open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 914/2033/18
Моніторити
Постанова /26.05.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /19.04.2021/ Касаційний господарський суд Постанова /16.02.2021/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /02.02.2021/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.12.2020/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /07.12.2020/ Західний апеляційний господарський суд Рішення /27.10.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /17.09.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /10.09.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /20.08.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /21.07.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /23.06.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /28.05.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /30.04.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /09.04.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /17.03.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /28.01.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /02.01.2020/ Господарський суд Львівської області Постанова /26.11.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /31.10.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /22.10.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /17.10.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /17.10.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /09.10.2019/ Господарський суд Львівської області Постанова /17.09.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /05.08.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.07.2019/ Західний апеляційний господарський суд Рішення /20.06.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /13.06.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /30.05.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /16.04.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /02.04.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /14.03.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /18.02.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /14.02.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /22.01.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /27.12.2018/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /11.12.2018/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /19.11.2018/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /05.11.2018/ Господарський суд Львівської області
emblem
Справа № 914/2033/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /26.05.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /19.04.2021/ Касаційний господарський суд Постанова /16.02.2021/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /02.02.2021/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.12.2020/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /07.12.2020/ Західний апеляційний господарський суд Рішення /27.10.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /17.09.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /10.09.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /20.08.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /21.07.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /23.06.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /28.05.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /30.04.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /09.04.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /17.03.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /28.01.2020/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /02.01.2020/ Господарський суд Львівської області Постанова /26.11.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /31.10.2019/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /22.10.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /17.10.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /17.10.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /09.10.2019/ Господарський суд Львівської області Постанова /17.09.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /05.08.2019/ Західний апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.07.2019/ Західний апеляційний господарський суд Рішення /20.06.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /13.06.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /30.05.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /16.04.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /02.04.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /14.03.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /18.02.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /14.02.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /22.01.2019/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /27.12.2018/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /11.12.2018/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /19.11.2018/ Господарський суд Львівської області Ухвала суду /05.11.2018/ Господарський суд Львівської області

ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81

_________________________________________________________________________________________________________

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"17" вересня 2019 р. Справа №914/2033/18

Західний апеляційний господарський суд у складі колегії:

головуючого (судді-доповідача): Бонк Т.Б.

суддів Бойко С.М.

Матущак О.І.,

секретар судового засідання - Борщ І.О.,

за участю представників:

від позивача - Держицький І.Р. (адвокат)

від відповідача - Бобко В.М. (керівник), Олексин Т.Т. (адвокат)

від третьої особи з боку позивача 2 - ОСОБА_3 (особисто)

від третьої особи з боку позивача 3 - ОСОБА_4 . (особисто)

від третьої особи з боку позивача 4 - не з`явився

від третьої особи з боку позивача 1 - не з`явився

розглянув апеляційну скаргу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Червона калина 2009", м. Львів, від 15.07.2019

на рішення Господарського суду Львівської області від 20.06.2019 (повний текст рішення складено 27.06.2019), головуючий суддя: Ділай У.І., судді - Гоменюк З.П., Мазовіта А.Б.,

у справі № 914/2033/18

За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Сільпо-Фуд", м. Київ

до: Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Червона калина 2009", м. Львів

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача-1: ОСОБА_2 , м. Львів

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача-2: ОСОБА_3 , с. Виннички, Пустомитівський район, Львівська область,

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача-3: ОСОБА_4 , м. Львів

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача-4: Сихівська районна адміністрація, м. Львів

про: зобов`язання здійснити переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів

ВСТАНОВИВ:

короткий зміст вимог позовної заяви і рішення суду першої інстанції:

на розгляд Господарського суду Львівської області поступила позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Сільпо-Фуд" до відповідача Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Червона калина 2009" третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача-1: ОСОБА_2 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача-2: ОСОБА_3 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача-3: ОСОБА_5 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача-4: Сихівська районна адміністрація, про зобов`язання здійснити переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів.

Рішенням Господарського суду Львівської області від 20.06.2019 (повний текст рішення складено 27.06.2019), головуючий суддя: Ділай У.І., судді - Гоменюк З.П., Мазовіта А.Б., у справі № 914/2033/18 - позов задоволено частково. Зобов`язано ОСББ "Червона Калина 2009" здійснити переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів з території біля нежитлових приміщень позначених цифрами 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19 за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини, буд. 64 та території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі "Сільпо" ТОВ "СІЛЬПО-ФУД", розташованого у будівлі ТРЦ "ВАМ" ТОВ "Пам`ять" за адресою: м. Львів, проспект Червоної Калини, 62 на іншу територію, згідно вимог чинного законодавства України.

Вищезазначене рішення суду першої інстанції мотивовано тим, що системний аналіз норм чинного законодавства України та Санітарних норм дає підстави для висновку про те, що за наявності у багатоквартирному будинку (м. Львів, пр. Червоної Калини, 64) обладнаної системи збору твердих побутових відходів розташування контейнерного майданчику на території біля нежитлових приміщень позначених цифрами 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19 за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини, буд. 64 та території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі "Сільпо" ТзОВ "Сільпо-Фуд", розташованого у будівлі ТРЦ "ВАМ" ТзОВ "Пам`ять" за адресою: м. Львів, проспект Червоної Калини, 62 - за ініціативи відповідача є таким, що суперечить вимогам чинного законодавства України; крім того, контейнери для сміття знаходяться на проїжджій частині вулиці для транспортних засобів. Також при такому розташуванні контейнерного майданчика порушуються вимоги п.2.8 Санітарних норм щодо відстані між ним і стінами нежитлових приміщень (позначених цифрами 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19 за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини, буд. 64) на відстані 4,7 м та території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі "Сільпо" ТзОВ "Сільпо-Фуд", розташованого у будівлі ТРЦ "ВАМ" ТзОВ "Пам`ять" за адресою: м. Львів, проспект Червоної Калини, 62 на відстані 10,50 м, що підтверджується актом від 20.07.2018, складеним за участі представників ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області та сторін спору. Таке розташування і облаштування контейнерного майданчика порушує права позивача та третіх осіб-1,2,3, нежитлові приміщення для ведення підприємницької діяльності яких розташовані на відстані меншій ніж 20м від контейнерного майданчика, на безпечне для життя і здоров`я довкілля.

Короткий зміст вимог та узагальнених доводів апеляційної скарги:

до апеляційного суду надійшла апеляційна скарга відповідача, в якій скаржник просить рішення суду першої інстанції - скасувати та ухвалити нове рішення, яким у задоволені позову відмовити. Апеляційна скарга обґрунтована тим, що:

1)відповідач вважає, що судом до спірних правовідносин безпідставно не застосовано нормативний акт, який підлягав застосуванню а саме - Правила благоустрою міста Львова, які затверджені 21 квітня 2011 року Ухвалою Львівської міської ради. Вважає, що відповідачем в повному обсязі дотримано вимоги цих Правил;

2)суд першої інстанції вийшов за межі позовних вимог при ухваленні оскаржуваного рішення;

3)суд першої інстанції безпідставно не взяв до уваги доводи та докази відповідача у справі, не надав їм правової оцінки;

4)висновки суду першої інстанції не відповідають фактичним обставинам справи, оскільки, на думку відповідача, ним не порушено прав позивача та третіх осіб без самостійних вимог, а також вимог Правил благоустрою міста Львова.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить залишити апеляційну скаргу без задоволення з тих підстав, що відповідач своїми діями по розміщенні контейнерних майданчиків для накопичення відходів грубо порушив державні санітарні норми та правила, вимоги чинного законодавства, а також права позивача та третіх осіб без самостійних вимог.

У судове засідання 17.09.2019 року не з`явився представник третіх осіб - 1,4, хоча учасники справи належним чином повідомлені про час та місце розгляду справи.

Згідно ч.12 ст.270 ГПК України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Враховуючи встановлені строки розгляду справи, те, що явка представників сторін не визнавалася судом обов`язковою у даній справі, апеляційний суд вважає за можливе розглядати справу у відсутності представників третіх осіб без самостійних вимог на підставі наявних у справі доказів.

Розглянувши наявні у справі матеріали, давши належну правову оцінку доводам та запереченням сторін, які містяться в апеляційній скарзі, відзиві на апеляційну скаргу, колегія суддів апеляційного господарського суду дійшла висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржуване рішення суду першої інстанції - без змін, з огляду на наступне.

Згідно встановлених судами першої та апеляційної інстанцій обставин, і визначених відповідно до них правовідносин, вбачається, що :

ТзОВ "Сільпо-Фуд" є орендарем нежитлового приміщення в ТЦ "ВАМ" за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини, 62.

16 квітня 2018 року ОСББ "Червона Калина 2009" здійснило переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів з території біля будинку по проспекту Червоної Калини, 64 до території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі "Сільпо" ТзОВ "Сільпо-Фуд", розташованого у будівлі ТРЦ "ВАМ" ТзОВ "Пам`ять" за адресою: м. Львів, проспект Червоної Калини, 62.

Позивач вважає, що відповідач грубо порушив державні санітарні норми, розмістивши контейнери для накопичення відходів на відстані 10 метрів від вищевказаної будівлі ТРЦ "ВАМ" (вхід в офіс ЗРУ мережі "Сільпо" Позивача), натомість згідно із п. 2.8. "Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць", затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України" №145 від 17.03.2011, контейнерні майданчики повинні бути віддалені від меж земельних ділянок навчальних та лікувально-профілактичних закладів, стін житлових та громадських будівель і споруд, майданчиків для ігор дітей та відпочинку населення на відстань не менше 20 м.

За твердженням позивача, місце розташування контейнерів для вивозу твердих побутових відходів визначено, затверджено та відведено для будинку АДРЕСА_1 . Львові Проектом на будинок № 64 та прибудинкову територію за адресою: м.Львів, пр. Червоної Калини, який було прийнято в експлуатацію відповідними державним органами у відповідності до Генерального плану "План благоустрою" М 1:500 будинку № 64 по пр. Червоної Калини у м. Львові та прилеглої території, II Експлікація будинків та споруд під № 7, господарський майданчик, площею 9,0 м.кв.

26.04.2018 позивач направив скаргу за № 372/06 на неправомірні дії по встановленню контейнерів твердих побутових відходів перед входом в офіс ЗРУ ТзОВ "Сільпо-Фуд" за адресою: м. Львів, проспект Червоної Калини, 62 в Управління державного нагляду за додержанням санітарного законодавства ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області, в Сихівську РА Львівської міської ради, в ПрАТ "Львівобленерго", в ТзОВ "Пам`ять", в ТзОВ "ДВ "ЕКОСВІТ" та ОСББ "Червона Калина 2009". Однак, на адресу позивача не надійшло жодного письмового реагування на дану ситуацію

20.07.2018 головним спеціалістом відділу державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства Львівського міського управління ГУДПСЛ у Л/о Гармадій О.Ю., головним спеціалістом ВЖГ Сихівської РДА Фостій З.В., головним спеціалістом Сихівської РДА Кисіль Г.М., у присутності директора з адміністративної діяльності ЗРУ мережі "Сільпо" ТзОВ "Сільпо-Фуд" Шеренговського В.М., головного юрисконсульта ТзОВ "Сільпо-Фуд" Колодія О.В., голови правління ОСББ "Червона Калина 2009" ОСОБА_6 . , члена правління ОСББ "Червона Калина 2009" ОСОБА_7 . складено Акт комісійного обстеження з приводу встановлення контейнерного майданчика для твердих побутових відходів на приватній території ОСББ "Червона Калина 2009", яка межує з будівлею торгівельного центру "ВАМ" ТзОВ "Сільпо-Фуд". У результаті комісійного обстеження встановлено, що відстань від стін ТЦ «ВАМ» до контейнерного майданчика становить 10,5м.

20.07.2018 позивачем направлено лист за №537/06 на начальника ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області з вимого проведення позапланової перевірки відповідача щодо порушення державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць про неналежне встановлення контейнерного майданчика для твердих побутових відходів та притягнути винних осіб до відповідальності.

Як зазначив представник позивача, з моменту створення ОСББ "Червона Калина 2009" і по квітень 2018 року відповідач мав інше місце розташування контейнерних майданчиків для вивозу твердих побутових відходів, яке не створювало незручностей для позивача. Натомість, надалі відповідач самовільно без відповідних погоджень та порушуючи Державні санітарні норми та правила утримання територій населених місць, ДБН В.2.2-9:2018, ДСТУ - Н Б Б.2.2.-7, здійснив переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів з території біля будинку по проспекту Червоної Калини, 64 на територію до нежитлових приміщень позначених цифрами 11,12,14.15,16,17.18,19 за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини, буд. 64 та до території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі "Сільпо" ТзОВ "Сільпо-Фуд", розташованого у будівлі ТРЦ "ВАМ" ТзОВ "Пам`ять" за адресою: м. Львів, проспект Червоної Калини, 62.

Предмет позову - вимога про зобовязання ОСББ "Червона Калина 2009" здійснити переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів з території біля нежитлових приміщень позначених цифрами 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19 за адресою: м.Львів, пр. Червоної Калини, буд. 64 та території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі "Сільпо" ТзОВ "Сільпо-Фуд", розташованого у будівлі ТРЦ "ВАМ" ТзОВ "Пам`ять" за адресою: м. Львів, проспект Червоної Калини, 62 на територію біля будинку № 64 по проспекту Червоної Калини, в м. Львові, визначену у Генеральному плані "План благоустрою" М 1:500 будинку № 64 по пр. Червоної Калини у м.Львові та прилеглої території, II Експлікація будинків та споруд під № 7, господарський майданчик, площею 9,0 м.кв.

Відповідач заперечив проти позовних вимог, зазначивши таке. Пунктом 7.1.7. Правил благоустрою міста Львова передбачено, що контейнерні майданчики влаштовують на відстані не менше 20 м від вікон та дверей житлових будинків, дитячих закладів, спортивних та дитячих майданчиків, а також місць відпочинку для населення, але не більше 100 м від входів до під`їздів житлових будинків. 01 грудня 2016 року між відповідачем та ТзОВ "ДВ-Екосвіт" Договір № №99-ОС про надання послуг з вивезення побутових відходів, а 01 серпня 2018 року укладено з ТзОВ "ДВ Вейст-Груп" Договір № 43К про надання послуг з вивезення побутових відходів. За твердженням представника відповідача, відповідно до вищевказаного договору Виконавець - ТзОВ "ДВ Вейст-Груп" здійснює вивезення твердих побутових відходів своєчасно, відтак місце облаштування контейнерною майданчика та контейнери для збирання твердих побутових відходів, перебувають в охайному стані, будь який неприємний запах відсутній.Як повідомлено відповідачем, у квітні 2018 року облаштовано контейнерний майданчик із необхідною кількістю контейнерів для збирання твердих побутових відходів на відстані не менше 20 м від вікон та дверей житлових будинків, дитячих закладів, спортивних та дитячих майданчиків, а також місць відпочинку населення, але не більше 100 м від входів до під`їздів житлових будинків, а саме: більше ніж 20 метрів від спортивного та дитячого майданчика, вікон та дверей житлового будинку по проспекту Червоної Калини №64 у місті Львові , дитячі заклади та місця відпочинку населення в радіусі місця облаштування контейнерного майданчика відсутні. На думку відповідача, місце облаштування контейнерного майданчика, так само як і контейнери для збирання твердих побутових відходів, відповідають усім вимогам Правил, які у свою чергу розроблені та затвердженні на підставі вимог чинного законодавства України - (п.п. 1.8. п.1) Правил. При цьому відповідач звернув увагу, що іншого місця для розташування контейнерного майданчика та контейнерів для збирання твердих побутових відходів, на власній території відповідача не має, так само, як і будь якого документа, виданого уповноваженим державним органом, який би зобов`язував відповідача розташувати останні у визначеному місці. На підтвердження відповідач долучив Лист-відповідь № 34-345 від 17.01.2019 Сихівської районної адміністрації ЛМР, в якому повідомлено, що "районною адміністрацією не видавалось розпорядження щодо розташування контейнерного майданчику на пр. Червоної калини, 64".

Аналогічні поснення надано представниками відповідача в суді апеляційної інстанції.

Треті особи без самостійних вимог -2, 3 в судовому засіданні в суді апеляційної інстанції пояснили, що переміщений контейнерний майданчик для збирання твердих побутових відходів перешкоджає належному здійсненню ними господарської діяльності, зокрема, надання перукарських послуг тощо, та спричиняє відповідні незручності (сморід, неприбране сміття тощо).

Згідно із ст. 4 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", громадяни мають право, зокрема, на безпечні для здоров`я і життя харчові продукти, питну воду, умови праці, навчання, виховання, побуту, відпочинку та навколишнє природне середовище.

Статтями 15, 19, 22 Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" встановлені вимоги до атмосферного повітря в населених пунктах, до жилих приміщень, в т.ч. зобов`язання підприємств, установ, організацій утримувати надані в користування чи належні їм на праві власності земельні ділянки, споруди будь-якого призначення, території відповідно до вимог санітарних норм.

Згідно із п. "а" ст.14 Закону України "Про відходи" громадяни України, іноземці та особи без громадянства у сфері поводження з відходами мають право на безпечні для їх життя та здоров`я умови при здійсненні операцій щодо поводження з відходами.

Відповідно до ч. 6 ст. 35-1 Закону України "Про відходи", житлові масиви і внутрішньо дворові території, дороги загального користування та інші об`єкти благоустрою населених пунктів, а також місця проведення масових заходів обладнуються контейнерними майданчиками.

Статтею 7 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", на співвласників багатоквартирного будинку, яким являється будинок, де проживають сторони покладені обов`язки, зокрема: забезпечувати належне утримання та належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна багатоквартирного будинку; використовувати спільне майно багатоквартирного будинку за призначенням; додержуватися вимог правил утримання багатоквартирного будинку і прибудинкової території, правил пожежної безпеки, санітарних норм.

У пунктах 3.6.5. та 3.6.6. Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, що затверджені наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства №76 від 17.05.2005, під`їзди до місць, де встановлені контейнери і стаціонарні сміттєзбиральники, повинні освітлюватися і мати тверді покриття з урахуванням розвертання машин і випуску стріли підйому контейнеровоза або маніпулятора. Сміттєзбірники необхідно розміщувати на відстані від вікон та дверей жилих будинків не менше 20 м, але не більш 100 м від вхідних під`їздів.

Державні санітарні норми та правила утримання, територій населених місць, зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 року за №457/19195, затверджені наказом Міністерства охорони здоров`я України від 17.03.2011 №145, встановлюють вимоги до санітарного очищення територій населених місць, а також правила виконання робіт з належного прибирання об`єктів благоустрою та державного санітарно-епідеміологічного нагляду у сфері благоустрою населених пунктів і поводження з відходами. Положення цього стандарту застосовуються суб`єктами господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері поводження з побутовими відходами та в сфері благоустрою - органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, органами самоорганізації населення, громадянами, а також організаціями-розробниками проектної документації (п. 1.2). Дія Санітарних норм поширюється на відносини, що виникають у сфері благоустрою населених пунктів та поводження з відходами, та вони є обов`язковими для виконання органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форми власності та підпорядкування і громадянами (п. 1.3).

Пунктом 2.9 Санітарних норм, передбачено, що місця розташування контейнерних майданчиків на об`єктах благоустрою населених пунктів визначаються у складі проектів будівництва житлових і громадських будівель і споруд, а для території садибної забудови - у складі проектів детальних планів цих територій.

Згідно п.п.2.7; 2.8 Санітарних норм визначено, що контейнерні майданчики повинні мати водонепроникне тверде покриття та бути обладнані навісами, огорожею та ізольовані від об`єктів обслуговування населення, господарських дворів і магістральних вулиць смугою зелених насаджень шириною не менше 1,5 м, не повинні бути прохідними для пішоходів і транзитного руху транспорту. Контейнерні майданчики повинні бути віддалені від меж земельних ділянок навчальних та лікувально-профілактичних закладів, стін житлових та громадських будівель і споруд, майданчиків для ігор дітей та відпочинку населення на відстань не менше 20 м.

Пунктом 2.10 Санітарних норм передбачено, що у виняткових випадках у районах забудови, що склалася, де немає можливості дотримання відстаней, зазначених у п. 2.8 Санітарних норм, місця розташування контейнерних майданчиків встановлюються комісією за участю посадових осіб спеціально уповноважених органів містобудування і архітектури, державної санітарно-епідеміологічної служби, а також представників балансоутримувача будинку та органу самоорганізації населення.

Комісією складається акт довільної форми щодо місця розташування контейнерного майданчика, який підписується всіма членами комісії у чотирьох примірниках для кожної із сторін.

Докази складенння вищезазначеного комісісійного Акта щодо місця розташування контерного майданчика - відсутні.

Системний аналіз норм чинного законодавства України та Санітарних норм дає підстави для висновку про те, що облаштування та розташування контейнерного майданчику на території біля нежитлових приміщень, позначених цифрами 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19 за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини, буд . 64 та території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі "Сільпо" ТзОВ "Сільпо-Фуд", розташованого у будівлі ТРЦ "ВАМ" ТзОВ "Пам`ять" за адресою: м. Львів, проспект Червоної Калини, 62 - за ініціативи відповідача є таким, що суперечить вимогам чинного законодавства України.

Крім того, контейнери для сміття знаходяться на проїжджій частині вулиці для транспортних засобів, що не заперечується сторонами та матеріалами справи.

Також при такому розташуванні контейнерного майданчика порушуються вимоги п.2.8 Санітарних норм щодо відстані між ним і стінами нежитлових приміщень (позначених цифрами 11, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19 за адресою: м. Львів, пр . Червоної Калини, буд. 64 ) на відстані 4,7 м та території навпроти входу у приміщення офісу Західного регіонального управління мережі "Сільпо" ТзОВ "Сільпо-Фуд", розташованого у будівлі ТРЦ "ВАМ" ТзОВ "Пам`ять" за адресою: м. Львів, проспект Червоної Калини, 62 на відстані 10,50 м, що підтверджується актом від 20.07.2018, складеним за участі представників ГУ Держпродспоживслужби у Львівській області та сторін спору.

Контейнерний майданчик, у порушення пунктів 5.9-5.11 ДСТУ-Н Б. "Настанови з улаштування контейнерних майданчиків", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 22.10.2013 №506, введеного в дію згідно з ДБН А 1.1-1-0-93" Система стандартизації та нормування в будівництві. Основні положення; Б.2.2 "Планування та забудова міст і функціональних територій" та п.2.7 Державних санітарних норм та правил утримання, територій населених місць, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 року за №457/19195, затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України від 17.03.2011 №145, не ізольований від об`єктів обслуговування населення, господарських дворів і магістральної вулиці смугою зелених насаджень шириною не менше 1,5 м; він є прохідним для пішоходів і транзитного руху транспорту.

Таке розташування і облаштування контейнерного майданчика порушує права позивача та третіх осіб-1,2,3, нежитлові приміщення для ведення підприємницької діяльності яких розташовані на відстані меншій ніж 20м від контейнерного майданчика, на безпечне для життя і здоров`я довкілля, гарантоване ст.50 Конституції України і ст. 293 ЦК України, які потерпають від розвіювання сміття, смороду, нашестя собак.

Виходячи із вищенаведеного, апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстнції про те, що позов є підставним та в даному випадку позивач правомірно просить зобов`язати відповідача здійснити переміщення контейнерів для вивозу твердих побутових відходів.

Щодо доводів апеляційного скарги, то апеляційний суд зазначає наступне.

Судом першої інстанції було належно застосовано спеціальні нормативно-правовові акти, які регулюють спірні відносини у даній справі, зокрема, на загальнодержавному рівні. Крім того, локальні нормативно-правові акти не можуть звужувати обсяг прав громадян в сторону погіршення їх становища. Також скаржником не подано доказів складення комісійного Акта міжвідомчою комісією згідно Правил благоустрою міста Львова, на застосуванні яких наполягає скаржник.

Судом першої інстанції застосовано ті нормативно-правові акти, на які покликаються Правила благоустрою міста Львова та якими керувалися при розробці цих Правил (Додаток 4 до Правил).

Щодо п.2 апеляційної скарги та доводів скаржника про те, що суд першої інстанції вийшов за межі позовних вимог, то згідно ст. 5 ГПК України здійснюючи правосуддя, господарський суд захищає права та інтереси фізичних і юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором. У випадку, якщо закон або договір не визначають ефективного способу захисту порушеного права чи інтересу особи, яка звернулася до суду, суд відповідно до викладеної в позові вимоги такої особи може визначити у своєму рішенні такий спосіб захисту, який не суперечить закону. Судом першої інстанції в резолютивній частині рішення змінено не сам спосіб захисту, а лише в частині місця переміщення контейнерного майданчика з метою дотримання та забезпечення принципу ефективності способу захисту.

Висновок апеляційного суду за результатами розгляду апеляційної скарги.

Таким чином, колегія суддів Західного апеляційного господарського суду вважає, що рішення Господарського суду Львівської області від 20.06.2019 у справі №914/2033/18 ґрунтується на матеріалах справи та чинному законодавстві і підстав для його скасування немає, а зазначені в апеляційній скарзі доводи скаржника не обґрунтовані і не визнаються такими, що можуть бути підставою для скасування чи зміни оскаржуваного судового рішення.

Відповідно до ч.1 ст.236 ГПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Згідно ч.1 ст.73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до п.1 ст.74 ГПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Пунктами 1, 2 ст.86 ГПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Судові витрати в суді апеляційної інстанції.

Оскільки суд апеляційної інстанції не змінює рішення, та не ухвалює нового рішення, розподіл судових витрат судом апеляційної інстанції не здійснюється (частина 14 статті 129 ГПК України). Відтак, згідно ст.129 ГПК України сплачений судовий збір за подання апеляційної скарги слід залишити за скаржником.

Керуючись ст.ст. 129, 236, 269, 275, 276, 282 ГПК України, Західний апеляційний господарський суд, -

П О С Т А Н О В И В :

1. Апеляційну скаргу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Червона калина 2009", м. Львів, від 15.07.2019 - залишити без задоволення.

2. Рішення Господарського суду Львівської області від 20.06.2019 у справі №914/2033/18 - залишити без змін.

3. Судовий збір за розгляд справи в суді апеляційної інстанції - покласти на скаржника.

4. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом двадцяти днів відповідно до ст.ст. 286 - 289 ГПК України.

Головуючий (суддя-доповідач): Т.Б. Бонк

Судді С.М. Бойко

О.І. Матущак

Повний текст складено - 20.09.2019.

Джерело: ЄДРСР 84451019
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку