open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

копія

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 жовтня 2019 року Справа № 160/7516/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кучми К.С. при секретарі судового засідання - Чорній М.В. за участю: представника позивача - Владимирової О.В. представника відповідача - Єфіменка О.П. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Атлантіс» до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання частково протиправним та часткове скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

У серпні 2019 року позивач звернувся до адміністративного суду з вищевказаним позовом, в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 08.05.2019 р. №0019215241, прийняте ГУ ДФС у Дніпропетровській області в частині штрафної санкції щодо порушення, яке виникло внаслідок несвоєчасної реєстрації податкової накладної №10 від 17.12.2017 р. та податкової накладної №10 від 17.12.2018 року (реєстраційний №9309062738 від 29.01.2019 р.) на загальну суму 91920,28 грн.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що ТОВ «Атлантіс» вважає висновки акту перевірки необґрунтованими та такими, які не відповідають дійсним обставинам, не підтвердженими належними доказами (документами). В акті перевірки №20032/04-36-52-41/24610128 від 08.04.2019 р. відповідачем необґрунтовано встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, передбачених п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України, оскільки в 2017-2018 роках ТОВ «Атлантіс» були виписані, та із дотриманням строків, встановлених пунктом 201.10. ст.201 ПК України, відправлені на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні. Позивачем було виявлено факт реєстрації помилкової податкової накладної та було вжито дій щодо усунення такої помилки.

Ухвалою суду від 09.08.2019 року було відкрито провадження по даній справі в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала та зазначила, що відповідач при винесенні податкового повідомлення-рішення щодо застосування штрафних санкцій до ТОВ «Атлантіс» повинен був урахувати заперечення до акту перевірки позивача та додаткові документи, надані підприємством контролюючому органу. Такі заперечення були подані позивачем у встановлені законом строки, що підтверджується копією заперечень з відміткою про подання до податкового органу, до винесення податкового повідомлення-рішення, у яких позивач зазначив, що податкова накладна №10 від 17.12.2017 р. зареєстрована помилково, коригування до зазначеної накладної також було зареєстровано помилково, та зазначена операція не підтверджується жодними первинними документами, крім іншого зареєстровано вірну податкову накладну. За таких обставин, представник позивача просила суд позов задовольнити повністю.

Представник відповідача в судовому засіданні пред`явлені позовні вимоги не визнав та зазначив, що за результатами перевірки встановлено порушення пункту 201.10. статті 201 розділу V Податкового кодексу України, а саме: суб`єктом господарювання порушено граничні строки реєстрації по 7 податковим накладним/розрахункам коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних складених за січень 2017 року, березень 2017 року, вересень 2017 року, жовтень 2017 року, листопад 2017 року, грудень 2017 року, січень 2018 року, на загальну суму податку на додану вартість 368 270,44 грн., у тому числі порушення строку реєстрації. Дані камеральної перевірки свідчать про порушення граничних строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ «Атлантіс». Зважаючи на викладене, податкове повідомлення-рішення № 0019215241 від 08.05.2019 року винесено на законних підставах та є таким, що не підлягає скасуванню, а тому представник відповідача просив суд у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, що Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області було проведено камеральну перевірку ТОВ «Атлантіс» (код ЄДРПОУ 24610128) з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за січень 2017 року, березень 2017 року, вересень 2017 року, жовтень 2017 року, листопад 2017 року, грудень 2017 року, січень 2018 року.

Порушення, виявлені в результаті перевірки знайшли своє відображення в акті перевірки №20032/04-36-52-41/24610128 від 08.04.2019 р., а саме: порушення п.201.10. статті 201 розділу V Податкового кодексу України граничних строків реєстрації по 7 податковим накладним/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за січень 2017 року, березень 2017 року, вересень 2017 року, жовтень 2017 року, листопад 2017 року, грудень 2017 року, січень 2018 року, що призвело до нарахування штрафної санкції з податку на додану вартість у сумі 92 008,91 грн. Як зазначено в акті, порушення виникло внаслідок несвоєчасної реєстрації податкової накладної № 10 від 17.12.2017 р. та податкової накладної № 10 від 17.12.2018 р.

Згідно з висновками акту перевірки та за даними Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН) Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0019215241 від 08.05.2019 року про застосування до ТОВ «Атлантіс» штрафних санкцій в розмірах, встановлених п.120.1.1. ст.120.1 Податкового кодексу України (далі ПК України) на загальну суму 92008,91 грн. за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 ПК України.

Правомірність та обґрунтованість податкового повідомлення-рішення від 08.05.2019 р. №0019215241 в частині штрафної санкції щодо порушення, яке виникло внаслідок несвоєчасної реєстрації податкової накладної №10 від 17.12.2017 р. та податкової накладної №10 від 17.12.2018 року (реєстраційний №9309062738 від 29.01.2019 р.) на загальну суму 91920,28 грн., прийняте Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області, є предметом позову, який передано на розгляд суду.

Аналізуючи виниклі між сторонами правовідносини, суд приходить до наступного.

Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

За нормами п.75.1 ст.75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 ПК України визначено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Згідно зі ст.76 ПК України, камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Відповідно до п.п.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України, Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Відповідно до п.120-1.1 ст.120 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.

Пунктом 1 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок №1246) визначено, що цей Порядок визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр), звіряння даних, що містяться у виданих платникам податку на додану вартість - отримувачам (покупцям) товарів (послуг) податковій накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі.

Згідно з п.7 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДФС здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація.

Для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв`язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС (п. 8 Порядку №1246).

Пунктом 10 Порядку №1246 визначено, що датою та часом подання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття.

Відповідно до п.11 Порядку №1246 квитанція, що підтверджує факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, надсилається протягом операційного дня платникові податку.

Якщо протягом операційного дня платникові податку не надіслано квитанцію, що підтверджує прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування, такі податкова накладна та/або розрахунок коригування вважаються зареєстрованими.

При цьому, пунктом 2 Порядку №1246 визначено, що внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

З матеріалів справи видно, що між ТОВ «Атлантіс» і Комунальним підприємством «Розвиток Дніпро» Дніпровської міської ради 27.11.2017 р. укладено договір №АТ-11/11-2017, згідно з яким ТОВ «Атлантіс» поставляє КП "Розвиток Дніпро" Дніпровської міської ради у грудні 2018 року елемент благоустрою - багатофункціональне обладнання зовнішнього освітлення (SMART-дерево/ліхтар). Факт поставки позивачем і прийняття КП "Розвиток Дніпро" підтверджено видатковою накладною № АТ-0000185 від 14.12.2018 р., підписаною уповноваженими особами сторін.

Щодо визначення дати виникнення податкових зобов`язань, при виконанні цього договору позивач застосовав касовий метод згідно п.187.7 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов`язаннями перед бюджетом.

Факт остаточного розрахунку КП "Розвиток Дніпро" з ТОВ «Атлантіс» підтверджується банківською випискою від 17.12.2018 р. на суму 1 103 043,30 грн., у т.ч. ПДВ: 183 840,55 грн. Ця операція є оподатковуваною, а ТОВ «Атлантіс» зареєстровано платником ПДВ. КП "Розвиток Дніпро" ДМР не є платником ПДВ.

Позивач в позові зазначив, що для відображення цієї операції в податковому обліку ТОВ «Атлантіс» потрібно було оформити податкову накладну на неплатника податку на додану вартість на суму 1 103 043, 30 грн., у т.ч. ПДВ: 183 840,55 грн. від 17.12.2018 р. При реєстрації ПН була допущена помилка у даті, внаслідок чого у реєстрі 15.01.2019 р. зареєстровано помилкова податкова накладна № 10 від 17.12.2017 р. (реєстраційний №9300924376 від 15.01.2019 р.). Намагаючись виправити помилку, 24.01.2019 р. позивач зареєстрував помилковий розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 24.01.2018 р. до податкової накладної № 10 від 17.12.2017 р. (реєстраційний № 9308887892 від 28.01.2019 p.). 29.01.2019 p. зареєстровано вірну податкову накладну №10 від 17.12.2018 р. (реєстраційний № 9309062738 від 29.01.2019 р). Податкові зобов`язання за цією операцією відображено ТОВ «Атлантіс» в податковій декларації по ПДВ за грудень 2018 р.

Тобто, позивачем самостійно було виявлено факт реєстрації помилкової податкової накладної та було вжито дій щодо усунення такої помилки.

Так, з метою усунути такі порушення, ТОВ «Атлантіс» звернулося до ДПІ у Соборному районі м.Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області з листом №30 від 30.01.2019 р. та листом №38 від 20.02.2019 р., у яких повідомило про реєстрацію податкової накладної з помилкою та реєстрацію розрахунку коригування кількісних і вартісних показників № 1 від 24.01.2018 р. до податкової накладної № 10 від 17.12.2017 р. з помилкою. Даний факт підтверджується: листами № 30 від 30.01.2019 р. «Про надання індивідуальної податкової консультації» (вх. № 14740 від 30.01.2019 р.); № 38 від 20.02.2019 р. «Про надання індивідуальної податкової консультації» (вх. № 27929/10/ЕКПП від 20.02.2019 р.); листом Соборного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області №26408/10/04-36-12-01-16 від 07.03.2019 р.; листом ТОВ Атлантіс» № 62 від 24.04.2019 р. (вх. № б/№ від 24.04.2019 р.); листом Соборного управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 06.05.2019 р. №314110/4-36-52-41.

Тобто, ДПІ у Соборному районі м.Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області було відомо про помилковість реєстрації податкової накладної №10 від 17.12.2017 р. ще до винесення акту перевірки.

З огляду на те, що вперше податкові накладні були подані позивачем вчасно, а подання розрахунку коригування та нових податкових накладних обумовлено лише помилкою в даті їх виписки, що не вплинуло на їх кількісний та вартісний показник, суд вважає, що ТОВ «Атлантіс» дотримані норми щодо виправлення помилки в первинно поданих накладних, шляхом подання розрахунку коригування до них та нових накладних з виправленою датою, а тому підстав для застосування штрафу за порушення строків їх реєстрації не вбачається.

Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 26 червня 2018 року у справі №805/4998/16-а.

Суми податку на додану вартість, зазначені у податковій накладній, складеній без факту здійснення господарської операції, та розрахунку коригування до неї, при їх реєстрації в ЄРПН, враховуються у відповідних обсягах при обчисленні реєстраційних сум у податкових деклараціях за відповідний період. При цьому, Податковим кодексом України не передбачено можливості вилучення з ЄРПН зареєстрованих податкових накладних, що були складені помилково або їх неврахування при обчисленні реєстраційної суми.

Водночас, складання податкової накладної без факту здійснення господарської операції та її реєстрації в ЄРПН заборонено відповідно до п.192.1 ст.192 ПК України, однак з метою виправлення помилок, допущених при складанні такої податкової накладної, платник податку може скласти розрахунок коригування до неї. Такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в ЄРПН.

Таким чином, фактично відбулось виправлення технічної помилки дати складання податкової накладної з «17 грудня 2017» на «17 грудня 2018» шляхом коригування помилкової податкової накладної №10 та реєстрацією вірної податкової накладної №10 від 17 грудня 2018 року.

За таких обставин, позивач діяв у спосіб, встановлений законом і виправив технічні помилки, які стались під час складання податкових накладних, а тому в його діях відсутня вина. В зв`язку з цим відсутні й правові підстави притягнення до відповідальності за податкові правопорушення та застосування штрафних санкції до позивача в частині порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних №10 від 17.12.2017 року та №10 від 17.12.2018 року.

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

В силу ч.1 ст.9 КАС України визначено, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно із частинами 1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.3 ст.90 КАС України, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Враховуючи викладене, слід визнати частково протиправним та частково скасувати податкове повідомлення-рішення від 08.05.2019 р. №0019215241, прийняте відповідачем в частині штрафної санкції щодо порушення, яке виникло внаслідок несвоєчасної реєстрації податкової накладної №10 від 17.12.2017 р. та податкової накладної №10 від 17.12.2018 року (реєстраційний № 9309062738 від 29.01.2019 р.) на загальну суму 91920,28 грн.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат між сторонами, суд виходить з наступного.

Згідно із частиною 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як видно з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову в розмірі 1 921 грн., що документально підтверджується оригіналом квитанції ПН1045 від 05.08.2019 року, тому судовий збір у розмірі 1 921 грн. підлягає поверненню позивачу.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8, 9, 72, 77, 132, 139, 241-246, 250, 262 КАС України,-

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати частково протиправним та частково скасувати податкове повідомлення-рішення від 08.05.2019 р. №0019215241, прийняте Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області в частині штрафної санкції щодо порушення, яке виникло внаслідок несвоєчасної реєстрації податкової накладної №10 від 17.12.2017 р. та податкової накладної №10 від 17.12.2018 року (реєстраційний № 9309062738 від 29.01.2019 р.) на загальну суму 91920,28 грн.

Присудити за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Атлантіс судові витрати по справі у розмірі 1 921 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 КАС України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень КАС України.

Повний текст складено 18.10.2019 року.

Суддя К.С. Кучма

Джерело: ЄДРСР 85800152
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку