open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 810/1327/18
Моніторити
Ухвала суду /26.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /27.01.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /27.01.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.11.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.11.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /04.09.2019/ Київський окружний адміністративний суд Рішення /04.09.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.04.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.04.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.04.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.02.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.12.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.11.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.10.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.10.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.05.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.03.2018/ Київський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 810/1327/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /26.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Постанова /27.01.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /27.01.2020/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.11.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /06.11.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /04.09.2019/ Київський окружний адміністративний суд Рішення /04.09.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.05.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.04.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.04.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.04.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /05.02.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.01.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.12.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.12.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.11.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.10.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /16.10.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.10.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.09.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.05.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.03.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.03.2018/ Київський окружний адміністративний суд

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26, тел. +380 (044) 207 80 91

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 вересня 2019 року № 810/1327/18

Київський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Лапія С.М.,

при секретарі судового засідання - Колесніковій О.І.,

за участю:

представників позивача: ОСОБА_48 , ОСОБА_49 . ,

представника відповідача ОСОБА_50.,

третіх осіб: ОСОБА_3 - ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_15 до Коцюбинської селищної ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_18 , ОСОБА_14 , ОСОБА_19 , ОСОБА_12 , ОСОБА_20 , ОСОБА_13 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , про визнання протиправними та скасування рішень, поновлення на посаді,-

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_15 з позовом до Коцюбинської селищної ради та депутата Коцюбинської селищної ради ОСОБА_16, в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 27.04.2018 (т.2 а.с.161-162), просить суд:

- визнати протиправним та скасувати Рішення Коцюбинської селищної ради від 07.03.2018 № 1-2-VIII "Про дострокове припинення повноважень Коцюбинського селищного голови ОСОБА_15 ";

- визнати протиправним та скасувати Рішення Коцюбинської селищної ради від 07.03.2018 № 2-2-VIII "Про виконання обов`язків Коцюбинського селищного голови";

- поновити ОСОБА_15 на посаді Коцюбинського селищного голови;

- встановити відсутність повноважень у ОСОБА_16 виконувати обов`язки голови Коцюбинської селищної ради.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 10.04.2018 (суддя Харченко С.В.) відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 27.09.2018 (суддя Харченко С.В.) заяву ОСОБА_15 про залишення позову без розгляду в частині позовних вимог про встановлення відсутності у виконуючого обов`язки Коцюбинського селищного голови - секретаря Коцюбинської селищної ради ОСОБА_16 повноважень виконувати обов`язки голови Коцюбинської селищної ради задоволено; позовну заяву в цій частині позовних вимог залишено без розгляду.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09.10.2018 (суддя Харченко С.В.) за клопотаннями представника позивача та представника ОСОБА_16 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, ОСОБА_16 .

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09.10.2018 (суддя Харченко С.В.) визнано відвід, заявлений судді Харченко С.В., необґрунтованим, зупинено провадження у справі № 810/1327/18 до вирішення питання про відвід судді та передано дану справу у відповідності до вимог статті 31 Кодексу адміністративного судочинства України для реєстрації в автоматизованій системі документообігу суду та визначення судді для розгляду заяви про відвід.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 11.10.2018 (суддя Кушнова А.О.) задоволено заяву представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, ОСОБА_16 - ОСОБА_26 про відвід судді Київського окружного адміністративного суду Харченко С.В. в адміністративній справі № 810/1327/18; відведено суддю Київського окружного адміністративного суду Харченко С.В. від розгляду справи № 810/1327/18 та передано справу для визначення складу суду в порядку, встановленому частиною першою статті 31 Кодексу адміністративного судочинства України.

Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 12.10.2018 головуючим у справі визначено суддю Кушнову А.О

Суддею Київського окружного адміністративного суду Кушновою А.О. 16.10.2018 подано до канцелярії суду заяву про самовідвід в адміністративній справі № 810/1327/18.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 16.10.2018 (суддя Кушнова А.О.) вирішено: задовольнити заяву судді Київського окружного адміністративного суду Кушнової А.О. про самовідвід від 16.10.2018 в адміністративній справі №810/1327/18; передати адміністративну справу №810/1327/18 за позовом ОСОБА_15 до Коцюбинської селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_16 , про визнання протиправними та скасування рішень, поновлення на посаді для визначення складу суду згідно з частиною першою статті 31 Кодексу адміністративного судочинства України.

Протоколом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 17.10.2018 головуючим у справі визначено суддю Терлецьку О.О.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 22.10.2018 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання на 22.11.2018.

До суду 13.11.2018 надійшов зустрічний позов ОСОБА_16 до ОСОБА_15 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Коцюбинська селищна рада, про встановлення відсутності у ОСОБА_15 компетенції (повноважень) Коцюбинського селищного голови з 07.03.2018.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 19.11.2018 прийнято до розгляду зустрічний позов ОСОБА_16 до ОСОБА_15 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Коцюбинська селищна рада, про встановлення відсутності компетенції, заявлений в адміністративній справі №810/1327/18 за позовом ОСОБА_15 до Коцюбинської селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, ОСОБА_16 про визнання протиправними та скасування рішень, поновлення на посаді, та відкрито провадження за ним.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 27.11.2018 залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: ОСОБА_17 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_18 , ОСОБА_14 , ОСОБА_19 , ОСОБА_12 , ОСОБА_20 , ОСОБА_13 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 .

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.12.2018 позовну заяву ОСОБА_15 залишено без руху.

До Київського окружного адміністративного суду 22.12.2018 від ОСОБА_15 надійшла заява про відвід судді Терлецької О.О.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 26.12.2018 суддею Терлецькою О.О. задоволено заяву про відвід.

Згідно автоматичної системи документообігу адміністративну справу № 810/1716/18 передано на розгляд судді Лапію С.М.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 10.01.2019 справу прийнято до провадження, ухвалено розглядати справу за правилами загального позовного провадження та зустрічну позовну заяву залишено без руху .

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.02.2019 зустрічну позовну заяву гр. ОСОБА_16 повернуто позивачу.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 19.02.2019 закрито підготовче провадження у даній справі.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09.04.2019 визнано відвід, заявлений судді Лапію С.М., необґрунтованим, зупинено провадження у справі.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 10.04.2019 (суддя Брагіна О.Є.) відмовлено у задоволенні заяви представника ОСОБА_26 про відвід судді Лапія С.М.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 17.04.2019 поновлено провадження у даній справі.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 17.04.2019 визнано відвід, заявлений судді Лапію С.М., необґрунтованим та зупинено провадження у справі.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 23.04.2019 (суддя Басай О.В.) відмовлено у задоволенні заяви представника Коцюбинської селищної ради ОСОБА_50. про відвід судді Київського окружного адміністративного суду Лапія С.М. .

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 11.05.2019 поновлено провадження у даній справі.

Позивачка та її представники у судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити, посилаючись на те, що група депутатів 07.03.2017, порушуючи порядок, передбачений ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», діючий Регламент Коцюбинської селищної ради, провела позачергову сесію восьмого скликання, на якому прийняла, зокрема, оскаржуване рішення про дострокове припинення повноважень Коцюбинського селищного голови ОСОБА_15 , а тому воно є протиправним і підлягає скасуванню.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив та просив відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки оскаржуване рішення прийняте з дотриманням процедури та в межах повноважень відповідача.

Треті особи: ОСОБА_17 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 у судовому засіданні проти позову заперечили та просили відмовити у задоволенні позовних вимог.

Судом встановлено, що ОСОБА_15 25.10.2015 на чергових місцевих виборах 2015 року була обрана головою Коцюбинської селищної ради.

Коцюбинською територіальною виборчою комісією на першому пленарному засіданні першої сесії сьомого скликання Коцюбинської селищної ради 04.11.2015 офіційно оголошено результати виборів.

Також судом встановлено, що загальна чисельність депутатів Коцюбинської селищної ради Київської області VІІІ скликання складає 26 осіб.

Депутати Коцюбинської селищної ради Київської області VIII скликання ОСОБА_11 , ОСОБА_13 , ОСОБА_10 , ОСОБА_7 , ОСОБА_14 , ОСОБА_5 , ОСОБА_20 , ОСОБА_9 , ОСОБА_12 , ОСОБА_17 , ОСОБА_19 , ОСОБА_6 , ОСОБА_18 , ОСОБА_27 15.09.2017 направили до Коцюбинського селищного голови ОСОБА_15 пропозицію про негайне скликання позачергової сесії Коцюбинської селищної ради.

Пропозиція була обґрунтована необхідністю вирішення нагальних питань діяльності ради та громади вцілому.

Пропозиція була ініційована та підписана депутатами на підставі висновку постійної комісії з питань регламенту, депутатської етики, законності, правопорядку та протидії корупції від 15.09.2017 «Про надання оцінки роботі голови у зв`язку з блокуванням роботи депутатського корпусу та її бездіяльність».

У даному висновку, зокрема, зазначено про те, що селищним головою ОСОБА_51 . неодноразово порушувалися вимоги ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» та ЗУ «Про доступ до публічної інформації», а саме:

- підписано рішення першої сесії VІІІ скликання Коцюбинської селищної ради № 73-ІІ-VІІІ від 04.08.2017, за яке депутати не голосували;

- з 05.12.2016 по 14.09.2017 не було скликано жодного засідання ВК Коцюбинської селищної ради;

- не скликано на вимогу депутатів Коцюбинської селищної ради від 17.08.2017 протягом двох тижнів сесію селищної ради;

- видано протиправні розпорядження про накладення дисциплінарних стягнень на працівників Коцюбинської селищної ради;

- здійснювалося підписання договорів та угод без відповідного погодження Коцюбинською селищною радою Київської області;

- не надано документів та інформацію на запит від 03.02.2017;

- не внесено на розгляд ради пропозицію щодо кандидатури на посаду секретаря Коцюбинської селищної ради.

З огляду на зазначене комісія дійшла висновку про неодноразове грубе порушення Коцюбинським селищним головою Матюшиною О.В. вимог чинного законодавства, що було доведено, зокрема, і в судовому порядку.

Постійна комісія дійшла висновку про наявність підстав для розгляду депутатами Коцюбинської селищної ради питання щодо надання оцінки правомірності дій (бездіяльності) Коцюбинського селищного голови ОСОБА_15 вимогам чинного законодавства та вирішення питання про припинення повноважень селищного голови та рекомендувала депутатам Коцюбинської селищної ради Київської області VІІІ скликання внести на розгляд сесії Коцюбинської селищної ради Київської області VІІІ скликання питання про дострокове припинення повноважень Коцюбинського селищного голови Київської області ОСОБА_15 і розглянути відповідне питання на сесії ради.

Станом на 10.10.2017 року Коцюбинська селищна голова ОСОБА_15 . позачергову сесію Коцюбинської селищної ради за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу Коцюбинської селищної ради не скликала.

Оскільки позачергова сесії Коцюбинської селищної ради позивачкою не була скликана у двотижневий строк на вимогу більше однієї третини від загального складу депутатів Коцюбинської селищної ради та у зв`язку з винятковою ситуацією, що склалася в селищі Коцюбинському, у відповідності до вимог статті 46 Закону України «Про місцеві вибори» депутати у складі більше однієї третини від загального складу депутатів Коцюбинської селищної ради (12 депутатів) скликали позачергову сесію Коцюбинської селищної ради на 12.10.2017 року.

Повідомлення про позачергову сесію з датою, часом, місцем проведення та порядком денним було надіслано депутатам Коцюбинської селищної ради.

Рішення депутатів про скликання позачергової сесії Коцюбинської селищної ради Київської області VIII скликання» від 10.10.2017 подано та зареєстровано 10.10.2017 у Коцюбинській селищній раді та опубліковано на офіційному сайті Ірпінської міської ради.

Позачергова сесія Коцюбинської селищної ради з розгляду питання про дострокове припинення повноважень Коцюбинського селищного голови ОСОБА_15 та інших питань порядку денного відбулась 12.10.2017.

На сесії були присутні депутати ОСОБА_10 , ОСОБА_6 , ОСОБА_16 , ОСОБА_20 , ОСОБА_27 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_17 , ОСОБА_13 , ОСОБА_19 , ОСОБА_5 , ОСОБА_14 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_18 , ОСОБА_22 , ОСОБА_9 , всього 17 депутатів, тобто, більше половини від складу ради.

Позивачка та інші депутати на сесію не з`явились.

Оскільки ОСОБА_15 на сесію не з`явилась, секретаря Коцюбинської селищної ради на той момент не було обрано та сесія була скликана на вимогу не менш як 1/3 депутатів, ОСОБА_16 було обрано головуючим на цій позачерговій сесії. Також було обрано секретаріат сесії у складі ОСОБА_8 , ОСОБА_12 та лічильну комісію у складі ОСОБА_3 - ОСОБА_4 , ОСОБА_19 , ОСОБА_5 .

На сесії 12.10.2017 року було затверджено порядок денний :

Про дострокове припинення повноважень Коцюбинського селищного голови ОСОБА_51.

Про обрання секретаря Коцюбинської селищної ради Київської області VIII скликання.

Про затвердження Регламенту роботи Коцюбинської селищної ради Київської області VIII скликання.

Про виконання обов`язків Коцюбинського селищного голови.

Про організаційні питання у зв`язку з достроковим припиненням повноважень Коцюбинського селищного голови.

Про затвердження Положення про постійні комісії Коцюбинської селищної ради.

Про внесення змін до рішення № 22-ІІ-УІІІ від 27.12.2016 р. «Про затвердження програм місцевого значення» та додатку №1 до паспорту Програми «Соціальний захист окремих категорій населення селища Коцюбинське на 2017 р.» зі змінами.

Про надання матеріальної допомога ОСОБА_31 .

Про надання матеріальної допомоги ОСОБА_32 .

Про надання матеріальної допомоги ОСОБА_33 .

Про надання матеріальної допомоги.

Про надання нецільової одноразової матеріальної допомоги.

Різне.

У зв`язку з перебуванням Коцюбинського селищного голови ОСОБА_51 на лікарняному та відсутністю звіту про її роботу, на сесії 12.10.2017 прийнято рішення про відкладення розгляду питань :

про дострокове припинення повноважень Коцюбинського селищного голови ОСОБА_51 ;

про виконання обов`язків Коцюбинського селищного голови;

про організаційні питання у зв`язку з достроковим припиненням повноважень Коцюбинського селищного голови.

Коцюбинський селищний голова ОСОБА_15 протягом тридцяти днів з дня відкриття першої сесії Коцюбинської селищної ради VIII скликання не внесла кандидатуру на посаду секретаря ради, а тому відповідно до частини 1 статті 50 Закону України «Про місцеве самоврядування» пропозицію щодо кандидатури секретаря ради може вносити на розгляд ради не менш як половина депутатів від загального складу Коцюбинської селищної ради.

Від 15 депутатів Коцюбинської селищної ради, тобто більше половини від загального складу ради, надійшла пропозиція про обрання секретарем Коцюбинської селищної ради Єременка М.О.

Рішення про обрання секретаря селищної ради приймалося шляхом таємного голосування, рішенням 17 депутатів Коцюбинської селищної ради було затверджено наступну процедуру таємного голосування з обрання секретаря Коцюбинської селищної ради :

при проведенні таємного голосування у приміщенні для таємного голосування встановлюється спеціально обладнана кабіна, визначене місце отримання бюлетенів і встановлюється урна для голосування. Вхід в кабіну для таємного голосування, вихід з неї, а також шлях від них до урни для голосування і сама урна для голосування повинні бути в полі зору членів лічильної комісії. Перед голосуванням урна для голосування перевіряється і опечатується або пломбується головою лічильної комісії в присутності членів комісії. Бюлетені для таємного голосування виготовляються секретаріатом сесії Ради у кількості обраних депутатів та селищного голови і передаються перед початком голосування лічильній комісії. Кожен із депутатів Ради, який зареєструвався для участі у сесії Ради, а також селищний голова, якщо він бере участь у сесії Ради, мають право на одну заміну зіпсованого бюлетеня для таємного голосування. Зіпсовані бюлетені для таємного голосування гасяться лічильною комісією, про що робиться відповідний запис у протоколі лічильної комісії. Бюлетені для таємного голосування взамін зіпсованих із проставленими на них підписами членів секретаріату виготовляються секретаріатом сесії Ради і передаються лічильній комісії. Лічильна комісія перед початком голосування одержує від секретаріату список депутатів Ради та селищного голови з відмітками для підпису депутата про отримання бюлетеня та підпису від лічильної комісії про видачу бюлетеня та з проставленими на ньому підписами членів секретаріату. Бюлетені для голосування видаються депутатам та селищному голові головою лічильної комісії на підставі списку (голові лічильної комісії бюлетень видає член лічильної комісії"). Депутат, при отриманні бюлетеня для таємного голосування, в списку виданих бюлетенів ставить власноручний підпис. Бюлетені, не задіяні в голосуванні, гасяться до початку підрахунку голосів, про що робиться відповідний запис у протоколі лічильної комісії. До бюлетеня для таємного голосування включається питання «Обрати секретарем Коцюбинської селищної ради Київської області VIII скликання ОСОБА_16 » та варіанти волевиявлення, позначені словами: «за», «проти», «утримався» напроти яких праворуч розташовуються порожні квадрати. Підрахунок голосів при таємному голосуванні здійснює лічильна комісія. Перед початком підрахунку лічильною комісією перевіряється цілісність опечатування на урні для таємного голосування, про що вказується в протоколі. При підрахунку голосів недійсними вважаються: - бюлетені невстановленого зразка; - бюлетені, в яких допущено порушення порядку їх заповнення. Результати таємного голосування фіксуються в протоколі, який підписується всіма членами лічильної комісії. У разі незгоди будь-кого з членів лічильної комісії з протоколом, він, не підписуючи протокол, у письмовій формі викладає свою окрему думку, яка додається до протоколу. Вказаний протокол про підсумки голосування з окремими думками членів лічильної комісії є невід`ємною частиною протоколу сесії. Підсумки таємного голосування, та окремі думки членів лічильної комісії оголошуються головою лічильної комісії на пленарному засіданні Ради. У результаті таємного голосування рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини від загального складу депутатів Ради.

Рішенням 17 депутатів Коцюбинської селищної ради затверджено форму бюлетеня для таємного голосування з обрання секретаря Коцюбинської селищної ради.

Таємне голосування з обрання секретаря Коцюбинської селищної ради відбулось за вказаною процедурою, у присутності представників громади селища Коцюбинського, поліції та прокуратури, під відеозапис. Ніхто з присутніх не вказав на підробку, підтасовку або порушення процедури голосування та обрання секретаря Коцюбинської селищної ради.

За результатами підрахунку бюлетенів голосами 17 депутатів ОСОБА_16 було обрано секретарем Коцюбинської селищної ради.

Також на позачерговій сесії 12.10.2017 року було прийнято рішення :

про затвердження Регламенту роботи Коцюбинської селищної ради Київської області VIII скликання;

про затвердження Положення про постійні комісії Коцюбинської селищної ради»

про внесення змін до рішення № 22-11-VIII від 27.12.2016 р. «Про затвердження програм місцевого значення» та додатку №1 до паспорту Програми «Соціальний захист окремих категорій населення селища Коцюбинське на 2017 р.» зі змінами»

про надання матеріальної допомоги ОСОБА_31 »

про надання матеріальної допомоги ОСОБА_32 »

про надання матеріальної допомоги ОСОБА_33 »

про надання матеріальної допомоги»

про надання нецільової одноразової матеріальної допомоги».

Оскільки порядок денний не було вичерпано, а депутатами вирішено відкласти розгляд, зокрема, питання про дострокове припинення повноважень Коцюбинського селищного голови ОСОБА_15 , про виконання обов`язків Коцюбинського селищного голови, про організаційні питання у зв`язку з достроковим припиненням повноважень Коцюбинського селищного голови», депутатами прийнято рішення про закриття першого засідання позачергової сесії та залишено за депутатами право скликати друге засідання позачергової сесії після виходу ОСОБА_15 з лікарняного та надання нею звіту.

Щодо прийнятих рішень, крім рішення про обрання секретаря Коцюбинської селищної ради, яке приймалось таємним голосуванням із складанням відповідного протоколу лічильної комісії, складено та підписано 17 присутніми депутатами «Поіменні голосування депутатів Коцюбинської селищної ради на позачерговій сесії Коцюбинської селищної ради VIII скликання» з кожного питання.

Як слідує з матеріалів справи, секретар Коцюбинської селищної ради Єременко М.О. 13.10.2017 намагався подати Коцюбинському селищному голові ОСОБА_15 рішення, які були прийняті на позачерговій сесії 12.10.2017 для поставлення печатки Коцюбинської селищної ради та їх оприлюднення.

Однак, зазначені рішення Коцюбинська селищна рада 13.10.2017 не прийняла тому вони були направлені на адресу Коцюбинської селищної ради поштовим зв`язком та згідно відомостей з офіційного сайту Укрпошти отримані 25.10.2017.

Позивачка, у свою чергу, у встановленому законом порядку зазначені рішення офіційно не оприлюднила.

Депутати Коцюбинської селищної ради Київської області VIII скликання (9 - депутатів), тобто більше однієї третини від загального складу ради, підписали та зареєстрували в Коцюбинській селищній раді повідомлення про скликання депутатами другого засідання позачергової сесії Коцюбинської селищної ради Київської області VIII скликання від 06.03.2018 року, в якому було зазначено дату, час та місце його проведення, та опублікували повідомлення на офіційному сайті Ірпінської міської ради.

Друге засідання позачергової сесії Коцюбинської селищної ради 07.03.2018 проходило в приміщенні Коцюбинського селищного будинку культури з відеофіксацією цієї сесії.

На сесії були присутні депутати ОСОБА_10 , ОСОБА_6 , ОСОБА_16 , ОСОБА_20 , ОСОБА_27 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_17 , ОСОБА_13 , ОСОБА_19 , ОСОБА_5 , ОСОБА_14 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_18 , ОСОБА_23 , ОСОБА_22 , ОСОБА_9 , всього 18 депутатів, тобто більше половини від складу ради, а тому позачергова сесія Коцюбинської селищної ради вважається повноважною.

Позивачка та депутати ОСОБА_35 , ОСОБА_52 . , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 на сесію не з`явились.

Оскільки ОСОБА_15 не з`явилась на друге засідання позачергової сесії, то ОСОБА_16 як секретар Коцюбинської селищної ради головував на другому засіданні позачергової сесії Коцюбинської селищної ради 07.03.2018, секретаріат та лічильна комісія на другому засіданні сесії не змінювалися.

На другому засіданні позачергової сесії Коцюбинської селищної ради депутат ОСОБА_9 . оголосив ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 06.03.2018 року у справі №810/1049/18, якою було зупинено дію постанови Коцюбинської селищної виборчої комісії Київської області № 4 від 01.03.2018 року «Про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою», отже, у депутата ОСОБА_9 були повноваження на участь у сесії та на голосування як у депутата Коцюбинської селищної ради.

На сесії 07.03.2018 затверджено порядок денний :

Про дострокове припинення повноважень Коцюбинського селищного голови ОСОБА_15 ;

Про виконання обов`язків Коцюбинського селищного голови;

Про організаційні питання у зв`язку з достроковим припиненням повноважень

Коцюбинського селищного голови;

Про питання котелень селища Коцюбинського.

Оскільки рішення про дострокове припинення повноважень Коцюбинського селищного голови приймається шляхом таємного голосування, рішенням 18 депутатів Коцюбинської селищної ради затверджено процедуру таємного голосування з дострокового припинення повноважень Коцюбинського селищного голови ОСОБА_15 :

при проведенні таємного голосування у приміщенні для таємного голосування встановлюється спеціально обладнана кабіна, визначене місце отримання бюлетенів і встановлюється урна для голосування. Вхід в кабіну для таємного голосування, вихід з неї, а також шлях від них до урни для голосування і сама урна для голосування повинні бути в полі зору членів лічильної комісії. Перед голосуванням урна для голосування перевіряється і опечатується або пломбується головою лічильної комісії в присутності членів комісії. Бюлетені для таємного голосування виготовляються секретаріатом сесії Ради у кількості обраних депутатів та селищного голови і передаються перед початком голосування лічильній комісії. Кожен із депутатів Ради, який зареєструвався для участі у сесії Ради, а також селищний голова, якщо він бере участь у сесії Ради, мають право на одну залину зіпсованого бюлетеня для таємного голосування. Зіпсовані бюлетені для таємного голосування гасяться лічильною комісією, про що робиться відповідний запис у протоколі лічильної комісії. Бюлетені для таємного голосування взамін зіпсованих із проставленими на них підписами членів секретаріату виготовляються секретаріатом сесії Ради і передаються лічильній комісії. Лічильна комісія перед початком голосування одержує від секретаріату список депутатів Ради та селищного голови з відмітками для підпису депутата про отримання бюлетеня та підпису від лічильної комісії про видачу бюлетеня та з проставленими на ньому підписами членів секретаріату. Бюлетені для голосування видаються депутатам та селищному голові головою лічильної комісії на підставі списку (голові лічильної комісії бюлетень видає член лічильної комісії). Депутат, при отриманні бюлетеня для таємного голосування, в списку виданих бюлетенів ставить власноручний підпис. Бюлетені, не задіяні в голосуванні, гасяться до початку підрахунку голосів, про що робиться відповідний запис у протоколі лічильної комісії. До бюлетеня для таємного голосування включається питання «Достроково припинити повноваження Коцюбинського селищного голови ОСОБА_15 » та варіанти волевиявлення, позначені словами: «за», «проти», «утримався» напроти яких праворуч розташовуються порожні квадрати. Підрахунок голосів при таємному голосуванні здійснює лічильна комісія. Перед початком підрахунку лічильною комісією перевіряється цілісність опечатування на урні для таємного голосування, про що вказується в протоколі. При підрахунку голосів недійсними вважаються: - бюлетені невстановленого зразка; - бюлетені, в яких допущено порушення порядку їх заповнення. Результати таємного голосування фіксуються в протоколі, який підписується всіма членами лічильної комісії. У разі незгоди будь-кого з членів лічильної комісії з протоколом, він, не підписуючи протокол, у письмовій формі викладає свою окрему думку, яка додається до протоколу. Вказаний протокол про підсумки голосування з окремими думками членів лічильної комісії є невід`ємною частиною протоколу сесії. Підсумки таємного голосування, та окремі думки членів лічильної комісії оголошуються головою лічильної комісії на пленарному засіданні Ради. У результаті таємного голосування рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менш як дві третини голосів депутатів від загального складу ради.

Рішенням 18 депутатів Коцюбинської селищної ради також було затверджено форму бюлетеня для таємного голосування з дострокового припинення повноважень Коцюбинського селищного голови ОСОБА_51

Як слідує з матеріалів справи, таємне голосування з питання дострокового припинення повноважень Коцюбинського селищного голови ОСОБА_15 відбулось за вказаною процедурою, у присутності представників громади Коцюбинського та під відеозапис.

Жодних зауважень щодо підробки або порушення процедури голосування з дострокового припинення повноважень Коцюбинського селищного голови ОСОБА_15 заявлено не було.

За результатами підрахунку бюлетенів голосами 18 депутатів з 26, тобто більшістю 2/3 від загального складу Коцюбинської селищної ради прийнято рішення «Про дострокове припинення повноважень Коцюбинського селищного голови ОСОБА_15 ».

Крім того, на цьому ж засіданні прийнято рішення про виконання обов`язків Коцюбинського селищного голови, яким було доручено секретарю Коцюбинської селищної ради ОСОБА_16 . здійснення повноважень Коцюбинського селищного голови з 07.03.2018 - моменту дострокового припинення повноважень Коцюбинського селищного голови ОСОБА_51. і до моменту початку повноважень Коцюбинського селищного голови, обраного на позачергових виборах відповідно до закону, або до дня відкриття першої сесії Коцюбинської селищної ради, обраної на чергових місцевих виборах.

Також прийнято рішення про організаційні питання у зв`язку з достроковим припиненням повноважень Коцюбинського селищного голови», яким ОСОБА_16 як тимчасово виконуючому повноваження Коцюбинського селищного голови доручено :

отримати від ОСОБА_51 . печатку, ключі від приміщень та документи Коцюбинської селищної ради за актом приймання-передачі;

невідкладно звернутися до Верховної Ради України з клопотанням про призначення позачергових виборів Коцюбинського селищного голови;

оформити документи, замовити виготовлення та отримати нову печатку Коцюбинської селищної ради у разі відмови ОСОБА_15 передати печатку або повідомлення про втрату печатки.

Щодо прийнятих рішень, крім рішення про дострокове припинення повноважень Коцюбинського селищного голови ОСОБА_51., складено та підписано 18 присутніми депутатами «Поіменні голосування депутатів Коцюбинської селищної ради на позачерговій сесії Коцюбинської селищної ради VIII скликання».

Позивачка, не погоджуючись з оскаржуваними рішеннями Коцюбинської селищної ради від 07.03.2018, звернулася до суду за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку обставинам, що склалися, суд зазначає наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідно до Конституції України визначає Закон України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон № 280/97-ВР; тут і далі - у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до ст. 26 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема, такі питання: затвердження регламенту ради; утворення і ліквідація постійних та інших комісій ради, затвердження та зміна їх складу, обрання голів комісій; утворення виконавчого комітету ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу; внесення змін до складу виконавчого комітету та його розпуск; обрання на посаду та звільнення з посади секретаря ради у порядку, передбаченому цим Законом; затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, витрат на їх утримання; утворення за поданням сільського, селищного, міського голови інших виконавчих органів ради; затвердження плану роботи ради та заслуховування звіту про його виконання з урахуванням вимог статті 32 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"; заслуховування звіту сільського, селищного, міського голови про діяльність виконавчих органів ради, у тому числі щорічного звіту про здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами відповідної ради; прийняття рішення про недовіру сільському, селищному, міському голові; прийняття рішення щодо дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови у випадках, передбачених цим Законом;

Згідно з частиною 1 статті 42 Закону № 280/97-ВР повноваження новообраного сільського, селищного, міського голови починаються з моменту складення ним присяги відповідно до Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" на пленарному засіданні відповідної сільської, селищної, міської ради, на якому відповідною територіальною виборчою комісією були оголошені рішення щодо його обрання та реєстрації. Повноваження сільського, селищного, міського голови закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень відповідно до частин першої та другої статті 79 цього Закону..

Частиною 3 статті 42 Закону № 280/97-ВР передбачено, що повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених статтею 79 цього Закону, що має наслідком звільнення його з посади.

За змістом частин 1- 2 статті 79 Закону № 280/97-ВР повноваження сільського, селищного, міського голови вважаються достроково припиненими у разі: його звернення з особистою заявою до відповідної ради про складення ним повноважень голови; припинення його громадянства; набрання законної сили обвинувальним вироком щодо нього; набрання законної сили рішенням суду про притягнення його до відповідальності за правопорушення, пов`язане з корупцією, яким накладено стягнення у виді позбавлення права займати посади або займатися діяльністю, що пов`язані з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування; порушення ним вимог щодо обмеження сумісності його діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлених цим Законом; визнання його судом недієздатним, безвісно відсутнім або оголошення таким, що помер; його смерті.

Повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути також достроково припинені, якщо він порушує Конституцію або закони України, права і свободи громадян, не забезпечує здійснення наданих йому повноважень.

Відповідно до частини 3 статті 79 Закону № 280/97-ВР повноваження сільського, селищного, міського голови за наявності підстав, передбачених абзацом першим частини другої цієї статті, можуть бути припинені достроково за рішенням місцевого референдуму або за рішенням відповідної ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради. Порядок проведення місцевого референдуму щодо дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови визначається законом про місцеві референдуми.Системний аналіз наведених правових положень свідчить, що повноваження сільського голови можуть бути припинені в разі не забезпечення здійснення наданих йому повноважень за рішенням відповідної ради, прийнятим шляхом таємного голосування не менш як двома третинами голосів депутатів від загального складу ради.

Згідно з пунктом 16 частини 1 статті 26 Закону № 280/97-ВР прийняття рішення про дострокове припинення повноважень сільського, селищного, міського голови у випадках, передбачених цим Законом, вирішується виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

Відповідно до частини 4 статті 46 Закону № 280/97-ВР наступні сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської ради - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради.

Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць (частина 5 статті 46 цього Закону).

Згідно частини 14 статті 46 Закону № 280/97-ВР порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради, з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». До прийняття регламенту ради четвертого скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні.

Рішенням Коцюбинської селищної ради від 12.10.2017 затверджено Регламент роботи Коцюбинської селищної Ради VІІІ скликання (далі - Регламент).

Згідно пункту 5.3 статті 5 Регламенту позачергові сесії можуть бути скликані на пізніше, ніж за 1 день до дня проведення сесії.

Відповідно до пункту 5.5. статті 5 Регламенту сесію Ради скликає селищний голова, а у випадках, передбачених ст. 46 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» секретарем Ради або депутатами Ради, які становлять не менш як одну третину складу Ради, або постійною комісією Ради.

Згідно пункту 5.6. статті 5 Регламенту у разі відсутності Голови, або немотивованої відмови Голови, або неможливості Голови відкрити сесію Ради, сесія Ради відкривається - секретарем Ради. У разі відсутності секретаря Ради, або немотивованої відмови секретаря Ради, або неможливості секретаря Ради відкрити сесію Ради, сесія Ради відкривається депутатом ради, уповноваженим на це більшістю голосів депутатів Ради від загального її складу.

Відповідно пункту 5.11 ст. 5 Регламенту у разі потреби рада може прийняти рішення про проведення сесії впродовж декількох днів, в кожен з яких проводиться окреме пленарне засідання однієї сесії. В цьому випадку порядок денний сесії формується та затверджується на її першому пленарному засіданні та не може бути змінений на наступних пленарних засіданнях ради. Сесія закривається лише у випадку вичерпання розглядом всіх питань порядку денного, затвердженого на першому пленарному засіданні сесії.

Згідно частини 6 статті 46 Закону № 280/97-ВР у разі немотивованої відмови сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті, районної, обласної ради або неможливості його скликати сесію ради сесія скликається: сільської, селищної, міської ради - секретарем сільської, селищної, міської ради; районної у місті, районної, обласної ради - відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради.

У цих випадках сесія скликається:

1) якщо сесія не скликається сільським, селищним, міським головою (головою районної у місті, районної, обласної ради) у строки, передбачені цим Законом;

2) якщо сільський, селищний, міський голова (голова районної у місті, районної, обласної ради) без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після настання умов, передбачених частиною сьомою цієї статті.

При цьому, частиною сьомою статті 46 Закону №280/97-ВР встановлено, що сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, а сесія районної, обласної ради - також за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації.

Відповідно до частини дев`ятої статті 46 Закону №280/97-ВР у разі якщо посадові особи, зазначені у частинах четвертій та шостій цієї статті, у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу суб`єктів, зазначених у частині сьомій цієї статті, або у разі якщо такі посади є вакантними сесія може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, депутати Коцюбинської селищної ради Київської області VIII скликання 15.09.2017 направили до Коцюбинського селищного голови ОСОБА_51. пропозицію про негайне скликання позачергової сесії Коцюбинської селищної ради (підписали 14 депутатів), проте станом на 10.10.2017 голова селищної ради ОСОБА_15 позачергову сесію Коцюбинської селищної ради за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу Коцюбинської селищної ради не скликала.

У той же час, після спливу двотижневого терміну та у зв`язку з не скликанням позивачкою позачергової сесії депутатами Коцюбинської селищної ради (12 депутатів ) ініційовано проведення позачергової сесії 12.10.2017 року та запропоновано винести на розгляд питання про дострокове припинення повноважень Коцюбинського селищного голови ОСОБА_15 .

Позачергова сесія Коцюбинської селищної ради з розгляду питання про дострокове припинення повноважень Коцюбинського селищного голови ОСОБА_15 та інших питань порядку денного відбулась 12.10.2017.

Відповідно до списку депутатів Коцюбинської селищної ради восьмого скликання присутними на позачерговій сесії 12.10.2017 були 17 із 27 депутатів.

Депутати Коцюбинської селищної ради Київської області VIII скликання (9 - депутатів), тобто більше однієї третини від загального складу депутатів Коцюбинської селищної ради, підписали та зареєстрували в Коцюбинській селищній раді повідомлення про скликання депутатами другого засідання позачергової сесії Коцюбинської селищної ради Київської області VIII скликання від 06.03.2018 року, в якому було зазначено дату, час та місцем проведення другого засідання позачергової сесії та опублікували повідомлення на офіційному сайті Ірпінської міської ради.

Друге засідання позачергової сесії Коцюбинської селищної ради 07.03.2018 проходило в приміщенні Коцюбинського селищного будинку культури з відеофіксацією цієї сесії.

Відповідно до списку депутатів Коцюбинської селищної ради восьмого скликання присутними на позачерговій сесії 07.03.2018 були 18 із 27 депутатів.

Оскільки рішення про дострокове припинення повноважень Коцюбинського селищного голови приймається шляхом таємного голосування, рішенням 18 депутатів Коцюбинської селищної ради затверджено процедуру таємного голосування з дострокового припинення повноважень Коцюбинського селищного голови ОСОБА_15 .

Згідно з протоколом лічильної комісії від 07.03.2018 № 1 за дострокове припинення повноважень Коцюбинського селищного голови ОСОБА_51 проголосувало - 18, проти - 0, утримались -0.

Отже, за оскаржуване рішення проголосувало не менш як дві третини голосів, як це передбачено частиною третьою статті 79 Закону № 280/97-ВР.

Рішенням Конституційного Суду України від 09 лютого 2000 року №1-рп/2000 визначено, що сільські, селищні, міські ради, як це, в свою чергу, логічно випливає із змісту частини третьої статті 140 Конституції України, а також частини першої статті 10 Закону № 280/97-ВР, є органами місцевого самоврядування, які представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування. Сільські, селищні, міські ради мають свої виконавчі органи, а, отже, - їм підзвітні та підконтрольні.

За Конституцією України (частина друга статті 141) сільський, селищний, міський голова обирається відповідною територіальною громадою для того, щоб очолювати виконавчий орган ради та головувати на її засіданнях. Ці функції визначають сільського, селищного, міського голову передусім як посадову особу виконавчого органу ради та самої ради, їй підзвітну та перед нею відповідальну як за роботу виконавчого органу ради, так і за організацію роботи самої ради.

З огляду на те, що більш ніж 2/3 від загального складу депутатів у визначений законом спосіб прийняли оскаржувані рішення, то вони є цілком обґрунтованими, оскільки продовження виконання своїх обов`язків сільським головою, який не забезпечує здійснення наданих йому повноважень, суперечитиме засадам місцевого самоврядування, які відповідно до статті 4 Закону № 280/97-ВР ґрунтуються на принципі виборності як представницьких органів - сільських, селищних, міських рад, так і сільських, селищних міських голів.

Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 26.07.2019 у справі № 129/2130/14-а.

Що стосується тверджень позивача про те, що їй не було відомо про скликання позачергової сесії на 07.03.2018, то суд вважає їх необґрунтованими, оскільки рішення про скликання засідання сесії ради 07.03.2018 року було доведено до відома депутатів і населення шляхом опублікування на офіційному сайті Ірпінської міської ради та реєстрації в Коцюбинській селищній раді 06.03.2018 року «Повідомлення про скликання депутатами другого засідання позачергової сесії Коцюбинської селищної ради Київської області VIII скликання» від 06.03.2018 року.

Також суд вважає за необхідне зазначити, що рішенням Київського окружного адміністративного суду від 25.02.2019 у справі № 810/3358/18, яке залишено без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 04.06.2019, встановлено відсутність офіційного веб-сайту Коцюбинської селищної ради, на якому можливо було б опублікувати інформацію про скликання депутатами другого засідання позачергової сесії Коцюбинської селищної ради Київської області VIII скликання на 07.03.2018.

Щодо тверджень позивачки про те, що протокол та рішення селищної ради має право підписати тільки голова або секретар селищної ради, а посада секретаря Коцюбинської селищної ради була вакантною станом на 07.03.2018 року, тому підписання протоколу другого засідання позачергової сесії від 07.03.2018 та рішень селищної ради від 07.03.2018 депутатом ОСОБА_53 . є протиправним, суд не приймає до уваги, оскільки рішенням Коцюбинської селищної ради від 12.10.2017 ОСОБА_16 було обрано секретарем Коцюбинської селищної ради.

Зазначене рішення не ветовано та не оскаржено до суду, а тому є дійсним.

Щодо посилання позивачки на те, що під час прийняття оскаржуваного рішення при голосуванні приймав участь депутат ОСОБА_9 , повноваження якого на той час було достроково припинено постановою Коцюбинської селищної виборчої комісії Київської області від 01.03.2018 № 4, то суд зазначає, що ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06.03.2018 у справі №810/1049/18 про забезпечення позову було зупинено дію постанови Коцюбинської селищної виборчої комісії Київської області № 4 від 01.03.2018 року «Про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою», а тому у депутата ОСОБА_9 були повноваження на участь у другому засіданні позачергової сесії 07.03.2018 року та на голосування на цій сесії як у депутата Коцюбинської селищної ради.

Щодо посилання позивачки на рішення Київського окружного адміністративного суду від 02.10.2018 у справі № 810/1061/18 за позовом ОСОБА_16 до Коцюбинського селищного голови ОСОБА_51, Коцюбинської селищної ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, яким встановлено, що позачергова сесія Коцюбинської селищної ради, яка відбулась 12.10.2017, є такою, що проведена з порушенням вимог Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", оскільки на її призначення не було правових підстав, суд зазначає наступне.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 02.10.2018 у справі № 810/1061/18 відмовлено гр. ОСОБА_16 у задоволенні вимог про визнання протиправною бездіяльності Коцюбинського селищного голови ОСОБА_51, яка полягає у невиконанні обов`язку забезпечити виконання рішень, прийнятих на позачерговій сесії Коцюбинської селищної ради 12.10.2017, а саме "Про надання матеріальної допомоги ОСОБА_31 ", "Про надання матеріальної допомоги ОСОБА_32 ", "Про надання матеріальної допомоги ОСОБА_33 ", "Про надання матеріальної допомоги", "Про надання нецільової одноразової матеріальної допомоги" і невиконання обов`язку оприлюднити усі рішення, прийняті на позачерговій сесії Коцюбинської селищної ради 12.10.2017 та зобов`язання Коцюбинського селищного голову ОСОБА_15 забезпечити виконання рішень, прийнятих на позачерговій сесії Коцюбинської селищної ради 12.10.2017, зобов`язання Коцюбинського селищного голову ОСОБА_47 Володимирівну оприлюднити усі рішення, прийняті на позачерговій сесії Коцюбинської селищної ради 12.10.2017.

Так, дійсно у рішенні Київського окружного адміністративного суду від 02.10.2018 у справі № 810/1061/18 зазначено про те, що позачергова сесія Коцюбинської селищної ради, яка відбулась 12.10.2017, є такою, що проведена з порушенням вимог Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", оскільки на її призначення не було правових підстав.

Однак суд зауважує, що відсутні будь-які рішення судів з приводу визнання протиправними призначення та проведення позачергової сесії Коцюбинської селищної ради 12.10.2017 та її другого засідання 07.03.2017.

Рішення, прийняті на позачерговій сесії Коцюбинської селищної ради 12.10.2017, не ветовані та не оскаржені у судовому порядку.

Суд зазначає, що позивачці було відомо про скликання депутатами позачергової сесії, оскільки в матеріалах справи міститься пропозиція від 15.09.2017 та рішення від 10.10.2017, в яких зазначено підстави для скликання позачергової сесії, вказані документи були підписані належною кількістю депутатів від загального складу ради.

Не скликання селищним головою протягом двох тижнів позачергової сесії селищної ради слугувало підставою для проведення позачергової сесії за ініціативою депутатів.

Отже, депутатами Коцюбинської селищної ради була дотримана процедура скликання другого засідання позачергової сесії, передбачена ЗУ «Про місцеве самоврядування в України» та Регламентом.

Згідно з ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до вимог статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Тобто, ці норми одночасно покладають обов`язок на сторін доводити суду обґрунтованість своїх тверджень або заперечень.

Проте, позивачем не було доведено суду обґрунтованості позовних вимог, а також не спростовано доводів відповідача.

Згідно ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Також суд звертає увагу, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довод (рішення Європейського Суду з прав людини у справі Трофимчук проти України, no. 4241/03, від 28.10.2010).

Беручи до уваги обставини даної справи у сукупності з наведеними нормами законодавства, а також те, що відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією та законами України при прийнятті оскаржуваних рішень про дострокове припинення повноважень Коцюбинського селищного голови ОСОБА_51. , суд доходить висновку про необґрунтованість позовних вимог позивачки.

Щодо позовної вимоги про поновлення на посаді, то суд зазначає, що вона є похідною від позовних вимог про оскарження рішення.

Оскільки суд дійшов висновку про необґрунтованість першочергової позовної вимоги, відповідно, і похідна позовна вимога задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 295 КАС України, суд

в и р і ш и в :

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Лапій С.М.

Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 16 вересня 2019 р.

Джерело: ЄДРСР 84328233
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку