open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Провадження №3/760/4846/19

Справа №760/14881/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 липня 2019 суддя Солом`янського районного суду м. Києва Букіна О.М., при секретарі Кривулько С.В., за участю представника Київської міської митниці ДФС Грабчака П.В., представника особи,яка притягується до адміністративної відповідальності- ОСОБА_1 , розглянувши у судовому засіданні адміністративний матеріал, що надійшов з Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка прописана (зареєстрована) за адресою: АДРЕСА_1 , працює в компанії «Байєр», регіональним керівником, за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 471 Митного Кодексу України, -

ВСТАНОВИВ:

До Солом`янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0297/10000/19 від 20.04.2019 року, складений відносно громадянки України ОСОБА_2 , за порушення митних правил, передбачених ст. 471 МК України.

Із зазначеного протоколу вбачається, що 20.04.2019 року о 01 год. 50 хв. на митному посту «Аеропорт «Київ» (Жуляни)» Київської міської митниці ДФС під час проведення вибіркового митного контролю на лінії спрощеного митного контролю «зеленого коридору» залу «Приліт» терміналу «А» Міжнародного аеропорту «Київ» (Жуляни), для проведення вибіркового митного контролю було зупинено громадянку України ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка слідувала з Польщі (Варшава) літаком авіакомпанії «LOT» рейсом LO755.

Відповідно до ч. 1 ст. 257 Митного кодексу України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до ч. 4, ч. 5 ст. 366 Митного кодексу України, громадянин самостійно обирає «зелений коридор» або «червоний коридор» для проходження митного контролю.

Обрання «зеленого коридору» вважається заявою громадянина про те, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та/або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території, та свідчить про факти, що мають юридичне значення.

Перетин громадянином зеленої лінії, яка позначає початок «зеленого коридору», вказує, що для проходження митного контролю ним обрано «зелений коридор», і декларування здійснюється шляхом вчинення дій, відповідно до п. 2 розділу V Порядку виконання митних формальностей на повітряному транспорті, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 03.08.2018 № 671, та після перетину якої настає відповідальність за порушення митних правил, про що зазначено на інформаційному стенді, розміщеному в зоні митного контролю.

При усному опитуванні було встановлено, що пасажир ка переміщує готівкові кошти в розмірі, що перевищує 10 000 євро. Зазначена громадянка була запрошена до оглядової кімнати, де при перерахунку встановлено, що вона переміщує валютні цінності, а саме: 9 999 (дев`ять тисяч дев`ятсот дев`яносто дев`ять) Євро та 17700 (сімнадцять тисяч сімсот) польських злотих.

Пропущено через митний кордон 9 999 (дев`ять тисяч дев`ятсот дев`яносто дев`ять) Євро. За цим протоколом про ПМП тимчасово вилучено 17700 (сімнадцять тисяч сімсот) польських злотих. Номінали валюти та номера купюр зазначені в описі предметів.

Ст. 197 Митного кодексу України встановлюються обмеження щодо переміщення окремих товарів через митний кордон України.

Частиною 3 ст. 197 Митного кодексу України зазначено, що обмеження щодо ввезення на митну територію України та вивезення за межі митної території України валютних цінностей, а також порядок переміщення їх через митний кордон України, у тому числі особливості декларування валютних цінностей (зокрема, визначення граничних сум валютних цінностей, які підлягають письмовому або усному декларуванню), можуть встановлюватися Національним банком України.

07.02.2019 набрали чинності Закон України від 21.06.2018 № 2473- VIII «Про валюту і валютні операції», Постанова Правління Національного банку України від 02.01.2019 № 3, якою затверджено «Положення про транскордонне переміщення валютних цінностей» та Постанова Правління Національного банку України від 02.01.2019 № 5, якою затверджено «Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті».

Відповідно пункту 12 ст. 1 (ЗУ від 21.06.2018 № 2473- VIII «Про валюту і валютні операції») транскордонне переміщення валютних цінностей - ввезення, пересилання на митну територію України, вивезення, пересилання з митної території України або транзит через митну територію України банківських металів, готівкової валюти.

Відповідно до пункту 6 «Положення про транскордонне переміщення валютних цінностей» (Постанова ПНБУ від 02.01.2019 № 3) фізична особа ввозить в Україну та вивозить за межі України готівкову валюту і банківські метали в сумі/вартістю, що дорівнює або перевищує в еквіваленті 10000 євро, за умови її письмового декларування митному органу в повному обсязі.

Відповідно до пункту 18 «Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті» (Постанова ПНБУ від 02 січня 2019 року № 5) фізична особа - резиденти здійснюють валютні операції з транскордонного переміщення валютних цінностей шляхом вивезення/пересилання за межі України в загальній сумі, що перевищує на день вивезення/пересилання в еквіваленті 10000 євро, на підставі документів, що підтверджують:

1) зняття цією фізичною особою готівки з власних рахунків у банках і квитанції про здійснення валютно-обмінної операції з цією готівкою (у разі здійснення такої операції) виключно на ту суму, що перевищує на день вивезення/пересилання в еквіваленті 10000 євро;

Пасажирка Слатіна Світлана Вікторівна митної декларації не заповнювала, з приводу декларування валютних цінностей до інспекторів митниці не звертався, самостійно обрав форму проходження митного контролю - проходження через «зелений коридор» чим засвідчив про відсутність товарів, що підлягають письмовому декларуванню, або підпадають під встановлені законодавством заборони та/або обмеження.

Відповідно до пояснень громадянки ОСОБА_2 вона не перший раз перетинає митний кордон України, не знала про те, що грошові кошти необхідно декларувати, вважала, що достатньо довідки з банку щодо походження коштів.

Своїми діями пасажирка ОСОБА_2 порушила встановлений МК України порядок проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, а саме, обравши формою проходження митного контролю - проходження через «зелений коридор», перемістила товари на які законодавством України встановлені обмеження.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбачених статтею 471 МК України.

По даному факту 20 квітня 2019 року відносно громадянки України ОСОБА_2 складено протокол про порушення митних правил № 0297/10000/19 за ознаками порушення митних правил, передбаченого статтею 471 Митного кодексу України.

Предмети правопорушення - іноземну валюту в сумі 17 700 польських злотих вилучено та передано на зберігання до каси Київської міської митниці ДФС за адресою: м. Київ, бул. Вацлава Гавела, 8-а.

Представник Київської міської митниці ДФС України Грабчак П.В. вважав обставини викладені в протоколі №0297/10000/19 від 20.04.2019 року доведеними та просив притягнути громадянку України ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ст. 471 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останньої.

Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил ОСОБА_2 -ОСОБА_3. у судовому засіданні просив повернути вилучені кошти посилаючись на те, що в діях ОСОБА_2 не було винних та умисних дій.

В поясненнях, доданих до протоколу про порушення митних правил ОСОБА_2 зазначила, що вона не перший раз перетинає митний кордон України, проходження коридору обрала «Зелений» тому що не знала про те, що потрібно декларувати готівкові кошти та перетинати червоний коридор, вважала, що достатньо довідки з банку щодо походження коштів.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

Суд, заслухавши представника митного органу, представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Стаття 471 МК України передбачає адміністративну відповідальність за порушення встановленого цим Кодексом порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, тобто переміщення через митний кордон України особою, яка формою проходження митного контролю обрала проходження (проїзд) через «зелений коридор», товарів, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, або товарів в обсягах, що перевищують неоподатковувану норму переміщення через митний кордон України.

Відповідно до ст. 366 МК України, митний контроль товарів, транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України громадянами здійснюється за двоканальною системою.

Згідно ч. 1 цієї статті, двоканальна система - це спрощена система митного контролю, яка дає громадянам змогу здійснювати декларування, обираючи один з двох каналів проходу (проїзду транспортними засобами особистого користування) через митний кордон України.

Відповідно до ч.4, ч.5 ст. 366 МК України, громадянин самостійно обирає «зелений коридор» або «червоний коридор» для проходження митного контролю.

Обрання «зеленого коридору» вважається заявою громадянина про те, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та/або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території, та свідчить про факти, що мають юридичне значення.

Закінчення «зеленого коридору» відповідно до п. 1.4 Правил застосування спрощеного порядку здійснення митного контролю предметів, що переміщуються громадянами, які прямують авіаційним транспортом, затвердженими наказом Державної митної служби України від 18.02.2006 року №137, позначається білою лінією.

З матеріалів справи вбачається, що 20.04.2019 року о 01 год. 50 хв. на митному посту «Аеропорт «Київ» (Жуляни)» Київської міської митниці ДФС громадянкою України ОСОБА_2 через зону спрощеного митного контролю «зелений коридор» переміщено готівку в сумі 9 999,00 Євро та 17 700,00 польських злотих. При цьому, пропущено через митний кордон еквівалент 9 999,00 Євро. За протоколом про ПМП №0297/10000/19 від 20.04.2019 року вилучено 17 700,00 польських злотих.

Разом з тим, з протоколу та доданих до нього матеріалів вбачається, що громадянка України ОСОБА_2 добровільно обрала «зелений коридор» проходу через митний контроль, перетнувши при цьому білу лінію, що засвідчує кінець «зеленого коридору», яка позначена також інформаційною вивіскою із попередженням про настання відповідальності за порушення митних правил в разі її перетину. Пояснення ОСОБА_2 не містять жодних заперечень щодо перетину нею білої лінії «зеленого коридору».

Крім того, у судовому засіданні 14 червня 2018 року оглянутий відеозапис, яким засвідчений факт перетину ОСОБА_2 білої лінії «зеленого коридору», тобто каналу, позначеному символами зеленого кольору («зелений коридор»), призначеному для декларування шляхом вчинення дій громадянами, які переміщують через митний кордон України товари в обсягах, що не підлягають оподаткуванню митними платежами та не підпадають під встановлені законодавством заборони або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території і не підлягають письмовому декларуванню, перетнув «білу лінію», яка позначає закінчення «зеленого коридору».

Як визначено частиною 3 ст. 197 МК України, обмеження щодо ввезення на митну територію України та вивезення за межі митної території України валютних цінностей, а також порядок переміщення їх через митний кордон України, у тому числі особливості декларування валютних цінностей (зокрема, визначення граничних сум валютних цінностей, які підлягають письмовому або усному декларуванню), можуть встановлюватися Національним банком України.

З 07.02.2019 набрали чинності Закон України від 21.06.2018 № 2473- VIII «Про валюту і валютні операції», Постанова Правління Національного банку України від 02.01.2019 № 3, якою затверджено «Положення про транскордонне переміщення валютних цінностей» та Постанова Правління Національного банку України від 02.01.2019 № 5, якою затверджено «Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті», відповідно до яких транскордонне переміщення фізичними особами валютних цінностей у сумі, що дорівнює або перевищує еквівалент 10 тисяч євро за офіційним курсом валют, встановленим Національним банком України на день переміщення через митний кордон України, підлягає письмовому декларуванню центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, у порядку визначеному Кабінетом міністрів України.

Таким чином, враховуючи вищезазначене, суд вважає, що орган доходів і зборів дійшов до обґрунтованого висновку про наявність в діях гр. ОСОБА_2 порушення митних правил та вірно кваліфікував його за ст. 471 МК України, оскільки остання вчинила дії, які полягають у порушенні встановленого МК України порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, а саме, обравши формою проходження митного контролю - проходження через «зелений коридор», перемістила товари на які законодавством України встановлені заборони та/або обмеження.

Вина ОСОБА_2 у вчиненні вказаного правопорушення повністю підтверджується зібраними по справі та дослідженими письмовим доказами у їх сукупності, які здобуті у визначеному законом порядку, відповідно до положень МК України, КУпАП.

Згідно ч. 1 ст. 466 МК України, адміністративні стягнення за порушення митних правил не може бути застосовано інакше, як на підставі та в порядку, що встановлені цим Кодексом та іншими законами України.

Частиною 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Відповідно до санкції ст. 471 МК України, вчинення порушення митних правил передбаченого диспозицією даної норми, тягне за собою накладення штрафу в розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а у разі якщо безпосередніми предметами правопорушення є товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено або обмежено законодавством України, - також конфіскацію цих товарів.

Враховуючи особу порушника, характер вчиненого правопорушення, а також те, що в судовому засіданні встановлено наявність в діях гр. ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 471 МК України, останню слід притягнути до адміністративної відповідальності, виходячи з вимог статті 471 МК України, застосувати основне адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 1 700,00 грн.

Вирішуючи питання про застосування додаткового стягнення суддя виходить з такого.

Порядок переміщення через митний кордон України окремих видів товарів, на які встановлені заборони, обмеження, визначено ст.ст. 196, 197 МК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 196 МК України, не можуть бути пропущені через митний кордон України:

1) товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено законом або міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, або відповідно до закону чи міжнародного договору України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України;

2) товари (крім товарів для власного споживання, що ввозяться громадянами в обсязі та порядку, встановлених статтями 376 і 378 цього Кодексу), на пропуск яких відповідно до закону потрібні документи державних органів, установ та організацій, уповноважених на їх видачу, - в разі відсутності таких документів;

3) товари, що переміщуються через митний кордон України з порушенням вимог цього Кодексу та інших законів України.

Згідно ч. 1 ст. 197 МК України, у випадках, передбачених законом, на окремі товари встановлюються обмеження щодо їх переміщення через митний кордон України. Пропуск таких товарів через митний кордон України та/або їх випуск залежно від вимог відповідного закону здійснюються органами доходів і зборів на підставі отриманих від державних органів, інших установ та організацій, уповноважених на здійснення дозвільних або контрольних функцій щодо переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, з використанням механізму "єдиного вікна" відповідних дозвільних документів та/або відомостей про включення (виключення) товару до (з) відповідного реєстру у формі електронних документів, засвідчених електронним цифровим підписом, які підтверджують дотримання встановлених обмежень щодо переміщення таких товарів через митний кордон України, якщо використання таких дозвільних документів та/або відомостей для здійснення митних формальностей передбачено законами України. У випадках, передбачених цим Кодексом, для здійснення митних формальностей можуть використовуватися паперові примірники таких документів, надані декларантом або уповноваженою ним особою.

Таким чином, враховуючи, що за змістом санкції ст. 471 МК України переміщення особою через «зелений коридор» товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України, тягне за собою обов`язкове застосування додаткового стягнення у виді конфіскації, безпосередні предмети порушення митних правил, - готівка в сумі 17 700,00 польських злотих, - вилучена відповідно до протоколу про порушення митних правил - належить конфіскувати.

Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та ЗУ «Про судовий збір» з гр. ОСОБА_2 підлягає стягненню судовий збір у розмірі 384,20 грн.

Керуючись ст.ст. 40-1, 245, 280, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст. 196-197, 366, 374, 471, 526-529 Митного кодексу України, -

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_2 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 471 МК України та піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу на користь держави у розмірі 1700 (одна тисяча сімсот) грн.

Конфіскувати в дохід держави безпосередні предмети порушення митних правил - 17 700 (сімнадцять тисяч сімсот) польських злотих, що вилучені відповідно до протоколу про порушення митних правил № 0297/10000/19 від 20 квітня 2019 року.

Стягнути з гр. ОСОБА_2 на користь держави судовий збір у розмірі 384,20 грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя О.М. Букіна

Джерело: ЄДРСР 82849689
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку