open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 200/7839/19-а
Моніторити
Постанова /03.12.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /03.12.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.11.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.11.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.11.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Рішення /11.09.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.09.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.08.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.08.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.07.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.06.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 200/7839/19-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /03.12.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Постанова /03.12.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.11.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /26.11.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.11.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /04.11.2019/ Перший апеляційний адміністративний суд Рішення /11.09.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.09.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.09.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /29.08.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /06.08.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.07.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд Ухвала суду /25.06.2019/ Донецький окружний адміністративний суд Донецький окружний адміністративний суд

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 вересня 2019 р. Справа№200/7839/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Буряк І.В., розглянувши в порядку письмового провадження матеріали адміністративної справи за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Донецькій області, Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання здійснити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (надалі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління Національної поліції в Донецькій області (надалі - відповідач-1, ГУ НП в Донецькій області) та Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (надалі - відповідач-2, ГУ ПФУ в Донецькій області), про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинити дії, скасування рішення, стягнення коштів, а саме:

визнати протиправними дії ГУ НП в Донецькій області по зарахуванню вислуги років та скасувати Наказ від 29.09.2017 № 468 о/с, із внесеними змінами Наказом ГУ НП в Донецькій області від 24.04.2018 № 163 о/с від 24.04.2018 в частині визначення вислуги років;

зобов`язати ГУ НП в Донецькій області зарахувати до вислуги років для призначення пенсії на пільгових умовах, а саме 1 місяць служби за півтора місяця, час проходження служби ОСОБА_1 на посаді дільничого інспектора міліції в період з 10.12.1996 до 14.01.2008 року;

зобов`язати ГУ НП в Донецькій області надати новий розрахунок вислуги років для призначення пенсії з урахуваннням часу проходження ОСОБА_1 на посаді дільничого інспектора міліції та часу участі у бойових діях, та направити його до органу Пенсійного фонду України для перерахунку розміру пенсії;

зобов`язати ГУ НП в Донецькій області скласти грошовий атестат за формою 2, затвердженою наказом МВС «Про затвердження Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання» від 06.04.2016 № 260, де вказати всі види грошового забезпечення, які отримувались ОСОБА_1

зобов`язати ГУ НП в Донецькій області скласти грошовий атестат за формою 2, затвердженою наказом МВС «Про затвердження Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання» від 06.04.2016 № 260, де вказати новий розмір грошового забезпечення для призначення пенсії з урахуванням окладу за посадою 2 400, 00 грн., окладу за спеціальним званням 1800, 00 грн., відсоткової надбавки за вислугу років у розмірі 2100,00 грн., а також щомісячних додаткових видів грошового забезпечення в сумі 3 489, 48 грн., а всього 2400 + 1800 + 2100 + 3489,48 = 9 789,48 грн. та направити його до органу Пенсійного фонду України для перерахунку розміру пенсії;

стягнути з ГУ НП в Донецькій області надбавку за стаж служби в сумі 7 413, 00 грн.;

стягнути з ГУ НП в Донецькій області недоплачену одноразову грошову допомогу при звільнені в сумі 48 486, 71 грн.;

зобов`язати ГУ ПФУ в Донецькій області провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 з урахуванням нового розміру грошового забезпечення для призначення пенсії з урахуванням окладу за посадою, 2400,00 грн., окладу за спеціальним званням 1800,00 грн., відсоткової надбавки за вислугу років у розмірі 2 100,00 грн., а також щомісячних додаткових видів грошового забезпечення в сумі 3 498, 48 грн., а всього 2400 + 1800 + 2100 + 3489,48 = 9 789,48 грн., та вислуги років 32 роки з моменту призначення, та виплатити недоплачену пенсію.

Позов мотивовано наступним.

Наказом ГУ НП в Донецькій області від 29.09.2017 № 468 о/с позивач звільнений зі служби в поліції на підставі на підставі п. 7 ч. 1 ст. 77 Закону України «Про національну поліцію» (за власним бажанням). Загальний трудовий стаж на 29 вересня 2017 року складає 26 років 09 місяців 28 днів, у календарному обчисленні та для виплати відсоткової надбавки 22 роки 10 місяців 06 днів, для виплати одноразової грошової допомоги 22 роки 10 місяців 06 днів.

У даний наказ наказом від 24.04.2018 № 163 о/с внесено зміни: «вважати вислугу років станом на 29 вересня 2017 року у пільговому обчисленні 26 років 11 місяців 18 днів».

Позивач стверджує, що після внесення змін до наказу від 29.09.2017 № 468 о/с в частині нарахування вислуги років йому не було надано та не зрозуміло, який період служби перераховано, вихідна допомога перерахована не була, чи були внесені зміни до грошового атестату, або виданий новий - невідомо.

Позивач вважає, що призначення йому пенсії мало здійснюватись за пунктом «а» ст. 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб. В свою чергу, при призначенні пенсії за вищезазначеним пунктом її розмір розраховується саме за вислугою років, яка також включає і вислугу років на пільгових умовах.

Позивач вважає протиправним невключення до вислуги років у пільговому обчисленні періодів з 01.02.2015 до 06.11.2015, з 07.11.2015 до 15.09.2017, коли він був зарахованний до складу сил та засобів, що беруть безпосередню участь в антитерористичній операції та періоду з 10.12.1996 до 14.01.2008, протягом якого позивач працював на посаді дільничного інспектора міліції.

На переконання позивача загальна вислуга становить 32 роки 4 місяці 18 днів та саме така вислуга має враховуватись при виплаті надбавки за стаж служби, що складає 50 % з листопада 2015 року, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції».

Стосовно виплати одноразової грошової допомоги при звільненні, позивач вважає, що для розрахунку середньої заробітної плати потрібно брати її розмір за 2 останні календарні місяці роботи, якими є липень-серпень 2017 року, в той час як рахувати одноразову грошову допомогу із розрахунку вересня є незаконним, оскільки позивач був звільнений у вересні і працював не повний місяць.

Стосовно розміру грошового забезпечення для призначення пенсії, то позивач вважає, що його розмір повинен складати 9 789,48 грн.

21 серпня 2018 року позивач повторно звернувся до відповідача-1 із заявою про зарахування до вислуги років час служби на посаді дільничного інспектора міліції в період з 10.12.1996 по 14.01.2005, з розрахунку 1 місяць за півтора та іншими вимогами, на які однак отримав відмову.

22 липня 2019 року до суду надійшов відзив ГУ ПФУ в Донецькій області, за змістом якого зазначено, що пенсія позивачу призначена за пунктом «б» ч. 1 ст.13 Закону № 2262 за вислугу років у розмірі 51% від суми грошового забезпечення 8 343,26 грн. Пенсія ОСОБА_1 з доплатами та надбавками становить 5 384,06. грн. Органами пенсійного фонду пенсія призначається, перераховується та виплачується на підставі документів, що надаються уповноваженими структурними підрозділами, де особа проходила службу, тому органи пенсійного фонду не наділені повноваженнями щодо визначення розміру складових грошового забезпечення для обчислення пенсій.

26 липня 2019 року до суду надійшов відзив ГУ НП в Донецькій області за № 214/а-2019, за змістом якого відповідач-1 заперечує проти задоволення позовних вимог, арґументуючи це таким.

Наказом ГУ НП в Донецькій області від 24.07.2019 №293 о/с внесено зміни до наказу ГУ НП в Донецькій області від 29.09.2017 № 468 о/с в частині звільнення ОСОБА_1 , яким оголошено вислугу років у пільговому обчисленні - 32 роки 10 місяців 05 днів.

Щодо вимог про перерахунок пенсії та направлення відповідних документів до органу пенсійного фонду, то ОСОБА_1 отримує пенсію за п. «б» ст. 12 Закону № 2262. Позивач не володіє достатньою вислугою для призначення пенсії за п. «а» ст. 12 Закону № 2262.

При цьому відповідач наголошує, що при призначенні пенсії враховується календарна вислуга, як передбачено Законом № 2262, а посилання на Постанову Кабінету Міністрів України «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським, співробітникам Служби судової охорони та членам їхніх сімей» від 17 липня 1992 р. № 393 є безпідставним, оскільки це суперечить положенням вказаного закону.

Щодо другої, третьої вимоги, то фактично такі задоволенні, у зв`язку із прийняттям наказу ГУ НП в Донецькій області від 24.07.2019 №293 о/с.

Щодо четвертої вимоги, то відповідач, із посиланням на практику Верховного Суду, зазначає, що винагорода за участь в АТО, грошова допомога на оздоровлення не входить до структури і складу грошового забезпечення поліцейських для нарахування пенсій.

Щодо 5 вимоги, то згідно із Законом № 2262, одноразова грошова допомога виплачується за кожний календарний рік служби, із розрахунку грошового забезпечення, як передбачено у п. 23 наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про затвердження Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання» від 06.04.2016 № 260.

31 липня 2019 року до суду найшло клопотання відповідача-1 про залишення позову ОСОБА_1 без розгляду. Вказане клопотання мотивовано тим, що позивач дізнався або мав дізнатись про порушення своїх прав у вересні 2017 року, разом із тим до суду із позовом звернувся лише через півтора року після вказаної дати, при цьому ним необґрунтовано поважність причин пропуску строку звернення до суду.

14 серпня 2019 року на електронну адресу суду надійшла заява представниці позивача № 319, де зазначено, що деякі позовні вимоги є виконаними, а інші похідні, тому теж підлягають задоволенню. Також висловлено прохання розгляд справи здійснювати за відсутності представника позивача, на позовних вимогах наполягає.

Ухвалою суду від 09 вересня 2019 у задоволенні клопотання відповідача-1 від 09 вересня 2019 року про проведення судового засідання в режимі відеоконференції відмовлено.

Протокольною ухвалою суду від 15 серпня 2019 року строк підготовчого провадження у справі продовжено, відкладено підготовче засідання у справі.

09 вересня 2019 року надійшли додаткові пояснення відповідача-1 на виконання вимог ухвали суду від 28 серпня 2019 року, де зазначено, що грошовий атестат на руку не видається, а направляється до відповідного підрозділу, який готує документи для призначення пенсії. Крім того, оскільки позивачу змінено лише визначення пенсії у пільговому обчисленні це не впливає на виплату інших видів грошового забезпечення про які просить позивач, а тому підстави для виготовлення грошового атестату з урахуванням пільгової вислуги років відсутні.

11 вересня 2019 року на електронну адресу суду надійшла заява представниці позивача № 348, де висловлено прохання розглядати справу за відсутності її та позивача, крім того зазначено, що до теперішнього часу ОСОБА_1 не отримав довідку про грошове забезпечення на підставі наказу від 24.07.2019 № 239 та будь-які виплати.

У підготовче провадження представники відповідачів у справі не з`явились, клопотань про відкладення розгляду справи до суду не подавали, про час та дату підготовчого провадження у справі повідомлялись належним чином.

Ухвалою суду від 11 вересня 2019 року провадження у справі в частині позовних вимог щодо визнання протиправними дії ГУ НП в Донецькій області по зарахуванню вислуги років та скасування наказу від 29.09.2017 № 468 о/с, із внесеними змінами Наказом ГУ НП в Донецькій області від 24.04.2018 № 163 о/с від 24.04.2018 в частині визначення вислуги років; зобов`язання ГУ НП в Донецькій області зарахувати до вислуги років для призначення пенсії на пільгових умовах, а саме 1 місяць служби за півтора місяця, час проходження служби ОСОБА_1 на посаді дільничого інспектора міліції в період з 10.12.1996 до 14.01.2008 року; зобов`язання ГУ НП в Донецькій області надати новий розрахунок вислуги років для призначення пенсії з урахуванням часу проходження ОСОБА_1 на посаді дільничого інспектора міліції та часу участі у бойових діях закрито.

Керуючись ч. ч. 1, 9 ст. 205 КАС України суд розглядає справу у письмовому провадженні.

Судом встановлено наступні фактичні обставини у справі.

ОСОБА_1 є громадянином України згідно паспорту серія НОМЕР_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .

Згідно пенсійного посвідчення серія НОМЕР_3 від 13.12.2017 є отримувачем пенсії за вислугу років.

Наказом ГУ НП в Донецькій області від 29 вересня 2017 року № 468 о/с «По особовому складу» капітана поліції ОСОБА_1 відповідно до розділу VІІ Закону України «Про Національну поліцію» звільнено зі служби в поліції: за п. 7 ч. 1 ст. 77 (за власним бажанням), з 29 вересня 2017 року.

Загальний трудовий стаж на 29 вересня 2017 року складає - 26 років 09 місяців 28 днів, у календарному обчисленні та для виплати відсоткової надбавки 22 роки 10 місяців 06 днів, для виплати одноразової грошової допомоги 22 роки 10 місяців 06 днів.

Важати невикористану відпустку за 2017 рік у кількості 15 діб.

У матеріалах справи наявний наказ «По особовому складу» від 24.04.2018 № 163 о/с, відповідно до якого внесено зміни до наказів ГУ НП в Донецькій області від 29 вересня 2017 року № 468 о/с у частині звільнення капітана поліції ОСОБА_1 Важати вислугу станом на 29 вересня 2017 року у пільговому обчисленні 26 років 11 місяців 18 днів.

ОСОБА_1 , не погоджуючись із наказом «По особовому складу» від 24 квітня 2018 року № 163 о/с, звернувся до ГУ НП в Донецькій області із заявою від 21 серпня 2018 року, де зокрема стверджує, що йому не було надано розрахунок вислуги, після внесення змін, незрозуміло, який період служби був перерахований, вихідна допомога перерахована не була, невідомо чи внесено зміни до грошового атестату, чи видано новий, до теперішнього часу не направлено до пенсійного фонду документи для перерахунку пенсії.

ОСОБА_1 вважає, що у грошовому атестаті вказано не всі види грошового забезпечення, які ним отримувались, зокрема не вказано у повному розмірі премії, грошову винагороду, доплату за службу в нічний час, винагороду за участь в АТО, грошова компенсація за невикористану відпустку, одноразова грошова допомога при звільненні. Також, виходячи з довідки про грошове забезпечення, виданої ОСОБА_1 29 березня 2018 року, сума грошового забезпечення за 24 місяці, з якого повинна нараховуватись пенсія становить 10 643 грн., а вислуга років у пільговому обчисленні для нарахування пенсії повинна становити більше ніж 32 роки, відповідно розмір пенсії 70%, а не 51%. Вимагав у ГУ НП у Донецькій області здійснити перерахунок вислуги для призначення пенсії на пільгових умовах, із врахуванням часу роботи на посаді дільничого інспектора та часу участі в бойових діях, надати такий розрахунок та направити його до органів пенсійного фонду. Надати новий витяг з наказу про розрахунок вислуги років з мокрою печаткою, оскільки він його не отримував, надати розрахунок одноразової грошової допомоги, перерахувати та доплатити не доплачену суму. Скласти новий грошовий атестат, де вказати всі види грошового забезпечення та направити його до органів, що призначають пенсію.

ГУ НП в Донецькій області 12 вересня 2018 року направлено відповідь на вказану заяву № Ф-363/12/02-2018, де, зокрема, зазначено наступне.

ОСОБА_1 наказом від 29 вересня 2017 року № 468 о/с було звільнено за п.7 ч.1 ст. 77 Закону України «Про національну поліцію» (за власним бажанням) з календарною вислугою 22 роки 10 місяців 06 днів, яка не передбачає призначення пенсії за п. «а» ст. 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та встановлення розміру пенсії за вислугу років відповідно до вказаної статті.

Одночасно із цим повідомлено, що наказом ГУ НП в Донецькій області від 24 квітня 2018 року № 163 о/с внесено зміни до наказу від 29 вересня 2017 року № 468 о/с та оголошено вислугу років у пільговому обчисленні - 26 років 11 місяців 18 днів, що не впливає на визначення вислуги років у календарному обчисленні для виплати відсоткової надбавки, розмір грошового забезпечення, встановленого на день звільнення та на призначення пенсії за вислугою років відповідно до п. «а» ст. 12 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Зазначено, що після надходження наказу від 24 квітня 2018 року № 163 о/с до управління фінансового забезпечення та бухгалтерського обліку, грошовий атестат та довідка про щомісячні додаткові види грошового забезпечення були підготовлені та надані до сектору з питань пенсійного забезпечення.

Також роз`яснено особливості нарахування сум винагороди поліцейським в особливий період та під час проведення АТО, одноразової грошової допомоги при звільненні, грошової компенсації за невикористану в році звільнення відпустку та інших доплат, що не мають постійного характеру.

Наказом ГУ НП в Донецькій області від 24.07.2019 № 293 о/с «По особовому складу» скасовано пункт 10 наказу ГУ НП в Донецькій області від 24.04.2018 № 163 о/с щодо внесення змін до наказу ГУ НП в Донецькій області від 29.09.2017 № 468 о/с у частині звільнення капітана поліції ОСОБА_1

Внесено зміни до наказу ГУ НП в Донецькій області від 29.09.2017 № 468 о/с у частині звільнення капітана поліції ОСОБА_1 Вважати вислугу років на 29 вересня 2017 року у пільговому обчисленні 32 роки 10 місяців 05 днів.

Правова позиція суду обґрунтована наступним.

У ході розгляду справи наявні між сторонами правовідносини зазнали змін, у зв`язку із прийняттям ГУ НП в Донецькій області наказу від 24.07.2019 № 293 о/с «По особовому складу», тому суд надає правову оцінку позовним вимогам № 4 7 виходячи із фактичних обставин, чинних на момент розгляду справи, та не вбачає підстав для застосування норм ст. 122, 123 КАС України.

Також, оскільки позовна вимога № 3 складається з 2 частин, щодо однієї провадження у справі закрито, однак щодо зобов`язання направити новий розрахунок вислуги для призначення пенсії з урахуванням пільгової вислуги не виконано відповідачем-1, то суд дійшов висновку про необхідність вирішити її по суті.

Крім того суд бере до уваги, що у своїй практиці Європейський суд з прав людини неодноразово наголошував, що право на доступ до суду, закріплене у ст. 6 § 1 Конвенції, не є абсолютним: воно може бути піддане допустимим обмеженням, оскільки вимагає за своєю природою державного регулювання. Держави-учасниці користуються у цьому питанні певною свободою розсуду. Однак Суд повинен прийняти в останній інстанції рішення щодо дотримання вимог Конвенції; він повинен переконатись у тому, що право доступу до суду не обмежується таким чином чи такою мірою, що сама суть права буде зведена нанівець. Крім того, подібне обмеження не буде відповідати ст. 6 § 1, якщо воно не переслідує легітимної мети та не існує розумної пропорційності між використаними засобами та поставленою метою (скарга № 42527/98, рішення від 12.07.2001 «Князь Ліхтенштейна Ханс-Адам проти Німеччини»).

Враховуючи, що позивач вже не вперше звертається до суду та відсутність легітимної мети обмежувати це право, зважаючи на суть стверджуваних порушених прав, суд вважає за необхідне розглянути позовну заяву по суті, з метою остаточного вирішення спору між сторонами.

Щодо зобов`язання ГУ НП в Донецькій області направити новий розрахунок вислуги років для призначення пенсії за віком до органу пенсійного фонду.

У ході розгляду справи, із врахуванням останніх змін, розрахунок вислуги для призначення пенсії ОСОБА_1 такий: календарний строк служби 22 роки 10 місяців 06 днів; трудовий стаж 03 роки 11 місяців 22 дні; загальний трудовий стаж для призначення пенсії 26 років 09 місяців 28 днів; вислуга років у пільговому обчисленні 32 роки 10 місяців 05 днів.

Частина 1 ст. 2 Закону «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 № 2262 (далі Закон № 2262): військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, які мають право на пенсійне забезпечення, пенсії відповідно до цього Закону призначаються і виплачуються після звільнення їх зі служби.

Стаття 12 Закону № 2262.

Пенсія за вислугу років призначається:

а) особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, іншим особам, зазначеним у пунктах "б"-"д", "ж" статті 1-2 цього Закону (крім осіб, зазначених у частині третій статті 5 цього Закону), незалежно від віку, якщо вони звільнені зі служби:

з 1 жовтня 2016 року по 30 вересня 2017 року і на день звільнення мають вислугу 23 календарних роки і більше;

б) особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, іншим особам, зазначеним у пунктах "б"-"д" статті 1-2 цього Закону, в разі досягнення ними на день звільнення зі служби 45-річного віку, крім осіб, зазначених у частині третій статті 5 цього Закону, за наявності у них страхового стажу 25 років і більше, з яких не менше ніж 12 календарних років і 6 місяців становить військова служба або служба в органах внутрішніх справ, Національній поліції, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України.

Статтею 17 Закону № 2262 передбачено види служби та періоди часу, які зараховуються до вислуги років для призначення пенсії, зокрема: пункт «б» служба в органах внутрішніх справ, поліції, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції, Державній кримінально-виконавчій службі України на посадах начальницького і рядового складу з дня призначення на відповідну посаду;

Єдиний виняток щодо можливості зарахування до календарної вислуги років певного періоду встановлений у абзаці 13 пункту «а» статті 12 Закону № 2622, яким передбачено, що до календарної вислуги років зараховується також період, зазначений у частині другій статті 17 цього Закону, а саме час навчання (незалежно від форми навчання) у цивільних вищих навчальних закладах, а також в інших навчальних закладах, після закінчення яких присвоюється офіцерське (спеціальне) звання.

Частина 4 ст. 17. Закону № 2262. При призначенні пенсій особам, які мають право на пенсію за цим Законом, враховуються тільки повні роки вислуги років або страхового стажу без округлення фактичного розміру вислуги років чи страхового стажу в бік збільшення.

Таким чином вбачається, що позивачу обґрунтовано призначено пенсію за пунктом «б» ст. 12 Закону № 2262, оскільки у нього відсутній необхідний календарний стаж за пунктом «а» ст. 12 Закону № 2262 (23 роки і більше).

Розрахунок календарного стажу позивачем не оскаржувався.

В свою чергу законодавцем розмежовано такі поняття як «вислуга років» та «календарна вислуга років». До вислуги років можливо зарахувати стаж роботи у пільговому обчисленні і цей стаж також враховується при призначенні пенсії. Однак, для отримання права на призначення пенсії обов`язковою умовою є наявність саме календарної вислуги років у мінімально визначеному Законом розмірі, до якої не передбачено зарахування стажу роботи у пільговому обчисленні.

Щодо врахування наявної у позивача вислуги у пільговому обчисленні, із врахуванням Порядку № 393, суд застосовує правову позицію у спорах цієї категорії, висловлену у постановах Верховного Суду від 27 березня 2018 року у справі № 295/6301/17, від 19 вересня 2018 року у справі № 725/1959/17, від 22 листопада 2018 року у справі № 161/4876/17, від 22 січня 2019 року у справі № 295/10742/16, від 31 січня 2019 року у справі № 295/15121/16 та від 27 лютого 2019 року у справі № 295/6454/17.

Так, у перелічених судових рішеннях Верховним Судом констатовано: «в Законі № 2262-XII не вказано, що пенсію за вислугу років можна призначати особам при наявності 22 календарних роки та 6 місяців вислуги, обчисленої на пільгових умовах; вказаним Законом чітко передбачено, що пенсія за вислугу років призначається при наявності 22 календарних роки та 6 місяців, та міститься виключний перелік періодів служби, які враховуються в календарну вислугу років.»

Враховуючи викладене, у відповідача-1 відсутні підстави направляти новий розрахунок вислуги років пенсійному органу, оскільки перерахована пільгова вислуга на розмір складових пенсійних виплат не впливає.

Щодо стягнення з ГУ НП в Донецькій області недоплаченої надбавки за стаж служби у сумі 7 413,00 грн.

Суд зазначає, що надбавка за стаж служби є виплатою, що має постійний характер, входить до структури заробітної плати, і відповідно, є її складовою.

Згідно з частиною другою статті 233 Кодексу законів про працю України у разі порушення законодавства про оплату праці працівник має право звернутися до суду з позовом про стягнення належної йому заробітної плати без обмеження будь-яким строком.

Аналогічними є висновки суду щодо строків звернення в частині стягнення недоплаченої одноразової грошової допомоги, оскільки поняття «одноразової грошової допомоги при звільненні» і «заробітна плата», які використано у законодавстві, що регулює трудові правовідносини, є рівнозначними, а тому спір охоплюється застосованим у частині 2 статті 233 КЗпП України визначенням «законодавство про оплату праці».

При цьому судом враховано рішення Конституційного Суду України від 15.10.2013 № 8-рп/2013 у справі № 1-13/2013 та правову позицію Верховного Суду, викладену у постанові 26 червня 2019 року справа №820/4748/17.

Щодо розміру надбавки за стаж служби, яка повинна враховуватись ОСОБА_1

Правова позиція позивача полягає у тому, що при визначенні розміру надбавки за стаж служби потрібно враховувати вислугу у пільговому обчисленні, яка у позивача складає 32 роки 4 місяці 18 днів, а тому позивачу не доплачено надбавку у загальному розмірі 7 413,00 грн.

Суд вважає такі доводи хибними, виходячи з наступного.

Згідно з п.1 постанови Кабінету Міністрів України №988 від 11.11.2015 року «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції», грошове забезпечення поліцейських складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Наказом Міністерства внутрішніх справ «Про затвердження Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання» від 06.04.2016 № 260, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 квітня 2016 р. за № 669/28799 затверджено Порядок та умови виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання. (далі наказ № 260)

Пунктом 3 наказу №. 260 передбачено, що надбавка за стаж служби в поліції поліцейським виплачується у відсотках до посадового окладу з урахуванням окладу за спеціальним званням у розмірах згідно з додатком 11 до постанови № 988 (від 22 років до 25 45%).

Обчислення вислуги років для виплати надбавки за стаж служби поліцейським проводиться підрозділами кадрового забезпечення за матеріалами особової справи поліцейського та оголошується відповідним наказом керівника органу поліції в разі призначення на посаду, крім випадків призначення на іншу посаду в одному органі Національної поліції та за умови наявності обчисленої вислуги за попередньою посадою.

До вислуги років для виплати поліцейським надбавки за стаж служби зараховуються періоди, які визначені частиною другою статті 78 Закону України «Про Національну поліцію».

Поліцейським, яким відповідно до цих Порядку та умов передбачено підвищення посадового окладу, надбавка за стаж служби нараховується з нового посадового окладу в підвищеному розмірі та окладу за спеціальним званням.

Частиною 2 ст. 78 Закону України «Про Національну поліцію» від 02.07.2015 № 580-VIII (далі Закон № 580) передбачено, що до стажу служби в поліції зараховуються:

1) служба в поліції на посадах, що заміщуються поліцейськими, з дня призначення на відповідну посаду;

2) військова служба в Збройних Силах України, Державній прикордонній службі України, Національній гвардії України, Управлінні державної охорони, Цивільній обороні України, внутрішніх військах Міністерства внутрішніх справ України та інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки, Державній спеціальній службі транспорту;

3) служба в органах внутрішніх справ України на посадах начальницького і рядового складу з дня призначення на відповідну посаду;

4) час роботи у Верховній Раді України, місцевих радах, центральних і місцевих органах виконавчої влади із залишенням на військовій службі, на службі в органах внутрішніх справ України або на службі в поліції;

5) час роботи в органах прокуратури і суді осіб, які працювали на посадах суддів, прокурорів, слідчих, а також служба у Службі судової охорони;

6) дійсна військова служба в Радянській Армії та Військово-Морському Флоті, прикордонних, внутрішніх, залізничних військах, в органах державної безпеки та інших військових формуваннях колишнього СРСР, а також служба в органах внутрішніх справ колишнього СРСР.

3. Під час обчислення стажу служби в поліції враховуються тільки повні роки вислуги років без округлення фактичного розміру вислуги років у бік збільшення.

4. Порядок обчислення вислуги років у поліції встановлює Кабінет Міністрів України.

Суд зауважує, що календарний рік - це проміжок часу від першого до останнього дня того чи іншого року по календарю; рік, який особа фактично відпрацювала на займаній посаді.

Суд вважає, що при нарахуванні надбавки за стаж служби враховуються лише повні роки вислуги у календарному обчисленні, а не у пільговому.

З наявного у справі розрахунку вбачається, що для виплати ОСОБА_1 надбавки за стаж служби в поліції враховано стаж з 15.10.1996 по 29.07.2017 із застосування коефіцієнту 1, що складає 22 роки 10 місяців 06 днів.

Посилання позивача на п. 3 Постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. № 393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським, співробітникам Служби судової охорони та членам їхніх сімей» (далі Постанова № 393) суд вважає безпідставним, оскільки, там мова йде про розрахунок вислуги років для призначення пенсій особам, зазначеним в абзаці першому пункту 1 цієї постанови, а не про нарахування надбавки за стаж із врахування вислуги у пільговому обчисленні.

Крім того, як вбачається із позовної заяви періоди вислуги, що мають бути пораховані у пільговому обчислені такі:

01.02.2015 06.11.2015 та 07.11.2015 15.09.2017 час, коли ОСОБА_1 залучався до складу сил та засобів, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції;

10.12.1996 14.01.2008, коли ОСОБА_1 працював на посаді дільничного інспектора поліції, календарна вислуга 11 місяців 1 місяць 4 дні, пільгова 16 років 6 місяців (132 місяці * 1,5 = 199,5 місяців), тобто не враховано 5 років 5 місяців.

Щодо першого періоду.

Висновки суду ґрунтуються на вказаних вище положення законодавства в розумінні яких, розмір надбавки за стаж повинен розраховуватися, виходячи з фактично відпрацьованого часу (стажу служби), тобто, у календарному обчисленні, а не відповідно до пільгової вислуги років, яка застосовується для вирішення питання про призначення пенсії.

Такий висновок узгоджуються з правовою позицією Верховного Суду, викладеною у рішенні від 12.03.2018 року за результатами розгляду зразкової справи № Пз/9901/1/18 (802/2196/17-а), правові висновки якої, відповідно до ч.4 ст.291 КАС України, мають враховуватись судом та правовою позицією Першого апеляційного адміністративного суду у постанові 13 листопада 2018 року справа №0540/6278/18-а

Додатково щодо другого періоду.

У рішенні Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Національного банку України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 58 Конституції України (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) від 09.02.1999 року справа № 1-7/99: «За загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у частині першій статті 58 Конституції України, за якою дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.»

Тобто суду потрібно встановити порядок обчислення стажу служби для виплати відсоткової надбавки за вислугу років, що діяв протягом 10.12.1996 14.01.2008.

Так, наказом Міністерства внутрішніх справ України від 20.06.2004 № 684 зареєстровано в Міністерстві юстиції України 9 липня 2004 р. за № 860/9459 (Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства внутрішніх справ № 674 від 18.12.2008) «Про затвердження Інструкції про порядок обчислення стажу служби для виплати відсоткової надбавки за вислугу років особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ» передбачено:

Пункт 1. Ця Інструкція визначає порядок обчислення стажу служби для виплати відсоткової надбавки за вислугу років особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ.

Пункт 2. Обчислення періодів служби для виплати відсоткової надбавки за вислугу років особам рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ здійснюється в порядку, передбаченому законодавством, в календарному обчисленні (один місяць служби за один місяць).

Таким чином, підстав для обчислення відсоткової надбавки за вислугу років у пільговому обчисленні, судом не встановлено, відповідний розрахунок здійснюється у календарному обчисленні.

Крім того, наказ від 29.09.2017 № 468 о/с в частині визначення трудового стажу для виплати відсоткової надбавки, який складає 22 роки 10 місяців 06 днів ОСОБА_1 не оскаржувався.

Враховуючи викладене, вимоги позивача у цій частині безпідставні.

Щодо виплати одноразової грошової допомоги при звільненні.

Позивач вважає, що відповідачем необґрунтовано розраховано одноразову грошову допомогу при звільненні (нараховано та сплачено 38 988,25 грн., тоді як мало бути 87 474,96 грн.) оскільки розрахунок здійснено, виходячи із розміру грошового забезпечення серпня - вересня 2017 року. Натомість розрахунок мав бути здійснений, виходячи із розміру грошового забезпечення липня - серпня 2017 року, так як середня заробітна плата обчислюється за останні 2 календарні місяці роботи, що передують події, з якою пов`язана виплата. Позивач зазначає, що рахувати одноразову грошову допомогу по вересню є незаконним, оскільки він був звільнений у вересні та працював не повний місяць. Крім того, неврахованою є недоплачена надбавка за стаж служби.

Відповідач стверджує, що розрахунок одноразової грошової допомоги при звільненні розраховано обґрунтовано, відповідно Порядку № 260, виходячи з 25% місячного грошового забезпечення позивача станом на дату звільнення, та вислуги років позивача (22 роки), розмір якої виходячи з розрахунку склав 38 998,25 грн. Одноразова грошова допомога виплачена в повному обсязі позивачу у листопаді 2017 року.

Суд погоджується із таким правозастосуванням відповідача виходячи з наступного.

Статтею 94 Закону № 580 встановлено, що поліцейські отримують грошове забезпечення, розмір якого визначається залежно від посади, спеціального звання, строку служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наявності наукового ступеня або вченого звання. Порядок виплати грошового забезпечення визначає Міністр внутрішніх справ України.

За правилами ст. 102 Закону № 580 пенсійне забезпечення поліцейських та виплата одноразової грошової допомоги після звільнення їх зі служби в поліції здійснюються в порядку та на умовах, визначених Законом України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

Пунктом 3 Порядку № 260, грошове забезпечення поліцейських визначається залежно від посади, спеціального звання, стажу служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наукового ступеня або вченого звання.

До складу грошового забезпечення входять: 1) посадовий оклад; 2) оклад за спеціальним званням; 3) щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер); 4) премії; 5) одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Абзац 2 ст. 9 Закону № 2262. Особам рядового, сержантського, старшинського та офіцерського складу та деяким іншим особам, які мають право на пенсію за цим Законом, при звільненні зі служби за власним бажанням, через сімейні обставини або інші поважні причини, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, які мають вислугу 10 років і більше виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 25 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби.

Абзац 4 п. 10 Порядку № 393. Поліцейським які звільняються із служби за власним бажанням, через сімейні обставини або з інших поважних причин, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, та мають вислугу 10 років і більше, виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 25 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний рік служби.

Абзац 8. п. 10. Порядку № 393. Строк календарної служби для визначення розміру одноразової грошової допомоги обчислюється згідно з пунктами 1 і 2 цієї постанови.

Пункт 23 Розділ І Порядку 260. Поліцейським, які звільняються зі служби в поліції та в установленому порядку мають право на отримання одноразової грошової допомоги при звільненні, нарахування такої допомоги здійснюється з розрахунку місячного грошового забезпечення з урахуванням щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, що мають постійний характер, та премій, установлених на день звільнення.

При цьому до розрахунку одноразової грошової допомоги при звільненні не включається винагорода за безпосередню участь у воєнних конфліктах, антитерористичних операціях та інших заходах в умовах особливого періоду.

Днем звільнення зі служби в поліції вважається день видання наказу про звільнення або дата, зазначена в наказі про звільнення.

День звільнення вважається останнім днем служби.

З викладеного вбачається, що одноразова грошова допомога при звільненні розраховується, виходячи з місячного грошового забезпечення (з урахуванням щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, що мають постійний характер, та премій,) установлених на день звільнення за кожний повний календарний рік служби із врахуванням грошового забезпечення у розмірі 25% (більше 10 років стажу, звільнення за власним бажанням).

Фактично позивачу розраховано одноразову грошову допомогу при звільненні виходячи із грошового забезпечення станом на вересень 2017 року (місяць звільнення) у розмірі 25% грошового забезпечення за повні 22 роки календарного стажу в органах внутрішніх справ.

Оскільки суд дійшов висновку про відсутність підстав для збільшення відсоткової набавки за стаж служби, то відповідно, суд вважає розрахунок одноразової грошової допомоги здійснений відповідачем обґрунтованим, а вимоги позивача у цій частині безпідставними.

Щодо позовної вимоги № 4.

Станом на день звільнення грошове забезпечення ОСОБА_1 складало:

посадовий оклад за посадою «інспектор» 2400,00 грн.;

оклад за спеціальне звання «капітан поліції» 1800,00 грн.;

надбавка за стаж служби в поліції 22 роки (45%) - 1890,00 грн.;

премія за вересень 2017 (16,43 %) 1000,59 грн.

Позивач не погоджується із розміром надбавки за стаж служби (має складати 2100) та розміром щомісячних додаткових видів грошового забезпечення за період з листопада 2015 по вересень 2017 (22 місяці) 3 489,48 грн., загальний розмір грошового забезпечення для призначення пенсії складає 9 789,40 грн.

Частина 3 ст. 43 Закону № 2262 пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Пункт 7 Порядку № 393. Пенсії обчислюються з розміру грошового забезпечення, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 р. - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування з урахуванням таких його видів:

відповідних окладів за посадою (для поліцейських, відряджених до органів державної влади, установ та організацій із залишенням на службі в Національній поліції, які отримували при цьому грошове забезпечення та звільнені із служби безпосередньо з посад у таких органах, установах та організаціях, - відповідних окладів, установлених за рівнозначними (аналогічними) посадами в Національній поліції), військовим (спеціальним) званням (для осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту - щомісячної надбавки за спеціальне звання) та відсоткової надбавки за вислугу років у розмірах, установлених за останньою штатною посадою, займаною перед звільненням;

щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення, крім щомісячних надбавок (доплат), установлених особам, які мають право на пенсію за вислугу років згідно із законодавством і залишені за їх згодою та в інтересах справи на службі) та премії. Розмір щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням. Середня сума щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається шляхом ділення на 24 загальної суми цих видів грошового забезпечення за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням.

Таким чином, законодавством визначені конкретні складові, які входять до розрахунку суми грошового утримання, з якої обраховується сума пенсії за вислугу років відповідно до Закону № 2262-XII, а не загальна сума доходу особи, з якої сплачено збір на обов`язкове державне пенсійне страхування або єдиний соціальний внесок, про що зазначено, зокрема у постанові Верховного Суду від 03.04.2018 справа №235/2874/17, від 30.10.2018 справа №607/11339/16-а.

В матеріалах справи наявна довідка про щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення та премії за останні 24 календарні місяці служби підряд перед звільненням), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 24.10.2017 № 279, видана ОСОБА_1 , про те, що додаткові види грошового забезпечення за період з 01.12.2015 по 31.07.2017 становили у загальному розмірі 47 318,37 грн. (премії), для нарахування пенсії 2 253,26 грн.

Крім премій, згідно вказаної довідки, ОСОБА_1 інших додаткових видів грошового забезпечення не отримував. Довідка є чинною, позивачем не оскаржувалась.

Позиція суду щодо розміру надбавки за стаж служби, вже висловлена.

Позивач не конкретизує, які ще щомісячні додаткові види грошового забезпечення мають враховуватись для призначення пенсії.

Позаяк, суд погоджується із доводами відповідача, що разові додаткові види грошового забезпечення, зокрема щорічні, щоквартальні, а також винагорода за безпосередню участь в АТО, допомога на оздоровлення, доплата за роботу у нічний час, грошова компенсація невикористаної відпустки не входить до складу грошового забезпечення з якого обраховується розмір пенсії.

Судом вказаний висновок постановлено із врахуванням висновків, викладених у постановах Великої Палати Верховного Суду від 06.02.2019 справа № 522/2738/17, Верховного Суду від 28.03.2019 справа №431/4088/16, від 02.04.2019 №345/2920/17.

Таким чином, вимоги позивача безпідставні.

Позовна вимога про направлення грошового атестату, де зазначено новий розмір грошового забезпечення до органів пенсійного фонду є похідною від вимог, оцінка яких вже судом здійснена та констатовано їх безпідставність, а тому у її задоволенні теж належить відмовити.

Щодо розміру пенсії 70 %, виходячи із вислуги понад 30 років.

Як вже констатовано вище, позивачу пенсія обґрунтовано призначена за пунктом «б» ст. 12 Закону № 2262.

Стаття 13. Закону № 2262. Розміри пенсій за вислугу років.

Пенсії за вислугу років призначаються в таких розмірах:

б) особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, які мають страховий стаж 25 років і більше, з яких не менше 12 календарних років і 6 місяців становить військова служба, служба в органах внутрішніх справ, поліції, Службі судової охорони, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв`язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України (пункт "б" статті 12): за страховий стаж 25 років - 50 процентів і за кожний повний рік стажу понад 25 років - 1 процент відповідних сум грошового забезпечення (стаття 43);

У матеріалах справи наявний витяг з електронної пенсійної справи ОСОБА_1 , де встановлено такі умови призначення: вислуга років 26,9 (календарна - 22,9) у розмірі 51% грошового забезпечення.

З викладеного очевидно, що розмір пенсії корелюється із поняттям повний рік стажу (що таке повний рік стажу вже наводилось вище) та передбачає формулу 50%. + наявні повні роки стажу.

У випадку позивача це - 50% +1 % (26 років стажу).

Враховуючи викладене, підстави для задоволення цієї вимоги відсутні.

Щодо позовної вимоги № 7, то за відсутності нової довідки із зазначенням розмірів відповідних виплат на основі яких і може бути здійснений перерахунок пенсії позивача, у ГУ ПФУ у Донецькій області відповідного обов`язку не виникає, а тому вимоги до відповідача-2 водночас як передчасні, так і безпідставні.

Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом, зокрема, у постановах від 20.03.2018 справа № 636/662/17 та від 30.10.2018 справа № 607/11339/16-а.

На підставі викладеного, суд не встановив підстав для задоволення позовних вимог, а тому у позові належить відмовити.

Судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись пп. 15.5 Розділу VII Перехідних положень, статями 9, 19, 72-79, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255, 295, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Донецькій області, Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про визнання дій протиправними та зобов`язання здійснити певні дії - відмовити.

Повний текст судового рішення складено 11 вересня 2019 року.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя І.В. Буряк

Джерело: ЄДРСР 84221063
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку