open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
6 Справа № 260/1130/19
Моніторити
Постанова /10.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.08.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /22.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /02.03.2020/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.02.2020/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2020/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Постанова /06.11.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Рішення /05.11.2019/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.10.2019/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.09.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.09.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.08.2019/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.08.2019/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.08.2019/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 260/1130/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /10.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /09.02.2021/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /28.08.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /22.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /07.04.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /02.03.2020/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.02.2020/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2020/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /21.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Постанова /06.11.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Рішення /05.11.2019/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.10.2019/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.09.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /25.09.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /14.08.2019/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.08.2019/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.08.2019/ Закарпатський окружний адміністративний суд Закарпатський окружний адміністративний суд

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

05 листопада 2019 року

м. Ужгород

№ 260/1130/19

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді - Калинич Я.М.

при секретарі судового засідання - Попович М.М.

за участю:

позивач: ОСОБА_1 ,

представник позивача: Лемак В.Я. ,

представник відповідача: Зеленяк С.С.,

третьої особи: Цифра О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Ужгородської міської ради в особі Ужгородського міського голови Андріїва Богдана Євстафійовича, третя особа без самостійних вимог - комунальне некомерційне підприємство «Ужгородський міський пологовий будинок» про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА _1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Ужгородської міської ради в особі Ужгородського міського голови Андріїва Богдана Євстафійовича (далі - відповідач), третя особа без самостійних вимог на боці позивача - комунальне некомерційне підприємство «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради (далі - третя особа), в якому просить суд: 1. Визнати протиправними та скасувати Розпорядженням Ужгородського міського голови від 29.07.2019 року №319 «Про подання конкурсної комісії», яким відхилено подання конкурсної комісії від 16.07.2019 року щодо призначення ОСОБА_1 на посаду директора комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» та рекомендовано винести на розгляд чергової сесії міської ради питання про проведення повторного конкурсу. 2. Зобов`язати відповідача прийняти рішення за яким укласти контракт з ОСОБА_1 . 3. Зобов`язати відповідача прийняти рішення за яким призначити ОСОБА_1 на посаду директора Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради. 4. Витребувати у відповідача належним чином засвідчену копію Розпорядження Ужгородського міського голови від 29.07.2019 року №319 «Про подання конкурсної комісії», доповідну записку членів конкурсної комісії, доповідну записку відділу запобігання і протидії корупції та взаємодії з правоохоронними органами від 29.07.2019 р. №08-19/вих. 36, службової записки управління охорони здоров`я від 18.07.2019 №31-21/239/1.

Позовні вимоги мотивовані тим, що 24 червня 2019 року відбулося засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради, де за результатами відкритого поіменного голосування членів комісії переможцем конкурсу визнано ОСОБА_1 . 16 липня 2019 року конкурсною комісією на підставі Протоколу №3 від 16 липня 2019 року прийнято рішення про направлення подання про призначення переможця конкурсу ОСОБА_1 на посаду директора Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради для укладення відповідного трудового контракту строком на 5 (п`ять) років. 29.07.2019 року Розпорядженням Ужгородського міського голови від 29.07.2019 року №319 «Проподання конкурсної комісії» відхилено подання конкурсної комісії від 16.07.2019 року щодо призначення ОСОБА_1 на посаду директора комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» у зв`язку з відсутністю необхідного стажу роботи на керівній посаді та рекомендовано винести на розгляд чергової сесії міської ради питання про проведення повторного конкурсу. Вказане рішення відповідача позивач вважає протиправним та таким, що підлягає до скасування.

Одночасно із позовною заявою, 08 серпня 2019 року, ОСОБА_1 подала заяву про забезпечення позову шляхом зупинення дії Розпорядження Ужгородського міського голови від 29.07.2019 року №319 «Про подання конкурсної комісії», заборони Ужгородській міській раді розглядати питання та/або приймати рішення щодо проведення повторного конкурсу на зайняття посади керівника Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради до вирішення даної справи по суті та заборони структурним підрозділам Ужгородської міської ради, комісіям проведення повторного конкурсу на зайняття посади керівника Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради до вирішення даної справи по суті (а.с.27-28, том І).

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 08.08.2019 року відмовлено в задоволенні вказаної вище заяви ОСОБА_1 про вжиття заходів забезпечення позову (а.с.30-32, том І).

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 12.08.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження.

13.08.2019 року до суду від позивача надійшла заява про забезпечення позову шляхом зупинення дії Розпорядження Ужгородського міського голови від 29.07.2019 року №319 «Про подання конкурсної комісії»; зобов`язання Ужгородського міського голови призначити ОСОБА_1 на посаду Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради та укласти з нею відповідний контракт; заборони Ужгородській міській раді розглядати питання та/або приймати рішення щодо проведення повторного конкурсу на зайняття посади керівника Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради до вирішення даної справи по суті; заборони структурним підрозділам Ужгородської міської ради, комісіям проведення повторного конкурсу на зайняття посади керівника Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради до вирішення даної справи по суті (а.с.40-44, том І).

Ухвалою суду від 14.08.2019 року відмовлено в задоволенні вказаної вище заяви ОСОБА_1 про вжиття заходів забезпечення позову (а.с.47-49, том І).

Ужгородська міська рада скористалась правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 22.08.2019 року (а.с.66-114, том І). У відзиві відповідач не погоджується з позовними вимогами та доводами, викладеними в адміністративному позові, та в обґрунтування своїх заперечень зазначає наступне. Наказом управління охорони здоров`я Ужгородської міської ради від 04.06.2019 року № 86 було утворено комісію з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради та затверджено її склад. Так, 24.06.2019 року рішенням конкурсної комісії визначено переможця конкурсу на заміщення вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради. 16.07.2019 року на засіданні комісії більшістю голосів прийнято рішення про внесення подання про призначення ОСОБА_1 на посаду директора КНП «Ужгородський міський пологовий будинок» та укладання контракту з нею строком на 5 років. Разом з цим, члени комісії з проведення вищевказаного конкурсу, керуючись вищенаведеними нормами законодавства, 23.07.2019 року висловили свою окрему думку про те, що ОСОБА_1 не відповідає кваліфікаційним вимогам визначеним для осіб, що можуть бути призначені на посаду директора закладу охорони здоров`я (відсутній стаж 5 років на керівній посаді). Це ж саме підтверджено службовою запискою начальника управління охорони здоров`я від 18.07.2019 року № 31-21/239/1 та доповідною запискою начальника відділу запобігання і протидії корупції та взаємодії з правоохоронними органами від 29.07.2019 року №08-19/вих.36. На підставі вищевказаних документів було прийнято Розпорядження міського голови № 319 від 29.07.2019 року, яким було відхилено подання конкурсної комісії від 16.07.2019 року щодо призначення ОСОБА_1 на посаду директора комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок». Відповідач зазначає, що призначення директора підприємства та укладання з ним контракту є прерогативою «Власника» («Засновника»), в особі міського голови, а не уповноваженого органу управління, що свідчить про безпідставність позову поданого ОСОБА_1 , а тому переконаний, що в задоволенні позову слід відмовити в повному обсязі.

Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на боці позивача - комунальне некомерційне підприємство «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради, правом подання письмових пояснень щодо позову або відзиву, визначеного ст. 165 Кодексу адміністративного судочинства України, не скористалась.

13.09.2019 року представником позивача було подано клопотання про зобов`язання Ужгородської міської ради надати суду оригінали всіх матеріалів конкурсної комісії з матеріалами окремих думок членів комісії (а.с.133, том І).

Протокольною ухвалою суду, занесеною до протоколу судового засідання від 17.09.2019 року, клопотання представника позивача було задоволено та зобов`язано Ужгородську міську раду надати суду оригінали всіх матеріалів конкурсної комісії з матеріалами окремих думок членів комісії.

На виконання ухвали суду від 17.09.2019 року відповідачем до суду було подано оригінали всіх матеріалів конкурсної комісії, які судом були оглянуті в судовому засіданні. Також, було надано копії таких документів для приєднання до матеріалів справи (а.с.142-224, том І, 1-109, том ІІ).

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 01.10.2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Позивач та її представник в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві. Просили суд адміністративний позов задовольнити в повному обсязі. Також, представник позивача звертав увагу суду на постанову Великої Палати Верховного Суду від 05.06.2019 року у справі №817/1678/18.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечувала проти задоволення позову з мотивів, наведених у відзиві на позов, та просила суд відмовити у задоволенні такого повністю.

Представник третьої особи в судовому засіданні позовні вимоги підтримала та просила такі задовольнити.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення позивача, представників сторін, оглянувши оригінали всіх матеріалів конкурсної комісії, оцінивши докази, які мають значення для справи, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Судом встановлено, що Рішенням Ужгородської міської ради ХХХV сесії VII скликання №1506 від 18.04.2019 року «Про створення Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради», у зв`язку з реорганізацією шляхом перетворення комунального закладу «Ужгородський міський пологовий будинок» у комунальне некомерційне підприємство «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради і, за погодженням з постійно діючою комісією з питань освіти, культури, охорони здоров`я, спорту та соціального захисту населення, міжнародних, міжконфесійних відносин та туризму було вирішено, зокрема: створити юридичну особу публічного права - Комунальне некомерційне підприємство «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради; затвердити статут Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради. Так, п.7 рішення уповноважено управління охорони здоров`я Ужгородської міської ради саме на оголошення та проведення конкурсу на зайняття посади керівника Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 року №1094 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я» (а.с.76-77, том І).

Відповідно до п. 1.1 Статуту комунальне некомерційне підприємство «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради є закладом охорони здоров`я - комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає послуги вторинної спеціалізованої медичної допомоги населенню в порядку та на умовах, встановлених законодавством України та цим Статутом.

Згідно з п. 1.2 Статуту підприємство створене на підставі рішення Ужгородської міської ради від 13 грудня 2018 року № 1325 (XXX сесія VII скликання) відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» шляхом перетворення комунального закладу «Ужгородський міський пологовий будинок» у комунальне некомерційне підприємство «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради. Підприємство є власністю територіальної громади м. Ужгород. Підприємство є правонаступником усього майна, всіх прав та обов`язків комунального закладу «Ужгородський міський пологовий будинок».

Відповідно до п. 6.2.5 Статуту КНП «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради Засновник (Власник) укладає і розриває контракт з Директором Підприємства.

Відповідно до статуту комунальне некомерційне підприємство «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради засноване на комунальній власності територіальної громади міста Ужгород (п.1.3. статуту) та засновником і власником підприємства є територіальна громада м. Ужгород, від імені якої виступає Ужгородська міська рада (а.с.78-92, том І).

Наказом управління охорони здоров`я Ужгородської міської ради №86 від 04.06.2019 року утворено комісію з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради та затверджено її склад, визначено строк для подачі документів для участі у конкурсі на зайняття вакантної посади по 19.06.2019 року, засідання комісії по розгляду заяв претендентів призначено на 20.06.2019 року (а.с.93-94, том І).

Так, 14.06.2019 року ОСОБА_1 було подано заяву, адресовану голові конкурсної комісії ОСОБА_3 , про допуск до участі в конкурсі на зайняття посади директора Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради (а.с.149, том І).

20 червня 2019 року конкурсна комісія протокольним рішенням, а саме: Протоколом №б/н від 20 червня 2019 року, допустила, зокрема кандидата ОСОБА_1 до участі в конкурсі на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради (а.с.13-18, том І).

24 червня 2019 року відбулося засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради (Протокол №б/н від 24 червня 2019 року), де за результатами відкритого поіменного голосування членів комісії переможцем конкурсу визнано ОСОБА_1 (а.с.19-22, том І).

16 липня 2019 року конкурсною комісією на підставі Протоколу №3 від 16 липня 2019 року прийнято рішення про направлення подання про призначення переможця конкурсу ОСОБА_1 на посаду директора Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради для укладення відповідного трудового контракту строком на 5 (п`ять) років (а.с.23-25, том І).

16 липня 2019 року конкурсною комісією направлено подання начальнику управління охорони здоров`я Ужгородської міської ради В. Решетарю щодо призначення ОСОБА_1 на посаду директора комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради не пізніше 26 липня 2019 року (а.с.25, том І).

29.07.2019 року Розпорядженням Ужгородського міського голови від 29.07.2019 року№319 «Про подання конкурсної комісії» відхилено подання конкурсноїкомісії від 16.07.2019 року щодо призначення ОСОБА_1 на посаду директора комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» у зв`язку з відсутністю необхідного стажу роботи на керівній посаді та рекомендовано винести на розгляд чергової сесії міської ради питання про проведення повторного конкурсу (а.с.26, том І).

Не погоджуючись із таким Розпорядженням Ужгородського міського голови від 29.07.2019 року, вважаючи його незаконним ОСОБА_1 звернулась до суду з метою захисту своїх порушених прав.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд ураховує, що відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, чинній на момент розгляду та вирішення спору, далі - КАС України), у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

При цьому суд відмічає, що «на підставі» означає, що суб`єкт владних повноважень: 1) повинен бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України; 2) зобов`язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним; «у межах повноважень» означає, що суб`єкт владних повноважень повинен приймати рішення, а дії вчиняти відповідно до встановлених законом повноважень, не перевищуючи їх; «у спосіб» означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний дотримуватися встановленої законом процедури і форми прийняття рішення або вчинення дії і повинен обирати лише визначені законом засоби; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, тобто використання наданих суб`єкту владних повноважень повинно відповідати меті та завданням діяльності суб`єкта, які визначені нормативним актом, на підставі якого він діє; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії). Рішення повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення.

Згідно зі статтею 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094 затверджено Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я (далі - Порядок).

Умови проведення конкурсу визначені п. 4-7 Порядку. Так, підставою для проведення конкурсу є рішення органу управління, яке приймається протягом трьох робочих днів з моменту виникнення вакантної посади.

Конкурс складається з таких етапів:

1) прийняття рішення про проведення конкурсу;

2) формування конкурсної комісії (у разі необхідності оновлення її складу);

3) підготовка до проведення конкурсу (оприлюднення оголошення про проведення конкурсу, прийняття документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, перевірка поданих документів на відповідність установленим вимогам);

4) проведення конкурсу (заслуховування конкурсної пропозиції та проведення співбесіди з кандидатами (претендентами), визначення переможця конкурсу);

5) оприлюднення результатів конкурсу.

6) Орган управління тимчасово (з дня виникнення вакантної посади до призначення керівника закладу за результатами конкурсу) покладає виконання обов`язків керівника закладу на особу з числа штатних працівників закладу.

7) Особи, які подали необхідні документи для участі в конкурсі, є претендентами на зайняття посади (далі - претенденти).

Склад, порядок формування та діяльності конкурсної комісії, її повноваження передбачений п. 8- 25 Порядку.

Так, для проведення конкурсу рішенням органу управління утворюється конкурсна комісія (постійно діюча або для проведення окремого конкурсу). Конкурсна комісія утворюється рішенням органу управління не пізніше ніж через 20 днів після оприлюднення рішення про проведення конкурсу.

До складу конкурсної комісії входять у рівній кількості:

- представники органу управління;

- представники трудового колективу відповідного закладу, обрані на загальних зборах трудового колективу;

- представники громадської ради органу управління або особи (за згодою), делеговані громадськими об`єднаннями з питань захисту інтересів громадян у сфері охорони здоров`я та/або у сфері запобігання корупції і антикорупційної діяльності (за умови реєстрації таких громадських об`єднань не менш як за два роки до дати рішення про проведення конкурсу) та погоджені громадською радою при органі управління - по одній особі від кожного громадського об`єднання.

У разі утворення постійно діючої конкурсної комісії до її складу представники органу управління та представники громадськості входять на постійній основі, а представники трудового колективу залучаються до складу конкурсної комісії для кожного закладу окремо.

Склад постійно діючої конкурсної комісії переглядається щороку.

Кількість членів конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного закладу охорони здоров`я становить дев`ять - дванадцять осіб.

Кількість членів конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади керівника комунального закладу охорони здоров`я становить шість - дев`ять осіб.

Конкурсна комісія може прийняти рішення про залучення до роботи експертів/фахівців/науковців з відповідної галузі знань (далі - експерти) з правом дорадчого голосу для проведення оцінки конкурсної пропозиції та співбесіди щодо відповідності професійної компетентності претендента встановленим вимогам.

Персональний склад конкурсної комісії, у тому числі голова та секретар конкурсної комісії, затверджуються рішенням органу управління. Зміни до складу конкурсної комісії вносяться рішенням органу управління.

Рішенням Ужгородської міської ради ХХХІІ сесії VII скликання №1397 від 18.01.2019 року «Про затвердження положень» було затверджено, зокрема положення про управління охорони здоров`я Ужгородської міської ради (а.с.102, том І).

Відповідно до положення про управління охорони здоров`я Ужгородської міської ради серед основних завдань зазначено участь управління у формуванні і реалізації кадрової політики у сфері охорони здоров`я в інтересах територіальної громади міста (п.2.3. положення); серед повноважень такого визначено, що управління подає пропозиції міському голові про призначення на посади та звільнення з посад керівників закладів та підприємств охорони здоров`я міста (п.3.3. положення) та визначає потребу у фахівцях різних спеціальностей для галузі охорони здоров`я, формує замовлення на їх підготовку (п.3.22. положення) (а.с.104-112, том І).

Саме зазначеним Порядком керувалося управління охорони здоров`я Ужгородської міської ради при прийнятті наказу №86 від 04.06.2019 року «Про затвердження складу конкурсної комісії».

Відповідно до п.1 Порядку визначено механізм проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, а також в п.2 Порядку зазначено, що особливості конкурсу для призначення керівників закладів, які провадять діяльність з надання лише первинної медичної допомоги, можуть визначатися відповідними уповноваженими виконавчими органами управління власника закладу охорони здоров`я.

За вимогами п.8 Порядку, для проведення конкурсу рішенням органу управління утворюється конкурсна комісія (постійно діюча або для проведення окремого конкурсу).

Конкурсна комісія:

- оприлюднює оголошення про проведення конкурсу;

- встановлює вимоги до претендентів з урахуванням установлених законодавством вимог;

- встановлює вимоги до конкурсних пропозицій;

- оприлюднює результати засідань конкурсної комісії та результати конкурсу;

- перевіряє документи, подані претендентами щодо відповідності установленим вимогам;

- приймає рішення про допуск претендентів до конкурсу або відхилення їх кандидатур;

- забезпечує відкритість конкурсу відповідно до вимог цього Порядку;

- оцінює професійний досвід, знання, якості та конкурсні пропозиції учасників конкурсу;

- відбирає шляхом голосування з числа учасників одну кандидатуру на посаду керівника закладу, оформлює відповідне рішення конкурсної комісії та вносить подання керівникові органу управління, який призначає такого кандидата на посаду керівника закладу;

- здійснює інші повноваження, передбачені цим Порядком (п.24 Порядку).

Наказом управління охорони здоров`я Ужгородської міської ради №87 від 04.06.2019 року «Про оголошення конкурсу», керуючись ст.16 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я», Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 року №1094 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я» у зв`язку з наявністю вакантної посади керівника Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради, на виконання рішення ХХХV сесії Ужгородської міської ради VII скликання 18.04.2019 №1506 «Про створення Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради» наказано оголосити конкурс на зайняття вакантної посади директора Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради (а.с.89, том ІІ).

Як встановлено судом до участі в конкурсі на заміщення вакантної посади директора Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради подано три заяви, ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5

20.06.2019 року на засіданні конкурсної комісії проводили перевірку документів, поданих кандидатами на посаду директора Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради. З протоколу засідання вбачається, що ОСОБА_1 були подані наступні документи: копія паспорта громадянина України; письмову заяву про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів для зайняття посади; резюме у довільній формі; автобіографію; копію документа про освіту, кваліфікаційну категорію, підвищення кваліфікації, які підтверджують відповідність претендента кваліфікаційним вимогам до керівника закладу охорони здоров`я, а також копію трудової книжки або інших документів, що підтверджують досвід роботи; згоду на обробку персональних даних 2; конкурсну пропозицію обсягом 3 сторінок друкованого тексту в паперовій формі та електронній формі; довідку МВС про відсутність судимості; медичні довідки про стан здоров`я, щодо перебування особи на обліку у психоневрологічному та наркологічному закладі охорони здоров`я за формами, затвердженими МОЗ; попередження стосовно встановлених Законом України «Про запобігання корупції» вимог та обмежень, підписане претендентом на посаду; заяву про відсутність у діях особи конфлікту інтересів; підтвердження подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік. Проголосувавши, члени комісії прийняли рішення допустити кандидата ОСОБА_1 до конкурсу на зайняття посади директора Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради. Конкурс призначено на 12 год. 00 хв. 24 червня 2019 року (а.с.90-95, том ІІ).

Відповідно до п. 30 Порядку за рішенням конкурсної комісії претендент не допускається до участі в конкурсі у разі: неподання ним необхідних документів; його невідповідності встановленим комісією вимогам до претендентів та конкурсних пропозицій; наявності у претендента незнятої або непогашеної в установленому законом порядку судимості, заборони займати відповідні посади або провадити певні види діяльності; наявності судового рішення, яке набрало законної сили, за яким претендент визнаний винним у вчиненні корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією.

Претенденти, допущені до участі в конкурсі, є його учасниками. Про прийняте конкурсною комісією рішення претенденти та учасники повідомляються секретарем конкурсної комісії протягом трьох робочих днів з дня проведення засідання з розгляду документів.

Відповідно до ст. 16 Основ законодавства України про охорону здоров`я від 19 листопада 1992 р №2801: «Керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я».

В ліцензійних умовах провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України 02 лютого 2011 року № 49 (зі змінами, у редакції наказу Міністерства охорони здоров`я України від 30 листопада 2012 року № 981), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2012 року №2131/22443 в розділі II «Організаційні вимоги» (п.2.7.г) зазначено, що необхідно: «призначати на посаду керівника закладу охорони здоров`я особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам».

Єдині кваліфікаційні вимоги для керівників закладів охорони здоров`я (головних лікарів, директорів) затверджені наказом Міністерства охорони здоров`я України від 29.03.2002 № 117 «Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників», Випуск 78 «Охорона здоров`я» (зі змінами), який погоджений з Міністерством праці та соціальної політики України.

До розділу «Керівники» Випуску 78 включені: керівники лікувально-профілактичних закладів; керівники основних підрозділів охорони здоров`я; керівники виробничих підрозділів у побутовому обслуговуванні, діяльність яких відбувається у сфері надання медичної допомоги.

До керівників лікувально-профілактичних закладів належать:

- генеральний директор (директор, головний лікар) лікувально-профілактичного закладу;

- головний лікар обласної, центральної міської, міської, центральної районної та районної лікарень;

- начальник (завідувач) лікувально-профілактичного закладу;

- головний державний санітарний лікар.

Положеннями ч. 7 ст. 16 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» чітко визначено, що керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я. При цьому керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі.

Відповідно до розділу II «Керівники» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників випуск 78 «Охорона здоров`я» затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я від 29.03.2002 р. № 117 (із змінами та доповненнями), на посаду директора закладу охорони здоров`я може бути призначена особа, яка має стаж роботи на керівній посаді не менше 5 років.

Вищезазначені вимоги є обов`язковими кваліфікаційними вимогами до Генерального директора (директора)/начальника (завідувача) закладу охорони здоров`я, до категорії яких можна віднести посаду Директора Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради.

Таким чином, якщо особа бажає обійняти посаду керівника закладу охорони здоров`я, вона повинна відповідати вищезазначеним вимогам незалежно від форми власності та юридичного статусу закладу.

Відповідно до наявної в матеріалах довідки №11 від 05.09.2019 року, виданої Комунальним некомерційним підприємством «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради вбачається, що керівний стаж ОСОБА_1 складає 4 роки 3 місяці 19 днів (а.с.134, том І).

Враховуючи вищевикладене, ОСОБА_1 не відповідала кваліфікаційним вимогам директора Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради.

Конкурсна комісія у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та цим Порядком (п.п. 8, 9, 10 Порядку).

Згідно з п. 3 Порядку 3 конкурс проводиться з дотриманням принципів: 1) забезпечення рівного доступу; 2) політичної неупередженості; 3) законності; 4) довіри суспільства; 5) недискримінації; 6) прозорості; 7) доброчесності; 8) ефективного і справедливого процесу відбору.

Відповідно до п.33 Порядку, початком проведення конкурсу вважається дата, на яку призначено засідання конкурсної комісії з розгляду заяв претендентів і доданих до них документів. Проведення конкурсу завершується в день ухвалення конкурсною комісією рішення про затвердження його результатів. Строк проведення конкурсу становить не більш як 30 календарних днів.

Згідно пунктів 38, 39 Порядку за результатами заслуховування конкурсних пропозицій і проведених співбесід конкурсна комісія шляхом голосування відбирає з числа учасників конкурсу одну кандидатуру, яка відповідає встановленим вимогам, - переможця конкурсу, після чого вносить відповідне подання керівникові органу управління, що здійснює призначення переможця конкурсу на посаду керівника закладу. Рішення про призначення на посаду та укладення контракту на строк від трьох до п`яти років, приймається протягом одного місяця з дня внесення конкурсною комісією відповідного подання. Зазначений строк може бути продовжено на період проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком (у випадках, передбачених законодавством), інших процедур, передбачених законодавством.

Результати конкурсу оприлюднюються на офіційному веб-сайті органу управління.

Конкурсна комісія має право прийняти вмотивоване рішення про відхилення кандидатур усіх учасників конкурсу та надіслати органові управління обґрунтовану пропозицію про призначення повторного конкурсу.

24.06.2019 року на засіданні конкурсної комісії було заслухано трьох кандидатів з їх конкурсними пропозиціями з проектом плану розвитку закладу на середньострокову перспективу і проведено співбесіди.

Відповідно п. 38 Порядку за результатами заслуховування конкурсних пропозицій і проведених співбесід конкурсна комісія шляхом голосування відібрала з числа учасників конкурсу - переможця конкурсу, якою стала ОСОБА_1 , що було зафіксовано в протоколі №б/н від 24.06.2019 року (а.с.96-99, том ІІ).

Згідно з протоколом №3 від 16.07.2019 року комісія з проведення конкурсу в засіданні вирішила підготувати та підписати відповідне подання начальнику управління охорони здоров`я Ужгородської міської ради про призначення переможця конкурсу ОСОБА_1 на посаду директора Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради та оприлюднити на офіційному сайті управління охорони здоров`я Ужгородської міської ради результати конкурсу не пізніше наступного дня після підписання протоколу - 17.07.2019 року (а.с.100-101, том ІІ).

Так, 16.07.2019 року комісією було скеровано начальнику управління охорони здоров`я Ужгородської міської ради В.Решетарю подання щодо призначення ОСОБА_1 на посаду директора Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради та укладення з нею трудового контракту строком на 5 років відповідно до порядку укладення контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 року №642 не пізніше 26 липня 2019 року (а.с.105, том ІІ).

Службовою запискою начальника управління охорони здоров`я Ужгородської міської ради від 18.07.2019 № 31-21/239/1 було повідомлено міського голову ОСОБА_6 про те, що ОСОБА_1 не відповідає кваліфікаційним вимогам до директора комунального некомерційного підприємства охорони здоров`я через відсутність п`ятирічного стажу керівної роботи (а.с.106, том ІІ).

Разом з тим, члени комісії з проведення вищевказаного конкурсу, 23.07.2019 року висловили свою окрему думку про те, що ОСОБА_1 не відповідає кваліфікаційним вимогам визначеним для осіб, що можуть бути призначені на посаду директора закладу охорони здоров`я, а саме: у такої відсутній стаж 5 років на керівній посаді (а.с.108, том ІІ).

Доповідною запискою начальника відділу запобігання і протидії корупції та взаємодії з правоохоронними органами виконавчого комітету Ужгородської міської ради від 29.07.2019 року № 08-19/вих.36 було інформовано міського голову ОСОБА_6 про те, що ОСОБА_1 , відповідно до розділу ІІ «Керівники» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників випуск 78 «Охорона здоров`я» затвердженого наказом Міністерства охорони здоров`я від 29.03.2002 року №117 не відповідає кваліфікаційним вимогам визначеним для осіб, що можуть бути призначені на посаду директора закладу охорони здоров`я (відсутній стаж 5 років на керівній посаді). Одночасно рекомендував утриматись від призначення її на посаду (а.с.109, том ІІ).

Ужгородський міський голова ОСОБА_6 своїм розпорядженням №319 від 29.07.2019 року відхилив подання конкурсної комісії від 16.07.2019 року щодо призначення ОСОБА_1 на посаду директора комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради з тих мотивів, що стаж керівної роботи ОСОБА_1 складає менше 5 років та цим же розпорядженням рекомендував управлінню охорони здоров`я винести на розгляд чергової сесії міської ради питання про проведення повторного конкурсу по заміщенню вакантної посади (а.с.26, том І).

Отже, ОСОБА_1 оспорює розпорядження міського голови, яке є правовим актом індивідуальної дії. Такий правовий акт породжує права й обов`язки тільки того суб`єкта (чи визначеного цим актом певного кола суб`єктів), якому його адресовано.

Відповідно до частини першої статті 5 КАС кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Згідно п. 19 ч.1 ст.4 КАС України індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

Отже, позовна вимога ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування розпорядження Ужгородського міського голови від 29.07.2019 року № 319 «Про подання конкурсної комісії», є вимогою про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень. Інші позовні вимоги є похідними від цієї.

Так, відповідно до п.23 ч.1 ст.4 КАС України похідна позовна вимога - вимога, задоволення якої залежить від задоволення іншої позовної вимоги (основної вимоги).

Тож, враховуючи вищенаведене, для правильного вирішення даного спору необхідно з`ясувати чи входить у межі повноважень міського голови у межах реалізації своєї діяльності видавати на засадах єдиноначальності оскаржуване розпорядження.

Правова позиція позивача та її представника полягає в імперативності для міського голови рекомендацій комісії по заміщенню вакантних посад, а також одночасно і відсутність у міського голови повноважень на скасування рішення конкурсної комісії, та відсутність у чинному законодавстві норм, які передбачають можливість інших дій керівника, крім призначення рекомендованої особи на посаду.

Така позиція позивача та представника позивача, на переконання суду, не відповідає чинному законодавству України з огляду на таке.

Статтею 140 Конституції України визначено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи. Органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, є районні та обласні ради. Питання організації управління районами в містах належить до компетенції міських рад.

Згідно ч.1 ст.144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Рішенням Конституційного Суду України від 16.04.2009 р. №7-рп/2009 «У справі за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частин першої, десятої статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування)») надано офіційне тлумачення ч.2 ст.19 Конституції України. Конституційний суд зокрема зазначив, що органи місцевого самоврядування, здійснюючи владу і самостійно вирішуючи питання місцевого значення, віднесені законом до їх компетенції, та приймаючи рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території, зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Аналогічні за своїм змістом положення закріплені у статті 4 Європейської хартії місцевого самоврядування, яка встановлює, що головні повноваження і функції органів місцевого самоврядування визначаються конституцією або законом; органи місцевого самоврядування в межах закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання, яке не вилучене із сфери їхньої компетенції і вирішення якого не доручене жодному іншому органу; повноваження, якими наділяються органи місцевого самоврядування, як правило, мають бути повними і виключними.

Згідно статті 3 Європейської хартії місцевого самоврядування, місцеве самоврядування означає право і спроможність органів місцевого самоврядування в межах закону здійснювати регулювання і управління суттєвою часткою суспільних справ, які належать до їхньої компетенції, в інтересах місцевого населення.

Стаття 106 Конституції України встановлює, що Президент України: утворює, реорганізовує та ліквідовує за поданням Прем`єр-міністра України міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, діючи в межах коштів, передбачених на утримання органів виконавчої влади.

Стаття 144 Конституції України визначає, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідно до Конституції України визначає Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 року № 280/97-ВР (із змінами та доповненнями), далі - Закон України № 280/97-ВР.

Згідно ст.2 Закону України № 280/97-ВР місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Відповідно до ч.1 ст.5 Закону України № 280/97-ВР, система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.

Згідно ч.2 ст.10 Закону України № 280/97-ВР обласні та районні ради є органами місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст, у межах повноважень, визначених Конституцією України, цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами.

Так, повноваження сільських, селищних, міських рад встановлені главою 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» №280/97-ВР.

Перелік питань, які вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільських, селищних, міських рад визначено приписами ст.26 Закону України № 280/97-ВР.

Як зазначено попередньо, стаття 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначає обсяг питань, що вирішуються міськими радами на пленарних засіданнях. Перелік виключної компетенції у відповідних правовідносинах включає в себе 57 пунктів частини першої, 2 пункти частини другої та 3 пункти частини третьої статті 26 даного Закону. Дослідивши приписи зазначеної норми Закону суд зазначає, що приписами статті питання про розгляд подання конкурсної комісії не вирішуються на пленарних засіданнях міської ради.

Крім того, Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» надає можливість виконавчим органам сільських, селищних, міських рад, крім повноважень, передбачених цим Законом, здійснюють й інші надані їм законом повноваження (ст.40).

При цьому суд звертає увагу на те, що Закон закріплює можливість вирішення не будь-яких інших питань, а тільки тих, які законодавчо віднесені до повноважень відповідної ради.

Разом з тим, не встановлено жодної норми матеріального права, яка б наділяла міську раду повноваженнями вирішувати на пленарних засіданнях питання, викладені в оскаржуваному розпорядженні.

Пунктом 20 частини 4 статті 42 закону визначено, що сільський, селищний, міський голова видає розпорядження у межах своїх повноважень.

Так, згідно вимог ст.25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Крім того, відповідно до п. 10 ч. 4 ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень сільського, селищного, міського голови належить призначення на посади та звільнення з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім керівників дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів.

З наведеного вбачається, що Ужгородська міська рада, як орган місцевого самоврядування, не наділена повноваженнями щодо прийняття на роботу та звільнення з посади керівників комунальних установ, такі повноваження відповідно до закону має міський голова.

Відповідно до п.19 і п.20 ч.4 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський, селищний, міський голова - видає розпорядження у межах своїх повноважень, а також, здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів.

Відповідно до п. 1.1 Статуту комунальне некомерційне підприємство «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради є закладом охорони здоров`я - комунальним унітарним некомерційним підприємством, що надає послуги вторинної спеціалізованої медичної допомоги населенню в порядку та на умовах, встановлених законодавством України та цим Статутом.

Згідно з п. 1.2 Статуту підприємство створене на підставі рішення Ужгородської міської ради від 13 грудня 2018 року № 1325 (XXX сесія VII скликання) відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» шляхом перетворення комунального закладу «Ужгородський міський пологовий будинок» у комунальне некомерційне підприємство «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради. Підприємство є власністю територіальної громади м. Ужгород. Підприємство є правонаступником усього майна, всіх прав та обов`язків комунального закладу «Ужгородський міський пологовий будинок».

Відповідно до п. 1.3 Статуту підприємство засноване на комунальній власності територіальної громади м. Ужгород.

Пунктом 1.4. Статуту визначено, що Засновником та Власником Підприємства є територіальна громада м. Ужгород, від якої виступає Ужгородська міська рада (а.с.78-92, том І).

Як зазначалося вище, конкурсна комісія внесла подання на призначення особи на заміщення вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради, яка не відповідала умовам даного конкурсу, оскільки стаж керівної роботи не складав 5 років, в той час, як стаж керівної роботи має становити не менше 5 років.

Відповідно до пункту 38 Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1094 від 27 грудня 2017 року не визначено, що рішення конкурсної комісії є безумовно обов`язковим для керівника, тому що воно є тільки підставою для прийняття рішення керівником про призначення переможця конкурсу на посаду керівника закладу, але не зобов`язує керівника укласти трудовий договір з особою, яка не відповідає умовам конкурсу визначеним керівником.

З огляду на пункт 40 зазначеного вище Порядку, який надає право оскаржити рішення за результатами конкурсу, не заперечується право керівника відповідного державного органу чи органу місцевого самоврядування на відхилення запропонованої конкурсною комісією кандидатури.

Так, судом встановлено, що 29.07.2019 року Ужгородським міським головою ОСОБА_6 видано розпорядження №319 «Про подання конкурсної комісії» на підставі та в межах вищевказаних положень законодавства (а.с.26, том І).

Щодо посилань позивача та її представника на те, що недостатній стаж на керівних посадах компенсується значними досягненнями та рівнем професійності позивача, суд зазначає наступне.

Положеннями частини сьомої статті 16 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» чітко визначено, що керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

Відповідно до частини п`ятої статті 14 вказаного Закону міністерства, інші центральні органи виконавчої влади в межах своєї компетенції розробляють програми і прогнози в сфері охорони здоров`я, визначають єдині науково обґрунтовані державні стандарти, критерії та вимоги, що мають сприяти охороні здоров`я населення, формують і розміщують державні замовлення з метою матеріально-технічного забезпечення сфері, здійснюють державний контроль і нагляд та іншу виконавчо-розпорядчу діяльність в сфері охорони здоров`я.

Пунктом 1 Положення про Міністерство охорони здоров`я України затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 267 встановлено, що Міністерство охорони здоров`я України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. МОЗ є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я, захисту населення від інфекційних хвороб, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням, забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження), забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері створення, виробництва, контролю якості та реалізації лікарських засобів, медичних імунобіологічних препаратів і медичних виробів, у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу, а також забезпечує формування державної політики у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Відповідно до підпункту 8 пункту 4 вказаного Положення МОЗ відповідно до покладених на нього завдань у сфері охорони здоров`я, зокрема: здійснює організаційне керівництво судово-медичною і судово-психіатричною службами, визначає єдині кваліфікаційні вимоги до медичних та інших працівників закладів охорони здоров`я системи екстреної медичної допомоги та їх структурних одиниць.

Згідно з пунктом 8 Положення про Міністерство охорони здоров`я України затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 267 МОЗ у межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України і постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, організовує та контролює їх виконання. Накази МОЗ, видані в межах повноважень, передбачених законом, є обов`язковими до виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, місцевими держадміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та громадянами.

Отже, чинним законодавством чітко визначено, що керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, яким є Міністерство охорони здоров`я України. Крім того, накази Міністерства охорони здоров`я України є обов`язковими для виконання місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування, та для відповідача також й як органу підзвітним та підконтрольному Міністерству охорони здоров`я України з питань виконання функцій органу державної виконавчої влади є обов`язковими до виконання.

З огляду на зазначене суд дійшов висновку про те, що при затвердженні чи відхиленні подання конкурсної комісії відповідач в обов`язковому порядку мав враховувати вимоги Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78. «Охорона здоров`я» затвердженого та впровадженого в дію наказом Міністерства охорони здоров`я України від 29.03.2002 № 117 та погодженого Міністерством праці та соціальної політики України.

Таким чином, суд наголошує, що у даному випадку, зважаючи на те, що саме управління охорони Ужгородської міської ради було уповноважено рішенням Ужгородської міської ради №1506 від 18.04.2019 року на оголошення та проведення конкурсу (п.7), то саме вказане управління повинно було подати відповідачу подання про призначення позивача на посаду керівника вказаного закладу охорони здоров`я, а не окремі члени конкурсної комісії своїм поданням від 16.07.2019 року, яке ОСОБА_7 підписане не було (начальник управління охорони здоров`я). Натомість останнім подано відповідачу службову записку «Про подання конкурсної комісії», в якому наголошує, що позивач не відповідає кваліфікаційним вимогам через відсутність п`ятирічного стажу керівної роботи. Отже, відсутнє належне подання на призначення позивача на посаду. У зв`язку з вищенаведеним, у відповідача були фактично відсутні правові підстави для призначення позивача на посаду директора комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради.

Щодо посилань представника позивача на постанову Великої Палати Верховного Суду від 05 червня 2019 року у справі №817/1678/18 (провадження №11-281апп19), а саме на ч. 27: «Предметом спору у цій справі є рішення конкурсної комісії, яке є обов`язковим для органу місцевого самоврядування, у спірних відносинах наявний публічний інтерес відповідної територіальної громади, у спільній власності якої перебуває такий заклад охорони здоров`я. Такий публічний інтерес має визначальне значення про розгляді даного спору, а подальші трудові відносини призначеного керівника комунального закладу охорони здоров`я - мають похідний, другорядний характер. Тому такий спір повинен вирішуватися за правилами адміністративного судочинства», суд зазначає наступне.

Вищезазначеною постановою Великої Палати Верховного Суду переглядались ухвала Рівненського окружного адміністративного суду від 20 серпня 2018 року та постанова Восьмого апеляційного адміністративного суду від 13 листопада 2018 року, якими було закрито провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Рівненської обласної ради про визнати протиправними і скасувати рішення засідання постійно діючої конкурсної комісії для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров`я спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області оформлених протоколами, з підстав юрисдикції.

Суд констатує, що Велика Палата Верховного Суду не переглядала рішення по суті спору, а тільки вирішувала питання юрисдикції таких правовідносин.

Посилання представника позивача на висновки, викладені у постанові Великої Палати Верховного Суду від 05 червня 2019 року у справі №817/1678/18 не можуть бути враховані судом при вирішенні даного адміністративного позову в розумінні ч. 5 ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

При цьому, надаючи оцінку кожному окремому доводу учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в пункті 58 рішення у справі «Серявін та інші проти України» (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Крім того, суд також вважає за необхідне зазначити, що відповідно до висновку Європейського суду з прав людини у справі «Проніна проти України» (рішення від 18 липня 2006 року), - кожен доречний і важливий аргумент особи має бути проаналізований і суд має надати відповідь на кожен з таких аргументів заявника.

Водночас, у пункті 23 цього рішення, Європейський суд з прав людини зазначив, що п. 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення.

Отже, за практикою Європейського суду з прав людини суд не зобов`язаний детально вивчати всі аргументи, на які посилається позивач, якщо такі аргументи не стосуються предмету спору.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог та відсутність підстав для задоволення останніх.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що особі, що не є суб`єктом владних повноважень у разі відмови у задоволені позову - судовий збір не відшкодовуються.

Керуючись статтями 2, 72-77, 139, 243-246, 255, 262, 295, підпунктом 15.5 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд,-

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Ужгородської міської ради в особі Ужгородського міського голови Андріїва Богдана Євстафійовича, третя особа без самостійних вимог - комунальне некомерційне підприємство «Ужгородський міський пологовий будинок» про визнання протиправним та скасування розпорядження, зобов`язання вчинити дії - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 18 листопада 2019 року, у зв`язку з перебуванням головуючої судді Калинич Я.М. у відрядженні з 10 листопада 2019 року по 15 листопада 2019 року включно.

Суддя

Я. М. Калинич

Джерело: ЄДРСР 85705450
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку