ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Пирогова, 29, м. Вінниця, 21018, тел./факс (0432)55-80-00, (0432)55-80-06 ел.пошта : inbox@vn.arbitr.gov.ua
___________________________________________________________________________
УХВАЛА
"20" серпня 2019 р. Cправа № 902/318/16
Господарський суд Вінницької області в складі: головуючий суддя Тісецький С.С., секретар судового засідання Поцалюк Н.В., розглянувши в приміщенні суду матеріали у справі
за заявою: Публічного акціонерного товариства Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України"
до: Барського комунального підприємства теплових мереж "Бартеплокомуненерго"
про банкрутство
за участю :
ГУ ДФС у Вінницькій області: Формуга І.Ю., за довіреністю
Барської міської ради: Чубар О.В., за довіреністю
В С Т А Н О В И В :
В провадженні Господарського суду Вінницької області перебуває справа за заявою ПАТ НАК "Нафтогаз України" до Барського комунального підприємства теплових мереж "Бартеплокомуненерго" про визнання банкрутом.
Постановою від 22.02.2017 року боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором боржника арбітражного керуючого Белінську Н.О.
В подальшому, ухвалою від 20.05.2019 року продовжено строк ліквідаційної процедури банкрута та повноважень ліквідатора Белінської Н.О. до 20.08.2019 року; клопотання арбітражного керуючого № 02-13/267 від 24.03.2017 року в частині вимог про зобов`язання Барської міської ради передати ліквідатору БКП ТМ "Бартеплокомуненерго" Белінській Н.О. нерухоме майно, яке належить боржнику на праві господарського відання - призначено до розгляду на 20.08.2019 року.
В судове засіданні на визначену дату з`явились представники кредитора - ГУ ДФС у Вінницькій області та Барської міської ради. Арбітражний керуючий та інші учасники провадження у даній справі в судове засідання не з`явились.
Натомість, 15.08.2019 року до суду від арбітражного керуючого надійшли наступні документи:
- клопотання № 02-13/311 від 15.08.2019 року про розгляд справи за відсутності арбітражного керуючого, в зв`язку з перебуванням у щорічній відпустці;
- звіт ліквідатора № 02-13/309 від 15.08.2019 року про виконану роботу у даній справі станом на 15.08.2019 року;
- клопотання № 02-13/310 від 15.08.2019 року про продовження строку ліквідаційної процедури банкрута та повноважень ліквідатора у даній справі на три місяці; до вказаного клопотання також додано протокол зборів комітету кредиторів №13 від 15.08.2019 року, на яких було розглянуто питання щодо продовження строку ліквідаційної процедури банкрута.
В ході розгляду справи представники кредитора та Барської міської ради не заперечили щодо продовження строку ліквідаційної процедури банкрута та повноважень ліквідатора у справі та прийняття до відома проміжного звіту ліквідатора про виконану роботу станом на 15.08.2019 року.
Дослідивши клопотання та проміжний звіт ліквідатора боржника, оглянувши наявні матеріали справи і заслухавши представників сторін, суд дійшов таких висновків.
В силу ч.ч. 1, 3 ст. 3 ГПК України, судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Судочинство у господарських судах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Згідно ч. 6 ст. 12 ГПК України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Відповідно до ч. 2 ст. 119 ГПК України, встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.
Як вбачається з системного аналізу норм Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон про банкрутство), встановлений строк ліквідаційної процедури у 12 місяців є імперативною нормою, яку суд застосовує при винесенні постанови про визнання боржника банкрутом, при цьому зазначаючи про нього в постанові. Однак, в той же час Закон про банкрутство не містить приписів для інших учасників провадження, зокрема, й ліквідатора щодо обмеження строків, зокрема, й ч. 1 ст. 37 Закону про банкрутство не містить заборон для господарського суду щодо можливості скорочення або продовження строків процедури. Цією ж статтею визначається, що ліквідація - це припинення суб`єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення в порядку цього Закону вимог кредиторів шляхом продажу його майна.
Водночас, Законом про банкрутство покладено на ліквідатора великий обсяг обов`язків (ст. ст. 41 - 44 Закону), які останній зобов`язаний виконати і тільки після цього подати на затвердження суд звіт та ліквідаційний баланс. В той час як невиконання ліквідатором цих дій у граничні строки, визначені Законом про банкрутство, не є підставою для припинення провадження у справі.
Крім того, відповідно до ч. 7 ст. 46 Закону про банкрутство, ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про припинення юридичної особи - банкрута. Цей припис Закону кореспондується із нормами ч. 3 ст. 40 Закону про банкрутство, згідно положень якої ліквідатор виконує свої повноваження до завершення ліквідаційної процедури в порядку, встановленому Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Викладені положення Закону про банкрутство свідчать про те, що юридична особа, в якої в ліквідаційній масі наявне майно, повинна ліквідуватися протягом часу, який є достатнім, але не раніше ніж до настання факту, що має юридичне значення для справи про банкрутство, а саме до повного розпродажу майна та здійснення всіх заходів, передбачених Законом про банкрутство стосовно ліквідації банкрута, розрахунків з кредиторами й затвердження судом звіту ліквідатора, або ж через затвердження судом мирової угоди.
Також, основною метою Закону про банкрутство є відновлення платоспроможності боржника, мінімізація випадків ліквідації суб`єктів господарювання, а також повне або часткове задоволення вимог кредиторів шляхом застосування судових процедур (розпорядження майном боржника, мирова угода, санація, ліквідація банкрута). Закон про банкрутство визначає, що банкрутство - це визнана господарським судом неспроможність боржника відновити свою платоспроможність за допомогою процедур санації та мирової угоди і погасити встановлені у порядку, визначеному цим Законом, грошові вимоги кредиторів не інакше як через застосування ліквідаційної процедури. Господарський суд відповідно до статті 37 Закону про банкрутство приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців, в той же час названий Закон не містить наслідків перевищення строку ліквідаційної процедури.
Відповідна правова позиція наведена у постанові Верховного Суду від 17.04.2018 року по справі № 903/1242/14.
Відтак, за наслідками проведеного судового засідання, з метою повного, всебічного та об`єктивного з`ясування всіх обставин справи, суд дійшов висновку, про призначення до розгляду клопотання арбітражного керуючого № 02-13/267 від 24.03.2017 року в наступному судовому засіданні.
Також, зважаючи на те, що ліквідаційна процедура у даній справі не завершена, суд розглянувши зазначене вище клопотання арбітражного керуючого про продовження строку ліквідаційної процедури банкрута та повноважень ліквідатора у даній справі на три місяці, дійшов висновку про його задоволення.
Крім того, суд оглянувши поданий проміжний звіт ліквідатора боржника про виконану роботу у справі станом на 15.08.2019 року, дійшов висновку про прийняття його до відома.
Керуючись ст.ст. 1, 2, 8, 9, 37-48 ЗУ "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 2, 3, 12 (ч. 6), 119, 234, 235 ГПК України суд, -
У Х В А Л И В :
1. Продовжити строк ліквідаційної процедури Барського комунального підприємства теплових мереж "Бартеплокомуненерго" та повноважень арбітражного керуючого (ліквідатора) Белінської Н.О. у справі № 902/318/16 до 20.11.2019 року.
2. Прийняти до відома проміжний звіт ліквідатора боржника про виконану роботу у справі № 902/318/16 про банкрутство Барського комунального підприємства теплових мереж "Бартеплокомуненерго" станом на 15.08.2019 року.
3. Клопотання арбітражного керуючого Белінської Н.О. № 02-13/267 від 24.03.2017 року в частині вимог про зобов`язання Барської міської ради передати ліквідатору БКП ТМ "Бартеплокомуненерго" Белінській Н.О. нерухоме майно, яке належить боржнику на праві господарського відання - призначити до розгляду на 20.11.2019 року - 11:30 год., в приміщенні Господарського суду Вінницької області (вул. Пирогова, 29, м. Вінниця).
4. Явку в судове засідання арбітражного керуючого, представника Барської міської ради визнати обов`язковою.
5. Копію ухвали направити згідно переліку рекомендованим листом.
Згідно ч. 1 ст. 235 ГПК України, ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом чи Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені ст.ст. 254-256, пп. 17.5 п. 17 ч. 1 перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.
Суддя Тісецький С.С.
Віддрук . 8 прим.:
1 - до справи;
2 - ПАТ НАК "Нафтогаз України" (01001, м. Київ, вул. Б. Хмельницького, 6);
3 - БКП ТП "Бартеплокомуненерго" (23000, м. Бар, Майдан М.Грушевського, 3, Барський р-н, Вінницька обл.);
4 - Арбітражному керуючому Белінській Н.О. (21050, м. Вінниця АДРЕСА_1 . М. Оводова, 38, кім.304);
5 - Головне управління ДФС у Вінницькій області - вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21028;
6 - Жмеринське об`єднане управління ПФУ Вінницької області (вул. Асмолова, 1, м. Жмеринка, 23108);
7 - Барській міській раді (вул. Героїв Майдану, 7, Бар, Вінницька область, 23001);
8 - Відділенню виконавчої дирекції ФСС НВ та ПЗ України в Барському районі Вінницької області (23000, м.Бар, вул. Героїв Майдану, 3, Барський р-н, Вінницька обл.).