open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 жовтня 2019 року Чернігів Справа № 620/2370/19

Чернігівський окружний адміністративний суд під головуванням судді Ткаченко О.Є., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Територіального управління Державної судової адміністрації України у Чернігівській області про зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА _1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Територіального управління Державної судової адміністрації України у Чернігівській області, в якому просить:

- зобов'язати зробити перерахунок надбавки за вислугу років з урахуванням стажу державної служби з 14.08.1995 по 26.06.1999 і включити до стажу державної служби час навчання в Університеті внутрішніх справ МВС України ( м. Харків ) з 14.08.1995 по 26.06.1999, а саме: 3 роки 10 місяців 12 днів, станом на день призначення на посаду судді;

- зобов'язати зробити перерахунок стажу станом на день прийняття на роботу, а саме: 26.07.2006, та провести виплату заробітної плати (суддівської винагороди) з урахуванням доплати за вислугу років, як такому, який має стаж роботи, що дає право на одержання щомісячної доплати за вислугу років станом на 01.08.2019 року - 23 роки 11 місяців 16 днів.

В обґрунтування своїх вимог позивачем зазначено, що час його навчання в Університеті внутрішніх справ МВС України підлягає зарахуванню до стажу державної служби відповідно до вимог ст. 35 Закону України від 16.12.1993 № 3723-ХІІ «Про державну службу» та Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2016 № 229 (далі - Порядок № 229). Зазначив, що в період з 14.08.1995 по 26.06.1999 він був курсантом Університета внутрішніх справ МВС України, отже перебував в кадрах Міністерства внутрішніх справ України і проходив службу в органах внутрішніх справ із присвоєнням спеціального звання: рядовий міліції. З огляду на положення ст. 35 Закону № 3723-ХІІ та абзацу двадцять другого п. 3 Порядку № 229 зазначений період служби, а саме навчання в Університеті внутрішніх справ МВС України має бути включений до стажу державної служби, що дає право на отримання надбавки за вислугу років. Враховуючи наведене, вважає, що відмова відповідача зарахувати стаж навчання в Університеті внутрішніх справ МВС України до стажу державної служби і здійснювати виплату щомісячної доплати за вислугу років є протиправною та просить задовольнити його позовні вимоги.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 12.08.2019 відкрито провадження у справі та призначено її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, за наявними у справі матеріалами. Встановлено відповідачу 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позов.

Відповідач у встановлений судом строк надав відзив на позов, в якому із позовними вимогами не погодився, зазначивши, що звання «рядовий міліції» належить до рядового складу та не підлягає включенню до стажу державної служби.

01.10.2019 від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій останній підтримав позицію, викладену в позовній заяві.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги мають бути задоволені, виходячи з такого.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 з 14.08.1995 по 04.08.1999 проходив службу в органах внутрішніх справ України, а з 04.08.1999 по 25.07.2006 в органах податкової міліції, при цьому з 14.08.1995 по 26.06.1999 навчався в Університеті внутрішніх справ МВС України (м. Харків).

Як вбачається з довідки Харківського національного університету внутрішніх справ від 05.09.2019 № 2/3768-арх., позивач навчався на денному відділенні Університета внутрішніх справ МВС України в період з 14.08.1995 по 26.06.1999.

21.06.2006 на підставі Указу Президента України ОСОБА_1 був призначений у межах п'ятирічного строку на посаду судді Городнянського районного суду Чернігівської області, де впродовж з 26.07.2006 по 21.06.2011 працював на посаді судді Городнянського районного суду Чернігівської області. На підставі Постанови Верховної Ради України «Про обрання суддів» № 3619-УІ від 07.07.2011 позивач обраний на посаду судді Городнянського районного суду Чернігівської області безстроково і по теперішній час обіймає вказану посаду (а.с.15-17, 18-23).

01.09.2019 позивач звернувся до відповідача з заявою щодо включення до стажу його державної служби час навчання в Університеті внутрішніх справ МВС України (м. Харків), де позивачу було присвоєно звання «рядовий міліції» (а.с.12).

Листом від 02.08.2019 № 01-18/770/19-вих відповідач повідомив, що служба осіб на посадах рядового і молодшого начальницького складу до стажу державної служби не зараховується відповідно до Методики щодо зарахування (включення) до стажу державної служби періодів роботи (служби) в органах внутрішніх справ до стажу державної служби за часів незалежності України, затвердженої наказом Головного управління державної служби України, наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 12.10.2007 № 270/551 та постановою правління Пенсійного фонду України від 12.10.2007 № 18-10, яка зареєстрована в Міністерстві юстиції України 05.11.2007 за № 1243/14510 (а.с.13-14).

Вважаючи вказану відмову протиправною, позивач звернувся до суду з відповідним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.

Згідно із п. 15 ч. 1 ст. 3 Кодексу адміністративного судочинства України, публічна служба - діяльність на державних політичних посадах, професійна діяльність суддів, прокурорів, військова служба, альтернативна (невійськова) служба, дипломатична служба, інша державна служба, служба в органах влади Автономної Республіки Крим, органах місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України від 16.12.1993 № 3723 «Про державну службу» державна служба в Україні - це професійна діяльність осіб, які займають посади в державних органах та їх апараті щодо практичного виконання завдань і функцій держави та одержують заробітну плату за рахунок державних коштів.

Так, обчислення стажу державної служби здійснюється відповідно до Закону України «Про державну службу», Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2016 № 229, Методики щодо зарахування (включення) до стажу державної служби періодів роботи (служби) колишніх працівників і осіб рядового та начальницького складу органів внутрішніх справ, затвердженої спільним наказом Головного управління державної служби України та Міністерства праці та соціальної політики України від 12.10.2007 № 270/551 (далі - Методика № 270/551).

З 01.05.2016 набрав чинності Закон України від 10.12.2015 № 889 «Про державну службу», в пункті 7 частини 2 статті 46 якого визначено, що до стажу державної служби зараховуються час перебування на посадах, на яких присвоюються військові та спеціальні звання.

Згідно із пунктом 4 Порядку № 229 до стажу державної служби зараховуються час перебування на посадах, на яких присвоюються військові та спеціальні звання.

Пунктом 6 вищевказаного Порядку № 229 передбачено, що стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності Законом «Про державну службу» обчислюється відповідно до пункту 8 розділу XI «Прикінцеві та перехідні положення» цього Закону.

Відповідно до пункту 8 розділу XI «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України від 10.12.2015 № 889-VIII «Про державну службу» визначено, що стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності цим Законом обчислюється у порядку та на умовах, установлених на той час законодавством.

Пунктом 8 частини другої статті 35 Закону України від 17.11.2011 № 4050-VI «Про державну службу», що втратив чинність в зв'язку із набранням сили Законом України від 10.12.2015 № 889-VIII «Про державну службу», було передбачено, що до стажу державної служби зараховується, зокрема, час служби у Збройних Силах України та інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону, органах внутрішніх справ та інших органах, під час проходження служби в яких присвоюються спеціальні звання.

Порядок обчислення стажу державної служби визначається Кабінетом Міністрів України (частини третя статті 35 Закону України від 17.11.2011 № 4050-VI «Про державну службу»).

На виконання вищевказаної норми Кабінет Міністрів України постановою від 03.05.1994 № 283 затвердив Порядок обчислення стажу державної служби.

Відповідно до абзацу двадцять другого п. 3 вищевказаного Порядку № 283 встановлено, що до стажу державної служби зараховується також час служби на посадах рядового та начальницького складу осіб, яким присвоєно встановлені законодавством спеціальні звання міліції, в органах внутрішніх справ, що входили або входять до структури Міністерства внутрішніх справ.

Згідно із пункту 9 розділу І Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР від 29.07.1991 № 114, яке діяло на час навчання позивача в Університеті внутрішніх справ МВС України (м. Харків), військовозобов'язані, зараховані в кадри Міністерства внутрішніх справ на посади рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, включаючи курсантів і слухачів навчальних закладів у встановленому порядку знімаються з військового обліку і перебувають на спеціальному обліку Міністерства внутрішніх справ.

Судом встановлено, що з 14.08.1995 по 26.06.1999 позивач був курсантом Університету внутрішніх справ МВС України (м. Харків). Протягом навчання позивачу було присвоєно звання «рядовий міліції».

Таким чином, з 14.08.1995 по 26.06.1999 позивач перебував в кадрах Міністерства внутрішніх справ і проходив службу в органах внутрішніх справ з присвоєнням спеціального звання (рядовий міліції). Тому, з огляду на положення статті 35 Закону України від 17.11.2011 № 4050-VI «Про державну службу» та абзацу двадцять другого пункту 3 Постанови № 283 зазначений період служби, а саме навчання в Університеті внутрішніх справ МВС України (м. Харків), має бути включений до стажу державної служби, що дає право на отримання надбавки за вислугу років.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом України в постанові від 09.06.2015 у справі № 21-207а15.

Крім того, за правилами підпункту 3.2 пункту 3 Методики щодо зарахування (включення) до стажу державної служби періодів роботи (служби) колишніх працівників і осіб рядового та начальницького складу органів внутрішніх справ, затвердженої наказом Головного управління державної служби України та Міністерством праці та соціальної політики України від 12.10.2007 № 270/551 (чинної на момент виникнення спірних правовідносин), до стажу державної служби включається час служби осіб, які перебували в кадрах Міністерства внутрішніх справ на посадах рядового чи начальницького складу і яким відповідно до Положення про проходження служби рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ Української РСР, затвердженого постановою Кабінету Міністрів УРСР від 29.07.1991 № 114 (114-91-п), присвоєно спеціальні звання, установлені законодавством (як спеціальні звання міліції, так і внутрішньої служби), за умови, що фінансування заробітної плати за вказаними вище посадами рядового та начальницького складу здійснювалося за рахунок коштів державного або місцевого бюджету.

Враховуючи вищенаведене суд вважає, що відповідачем не зазначено законних підстав щодо не включення до стажу державної служби позивача період навчання в Університеті внутрішніх справ МВС України (м. Харків), а саме: з 14.08.1995 по 26.06.1999. При цьому, посилання в письмових поясненнях відповідача на те, що чинним законодавством не передбачено включення вищевказаного періоду до стажу державної служби, не знайшли свого підтвердження, а тому наявні всі правові підстави для зарахування вказаного періоду в стаж державної служби та у стаж, що дає право на отримання надбавки за вислугу років.

Згідно із частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Отже, суд вважає, що відповідачем протиправно не зараховано до стажу державної служби ОСОБА_1 час навчання в Університеті внутрішніх справ МВС України (м. Харків).

Відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, враховуючи відсутність судових витрат позивача, їх розподіл не здійснюється.

Керуючись статтями 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 до Територіального управління Державної судової адміністрації України у Чернігівській області про зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Зобов'язати Територіальне управління Державної судової адміністрації України у Чернігівській області (вул. Кирпоноса, буд. 16, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 26295412) зробити перерахунок надбавки за вислугу років ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) з урахуванням стажу державної служби з 14.08.1995 по 26.06.1999 і включити до стажу державної служби час навчання в Університеті внутрішніх справ МВС України (м. Харків) з 14.08.1995 по 26.06.1999, а саме : 3 роки 10 місяців 12 днів, станом на день призначення на посаду судді ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1).

Зобов'язати Територіальне управління Державної судової адміністрації України у Чернігівській області (вул. Кирпоноса, буд. 16, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 26295412) зробити перерахунок стажу ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) станом на день прийняття на роботу на посаду судді Городнянського районного суду Чернігівської області, а саме 26.07.2006, та провести виплату заробітної плати (суддівської винагороди) з урахуванням доплати за вислугу років, як такому, який має стаж роботи, що дає право на одержання щомісячної доплати за вислугу років станом на 01.08.2019 - 23 роки 11 місяців 16 днів.

Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Повний текст рішення виготовлено 04 жовтня 2019 року.

Суддя О.Є. Ткаченко

Джерело: ЄДРСР 84756487
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку