open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 182/4285/19

Провадження № 3/0182/1255/2019

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27.06.2019 м. Нікополь

Суддя Нікопольського міськрайонного суду Дніпропетровської обл. Клименко І. В. розглянувши у м. Нікополь адміністративні справи, які надійшли з Управління захисту економіки в Дніпропетровській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка зареєстрована та проживає у АДРЕСА_1 , працює завідувачем ДНЗ ясла-садок «Калинка», депутат Новософіївської сільської ради, рнокпп НОМЕР_1 ,

за вчинення адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч. 1 ст. 172-6 КУпАП

за участю прокурора Варчука І. К.,

особи, що притягається до

адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,

в с т а н о в и в:

Рішенням Новософіївської сільської ради Нікопольського р-ну Дніпропетровської обл. № 1-1/VІІ від 04.11.2015 «Про визнання повноважень сільського голови та депутатів Новософіївської сільської ради» визнано повноваження депутатів Новософіївської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області, серед яких обрано депутатом Новософіївської сільської ради VII скликання ОСОБА_2 Олександрівну.

Відповідно до ч. 1 ст. 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження депутата ради починаються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії ради рішення про підсумки виборів та визнання повноважень депутатів і закінчуються в день першої сесії ради нового скликання.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 ст. 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Згідно зі ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Статтею 45 Закону України «Про запобігання корупції», передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпункті «б» пункту 2 частини першої ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» зобов`язані, щорічно до першого квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством з питань запобігання корупції.

Відповідно до ст. 12 Закону України «Про запобігання корупції», Національне агентство з питань запобігання корупції з метою виконання покладених на нього повноважень має право приймати з питань, що належить до його компетенції, обов`язкові для виконання нормативно-правові акти.

Згідно з рішенням № 2 Національного агентства з питань запобігання корупції «Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» від 10.06.2016 зареєстрованого Міністерством юстиції України 15 липня 2016 року за № 958/29088 із змінами згідно рішення Національного агентства з питань запобігання корупції № 1 від 18.08.2016 зареєстрованого Міністерством юстиції України від 19.08.2016 за № 1153/29283 така система розпочинає свою роботу в два етапи:

перший етап - з 00 годин 00 хвилин 01.09.2016 для таких типів декларацій (повідомлень) та суб`єктів декларування:

- щорічні декларації за 2015 рік службових осіб, які станом на 01.09.2016 займають згідно зі ст. 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище. Зазначені у цьому абзаці декларації подаються протягом 60 календарних днів з дати, визначеної у цьому абзаці;

- декларації, передбачені абзацом першим частини другої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» (декларації осіб, які припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування), службових осіб, які 01.09.2016 чи пізніше цієї дати припиняють діяльність, пов`язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, та станом на день такого припинення займають згідно зі ст. 50 Закону України «Про запобігання корупції» відповідальне та особливо відповідальне становище;

другий етап - з 00 годин 00 хвилин 01 січня 2017 року для всіх інших суб`єктів декларування та декларацій (повідомлень), передбачених Законом.

Згідно з офіційною відповіддю голови Національного агентства з питань запобігання корупції від 02.03.2017 № 03-05/4886/17 на запит Департаменту захисту економіки Національної поліції України щодо роботи «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» дата публікації документів, вказана у публічній частині інформаційно-телекомунікаційної системи «Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» співпадає з фактичною датою подання суб`єктами декларування документів до «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування».

На підставі підпункту «б» пункту 1 частини 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», депутат Новософіївської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 , є суб`єктом, на якого поширюється дія вказаного закону, й суб`єктом декларування, визначеним у ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції».

Подання декларацій на другому етапі здійснюється згідно з Законом України «Про запобігання корупції» шляхом заповнення відповідних форм на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до результатів пошуку у Єдиному державному реєстрі декларацій на офіційному сайті Національного агентства з питань запобігання корупції(https:\\public.nazk.dov.ua\search), здійсненому 23.05.2019 встановлено, що ОСОБА_1 подала щорічну декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2017 рік лише 23.05.2019 о 08:22 годині та якій присвоєно унікальний ідентифікатор «с1с9737е-b454-487f-b8e5-ac440f7da3ff».

Відповідно до результатів пошуку у Єдиному державному реєстрі декларацій на офіційному сайті Національного агентства з питань запобігання корупції(https:\\public.nazk.dov.ua\search), здійсненому 23.05.2019 встановлено, що ОСОБА_1 подала щорічну декларацію особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2018 рік лише 23.05.2019 о 08:24 годині та якій присвоєно унікальний ідентифікатор «сfe7e1d8-004c-4535-aa43-d85dcc80e84f».

ОСОБА_1 , являючись депутатом Новософіївської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області, відповідно до підпункту «б» пункту 1 частини першої ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», примітки до ст. 172-6 КУпАП, будучи суб`єктом відповідальності, на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», в порушення вимог ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» та рішення Національного агентства з питань запобігання корупції «Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» від 10.06.2016 № 2, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 15.07.2016 за № 958/29088, не виконала у встановлений законодавством строк (до 01.01.2018) та (до 01.04.2019) обов`язок щодо вчинення відповідних активних дій, спрямованих на подачу та заповнення відповідних форм на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та перебуваючи в ранковий час доби (08:22 год.) та (08:24 год.) за місцем мешкання за адресою: АДРЕСА_2 , без поважних причин, несвоєчасно, тобто з порушенням встановленого законодавством терміну до 01.04.2018 та до 01.04.2019, а саме – 23.05.2019 подала щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2017 рік та щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2018 рік. Дата виявлення правопорушень є дата складення протоколів.

Дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

ОСОБА_1 в судовому засіданні визнала свою вину. Зазначає, що їй було відомо про те, що вона повинна була подавати декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування до 1 квітня за минулий рік. Про терміни подання знала. Подала декларації за 2017 та 2018 рік 23.05.2019. В скоєному щиро кається, просить суворо не карати.

Прокурор в судовому засіданні просив суд визнати ОСОБА_1 винною у вчиненні корупційних правопорушень передбачених ч. 1 ст. 172-6 КупАП.

Вислухавши ОСОБА_1 , прокурора та дослідивши матеріали справи, вважаю, що дії ОСОБА_1 кваліфіковано вірно за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Відповідно до вимог ст. 245 КУпАП, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» повноваження депутата ради починаються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії ради рішення про підсумки виборів та визнання повноважень депутатів.

04.11.2015 відбулось засідання першої сесії сьомого скликання Новософіївської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області, на якій було визнано повноваження депутатів Новософіївської сільської ради, в тому числі, депутата ОСОБА_1 З цього приводу Новософіївською сільською радою прийнято рішення № 1-1/VII від 04.11.2015, яким розпочато повноваження ОСОБА_1 як депутата Новософіївської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області (Том № 1 а.с. 15, 16; Том № 2 а.с. 15, 16).

Частиною 1 ст. 172-6 КУпАП передбачена відповідальність за несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, при цьому суб`єктом правопорушень за цією статтею є особи, Суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Статтею 45 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що до осіб, які зобов`язані подавати декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, визначені ч. 1 та ч. 2 цієї статті, відносяться особи, зазначені у п. 1, п.п. «а» і «в» п. 2, п. 5 ч. 1 ст. 3 цього Закону.

Згідно з п.п. «б» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є депутати місцевих рад.

Таким чином, ОСОБА_1 , будучи депутатом Новософіївської сільської ради Нікопольського району Дніпропетровської області, відповідно до ст. 1, п.п. «б» п. 1 ч. 1 ст. 3, ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції», примітки до ст. 172-6 КУпАП, є суб`єктом відповідальності за адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.

Статтею 45 Закону України «Про запобігання корупції» передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а» і «в» пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Граничний термін подачі декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2017 рік встановлений до 1 квітня 2018 року. Граничний термін подачі декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2018 рік встановлений до 1 квітня 2019.

Встановлено, що ОСОБА_1 будучи суб`єктом відповідальності за правопорушення пов`язані з корупцією в порушення вимог ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» не своєчасно, а саме 23 травня 2019 року, без поважних на те причин, подала (щорічну) декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2017 рік та (щорічну) декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2018 рік.

Так, зі знімку екрану з офіційного веб-сайту Національного агентства про подані ОСОБА_1 декларації, вбачається, що ОСОБА_1 подано декларацію (щорічна) 23.05.2019 08:22 та 23.05.2019 08:24 (Том № 1 а.с.25; Том № 2 а.с. 25). Декларація (щорічна) за 2017 рік ОСОБА_1 , як депутата Новософіївської сільської ради, подана 23 травня 2019 року о 08 год. 22 хв. (Том № 1 а.с. 46-50). Декларація (щорічна) за 2018 рік ОСОБА_1 , як депутата Новософіївської сільської ради, подана 23 травня 2019 року о 08 год. 24 хв. (Том № 2 а.с. 46-50).

Також вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень передбачених ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, підтверджується:

- протоколом про адміністративне правопорушення № 1230 від 19.06.2019, згідно якого ОСОБА_1 будучи суб`єктом відповідальності за правопорушення пов`язані з корупцією, несвоєчасно, без поважних причин подала, шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2017 рік - 23.05.2019 (Том № 1 а.с. 1-7). Протокол про адміністративне правопорушення складено у присутності ОСОБА_1 ;

- протоколом про адміністративне правопорушення № 1231 від 19.06.2019, згідно якого ОСОБА_1 будучи суб`єктом відповідальності за правопорушення пов`язані з корупцією, несвоєчасно, без поважних причин подала, шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2018 рік – 23.05.2019 (Том № 2 а.с. 1-7). Протокол про адміністративне правопорушення складено у присутності ОСОБА_1 .

При накладенні адміністративного стягнення на ОСОБА_1 , суддя, відповідно до ст. 33 КУпАП, враховує характер вчиненого правопорушення, особу порушника, як таку, що раніше до адміністративної відповідальності не притягувалася, працює, відсутність обставин, що обтяжують покарання, визначених ст. 35 КУпАП, мету адміністративного стягнення, відповідно до ст. 23 КУпАП та вважає необхідним накласти стягнення у вигляді мінімального розміру штрафу, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП у вигляді п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 гривень 00 копійок.

Згідно з положенням ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку покладено таке стягнення.

Керуючись ст. 23, 33, 40-1, ч. 1 ст. 172-6, 221, 245, 280, 283 КУпАП,-

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА _1 визнати винною у вчиненні правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП і накласти адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 850 (вісімсот п`ятдесят) грн. на користь держави.

На підставі ч. 2 ст. 308 КУпАП у разі несплати штрафу протягом 15 днів з метою примусового виконання цієї постанови органами державної виконавчої служби з порушника буде стягнуто подвійний розмір штрафу.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 384 (триста вісімдесят чотири) грн. 20 коп.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з подачею апеляційної скарги до Дніпровського апеляційного суду через Нікопольський міськрайонний суд.

Постанова може бути пред`явлена до виконання протягом 3-х місяців.

Суддя:

І. В. Клименко

Джерело: ЄДРСР 82717958
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку