open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 9901/422/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 серпня 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Вівдиченко Т.Р.

Суддів: Ісаєнко Ю.А.

Собківа Я. М.

За участю секретаря: Борейка Д.Е.

Представника позивача: ОСОБА_1 .

Представника відповідача: Тарасюка Г.В.

Представника третьої особи

на стороні позивача: ОСОБА_14

Представника третьої особи

на стороні відповідача: ОСОБА_13

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року ОСОБА_2 до Центральної виборчої комісії, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - кандидат в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року ОСОБА_3 про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И В :

Кандидат в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року ОСОБА_2 звернувся до суду із адміністративним позовом до Центральної виборчої комісії, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50, в якому просив:

- визнати протиправними та скасування рішення Центральної виборчої комісії від 05 серпня 2019 року по підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50 та про встановлення результатів позачергових виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 50, які оформлені протоколом засідання Центральної виборчої комісії від 05 серпня 2019 року;

- визнати неможливість достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 50;

- визнати необхідність проведення повторних виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 50;

- зобов`язати Центральну виборчу комісію звернутися до Верховної Ради України для прийняття нею рішень стосовно проведення повторних виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 50.

В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначив, що наразі існують обставини, що можуть свідчити про підробку виборчих документів, незаконне знищення виборчої документації, ухилення членів виборчої комісії від роботи комісії без поважних причин, що, відповідно до Кримінального кодексу України, є кримінальним правопорушенням, а отже, виявлені Центральною виборчою комісією під час проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях одномандатного виборчого округу № 50 факти системних порушень вимог Закону потребують перевірки та надання відповідної оцінки правоохоронними органами. За таких умов, проведення повторного підрахунку на виборчих дільницях в межах одномандатного виборчого округу № 50 суперечить принципу верховенства права, його проведення не відповідало вимогам Закону, тому, результати виборів в даному окрузі є такими, що неможливо достовірно встановити і при здійсненні повторного підрахунку члени Центральної виборчої комісії це розуміли, оскільки відбулось псування виборчої документації з метою спотворення результатів волевиявлення громадян. Відтак, єдиним можливим способом захисту прав позивача та всіх виборців одномандатного виборчого округу № 50 є визнання неможливості достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 50, визнання необхідності проведення повторних виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 50. Внаслідок визнання таких фактів у Центральної виборчої комісії виникне необхідність звернення до Верховної Ради України для прийняття нею рішень стосовно проведення повторних виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 50.

Ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 07 серпня 2019 року позовну заяву передано до Шостого апеляційного адміністративного суду.

Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 08 серпня 2019 року відкрито провадження за даним адміністративним позовом та призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 09 серпня 2019 року о 15:00 годині.

09 серпня 2019 року до Шостого апеляційного адміністративного суду від Центральної виборчої комісії надійшов відзив на апеляційну скаргу, разом із додатками.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позов в повному обсязі, просив його задовольнити з підстав, викладених у ньому. Зокрема, зазначив те, що відповідачем встановлено результати позачергових виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 50, за наявності встановлених порушень під час голосування та здійснення підрахунку голосів по окремим дільницям, а тому, результати виборів на позачергових виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 50, на його думку, є такими, що неможливо достовірно встановити.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти позову, посилаючись на те, що відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, не порушуючи прав позивача.

Представник третьої особи на стороні позивача - кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року ОСОБА_3 заперечував проти позову.

Представник третьої особи на стороні відповідача - Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 підтримав позицію відповідача.

Заслухавши суддю-доповідача, представників позивача, відповідача та третіх осіб, перевіривши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, оцінивши письмові докази, що мають юридичне значення для вирішення даного спору, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_2 зареєстрований кандидатом у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року, згідно постанови Центральної виборчої комісії № 1210 від 24 червня 2019 року.

21 липня 2019 року відбулися позачергові вибори народних депутатів України 21 липня 2019 року.

З метою встановлення результатів виборів, 05 серпня 2019 року Центральною виборчою комісією було прийнято протокол про результати виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.

Позивач вважає таке рішення Центральної виборчої комісії протиправним та таким, що підлягає скасуванню, у зв`язку з чим, звернувся до суду з даним позовом.

Позивач, свою позицію обґрунтовує наступним.

На окремих виборчих дільницях були виявлені спроби незаконного вкидання виборчих бюлетенів до виборчих скриньок. Зокрема, на виборчій дільниці № 140741 невідома особа намагалася вкинути 22 бюлетені, про що було повідомлено чергову частину Мирноградського відділу поліції, що підтверджується випискою з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 21 липня 2019 року № 12019050490000814. На виборчій дільниці № 140750 двоє осіб намагалися у незаконний спосіб вкинути виборчі бюлетені у виборчу скриньку, про що було повідомлено чергову частину Мирноградського ВП, що підтверджується випискою з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 21 липня 2019 року № 12019050490000813. Офіційний спостерігач від кандидата в народні депутати України ОСОБА_4 ОСОБА_5 на виборчій дільниці № 140741 намагався вкинути виборчу документацію до виборчих скриньок.

В протоколах про підрахунок голосів, складених під час підрахунку голосів виборців на дільницях №№ 141065, 140756, 140787 за кандидатів в народні депутати, було встановлено одну кількість голосів виборців, а Окружною виборчою комісією з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 було враховано і передано ЦВК до ІАС «Вибори народних депутатів України» іншу кількість. Дані обставини стали предметом судового розгляду справ № 200/9252/19-а, 200/9326/19-а, 200/9329/19-а, за результатами чого, було ухвалено рішення про повторний підрахунок голосів виборів на виборчих дільницях № 141065, 140756, 140787 від 26 та 27 липня 2019 року, відповідно (залишено без змін рішеннями Першого апеляційного адміністративного суду від 30 та 31 липня 2019 року). Крім того, було направлено відповідні звернення до правоохоронних органів, що підтверджується випискою з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 23 липня 2019 року № 12019050410001574 довідкою про прийняття і реєстрацію заяви від 26 липня 2019 року № 25718/401.

Голова дільничної виборчої комісії № 141065 ОСОБА_6 повідомляла членів окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 про порушення, що сталися при транспортуванні виборчої документації, підробку її підпису, що, зокрема, підтверджується матеріалами кримінального провадження № 12019050410001573.

У зв`язку з наведеним, Центральною виборчою комісією 01 серпня 2019 року було прийнято Постанову № 1840, відповідно до якої, постановлено:

1) Зобов`язати окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 не пізніше 22 години 1 серпня 2019 року:

- внести зміни до встановлених підсумків голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50 на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях в одномандатному виборчому окрузі № 50, в тому числі з поміткою "Уточнений", та протоколів окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 про повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №№ 141065, 140756, 140787 в одномандатному виборчому окрузі № 50, складених на виконання рішень Донецького окружного адміністративного суду від 26 липня та 27 липня 2019 року у справах № 200/9252/19-а, 200/9326/19-а, 200/9329/19-а, які набрали законної сили, а також рішення Центральної виборчої комісії, прийнятого на її засіданні 27 липня 2019 року;

- скласти протокол окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50 з поміткою "Уточнений".

2) Зобов`язати окружну виборчу комісію з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 не пізніше 12 години 02 серпня 2019 року транспортувати до Центральної виборчої комісії протокол окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50 з поміткою "Уточнений" та іншу виборчу документацію, передбачену Законом України "Про вибори народних депутатів України".

У зв`язку із невиконанням Окружною виборчою комісією з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 постанови Центральної виборчої комісії від 01 серпня 2019 року за № 1840, відповідачем було прийнято Постанову № 1849 від 02 серпня 2019 року, відповідно до якої, постановлено:

1. Встановити бездіяльність окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 щодо:

- нетранспортування до Центральної виборчої комісії протоколу окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50 з поміткою "Уточнений" та іншої виборчої документації, передбаченої Законом України "Про вибори народних депутатів України";

- непроведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях № 141065, 140756, 140787 одномандатного виборчого округу № 50 на виконання рішень судів від 26 та 27 липня в справах №№ 200/9252/19-а, 200/9326/19-а, 200/9329/19-а, які набрали законної сили;

- невнесення змін до встановлених підсумків голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50 на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях в одномандатному виборчому окрузі № 50, у тому числі, з поміткою "Уточнений", та протоколів окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 про повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №№ 140756, 140787, 141065 в одномандатному виборчому окрузі № 50, а також, постанови Центральної виборчої комісії від 1 серпня 2019 року № 1840;

- нескладення протоколу окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50 з поміткою "Уточнений".

2. Визначити, що повноваження окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 стосовно встановлення підсумків голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року здійснює Центральна виборча комісія.

3. Зобов`язати членів окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 передати уповноваженим представникам Центральної виборчої комісії пакети з виборчими документами дільничних виборчих комісій виборчих дільниць №№ 140760, 140762, 140766, 140767, 140769, 140771, 140773, 140774, 140775, 140756, 140782, 140784, 140787, 141065 щодо підрахунку голосів виборців на цих виборчих дільницях одномандатного виборчого округу № 50, зокрема, з виборчими бюлетенями з виборів народних депутатів України для голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також, за наявності, окремими думками членів дільничних виборчих комісій указаних виборчих дільниць, викладеними в письмовій формі, та іншу документацію, необхідну для здійснення Комісією повторного підрахунку голосів виборців на зазначених виборчих дільницях в одномандатному виборчому окрузі № 50 та встановлення підсумків голосування в цьому окрузі на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.

4. Уповноважити заступника Голови Центральної виборчої комісії ОСОБА_7 , члена Центральної виборчої комісії ОСОБА_8 , заступника керівника Секретаріату Центральної виборчої комісії ОСОБА_9 , головних консультантів організаційного відділу управління організаційно- методичної роботи Секретаріату Центральної виборчої комісії ОСОБА_10 та ОСОБА_11 , головного консультанта відділу представництва в судах управління правового забезпечення Секретаріату Центральної виборчої комісії ОСОБА_15 отримати від окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 документацію, визначену пунктом 3 цієї постанови.

03 серпня 2019 року уповноваженими особами ЦВК було здійснено поїздку до м. Покровськ Донецької області для прийняття виборчої документації з виборчих дільниць № 140760, 140762, 140766, 140767, 140769, 140771, 140773, 140774, 140775, 140756, 140782, 140784, 140787,141065.

Відповідачем було поширено на сторінці в соціальній мережі Фейсбук інформацію про те, що під час прийняття документів по дільницям №№ 141065, 140787, 140756 була виявлена відсутність контрольних талонів; по дільницям № 140760, 140762, 140766, 140767, 140769, 140771, 140774, 140775, 140782, 140784 була наявна уся виборча документація, окрім, дільниці № 140773, де було виявлено відсутність пакету зі списком виборців.

Надалі, відповідачем було розпочато повторний підрахунок голосів на окремих виборчих дільницях в одномандатному виборчому окрузі № 50.

При цьому, Центральною виборчою комісією у Постанові № 1853 від 05 серпня 2019 року «Про факти порушення виборчих прав в одномандатному виборчому окрузі № 50 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року» було встановлено певні порушення.

Зокрема, на восьми виборчих дільницях Комісією виявлено наступне:

1) Щодо документів дільничної виборчої комісії № 140756.

У пакеті з виборчими бюлетенями, поданими за кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 ОСОБА_4 , виявлено 172 виборчі бюлетені, на яких зроблено більш як одну позначку навпроти прізвищ кандидатів у народні депутати України.

Вказані бюлетені, відповідно до ч.16 статті 90 Закону, визнано Комісією недійсними.

2) Щодо документів дільничної виборчої комісії № 140760.

У пакеті з виборчими бюлетенями, поданими за кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 ОСОБА_3 , виявлено 100 виборчих бюлетенів, на яких зроблено більш як одну позначку навпроти прізвищ кандидатів у народні депутати України.

Вказані бюлетені, відповідно до частини шістнадцятої статті 90 Закону, визнано Комісією недійсними.

3) Щодо документів дільничної виборчої комісії № 140762.

У пакеті з виборчими бюлетенями, поданими за кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 ОСОБА_3 , виявлено 205 виборчих бюлетенів, на яких зроблено більш як одну позначку навпроти прізвищ кандидатів у народні депутати України.

Вказані бюлетені, відповідно до частини шістнадцятої статті 90 Закону, визнано Комісією недійсними.

4) Щодо документів дільничної виборчої комісії № 140769.

У пакеті з виборчими бюлетенями, поданими за кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 ОСОБА_3 , виявлено 147 виборчих бюлетенів, на яких зроблено більш як одну позначку навпроти прізвищ кандидатів у народні депутати України.

Вказані бюлетені, відповідно до частини шістнадцятої статті 90 Закону, визнано Комісією недійсними.

5) Щодо документів дільничної виборчої комісії № 140771.

У пакеті з виборчими бюлетенями, поданими за кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 ОСОБА_3 , виявлено 118 виборчих бюлетенів, на яких зроблено більш як одну позначку навпроти прізвищ кандидатів у народні депутати України.

Вказані бюлетені, відповідно до частини шістнадцятої статті 90 Закону, визнано Комісією недійсними.

6) Щодо документів дільничної виборчої комісії № 140782.

У пакеті з виборчими бюлетенями, поданими за кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 ОСОБА_3 , виявлено 94 виборчі бюлетені, на яких зроблено більш як одну позначку навпроти прізвищ кандидатів у народні депутати України.

Вказані бюлетені, відповідно до частини шістнадцятої статті 90 Закону, визнані Комісією недійсними.

7) Щодо документів дільничної виборчої комісії № 140787.

У пакеті з виборчими бюлетенями, поданими за кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 ОСОБА_3 , виявлено 251 виборчий бюлетень, на якому зроблено більш як одну позначку навпроти прізвищ кандидатів у народні депутати України, а, також, 233 виборчі бюлетені, на яких проставлено позначку напроти цього кандидата в народні депутати України, водночас, відокремлено правий нижній кут виборчого бюлетеня.

У пакеті з виборчими бюлетенями, поданими за кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 ОСОБА_4 , виявлено 44 виборчі бюлетені, на яких, зроблено більш як одну позначку навпроти прізвищ кандидатів у народні депутати України.

Усі вказані, бюлетені, відповідно до ч.16 статті 90 Закону, визнано Комісією недійсними.

8) Щодо документів дільничної виборчої комісії № 141065.

У пакеті з виборчими бюлетенями, поданими за кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 ОСОБА_4 , виявлено 251 виборчий бюлетень, на якому зазначено номер виборчої дільниці № 141066.

Вказані бюлетені, відповідно до частини тринадцятої статті 90 Закону, визнано Комісією такими, що не підлягають врахуванню.

9) Також, Комісією встановлено суттєву розбіжність між сумарною кількістю виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці №141065, підписи яких наявні у списку виборців (313 осіб), та сумарною кількістю виборців, які отримали виборчі бюлетені на виборчій дільниці, зазначеною у протоколі про підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці від 22 липня 2019 року (566 осіб). Крім того, Комісією виявлено фактичну відсутність 253 виборчих бюлетенів, про що було складено акт.

Комісія, з метою захисту прав суб`єктів та учасників виборчого процесу з позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року, звернулася до Національної поліції України для проведення перевірки наведених у цій постанові обставин та вжиття згідно із законодавством України, заходів реагування.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до ч. 3 статті 77 Конституції України, порядок проведення виборів народних депутатів України встановлюється законом.

Спеціальним законом, який регламентує порядок проведення виборів народних депутатів України, у тому числі порядок і умови висування та реєстрації кандидатів у народні депутати України, є Закон України «Про вибори народних депутатів України» № 4061-VI (далі - Закон № 4061-VI).

За змістом статті 15, 16 Закону України «Про вибори народних депутатів України», вибори депутатів можуть бути черговими, позачерговими, повторними, проміжними. Позачергові вибори депутатів призначаються Президентом України з підстав і в порядку, встановлених Конституцією України.

Позачергові вибори депутатів відбуваються в останню неділю шістдесятиденного строку з дня опублікування Указу Президента України про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України, виданого відповідно до Конституції України.

Виборчий процес позачергових виборів депутатів починається з дня, наступного після дня опублікування Указу Президента України, зазначеного у частині третій цієї статті.

Указом Президента України від 21 травня 2019 року № 303/2019 було достроково припинено повноваження Верховної Ради України восьмого скликання та призначено позачергові вибори до Верховної Ради України на 21 липня 2019 року.

Так, у статті 38 Конституції України закріплено право громадян брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Згідно статті 55 Конституції України, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Відповідно до ч. 1 статті 1 Закону України «Про Центральну виборчу комісію», комісія є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України та законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, у порядку та в межах, встановлених законами України.

Статтею 2 Закону України «Про Центральну виборчу комісію» встановлено, що Комісія відповідно до своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України. Комісія будує свою діяльність на принципах верховенства права, законності, незалежності, об`єктивності, компетентності, професійності, колегіальності розгляду і вирішення питань, обґрунтованості прийнятих рішень, відкритості і публічності.

Згідно ч.2 статті 3 Закону України «Про Центральну виборчу комісію», Комісія та її члени зобов`язані діяти на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України, цим та іншими законами України.

Приписи п.1 та п.12 ч.1 статті 19 Закону України «Про Центральну виборчу комісію» визначають, що Центральна виборча комісія організовує підготовку і проведення виборів народних депутатів України; встановлює результати виборів народних депутатів України та офіційно оприлюднює їх.

Відповідно до ч.1 статті 97 Закону України «Про вибори народних депутатів України», на засіданні 25 липня 2019 року Центральна виборча комісія заслухала відомості протоколу Окружної виборчої комісії з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50 про підсумки голосування в цьому окрузі, складеного та підписаного 24 липня 2019 року, і прийняла його для розгляду та подальшого опрацювання.

Зважаючи на наявність в даному протоколі помилок та неточностей, Комісією 27 липня 2019 року прийнято рішення про зобов`язання Окружної виборчої комісії № 50 до 29 липня 2019 року розглянути питання щодо внесення змін до встановлених підсумків голосування виборців в одномандатному виборчому окрузі № 50 у порядку, передбаченому Законом, скласти протокол про підсумки голосування в зазначеному окрузі № 50 з поміткою "Уточнений" і невідкладно транспортувати його та інші необхідні виборчі документи до Центральної виборчої комісії.

Також, з матеріалів справи вбачається, що до Центральної виборчої комісії 26 та 27 липня 2019 року надійшли рішення Донецького окружного адміністративного суду від 26 та 27 липня 2019 року в справах № 200/9252/19-а, 200/9326/19-а, 200/9329/19-а, що залишені без змін постановами Першого апеляційного адміністративного суду від 30 та 31 липня 2019 року, якими позовні вимоги кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 ОСОБА_3 до Окружної виборчої комісії № 50 задоволено повністю та зобов`язано Центральну виборчу комісію провести повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № 141065, 140756, 140787 в одномандатному виборчому окрузі № 50 у порядку, встановленому Законом.

31 липня 2019 року, Центральна виборча комісія прийняла рішення про зобов`язання Окружної виборчої комісії № 50 розглянути питання щодо внесення змін до встановлених підсумків голосування виборців у цьому одномандатному виборчому окрузі, скласти протокол з поміткою "Уточнений" і транспортувати його та інші необхідні виборчі документи до Центральної виборчої комісії до 12 години 2 серпня 2019 року в порядку, встановленому ч.9 статті 95 Закону.

Частиною першою 1 статті 96 Закону № 4061-VI визначено, що окружна виборча комісія встановлює підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на, виборчих дільницях в одномандатному виборчому окрузі, у тому числі з поміткою "Уточнений", а у разі повторного підрахунку голосів виборців - також, протоколу окружної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці в одномандатному виборчому окрузі.

Пунктом 16 ч.2 статті 31 вказаного Закону передбачено обов`язок окружної виборчої комісії встановити підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі.

В силу частини 1 статті 99 Закону № 4061-VI, Центральна виборча комісія на своєму засіданні на підставі протоколів окружних виборчих комісій про підсумки голосування в одномандатних виборчих округах, у тому числі з поміткою "Уточнений", не пізніш як на п`ятнадцятий день з дня голосування встановлює результати виборів народних депутатів України у відповідних одномандатних виборчих округах, про що складає протоколи.

Отже, на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року Центральна виборча комісія повинна встановити результати виборів в одномандатних виборчих округах, зокрема, в одномандатному виборчому окрузі № 50, до 05 серпня 2019 року, включно.

У зв`язку із цим, постановою відповідача від 01 серпня 2019 року № 1840 зобов`язано Окружну виборчу комісію № 50, на підставі протоколів дільничних виборчих комісій, прийнятих, відповідно до п.1 ч.5 статті 94 Закону, в тому числі, з поміткою "Уточнений", та протоколів Окружної виборчої комісії № 50 про повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № 141065, 140756, 140787 в одномандатному виборчому окрузі № 50, проведений на виконання рішень Донецького окружного адміністративного суду від 26 та 27 липня 2019 року в справах № 200/9252/19-а, 200/9326/19-а, 200/9329/19-а, які набрали законної сили, а також рішень Центральної виборчої комісії, прийнятих на її засіданнях 27 та 31 липня 2019 року, не пізніше 22 години 01 серпня 2019 року внести зміни до встановлених підсумків голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50, про що скласти протокол з поміткою "Уточнений" та транспортувати його та іншу виборчу документацію, передбачену Законом, до Центральної виборчої комісії не пізніше 12 години 02 серпня 2019 року.

Під час розгляду справи колегією суддів встановлено, що постанову Комісії від 01 серпня 2019 року № 1840 Окружною виборчою комісією № 50 виконано не було.

Крім того, ухвалою Першого апеляційного адміністративного суду від 02 серпня 2019 року в справі № 200/9466/19-а затверджено примирення сторін у справі за позовною заявою кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 ОСОБА_12 до Окружної виборчої комісії № 50 про визнання протиправною бездіяльності, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії на умовах, що окружна виборча комісія № 50 бере на себе зобов`язання провести в порядку, встановленому Законом, повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № 140760, 140762, 140766, 140767, 140769, 140771, 140773, 140774, 140775,140782, 140784.

Зазначеною ухвалою встановлено строк для проведення повторного підрахунку голосів на цих виборчих дільницях - негайно з моменту затвердження судом умов примирення сторін, а також визнано нечинним рішення Донецького окружного адміністративного суду від 29 липня 2019 року та закрито провадження у справі № 200/9466/19-а за позовною заявою кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 ОСОБА_12 до Окружної виборчої комісії № 50 про визнання протиправною бездіяльності, скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії.

Згідно п.21 ч.2 статті 30 Закону № 4061-VI, в разі ненадходження протоколу від окружної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі у строки, визначені Законом, а також у разі бездіяльності окружної виборчої комісії Центральна виборча комісія здійснює повноваження відповідної окружної виборчої комісії.

Відповідач зазначив, що, враховуючи необхідність встановлення у визначений Законом строк результатів позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 50, з огляду на приписи п.21 ч.2 статті 30 Закону, у зв`язку з невиконанням окружною виборчою комісією № 50 рішення Центральної виборчої комісії, а також, численних судових рішень, Комісією 02 серпня 2019 року прийнято постанову № 1849 "Про забезпечення встановлення підсумків голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року".

Так, згідно вказаної постанови, Комісія встановила бездіяльність окружної виборчої комісії №50 та взяла на себе її повноваження щодо встановлення підсумків голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50, відповідно до вимог Закону та здійснення дій на виконання рішень судів.

Під час розгляду справи сторонами не заперечувалося, що, на виконання постанови Комісії №1849 від 03 серпня 2019 року уповноваженими представниками Центральної виборчої комісії транспортовано до Комісії наявні в Окружній виборчій комісії № 50 та передані членами вказаної окружної виборчої комісії пакети з виборчими документами дільничних виборчих комісій виборчих дільниць № 140760, 140762, 140766, 140767, 140769, 140771, 140773, 140774, 140775, 140756, 140782, 140784, 140787, 141065 щодо підрахунку голосів виборців на цих виборчих дільницях одномандатного виборчого округу № 50, зокрема, з виборчими бюлетенями з виборів народних депутатів України для голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50, контрольними талонами і предметами, списками виборців, а також, за наявності окремими думками членів дільничних виборчих комісій указаних виборчих дільниць, викладеними в письмовій формі, та іншу документацію, необхідну для здійснення Комісією повторного підрахунку голосів виборців на зазначених виборчих дільницях в одномандатному виборчому окрузі № 50 та встановлення підсумків голосування в цьому окрузі на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року.

На виконання судових рішень Донецького окружного адміністративного суду від 26 та 27 липня 2019 року в справах № 200/9252/19-а, 200/9326/19-а, 200/9329/19-а, залишених без змін постановами Першого апеляційного адміністративного суду від 30 та 31 липня 2019 року, а також, ухвали Першого апеляційного адміністративного суду від 02 серпня 2019 року в справі № 200/9466/19-а Комісією, 04 серпня 2019 року на засіданні проведено повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях № 140760, 140762, 140766, 140767, 140769, 140771, 140773, 140774, 140775, 140756, 140782, 140784, 140787, 141065 одномандатного виборчого округу № 50.

У ході проведення повторного підрахунку голосів виборців на вказаних виборчих дільницях Центральною виборчою комісією виявлено обставини, які можуть свідчити про те, що такі документи зазнали впливу з метою спотворення результатів волевиявлення виборців на відповідних виборчих дільницях, що може бути кваліфіковано правоохоронними органами як кримінальне правопорушення.

У зв`язку з викладеним, Комісією 05 серпня 2019 року було прийнято постанову №1853 "Про факти порушення виборчих прав в одномандатному виборчому окрузі № 50 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року", якою Центральна виборча комісія звернулася до Національної поліції України для проведення перевірки, викладених у цій постанові обставин порушення законодавства України про вибори в одномандатному виборчому окрузі № 50 під час позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року та вжиття згідно із законодавством України заходів реагування.

Таким чином, колегія суддів погоджується із доводами відповідача про те, що Центральна виборча комісія вжила всіх необхідних заходів для забезпечення організації та проведення позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року.

На Центральну виборчу комісію Законом покладено обов`язок щодо встановлення результатів виборів та визначено порядок дії.

Разом з тим, встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі є сукупністю визначених Законом послідовних та взаємопов`язаних дій відповідних дільничних та окружної виборчих комісій, а також Центральної виборчої комісії.

Так, відповідно до ч.1, 5 статті 96 Закону, окружна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців, у тому числі, з поміткою "Уточнений", на підставі указаних протоколів, а в разі повторного підрахунку голосів виборців - також протоколу окружної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці встановлює підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі, про що складає відповідний протокол у визначеній Законом кількості примірників та засвідчує його печаткою окружної виборчої комісії.

Протокол про підсумки голосування в одномандатному окрузі підписується головою, заступником голови, секретарем та іншими членами окружної виборчої комісії, які присутні на засіданні виборчої комісії, та засвідчується печаткою окружної виборчої комісії. У протоколі зазначаються дата і час (година і хвилини) його підписання членами окружної виборчої комісії. Член виборчої комісії, присутній на засіданні, зобов`язаний підписати протокол про підсумки голосування. У разі своєї незгоди із встановленими підсумками голосування, зафіксованими у протоколі комісії, член комісії підписує протокол із приміткою "З окремою думкою". Письмовий виклад окремої думки додається до протоколу про підсумки голосування.

Так, під час розгляду справи, колегією суддів досліджено протокол Центральної виборчої комісії про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50 від 05 серпня 2019 року. Зазначений протокол містить дані щодо кількості виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50, кількість голосів виборців поданих за кожного депутата в одномандатному виборчому окрузі № 50 та ін. Протокол підписаний Головою Центральної виборчої комісії та повним складом Центральної виборчої комісії.

У судовому засіданні представник позивача, на обґрунтування своєї позиції, зазначив, що підписання вказаного протоколу членами Центральної виборчої комісії із окремою думкою свідчить про факт наявності порушень, що не дають змогу встановити відповідачу результати голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50.

Проте, дослідивши окремі думки членів Центральної виборчої комісії при підписанні протоколу, колегія суддів не погоджується із зазначеним твердженням представника позивача, з огляду на наступне.

Так, Голова Центральної виборчої комісії ОСОБА_18 в окремій думці зазначає, що встановлення результатів виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі відбувається на підставі протоколу про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі, складеному, відповідно до вимог Закону. Можливості прийняття Комісією інших рішень або вчинення інших дій, ніж установлено вказаною статтею, Законом не передбачено.

Член Центральної виборчої комісії ОСОБА_19, в окремій думці щодо зазначеного протоколу дійшов висновку про те, що реалізація наданих Центральній виборчій комісії, пунктом 21 частини другої статті 30 Закону, повноважень окружної виборчої комісії у зв`язку з ненадходженням протоколу відповідної комісії про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі передбачає складення Комісією такого протоколу та передбачений частиною п`ятою статті 95 Закону обов`язок підписати протокол про підсумки голосування, у зв`язку зі своєю незгодою із встановленими підсумками голосування, зафіксованими у протоколі Комісії.

Член Центральної виборчої комісії ОСОБА_20 зазначила про те, що виявлені ЦВК під час проведення повторного перерахунку голосів виборців на виборчих дільницях одномандатному виборчому округу № 50 факти системних порушень вимог Закону потребують перевірки та надання відповідної оцінки правоохоронними органами.

В окремій думці заступника голови Центральної виборчої комісії ОСОБА_17 зазначено про те, що виявлені під час підрахунку голосів порушення не можуть бути залишені без реагування Центральною виборчою комісією та потребують прийняття Центральною виборчою комісією окремої постанови, в якій повинно міститися висвітлення виявлених при підрахунку голосів порушень виборчого законодавства та звернення до Національної поліції України для проведення перевірки викладених в постанові обставин.

Член Центральної виборчої комісії ОСОБА_16 зазначив про те, що встановленим Комісією фактам порушення виборчого законодавства має бути дана належна оцінка з боку правоохоронних органів. Тільки в разі об`єктивного розслідування цієї справи, встановлення осіб, причетних до вказаних порушень виборчого законодавства, та притягнення їх до кримінальної відповідальності можна сподіватися на забезпечення в Україні міжнародних стандартів виборчого права і проведення чесних, прозорих та демократичних виборів.

Крім того, як зазначалося, частиною 1 статті 99 Закону визначено, що Центральна виборча комісія на своєму засіданні, на підставі протоколів окружних виборчих комісій про підсумки голосування в одномандатних виборчих округах, у тому, числі з поміткою "Уточнений", не пізніш як на п`ятнадцятий день з дня голосування встановлює результати виборів народних депутатів України у відповідних одномандатних виборчих округах, про що складає протоколи.

Тобто, Законом встановлено імперативну вимогу щодо встановлення результатів виборів у визначений строк, а саме: до 05 серпня 2019 року включно.

При цьому, Закон не передбачає можливість Комісії не встановити результати виборів народних депутатів, як в одномандатних виборчих округах, так і в загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі.

Відтак, для здійснення основного обов`язку ЦВК щодо забезпечення організації та проведення виборів народних депутатів, Комісія вчинила всі необхідні й передбачені Законом дії.

Отже, на виконання вимог Закону, ЦВК на засіданні 05 серпня 2019 року встановила результати позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року одномандатного виборчого округу № 50 про складено відповідний протокол.

Колегією суддів досліджено протокол Центральної виборчої комісії про результати позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року одномандатного виборчого округу № 50, від 05 серпня 2019 року. Вказаний протокол містить дані щодо кількості виборчих бюлетенів для голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50, кількість голосів виборців поданих за кожного депутата в одномандатному виборчому окрузі № 50.

Протокол Центральної виборчої комісії про результати позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року одномандатного виборчого округу № 50 підписаний Головою Центральної виборчої комісії та повним складом Центральної виборчої комісії, в більшості з окремою думкою.

Член Центральної виборчої комісії ОСОБА_16 в окремій думці зазначив про те, що Комісії відсутні будь-які законодавчі підстави ухилитись від встановлення підсумків голосування в одномандатному виборчому окрузі №50 шляхом складання відповідного протоколу. На його думку, встановленим Комісією фактам порушення виборчого законодавства має бути дана належна оцінка з боку правоохоронних органів.

Члени Центральної виборчої комісії ОСОБА_20, І.Єфремова зазначили про те, що Законом не передбачено можливості прийняття рішень або вчинення комісією інших дій, ніж встановлено п. 21 ч. 2 ст. 30 Закону.

Відповідно до окремої думки члена Центральної виборчої комісії ОСОБА_21, Комісія відреагувала на виявлені нею факти порушення законодавства України про вибори в одномандатному виборчому окрузі № 50 та з метою захисту прав суб`єктів та учасників виборчого процесу з позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року звернулась своєю Постановою від 5 серпня 2019 року № 1853 "Про факти порушення виборчих прав водномандатному виборчому окрузі № 50 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року" до Національної поліції України для проведення перевірки викладених у цій постанові обставин порушення законодавства України про вибори в одномандатному виборчому окрузі № 50 під час позачергових виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року та вжиття, згідно із законодавством України, заходів реагування.

Колегія суддів зауважує, що, на підставі висновків членів ЦВК, викладених в окремих думках до зазначених протоколів, були прийняті відповідні рішення ЦВК щодо усунення виявлених порушень, шляхом проведення відповідних перевірок та звернення до правоохоронних органів.

Враховуючи наведене, колегія суддів дійшла висновку про те, що рішення Центральної виборчої комісії від 05 серпня 2019 року про підсумки голосування в одномандатному виборчому окрузі № 50 та про встановлення результатів позачергових виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 50, які оформлені протоколами засідання Центральної виборчої комісії від 05 серпня 2019 року є правомірними, а тому у задоволенні позовних вимог про їх скасування слід відмовити.

Щодо позовної вимоги про визнання неможливості достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 21 липня 2019 року в одномандатному виборчому окрузі № 50, колегія суддів вважає її необґрунтованою, а тому, з урахуванням встановлених обставин, вона не підлягає задоволенню.

Вимоги позивача про визнання необхідності проведення повторних виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 50, також, є необґрунтованими.

Відповідно до статті 104 Закону, повторні вибори проводяться в одномандатному окрузі у випадку, коли вибори у відповідному одномандатному окрузі визнані такими, що не відбулися, або якщо особа після її обрання не набула депутатського мандата у порядку, встановленому цим Законом.

Згідно статті 62 Закону, у разі коли в одномандатному окрузі після закінчення строку реєстрації кандидатів не зареєстровано жодного кандидата у депутати, або якщо у виборах брав участь один кандидат і за нього віддали голоси менше половини виборців, що взяли участь у голосуванні, вибори у цьому окрузі вважаються такими, що не відбулися.

Отже, з наведених норм слідує, що у Комісії були відсутні законодавчі підстави для призначення повторних виборів.

Також, колегія суддів дійшла висновку про відмову у задоволенні позовних вимог про зобов`язання Центральну виборчу комісію звернутися до Верховної Ради України для прийняття нею рішень стосовно проведення повторних виборів народних депутатів України в одномандатному виборчому окрузі № 50, оскільки, позивачем не зазначено будь-яких законодавчо визначених підстав вчинення таких дій.

Згідно пункту 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.

Відповідно до п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27 вересня 2001 року, рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.

Відповідно до вимог статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу

Разом з цим, позивачем не надано належних та допустимих доказів, які б свідчили про протиправні дії суб`єкта владних повноважень або протиправність прийнятих ним рішень.

Таким чином, враховуючи усі доводи учасників процесу, перевіривши доводи адміністративного позову, відповідно до вимог ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо справедливого судового розгляду, врахувавши ст. 6 КАС України, відповідно до якої, суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини, судова колегія вважає, що доводи позивача не знайшли своє підтвердження в ході розгляду справи.

Суд також застосовує позицію ЄСПЛ, сформовану в пункті 58 рішення у справі «Серявін та інші проти України» (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Таким чином, враховуючи зазначені обставини та докази у їх сукупності, колегія суддів дійшла висновку про відсутність правових підстав для задоволення даного адміністративного позову.

Відповідно до ч. 9 статті 273 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про судовий збір», за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру фізичною особою передбачено сплату судового збору за ставкою, що становить 0,4 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб (станом на момент звернення до суду 768,40 грн.).

За приписами статті 143 КАС України, суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі. Враховуючи, що при поданні адміністративного позову судовий збір позивачем було сплачено, однак, не на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду, а на рахунок Окружного адміністративного суду м. Києва, колегія суддів відповідно до приписів статті 139 КАС України дійшла висновку про необхідність стягнення з позивача судового збору за подання позовної заяви у розмірі 768,40 грн.

Керуючись ст.ст.241, 242, 243, 245, 246, 250, 268, 269, 271, 273, 277, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ :

В задоволенні адміністративного позову кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року ОСОБА_2 до Центральної виборчої комісії, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Окружна виборча комісія з виборів народних депутатів України одномандатного виборчого округу № 50, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - кандидат в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 50 на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року ОСОБА_3 про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Стягнути з ОСОБА_2 (код платника податків НОМЕР_1 ) до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок Шостого апеляційного адміністративного суду (рахунок № 34312206081055, отримувач - Управління Казначейства у Печерському районі, код отримувача - 38004897, МФО - 899998) судовий збір за подання позовної заяви у розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) грн. 40 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження в порядку ч.1 статті 272 КАС України та може бути оскаржено до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду у дводенний строк у порядку, встановленому ч.2 статті 278 КАС України шляхом подання апеляційної скарги через Шостий апеляційний адміністративний суд.

Головуючий суддя: Т.Р. Вівдиченко

Судді: Ю.А. Ісаєнко

Я.М. Собків

Головуючий суддя Вівдиченко Тетяна Романівна

Судді: Собків Ярослав Мар`янович

Ісаєнко Юлія Анатоліївна

Джерело: ЄДРСР 83551851
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку