open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"01" липня 2019 р.

м. Одеса

Справа № 916/748/19

Господарський суд Одеської області у складі:

судді Оборотової О.Ю.

при секретарі судового засідання Ісак Д.П.

розглядаючи справу №916/748/19

За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНФОКС» в особі філії «ІНФОКСВОДОКАНАЛ»

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «МІСЬКА ІНІЦІАТИВА» ЗЕЛЕНИЙ ТЕАТР»

про стягнення 59780,96 грн.

за участю представників:

від позивача: Никисла О.І., довіреність;

від відповідача: Ляшук Є.В., ордер.

ВСТАНОВИВ:

19.03.2019р. Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНФОКС» в особі філії «ІНФОКСВОДОКАНАЛ» звернулось до Господарського суду Одеської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Міська ініціатива`Зелений театр» про стягнення 59780,96 грн.

В обґрунтування позовних вимог Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНФОКС» в особі філії «ІНФОКСВОДОКАНАЛ» посилається на неналежне викання відповідачем умов договору про надання послуг централізованого водопостачання та водовідведення в частині перевищення гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин.

25.03.2019р. господарським судом Одеської області постановлено ухвалу про прийняття позовної заяви до розгляду, відкриття провадження у справі, та розгляд даної справи за правилами загального позовного провадження з повідомленням сторін.

21.11.2018р. від Товариства з обмеженою відповідальністю "МІСЬКА ІНІЦІАТИВА" ЗЕЛЕНИЙ ТЕАТР" надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого, відповідач заперечував з приводу задоволення позовних вимог.

В обґрунтування доводів викладених у відзиві відповідач послався на те, що Водоканалом не було направлено Споживачу повідомлення про виявлене перевищення ДК забруднень (листом) у термін не більше 30 діб з дати виявлення, відсутності уповноваженої особи при складанні акту «Аналіз стічних вод» від 14.09.2018 року та відсутності проведення інструктажу особи, яка відбирала проби.

Крім цього, відповідач ставить під сумнів правильність складання Акту «Аналіз стічних вод» від 14.09.2018 року, складеного представниками ТОВ «ІНФОКС» на відібрану на об`єкті Споживача пробу у відповідності з КНД 211.1.0.009-94 «Гідросфера» та ДСТУ ISO 5667-10:2005 та вказує на недотримання процедури відбору проб стічних вод представниками ТОВ «ІНФОКС» що про неможливість використання результатів проб в якості доказів перевищення гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин

18.06.2019р. від Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНФОКС» в особі філії «ІНФОКСВОДОКАНАЛ» надійшла відповідь на відзив на позовну заяву відповідно до якої позивач запперечує з приводу правової позиції Товариства з обмеженою відповідальністю «МІСЬКА ІНІЦІАТИВА» ЗЕЛЕНИЙ ТЕАТР» та наполягає на тому, що КНД 211.1.0.009-94 «Гідросфера» та ДСТУ ISO 5667-10:2005 не розповсюджується до правовідносин між сторонами у цій справі.

ТОВ «ІНФОКС» зазначає, що ДСТУ ISO 5667-10:2005 та ДСТУ ISO 5667-3:2001 є національними стандартами України. Відповідно до п.п.4 п.2 ст.4 Закону України «Про стандартизацію» державна політика у сфері стандартизації базується на збалансованому застосуванні ряду принципів, зокрема, на добровільному застосуванні національних стандартів та кодексів усталеної практики, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами. За таких обставин, ТОВ «ІНФОКС» вважає, що вони не є обов`язковими для виконання з боку позивача, а правовідносини у сфері скидання стічних вод у міську каналізацію безпосередньо регулюються таким нормативно-правовим актом, як Правила приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, що затверджені наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.2002р. №37, які передбачають затвердження місцевих Правил виконавчими органами місцевого самоврядування, якими в Одесі є Правила приймання стічних вод підприємств, установ та організацій в систему каналізації м.Одеси, затверджені рішенням виконкому Одеської міської ради №632 від 14.06.2007р.

ТОВ «ІНФОКС» також вважає, що КНД 211.1.0.009-94 («Керівний нормативний документ. Гідросфера. Відбір проб для визначення складу і властивостей стічних та технологічних вод. Основні положення») не розповсюджується на відбір проб для визначення складу та властивостей вод джерел централізованого господарсько-питного водопостачання, а розповсюджується на відбір проб стічних вод, які підлягають державному і відомчому контролю, який позивач не здійснює.

Ухвало від 19.06.2019р. закрито підготовче провадження у справі № 916/748/19; призначено справу до судового розгляду по суті в засіданні суду на 24 червня 2019р.

24.06.2019р. від Товариства з обмеженою відповідальністю «МІСЬКА ІНІЦІАТИВА» ЗЕЛЕНИЙ ТЕАТР» до господарського суду Одеської області надійшли заперечення на відповідь на відзив, відповідно до якого відповідач заперечує з приводу правової позиції позивача та просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

24.06.2019р. судом оголошено перерву у судовому засіданні по розгляду справи по суті на 01.07.2019р.

27.06.2019р. від Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНФОКС» в особі філії «ІНФОКСВОДОКАНАЛ» надійшли пояснення по справі в обґрунтування правової позиції.

На підставі ст. 240 ГПК України у судовому засіданні 01.07.2019р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив:

24.04.2018р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «МІСЬКА ІНІЦІАТИВА «ЗЕЛЕНИЙ ТЕАТР» (далі - ТОВ «МІСЬКА ІНІЦІАТИВА «ЗЕЛЕНИЙ ТЕАТР», відповідач) та ТОВ «ІНФОКС» в особі філії «ІНФОКСВОДОКАНАЛ» (далі ТОВ «ІНФОКС», позивач) укладено договір про надання послуг централізованого водопостачання та водовідведення №02355/3 від 16.05.2018р.(далі - Договір).

Згідно преамбули Договору сторони зобов`язались керуватись діючими нормативними актами, зокрема Правилами приймання стічних вод підприємств, установ і організацій у систему каналізації м. Одеси», затвердженими рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради від 14.06.2007р. № 632 (далі - Правила №632).

Відповідно до п. 8.1., 8.2 Договору в редакції Додаткової угоди від 01.10.2018р. №7300 до Договору він діє з 24.04.2018р. до 31.12.2018р., але в будь-якому випадку, в частині розрахунків за отримані послуги з водопостачання та водовідведення цей Договір дії до повного погашення заборгованості за ним. Цей Договір може бути розірвано та змінено його умови лише за згодою обох сторін у порядку, передбаченому чинним законодавством України.

Підпунктом 2.3.6 пункту 2.3, п.3.18 Договору ТОВ «МІСЬКА ІНІЦІАТИВА «ЗЕЛЕНИЙ ТЕАТР» зобов`язалось здійснювати скидання стоків, якість яких не перевищує гранично допустимі концентрації, встановлені Правилами №632. Згідно з п.1.7 цих Правил ТОВ «ІНФОКС» встановлює кожному конкретному споживачу режими і нормативи скиду забруднюючих речовин у систему каналізації м. Одеси. Показники нормативів якості стічних вод, що скидаються в систему міської каналізації та не повинні перевищувати допустимих концентрацій зазначені у Додатку №4 до Договору та узгоджені, підписані відповідальною особою ТОВ «МІСЬКА ІНІЦІАТИВА «ЗЕЛЕНИЙ ТЕАТР».

У відповідності з пп. 2.3.2 п.2.3 Договору, відповідач зобов`язаний здійснювати оплату наданих ТОВ «ІНФОКС» послуг та інших витрат, передбачених умовами цього Договору вчасно та в повному обсязі, у строки та порядку згідно цього Договору.

Пунктом 4.5 цього ж Договору встановлено, що у разі перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах ТОВ «МІСЬКА ІНІЦІАТИВА «ЗЕЛЕНИЙ ТЕАТР» здійснює оплату за послуги водовідведення відповідно до наданого ТОВ «ІНФОКС» розрахунку.

Пунктом 2.4. Правил №632 також встановлено, що відповідач зобов`язаний оплачувати розрахунки за скид понаднормативних забруднень при порушенні встановлених показників допустимих концентрацій.

На підставі п. 2.1., 10.5 Правил №632 ТОВ «ІНФОКС» має право відібрати проби стічної води.

14.09.2018р. представниками ТОВ «ІНФОКС» в присутності представника відповідача була відібрана проба стічної води (шифр 1384) на його об`єкті.

Місцем відбирання проб є контрольний колодязь перед скидом до міської каналізації. По відборам проб був складений акт – Аналіз стічної води, контейнер опечатано пломбами, попереджено боржника про можливість проведення паралельного відбору проб та ознайомлення з результатами аналізу стічної води.

За результатами лабораторних аналізів стічної води відповідача, проведених випробувальною лабораторією ТДВ «Інтерхім» за пробою від 14.09.2018р. встановлено невідповідність стічної води діючим допустимим величинам концентрації речовин у стічних водах. Перевищення величин сталося за декількома показниками.

Розрахунок суми за скид ТОВ «МІСЬКА ІНІЦІАТИВА «ЗЕЛЕНИЙ ТЕАТР» стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій виконаний на підставі п. 4.9., 4.10. Правил №632, що викладено в Обґрунтованому розрахунку. Обсяг водовідведення, за який стягується плата за скид підприємством стічних вод визначений на підставі поданих звітів ТОВ «МІСЬКА ІНІЦІАТИВА «ЗЕЛЕНИЙ ТЕАТР» про водоспоживання за липень, серпень, вересень 2018р.: липень 2018р. - 855м.куб; серпень 2018р. - 267м.куб; вересень 2018р. - 266м.куб;

Як зазначає позивач, за період з 15.07.2018р. по 14.09.2018р. обсяг водовідведення розраховано згідно з п.4.10 Правил №632: «Період, за який стягується плата за скид Підприємством стічних вод, з перевищенням допустимих концентрацій, установленим разовим аналізом, складає два календарних місяця (місяця, у жому відібрана проба, та попередній місяць). Плата стягується за весь обсяг стічних вод, скинутих Підприємством за цей період з даного об`єкта.»: 17 днів липня 2018р. - 855:31x17=468,87 м.куб; 31 день серпня 2018р. - 267 м.куб; 14 днів вересня 2018р. - 266:30x14=124,13 м.куб. Разом - 860,00м.куб.

Тариф, на який помножується об`єм водовідведення у розмірі 6,95124грн. за 1м.куб з ПДВ (5,7927грн./м.куб без ПДВ), передбачений п.4.4 Правил №632 та встановлений додатком №1 Постанови НКРЕКП від 26.06.2018р. №597 «Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 16 червня 2016 рову №1141».

Згідно розрахунку позивача сума за скид стічних вод - з перевищенням допустимих концентрацій ТОВ «МІСЬКА ІНІЦІАТИВА «ЗЕЛЕНИЙ ТЕАТР» становить: 59 780,96грн.(860,00м.куб * 10,00* 6,95грн.).

Листами від 12.10.2018р. №6202 ВК-10, від 05.03.2019р. №2191 ВК-10, які передавалися, а також направлялися відповідачу засобами поштового зв`язку, ТОВ «ІНФОКС» надіслало розрахунок та повідомив ТОВ «МІСЬКА ІНІЦІАТИВА «ЗЕЛЕНИЙ ТЕАТР» про необхідність сплати суми за скид стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій у розмірі 59 780,96грн. до 24.10.2018р., до 10.03.2019р., які до цього часу залишені ним без відповіді.

Вищезазначені обставини, власне і стали підставою для звернення Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНФОКС» в особі філії «ІНФОКСВОДОКАНАЛ» до господарського суду Одеської області з відповідним позовом з метою захисту порушених прав та охоронюваних законом інтересів.

Дослідивши в сукупності всі обставини та матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства, що регулюють спірні відносини, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог з наступних підстав.

Згідно ст.4 ГПК України право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом. Юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням. Відмова від права на звернення до господарського суду є недійсною. Жодна особа не може бути позбавлена права на участь у розгляді своєї справи у визначеному законом порядку.

Аналіз наведених норм дає змогу дійти висновку, що кожна особа має право на захист свого порушеного, невизнаного або оспорюваного права чи законного інтересу, який не суперечить загальним засадам чинного законодавства. Порушення, невизнання або оспорення суб`єктивного права є підставою для звернення особи за захистом свого права із застосуванням відповідного способу захисту.

Завданням суду при здійсненні правосуддя, в силу ст.2 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» є, зокрема, захист гарантованих Конституцією України та законами, прав і законних інтересів юридичних осіб.

Реалізуючи передбачене ст. 64 Конституції України, право на судовий захист, звертаючись до суду, особа вказує в позові власне суб`єктивне уявлення про порушене право чи охоронюваний інтерес та спосіб його захисту.

Вирішуючи спір, суд повинен надати об`єктивну оцінку наявності порушеного права чи інтересу на момент звернення до господарського суду, а також визначити, чи відповідає обраний позивачем спосіб захисту порушеного права тим, що передбачені законодавством, та чи забезпечить такий спосіб захисту відновлення порушеного права позивача.

Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Розпорядження своїм правом на захист є диспозитивною нормою цивільного законодавства, яке полягає у наданні особі, яка вважає свої права порушеними, невизнаними або оспорюваними, можливості застосувати способи захисту, визначені законом або договором.

Спір у справі стосується питання стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «МІСЬКА ІНІЦІАТИВА» ЗЕЛЕНИЙ ТЕАТР» плати за скид понаднормативних забруднень у систему каналізації міста Одеси.

Як свідчать матеріали справи, відбір проб на встановлення допустимих величин концентрацій речовин стічних вод проведено Позивачем на підставі Правил приймання стічних вод підприємств, установ і організацій в систему каналізації м. Одеси, затверджених рішенням виконкому Одеської міської ради від 14.06.2007 року № 632 (надалі - Правила №632)

Відповідно до цих Правил водоканалу надано право, зокрема, здійснювати контроль за якістю стічних вод, що скидають підприємства, проводити обстеження водопровідних і каналізаційних систем та складати акти за результатами цих обстежень, здійснювати раптовий (в будь-який час доби), не погоджений з підприємством заздалегідь, відбір проб, проводити хімічний аналіз проб стічних вод підприємств, робити офіційні висновки про відповідність фактичних концентрацій забруднювальних речовин стічних вод до допустимих. Одночасно на підприємство (абонента) покладено відповідні обов`язки, а також захищено його права.

Суд зазначає, що відповідно до розділу 9 Правил №632 підприємства, які скидають стічні води до міської каналізації, повинні забезпечити можливість проведення Водоканалом у будь-який час доби контролю за скидом стічних вод, включаючи надання необхідних відомостей та експлуатаційного персоналу.

Водоканал здійснює раптовий (у будь-яку годину доби), не погоджений з Підприємством заздалегідь відбір проб для контролю за якістю та кількістю стічних вод, що скидаються.

Абонент забезпечує доступ до місця відбору проб і безпечне виконання роботи по відбору.

На відібрану пробу складається відповідний акт, який іменується «Аналіз стічної води». Об`єм разової проби повинен бути не менше ніж 1000 мл.

Суд звертає увагу, що Правила №632 не встановлено обов`язкових вимог до форми акта «Аналіз стічної води».

Водночас , докладний опис відбирання проб побутових і промислових стічних вод описано у ДСТУ ISO 5667-10:2005 «Якість води. Відбирання проб» Частина 10. Настанови щодо відбирання проб стічних вод.

Керівний нормативний документ (КНД) 211.1.0.009-94 «Гідросфера. Відбір проб для визначення складу і властивостей стічних та технологічних вод» встановлює загальні вимоги до відбору проб з метою подальшого визначення хімічних та фізичних властивостей показників складу і властивостей вод. Керівний нормативний документ містить загальні вимоги до організації відбору, видів проб, місць, часу та частоти відбору, пристроїв, засобів та посуду для відбору та зберігання проб, реєстрації та транспортування проб, техніки безпеки.

Суд відхиляє доводи позивача про те, що дія цих актів не розповсюджується на правовідносини, що склалися між сторонами спору, зважаючи на таке.

Порядок технічної експлуатації систем і споруд водопостачання та водовідведення міст та інших населених пунктів України визначено у Правилах технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, затверджених Наказом Держжитлокомунгоспу від 05.07.1995 №30.

Ці Правила є обов`язковими для всіх суб`єктів господарювання, у тому числі юридичних осіб, що здійснюють технічну експлуатацію систем водопостачання та водовідведення, незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (далі - виробники).

Технічна експлуатація систем водопостачання та водовідведення здійснюється виробниками згідно із Водним кодексом України, Кодексом України про надра, законами України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про питну воду та питне водопостачання», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про охорону праці», «Про житлово-комунальні послуги», іншими нормативно-правовими актами, а також державними будівельними нормами і правилами, державними санітарними нормами і правилами.

Позивач є підприємством, яке забезпечує водопостачання та водовідведення, зокрема у місті Одеса. Підприємство належить до категорії місцевих водоканалів, які приймають неочищені стічні води абонентів і скидають очищену стічну воду до водних об`єктів навколишнього природного середовища.

Згідно п.2 Рішення Виконкому Одеської міської ради від 14.06.2007 № 632 «Про затвердження Правил приймання стічних вод підприємств, установ і організацій в систему каналізації м. Одеси» філію «ІНФОКСВОДОКАНАЛ» ТОВ «ІНФОКС» зобов`язано забезпечити контроль за якістю стічних вод підприємств, установ і організацій, які скидаються в систему каналізації м. Одеси.

Положення зазначених вище КНД 211.1.0.009-94 розповсюджуються на відбір проб стічних та технологічних вод, що підлягають державному та відомчому контролю.

Отже, зважаючи на зазначене вище, Позивач, приймаючи стічні води абонентів у міську мережу каналізації для очищення та скидаючи очищені стічні води у водний об`єкт, здійснює відомчий контроль. Тому на діяльність філії «ІНФОКСВОДОКАНАЛ» ТОВ «ІНФОКС» щодо відбору проб стічних вод розповсюджується дія нормативного документа КНД 211.1.0.009-94 «Гідросфера. Відбір проб для визначення складу і властивостей стічних та технологічних вод».

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 17 квітня 2019 року по справі 916/2273/16.

Керівний нормативний документ (КНД) 211.1.0.009-94 «Гідросфера. Відбір проб для визначення складу і властивостей стічних та технологічних вод» встановлює загальні вимоги до відбору проб з метою подальшого визначення хімічних та фізичних властивостей показників складу і властивостей вод. Керівний нормативний документ містить загальні вимоги до організації відбору, видів проб, місць, часу та частоти відбору, пристроїв, засобів та посуду для відбору та зберігання проб, реєстрації та транспортування проб, техніки безпеки.

Положеннями зазначених документів (п. 7 ДСТУ ISO 5667-10:2005 та

п. 9 КНД 211.1.0.009-94) встановлені відомості, що мають бути відображені у акті відбору.

Так, п. 9.1. КНД 211.1.0.009-94 «Гідросфера. Відбір проб для визначення складу і властивостей стічних та технологічних вод. Основні положення» встановлено, що на відібрану пробу (проби) складається супровідний документ (акт, паспорт), в якому має бути наведена така інформація:

- номер посудини (проба);

- назва проби, мета відбору;

- вид проби (разова або об`єднана) із зазначенням способу усереднення;

- спосіб відбору;

- дані про обробку проби (фільтрування, відстоювання, консервування тощо);

- дата, час та відомості про особу (осіб), яка відбирала пробу.

Аналіз акту «Аналіз стічних вод» від 14.09.2018 року, що складений представниками ТОВ «ІНФОКС», не містить даних, встановлених вимогами п. 9.1. КНД 211.1.0.009-94: назва проби, мета відбору, вид проби (разова або об`єднана, спосіб відбору, дані про обробку проби фільтрування, відстоювання, консервування тощо).

Отже, акт за формою не відповідає вимогам, встановленим нормами чинного законодавства, та є неналежним доказом у справі, на підставі якого неможливо встановити факт підтвердження скиду стічних вод з перевищенням допустимих показників забруднюючих речовин.

Крім того, п. 7.7. КНД 211.1.0.009-94 «Гідросфера. Відбір проб для визначення складу і властивостей стічних та технологічних вод. Основні положення» встановлено, що відбір проб для визначення завислих речовин, нафтопродуктів, показників БСК та ХСК слід проводити в окремий посуд одноразовим наповнюванням без переливу.

Пунктом 4.1 ДСТУ ISO 5667-10:2005 «Якість води. Відбирання проб Частина 10. Настанови щодо відбирання проб стічних вод (ISO 5667-10:1992, IDT) також встановлено, що щоб відібрати проби стічних вод, зазвичай застосовують пластиковий посуд. Але існує ряд винятків, коли потрібно використовувати тільки скляний посуд, наприклад, коли пробу будуть аналізувати, зокрема, на вміст нафтопродуктів і жирів.

ДСТУ ISO 5667-3-2001 «Якість води. Відбирання проб. Частина 3. Настанови щодо зберігання та поводження з пробами» передбачено, що води, особливо поверхневі і майже усі, що скидаються як стічні води, чутливі до різного роду фізичних, хімічних чи біологічних реакцій, що можуть мати місце в період між відбиранням проби і аналізуванням. Природа та інтенсивність таких реакцій часто є така, що у випадку, коли не прийнято необхідних запобіжних заходів перед або під час транспортування і в період зберігання проби в лабораторії до аналізування, концентрація визначуваної речовини буде відрізнятися від початкової, яка була під час відбирання проб. Активність цих реакцій залежить від результатів взаємодії хімічної і біологічної природи зразка: його температури, чутливості до світла, матеріалу посудини, періоду між відбиранням проби та аналізуванням, умовами в яких він перебував.

Згідно з п. 1.7. Правил № 632 Водоканал встановлює кожному конкретному підприємству режими і нормативи скиду забруднюючих речовин у систему каналізації м. Одеси, які не підлягають погодженню з місцевими органами Мінекоресурсів та Міністерством охорони здоров`я України.

Так, у Додатку № 4 до Договору від 16.05.2018 року № 02355/3 визначено допустимі величини концентрацій речовин стічних вод, що скидаються до міської каналізації ТОВ «МІСЬКА ІНІЦІАТИВА «ЗЕЛЕНИЙ ТЕАТР» за наступними показниками: активна реакція pH - 6,5-9, алюміній - 3,5, азот амонійний - 10, залізо (загальне) - 0,5, жири - 10, кадмій - 0,01, мідь - 0,05, нікель - 0,04, нітрати - 10,2, нітрити - 1,0, ртуть - 0,000, свинець - 0,03, СПАР - 5,0, сульфати - 300, феноли - 0,01, фториди - 1,5, формальдегід - 0,1, фосфати - 3,5, хлориди - 300, хром шестивалентний - 0,05, цинк - 1,0, хром тривалентний - 0,50, ХСК - 180, БСК5 - 100, завислі речовини - 120, нафтопродукти - 0,07, мінеральний склад - 2000, сульфіди - 1,0.

Саме на підставі вищевказаних допустимих величин концентрацій речовин стічних вод, які встановлені у Додатку № 4 до Договору від 16.05.2018 р. № 02355/3 для Споживача, Водоканалом виявлено перевищення допустимих величин концентрацій речовин стічних вод Відповідачем і здійснено відповідний розрахунок та виставлений рахунок на оплату боргу в сумі 59 780,96 грн.

При цьому, із акту Аналіз стічних вод від 14.09.2018 р. не вбачається, що ТОВ «ІНФОКС» було виконані вимоги п. 7.7. КНД 211.1.0.009-94, щодо відбору проб в окремий посуд для визначення показників з завислих речовин, нафтопродуктів, показників БСК та ХСК. Крім того, не вбачається також дотримання п. 4.1 ДСТУ ISO 5667-10:2005 щодо відбору необхідних проб саме у скляний посуд.

Між тим, в позовній заяві Позивачем зазначено «Місцем відібрання проб є контрольний колодязь перед скидом до міської каналізації. По відбору проб був складений акт - Аналіз стічної води, контейнер опечатано пломбами, попереджено боржника про можливість проведення паралельного відбору пробу та ознайомлення з результатами аналізу стічної води».

Тобто, з позовної заяви можна зробити висновок, що Водоканалом відбір проб було здійснено в один загальний контейнер (посуд).

Суд зазначає, що такі порушення могли вплинути на результати лабораторного аналізу, так як відбір проб в один посуд міг мати вплив на достовірність вимірювання концентрацій нафтопродуктів (жирів), а також завислих речовин. При цьому, як вбачається з аналізу та розрахунку, крім фосфатів та азоту амонійного, саме вміст жирів, завислих речовин, нафтопродуктів та показників БСК та ХСК зумовив факт перевищення ДК, що був встановлений ТОВ «ІНФОКС».

За таких обставин, суд погоджується із доводами Товариства з обмеженою відповідальністю «МІСЬКА ІНІЦІАТИВА» ЗЕЛЕНИЙ ТЕАТР» та зазначає, що недотримання національних стандартів при відборі проб стічних вод та їх дослідженні дає підстави для висновків про неможливість визнання Акту відбору стічних проб від 14.09.2018 та Лабораторного аналізу, зробленого на підставі неналежно відібраних проб, належними доказами підтвердження скиду стічних вод з перевищенням допустимих показників забруднюючих речовин.

Суд не погоджується з доводами відповідача з приводу неналежного повідомлення, відсутності уповноваженої особи при складанні акту «Аналіз стічних вод» від 14.09.2018 року та відсутності проведення інструктажу особи, яка відбирала проби, оскільки доводи відповідача не підтверджені належними та допустимими доказами та матеріалами справи.

Згідно частини третьої статті 13 ГПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

У відповідності до частини першої статті 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

З урахуванням вищенаведеного, суд доходить висновку, що позов ТОВ «ІНФОКС» в особі філії «ІНФОКСВОДОКАНАЛ» про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «МІСЬКА ІНІЦІАТИВА» ЗЕЛЕНИЙ ТЕАТР» плати за скид ненормативно-очищених стічних вод у розмірі, є безпідставним, не обґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню.

Згідно зі статтею 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Судові витрати по сплаті судового збору покласти на позивача – ТОВ «ІНФОКС» в особі філії «ІНФОКСВОДОКАНАЛ» згідно ст. ст. 123, 129 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 13, 73, 74, 76, 86, 129, 232, 233, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНФОКС» в особі філії «ІНФОКСВОДОКАНАЛ» до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «МІСЬКА ІНІЦІАТИВА» ЗЕЛЕНИЙ ТЕАТР» про стягнення 59780,96 грн. - відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня його проголошення.

Повний текст рішення складено та підписано 11 липня 2019р.

Суддя О.Ю. Оборотова

Джерело: ЄДРСР 82969846
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку