open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 620/2815/19
Моніторити
Ухвала суду /29.03.2021/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.12.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.11.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.11.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /13.10.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.10.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.10.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /13.10.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.09.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.09.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.07.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.07.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.07.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.06.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.06.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /15.04.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.01.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.01.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.01.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /21.11.2019/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.09.2019/ Чернігівський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 620/2815/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /29.03.2021/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.12.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.11.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.11.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /13.10.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.10.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /13.10.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /13.10.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.09.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.09.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.09.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.07.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.07.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.07.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.06.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.06.2020/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.05.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /15.04.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.03.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.01.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.01.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.01.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /21.11.2019/ Чернігівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.09.2019/ Чернігівський окружний адміністративний суд

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 листопада 2019 року Чернігів Справа № 620/2815/19

Чернігівський окружний адміністративний суд під головуванням судді Лобана Д.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (учасників) справи адміністративну справу за ОСОБА_1 до військової частини НОМЕР_1 про стягнення середнього заробітку,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до адміністративного суду з позовом, в якому просить стягнути з військової частини НОМЕР_1 на користь ОСОБА_1 середній заробіток за весь час затримки розрахунку при звільненні по день фактичного розрахунку (з 27.06.2019 по 23.08.2019) в сумі 29224,46 грн.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що на момент виключення позивача зі списків частини (26.06.2019) відповідачем було нараховано компенсацію за неотримане речове майно, однак, суму такої грошової компенсації відповідачем було виплачено лише 23.08.2019, тобто не в день виключення зі списків особового складу та виплати всіх видів забезпечення, що є порушенням прав та інтересів позивача.

Ухвалою судді від 26.09.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами. Також установлено відповідачу 15-денний строк для надання відзиву на позов.

Представник відповідача у встановлений судом строк надіслав відзив на позов, у якому просив відмовити позивачу у задоволенні позову та зазначив, що у оскаржуваних правовідносинах відповідач діяв в межах повноважень та згідно норм чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив на позов оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає про таке.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є учасником бойових дій відповідно до посвідчення серії НОМЕР_2 , виданого 21 травня 2015 року.

Позивач проходив військову службу у військовій частині НОМЕР_1 .

Згідно з витягу з наказу командира військової частини НОМЕР_1 (по стройовій частині) №133 від 26.06.2019 ОСОБА_1 наказом командувача військ оперативного командування « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (по особовому складу) від 13.06.2019 № 137 звільнений з військової служби у запас та з 26.06.2019 виключений зі списків особового складу частини та всіх видів забезпечення (а.с. 10).

У день звільнення позивач був письмово повідомлений про нараховані суми, належні при звільненні, перед виплатою зазначених сум, як передбачає ст. 116 Кодексу законів про працю України.

Остаточний розрахунок при звільненні відповідач здійснив 23.08.2019 (а.с. 12-13).

Вважаючи несвоєчасність такого розрахунку протиправною, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд враховує таке.

Основні засади державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей визначає Закон України від 20.12.91 № 2011-ХІІ Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей (надалі Закон № 2011-ХІІ).

Відповідно до ст. 1-2 Закону № 2011-ХІІ, військовослужбовці користуються усіма правами і свободами людини та громадянина, гарантіями цих прав і свобод, закріпленими в Конституції України та законах України, з урахуванням особливостей, встановлених цим та іншими законами.

У зв`язку з особливим характером військової служби, яка пов`язана із захистом Вітчизни, військовослужбовцям надаються визначені законом пільги, гарантії та компенсації.

Згідно із ч. 1 ст. 9 Закону № 2011-ХІІ держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.

Абзацом другим ч. 1 ст. 9-1 Закону № 2011-ХІІ встановлено, що речове забезпечення військовослужбовців здійснюється за нормами і в терміни, що визначаються відповідно Міністерством оборони України, Міністерством інфраструктури України - для Державної спеціальної служби транспорту, іншими центральними органами виконавчої влади, що мають у своєму підпорядкуванні військові формування, Головою Служби безпеки України, начальником Управління державної охорони України, Головою Служби зовнішньої розвідки України, Головою Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України, а порядок грошової компенсації вартості за неотримане речове майно визначається Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.03.2016 № 178 затверджено Порядок виплати військовослужбовцям Збройних Сил, Національної гвардії, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Державної прикордонної служби, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації і Управління державної охорони грошової компенсації вартості за неотримане речове майно (далі - Порядок №178).

Відповідно до п. 4 Порядку грошова компенсація виплачується військовослужбовцям за місцем військової служби за їх заявою (рапортом) на підставі наказу командира (начальника) військової частини, територіального органу, територіального підрозділу, закладу, установи, організації (далі - військова частина), а командирам (начальникам) військової частини - наказу старшого командира (начальника), у якому зазначається розмір грошової компенсації на підставі довідки про вартість речового майна, що належить до видачі, оригінал якої додається до відомості щодо виплати грошової компенсації.

Указом Президента України від 10.12.2008 № 1153/2008 затверджено Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України (далі - Положення), яке визначає порядок проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України та регулює питання, пов`язані з проходженням такої служби під час виконання громадянами військового обов`язку в запасі.

Відповідно до п. 240 Положення військовослужбовці, які визнані непридатними до військової служби за станом здоров`я, підлягають звільненню з військової служби за станом здоров`я. Після отримання військовою частиною відповідного висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність військовослужбовця до військової служби за станом здоров`я документи про його звільнення з військової служби оформляються та надсилаються посадовій особі, яка видає наказ про звільнення негайно.

Відповідно до п. 242 Положення, після надходження до військової частини письмового повідомлення про звільнення військовослужбовця з військової служби або після видання наказу командира (начальника) військової частини про звільнення військовослужбовець повинен здати в установлені строки посаду та підлягає розрахунку, виключенню зі списків особового складу військової частини і направленню на військовий облік до районного (міського) військового комісаріату за вибраним місцем проживання .

Особа, звільнена з військової служби, на день виключення зі списків особового складу військової частини має бути повністю забезпечена грошовим, продовольчим і речовим забезпеченням. Військовослужбовець до проведення з ним усіх необхідних розрахунків не виключається без його згоди зі списків особового складу військової частини.

Тобто, при звільненні з військової служби та виключенню зі списків особового складу військової частини із військовослужбовцем повинен бути повністю проведений розрахунок. Виключення військовослужбовця зі списків особового складу військової частини, без проведення остаточного з ним розрахунку, можливе лише за його письмовою згодою.

У даному випадку мало місце виключення позивача зі списку особового складу військової частини без проведення остаточного з ним розрахунку. При цьому, письмової згоди на такі дії позивач не давав, що не спростовується відповідачем.

Суд вважає за доцільне зауважити, що спеціальним законодавством України не врегульовано порядок відшкодування за час затримки розрахунку при звільненні військовослужбовця.

Так, Верховний Суд України при тлумаченні положень статей 3 Кодексу законів про працю України, вказав, що за загальним правилом пріоритетними є норми спеціального законодавства, а трудове законодавство підлягає застосуванню у випадках, якщо нормами спеціального законодавства не врегульовані спірні правовідносини або коли про це йдеться у спеціальну законі (постанова від 17 липня 2015 року у справі № 21-8а15).

Отже, у даному випадку застосуванню до спірних правовідносин підлягають норми трудового законодавства.

Порядок відшкодування за час затримки розрахунку при звільнення працівника визначений Кодексом законів про працю України (далі - КЗпП).

Відповідно до приписів частини першої статті 117 КЗпП в разі невиплати з вини власника або уповноваженого ним органу належних звільненому працівникові сум у строки, зазначені в статті 116 цього Кодексу, при відсутності спору про їх розмір підприємство, установа, організація повинні виплатити працівникові його середній заробіток за весь час затримки по день фактичного розрахунку.

Вказаний висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, викладеною у постанові від 31 жовтня 2019 року по справі №825/598/17.

Відповідно до довідки про вартість речового майна, що належить до видачі ОСОБА_1 від 25.06.2019 № 20, загальна сума компенсації становить 34108,31 грн (а.с. 30).

Отже, враховуючи, що матеріалами справи підтверджується виключення позивача зі списків особового складу військової частини 26.06.2019 та проведення остаточного розрахунку з ним лише 23.08.2019, суд приходить до висновку, що відповідачем порушено приписи ст. ст. 116, 117 КЗпП України в частині строків виплати позивачу грошової компенсації вартості за не отримане речове майно у сумі 34108,31 грн.

Обчислення середнього заробітку за час вимушеного прогулу проводиться згідно вимог Постанови Кабінету Міністрів України №100 від 08.02.95 Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати (далі - Порядок №100).

Пунктом 8 Порядку №100 встановлено, що нарахування виплат, що обчислюються із середньої заробітної плати за останні два місяці роботи, провадяться шляхом множення середньоденного (годинного) заробітку на число робочих днів/годин, а у випадках, передбачених чинним законодавством, календарних днів, які мають бути оплачені за середнім заробітком.

Середньоденна (годинна) заробітна плата визначається діленням заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом двох місяців робочі (календарні) дні на число відпрацьованих робочих днів (годин), а у випадках, передбачених чинним законодавством, - на число календарних днів за цей період.

Так, згідно довідки щодо розміру грошового забезпечення ОСОБА_1 від 05.09.2019 грошове забезпечення позивача за останні два повних місяця роботи (квітень, травень 2019 року) складає 30735,94 грн, отже середньоденний розмір грошового забезпечення позивача складав 503,87 грн (30735,94 грн/ 61 (кількість робочих днів)).

Таким чином, суд приходить до висновку про те, що сума середньомісячного заробітку, яку належить присудити позивачу у зв`язку із затримкою розрахунку складає 29224,46 грн (503,87 грн (середньоденний розмір грошового забезпечення) Х на 58 (кількість днів затримки)).

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про наявність підстав для стягнення з військової частини НОМЕР_1 на користь ОСОБА_1 середнього заробітку за весь час затримки розрахунку при звільненні по день фактичного розрахунку (з 27.06.2019 по 23.08.2019) в сумі 29224,46 грн.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

На думку суду позивачем доведено ті обставини, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, а відповідачем не доведена правомірність несвоєчасного розрахунку з позивачем при звіьненні, позовні вимоги підлягають задоволенню.

При цьому, судом враховується положення пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, відповідно до якого обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Крім того, згідно з пунктом 29 рішення Європейського Суду з прав людини у справі RuizTorija v. Spain від 09.12.1994, пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав і основоположних свобод не можна розуміти як такий, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін.

У відповідності до ст. 139 КАС України судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 139, 227, 241-243, 246, 250, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з військової частини НОМЕР_1 на користь ОСОБА_1 середній заробіток за весь час затримки розрахунку при звільненні по день фактичного розрахунку (з 27.06.2019 по 23.08.2019) в сумі 29224,46 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_3 ).

Відповідач: військова частина НОМЕР_1 ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ - НОМЕР_4 ).

Повне судове рішення складено 22 листопада 2019 року.

Суддя Д.В. Лобан

Джерело: ЄДРСР 85816848
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку