open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

Іменем України

13 листопада 2019 року

Київ

справа №420/6851/18

адміністративне провадження №К/9901/22977/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Шишова О.О.,

суддів: Дашутіна І.В., Яковенка М.М.,

розглянув в письмовому провадженні в касаційній інстанції справу №640/20801/18

за позовом ОСОБА_1 до Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення, поновлення на посаді та стягнення середнього заробітку, провадження в якій відкрито

за касаційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 02 квітня 2019 року (прийняте у складі головуючого судді - Вовченко О.А.) та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 11 липня 2019 року (прийняту у складі колегії суддів: головуючого Коваля М.П., суддів: Димерлія О.О., Єщенка О.В.),

у с т а н о в и в :

І. Суть спору:

1. У грудні 2018 року ОСОБА_1 (далі - позивач) звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області (далі - відповідач) у якому просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області №274-VII від 09 лютого 2017 року;

- поновити ОСОБА_1 на посаді заступника Нерубайського сільського голови з питань виконавчих органів;

- стягнути з Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу в розмірі 296071,80 грн.

2. В обґрунтування позовних вимог зазначив, що рішенням Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області №04-VII від 3 листопада 2015 р. ОСОБА_1 було затверджено на посаді заступника Нерубайського сільського голови з питань виконавчих органів ради VII скликання. 04 листопада 2015 р. між виконавчим комітетом Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області в особі Нерубайського сільського голови ОСОБА_2 . та ОСОБА_1 було укладено контракт. Відповідно до розділу V, контракт діє відповідно до строку повноважень виконавчого комітету ради, який утворено відповідно Нерубайською сільською радою на строк її повноважень. Після закінчення повноважень ради, сільського голови, виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету. 09 лютого 2017 р. Нерубайською сільською радою Біляївського району Одеської області було прийнято рішення № 274-VII про звільнення заступника Нерубайського сільського голови з питань діяльності виконавчих органів (заступник Нерубайського сільського голови з питань виконавчих органів ради) ОСОБА_1

2.1. Позивач вказує на те, що був звільнений без законних на те підстав, тому підлягає поновленню на попередній роботі з поновленням дії контракту з дня прийняття оскаржуваного рішення №274-VII від 09 лютого 2017 р. та є всі підстави для скасування оскаржуваного рішення Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області №274-VII від 09 лютого 2017 р. В рішенні №274-VII від 09 лютого 2017 р. відповідач посилається, зокрема, на те, що позивач порушив умови реалізації права на службу в органах місцевого самоврядування, оскільки відносно нього не проводилось спеціальної перевірки в порядку встановленому Законом України «Про запобігання корупції» та не склав присягу. Позивача затверджено на посаді рішенням сесії від 03 листопада 2015 р. з посиланням на ст. 51 ч. 2 Закону України «Про місцеве самоврядування» та ст. 10 ч.1 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування». У рішенні немає посилання на статтю 11) присяга посадових осіб місцевого самоврядування; статтю 14) класифікація посад в органах місцевого самоврядування; статтю 15) ранги посадових осіб місцевого самоврядування; статтю 21) оплата праці, відпустки та пенсійне забезпечення; статтю 22) обчислення стажу служби в органах місцевого самоврядування. Позивача було звільнено з роботи посилаючись на порушення вимог, які до нього не ставились при прийнятті на роботі відповідно до рішення Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області №04-VII від 03 листопада 2015 р. Особи, прийняті на роботу на умовах контракту в органи місцевого самоврядування, не набувають статусу посадових осіб місцевого самоврядування, вони не складають Присяги, їм не встановлюється ранг і період роботи за контрактом не зараховується до стажу служби в органах місцевого самоврядування чи стажу державної служби. Однак, при прийнятті рішення Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області №274-VII від 09 лютого 2017 р. вищезазначене не було враховане. У трудовій книжці позивача є відмітка про прийняття присяги держслужбовця і позивач вже проходив спеціальну перевірку. Відповідно до посадової інструкції заступник голови Нерубайської сільської ради підпорядкований безпосередньо голові Нерубайської сільської ради, а самій раді лише підзвітний. Оскільки позивач перебував в трудових відносинах саме з Нерубайською сільською радою Біляївського району Одеської області, від якої отримував заробітну плату та відповідна Нерубайська сільська рада має розрахунковий та інші рахунки в установах банків, печатку зі своїм найменуванням, несе відповідальність за своїми зобов`язаннями, тому середній заробіток за час вимушеного прогулу повинен бути стягнутий саме з Нерубайської сільської ради Біляївського району.

ІІ. Рішення судів першої й апеляційної інстанцій і мотиви їх ухвалення

3. Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 02 квітня 2019 року, залишеною без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 11липня 2019 року у задоволені позовних вимог відмовлено.

4. Відмовляючи у задоволені позовних вимог, суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що Нерубайська сільська рада Біляївського району Одеської області діяла у межах її повноважень та на підставі чинного законодавства України.

IІІ. Провадження в суді касаційної інстанції

5. У касаційній скарзі представник позивача, посилаючись на те, що оскаржувані рішення суду першої та апеляційної інстанції було винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права, висновки судів не відповідають обставинам справи, просив скасувати рішення та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

6. Обґрунтовуючи вимоги касаційної скарги відповідач зазначає, що на підставі рішення № 273 - VII від 09 лютого 2017 року «Про затвердження складу виконавчого комітету Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області» було прийнято рішення № 445 - VII від 13 лютого 2018 року «Про розпуск виконавчого комітету Нерубайської сільської ради за поданням сільського голови та визнання чинним сформованого та затвердженого персонального складу виконавчого комітету та затверджений персональний склад виконавчого комітету від 09.02.2017 р.» Проте рішення № 273 - VII від 09 лютого 2017 року «Про затвердження складу виконавчого комітету Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області» скасоване, внаслідок скасування рішення № 445 - VII від 13 лютого 2018 року «Про розпуск виконавчого комітету Нерубайської сільської ради за поданням сільського голови та визнання чинним сформованого та затвердженого персонального складу виконавчого та затвердженого персонального складу виконавчого комітету від 09 лютого 2017 року». Вважає, що суди першої та апеляційної інстанції надали невірну оцінку цим обставинам та безпідставно дійшли висновку про чинність рішення №273-VII від 09 лютого 2017 року.

6.1. ОСОБА_1 також, зауважує, що не перебував у прямому підпорядкуванні близькій йому особі та не був прямо підпорядкованим у зв`язку з виконанням повноважень близькою йому особою.

6.2. Позивач, звертає увагу на те, що відповідно до частини 2 статті 235 КзпП України при винесенні рішення про поновлення на роботі орган, який розглядає трудовий спір, одночасно приймає рішення про виплату працівникові середнього заробітку за час вимушеного прогулу або різниці в заробітку за час виконання нижчеоплачуваної роботи, але не більш як за один рік. Якщо заява про поновлення на роботі розглядається більше одного року, не з вини працівника, орган, який розглядає трудовий спір, виносить рішення про виплату середнього заробітку за весь час вимушеного прогулу, а тому середній заробіток за час вимушеного прогулу повинен був бути стягнутий саме з Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області.

7. Відповідач надав відзив на касаційну скаргу позивача, у якій посилаючись на її необґрунтованість та безпідставність, просить останню залишити касаційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення без змін.

ІV. Установлені судами фактичні обставини справи

8. Рішенням Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області № 04-VII від 03 листопада 2015 року (т.1 а.с.96-97, 177-178) прийнято на службу та затверджено на посаду заступника Нерубайського сільського голови з питань виконавчих органів ради VII скликання ОСОБА_1 з 03 листопада 2015 року.

9. Як убачається з трудової книжки ОСОБА_1 НОМЕР_1 (т.1 а.с.93-94) під номером запису 35 зазначено, що 03 листопада 2015 року на підставі рішення Нерубайської сільської ради від 03.11.2015 року прийнято на службу та затверджено на посаду заступника сільського голови з питань виконавчих органів ради VII скликання на підставі ч.2 ст.51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ч.1 ст.10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» з 03 листопада 2015 року..

10. Рішенням Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області № 273-VII від 09 лютого 2017 року (т.1 а.с.188-189), за пропозицією сільського голови було затверджено новий персональний склад виконавчого комітету Нерубайської сільської ради, до якого не включено ОСОБА_1 .

11. Рішенням Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області № 247-VII від 09 лютого 2017 року (т.1 а.с.98, 190-191, 204) припинено трудовий договір із заступником Нерубайського сільського голови з питань діяльності виконавчих органів ради сьомого скликання ОСОБА_1 на підставі рішення «Про затвердження кількісного та персонального складу виконавчого комітету сьомого скликання Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області» від 09 лютого 2017 року за № 273-VII.

11.1. Рішення обґрунтовано затвердженням нового кількісного та персонального складу виконавчого комітету Нерубайської сільської ради, до складу якого не ввійшов ОСОБА_1 , порушенням умов реалізації права на службу в органах місцевого самоврядування (відсутність спеціальної перевірки в порядку встановленому Законі України «Про запобігання корупції»), не складанням Присяги, підпорядкуванням (підзвітність та підконтрольність) виконавчого комітету сільській раді, у той час як до складу депутатського корпусу сільської ради входить депутат ОСОБА_5 , яка є дружиною ОСОБА_1 , а Виконавчий комітет Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області є підзвітним та підконтрольним раді, укладеним з ОСОБА_1 строкового трудового контракту, тоді як відповідно до ст.1 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» служба в органах місцевого самоврядування - професійна, на постійній основі діяльність громадян України, які займають посади в органах місцевого самоврядування, що спрямована на реалізацію територіальною громадою свого права на місцеве самоврядування та окремих повноважень органів виконавчої влади, наданих законом.

12. Не погоджуючись із прийнятим рішенням №247-VII від 09 лютого 2017 року, позивач звернувся до суду за захистом своїх порушених прав та законних інтересів.

V. Релевантні джерела права й акти їх застосування (в редакції, яка діяла на час вирішення справи в суді першої та апеляційної інстанції)

13. Згідно з частиною другою статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

14. Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

15. Правові, організаційні, матеріальні та соціальні умови реалізації громадянами України права на службу в органах місцевого самоврядування, визначення загальних засад діяльності посадових осіб місцевого самоврядування, їх правовий статус, порядок та правові гарантії перебування на службі регулюються Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» (далі - Закон №2493-III).

16. Відповідно до частини 1 статті 2 Закону №2493-III посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

17. На підставі статті 3 Закону №2493-III посадами в органах місцевого самоврядування є: виборні посади, на які особи обираються територіальною громадою; виборні посади, на які особи обираються або затверджуються відповідною радою; посади, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України.

18. Відповідно до частини першої статті 10 Закону №2493-III прийняття на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється на посади заступників сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради шляхом затвердження відповідною радою.

19. Згідно з частиною першою статті 20 Закону №2493-ІІІ крім загальних підстав, передбачених Кодексом законів про працю України, служба в органах місцевого самоврядування припиняється на підставі і в порядку, визначених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», цим та іншими законами України, а також у разі:

-порушення посадовою особою місцевого самоврядування Присяги, передбаченої статтею 11 цього Закону;

-порушення умов реалізації права на службу в органах місцевого самоврядування (стаття 5 цього Закону);

-виявлення або виникнення обставин, що перешкоджають перебуванню на службі, чи недотримання вимог, пов`язаних із проходженням служби в органах місцевого самоврядування (стаття 12 цього Закону);

-досягнення посадовою особою місцевого самоврядування граничного віку перебування на службі в органах місцевого самоврядування (стаття 18 цього Закону).

20. Статтею 20 Закону України Закону №2493-III визначено, що крім загальних підстав, передбачених Кодексом законів про працю України, служба в органах місцевого самоврядування припиняється на підставі і в порядку, визначених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».

21. Згідно зі статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон №280/97-ВР) до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад належить, зокрема, утворення і ліквідація постійних та інших комісій ради, затвердження та зміна їх складу, обрання голів комісій заслуховування звітів постійних комісій, керівників виконавчих органів ради та посадових осіб, яких вона призначає або затверджує; прийняття рішення про недовіру сільському, селищному, міському голові.

22. Відповідно до пункту першого частини 1 статті 43 Закону №280/97-ВР, виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання: обрання голови ради, відповідно заступника голови районної ради та першого заступника, заступника голови обласної ради, звільнення їх з посади.

23. За приписами частини 2-4 статті 56 Закон №280/97-ВР, заступник голови районної, районної у місті (у разі її створення) ради, перший заступник, заступник голови обласної ради обираються відповідною радою в межах строку її повноважень з числа депутатів цієї ради шляхом таємного голосування і здійснюють свої повноваження до припинення ними повноважень депутата ради відповідного скликання, крім випадків дострокового припинення їх повноважень у порядку, встановленому частинами третьою та четвертою цієї статті.

24. Приписами статті 48 Закону №280/97-ВР» тимчасові контрольні комісії ради є органами ради, які обираються з числа депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування.

25. Частинами першою та другою статті 11 Закону №280/97-ВР визначено, що виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

26. Згідно з пунктом 3 частини першої статті 26 Закону №280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях міської ради вирішуються такі питання: утворення виконавчого комітету ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу; внесення змін до складу виконавчого комітету та його розпуск.

27. Частиною першою статті 51 Закону №280/97-ВР після закінчення повноважень сільської, селищної, міської, районної у місті ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету.

28. У відповідності до частини 2, 3 статті 51 Закону №280/97-ВР персональний склад виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради затверджується радою за пропозицією сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - за пропозицією голови відповідної ради. Виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб. Міська рада утворює у складі виконавчого комітету ради орган з питань містобудування та архітектури.

29. Згідно з частиною третьою статті 21 КЗпП України особливою формою трудового договору є контракт, в якому строк його дії, права, обов`язки і відповідальність сторін (в тому числі матеріальна), умови матеріального забезпечення і організації праці працівника, умови розірвання договору, в тому числі дострокового, можуть встановлюватися угодою сторін. Сфера застосування контракту визначається законами України.

30. Згідно пункту 8, 9 частини першої статті 36 КЗпП України підставою припинення трудового договору є, зокрема: підстави, передбачені контрактом; підстави, передбачені іншими законами.

VI. Позиція Верховного Суду

31. Судом першої та апеляційної інстанції встановлено, що рішення Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області №247-VII від 09 лютого 2017 року, однією (основною) з підстав для звільнення ОСОБА_1 були положення ст. 51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до яких виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень. Після закінчення повноважень ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету. При цьому аналогічні положення містяться і в укладеному ОСОБА_1 при вступі на роботу контракті від 04 листопада 2015 року (т.1 а.с. 99-101), відповідно до положень якого контракт діє відповідно до строку повноважень виконавчого комітету. Після закінчення повноважень ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету.

32. Верховний Суд погоджується з висновками суду першої та апеляційної інстанції, що відповідно до статей 3, 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» посада першого заступника сільського голови з питань діяльності виконавчих органів ради є посадою, на яку особа затверджується відповідною радою. Таке затвердження в силу пункту 3 частини першої статті 26 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні» є виключною компетенцією відповідної ради.

33. Отже, не входження позивача до нового персонального складу виконавчого комітету, затвердженого рішенням Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області №273-VII від 09 лютого 2017 року є підставою для його звільнення із займаної посади в силу вимог закону.

34. До подібних висновків дійшов Верховний Суд у постанові від 19 вересня 2018 року справа № 191/222/16-а.

35. Колегія судів вважає безпідставними посилання позивача на те, що суди неправильно зробили висновок про чинність рішення №273-VII від 09 лютого 2017 року.

36. Так, постановою Біляївського районного суду Одеської області 05 вересня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2017 року по справі №496/405/17 було визнано протиправним та скасовано рішення Нерубайської сільської ради Біліяївського району Одеської області №243-VII від 27 січня 2017 року «Про розпуск виконавчого комітету Нерубайської сільської Ради».

37. Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 13 серпня 2018 року, залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 20 грудня 2018 року, було визнано протиправним та скасовано рішення Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області №445-VII від 13 лютого 2018 року.

38. З аналізу вищевказаних судових рішень, наявних в матеріалах справи (т.1 а.с. 37-47, 59-68) підставою для скасування рішень «Про розпуск виконавчого комітету Нерубайської сільської Ради» слугували процедурні порушення, допущені Нерубайською сільською радою Біляївського району Одеської області при їх прийнятті.

39. Рішення Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області №273-VII від 09 лютого 2017 року «Про затвердження кількісного та персонального складу виконавчого комітету сьомого скликання Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області», яке було фактично основною підставою для звільнення ОСОБА_1 предметом судового розгляду у вищевказаних справах не було, у судовому порядку не скасоване, жодних доказів скасування вищевказаного рішення №273-VII від 09 лютого 2017 року сторонами до суду не надано.

40. Верховний Суд зазначає, що скасування рішення сільської ради про розпуск виконавчого комітету зазначеної ради від 27 січня 2017 року саме по собі не може слугувати автоматичною підставою для скасування рішення сільської ради «Про затвердження персонального складу виконавчого комітету» від 09 лютого 2017 року, до якого позивач не увійшов.

41. З приводу посилань позивача на помилковість висновків судів першої та апеляційної інстанції на наявність конфлікту інтересів у зв`язку з тим, що дружина ОСОБА_1 - ОСОБА_5 є депутатом Нерубайської сільської ради, колегія суддів зазначає, що суд апеляційної інстанції у своєму рішенні дійшов висновку про відсутність наявності такого конфлікту.

42. За таких обставин враховуючи відсутність касаційної скарги відповідача суд касаційної інстанції відповідно до вимог статті 341 КАС України в цій частині не переглядає рішення суду апеляційної інстанції.

43. Стосовно посилань позивача щодо виплати середнього заробітку за час вимушеного прогулу, колегія суддів зазначає, що зазначені вимоги є похідними від вимоги про скасування рішення Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області №274-VII від 09 лютого 2017 року, а тому колегія суддів погоджується з висновками суду першої та апеляційної інстанції щодо відмови у стягненні з Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області на користь ОСОБА_1 середнього заробітоку за час вимушеного прогулу.

44. Оскільки висновки суду першої та апеляційної інстанції є правильними, обґрунтованими, відповідають нормам матеріального та процесуального права, підстави для скасування чи зміни оскаржуваних судових рішень відсутні. Доводи касаційної скарги не спростовують зазначених висновків суду та зводяться до переоцінки встановлених судами першої та апеляційної інстанції обставин.

45. Відповідно до статті 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

46. Суд касаційної інстанції за наслідками розгляду касаційної скарги має право залишити судові рішення судів першої та (або) апеляційної інстанції без змін, а скаргу без задоволення.

47. Статтею 350 КАС України передбачено, що суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

48. З огляду на викладене, висновки суду апеляційної інстанцій є правильними, обґрунтованими, відповідають нормам матеріального та процесуального права, підстави для скасування чи зміни оскаржуваного судового рішення відсутні.

49. Доводи, які містяться в касаційній скарзі, висновків суду та обставин справи не спростовують.

VII. Судові витрати

50. З огляду на результат касаційного розгляду та відсутність документально підтверджених судових витрат, понесених учасниками справи у зв`язку з переглядом справи в суді касаційної інстанції, судові витрати розподілу не підлягають.

51. Керуючись статтями 3, 341, 345, 349, 350, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд

п о с т а н о в и в :

1. Касаційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

2. Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 02 квітня 2019 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 11 липня 2019 року у цій справі залишити без змін.

3. Постанова набирає законної сили з дати її прийняття і оскарженню не підлягає.

Головуючий О.О. Шишов

Судді І.В. Дашутін

М.М. Яковенко

Джерело: ЄДРСР 85613331
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку