open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.003298

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 жовтня 2019 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Качур Р.П., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпраці у Львівській області (79005, м. Львів, пл. Міцкевича, 8) до Львівського комунального підприємства «Рясне-42» (79069, м. Львів, вул. Шевченка, 350А) про застосування заходів реагування,

В С Т А Н О В И В:

Головне управління Держпраці у Львівській області (далі - позивач, ГУ Держпраці у Львівській області ) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Львівського комунального підприємства «Рясне-42» (далі - відповідач, ЛКП «Рясне-42») про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до відповідача, а саме - заборонити експлуатацію пасажирських ліфтів (реєстр № Л-2518 (1 під`їзд), реєстр. № Л-2519 (2 під`їзд), реєстр. № Л-2520 (3 під`їзд), реєстр. № Л-2521 (4 під`їзд), реєстр. № Л-1868 (1 під`їзд) реєстр. № Л-1869 (2 під`їзд), реєстр. № Л-1870 (3 під`їзд) вул. Шевченка 334) м. Львів до усунення зазначених в позовній заяві порушень. Також просив звернути судове рішення до негайного виконання.

В обґрунтування позову зазначено, що в результаті перевірки, проведеної уповноваженою особою позивача, виявлені факти порушення вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці, які загрожують життю та здоров`ю працівників відповідача і мешканців будинку, де експлуатуються вказані ліфти. У зв`язку з існуючою, на думку позивача, небезпекою, він звернувся із цим адміністративним позовом до суду.

Ухвалою суду від 09.07.2019 цей позов залишено без руху.

Ухвалою від 09.09.2019 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами (у письмовому провадженні).

25.09.2019 за вх. № 34596 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому він вказує, що з моменту отримання підприємством припису більшість вказаних у приписі недоліків ним усунуто або ведеться процес усунення недоліків. Тому в даному випадку фактично відсутні правові підстави для зупинення цих ліфтів.

Суд всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінив докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті та встановив наступне.

Уповноваженою посадовою особою ГУ Держпраці у Львівській області головним державним інспектором відділу нагляду в будівництві, котлонагляді на транспорті та зв`язку Фургалом Григорієм Володимировичем, на підставі наказу ГУ Держпраці у Львівській області від 22.03.2019 № 0661-П та направлення про проведення перевірки від 22.03.2019 № 0661 у присутності уповноваженої особи відповідача - головного інженера, відповідального за організацію експлуатації ліфтів ЛКП «Рясне-402» Пелеховича Ігоря Івановича в період з 11.00 год. 25 березня 2019 року по 16.00 год. 29 березня 2019 року, проведено планову перевірку на ЛКП «Рясне-402» щодо дотримання вимог законодавчих і нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки при експлуатації пасажирських ліфтів (реєстр. № Л -2518 (1 під`їзд), реєстр. № Л -2519 (2 під`їзд), реєстр. № Л -2520 (3 під`їзд), реєстр. № Л -2521 (4 під`їзд) вул. Шевченка 320 ), (реєстр. № Л -1868(1 під`їзд), реєстр. № Л -1869 (2 під`їзд), реєстр. № Л -1870 (3 під`їзд) вул. Шевченка 334).

За результатами проведеної перевірки складено акт від 21.05.2019 №13/09/183/0548, згідно якого встановлено ряд порушень, які створюють загрозу життю та здоров`ю працівників та мешканців багатоквартирних житлових будинків де експлуатуються пасажирські ліфти, а саме:

1) допущено до роботи пасажирські ліфти (реєстр. № Л -2518 (1 під`їзд), реєстр. № Л-2519 (2 під`їзд), реєстр. № Л-2520 (3 під`їзд), реєстр. № Л-2521 (4 під`їзд) вул. Шевченка 320), (реєстр. № Л-1868 (1 під`їзд), реєстр. № Л -1869 (2 під`їзд), реєстр. № Л -1870 (3 під`їзд) вул. Шевченка, 334) без проведення технічного огляду та експертного обстеження, що є порушенням п. 9.7.15 НПАОП 0.00-1.02-08 «Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів».

2) не проведено експертне обстеження пасажирських ліфтів (реєстр. № Л-2518 (1 під`їзд), реєстр. № Л-2519 (2 під`їзд), реєстр. № Л -2520 (3 під`їзд), реєстр. № Л-2521 (4 під`їзд) вул. Шевченка 320 ), (реєстр. № Л -1868 (1 під`їзд), реєстр. № Л -1869 (2 під`їзд), реєстр. № Л-1870 (3 під`їзд) вул. Шевченка 334 ) після закінчення граничного строку експлуатації, що є порушенням п. 9.6.1 НПАОП 0.00-1.02-08 «Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів».

3) не проведено позачерговий технічний огляд пасажирських ліфтів (реєстр. № Л-2518 (1 під`їзд), реєстр. № Л-2519 (2 під`їзд), реєстр. № Л-2520 (3 під`їзд), реєстр. № Л-2521 (4 під`їзд) вул. Шевченка, 320), (реєстр. № Л-1868 (1 під`їзд), реєстр. № Л-1869 (2 під`їзд), реєстр. № Л-1870 (3 під`їзд) вул. Шевченка, 334 ) після закінчення граничного строку експлуатації, що є порушенням п. 9.5.1 НПАОП 0.00-1.02-08 «Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів»

4) пасажирські ліфти (реєстр. № Л-1868 (1 під`їзд), реєстр. № Л-1869 (2 під`їзд), реєстр. № Л-1870 (3 під`їзд) вул. Шевченка, 334 ) не забезпечено паспортами від заводу виробника, що є порушенням п. 7.1.3 НПАОП 0.00-1.02-08 «Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів»

5) не проведено навчання працівника, відповідального за організацію експлуатації ліфтів, що є порушенням п. 9.7.1, п. 9.7.2 НПАОП 0.00-1.02-08.

Два примірники акта підписані посадовими особами органу державного нагляду, що здійснювали захід державного нагляду та директором ЛКП «Рясне-402». Один примірник акта 20.03.2019 вручено директору ЛКП «Рясне-402» Козак Іванні Іванівні і такий підписано нею без жодних зауважень та заперечень.

На підставі цього акту перевірки ГУ Держпраці у Львівській області винесено припис №13/01/156/0323-0292 від 29.03.2019, яким ЛКП «Рясне-402» зобов`язано вжити заходів щодо усунення виявлених недоліків.

Підставою звернення до суду з позовом є порушення ЛКП «Рясне-402» у сфері охорони праці щодо пасажирських ліфтів, експлуатацію яких позивач просить зупинити, оскільки їхня експлуатація, без усунення порушень, становить загрозу життю та здоров`ю працівників та мешканців будинків, у яких експлуатуються ліфти.

При вирішенні спору, суд виходить з такого.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V (далі Закон № 877-V).

Статтею 1 Закону № 877-V визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до частини першої та четвертої статті 4 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа. Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

Згідно з частиною сьомою статті 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96 (далі Положення №96), Держпраці є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Згідно з пунктом 7 Положення №96 Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Відповідно до Положення №96 управління Держпраці відповідно до покладених на нього завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.

Статтею 4 Закону України «Про охорону праці» від 14.10.1992 № 2694-XII передбачено, що державна політика в галузі охорони праці спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням та базується на принципах пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Згідно з частиною п`ятою статті 4 Закону № 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Судом встановлено, що саме порушення з охорони праці та промислової безпеки, щодо експлуатації пасажирських ліфтів, експлуатацію яких позивач просить зупинити, стали підставою звернення до суду з даним позовом, оскільки експлуатація таких ліфтів, без усунення порушень, становить загрозу життю та здоров`ю працівників та мешканців житлових будинків де експлуатуються пасажирські ліфти.

Матеріалами справи підтверджується наявність порушень ЛКП «Рясне-42» вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров`ю працівників та мешканців багатоквартирних житлових будинків де експлуатуються пасажирські ліфти за адресами вул. Шевченка, 320, під`їзд 1; вул. Шевченка, 320, під`їзд 2, вул . Шевченка , 320, під`їзд 3, вул . Шевченка, 320, під`їзд 4, вул. Шевченка, 334, під`їзд 1, вул. Шевченка, 334, під`їзд 2, вул. Шевченка, 334, під`їзд 3 у м. Львові, щодо експлуатації пасажирських ліфтів.

Доводи відповідача щодо усунення визначених актом перевірки від 29.03.2019 №13/01/156/0323 частини порушень хоч підтверджуються матеріалами справи, однак не спростовують наявності порушень щодо експлуатації вказаних пасажирських ліфтів.

Стосовно вимоги позивача щодо звернення рішення до негайного виконання, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 371 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) негайно виконуються рішення суду про: 1) присудження виплати пенсій, інших періодичних платежів з Державного бюджету України або позабюджетних державних фондів - у межах суми стягнення за один місяць; 2) присудження виплати заробітної плати, іншого грошового утримання у відносинах публічної служби - у межах суми стягнення за один місяць; 3) поновлення на посаді у відносинах публічної служби; 4) припинення повноважень посадової особи у разі порушення нею вимог щодо несумісності; 5) уточнення списку виборців; 6) усунення перешкод та заборону втручання у здійснення свободи мирних зібрань; 7) накладення арешту на активи, що пов`язані з фінансуванням тероризму та стосуються фінансових операцій, зупинених відповідно до рішення, прийнятого на підставі резолюцій Ради Безпеки ООН, зняття арешту з таких активів та надання доступу до них.

Негайно також виконуються рішення суду, прийняті в адміністративних справах, визначених пунктами 1, 5 частини першої статті 263, пунктами 1-4 частини першої статті 283 цього Кодексу.

Отже, рішення суду про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) не підлягає негайному виконанню.

Беручи до уваги викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ГУ Держпраці у Львівській області в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом заборони експлуатації пасажирських ліфтів є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають до задоволення повністю. Однак суд не вбачає підстав для звернення судового рішення до негайного виконання.

Відповідно до положень статті 139 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 90, 139, 243-246, 255, 293, 295 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов Головного управління Держпраці у Львівській області (79005, м. Львів, пл. Міцкевича, 8) до Львівського комунального підприємства «Рясне-42» (79069, м. Львів, вул. Шевченка, 350А) про застосування заходів реагування - задовольнити повністю.

2. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Львівського комунального підприємства «Рясне-42» (79069, м. Львів, вул. Шевченка, 350А, ЄДРПОУ 20826569) шляхом заборони експлуатації пасажирських ліфтів (реєстр. № Л-2518 (1 під`їзд), реєстр. № Л-2519 (2 під`їзд), реєстр. № Л-2520 (3 під`їзд), реєстр. № Л-2521 (4 під`їзд) вул. Шевченка, 320), (реєстр. № Л-1868 (1 під`їзд), реєстр. № Л-1869 (2 під`їзд), реєстр. № Л-1870 (3 під`їзд) вул. Шевченка 334) у місті Львові до усунення порушень у сфері охорони праці та промислової безпеки.

3. Розподіл судових витрат не проводиться.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 10.10.2019.

Суддя Качур Р.П.

Джерело: ЄДРСР 84851844
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку