open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 1.380.2019.001602
Моніторити
Ухвала суду /23.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /23.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /10.02.2020/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Рішення /18.10.2019/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.09.2019/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.08.2019/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.05.2019/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.04.2019/ Львівський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 1.380.2019.001602
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /23.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /23.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /10.02.2020/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /23.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /18.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.12.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Рішення /18.10.2019/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.09.2019/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /01.08.2019/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.05.2019/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.04.2019/ Львівський окружний адміністративний суд

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.001602

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 жовтня 2019 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд, суддя Клименко О.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Пенсійного фонду України, ІНФОРМАЦІЯ_1 , Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 звернувся до Львівського окружного адміністративного суду із позовом до Пенсійного фонду України, ІНФОРМАЦІЯ_1 , Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області, в якому із урахуванням заяв про уточнення (доповнення, зміни) позовних вимог від 20.06.2019 року та 29.07.2019 року просить:

- визнати протиправними діяння та рішення Пенсійного Фонду України, зазначені ним у листах-відповідях від 19.02.2019 року № 1391/Т, від 18.06.2019 року № 14351/Т-11 на звернення від 09.01.2019 року і від 14.05.2019 року щодо неповідомлення Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області про виникнення підстав для проведення перерахунку розміру пенсій військовим пенсіонерам (військовослужбовцям) органів Військової прокуратури Західного регіону України у зв`язку з набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року №657, й не проведення належних перерахунків та зобов`язати Пенсійний фонд України повідомити Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області про виникнення підстав для проведення перерахунку розміру військових пенсій за вислугою років (позивача у тому числі) у зв`язку із набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року №657;

- визнати протиправними діяння та рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 , зазначені ним у листах-відповідях від 04.10.2018 року №9119, від 26.04.2019 року № 4781 на звернення від 20.09.2018 року і від 15.04.2019 року щодо надання довідки від 31.03.2018 року № ХВ 60477 у порушення Порядку № 45 з внесенням недостовірних відомостей, тобто без урахування постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року № 657 до Головного управління Пенсійного фонду України для перерахунку розміру пенсії з 01.01.2018 року на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №103, й не проведення належних перерахунків та зобов`язати Львівський обласний військовий комісаріат на заміну довідки від 31.08.2018 року № ХВ 60477 надати належні довідки для перерахунку розміру військової пенсії з 01.10.2017 року у зв`язку із набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року № 657 і у подальшому відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 103 лише у частині застосування належних положень, з урахуванням постанови № 657, додатків № 14,16 до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року № 704 та відомостей, зазначених у довідках - розрахунках про розмір грошового забезпечення від 09.04.2019 року № 18-74/1 вих-19, № 18-74/2 вих-19, підготовлених Військовою прокуратурою Західного регіону України;

- визнати протиправними діяння та рішення Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області, зазначені ним у листах-відповідях від 08.02.2019 року № 119/Т-20/07.05-06, від 13.06.2019 року № 2744/Т-20/11.03-06, від 03.07.2019 року №2999/Т-20/11.03-06 на звернення від 09.01.2019 року, від 14.05.2019 року і від 05.06.2019 року щодо проведення перерахунку розміру пенсії з 01.01.2018 року на підставі довідки від 31.03.2018 року № ХВ 60477, що містить недостовірні відомості без урахування постанови №657, виданої у порушення Порядку № 45, й не проведення належних перерахунків та зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області провести за період з 01.10.2017 року і у подальшому перерахунок та виплату раніше призначеної військової пенсії відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року № 657, додатків № 14, 16 до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року № 704, постанови Кабінету Міністрів України 21.02.2018 року № 103, лише у частині застосування належних положень, довідок розрахунків про розмір грошового забезпечення від 09.04.2019 року № 18-74/1 вих-19, № 18-74/2 вих-19, підготовлених Військовою прокуратурою Західного регіону України та інших наданих документів, без обмеження максимального розміру. Перерахувати і виплатити сумарну різницю недоплаченої пенсії (заборгованість) за весь період з 01.10.2017 року по теперішній час, що виникла з вини уповноважених державних органів;

- допустити до негайного виконання за 1 (один) місяць рішення в частині уточнених позовних вимог щодо проведення належного перерахунку розміру військової пенсії з 01.10.2017 року у зв`язку з набуттям чинності постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року № 657 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо оплати праці працівників прокуратури», а також щодо обчислення і виплати грошової заборгованості, що виникла з 01.10.2017 року не з вини позивача відповідно до пункту 1 частини першої статті 371, статті 373 КАС України;

- виплату військової пенсії у перерахованому (збільшеному розмірі) без обмежень її максимального розміру проводити щомісячно до внесення у законодавство відповідних змін з одночасним встановленням судового контролю, передбаченого статтею 129-1 Конституції України, статтею 382 КАС України за виконанням рішення суду;

- стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Пенсійного Фонду України 768,40 грн. судового збору, сплаченого за подання позовної заяви відповідно до квитанції № 0.0.1312142699 від 30.03.2019 року;

- стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області 768.40 грн. судового збору сплаченого за подання позовної заяви відповідно до квитанції № 0.0.1331849852.1 від 19.04.2019 року;

- стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Львівського обласного військового комісаріату 768,40 грн. судового збору сплаченого за подання позовної заяви відповідно до квитанції № 0.0.1331849852.1 від 19.04.2019 року.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що впродовж 1991-2001 років проходив військову службу відповідно до Законів України «Про військовий обов`язок і військову службу», «Про Внутрішні війська Міністерства внутрішніх справ України», «Про Національну гвардію України», «Про прокуратуру». В 2001 році після переведення до лав Збройних сил України, відповідно до наказу Міністра оборони України від 25.06.2001 року № 013 позивач був відряджений до органів Військової прокуратури України Генеральної прокуратури України, де безперервно продовжував проходити військову службу на офіцерських посадах. У січні 2007 року відповідно до наказів Міністра оборони України від 29.12.2006 року № 110 та Військового прокурора Львівського гарнізону Військової прокуратури Західного регіону України від 09.01.2007 року № 1-2 позивача, підполковника юстиції звільнено з військової служби у запас за станом здоров`я з посади старшого помічника Військового прокурора Львівського гарнізону та виключено зі списків особового складу Військової прокуратури Львівського гарнізону Західного регіону України. З 09.01.2007 року йому призначено пенсію за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Зазначає, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» та Порядку проведення перерахунку пенсій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року № 45 з урахуванням вимог статей 43, 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року № 657 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо оплати праці працівників прокуратури» Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області повинне було у 2017-2018 роках здійснити перерахування розміру пенсії позивача відповідно до вказаного Закону та її виплату у розмірі, визначеному законодавством у сторону її збільшення та з урахуванням підвищень, про що належно його повідомити.

У зв`язку з відсутністю здійснення зазначеного перерахунку позивач звернувся за роз`ясненнями до Львівського обласного військового комісаріату, Пенсійного Фонду України та Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області, Військової прокуратури Західного регіону України та отримав відповіді, у яких йому відмовлено у наданні довідки - розрахунку про розмір грошового забезпечення з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України № 657 із зазначенням основних і додаткових виплат за посадою старший помічник Військового прокурора Львівського гарнізону Військової прокуратури Західного регіону України або за аналогічною посадою станом на 01.03.2018 року, а лише повідомлено про розмір складових грошового забезпечення.

Позивач вказує, що довідка про розмір грошового забезпечення від 31.03.2018 року № ХВ 60477, яка оформлена Львівським обласним військовим комісаріатом і надана до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області для здійснення перерахунку його пенсії відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №103 без участі Військової прокуратури Західного регіону України, як уповноваженого органу і без урахування вимог постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року № 657 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо оплати праці працівників прокуратури» є протиправною, оскільки, зважаючи на орган, з якого позивача звільнено зі служби у зв`язку із виходом не пенсію, Львівський обласний військовий комісаріат не є уповноваженим органом на видачу такої довідки, яку слід було готувати Військовій прокуратурі Західному регіону України як уповноваженому на це органу.

Також позивач вважає протиправною бездіяльність Пенсійного Фонду України щодо неповідомлення Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області з моменту надходження інформації від Міністерства оборони України від 22.09.2017 року про підстави для проведення перерахунку розміру його пенсії, створення і направлення до уповноважених органів списку осіб, пенсії яких підлягають перерахунку у зв`язку з набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року № 657 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо оплати праці працівників прокуратури». Зазначає, що така бездіяльність призвела до формальної відсутності підстав для виконання Головним управлінням Пенсійного фонду України у Львівській області і Львівським обласним військовим комісаріатом передбачених законодавством обов`язків, а саме створення і направлення відповідних списків, надання довідок про грошове забезпечення, вчасного проведення перерахування і виплати військової пенсії у належному розмірі та як наслідок до порушення його пенсійних прав.

У зв`язку з вищенаведеним просить адміністративний позов задоволити в повному обсязі.

Позивач, представник позивача в судовому засіданні 03.10.2019 року позовні вимоги підтримали повністю, просили позов задоволити.

У поданих відповідях на відзив Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області позивач зазначає, що ним не пропущено строк звернення до суду, оскільки перебіг строку на оскарження, передбачений частиною другою статті 122 КАС України розпочався саме з дати отримання відповіді ІНФОРМАЦІЯ_1 на його звернення від 20.09.2019 року. З даним позовом до Львівського окружного адміністративного суду позивач звернувся 19.04.2019 року, тобто в межах шестимісячного строку, передбаченого частиною другою статтею 122 КАС України.

Крім того, зазначає, що відповідно до рішень Конституційного Суду України № 8-рп/2013 та № 9-рп/2013 у разі порушення законодавства про пенсійне забезпечення органом, що призначає і виплачує пенсію, адміністративний позов з вимогами, пов`язаними з виплатою сум пенсії за минулий час у тому числі будь-яких її складових, може бути подано без обмежень будь-яким строком з нарахуванням компенсації втрати частини доходів незалежно від того, чи були такі суми нараховані цим органом.

Стверджує, що у зв`язку із вчиненою відповідачами бездіяльністю, з метою захисту своїх порушених прав звернувся до Військової прокуратури Західного регіону України за отриманням довідок від 09.04.2019 року № 18-74/1 вих-19 та № 18/74/2 вих-19 з подальшим наданням цих довідок до Львівського обласного військового комісаріату і Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області на заміну довідки від 31.03.2018 року № ХВ60477 та належного проведення перерахунку його пенсії.

Також позивач вказує, що зважаючи на протиправність видання Львівським обласним військовим комісаріатом довідки від 31.03.2018 року № ХВ60477, перерахунок розміру його пенсії з 01.03.2018 року без проведення попереднього перерахунку з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України № 657, основних і додаткових виплат станом на 01.09.2017 року за посадою старшого помічника військового прокурора Львівського гарнізону є протиправним.

Позивач стверджує, що оскільки згідно з пунктом 4 Порядку № 45 перерахунок пенсії проводиться на момент виникнення такого права у строки, передбачені частинами другою, третьою статті 51 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» поновлення його порушених прав у повному обсязі має відбутися на підставі довідок від 09.04.2019 року № 18-74/1вих-19, № 18-74/2 вих-19 з 01.10.2017 року з урахуванням постанови № 657 і у подальшому з урахуванням належних положень постанови № 704 та додаткових виплат, встановлених законодавством на час виникнення такого права з нарахуванням і виплатою грошової заборгованості, що виникла внаслідок виплати йому пенсії у зменшеному розмірі з 01.10.2017 року.

У поданій відповіді на відзив Львівського обласного військового комісаріату позивач зазначає, що довідка від 31.03.2018 року № ХВ60477 оформлена без урахування основних і додаткових виплат станом на 01.09.2017 року за посадою старшого помічника Військового прокурора Львівського гарнізону або за аналогічною посадою відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 657.

Стверджує, що окрім наведених порушень вказана довідка від 31.03.2018 року № ХВ60477 оформлена Львівським обласним військовим комісаріатом з посиланням на вказівки Департаменту фінансів Міністерства оборони України від 27.03.2018 року № 248/3/837 містить неправдиву інформацію про розмір складових грошового забезпечення позивача, зокрема, про посадовий оклад, встановлений у розмірі - 3440 грн. внаслідок неврахування основних і додаткових виплат за посадою старшого помічника Військового прокурора Львівського гарнізону станом на 01.09.2017 року у зв`язку з набуттям чинності постановою Кабінету Міністрів України № 657, а також нібито внаслідок відкомандирування його до органів Військової прокуратури України і не проходження до цього часу військової служби у Збройних Силах України.

У поданій відповіді на відзив Пенсійного фонду України позивач зазначає, що посилання Пенсійного фонду України на лист Міністерства соціальної політики України від 12.12.2017 року № 24462/0/2-17/21 є помилковими, оскільки обов`язок уповноважених органів провести перерахунок розміру його пенсії виник відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017року № 657 незалежно від вказаних повідомлень Міністерства.

Зазначає, що вказаний лист Міністерства соціальної політики України містить інформацію лише про відсутність у постанові Кабінету Міністрів України № 657 положень про умови, порядок та розміри проведення перерахунку пенсій колишнім військовослужбовцям військових прокуратур, за посадами яких змінено розміри посадових окладів.

Позивач стверджує, що позиція відповідача про те, що обов`язок повідомити

відповідні головні управління про підстави проведення перерахунку пенсій виникне у

Пенсійного фонду України лише після прийняття Кабінетом Міністрів України

нормативного акту, яким буде визначено умови, порядок та розміри перерахунку пенсій

вищевказаним особам, пенсії яких підлягають перерахунку є помилковою і протиправною.

Відтак, покликання відповідача на лист Міністерства соціальної політики України від 12.12.2017 року № 24462/0/2-17/21 та на зміст постанови Кабінету Міністрів України №657 щодо відсутності вказаних вище положень не звільняє відповідачів від обов`язку провести перерахунок розміру військових пенсій колишніх військових прокурорів, встановлених раніше згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

У поданій 29.07.2019 року заяві про уточнення (доповнення, зміни) позовних вимог позивач зазначає про відсутність пропуску ним шестимісячного строку звернення до суду, а відтак просить виключити усі попередні вимоги щодо поновлення строків звернення відповідно до статті 121 КАС України.

Позиція відповідача - 1 Пенсійного фонду України викладена у відзиві на позовну заяву. Відповідач - 1 вказує, що 11.10.2017 року Пенсійний фонд України отримав від Департаменту фінансів Міністерства оборони України лист від 22.09.2017 року № 248/3/6/3334 про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку.

Оскільки Кабінетом Міністрів України не ухвалено рішення про умови, порядок та розміри проведення перерахунку пенсій колишнім військовослужбовцям військових прокуратур, за посадами яких змінено розміри посадових окладів відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року № 657 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо оплати праці працівників прокуратури» 02.11.2017 року Пенсійний фонд України звернувся з листом № 34407/02-23 до Міністерства соціальної політики України з проханням висловити свою позицію щодо підстав для проведення перерахунку пенсій вищезазначеній категорії осіб у зв`язку з прийняттям постанови № 657.

Міністерство соціальної політики України листом від 12.12.2017 року № 24462/0/2-17/21 повідомило Пенсійний фонд України, що постановою № 657 не визначено умови та розміри перерахунку пенсій для даної категорії осіб. Таким чином, обов`язок повідомити головні управління про підстави для проведення перерахунку пенсій у Пенсійного фонду України виникне лише після прийняття Кабінетом Міністрів України нормативного правового акту, яким буде визначено умови, порядок та розміри перерахунку пенсії вищевказаній категорії осіб, пенсії яких підлягають перерахунку.

Відповідач - 1 вказує, що позивач отримує пенсію, призначену йому відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», а перерахунок його пенсії проведено як військовослужбовцю на підставі постанов Кабінету Міністрів України № 103 від 21.02.2018 року та № 704 від 30.08.2017 року. Зазначає, що у позовній заяві позивач фактично ставить питання про подвійний перерахунок його пенсії і як військовослужбовцю і як відрядженому до органів прокуратури. З огляду на зазначене, позовна вимога про неврахування довідки від 31.03.2018 № ХВ 60477, виданої Львівським обласним військовим комісаріатом відносно позивача, як військовослужбовця не узгоджується із законодавством.

У зв`язку з вищенаведеним у задоволенні адміністративного позову просить відмовити у повному обсязі.

Представник відповідача - 1 в судове засідання 03.10.2019 року не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, клопотань про відкладення розгляду справи чи про розгляд справи без його участі від нього не надходило.

Позиція відповідача - 2 Львівського обласного військового комісаріату викладена у відзиві на позовну заяву. Відповідач - 2 вказує, що Головним управління Пенсійного фонду України у Львівській області до ІНФОРМАЦІЯ_1 направлено список осіб на яких необхідно видати довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

Позивач був включений у список Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області, у зв`язку з чим Львівським обласним військовим комісаріатом була підготовлена довідка, в яку включено посадовий оклад, оклад за військовим званням та надбавка за вислугу років, як це передбачено Порядком № 45.

Відповідач - 2 вказує, що пунктом 3 Порядку № 45 передбачено підготовку довідок про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної у списку осіб, пенсії яких підлягають перерахунку або державним органом, з якого особа звільнена зі служби, або органами, установами, організаціями і підприємствами, до яких були відряджені особи.

На даний час від Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області не надходило списку, який необхідно подати до Військової прокуратури Західного регіону України для видачі відповідних довідок.

У зв`язку з вищенаведеним у задоволенні адміністративного позову просить відмовити у повному обсязі.

Представник відповідача - 2 в судовому засіданні 03.10.2019 року проти позову заперечила, просила в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Позиція відповідача - 3 Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області викладена у відзиві на позовну заяву. Відповідач - 3 вказує, що позивачем пропущено встановлений частиною другою статті 122 КАС України шестимісячний строк звернення до суду, оскільки позовною вимогою є здійснення перерахунку пенсії позивача з 01.09.2017 року та з 01.03.2018 року, однак з даним адміністративним позовом до суду останній звернувся лише 19.04.2019 року, тобто із пропуском встановленого КАС України шестимісячного строку.

Відповідач - 3 зазначає, що обов`язок повідомити головні управління про підстави для проведення перерахунку пенсій у Пенсійного фонду України виникне лише після прийняття Кабінетом Міністрів України нормативно-правового акта, яким буде визначено умови, порядок та розміри перерахунку пенсії тим категоріям осіб, пенсії яких підлягають перерахунку. На сьогоднішній день Кабінетом Міністрів України такого акту не прийнято. Отже, повідомлення з Пенсійного фонду України щодо підстав перерахунку пенсії військовослужбовцям військових прокуратур відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року № 657 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо оплати праці працівників прокуратури до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області не надходило. Відтак, вимоги до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області є передчасними.

У зв`язку з вищенаведеним у задоволенні адміністративного позову просить відмовити у повному обсязі.

Представник відповідача - 3 в судовому засіданні 03.10.2019 року проти позову заперечила, просила в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Відповідно до пункту 3 частини 3 статті 246 КАС України, суд зазначає, що ухвалою судді від 09 квітня 2019 року позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою судді від 02 травня 2019 року відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання.

Ухвалою суду від 16 липня 2019 року, яка занесена в протокол судового засідання продовжено строк підготовчого судового засідання на 30 днів.

Ухвалою суду від 01 серпня 2019 року зупинено провадження у справі. Ухвалою суду від 19 вересня 2019 року поновлено провадження у справі.

Ухвалою суду від 19 вересня 2019 року, яка занесена в протокол судового засідання закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті.

03 жовтня 2019 року ухвалою суду, яка занесена в протокол судового засідання було постановлено розгляд справи здійснити у порядку письмового провадження.

Суд заслухав пояснення позивача, представника позивача та представників відповідачів, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази, оцінив їх в сукупності і встановив наступні фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини.

Згідно Витягу із наказу заступника Міністра оборони України (по особовому складу) від 29 грудня 2006 року № 110 підполковника юстиції ОСОБА_1 , старшого помічника військового прокурора Львівського гарнізону відповідно до Положення про проходження військової служби особами офіцерського складу, прапорщиками (мічманами) Збройних Сил України звільнено з військової служби у запас за пунктом 63, підпунктом «в» (за станом здоров`я).

Відповідно до наказу Військової прокуратури Західного регіону України від 09 січня 2007 року № 01 (по особовому складу) підполковника юстиції ОСОБА_1 , старшого помічника військового прокурора Львівського гарнізону звільнено із займаної посади.

З 09.01.2007 року позивачу на підставі Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» призначено пенсію за вислугу років.

Згідно довідки про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, у порядку визначеному рішенням Кабінету Міністрів України № ХВ 60477 від 31.03.2018 року, виданої Львівським обласним військовим комісаріатом ОСОБА_1 розмір посадового окладу, окладу за військовим званням, відсоткової ставки за вислугу років за відповідною посадою, за нормами, чинними на 01.03.2018 року, за посадою старший помічник ВП Львівського гарнізону (в ЗС посаду не обіймав) позивача становить: посадовий оклад 3440,00 грн., оклад за військовим званням (підполковник) 1410,00 грн., надбавка за вислугу років (45%) 2182,50 грн. Усього 7032,50 грн.

З 01.01.2018 року Головним управлінням Пенсійного фонду України у Львівській області проведено перерахунок пенсії ОСОБА_1 на підставі постанови Кабінету Міністрів України № 704 від 30.08.2017 року, постанови Кабінету Міністрів України № 103 від 21.02.2018 року із урахуванням складових грошового забезпечення, зазначених у довідці № ХВ 60477 від 31.03.2018 року.

На звернення позивача від 09.01.2019 року Пенсійним фондом України надано відповідь від 19.02.2019 року № 1391/Т-11 згідно якої Міністерство соціальної політики України листом від 12.12.2017 року № 24462/0/2-17/21 повідомило Пенсійний фонд України, що постановою № 657 не визначено умов, порядку та розмірів перерахунку пенсій у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення. При цьому, 21 лютого 2018 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб». На підставі довідки про розмір грошового забезпечення від 31.03.2018 року № ХВ 60477, виданої ІНФОРМАЦІЯ_2 , з 01.01.2018 року проведено перерахунок пенсії позивачу.

На звернення позивача від 14.05.2019 року Пенсійним фондом України надано відповідь від 18.06.2019 року № 14351/Т-11 згідно якої повідомлено, що детальні роз`яснення з питання проведення перерахунку його пенсії на виконання постанов Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року № 657 та від 21.02.2018 року № 103 надано листом Пенсійного фонду України від 19.02.2019 року № 1391/Т-11.

На звернення позивача від 20.09.2018 року ІНФОРМАЦІЯ_2 надано відповідь від 04.10.2019 року № 9119 згідно якої наказом Міністра оборони України від 25.06.2001 року позивач був відряджений до Генеральної прокуратури України, а до цієї дати перебував на офіцерських посадах в Міністерстві оборони України. Виходячи з наведеного та керуючись вказівкою Департаменту фінансів Міністерства оборони України від 27.03.2018 року № 248/3/6/837 Львівським обласним військовим комісаріатом була складена та направлена до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області довідка про розмір грошового забезпечення із зазначенням: посадовий оклад 3440 грн., оклад за військовим званням 1410 грн., надбавка за вислугу років 45% 2182, 50 грн. Всього грошове забезпечення 7032,50 грн.

Пунктом 3 Порядку № 45 передбачено підготовку довідок про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної у списку осіб, пенсії яких підлягають перерахунку або державним органом, з якого особа звільнена зі служби, або органами, установами, організаціями і підприємствами, до яких були відряджені особи.

На даний час від Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області не надходило списку, який необхідно подати до Військової прокуратури Західного регіону України для видачі відповідних довідок.

На звернення позивача від 15.04.2019 року ІНФОРМАЦІЯ_2 надано відповідь від 26.04.2019 року № 4781 згідно якої пунктом сьомим постанови № 103 зазначено, що Міністерство оборони України повинно забезпечити оформлення та подання до органів Пенсійного фонду України довідки про розмір грошового забезпечення, визначені в пункті 1 зазначеної постанови відповідно до Порядку проведення перерахунку пенсій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року № 45. Саме тому, Львівський обласний військовий комісаріат склав довідку про розмір грошового забезпечення з посадовим окладом на дату відрядження і вона є дійсною.

На заяву позивача від 09.01.2019 року щодо перерахунку пенсії Головним управлінням Пенсійного фонду України у Львівській області надано відповідь від 08.02.2019 року № 119/Т-20/07.05-06 згідно якої на виконання листа Пенсійного фонду України від 26.02.2018 року № 6194/02-23 та згідно повідомлення Міністерства соціальної політики України від 26.02.2018 року № 3590/0/2/18/21 про прийняття постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» на адресу ІНФОРМАЦІЯ_1 01.03.2018 року за № 4214/03.29-16 скеровувалися списки осіб з числа пенсіонерів Міністерства оборони України для надання довідок про грошове забезпечення, необхідних для перерахунку пенсій у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року № 45 (із змінами).

З 01.01.2018 року Головним управлінням Пенсійного фонду України у Львівській області проведено перерахунок пенсії позивачу відповідно до постанови №103 на підставі довідки від 31.03.2018 року № ХВ60477, скерованої Львівським обласним військовим комісаріатом та з урахуванням складових грошового забезпечення, які у ній зазначені.

На заяву позивача від 14.05.2019 року щодо перерахунку пенсії Головним управлінням Пенсійного фонду України у Львівській області надано відповідь від 13.06.2019 року № 2744/Т-20/11.03-06 у якій додатково зазначено, що повідомлення з Пенсійного фонду України щодо перерахунку пенсій колишнім військовослужбовцям військових прокуратур відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.07.2017 року № 657 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо оплати праці працівників прокуратури» в Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області не надходило, а тому підстави для перерахунку пенсії згідно з долученими позивачем копіями довідок, відсутні.

На заяву позивача від 05.06.2019 року щодо перерахунку пенсії Головним управлінням Пенсійного фонду України у Львівській області надано відповідь від 03.07.2019 року № 2999/Т-20/11.03-06 згідно якої повідомлено, що відповідно до статті 8 Закону України «Про звернення громадян» не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті. Роз`яснення щодо порушеного питання надавалися позивачу листом від 13.06.2019 року № 2744/Т-20/11.03-06.

Не погоджуючись із вказаними відповідями та діями відповідачів, вважаючи своє право на перерахунок пенсії порушеним, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Предметом спору у даній справі є оцінка наявності чи відсутності підстав для видачі позивачу нової довідки про грошове забезпечення відповідно до норм Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 та перерахунку його пенсії з урахуванням зазначеної довідки.

Щодо доводів відповідача - 3 про пропуск позивачем встановленого частиною другою статті 122 КАС України шестимісячного строку звернення до суду слід зазначити наступне.

Відповідно до частин першої, другої статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Відповідно до частини третьої статті 51 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Зважаючи на те, що предметом даного позову є, зокрема, визнання протиправними дій та рішень відповідача - 3 Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області щодо відмови у перерахунку пенсії позивача на підставі поданих ним довідок про розмір грошового забезпечення від 09.04.2019 року № 18-74/1 вих-19 та 18-74/2 вих-19, виготовлених Військовою прокуратурою Західного регіону України, позовні вимоги про зобов`язання здійснити перерахунок пенсії з урахуванням зазначених довідок (що, на думку позивача, зумовить відновлення його порушених прав щодо пенсійного забезпечення) можуть бути заявлені без обмеження строком.

Крім цього, суд зазначає, відповідно до рішення Конституційного Суду України від 15 жовтня 2013 року № 8-рп/2013 у разі порушення законодавства про пенсійне забезпечення органом, що призначає і виплачує пенсію, адміністративний позов з вимогами, пов`язаними з виплатами сум пенсії за минулий час, у тому числі сум будь-яких її складових, може бути подано без обмеження будь-яким строком.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Щодо позовних вимог до Пенсійного фонду України суд зазначає наступне.

06 вересня 2017 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року №657 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо оплати праці працівників прокуратури», якою були підвищені посадові оклади, зокрема, працівників військових прокуратур гарнізонів та прирівняних до них прокуратур.

Листом від 22 вересня 2017 року за № 248/3/6/3334 Міністерство оборони України звернулося до Пенсійного фонду України з проханням повідомити головні управління Пенсійного фонду України в областях про підстави проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року №657, та подачі їх до військових комісаріатів у встановлені терміни.

02 листопада 2017 року листом за №34407/02-23 Пенсійний фонд України звернувся до Міністерства соціальної політики України з приводу надання роз`яснень щодо наявності підстав для перерахунку пенсій військовослужбовцям військових прокуратур у зв`язку з прийняттям Кабінетом Міністрів України постанови від 30 серпня 2017 року №657.

Листом від 12 грудня 2017 року за №24462/0/2-12/21 Мінсоцполітики роз`яснило Пенсійному фонду України, що згідно з статтею 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. Разом з тим, постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року №657 не визначені умови, порядок та розміри проведення перерахунку пенсій у зв`язку з її прийняттям.

На звернення позивача від 09.01.2019 року Пенсійним фондом України надано відповідь від 19.02.2019 року № 1391/Т-11 згідно якої Міністерство соціальної політики України листом від 12.12.2017 року № 24462/0/2-17/21 повідомило Пенсійний фонд України, що постановою № 657 не визначено умов, порядку та розмірів перерахунку пенсій у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення.

З цього приводу суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставив, а також у старості та я інших випадках, передбачених законом.

Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі визначено Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 № 2262-XII, в редакції чинній на час виникнення спірних відносин, (далі Закон № 2262-XII) відповідно до преамбули якого держава гарантує гідне пенсійне забезпечення осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, шляхом встановлення їм пенсій не нижче прожиткового мінімуму, визначеного законом, перерахунок призначених пенсій у зв`язку із збільшенням рівня грошового забезпечення, надання передбачених законодавством державних соціальних гарантій, вжиття на державному рівні заходів, спрямованих на їх соціальний захист.

Статтею 63 Закону № 2262-XII встановлено, що перерахунок раніше призначених пенсій військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом та членам їх сімей у зв`язку із введенням в дію цього Закону провадиться за документами, що є у пенсійній справі, а також додатковими документами, поданими пенсіонерами на час перерахунку. Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку з підвищенням грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, на умовах, у порядку та розмірах, передбачених Кабінетом Міністрів України. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим із служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Таким чином, право на перерахунок пенсії виникає у військовослужбовців, у тому випадку, коли за рішенням суб`єкта владних повноважень, наділеного правом встановлювати чи змінювати види грошового забезпечення військовослужбовців, змінюється розмір хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень).

Відповідно до пункту 1 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року №45 (далі Порядок № 45) перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

Враховуючи те, що постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року № 657, яка набрала чинності 06.09.2017 року «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо оплати праці працівників прокуратури» затверджено нові схеми окладів, зокрема, підвищено посадові оклади працівників прокуратур Автономної Республіки Крим, областей, м. Києва та м. Севастополя, військових прокуратур регіонів, гарнізонів і прирівняних до них прокуратур, саме зазначена постанова № 657 та Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затверджений постановою Кабінету Міністрів України № 45 від 13 лютого 2008 року, є належною підставою для здійснення перерахунку пенсії та визначення її розміру відповідно до частини третьої статті 63 зазначеного Закону.

Суд також зазначає, що Законом України «Про внесення змін до деяких законів України з питань пенсійного забезпечення» від 15 липня 2015 року №614-VIII, який набрав чинності з 01 січня 2016 року, статтю 51 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» доповнено частиною третьою, відповідно до якої перерахунок пенсій у зв`язку із зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на такий перерахунок згідно з цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, не проведений з вини органів Пенсійного фонду України та/або державних органів, які видають довідки для перерахунку пенсії, провадиться з дати виникнення права на нього без обмеження строком.

Відтак, з 01 січня 2016 року скасовані строкові обмеження для проведення перерахунку пенсії особам, звільненим з військової служби, у випадку не проведення такого перерахунку з вини органів Пенсійного фонду України.

Суд не приймає до уваги посилання відповідача - 1 на те, що обов`язок повідомити головні управління про підстави для проведення перерахунку пенсій у Пенсійного фонду України виникне лише після прийняття Кабінетом Міністрів України нормативно-правового акту, яким буде визначено умови, порядок та розміри перерахунку пенсії вищевказаним категоріям осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, виходячи з наступного.

Відповідно до пунктів 1-3 Порядку № 45 (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі - Закон) пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом (далі - особи), або у зв`язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

На підставі зазначеного в пункті 1 цього Порядку рішення Кабінету Міністрів України Міноборони, МВС, Мінінфраструктури, СБУ, Служба зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Адміністрація Держспецзв`язку, Адміністрація Держприкордонслужби, ДПтС, ДСНС (далі - державні органи) повідомляють у п`ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям.

Пенсійний фонд України повідомляє у п`ятиденний строк з моменту надходження інформації від державних органів своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки).

Головні управління Пенсійного фонду України складають у десятиденний строк з моменту надходження зазначеної інформації списки за формою згідно із додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

На підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно із додатком 2 (далі - довідка) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.

Судом встановлено, що листом від 22 вересня 2017 року за № 248/3/6/3334 Міністерство оборони України звернулося до Пенсійного фонду України з проханням повідомити головні управління Пенсійного фонду України в областях про підстави проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 року №657 та подачі їх до військових комісаріатів у встановлені терміни, а отже виконало свій обов`язок щодо повідомлення Пенсійного фонду України про підстави перерахунку пенсій, зокрема, військовослужбовцям військових прокуратур.

Відтак, після отримання повідомлення Міністерства оборони України від 22 вересня 2017 року № 248/3/6/3334 у відповідача - 1 виник обов`язок повідомити Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області, де позивач перебуває на обліку, про підстави для проведення перерахунку його пенсії та про необхідність підготовки списку осіб, пенсії яких підлягають перерахунку, зазначивши у ньому позивача.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 06.03.2018 року (справа № 592/10486/17).

Оскільки відповідач - 1 отримав повідомлення Міністерства оборони України про підстави перерахунку пенсій 11.10.2017, то в строк до 17.10.2017 мав повідомити відповідні Головні управління в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку.

Суд також не вважає належним обґрунтуванням правомірності своєї бездіяльності посилання відповідача на звернення до Міністерства соціальної політики України, оскільки станом на момент виникнення спірних правовідносин, обов`язок відповідача повідомити відповідні головні управління про підстави для проведення перерахунку пенсій не залежав від повідомлення Міністерства соціальної політики України.

Таким чином, доводи позивача в цій частині є обґрунтованими та підставними, а твердження відповідача - 1 не узгоджуються із фактичними обставинами справи та нормами чинного законодавства України.

Разом з тим, суд зазначає, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (частина перша статті 2 КАС України).

Відповідно до частини першої, другої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:

1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;

2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;

3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;

4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;

5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;

6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Аналіз наведених норм права вказує, що суд здійснює захист порушених прав, свобод чи інтересів саме конкретної особи, яка звернулися до суду, чи на захист прав, свобод та інтересів якої подано позов до адміністративного суду. Така особа відповідно до пункту 8 частини першої статті 4 КАС України є позивачем та ініціює судовий процес шляхом пред`явлення позовної заяви до суду першої інстанції, в якій зазначає як рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені саме її права, свободи або законні інтереси та зазначає зміст позовних вимог до відповідача з урахуванням таких порушень.

Крім того, суд враховує, що бездіяльність суб`єкта владних повноважень - це пасивна поведінка суб`єкта владних повноважень, яка може мати вплив на реалізацію прав, свобод та законних інтересів фізичної чи юридичної особи.

Зі змісту позовної вимоги позивача до Пенсійного фонду України слідує, що позивач просить визнати протиправними діяння та рішення Пенсійного Фонду України, зазначені ним у листах-відповідях від 19.02.2019 року № 1391/Т, від 18.06.2019 року № 14351/Т-11 на звернення від 09.01.2019 року і від 14.05.2019 року щодо неповідомлення Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області про виникнення підстав для проведення перерахунку розміру пенсій військовим пенсіонерам (військовослужбовцям) органів Військової прокуратури Західного регіону України у зв`язку з набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року №657, й не проведення належних перерахунків та зобов`язати Пенсійний фонд України повідомити Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області про виникнення підстав для проведення перерахунку розміру військових пенсій за вислугою років (позивача у тому числі) у зв`язку із набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року №657, а відтак дана позовна вимога підлягає задоволенню частково у спосіб: визнати протиправною бездіяльність Пенсійного фонду України щодо відмови у повідомленні Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області про наявність підстав для перерахунку пенсії за вислугу років ОСОБА_1 у зв`язку з прийняттям Кабінетом Міністрів України постанови від 30 серпня 2017 року № 657 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо оплати праці працівників прокуратури» та зобов`язати Пенсійний фонд України повідомити Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області про наявність підстав для перерахунку пенсії за вислугу років ОСОБА_1 у зв`язку з прийняттям Кабінетом Міністрів України постанови від 30 серпня 2017 року № 657 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо оплати праці працівників прокуратури».

Щодо позовної вимоги до ІНФОРМАЦІЯ_1 суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 3 Порядку №45 довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком. Особам, що відряджалися для виконання службових обов`язків до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств та були звільнені із служби у зв`язку з виходом на пенсію безпосередньо з посад, на яких вони перебували, перерахунок пенсій провадиться на підставі довідок про розмір грошового забезпечення, виданих зазначеними органами, установами, організаціями і підприємствами.

У разі ліквідації таких органів, установ, організацій чи підприємств довідки видаються правонаступниками, а у разі їх відсутності або перейменування (відсутності) посад у порядку, встановленому Мінсоцполітики.

Зазначені довідки надсилаються до державних органів, у яких особи проходили службу до відрядження, а їх уповноважені органи подають довідки у п`ятиденний строк головним управлінням Пенсійного фонду України.

Таким чином, довідка про розмір грошового забезпечення видається тим органом з якого особу звільнено із служби у зв`язку з виходом на пенсію, в подальшому довідка надсилається до державного органу у якому особа проходила службу до відрядження для виконання службових обов`язків, які надсилають таку до органів Пенсійного фонду.

З наявної в матеріалах пенсійної справи копії трудової книжки позивача вбачається, що ОСОБА_1 відповідно до наказу Міністра оборони України від 25.06.2001 року № 013 відряджений до Генеральної прокуратури України.

Згідно Витягу із наказу заступника Міністра оборони України (по особовому складу) від 29 грудня 2006 року № 110 підполковника юстиції ОСОБА_1 , старшого помічника військового прокурора Львівського гарнізону відповідно до Положення про проходження військової служби особами офіцерського складу, прапорщиками (мічманами) Збройних Сил України звільнено з військової служби у запас за пунктом 63, підпунктом «в» (за станом здоров`я).

Відповідно до наказу Військової прокуратури Західного регіону України від 09 січня 2007 року № 01 (по особовому складу) підполковника юстиції ОСОБА_1 , старшого помічника військового прокурора Львівського гарнізону звільнено із займаної посади.

Отже, державним органом, з якого позивача звільнено зі служби є Військова прокуратура Західного регіону України, однак з матеріалів справи судом встановлено, що довідку від 31.03.2018 №ХВ 60477 про грошове забезпечення позивача, у якій зазначено посадовий оклад за посадою старший помічник ВП Львівського гарнізону надано саме Львівським обласним військовим комісаріатом.

Вказане, на переконання суду не відповідає вимогам пункту третього Порядку №45, оскільки позивач звільнений із служби у зв`язку з виходом на пенсію безпосередньо з посади старшого помічника військового прокурора Львівського гарнізону і пенсія за вислугу років призначена йому з урахуванням посади, яку позивач обіймав на дату звільнення, а тому суд приходить до висновку, що в даному випадку Львівський обласний військовий комісаріат не є уповноваженим органом на видачу довідки про розмір грошового забезпечення позивача, оскільки відповідну довідку слід було підготувати Військовій прокуратурі Західного регіону України.

Таким чином, дії відповідача - 2 щодо видачі довідки «Про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, у порядку, визначеному рішенням Кабінету Міністрів України» від 31.03.2018 №ХВ 60477 є протиправними, оскільки вчинені з порушенням норм Порядку №45, а тому судом враховуються доводи позивача щодо відсутності правових підстав скерування довідки від 31.03.2018 №ХВ 60477 для перерахунку пенсії позивача, виданої ІНФОРМАЦІЯ_2 , як не уповноваженим на її видачу органом.

З урахуванням наведеного, позовна вимога до ІНФОРМАЦІЯ_1 в цій частині підлягає задоволенню частково, а саме у спосіб: визнати протиправними дії ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо видачі довідки «Про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, у порядку, визначеному рішенням Кабінету Міністрів України» від 31.03.2018 №ХВ 60477.

Разом з тим, з наявних в матеріалах справи копій листів Військової прокуратури Західного регіону України № 18-13 вих-19 від 07.02.2019 року та 18-36 вих-19 від 28.02.2019 року вбачається, що до прокуратури регіону ні від ІНФОРМАЦІЯ_1 , ні від інших обласних військових комісаріатів, або інших уповноважених органів належного запиту (списки осіб, пенсії яких підлягають перерахунку) щодо видачі довідки про розмір грошового забезпечення позивача станом на 30.08.2017 року та на 01.03.2018 року не надходило.

Тому, з метою належного захисту прав позивача, а також враховуючи протиправність дій відповідача - 2 щодо видачі довідки «Про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, у порядку, визначеному рішенням Кабінету Міністрів України» від 31.03.2018 №ХВ 60477 суд вважає за необхідне зобов`язати Львівський обласний військовий комісаріат звернутися до Військової прокуратури Західного регіону України, як державного органу, з якого позивача звільнено зі служби із запитом щодо видачі довідок про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 06.09.2017 року та 01.03.2018 року, оскільки це відповідатиме вимогам Порядку №45.

Водночас, щодо позовних вимог заявлених до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області, то суд вважає за необхідне зазначити наступне.

За приписами чинного законодавства, вирішуючи спір, суд повинен надати об`єктивну оцінку наявності порушеного права чи інтересу на момент звернення до суду, а також визначити, чи відповідає обраний позивачем спосіб захисту порушеного права тим, що передбачені законодавством, та чи забезпечить такий спосіб захисту відновлення порушеного права. При цьому, рішення суду не може містити приписів, щодо прогнозів порушень з боку відповідача та зобов`язання його до вчинення чи утримання від вчинення дій на майбутнє.

Суд звертає увагу, що відповідно до зазначених вище законодавчих положень органи Пенсійного фонду України не наділені повноваженнями самостійно визначати розмір грошового забезпечення та проводити нарахування пенсії без подання документів про розмір грошового забезпечення.

Оскільки на дату розгляду справи належна довідка про розмір грошового забезпечення позивача відсутня, суд не оцінює, які саме види грошового забезпечення мають бути до неї включені, однак, з метою повного захисту прав позивача зазначає, що до неї мають бути включені основні і додаткові виплати за посадою старшого помічника військового прокурора Львівського гарнізону або іншою прирівняною до неї посадою станом на 01.03.2018 року.

З огляду на наведене, враховуючи, що судовому захисту підлягає порушене, а не ілюзорне право, суд вважає позовну вимогу позивача про визнання протиправними діянь та рішень Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області, зазначені ним у листах-відповідях від 08.02.2019 року № 119/Т-20/07.05-06, від 13.06.2019 року № 2744/Т-20/11.03-06, від 03.07.2019 року №2999/Т-20/11.03-06 на звернення від 09.01.2019 року, від 14.05.2019 року і від 05.06.2019 року щодо проведення перерахунку розміру пенсії з 01.01.2018 року на підставі довідки від 31.03.2018 року № ХВ 60477, що містить недостовірні відомості без урахування постанови №657, виданої у порушення Порядку № 45, й не проведення належних перерахунків та зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області провести за період з 01.10.2017 року і у подальшому перерахунок та виплату раніше призначеної військової пенсії відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року № 657, додатків № 14, 16 до постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 року № 704, постанови Кабінету Міністрів України 21.02.2018 року № 103, лише у частині застосування належних положень, довідок розрахунок про розмір грошового забезпечення від 09.04.2019 року № 18-74/1 вих-19, № 18-74/2 вих-19, підготовлених Військовою прокуратурою Західного регіону України та інших наданих документів, без обмеження максимального розміру, а також перерахувати і виплатити сумарну різницю недоплаченої пенсії (заборгованості) за весь період з 01.10.2017 року по теперішній час, що виникла з вини уповноважених державних органів передчасною, а відтак у її задоволенні слід відмовити в повному обсязі.

Відповідно до пункту першого частини першої статті 371 КАС України негайно виконуються рішення суду, зокрема, про присудження виплати пенсій, інших періодичних платежів з Державного бюджету України або позабюджетних державних фондів - у межах суми стягнення за один місяць.

Оскільки судом відмовлено у задоволенні позовної вимоги позивача до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області щодо перерахування і виплати сумарної різниці недоплаченої пенсії (заборгованості) за весь період з 01.10.2017 року по теперішній час, що виникла з вини уповноважених державних органів у зв`язку з її передчасністю, підстави для негайного виконання рішення суду відповідно до пункту першого частини першої статті 371 КАС України відсутні.

Відповідно до статті 372 КАС України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні. Так само на відповідних суб`єктів владних повноважень можуть бути покладені обов`язки щодо забезпечення виконання рішення.

За змістом частини 1 статті 382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Отже, з огляду на зміст наведених процесуальних норм, КАС України встановлено право, а не обов`язок суду, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, зобов`язати суб`єкта владних повноважень, проти якого ухвалено судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення. Оскільки у судовому рішенні чітко визначено порядок і спосіб його виконання, а судове рішення, яке набрало законної сили обов`язкове для виконання, у задоволенні позовної вимоги про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду слід відмовити.

Згідно з вимогами статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про задоволення позову частково.

Відповідно до правил ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Пенсійного фонду України (01601, вул. Бастіонна, 9, м. Київ), Львівського обласного військового комісаріату (79005, вул. І.Франка, 25, м. Львів), Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (79016, вул. М. Андрея, 10, м. Львів) про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити дії - задоволити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Пенсійного фонду України щодо відмови у повідомленні Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області про наявність підстав для перерахунку пенсії за вислугу років ОСОБА_1 у зв`язку з прийняттям Кабінетом Міністрів України постанови від 30 серпня 2017 року № 657 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо оплати праці працівників прокуратури».

Зобов`язати Пенсійний фонд України повідомити Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області про наявність підстав для перерахунку пенсії за вислугу років ОСОБА_1 у зв`язку з прийняттям Кабінетом Міністрів України постанови від 30 серпня 2017 року № 657 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо оплати праці працівників прокуратури».

Визнати протиправними дії ІНФОРМАЦІЯ_1 щодо видачі довідки «Про розмір грошового забезпечення, що враховується для перерахунку пенсій, у порядку, визначеному рішенням Кабінету Міністрів України» від 31.03.2018 №ХВ 60477.

Зобов`язати Львівський обласний військовий комісаріат звернутися до Військової прокуратури Західного регіону України із запитом щодо видачі довідок про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 06.09.2017 року та 01.03.2018 року.

В решті позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Пенсійного фонду України (01601, вул. Бастіонна, 9, м. Київ, код ЄДРПОУ 00035323) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) 384,2 грн. сплаченого судового збору.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) 384,2 грн. сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене за правилами, встановленими ст.ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України відповідно, з урахуванням положень підп.15.5 п.15 розд. VII «Перехідні положення» цього Кодексу.

Повний текст рішення складено 29.10.2019 року.

Суддя Клименко О.М.

Джерело: ЄДРСР 85265996
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку