open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" жовтня 2019 р. справа № 300/1865/19

м. Івано-Франківськ

Івано -Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Матуляка Я.П., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 , який діє в інтересах ОСОБА_2 до управління соціального захисту населення Калуської міської ради про визнання протиправними дій та рішень, зобов`язання до вчинення дій, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду в інтересах ОСОБА_2 з позовною заявою до управління соціального захисту населення Калуської міської ради про визнання протиправними дій та рішень, зобов`язання до вчинення дій.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що ОСОБА_2 є учасником бойових дій та відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» користується пільгами на оплату житлово-комунальних послуг, наданими та гарантованими державою. Однак, відповідачем протокольним рішенням від 20.03.2019 відмовлено позивачу у дозволі на отримання пільг по фактичному місцю проживання з 16.08.2016 року по 18.03.2019 року з мотивів зміни місця реєстрації.

Вважає, що рішення відповідача про відмову у дозволі на отримання пільг по фактичному місцю проживання з 16.08.2016 року по 18.03.2019 року є протиправним та підлягає до скасування, оскільки відповідачем не взято до уваги тієї обставини, що позивач, змінивши місце реєстрації, не змінив фактичного місця проживання. В зв`язку з чим, просить суд визнати противоправним рішення управління соціального захисту населення Калуської міської ради Івано-Франківської області щодо виключення з 16.08.2016 року ОСОБА_2 з Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають на пільги та скасування нарахування пільг з оплати житлово-комунальних послуг за адресою: АДРЕСА_1 ; визнати противоправним та скасувати рішення управління соціального захисту населення Калуської міської ради, викладене в протоколі № 5 від 20.03.2019 року засідання Комісії з розгляду заяв громадян щодо призначення житлових субсидій, державних соціальних допомог та пільг на житлово-комунальні послуги щодо відмови в нарахуванні з 16.08.2016 року пільг з оплати житлово-комунальних послуг; зобов`язати управління соціального захисту населення Калуської міської ради включити ОСОБА_2 з 16.08.2019 року до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги та нарахувати з 16.08.2016 року пільги з житлово-комунальних послуг.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.09.2019 року дану позовну заяву залишено без руху у зв`язку з її невідповідністю вимогам статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України та надано десятиденний строк з дня вручення (отримання) копії цієї ухвали для усунення недоліку (а.с.45-46).

13.09.2019 року представником позивача зазначений в ухвалі про залишення позовної заяви без руху недолік усунутий (а.с.48-55).

Згідно ухвали Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 16.09.2019 судом відкрито провадження в даній адміністративній справі та постановлено розглядати її за правилами спрощеного позовного провадження (а.с.1-2).

Відповідач скористався своїм правом на подання відзиву на позовну заяву, в якому вказує на те, що рішення про відмову у дозволі на отримання пільг по фактичному місцю проживання з 16.08.2016 року по 18.03.2019 року є правомірним, так як ОСОБА_2 з 2016 року зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 та отримував надбавку до пенсії за проживання у гірській місцевості. Окрім того, звертає увагу суду на те, що рішення про виключення ОСОБА_2 з Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги не приймалось. Просить суд відмовити в задоволенні позову.

Дослідивши матеріали справи, а також оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні, судом встановлено наступне.

ОСОБА_2 є учасником бойових дій, що підтверджується посвідченням від 05.10.2015 року серія НОМЕР_1 та має право на пільги передбачені чинним законодавством(а.с.16).

До 18.08.2016 року ОСОБА_2 зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .

18.08.2016 року позивач змінив реєстрацію свого місця проживання на адресу: АДРЕСА_2 (а.с.15).

Однак, у зв`язку з тривалим стаціонарним лікуванням та необхідністю оформлення пенсії, так і не переїхав проживати за новим місцем реєстрації, а місце фактичного проживання позивача залишилось за попередньою адресою в м. Калуші.

Листом №06-15/786/08 від 20.02.2019 року управління соціального захисту населення Калуської міської ради повідомило позивача про те, що йому як учаснику бойових дій пільги на оплату житлово-комунальних послуг припинені в зв`язку з тим, що він змінив місце проживання та письмово не повідомив про це управління соцзахисту. Для надання пільг за фактичним місцем проживання необхідно звернутись з заявою до управління соцзахисту населення Калуської міської ради (а.с.11).

20.03.2019 року комісією з розгляду заяв громадян щодо призначення житлових субсидій, державних соціальних допомог та пільг на житлово-комунальні послуги, ОСОБА_2 , враховуючи акт обстеження матеріально-побутових умов проживання за адресою АДРЕСА_1 , надано пільги по фактичному місцю проживання з 18.03.2019 року та відмовлено у дозволі на отримання пільг по фактичному місцю проживання з 16.08.2016 року (а.с.12).

07.08.2019 року комісією з розгляду заяв громадян щодо призначення житлових субсидій, державних соціальних допомог та пільг на житлово-комунальні послуги, ОСОБА_2 , враховуючи акт обстеження матеріально-побутових умов проживання за адресою АДРЕСА_1 повторно відмовлено у дозволі на отримання пільг по фактичному місцю проживання з 16.08.2016 року по 18.03.2019 року, оскільки він письмово не повідомив управління соціального захисту населення про зміну місця реєстрації (а.с.13).

Не погоджуючись з таким рішенням відповідача ОСОБА_2 звернувся із вказаним позовом до суду.

Суд зазначає, що заявлений позов підлягає до часткового задоволення, зважаючи на наступне.

Згідно вимог ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, відповідно до вимог ст. 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» учасникам бойових дій надаються такі пільги:

75-процентна знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю);

75-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання;

75-процентна знижка вартості палива, в тому числі рідкого, в межах норм, встановлених для продажу населенню, для осіб, які проживають у будинках, що не мають центрального опалення.

Механізм включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (далі - Реєстр) інформації про пільговика визначений Положенням про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 року №117 (далі - Положення ).

Відповідно до п.3 Положення доручено Міністерству соціальної політики забезпечити включення до Реєстру інформації про осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою, зокрема відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Згідно п.1 Положення реєстр - автоматизований банк даних, створений для забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою згідно із законами України.

За приписами п.2 Положення до Реєстру включається така інформація: загальні відомості про пільговика (прізвище, ім`я та по батькові, число, місяць, рік народження, ідентифікаційний номер у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов`язкових платежів; адреса зареєстрованого місця проживання (або за рішенням комісій, утворених місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування відповідно до п.4 Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року N848; адреса фактичного місця проживання; склад сім`ї; характеристика житла; реквізити паспорта та документа, що підтверджує право на пільги, а також категорія пільговика, перелік пільг, на які він має право, інформація про те, якими пільгами він реально користується.

Пунктом 3 Положення встановлено, що управління праці та соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністрацій, структурні підрозділи з питань праці та соціального захисту населення виконавчих органів міських рад (далі - уповноважені органи): організовують збирання, систематизацію і зберігання зазначеної у п.2 цього Положення інформації та забезпечують її автоматизоване використання для контролю за відомостями, які подаються підприємствами та організаціями, що надають послуги, для розрахунків за надані пільговикам послуги; ведуть облік пільговиків шляхом формування на кожного пільговика персональної облікової картки згідно з формою «1-пільга», в якій використовується індивідуальний ідентифікаційний номер пільговика у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов`язкових платежів; вносять до Реєстру відповідні уточнення у разі визнання такими, що втратили чинність, чи зупинення дії законодавчих актів, на підставі яких пільговики отримують пільги; надають консультації пільговикам, підприємствам та організаціям, що надають послуги.

Пунктом 4 цього Положення передбачено, що уповноважені органи з дотриманням вимог Закону України «Про інформацію» мають право: отримувати від пільговика документи, що підтверджують їх право на пільгу, проводити перевірку достовірності поданих документів, отримувати відомості від пільговиків, використовувати під час наповнення Реєстру інформацією з інших баз даних щодо персоніфікованого обліку осіб, які мають право на пільги, надавати інформацію, яка міститься в Реєстрі, підприємствам та організаціям, що надають послуги, на запити та в межах їх компетенції.

За змістом зазначеного Положення особа, яка віднесена до кола осіб, які мають право на пільги, що підтверджується належним документом, повинна бути внесена до вказаного Реєстру за відсутності будь-яких застережень і відповідний орган, до якого така особа звернулась, має вжити заходів щодо включення цієї особи до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги.

Згідно п.7 Положення у разі зміни місця проживання в межах адміністративно-територіальної одиниці, яку обслуговує уповноважений орган, пільговик або його законний представник повинен повідомити його про це письмово. У разі зміни місця проживання поза межами адміністративно-територіальної одиниці пільговик знімається з обліку в уповноваженому органі за попереднім місцем проживання та стає на облік за новим місцем проживання. Уповноважені органи за попереднім місцем проживання пільговика закривають його персональну облікову картку та видають пільговику довідку про зняття з обліку, а за новим місцем проживання відкривають нову облікову картку з дати реєстрації пільговика.

Статтею 29 ЦК України визначено, що місцем проживання фізичної особи є житло, в якому вона проживає постійно або тимчасово. Фізична особа, яка досягла чотирнадцяти років, вільно обирає собі місце проживання, за винятком обмежень, які встановлюються законом. Фізична особа може мати кілька місць проживання.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 з 18.08.2016 року зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 .

В той же час, наявними в матеріалах справи доказами підтверджується та обставина, що, змінивши місце реєстрації, ОСОБА_2 фактично не змінив місця проживання за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджується актом обстеження матеріально-побутових умов сім`ї (а.с.14).

Також судом встановлено, що позивач ОСОБА_2 , за місцем реєстрації не перебуває на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстру осіб, які мають право на пільги та не користується пільгами, що підтверджується довідками управління соціального захисту Долинської РДА, довідкою Витвицької сільської ради (а.с.27-29).

В контексті вищевикладеного, суд зазначає, що саме зміна місця фактичного проживання є підставою для зняття пільговика з обліку в уповноваженому органі та відмови у наданні дозволу на отримання пільги, а не зміна місця реєстрації проживання.

Відтак, суд приходить до висновку, що відповідачем протиправно припинено нарахування пільг на житлово-комунальні послуги ОСОБА_2 за адресою: АДРЕСА_1 в період з 16.08.2016 по 18.03.2019. Як наслідок, рішення управління соціального захисту населення Калуської міської ради, викладене в протоколі №5 від 20.03.2019 року засідання Комісії з розгляду заяв громадян щодо призначення житлових субсидій, державних соціальних допомог та пільг на житлово-комунальні послуги щодо відмови у дозволі на отримання пільг по фактичному місцю проживання з 16.08.2016 року є протиправним та підлягає до скасування. Також, з метою відновлення порушеного права позивача на отримання пільг гарантованих державою, слід зобов`язати відповідача провести нарахування пільг на житлово-комунальні послуги ОСОБА_2 за адресою: АДРЕСА_1 за період з 16.08.2016 по 18.03.2019.

В той же час, суд зазначає, що Положенням про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 року №117 не передбачено можливості виключення з Реєстру інформації про пільговиків. У разі зміни місця проживання поза межами адміністративно-територіальної одиниці пільговик знімається з обліку в уповноваженому органі за попереднім місцем проживання та стає на облік за новим місцем проживання.

Судом встановлено, що позивачем не змінювалось місце проживання, а відповідачем не приймалось рішення про виключення ОСОБА_2 з Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, що підтверджується витягом з вказаного реєстру станом на 26.09.2019 року (а.с.73).

Як наслідок, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про визнання противоправним рішення управління соціального захисту населення Калуської міської ради Івано-Франківської області щодо виключення з 16.08.2016 року ОСОБА_2 з Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають на пільги, а також про зобов`язання відповідача включити ОСОБА_2 з 16.08.2019 року до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, є безпідставними та такими що не підлягають до задоволення.

Таким чином позов підлягає до часткового задоволення.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_2 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , АДРЕСА_3 ) до управління соціального захисту населення Калуської міської ради (код ЄДРПОУ 03193318, вул. М. Євшана, 9, м. Калуш, Калуський район, Івано-Франківська область, 77300) про визнання протиправними дій та рішень, зобов`язання до вчинення дій - задовольнити частково.

Визнати протиправними дії управління соціального захисту населення Калуської міської ради з припинення нарахування пільг на житлово-комунальні послуги ОСОБА_2 за адресою: АДРЕСА_1 в період з 16.08.2016 по 18.03.2019.

Визнати протиправним та скасувати рішення про відмову у дозволі ОСОБА_2 на отримання пільги по фактичному місцю проживання з 16.08.2016 року, оформленого протоколом №5 від 20.03.2019 року.

Зобов`язати управління соціального захисту населення Калуської міської ради провести нарахування пільг на житлово-комунальні послуги ОСОБА_2 за адресою: АДРЕСА_1 за період з 16.08.2016 по 18.03.2019.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Матуляк Я.П.

Джерело: ЄДРСР 84948797
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку