open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

26 вересня 2019 року

м. Дніпро

справа № 389/1580/17(2-а/389/107/17)

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів:

судді-доповідача Чумака С.Ю.,

суддів: Чабаненко С.В., Юрко І.В.,

секретар судового засідання Сколишев О.О.

за участі позивача ОСОБА_1 , представника позивача ОСОБА_2 , представника відповідачів Буріко О.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Дніпрі апеляційну скаргу Міського голови м. Знам`янки Кіровоградської області Філіпенка Сергія Івановича

на рішення Знам`янського міськрайонного суду Кіровоградської області від 1 квітня 2019 року у справі № 389/1580/17(2-а/389/107/17) (суддя І інстанції - Тьор Є.М.)

за позовом ОСОБА_1 до міського голови м. Знам`янки Кіровоградської області Філіпенка Сергія Івановича (відповідач-1) та першого заступника міського голови м. Знам`янки Кіровоградської області Загородньої Валентини Григорівни (відповідач-2) про визнання протиправним та скасування акту проведення службового розслідування та розпоряджень,

В С Т А Н О В И В:

ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ, РІШЕННЯ СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ, ВИМОГ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ ТА УЗАГАЛЬНЕНІ ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

Позивач ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом, в якому, з урахуванням уточнень (Том № 1 а.с. 192-194), просила визнати протиправними та скасувати:

- акт щодо проведення службового розслідування стосовно неї як начальника відділу культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської міської ради Кіровоградської області по фактах викладених у листах від 14 березня 2017 року № 126/01-18 та № 127/01-18;

- розпорядження міського голови м. Знам`янки Кіровоградської області Філіпенка С. І .:

від 4 квітня 2017 року № 169-к;

від 26 червня 2017 року № 348-к в частині пункту шостого, а саме не встановлення позивачу премії у червні 2017 року;

від 26 липня 2017 року № 430-к в частині пункту другого, а саме не встановлення позивачу премії у липні 2017 року;

від 29 серпня 2017 року № 498-к в частині пункту восьмого, а саме не встановлення позивачу премії у серпні 2017 року;

від 26 вересня 2017 року № 555-к в частині пункту восьмого, а саме не встановлення позивачу премії у вересні 2017 року;

від 25 жовтня 2017 року № 605-к в частині пункту восьмого, а саме не встановлення позивачу премії у жовтні 2017 року;

від 24 листопада 2017 року № 659-, в частині пункту сьомого, а саме не встановлення позивачу премії у листопаді 2017 року.

Рішенням Знам`янського міськрайонного суду Кіровоградської області від 1 квітня 2019 року позов задоволений частково:

- визнано протиправним та скасовано розпорядження міського голови м. Знам`янки Кіровоградської області Філіпенка С. від 4 квітня 2017 року № 169-к.;

- визнано протиправним та скасовано розпорядження міського голови м. Знам`янки Кіровоградської області Філіпенка С . від 26 червня 2017 року № 348-к, в частині пункту 6 (шостого), а саме не встановлення премії у червні 2017 року начальнику відділу культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_1 у зв`язку з притягненням її до дисциплінарної відповідальності у вигляді догани відповідно до розпорядження міського голови від 4 квітня 2017 року № 169-к «Про підсумки проведення службового розслідування стосовно ОСОБА_1 ».;

- визнано протиправним та скасовано розпорядження міського голови м. Знам`янки Кіровоградської області Філіпенка С . від 26 липня 2017 року № 430-к, в частині пункту 2 (другого), а саме не встановлення премії у липні 2017 року начальнику відділу культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_1 у зв`язку з притягненням її до дисциплінарної відповідальності у вигляді догани відповідно до розпорядження міського голови від 4 квітня 2017 року № 169-к «Про підсумки проведення службового розслідування стосовно ОСОБА_1 »;

- визнано протиправним та скасовано розпорядження міського голови м. Знам`янки Кіровоградської області Філіпенка С . від 29 серпня 2017 року № 4 98-к, в частині пункту 8 (восьмого), а саме не встановлення премії у серпні 2017 року начальнику відділу культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_1 у зв`язку з притягненням її до дисциплінарної відповідальності у вигляді догани відповідно до розпорядження міського голови від 4 квітня 2017 року № 169-к «Про підсумки проведення службового розслідування стосовно ОСОБА_1 »;

- визнано протиправним та скасовано розпорядження міського голови м. Знам`янки Кіровоградської області Філіпенка С . від 26 вересня 2017 року № 555-к, в частині пункту 8 (восьмого), а саме не встановлення премії у вересні 2017 року начальнику відділу культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_1 у зв`язку з притягненням її до дисциплінарної відповідальності у вигляді догани відповідно до розпорядження міського голови від 4 квітня 2017 року № 169-к «Про підсумки проведення службового розслідування стосовно ОСОБА_1 »;

- визнано протиправним та скасовано розпорядження міського голови м. Знам`янки Кіровоградської області Філіпенка С . від 25 жовтня 2017 року № 605-к, в частині пункту 8 (восьмого), а саме не встановлення премії у жовтні 2017 року начальнику відділу культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської міської рада ОСОБА_1 у зв`язку з притягненням її до дисциплінарної відповідальності у вигляді догани відповідно до розпорядження міського голови від 4 квітня 2017 року № 169-к «Про підсумки проведення службового розслідування стосовно ОСОБА_1 »;

- визнано протиправним та скасовано розпорядження міського голови м. Знам`янки Кіровоградської області Філіпенка С . від 24 листопада 2017 року № 659-к, в частині пункту 7 ( сьомого), а саме не встановлення премії у листопаді 2017 року начальнику відділу культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_1 у зв`язку з притягненням її до дисциплінарної відповідальності у вигляді догани відповідно до розпорядження міського голови від 4 квітня 2017 року № 169-к «Про підсумки проведення службового розслідування стосовно ОСОБА_1 ».

У задоволенні інших вимог відмовлено.

Не погодившись з таким судовим рішенням, міський голова м. Знам`янки Кіровоградської області Філіпенко Сергій Іванович (далі-відповідач-1) подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду та прийняти нове, яким у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

В обгрунтування скарги зазначає, що службовим розслідуванням встановлено порушення позивачем пункту 5 рішення Знам`янської міської ради від 16.12.2016 № 633 «Про передачу повноважень виконавчому комітету щодо передачі в оренду об`єктів нерухомості комунальної власності м. Знам`янка», п.34 розділу 3 Положення про відділ культури і туризму Знам`янського міськвиконкому, п.2.46, п.2.59 розділу 2 Посадової інструкції начальника відділу культури і туризму Знам`янського міськвиконкому, внаслідок чого відбулася передача у тимчасове платне користування (оренду) комунального майна без належних повноважень та правових підстав, оскільки позивач обізнана з порядком вирішення практичних питань передання в оренду приміщень міського Палацу культури. Зазначає, що роботодавцем враховано, що догана є найменш суворим видом стягнення, який можна застосувати за будь-яке порушення трудової дисципліни незалежно від тяжкості провини працівника та інших обставин; для оголошення догани цілком достатньо лише самого факту наявності порушення. Відтак, прийняте відповідачем розпорядження від 04.04.2017 року №169-к є законним та обґрунтованим. Вказує на порушення судом першої інстанції норм процесуального права, оскільки провадження у справі в частині визнання протиправними та скасування розпоряджень про не встановлення позивачу премії у квітні-листопаді 2017 року підлягає закриттю провадження, тому що такі розпорядження були скасовані рішенням суду від 18.07.2018 у справі № 389/1371/17.

У частині відмови у позові рішення суду не оскаржено.

Від позивача до суду надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому вона просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, рішення суду першої інстанції-без змін.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ ТА ВИЗНАЧЕНІ ВІДПОВІДНО ДО НИХ СПІРНІ ПРАВОВІДНОСИНИ

З квітня місяця 2013 року позивач ОСОБА_1 працює на посаді начальника відділу культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської міської ради.

6 та 10 березня 2017 року виконуючим обов`язки директора міського Палацу культури ОСОБА_7 укладені договори оренди приміщення глядацького залу відповідно:

з ФОП ОСОБА_8 з 15:00 год. до 21:00 год. на час проведення концертної програми ВІА «Древляни» Житомирської філармонії за договірною ціною 2500 грн та розрахунковою ціною - 2364,65 грн (Том 1 а.с.124);

з ФОП ОСОБА_9 з 11.00 год. до 14.00 год. для проведення дитячої циркової вистави цирку «Фієста», за договірною ціною 1000 грн та розрахунковою ціною 609,9 грн (Том 1 а.с.129-130).

14 березня 2017 року начальник відділу культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_1 . повідомила міського голову Філіпенку С.І. , що відповідно до пояснень виконуючого обов`язки директора міського Палацу культури ОСОБА_7 , в кінці січня 2017 року до останнього звернувся представник Кропивницької обласної філармонії ОСОБА_10 , який повідомив, що відповідно до попередньої домовленості з профспілковою організацією Знам`янської дирекції залізничних перевезень, з метою привітання колективу жінок, працівників сфери з Міжнародним жіночим днем, на початку березня планується запросити до Знам`янки музичний гурт ВІА «Древляни» Житомирської філармонії. Дату можливого концерту обрано 6 березня 2017 року. Про можливість проведення зазначеного концерту, під час обговорення та визначення дати проведення загальноміського свята на відзначення Міжнародного жіночого дня була повідомлена перший заступник міського голови Завгородня В.Г.. На виконання повноважень, визначених Статутом міського Палацу культури, затвердженим рішенням виконавчого комітету Знам`янської міської ради Кіровоградської області від 14.02.2002 № 95, виконуючий обов`язки директора міського Палацу культури ОСОБА_7 , 06.03.2017 уклав з продюсером музичного колективу ВІА «Древляни» ФОП ОСОБА_8 договір оренди частини приміщення МПК (глядацький зал, сцена, фоє, артистичні комнати №1, 3) на час проведення концерту та репетиції з договірною ціною 2 500 грн (розрахункова ціна 2364,65 грн). Кошти переведені на спеціальний рахунок міського Палацу культури з метою використання у статутній діяльності закладу (Том 1 а.с. 123).

Також повідомила, що 10 березня 2017 року від виконуючого обов`язки директора міського Палацу культури ОСОБА_7 дізналась про бажання адміністратора цирку «Фієста» провести 12 березня 2017 року в приміщенні МПК циркову виставу. Приймаючи до уваги, що куратор роботи відділу - перший заступник міського голови Завгородня В.Г. перебувала на лікарняному, вона порекомендувала ОСОБА_7 звернутися за попереднім узгодженням можливості проведення вистави до керуючої справами (секретаря) виконавчого комітету Знам`янської міської ради Кіровоградської області ОСОБА_13 (Том 1 а.с.127).

15 березня 2017 року міським головою м. Знам`янки Кіровоградської області Філіпенком С.І. прийнято розпорядження № 116-к про проведення з 16 по 28 березня 2017 року службового розслідування стосовно начальника відділу культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_1 по фактах, викладених у листах від 14 березня 2017 року № 126/01-18 та №127/01-18 і затверджено склад комісії щодо проведення такого розслідування. (Том № 1, а.с. 117)

22 березня 2017 року, у зв`язку з виробничою необхідністю, міським головою винесено розпорядження № 138-к про внесення змін до розпорядження від 15.03.2017 № 116-к, яким затверджено склад комісії з проведення службового розслідування по фактах проведення культурно-масових заходів у приміщенні міського Палацу культури в новій редакції (згідно із додатком). (Том № 1, а.с. 116)

На виконання вказаних розпоряджень проведено службове розслідування стосовно начальника відділу культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_1 , за результатами якого складено акт від 28.03.2017.

Відповідно до вказаного акту комісія з проведеного службового розслідування дійшла висновку, що начальником відділу культури і туризму ОСОБА_1 порушено п. 5 рішення Знам`янської міської ради від 16.12.2016 № 633 «Про передачу повноважень виконуючому комітету щодо передачі в оренду об`єктів нерухомості комунальної власності м. Знам`янка»; п. 34 розділу 3 Положення про відділ культури і туризму Знам`янського міськвиконкому; п. 2.46, п. 2.59 розділу 2 Посадової інструкції начальника відділу культури і туризму Знам`янського міськвиконкому.

Комісія вирішила рекомендувати міському голові видати розпорядження, яким застосувати до начальника відділу культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_1 дисциплінарне стягнення у вигляді догани; зобов`язати останню вирішити питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності в.о. директора Знам`янського місцевого Палацу культури ОСОБА_7 ; з метою усунення причин та умов вчинення порушення трудової дисципліни та недопущення порушень вимог законодавства у міських закладах культури зобов`язано ОСОБА_1 взяти під особистий контроль погодження з виконавчим комітетом Знам`янської міської ради питання про укладення короткострокових договорів оренди (терміном на один місяць та почасово приміщень міського Палацу культури). (Том № 1, а.с. 99-100)

04.04.2017 міським головою м. Знам`янки Кіровоградської області Філіпенком С.І. винесено розпорядження № 169-к «Про підсумки проведення службового розслідування стосовно ОСОБА_1 », яким до позивача застосовано дисциплінарне стягнення у вигляді догани; зобов`язано вирішити питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності в.о. директора Знам`янського міського Палацу культури ОСОБА_7 та взяти під особистий контроль погодження з виконавчим комітетом Знам`янської міської ради питання про укладення короткострокових договорів оренди (терміном на один місяць та почасово приміщень міського Палацу культури).

Підставою прийняття такого рішення у розпорядженні зазначено:

- акт щодо проведення службового розслідування стосовно позивача по фактах, викладених у листах начальника відділу культури і туризму ОСОБА_1 від 14.03.2017 № 126/01/18 та № 127/01/18, у зв`язку з порушенням ОСОБА_1 пункту 5 рішення Знам`янської міської ради від 16.12.2016 № 633 «Про передачу повноважень виконавчому комітету щодо передачі в оренду об`єктів нерухомості комунальної власності в м. Знам`янка», пункту 34 розділу 3 Положення про відділ культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської міської ради, пунктів 2.46, 2.59 розділу 2 Посадової інструкції начальника відділу культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської міської ради;

- ст. 147 Кодексу законів про працю України, ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». (Том № 1 а.с. 17)

У подальшому, а саме 26 червня, 29 серпня, 26 вересня, 25 жовтня та 24 листопада 2017 року, міським головою м. Знам`янки Кіровоградської області Філіпенком С.І. прийняті розпорядження № 348-к, № 430-к, № 498-к, № 555-к, № 605-к та № 659-к про преміювання працівників апарату міської ради, її виконавчого комітету та окремих самостійних структурних підрозділів у червні 2017 року, липні 2017 року, серпні 2017 року, вересні 2017 року, жовтні 2017 року та листопаді 2017 року, відповідно. (Том № 1 а.с. 90-94, 141)

За змістом цих розпоряджень міський голова у вказані вище періоди (червень-листопад 2017 року) розпорядився не встановлювати начальнику відділу культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської місткої ради ОСОБА_1 премію у зв`язку з притягненням її до дисциплінарної відповідальності у вигляді догани відповідно до розпоряджень міського голови від 10.03.2017 № 107-к «Про підсумки проведення службового розслідування стосовно ОСОБА_1 » та від 04.04.2017 № 169-к «Про підсумки проведення службового розслідування стосовно ОСОБА_1 ».

Винесене Філіпенком С.І. 4 квітня 2017 року розпорядження про підсумки проведення службового розслідування, згідно з яким до ОСОБА_1 застосовано дисциплінарне стягнення у вигляді догани, і у зв`язку з чим останній не встановлено премію у період червень-листопад 2017 року, що в свою чергу оформлено розпорядженнями від 26.06.2017 № 348-к та № 430-к; від 29.08.2017 № 498-к; від 26.09.2017 № 555-к; від 25.10.2017 № 605-к; від 24.11.2017 № 659-к стали підставою звернення позивача до суду із цим позовом.

Задовольняючи позов частково, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем не було порушено трудової дисципліни, у зв`язку з чим дійшов висновку про протиправність винесеного щодо позивача розпорядження від 04.04.2017 № 169-к «Про підсумки проведення службового розслідування стосовно ОСОБА_1 », яким до останньої застосовано дисциплінарне стягнення у вигляді догани і як наслідок, про протиправність прийнятих в подальшому розпоряджень № 348-к від 26 червня 2017 року, № 430-к від 26 липня 2017 року, № 498-к від 29 серпня 2017 року, № 555-к від 26 вересня 2017 року, № 605-к від 25 жовтня 2017 року та № 659-к від 24 листопада 2017 року, в частині не встановлення позивачу премії у червні, липні, серпні, вересні, жовтні та листопаді 2017 року відповідно. Також дійшов висновку, що акт щодо проведення службового розслідування не є рішенням суб`єкта владних повноважень, який підлягає оскарженню в порядку адміністративного судочинства за правилами встановленими КАС України, а є способом фіксації тих чи інших фактичних обставин, які були встановлені під час проведення службового розслідування і фактично є способом закріплення певної інформації, і сам по собі не породжує, не встановлює, не припиняє та не змінює для позивача будь-яких прав та охоронюваних інтересів, відтак відсутності підстав для задоволення позову у цій частині.

НОРМИ ПРАВА, ЯКІ РЕГУЛЮЮТЬ СПІРНІ ПРАВОВІДНОСИНИ, ТА ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ СУДОМ

Як вказувалось вище, рішенням суду першої інстанції від 1 квітня 2019 року відмовлено у позові в частині визнання протиправним та скасування акту щодо проведення службового розслідування стосовно начальника відділу культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської міської ради Кіровоградської області ОСОБА_1 по фактах викладених у листах начальника відділу культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_1 від 14 березня 2017 року №126/01-18 та №127/01-18. В іншій частині позов задоволений.

Згідно з ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Так, предметом спору переданого на вирішення суду є правомірність та обґрунтованість винесених міським головою м.Знам`янки Кіровоградської області розпоряджень від 04.04.2017 № 169-к; від 26.06.2017 № 348-к та № 430-к; від 29.08.2017 № 498-к; від 26.09.2017 № 555-к; від 25.10.2017 № 605-к; від 24.11.2017 № 659-к.

Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 № 2493-III (далі - Закон № 2493), Кодексом законів про працю України та Порядком проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та осіб, які для цілей Закону України "Про запобігання корупції" прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування від 13.06.2000 № 950 (далі - Порядок № 950).

Відповідно до статті 19 Закону № 2493 особливості дисциплінарної відповідальності посадових осіб місцевого самоврядування, вирішення інших питань, пов`язаних із службою в органах місцевого самоврядування, забезпечуються у порядку, передбаченому законом.

Види дисциплінарних стягнень працівників та порядок застосування дисциплінарних стягнень визначені Кодексом законів про працю України (далі КЗпП України).

Так, згідно зі статтею 147 КЗпП України за порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано тільки один з таких заходів стягнення:

1) догана;

2) звільнення.

За приписами статті 149 КЗпП України за кожне порушення трудової дисципліни може бути застосовано лише одне дисциплінарне стягнення, а при обранні виду стягнення власник або уповноважений ним орган повинен врахувати ступінь тяжкості вчиненого проступку і заподіяну ним шкоду, обставини, за яких вчинено проступок, і попередню роботу працівника.

Отже, підставою для притягнення працівника до дисциплінарної відповідальності є порушення трудової дисципліни. Для притягнення працівника до дисциплінарної відповідності необхідним є встановлення факту такого порушення. Вид дисциплінарного стягнення визначається особою, яка вирішує питання щодо його накладення.

За приписами пункту 1 Порядку № 950 стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій місцевого самоврядування, може бути проведено службове розслідування.

Рішення щодо проведення службового розслідування приймається керівником органу, в якому працює особа, уповноважена на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, або особа, яка для цілей Закону прирівнюється до особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно якої планується проведення службового розслідування. Рішенням щодо проведення службового розслідування визначаються голова комісії з проведення службового розслідування, інші члени комісії, предмет і дата початку та закінчення службового розслідування. Строк службового розслідування не може перевищувати двох місяців (п. 2, 3 цього Порядку).

За результатами службового розслідування члени комісії складають акт, у якому зазначаються, зокрема, висновки службового розслідування, обставини, що пом`якшують або обтяжують відповідальність, причини та умови, що призвели до порушення, вжиті або запропоновані заходи для їх усунення чи обставини, що знімають з особи, стосовно якої проведено службове розслідування, безпідставні звинувачення або підозру; обґрунтовані пропозиції щодо усунення виявлених порушень та притягнення у разі потреби винних осіб до відповідальності згідно із законодавством.

У разі прийняття рішення щодо притягнення особи, стосовно якої проведено службове розслідування, до відповідальності комісія пропонує вид дисциплінарного стягнення, передбаченого законодавством. Акт службового розслідування підписується членами комісії та подається на розгляд керівника органу в одному примірнику (п. 8, 9 Порядку № 950).

Як зазначалось вище, за змістом акта службового розслідування та розпорядження № 169-к дисциплінарним проступком позивача є порушення трудової дисципліни, зокрема вимог положення про відділ культури і туризму (п. 34) та її посадової інструкції (п. 2.46, 2.59), тобто невиконання останньою своїх посадових обов`язків, яке полягає у відсутності контролю начальника відділу культури та туризму виконавчого комітету Знам`янської міської ради за виконанням підконтрольним закладом культури рішення Знам`янської міської ради від 16.12.2016 року № 633 «Про передачу повноважень виконавчому комітету щодо передачі в оренду об`єктів нерухомості комунальної власності м. Знам`янка», організацію виконання якого покладено, зокрема на позивача (п. 5), при укладенні договорів оренди у зв`язку із проведенням культурних заходів.

З цього приводу колегія суддів зазначає, що рішенням Знам`янської міської ради від 16 грудня 2016 року № 633 «Про передачу повноважень виконавчому комітету щодо передачі в оренду об`єктів нерухомості комунальної власності м. Знам`янка», зокрема передано виконавчому комітету Знам`янської міської ради на термін з 1 січня до 31 грудня 2017 року повноваження щодо управління майном комунальної власності міста в частині передачі об`єктів нерухомості комунальної власності у тимчасове строкове платне користування (терміном на 1 місяць та почасово) юридичним та фізичним особам на умовах оренди (п. 2). Організацію виконання рішення покладено на начальників відділів освіти ( ОСОБА_16 ), культури і туризму ( ОСОБА_1 ), економічного розвитку, промисловості, інфраструктури та торгівлі ( ОСОБА_17 ). (п. 5). Контроль за виконанням даного рішення покладено на постійну комісію з питань бюджету та економічного розвитку міста (гол. ОСОБА_20 ) (п. 6). (Том 1 а.с. 110)

Копія вказаного рішення направлена на електронну адресу відділу культури і туризму. (Том № 1 а.с. 111-113)

Отже, пунктом 5 рішенням Знам`янської міської ради від 16 грудня 2016 року № 633 «Про передачу повноважень виконавчому комітету щодо передачі в оренду об`єктів нерухомості комунальної власності м. Знам`янка» організацію його виконання дійсно покладено, в тому числі й на позивача, проте, в Положенні про відділ культури і туризму Знам`янського міськвиконкому, яке затверджено рішенням Знам`янської міської ради від 22 липня 2016 року № 269 напрямок підготовки рішення виконавчого комітету та міської ради щодо оренди об`єктів нерухомого комунального майна відсутній. (Том № 1 а.с 40-46). Не затверджувався у місті і Порядок передачі у короткострокову оренду об`єктів нерухомості комунальної власності м. Знам`янка.

За поясненнями позивача у зв`язку з відсутністю відповідного Порядку зазначений пункт рішення міської ради нею виконаний шляхом ознайомлення зі змістом останнього керівників закладів, яких стосується це рішення, зокрема і Знам`янського міського Палацу культури.

Пунктом 3.5.5. Статуту Знам`янського міського Палацу культури передбачено, що директор за згодою міської ради, розпоряджається майном міського Палацу культури (Том 1 а.с. 119-121).

Разом з тим, відповідно до Положення про відділ культури і туризму Знам`янського міськвиконкому відділ культури і туризму Знам`янського міськвиконкому є самостійним структурним підрозділом виконавчого комітету Знам`янської міської ради, що утворюється Знам`янською міською радою. Відділ забезпечує організацію здійснення власних та делегованих повноважень у сфері державної політики в галузі культури, мистецтв, культурної спадщини та туризму, визначених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Пунктом 34 розділу 3 вищезазначеного положення передбачено, що відділ здійснює, зокрема, контроль та координацію діяльності установ та організацій у сфері культури, туризму та охорони культурної спадщини, що перебувають у сфері управління міської ради та її виконавчого комітету, суб`єктів кінематографії, незалежно від форми власності.

Пункт 2.46 посадової інструкції начальника відділу культури та туризму Знам`янського міськвиконкому, яка затверджена міським головою Філіпенко С.І . 01.08.2016 передбачає, що начальник відділу надає організаційну та методичну підтримку закладам, установам, організаціям та підприємствам міста, що діють у напрямку розвитку культури, туризму та охорони культурної спадщини. Контролює стан трудової та виконавчої дисципліни працівників відділу культури і туризму та підвідомчих установ (пункт 2.59).

З наведеного вбачається, що до повноважень вказаної посадової особи не віднесено повноважень щодо виконання функцій виконавчого органу закладів культури.

Як на підставу порушення позивачем трудової дисципліни відповідач, як у відзиві на позов, так і в апеляційній скарзі, вказує на напрацьовану практику щодо порядку передачі в оренду приміщень міського Палацу культури, а саме зазначає, що спочатку на виконання положень Статуту Знам`янського міського Палацу культури директор погоджує з відповідальною особою міської ради можливість передачі у короткострокову оренду об`єктів міського Палацу культури. В подальшому рішенням виконавчого комітету надається дозвіл міському Палацу культури на укладення договору оренди та безпосередньо визначаються особи на яких покладаються обов`язки по організації та контролю за виконанням даного рішення (в наведених вище рішеннях такий контроль було покладено на позивача). Після чого, відповідною особою здійснюється контроль за виконанням такого рішення.

На підтвердження факту обізнаності позивача з такою практикою, а відтак порушення, на думку відповідача, ОСОБА_1 трудової дисципліни відповідачем до суду першої інстанції надані рішення міського голови Філіпенка С.І. від 02.02.2017 № 36, від 24.02.2017 № 59, від 20.04.2017 № 125, від 20.04.2017 № 126, від 10.05.2017 № 139, від 10.05.2017 № 140, від 10.05.2017 № 141, згідно з яких, зокрема надано дозвіл міському Палацу культури на укладення договору оренди приміщень та прилеглих територій даного. Організацію виконання рішень покладено на в.о. директора міського Палацу культури ОСОБА_7, а контроль за виконанням даних на начальника відділу культури і туризму ОСОБА_1 (Том 2 а.с. 22,23, 24, 25, 26, 27, 28).

Однак, дослідивши зазначені документи, колегія суддів не вважає їх доказами в розумінні приписів статей 73-76 КАС України, оскільки наявність певної практики розгляду якогось питання без закріплення такої процедури у відповідному Порядку чи визначення у посадових інструкціях відповідних обов`язків, зокрема позивача, не можуть підтверджувати факт порушення останньою трудової дисципліни, а відтак відповідачем не доведено, що начальник відділу культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської міської ради ОСОБА_1 діяла не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Крім цього, з наведеної вище посадової інструкції начальника відділу культури та туризму Знам`янського міськвиконкому вбачається, що начальник цього відділу контролює стан трудової та виконавчої дисципліни працівників відділу культури і туризму та підвідомчих установ.

Визначення умов і укладання договорів оренди, які необхідні для забезпечення нормального функціонування Палацу культури, здійснення контролю за їх виконанням; готування проектів рішень сесії міської ради, виконавчого комітету, розпоряджень міського голови з питань діяльності міського Палацу культури та забезпечення їх виконання є компетенцією директора міського Палацу культури відповідно до його посадової інструкції (п. 2.7.3, п. 2.13). (Том № 1 а.с. 37-39)

Апеляційний суд звертає увагу, що у листах від 14.03.2017, які стали підставою проведення службового розслідування стосовно ОСОБА_1 , остання повідомила міського голову, що відповідно до пояснень виконуючого обов`язки директора міського Палацу культури ОСОБА_7 про можливість проведення концерту 6 березня 2017 року, під час обговорення та визначення дати проведення загальноміського свята на відзначення Міжнародного жіночого дня була повідомлена перший заступник міського голови Завгородня В.Г . Також вказала, що 10 березня 2017 року, дізнавшись від ОСОБА_7 про бажання адміністратора цирку «Фієста» провести 12 березня 2017 року в приміщенні міського Палацу циркову виставу, приймаючи до уваги, що куратор роботи відділу - перший заступник міського голови Завгородня В.Г. перебувала на лікарняному, вона порекомендувала виконуючому обов`язки директора звернутися за попереднім узгодженням можливості проведення вистави до керуючої справами (секретаря) виконавчого комітету Знам`янської міської ради Кіровоградської області ОСОБА_13 .

Відповідно до п. 3.13, п. 4.14 Регламенту роботи виконавчого комітету Знам`янської міської ради підготовка засідань виконкому здійснюється відділом загальним, контролю та роботи зі зверненнями громадян під керівництвом керуючого справами (секретаря) виконкому. Проекти рішень, що вимагають оперативного вирішення, за дорученням міського голови, керуючого справами виконавчого комітету міської ради, можуть бути внесені на розгляд виконкому за день до його засідання або прийняті в робочому порядку шляхом опитування, при наявності підписів двох третин членів виконавчого комітету від загального його складу.

В той же час, у письмових поясненнях міському голові Філіпенку С.І. виконуючий обов`язки директора міського Палацу культури ОСОБА_7 повідомив, що 7 березня, наприкінці робочого дня, на передодні вихідного, до нього особисто звернувся адміністратор цирку «Фієста» з пропозиціє проведення циркової вистави для дітей міста Знам`янки 12.03.2017року, при умові продажу квитків. Приймаючи до уваги, що директор Палацу культури, керуючись статутом, Положенням про надання платних послуг та з метою створення умов для культурного розвитку Знам`янчан , заключала договори оренди глядацького залу для проведення гастрольних заходів, він діяв за тією ж методикою. Крім того, під час передачі справ від колишнього керівника ніяких додаткових документів, які б регламентували порядок заключения договорів йому не передавали. 10 березня, під час його особистого спілкування з керуючою справами міськвиконкому ОСОБА_13 з питання можливого проведення заходу, йому було роз`яснено, що питання гастрольної діяльності теж підпадають для розгляду на виконкомі. У суботу 11 березня адміністратор цирку йому повідомила про те, що даний захід відбудеться. Ним було прийнято рішення заключити договір оренди залу та провести даний захід. Під час відвідування заходу з метою вирішення робочих питань він побачив, що зал заповнений на 50%. Ним була відмічена зацікавленість мешканців міста до даного заходу. Крім того, адміністрацією цирку була проведена акція, за якою діти до 9 років, у супроводі дорослих, проходили безкоштовно. Кошти за оренду глядацького залу переведені на спецрахунок міського Палацу культури для ведення статутної діяльності закладу. (Том 1 а.с.128)

Відповідно до п. 2 розпорядження міського голови від 04.04.2017 № 169-к «Про підсумки проведення службового розслідування стосовно ОСОБА_1 » у квітні 2017 року було проведено службове розслідування відносно тимчасово виконуючого обов`язки директора міського Палацу культури ОСОБА_7 , за результатами якого 19 квітня 2017 року, з урахуванням особистих пояснень ОСОБА_7 , складено акт і видано наказ № 22 «Про результати проведення службового розслідування», яким наказано повторно роз`яснити тимчасово виконуючому обов`язки директора міського Палацу культури ОСОБА_7 порядок передачі комунального майна, а саме приміщення міського Палацу культури, в довгострокову та короткострокову оренди; про необхідність суворого дотримання ним посадової інструкції директора міського Палацу культури в подальшій діяльності виконуючого обов`язки та дотримуватись трудової дисципліни; попереджено про можливість застосування до нього дисциплінарного стягнення у випадку встановлення фактів порушення ним трудової дисципліни в подальшому; зобов`язано, у випадку звернення юридичних чи фізичних осіб з питань оренди приміщень МПК, в обов`язковому порядку погоджувати питання оренди з виконкомом та результати погодження доводити до відома начальника відділу культури і туризму Знам`янського міськвиконкому. (Том № 2 а.с. 5-8)

З огляду на викладене, враховуючи те, що позивач, яка є начальником відділу культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської міської ради, за відсутності визначених по-перше, нормативно-правовими актами порядку передачі у короткострокову оренду об`єктів нерухомості комунальної власності м. Знам`янка, зокрема, передачі в оренду приміщень міського Палацу культури та/або визначення чітких дій (напрямку роботи) посадових осіб щодо такої передачі; по-друге, відсутності таких повноважень та обов`язків у посадовій інструкції позивача, колегія суддів дійшла висновку, що в даному випадку відсутній факт дисциплінарного проступку з боку ОСОБА_1 .

За таких обставин, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції про визнання протиправним та скасування розпорядження міського голови м. Знам`янки Кіровоградської області Філіпенка Сергія Івановича від 04.04.2017 № 169-к «Про підсумки проведення службового розслідування стосовно ОСОБА_1 ».

Як вказувалось у встановлених судом обставинах справи, відповідачем на підставі вказаного розпорядження від 04.04.2017 № 169-к 26 червня, 29 серпня, 26 вересня, 25 жовтня та 24 листопада 2017 року прийняті розпорядження № 348-к, № 430-к, № 498-к, № 555-к, № 605-к та № 659-к щодо не встановлення позивачу премії у червні, липні, серпні, вересні, жовтні та листопаді 2017 року, відповідно. (Том № 1, а.с. 90-94, 141)

Оскільки апеляційний суд дійшов висновку про правомірність визнання судом першої інстанції протиправним та скасування розпорядження міського голови м. Знам`янки Кіровоградської області Філіпенка С.І. від 04.04.2017 № 169-к «Про підсумки проведення службового розслідування стосовно ОСОБА_1 », яке, в свою чергу, стало підставою для прийняття ним у подальшому вказаних вище розпоряджень у частині не встановлення позивачу премії за відповідні місяці 2017 року, колегія суддів погоджується з висновком суду й щодо визнання протиправними та скасування таких розпоряджень відповідача у цій частині.

В апеляційній скарзі відповідач, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм процесуального права, вказує на необхідність закриття провадження у справі у частині вимог про скасування оскаржених розпоряджень щодо не встановлення позивачу премії у квітні-листопаді 2017 року, оскільки, вказані розпорядження були скасовані рішенням суду від 18 липня 2018 року у справі № 389/1371/17, яке набрало законної сили.

З цього приводу колегія суддів звертає увагу, що за змістом цих розпоряджень міський голова у вказані вище періоди (червень-листопад 2017 року) вирішив не встановлювати начальнику відділу культури і туризму виконавчого комітету Знам`янської місткої ради ОСОБА_1 премію, у зв`язку з притягненням її до дисциплінарної відповідальності у вигляді догани відповідно до розпоряджень міського голови від 10.03.2017 № 107-к «Про підсумки проведення службового розслідування стосовно ОСОБА_1 » та від 04.04.2017 № 169-к «Про підсумки проведення службового розслідування стосовно ОСОБА_1 ».

Отже, премія позивачу не встановлювалась з двох підстав:

1. наявність догани, накладеної розпорядженням від 10.03.2017 № 107-к

2. наявність догани, накладеної розпорядженням від 04.04.2017 № 169-к

Рішенням Знам`янського міськрайонного суду Кіровоградської області від 18 липня 2018 року у справі № 389/1371/17, яке набрало законної сили, зокрема, визнано протиправними та скасовані розпорядження від 24.03.2017 № 142-к, від 26.04.2017 № 208-к, 24.05.2017 № 268-к, від 26.06.2017 № 348-к, від 26.07.2017 № 430-к, від 29.08.2017 № 498-к, від 26.09.2017 № 555-к, від 25.10.2017 № 605-к, від 24.11.2017 № 659-к, в частині не встановлення позивачу премії у березні, квітні, травні, червні, липні, серпні, вересні, жовтні та листопаді 2017 (відповідно), у зв`язку з притягненням її до дисциплінарної відповідальності у вигляді догани відповідно до розпорядження міського голови від 10.03.2017 № 107-к «Про підсумки проведення службового розслідування стосовно ОСОБА_1 ».

Тобто судом у справі № 389/1371/17 зазначені розпорядження скасовані лише в частині невстановлення позивачу премії у зв`язку з наявністю у неї дисциплінарного стягнення, накладеного розпорядженням міського голови від 10.03.2017 № 107-к.

Оскільки у справі, яка переглядається, заявлений позов про визнання протиправними та скасування спірних розпоряджень міського голови в частині не встановлення позивачу премії у червні-листопаді 2017 у зв`язку з притягненням до дисциплінарної відповідальності у вигляді догани відповідно до розпорядження міського голови від 04.04.2017 № 169-к, то підстави для закриття провадження в цій частині відсутні, про що правильного висновку дійшов і суд першої інстанції.

ВИСНОВОК АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ

За таких обставин колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, у зв`язку з чим, відповідно до ст. 316 КАС України залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін.

Оскільки справа є справою незначної складності відповідно до п. 1 ч. 6 ст. 12 КАС України, судове рішення суду апеляційної інстанції згідно з п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України не підлягає оскарженню в касаційному порядку, крім випадків, передбачених цим пунктом.

Повний текст судового рішення складений 1 жовтня 2019 року.

На підставі викладеного, керуючись ст. 242, 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Міського голови м.Знам`янки Кіровоградської області Філіпенка Сергія Івановича залишити без задоволення.

Рішення Знам`янського міськрайонного суду Кіровоградської області від 1 квітня 2019 року у справі № 389/1580/17(2-а/389/107/17) залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття і касаційному оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач С.Ю. Чумак

суддя С.В. Чабаненко

суддя І.В. Юрко

Джерело: ЄДРСР 84922309
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку