open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 240/579/19
Моніторити
emblem
Справа № 240/579/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /07.10.2019/ Олександрівський районний суд Донецької областіОлександрівський районний суд Донецької області Постанова /19.09.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.07.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Постанова /19.07.2019/ Олександрівський районний суд Донецької областіОлександрівський районний суд Донецької області Ухвала суду /11.07.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /03.07.2019/ Сьомий апеляційний адміністративний суд Постанова /03.07.2019/ Олександрівський районний суд Донецької областіОлександрівський районний суд Донецької області Рішення /20.05.2019/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.02.2019/ Житомирський окружний адміністративний суд Житомирський окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 240/579/19

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Токарева М.С.

Суддя-доповідач - Курко О. П.

19 вересня 2019 року м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Курка О. П.

суддів: Гонтарука В. М. Білої Л.М. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 20 травня 2019 року (м. Житомир) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державного реєстратора сектору державної реєстрації Чуднівської районної державної адміністрації Житомирської області Левик Ірини Іванівни про визнання протиправними дій, зобов`язання внести зміни,

В С Т А Н О В И В :

в лютому 2019 року ОСОБА_1 звернулась до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом до Державного реєстратора сектору державної реєстрації Чуднівської районної державної адміністрації Житомирської області Левик Ірини Іванівни, в якому просила: визнати протиправними дії Державного реєстратора сектору державної реєстрації Чуднівської районної державної адміністрації Житомирської області щодо відмови виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомостей про те, що ОСОБА_1 являється керівником ВАТ "Галіївський маслозавод ім. В.Ф. Мазуркевича"; зобов`язати Державного реєстратора сектору державної реєстрації Чуднівської районної державної адміністрації Житомирської області внести зміни до відомостей про юридичну особу ВАТ "Галіївський маслозавод ім. В.Ф. Мазуркевича", які містяться в Єдиному державному реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців і виключити відомості про те, що ОСОБА_1 є керівником ВАТ "Галіївський маслозавод ім. В.Ф. ОСОБА_2 ".

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 20 травня 2019 року у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, у якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким задовольнити позовні вимоги.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору. Так, позивачем зазначено, що відповідачем протиправно відмовлено у проведенні державної реєстрації змін в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо включення відомостей про неї, як керівника підприємства у зв`язку із закінченням контракту, за наявності поданих всіх документів.

Апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, у відповідності до вимог п. 3 ст. 311 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступних висновків.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду справи, що згідно наказу № 11-з від 01.06.2011 "Про прийняття на роботу" ОСОБА_3 Ружена ОСОБА_4 , в період з 02.06.2011 перебувала у ВАТ "Галіївський маслозавод ім. В.Ф. Мазуркевича" на посаді голови правління, про що було внесено відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про керівника юридичної особи.

30.09.2013 ОСОБА_1 було звільнено з займаної посади згідно п.2. ст.36 КЗпП України, у зв`язку з закінченням терміну дії контракту, про що свідчить наказ № 5-/К від 30.09.2013.

23.10.2018 ОСОБА_1 дізналася, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців міститься запис про те, що вона є керівником та підписантом ВАТ "Галіївський маслозавод ім. В.Ф. Мазуркевича".

05.12.2018 через свого представника за довіреністю позивач звернулася до Державного реєстратора сектору державної реєстрації Чуднівської районної державної адміністрації Житомирської області Левик ОСОБА_5 (далі по тексту - державний реєстратор) з реєстраційною карткою на внесення змін до відомостей про юридичну особу, стосовно виключення запису з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про те, що ОСОБА_1 є керівником ВАТ "Галіївський маслозавод ім. В.Ф. Мазуркевича". При цьому, до реєстраційної картки на внесення змін, було долучено наказ № 5-/К від 30.09.2013 року про моє звільнення з посади керівника ВАТ "Галіївський маслозавод ім. В.Ф. Мазуркевича" та квитанцію про сплату адміністративного збору.

06.12.2018 державний реєстратор направив на поштову адресу позивача повідомлення про зупинення розгляду документів та надання строку для усунення недоліків № 93, яке обґрунтовано тим, що не було подано примірнику оригіналу (нотаріально засвідченої копії) уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру у відповідності до п. 4 ст. 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань".

13.12.2018 позивачем на адресу державного реєстратора було направлено письмове роз`яснення про те, що фактично її повноваження як голови правління ВА "Галіївський маслозавод ім. В ОСОБА_6 Ф. ОСОБА_2 " припинені з 30.09.2013 у зв`язку з закінченням строку дії контракту, про що свідчить наказ № 5-/К від 30.09.2013 та запис у трудовій книжці. Також у своїх письмових роз`ясненнях, позивач повідомила державного реєстратора, про те, що їй не відомо, де знаходяться установчі документи, протоколи загальних зборів акціонерів та печатка ВАТ "Галіївський маслозавод ім. В.Ф. Мазуркевича", про те, жодного відношення до господарської діяльності ВАТ "Галіївський маслозавод ім. В ОСОБА_6 Ф. ОСОБА_2 " вона не має. Позивач зазначила, що не має можливості надати державному реєстратору примірник оригіналу рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до ЄДР.

Повідомленням № 99 від 28.12.2018 державним реєстратором було ОСОБА_1 було відмовлено у проведенні державної реєстрації з підстав подання документів в неповному обсязі.

Колегія суддів погоджується з доводами суду першої інстанції щодо відсутності правових підстав для задоволення позову з огляду на наступне.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законом, що регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб-підприємців є Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003р. № 755-IV (далі - Закон № 755-IV).

Дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців (ч. 1 ст. 3 Закону № 755-IV).

Згідно пунктів 4, 7 частини 1 статті 1 Закону № 755-IV, державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи.

В силу ст. 4 Закону № 755-IV, державна реєстрація базується на таких основних принципах: обов`язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі; публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення; врегулювання відносин, пов`язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом; державної реєстрації за заявницьким принципом; єдності методології державної реєстрації; об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі; внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону; відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.

Частиною четвертою статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" визначено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;

3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії;

4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;

5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;

6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;

9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;

10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;

11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування.

Згідно з частиною першою статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації є:

1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі;

2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону;

3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону;

6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі;

7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.

Як вбачається з матеріалів справи, підставою для відмови у вчиненні реєстраційної дії слугувало неподання позивачем всіх необхідних документів, що передбачені частиною четвертою статті 17 Закону, а саме не додано примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру. Вказана обставина не заперечується позивачем.

Водночас, обґрунтовуючи свою позицію, позивач посилається на те, що ВАТ "Галіївський маслозавод ім. В.Ф. Мазуркевича" фактично припинило свою діяльність. Їй не відомо де фактичне місце знаходження вказаної юридичної особи, а за юридичною адресою - знаходиться зовсім інша юридична особа, також їй не відомі особи, які мають право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи ВАТ "Галіївський маслозавод ім.В.Ф.Мазуркевича", не відомо де знаходяться установчі документи, протоколи загальних зборів акціонерів та печатка ВАТ "Галіївський маслозавод ім. В.Ф. Мазуркевича".

Крім того, позивач вважає, що наказ про її звільнення з посади генерального директора ВАТ "Галіївський маслозавод ім.В.Ф.Мазуркевича" та копія трудової книжки у якій міститься відповідний запис про звільнення є належним документом на підставі якого державний реєстратор зобов`язаний був внести зміни до Єдиного державного реєстру.

Водночас, колегія суддів вважає вказані доводи позивача безпідставними, з огляду на наступне.

Так, згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ВАТ "Галіївський маслозавод ім. В.Ф. Мазуркевича" не перебуває в процесі припинення чи ліквідації. До того ж, позивачем не надано доказів відсутності ВАТ "Галіївський маслозавод ім. В.Ф. Мазуркевича" за зареєстрованим місцезнаходженням та зверненням ОСОБА_1 до даного товариства за отриманням протоколу загальних зборів акціонерів.

Окрім того, згідно статті 97 Цивільного кодексу України, управління товариством здійснюють його органи. Органами управління товариством є загальні збори його учасників і виконавчий орган, якщо інше не встановлено законом.

Загальні збори учасників товариства мають право приймати рішення з усіх питань діяльності товариства, у тому числі і з тих, що належать до компетенції інших органів товариства (частина перша статті 97 Цивільного кодексу України).

Таким чином, єдиним належним документом може бути рішення загальних зборів про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі.

В силу пункту четвертого частини першої статті 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", підставами для відмови у державній реєстрації є, зокрема, неусунення підстав для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку.

Враховуючи те, що позивачем не були усунені підстави для зупинення розгляду документів, судова колегія вважає, що оскаржуване рішення державного реєстратора прийнято в межах та на підставі Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. До того ж, позивачем жодним чином не обґрунтовано в чому полягає протиправність дій державного реєстратора сектору державної реєстрації Чуднівської районної державної адміністрації Житомирської області Левик Ірини ОСОБА_7 .

Суд апеляційної інстанції звертає увагу позивача, що апеляційна скарга містить аналогічний зміст та доводи, які були вже викладені в позовній заяві, та яким суд першої інстанції надав належну правову оцінку.

Таким чином, на думку колегії суддів апеляційної інстанції, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про відмову в задоволенні позовних вимог. Оскільки доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення – без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 20 травня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. 325 КАС України та оскарженню не підлягає.

Постанова суду складена в повному обсязі 19 вересня 2019 року.

Головуючий

Курко О. П.

Судді

Гонтарук В. М. Біла Л.М.

Джерело: ЄДРСР 84362303
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку