open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий суддя у першій інстанції : Крутько О.В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 серпня 2019 року

Львів

№ 857/7045/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Бруновської Н.В.

суддів: Довгої О.І., Затолочного В.С.

за участю секретаря судового засідання: Мельничук Б.Б.

представника апелянта: Ган Х.П.

представника відповідача: Лабай М.В.

позивача: ОСОБА_2

представника позивача: ОСОБА_4

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Міністерства юстиції України на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23 травня 2019р. у справі № 1.380.2019.001359 за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Міністерства юстиції України, Західного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ :

25.03.2019р. ОСОБА_2 звернулась в суд з позовом у якому просить визнати протиправною бездіяльність Міністерства юстиції України, Західного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України щодо виплати одноразової грошової допомоги після смерті ОСОБА_3 .

Крім того, позивач просила суд, зобов`язати відповідача Західне міжрегіональне управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України належно оформити документи для виплати одноразової грошової допомоги після смерті 4 ОСОБА_3 відповідно до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків і аварій, що сталися з особами рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби України затвердженого наказом Міністерства Юстиції України від 06.08.2012 № 1166/5, а відповідача Міністерство юстиції України розглянути подані матеріали та прийняти рішення у визначені законом терміни.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 23.05.2019р. суд визнав протиправною бездіяльність Міністерства юстиції України та Західного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України щодо виплати одноразової грошової допомоги після смерті ОСОБА_3 членам сім`ї померлого.

Також , суд першої інстанції зобов`язав Західне міжрегіональне управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України повторно направити наявні документи щодо виплати одноразової грошової допомоги після смерті ОСОБА_3 членам сім`ї померлого.

Крім того, суд першої інстанції зобов`язав Міністерство юстиції України повторно розглянути документи щодо виплати одноразової грошової допомоги після смерті ОСОБА_3 та прийняти рішення з приводу виділення асигнувань для виплати одноразової грошової допомоги після смерті ОСОБА_3 членам сім`ї померлого.

Не погоджуючись із даним рішенням, апелянт Міністерство юстиції України подав апеляційну скаргу, в якій зазначає, що судом порушено норми матеріального та процесуального права.

Апелянт просить суд, рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23.05.2019р. скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити в позові.

Представник апелянта Ган Х.П. підтримала апеляційну скаргу з підстав в ній зазначених.

Позивач ОСОБА_2 та її представник ОСОБА_4 в судовому засіданні просили суд, апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Представник відповідача Лабай М.В. в судовому засіданні покладається на розсуд суду при вирішенні апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, учасників процесу, дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи скарги, законність і обґрунтованість рішення суду, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення виходячи з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_3 який являвся позивачу батьком проходив службу з 22.02.1995р.- 25.01.2017р. у Державній кримінально-виконавчій службі України а саме: у Державній установі «Львівська установа виконання покарань управління Державної пенітенціарної служби України у Львівській області (№ 19)» на посаді молодшого інспектора першої категорії відділу режиму і охорони.

27.01.2017р. наказом Державної установи «Львівська установа виконання покарань» ( № 19 ) № 6 о/с ОСОБА_3 . виключений із списків особового складу у зв`язку з смертю, яка настала ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Із змісту довідки про причини смерті від 25.01.2017р., свідоцтва про смерть Серія НОМЕР_1 ОСОБА_3 помер у віці 42 роки, причина смерті - хронічний дисемінований туберкульоз.

Згідно висновку про призначення одноразової грошової допомоги у зв`язку із смертю старшого лейтенанта внутрішньої служби, молодшого інспектора 1-ї категорії відділу режиму та охорони Державної установи виконання покарань (№19) ОСОБА_3 , який затверджений 17.05.2017р. начальником Західного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції на підставі п.п. 2 п. 1 ст. 99 Закону України від 02.07.2015 № 580-VІІІ «Про Національну поліцію» відповідно до ч.1 ст. 99 Закону України «Про Національну поліцію», право на отримання грошової допомоги набуто 25.01.2017р., одноразову грошову допомогу призначено ОСОБА_5 (дружині померлого), ОСОБА_2 (дочці) та ОСОБА_6 (матері померлого) з наступного розрахунку: 1600 грн. х 250 400000 грн.

В червні 2017р. члени сім`ї померлого подали заяви до Західного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України про виплату одноразової грошової допомоги.

Із змісту висновку від 17.05.2017 р. комісією Західного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України прийнято рішення про призначення одноразової грошової допомоги у зв`язку із смертю в період проходження служби особи рядового та начальницького складу за рахунок коштів, які виділяються Міністерством юстиції України.

Протоколом комісії Західного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України від 26.06.2017 р. № 3-17 призначена одноразова грошова допомога у зв`язку із смертю ОСОБА_3 на підставі п. 2 ч.1 ст. 99 Закону України «Про Національну поліцію» та згідно Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 р.» членам сім`ї померлого ОСОБА_3 , а саме його дочці ОСОБА_2 , дружині ОСОБА_5 та матері ОСОБА_6 та визначено одноразову грошову допомогу в розмірі - 40000 грн.

Враховуючи ту обставину, що Західне міжрегіональне управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України не є розпорядником коштів по виплаті одноразової грошової допомоги, потребу в коштах для виплат вищевказаної допомоги відповідно до персональних списків скеровано до Міністерства юстиції України.

Судом першої інстанції встановлено, що позивач надала усі необхідні документи для отримання одноразової грошової допомоги які передбачені Порядком та умовами виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) чи втрати працездатності поліцейського затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 11.01.2016 № 4 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.01.2016р. за № 163/28293 право а саме:

- висновок про призначення одноразової грошової допомоги у зв`язку із смертю старшого лейтенанта внутрішньої служби, молодшого інспектора 1-ї категорії відділу режиму та охорони Державної установи виконання покарань (№19) ОСОБА_3 , який затверджений 17.05.2017р. начальником Західного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції,

- протокол № 3-17 засідання комісії Західного міжрегіонального управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції з розгляду питань щодо призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), поранення або інвалідності осіб рядового та начальницького складу, який затвердив голова комісії 26.06.2017р.,

- акт форми Н-5 розслідування смерті, що настала 25.01.2017р . в 01.00 год. в Львівській установі виконання покарань управління Державної пенітенціарної служби України у Львівській область (№ 19),

- висновок по матеріалах додаткового службового розслідування по факту смерті під час проходження служби ОСОБА_3 , 1975 р.н.

Згідно листа Міністерства юстиції України від 18.12.2017 р. № 13371/16/32-17 матеріали щодо виділення асигнувань для виплати одноразової грошової допомоги сім`ям померлих осіб рядового та начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби України, зокрема сім`ї ОСОБА_3 повернуто для доопрацювання.

За результатами додаткового опрацювання матеріалів складено: акт форми Н-5 розслідування смерті, що настала 25.01.2017р . в 01.00 год. в Львівській установі виконання покарань управління Державної пенітенціарної служби України у Львівській області (№ 19), висновок по матеріалах додаткового службового розслідування по факту смерті під час проходження служби ОСОБА_3 , 1975 р.н., згідно яких смерть останнього настала в період проходження служби, але не при виконанні службових обов`язків та не пов`язана із жодною з підстав, які перелічені у статті 101 Закону України «Про Національну поліцію» від 02.07.2015 № 580- VІІІ.

Додаткові матеріали направлені до Міністерства юстиції України для виділення асигнувань для виплати одноразової грошової допомоги сім`ї ОСОБА_3 однак, повернуті на доопрацювання до міжрегіонального управління згідно листа від 05.03.2019 № 8864/М-2158/16.3.2.

ч .5 ст. 23 Закону України «Про державну кримінально-виконавчу службу України» від 23.06.2005 № 2713-ІV на осіб рядового і начальницького складу кримінально-виконавчої служби поширюється соціальний захист поліцейських, визначений Законом України "Про Національну поліцію" (580-19), а також порядок і умови проходження служби, передбачені для поліцейських. Умови і розміри грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу та оплати праці працівників кримінально-виконавчої служби визначаються Кабінетом Міністрів України.

Із змісту п. 2 ч.1 ст. 97 Закону України «Про Національну поліцію України» № 580-VІІІ від 02.07.2015 (надалі Закон № 580-VІІІ) видно, що одноразова грошова допомога в разі загибелі (смерті), визначення втрати працездатності поліцейського є соціальною виплатою, гарантованою допомогою з боку держави, яка призначається і виплачується особам, які за цим Законом мають право на її отримання, у разі 2) смерті поліцейського, що настала під час проходження ним служби в поліції.

Відповідно до ст. 98 Закону № 580-VІІІ у випадках, зазначених у п. 1, 2 ч.1 ст. 97 цього Закону, право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги мають члени сім`ї, батьки та утриманці загиблого (померлого) поліцейського.

В п. 2 ч.1 ст. 99 зазначеного Закону передбачено, що розміри одноразової грошової допомоги поліцейським, а в разі їх загибелі (смерті) - особам, які за цим Законом мають право на її отримання, визначаються виходячи з розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року, в якому прийнято рішення про виплату: 2) смерті поліцейського (пункт 2) - 250 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня календарного року, в якому прийнято рішення про виплату;

ст . 101 Закону № 580-VІІІ передбачені підстави, за яких призначення і виплата одноразової грошової допомоги не здійснюються. Призначення і виплата одноразової грошової допомоги не здійснюються, якщо загибель (смерть), поранення (контузія, травма або каліцтво), інвалідність, часткова втрата працездатності без визначення інвалідності поліцейського є наслідком: а) учинення ним діяння, яке є кримінальним або адміністративним правопорушенням; б) учинення ним дій у стані алкогольного, наркотичного чи токсичного сп`яніння; в) навмисного спричинення собі тілесного ушкодження, іншої шкоди своєму здоров`ю або самогубства (крім випадку доведення особи до самогубства, який доведений судом); г) подання особою свідомо неправдивої інформації про призначення і виплату одноразової грошової допомоги.

В п.3 розділу VІ Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) чи втрати працездатності поліцейського затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 11.01.2016 № 4 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.01.2016р. за № 163/28293 передбачено, що розрахунок потреби в коштах для виплати одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) чи втрати працездатності поліцейського подається органами поліції до фінансового підрозділу центрального органу управління поліції, навчальними закладами до фінансового підрозділу Міністерства внутрішніх справ за встановленою формою (додаток 3).

Отже , з документів які знаходяться в матеріалів справи можна дійти висновку, що смерть ОСОБА_3 настала у період проходження служби, але не при виконанні службових обов`язків та не пов`язана із жодною з підстав, які перелічені у статті 101 Закону України «Про Національну поліцію» від 02.07.2015 № 580- VІІІ.

Як вірно встановив суд першої інстанції відповідачі право на призначення та виплату допомоги членам сім`ї ОСОБА_3 не оспорюють.

Враховуючи ту обставин, що смерть ОСОБА_3 настала у період проходження служби, але не при виконанні службових обов`язків та не пов`язана із жодною з підстав, які перелічені у статті 101 Закону України «Про Національну поліцію» від 02.07.2015 № 580- VІІІ, а тому дана обставина дає підстави на «законне сподівання» на отримання позивачем одноразової допомоги в контексті ст.1 першого Протоколу до Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод.

При цьому, апеляційний суд враховує Рішення Європейського суду з прав людини у справі «Суханов та Ільченко проти України» в якому зазначено, що суть вимоги особи пов`язана з майновим правом, особа який воно надане, може вважатись такою, що має «законне сподівання», якщо для такого права у національному законодавстві існує достатнє підґрунтя.

За таких обставин, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про наявність підстав для задоволення позову, оскільки Міністерство юстиції України та Західне міжрегіональне управління з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України як суб`єкти владних повноважень діяли не у спосіб передбачений законами та Конституцією України. Оскільки, документи щодо виплати одноразової грошової допомоги які знаходяться в матеріалах справи, оформлені належним чином, відсутні підстав для повернення на доопрацювання даних документів.

При цьому, апеляційний суд враховує ту обставину, що повернення Міністерством юстиції України сформованого ОСОБА_2 належним чином пакету документів на протязі більше двох років відбувалось неодноразово. Проте, жодного разу при поверненні документів відповідач не зазначав які необхідно недоліки усунути, що впливає на затягування отримання грошової допомоги та порушення прав, свобод та інтересів позивача.

Доводи апелянта про те, що Міністерство юстиції України не отримувало належним чином оформленого пакету документів які повинні бути наданні Західним міжрегіональний виконання кримінальних покарань та пробаціїї колегія суддів не приймає до уваги з підстав вище зазначених.

Інші доводи апеляційної скарги не спростовують висновки колегії суддів.

В ст.242 КАС України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

ст . 316 КАС України передбачено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Із врахуванням викладеного, колегія суддів вважає, що рішення суду першої інстанції є законним, доводи апеляційної скарги зроблених судом першої інстанції висновків не спростовують і при ухваленні оскарженого судового рішення порушень норм матеріального та процесуального права ним допущено не було, тому, відсутні підстави для скасування чи зміни рішення суду першої інстанції.

Керуючись ст.ст.229, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Міністерства юстиції України залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 23 травня 2019 року у справі - № 1.380.2019.001359 - без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає.

Суддя Н.В. Бруновська

Суддя О.І. Довга

Суддя В.С. Затолочний

Постанова складена в повному обсязі 02.09.2019р.

Джерело: ЄДРСР 83957816
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку