open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про залишення заяви про зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках платника податків без руху

27 червня 2019 р. Справа №200/8137/19-а

11 година 55 хвилин

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Волгіна Н.П, перевіривши заяву Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби до Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» про зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках платника податків та додані до неї матеріали,

У Х В АЛ И В:

27 червня 2019 року о 9 годині 17 хвилині до Донецького окружного адміністративного суду надійшла заява Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про зупинення видаткових операцій платника податків, я якій останній просить суд зупинити видаткові операції на рахунках Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» (код ЄДРПОУ 00191678) та зобов`язати відповідача виконати законні вимоги податкового керуючого, а саме - надати для перевірки дані бухгалтерського та податкового обліку для встановлення фактичної (фізичної) наявності у платника податків описаного в податкову заставу майна (вугілля) та документального підтвердження його руху та залишків за даними бухгалтерського та податкового обліку, що ведеться платником податків станом на дату перевірки. - Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» - на рахунках цього платника податків.

Разом із заявою було подано клопотання про відстрочення від сплати судового збору.

Дослідивши позовну заяву, клопотання про відстрочення сплати судового збору, а також долучені до них документи, суд дійшов висновку про необхідність відмовити заявнику у відстроченні сплати судового збору та про залишення позовної заяви без руху, керуючись наступним.

Відповідно до ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Приписами ч. 3 ст. 161 КАС України передбачено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

З позовної заяви вбачається, що позивачем заявлені вимоги немайнового характеру.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України «Про судовий збір» від 8 липня 2011 року № 3674-VI (зі змінами).

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.

Згідно ч. 1 ст. 4 Законом України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно до Закону України «Про державний бюджет України на 2019 рік» з 1 січня 2019 року прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць встановлено у розмірі 1921 грн.

Згідно з пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою, ставка судового збору встановлена в розмірі 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Отже, за подання даного адміністративного позову позивачем має бути сплачено судовий збір у розмірі 1921, 00 грн.

Доказів сплати судового збору суду не надано, разом із цим заявником надано клопотання про відстрочення сплати судового збору, яке обґрунтовано тим, що тривалий час сплати судового збору зумовлений зупиненням операції з бюджетними коштами за всіма рахунками, кодами програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету та економічної класифікації видатків бюджету, крім захищених, визначених Бюджетним кодексом України, що підтверджується листами Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі. Як зазначено у клопотанні, дії Управління ДКСУ у Печерському районі м. Києва не залежать від волі особи, яка подає апеляційну скаргу. На теперішній час платіжне доручення про сплату судового збору ще не надійшло, але кошти на рахунку 2800, з якого відбувається сплата судового збору є, тому вважаємо, що в найближчий час судовий збір буде сплачено.

Розглядаючи зазначене клопотання, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 88 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Згідно зі ст. 8 Закону України «Про судовий збір», враховуючи майновий стан сторони, суд може відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у ч. 1 цієї статті.

Пунктом 2 Прикінцевих положень Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору” від 22 травня 2015 року № 484-VIII, який набрав чинності 1 вересня 2015 року, зобов`язано Кабінет Міністрів України забезпечити відповідне фінансування державних органів, які позбавляються пільг щодо сплати судового збору.

Беручи до уваги зазначене, суб`єкти владних повноважень, яким не надані пільги щодо сплати судового збору статтею 5 Закону України «Про судовий збір» (у редакції від 1 вересня 2015 року), мають бути забезпечені Кабінетом Міністрів України відповідним фінансуванням.

Крім цього, постановою Пленуму Вищого адміністративного суду України від 23 січня 2015 року № 2 “Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 8 липня 2011 року № 3674-VI “Про судовий збір” доведено до відома суддів апеляційних, окружних адміністративних судів та місцевих загальних судів довідку про результати вивчення та узагальнення практики застосування адміністративними судами положень Закону України “Про судовий збір”, якою у розділі «Відстрочення та розстрочення сплати судового збору, звільнення від його сплати» зазначено, що якщо бюджетні установи діють як суб`єкти владних повноважень, то обмежене фінансування такої установи не є підставою для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від сплати.

З огляду на вказане, суд дійшов висновку про необхідність відмовити у задоволені клопотань заявника про відстрочення сплати судового збору до ухвалення рішення у справі.

Також суд зазначає, що відповідно до ч. 2 ст. 283 КАС України заява подається до суду першої інстанції протягом 24 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду, за загальними правилами підсудності.

В матеріалах справи відсутні відомості щодо часу отримання (година та хвилини) заявником від Комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» листа про відмову в наданні витребуваних у підприємства документів щодо бухгалтерського та податкового обліку (на що заявник посилається як на фактичне перешкоджанням платником податків виконанню повноважень податковим керуючим) – зазначена лише дата «26 червня 2019 року».

Також відсутні будь-які пояснення з цього приводу у заяві про зупинення видаткових операцій.

Згідно ч. 3 цієї ж статті у разі недотримання вимог ч. 2 статті суд повідомляє про це заявника та надає йому строк, але не більше ніж 24 години, для усунення недоліків.

Відповідно до ч. 1 ст. 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Враховуючи, що 27 червня 2019 року в Донецькому окружному адміністративному суді є робочим днем зі скороченим на 1 годину робочим часом (до 16-45 год), а 28, 29 та 30 червня є вихідними днями, беручи до уваги, що відповідно до ч. 7 ст. 283 КАС України у разі постановлення судом ухвали про відкриття провадження у справі суд приймає рішення по суті заявлених вимог не пізніше 96 годину моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення заявника до суду, суд вважає за необхідне встановити строк на усунення недоліків до 16-00 години 27 червня 2019 року.

Керуючись ч. 1 ст. 169, ч. 3 ст. 283 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя -

У Х В АЛ И В:

Відмовити Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби до комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» у задоволенні заяви про відстрочення сплати судового збору.

Заяву Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби до комунального підприємства «Компанія «Вода Донбасу» про зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках платника податків - залишити без руху.

Встановити заявнику строк для усунення недоліків заяви до 16-00 год 27 червня 2019 року, протягом якого останній має надати суду:

- належний документ про сплату судового збору за подання даного адміністративного позову вимоги немайнового характеру в розмірі 1 921,00 грн за наступними реквізитами: отримувач: Слов`янське УК/м.Слов`янськ/22030101, р/р 34318206084034, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), МФО банку: 899998, код ЄДРПОУ отримувача: 37803368, призначення платежу - *;101; реквізити позивача, призначення платежу - судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Донецький окружний адміністративний суд (назва суду, де розглядається справа);

- надати суду пояснення та докази на їх підтвердження щодо часу отримання заявником від «Компанії «Вода Донбасу» листа про відмову в наданні витребуваних у підприємства документів щодо бухгалтерського та податкового обліку, на яку заявник посилається як на фактичне перешкоджанням платником податків виконанню повноважень податковим керуючим.

У разі невиконання вимог цієї ухвали заява про зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках платника податків буде вважатись неподаною і буде повернута заявнику.

Повернення заяви не є перешкодою для повторного звернення з нею до суду після усунення її недоліків, але не пізніше ніж протягом 48 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя Н.П. Волгіна

Джерело: ЄДРСР 82678704
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку