open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

"18" вересня 2019 р. Справа № 351/1662/19

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Кафарський В.В., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Коломийського об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про визнання дій незаконними та зобов`язання до вчинення дій, -

В С Т А Н О В И В:

29.07.2019 ОСОБА_1 звернулась до Снятинського районного суду Івано-Франківської області з адміністративним позовом до Коломийського об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про визнання дій відповідача щодо припинення виплати пенсії по втраті годувальника з 01.04.2019 незаконними та зобов`язання відновити позивачу пенсію по втраті годувальника відповідно до статті 36 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та статті 37 Закону України «Про пенсійне забезпечення» з 01.04.2019 на підставі поданих документів та провести її виплату.

Ухвалою Снятинського районного суду Івано-Франківської області від 26.07.2019 дану справу за №351/1662/19 направлено за підсудністю з Снятинського районного суду Івано-Франківської області до Івано-Франківського окружного адміністративного суду.

Вказана справа надійшла до Івано-Франківського окружного адміністративного суду 13.09.2019 та цього ж дня зареєстрована автоматизованою системою документообігу Івано-Франківського окружного адміністративного суду за вхідним номером 2002/19.

Пунктом 3 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Так, пунктом 2 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти.

Перевіряючи на відповідність позовну заяву вимогам статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, суд встановив, що позивач не зазначила:

- власний реєстраційний номер облікової картки платника податків;

- за наявності - власну адресу електронної пошти;

- ідентифікаційний код відповідача;

- офіційну електронну адресу або адресу електронної пошти відповідача.

Окрім того, суд звертає увагу, що згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 31.05.2019 юридичну особу - Коломийське об`єднане управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області припинено.

Таким чином, суд встановив, що позовні вимоги позивачем звернені до неналежного відповідача, оскільки Коломийське об`єднане управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області - припинено, а тому позивачу необхідно уточнити належного позивача.

Відповідно до частини 3 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

За змістом вимог частини 1 і 2 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закону України «Про судовий збір».

Відповідно до абзацу 1 частини 1 статті 3 вказаного Закону судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Згідно частини 1 статті 2 Закону України «Про судовий збір» платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.

Згідно із пунктом 1 частини 1 статті 4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Із змісту адміністративного позову слідує, що позивач просить суд:

- визнати дії відповідача щодо припинення виплати пенсії по втраті годувальника з 01.04.2019 незаконними;

- зобов`язати відновити позивачу пенсію по втраті годувальника відповідно до статті 36 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та статті 37 Закону України «Про пенсійне забезпечення» з 01.04.2019 на підставі поданих документів та провести її виплату.

Суд зазначає, що вимоги про визнання незаконними дій відповідача та вимоги про зобов`язання відповідача відновити позивачу пенсію по втраті годувальника та провести її виплату, є самостійними позовними вимогами, так як за своїм змістом є різними шляхами (способами) захисту порушено права, а також можуть бути заявлені окремо одна від одної.

Так, при визнанні судом незаконними дій відповідача, без заявлення позивачем (представником позивача) вимоги до суду про зобов`язання вчинити дії, а саме відновити позивачу пенсію по втраті годувальника та провести її виплату, відповідач не позбавлений права прийняти рішення щодо такого відновлення і виплати пенсії.

Суд вважає, що якщо пенсіонер, не вступаючи у правовідносини щодо можливого добровільного відновлення позивачу пенсії по втраті годувальника та проведення її виплати позивачу після визнання незаконними дій відповідача в судовому порядку, а одночасно із вказаною позовною вимогою заявляє вимогу про зобов`язання відповідача відновити позивачу пенсію по втраті годувальника та провести її виплату, то такі вимоги адміністративного позову мають різні предмети доказування, тобто є самостійними вимогами.

Позивач самостійно визначив такі вимоги у позовній заяві, відтак, виходячи із принципу диспозитивності адміністративного судочинства, суд вважає їх окремими позовними вимогами немайнового характеру.

Таким чином, позивачем до суду заявлено дві вимоги немайнового характеру.

Згідно із пунктом 1 частини 1 статті 4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Частиною 2 статті 4 зазначеного Закону встановлюються ставки судового збору, зокрема, за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою - 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік», який вступив в дію з 01.01.2019, встановлено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб в розрахунку на місяць з 1 січня 2019 року складає 1 921,00 грн.

Суд звертає увагу на те, що абзацом 2 частини 3 статті 6 Закону України «Про судовий збір» передбачено, що у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Як наслідок, розмір судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову із заявленими ОСОБА_1 позовними вимогами немайнового характеру складає 1 536,80 грн.

Суддя, ознайомившись з матеріалами справи встановив, що позивачем за подання даного адміністративного позову до Снятинського районного суду Івано-Франківської області сплачено судовий збір в розмірі 768,40 грн. згідно квитанції №153.101.1/30762480 від 19.07.2019, де отримувачем є УК у Снятинському районі, однак суд зазначає, що даний спір переданий на розгляд Івано-Франківському окружному адміністративному суду, та як наслідок, судовий збір потрібно сплатити на рахунок УК в м. Івано-Франківську.

Таким чином, для усунення недоліків позовної заяви, позивачу необхідно надати (долучити) документ про сплату судового збору на рахунок УК в м. Івано-Франківську у розмірі 1 536,80 грн.

За таких обставин, позовну заяву подано без додержання вимог частини 3 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України.

Також, відповідно до частин 1, 4 ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України, до позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті. Позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

Суд звертає увагу, що у відповідності до частин 1-2, 4-5 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством. Учасник справи, який подає письмові докази в копіях (електронних копіях), повинен зазначити про наявність у нього або іншої особи оригіналу письмового доказу. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.

Як встановлено судом, позивачем до адміністративного позову долучено не засвідчені належним чином копії документів.

Також суд звертає увагу, що способи судового захисту визначені в статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України.

Так, згідно частини 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:

1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;

2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;

3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;

4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;

5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;

6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Тобто, дії суб`єкта владних повноважень можна визнати протиправними, а не як відмічає позивач - незаконними.

Таким чином, позивачу необхідно уточнити зміст позовних вимог відповідно до частини 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи викладене, позовну заяву подано без додержання вимог статті 94, пункту 2 частини 5 статті 160, частин 1, 3, 4 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Згідно частини 2 статті 169 Кодексу в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

У зв`язку із вищевикладеним, відповідно до частин 1, 2 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України позовну заяву слід залишити без руху та надати позивачу строк, достатній для усунення вищевказаних недоліків шляхом приведення у відповідність адміністративного позову до встановлених статтею 94, статтею 160, частинами 1, 3, 4 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України вимог.

На підставі наведеного, керуючись статтями 5, 94, 160, 161 171, частинами 1, 2 статті 169 та статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

У Х В А Л И В:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Коломийського об`єднаного управління Пенсійного фонду України в Івано-Франківській області про визнання дій незаконними та зобов`язання до вчинення дій - залишити без руху.

Надати позивачу десятиденний строк з дня вручення (отримання) копії цієї ухвали для усунення недоліків позовної заяви, шляхом:

1) зазначення:

- власного реєстраційного номеру облікової картки платника податків;

- належного відповідача;

- ідентифікаційного коду відповідача, зареєстрованого в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України;

- за наявності - власної адреси електронної пошти;

- офіційної електронної адреси або адреси електронної пошти відповідача, якщо такі відомі.

2) надання (долучення) документа про сплату судового збору у розмірі 1 536,80 грн.

3) подання позовної заяви, в якій уточнити зміст позовних вимог відповідно до частини 1 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України.

4) надання оформлених відповідно до вимог статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України копій доданих до позовної заяви письмових доказів, а саме: належним чином оформлені копії паспорта та ідентифікаційного коду позивача, копію свідоцтва про смерть, виданого 02.08.2018 Серія НОМЕР_1 , копію трудової книжки позивача, копію свідоцтва про шлюб, виданого 13.11.1980 НОМЕР_2 .

Роз`яснити позивачу, що в разі не усунення недоліків у вищезазначений строк позовна заява буде повернена.

Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає.

Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя Кафарський В.В.

Джерело: ЄДРСР 84328534
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку