостями, що становлять державну таємницю - 892,00 грн, премія місячна - 892,00 грн, інші виплати - 892,00 грн.

Відповідно до довідок Білокуракинської районної державної адміністрації від 16 липня 2019 року № 02-24/1370 та від 03 вересня 2019 року № 02-24/1619 за штатним розписом Білокуракинської районної державної адміністрації передбачена посада голови райдержадміністрації, яка на сьогоднішній день не є посадою державної служби, оскільки на неї не поширюється дія Закону України «Про державну службу» (арк. спр. 36, 57).

Вирішуючи адміністративний позов по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.

Відповідно до положень статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пунктами 10 і 12 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VIII «Про державну службу» державні службовці, які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону України «Про державну службу» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами) та актами Кабінету Міністрів України, мають право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України «Про державну службу» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами) у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців. Для осіб, які на день набрання чинності цим Законом мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону України «Про державну службу» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами) та актами Кабінету Міністрів України, зберігається право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України «Про державну службу» (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 52, ст. 490 із наступними змінами) у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

Порядок призначення пенсій деяким категоріям осіб затверджено поставною Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 року № 622 «Деякі питання пенсійного забезпечення окремих категорій осіб» (далі - Порядок № 622).

Пунктом 1 Порядку № 622 визначено, що пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Згідно з пунктами 10 і 12 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII «Про державну службу» на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України від 16 грудня 1993 р. № 3723-XII «Про державну службу» (далі - Закон) мають право особи, які на день набрання чинності Законом України від 10 грудня 2015 р. № 889-VIII «Про державну службу»: мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону та актами Кабінету Міністрів України; займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону та актами Кабінету Міністрів України (пункт 2 Порядку № 622).

Відповідно до пункту 4 Порядку № 622 пенсія державним службовцям призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права, в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. При цьому:

посадовий оклад, надбавки за ранг та вислугу років враховуються в розмірах, установлених на день звернення за призначенням пенсії за останньою займаною посадою державної служби (або прирівняною до неї у разі відсутності у державному органі відповідних посад державної служби);

розмір виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років), що включаються в заробіток для обчислення пенсії, визначається за вибором того, хто звернувся за пенсією, за будь-які 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією незалежно від наявності перерв починаючи з 1 травня 2016 року. Середньомісячна сума зазначених виплат за 60 календарних місяців визначається шляхом ділення загальної суми цих виплат на 60. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні;

у разі коли в осіб, зазначених в пункті 2 цього Порядку, станом на дату звернення немає 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією починаючи з 1 травня 2016 р., середньомісячна сума виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років) визначається шляхом ділення загальної суми таких виплат за наявні місяці роботи починаючи з 1 травня 2016 р. на кількість таких місяців. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні. При цьому для державних службовців, які звернулися за призначенням пенсії у травні 2016 р., а також для осіб, які не працювали починаючи з 1 травня 2016 р. на посадах державної служби, сума виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років) визначається з розрахунку таких виплат за травень 2016 р. як за повний місяць;

матеріальна допомога та виплати, які нараховуються за період, що перевищує календарний місяць, враховуються в частині, що відповідає кількості місяців у розрахунковому періоді.

За бажанням осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, і які на момент виходу на пенсію не перебувають на державній службі, розмір зазначених в абзацах третьому - п`ятому цього пункту виплат визначається в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, але не раніше травня 2016 р., за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі.

Пунктом 6 Порядку № 622 передбачено, що у разі ліквідації державного органу довідку видає орган, який є правонаступником, а в разі його відсутності чи перейменування (відсутності) посад, у тому числі відсутності відповідних посад державної служби, довідка видається у порядку, встановленому Мінсоцполітики за погодженням із Нацдержслужбою.

10 травня 2017 року на виконання пунктів 10 і 12 розділу ХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VІІІ «Про державну службу» та на виконання пункту 6 Порядку № 622 Міністерством соціальної політики України розроблено Порядок № 750.

Відповідно до пункту 2 Порядку № 750 довідка про заробітну плату для призначення пенсії (далі - довідка для призначення пенсії) відповідно до статті 37 Закону України від 16 грудня 1993 року № 3723-XII «Про державну службу» видається особам, які мають право на призначення пенсії згідно з пунктом 3 Порядку № 622.

Згідно з пунктом 3 Порядку № 750 у разі ліквідації державного органу без правонаступника або якщо останнє місце роботи особи на посаді державної служби було в органі, який на час призначення особі пенсії відсутній чи у якому на час призначення пенсії перейменовані (відсутні) посади, у тому числі відсутні відповідні посади державної служби, довідки для призначення пенсії видають:

Міністерство соціальної політики України - особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було в державних органах, юрисдикція яких поширювалася на всю територію України (крім Національного банку України);

Національний банк України - особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було в установах, філіях та представництвах Національного банку України;

структурні підрозділи з питань соціального захисту населення обласних, районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчі органи міських, районних у містах (у разі утворення) рад - особам, у яких останнє місце роботи на посаді державної служби було у відповідних державних органах, юрисдикція яких поширювалася на територію однієї або кількох областей, м. Києва або м. Севастополя, одного або кількох районів, міст обласного значення, та органах місцевого самоврядування.

Відповідно до абзацу першого пункту 7 Порядку № 750 у разі відсутності або перейменування (відсутності) у державному органі посади, що була останньою, яку особа займала на державній службі, її посада визначається цим органом згідно з додатком 1 до цього Порядку або за відповідною групою оплати праці з урахуванням юрисдикції державного органу.

Згідно з пунктом 9-1 частини третьої статті 3 Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VІІІ «Про державну службу» із змінами, внесеними Законом України від 09 листопада 2017 року № 2190-VІІІ «Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань проходження державної служби», посади голови місцевої державної адміністрації, його перших заступників та заступників виключені з посад, що відносяться до державної служби.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 року № 15 «Питання оплати праці працівників державних органів» (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 6 лютого 2019 року № 102 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо впорядкування структури заробітної плати працівників державних органів, судів, органів та установ системи правосуддя у 2019 році») затверджена Схема посадових окладів на посадах державної служби за групами оплати праці з урахуванням юрисдикції державних органів у 2019 році (у коефіцієнтах).

Згідно з Переліком посад державної служби, що прирівнюються до відповідних груп оплати праці, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 року № 15 «Питання оплати праці працівників державних органів»:

до 1 групи оплати праці та посад державних службовців, передбачених Законом України «Про державну службу», віднесено посади керівників державних органів, а саме: Керівника Апарату Верховної Ради України; Державного секретаря Кабінету Міністрів України; керівників апаратів (секретаріатів) допоміжних органів, утворених Президентом України, Антимонопольного комітету України, Державного комітету телебачення і радіомовлення України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Фонду державного майна України, Конституційного Суду України, Національного агентства з питань запобігання корупції, Ради національної безпеки і оборони України, Рахункової палати; державних секретарів міністерств; Урядового уповноваженого; керівників центральних органів виконавчої влади, які не є членами Кабінету Міністрів України; керівників державної служби в інших державних органах, крім тих, посади яких зазначені у частині третій статті 3 Закону України «Про державну службу», та тих, умови оплати праці яких визначені окремими Законами України;

до 4 групи оплати праці та посад державних службовців, передбачених Законом України «Про державну службу», віднесено посади керівників самостійних структурних підрозділів державних органів, а саме: керівники самостійних структурних підрозділів Апарату Верховної Ради України (головних управлінь, секретаріатів комітетів Верховної Ради України, служб, управлінь, відділів, секторів); керівника Координаційного центру забезпечення взаємодії з Кабінетом Міністрів України; керівників самостійних структурних підрозділів (директоратів, генеральних департаментів, головних департаментів, Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції, департаментів, головних інспекцій, головних управлінь, служб, управлінь, відділів, відділень, секторів, експертних груп): Секретаріату Кабінету Міністрів України, апаратів (секретаріатів) допоміжних органів, утворених Президентом України, Антимонопольного комітету України, Державного комітету телебачення і радіомовлення України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Фонду державного майна України, Конституційного Суду України, Національного агентства з питань запобігання корупції, Ради національної безпеки і оборони України, Рахункової палати, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та інших державних органів, органів прокуратури, органів військового управління; керівників головних управлінь у складі директоратів Офісу Президента України; керівників: територіальних органів цих державних органів та їх структурних підрозділів, апаратів місцевих державних адміністрацій, самостійних структурних підрозділів апарату місцевих державних адміністрацій, самостійних структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, крім тих, умови оплати праці яких визначені окремими Законами України; керівників функціональних підрозділів Центрального управління Служби безпеки України; координатора; керівника апарату Представництва Президента України в Автономній Республіці Крим, керівників самостійних структурних підрозділів Представництва Президента України в Автономній Республіці Крим; керівника апарату Урядового уповноваженого; Представника Міністерства закордонних справ на території України.

У межах спірних правовідносин розмір посадового окладу для голови райдержадміністрації визначається відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 року № 15 «Питання оплати праці працівників державних органів» за 4 групою оплати праці та посад державних службовців, передбачених Законом України «Про державну службу», на рівні керівника апарату місцевої державної адміністрації, юрисдикція якого поширюється на територію одного району.

Правові підстави для зазначення у довідці про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця посадового окладу саме голови місцевої державної адміністрації у межах спірних правовідносин відсутні, оскільки, як зазначалось раніше, відповідно до пункту 9-1 частини третьої статті 3 Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-VІІІ «Про державну службу» із змінами, внесеними Законом України від 09 листопада 2017 року № 2190-VІІІ «Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань проходження державної служби», посади голови місцевої державної адміністрації, його перших заступників та заступників виключені з посад, що відносяться до державної служби.

За встановлених судом обставин суд дійшов висновку, що дії Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації при видачі довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця ОСОБА_1 відповідають критеріям правомірності, визначеним частиною другою статті 2 КАС України, підстави для визнання їх протиправними відсутні, а отже позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають.

Вимоги позивача про зобов`язання Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації видати довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця ОСОБА_1 з розрахунку посадового окладу голови Білокуракинської районної державної адміністрації Луганської області є похідними, тобто такими, що залежать від задоволення вимоги про визнання протиправними дій Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації при видачі довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця ОСОБА_1 , відповідно у їх задоволенні слід також відмовити.

За практикою Європейського суду з прав людини пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (див. «Руїз Торія проти Іспанії» (Ruiz Toriya v. Spaine), рішення від 09 грудня 1994 року, Серія A, № 303-A, параграф 29). Водночас, відповідь суду повинна бути достатньо детальною для відповіді на основні (суттєві) аргументи сторін.

Оскільки в межах даної адміністративної справи основні (суттєві) аргументи позовної заяви є необґрунтованими, а відповідач як суб`єкт владних повноважень, на якого частиною другою статті 77 КАС України покладено обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності, довів суду правомірність оскаржуваних дій, суд дійшов висновку, що позовні вимоги необґрунтовані і у задоволенні позову слід відмовити повністю.

За правилами статті 139 КАС України понесені позивачем витрати у виді судового збору за подання даного позову покладаються на позивача та відшкодуванню не підлягають.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 90, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Управління соціального захисту населення Білокуракинської районної державної адміністрації (ідентифікаційний код 03196914, місцезнаходження: 92200, Луганська область, Білокуракинський район, смт. Білокуракине, площа Шевченка, буд. 2-А) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя

Т.І. Чернявська

Джерело: ЄДРСР 86061156
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку