open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 160/201/19
Моніторити
Рішення /19.06.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Рішення /19.06.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Постанова /25.04.2019/ Локачинський районний суд Волинської областіЛокачинський районний суд Волинської області Ухвала суду /08.04.2019/ Локачинський районний суд Волинської областіЛокачинський районний суд Волинської області Ухвала суду /27.03.2019/ Локачинський районний суд Волинської областіЛокачинський районний суд Волинської області Ухвала суду /22.03.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.03.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.03.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.03.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.02.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.02.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.01.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 160/201/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Рішення /19.06.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Рішення /19.06.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Постанова /25.04.2019/ Локачинський районний суд Волинської областіЛокачинський районний суд Волинської області Ухвала суду /08.04.2019/ Локачинський районний суд Волинської областіЛокачинський районний суд Волинської області Ухвала суду /27.03.2019/ Локачинський районний суд Волинської областіЛокачинський районний суд Волинської області Ухвала суду /22.03.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.03.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.03.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /18.03.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.02.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /04.02.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд Ухвала суду /14.01.2019/ Дніпропетровський окружний адміністративний суд Дніпропетровський окружний адміністративний суд

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 червня 2019 року

Справа № 160/201/19

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді

Озерянської С.І.

за участі секретаря судового засідання

Баришнікової Д.Г.

за участі:

позивача представника відповідача

ОСОБА_3. Устименка Д.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Новомосковської міської ради VII скликання про визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта, -

ВСТАНОВИВ:

08.01.2019 року ОСОБА_1 звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Новомосковської міської ради VII скликання, у якому просить, визнати протиправним та нечинним нормативно-правовий акт - рішення XVсесії Новомосковської міської ради VII скликання № 654 від 06.07.2018 року «Про затвердження Регламенту Новомосковської міської ради 7-го скликання в новій редакції».

Свої вимоги позивач обґрунтувала тим, що позачергова 15 сесія Новомосковської міської ради VII скликання на якій було прийняте оскаржуване рішення відбулась 06.07.2018 року за пропозицією групи депутатів. Всупереч вимогам частини 10 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та статті 20 Регламенту Новомосковської міської ради VII скликання позивачу не було надано документів до 15-ої позачергової сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради. Згідно інформації розміщеної на офіційному сайті міської ради при публікації проекту рішення № 654 від 06.07.2018 року «Про затвердження Регламенту Новомосковської міської ради 7-го скликання в новій редакції» не були виконані вимоги статті 18 Закону України «Про доступ до публічної інформації», а саме не дотримані обов`язкові вимоги для документів що розміщуються в системі обліку, тому неможливо встановити дату створення вказаного документу та дату його оприлюднення. Крім того, проект рішення «Про затвердження Регламенту Новомосковської міської ради 7-го скликання в новій редакції» не був розглянутий на постійних комісіях Новомосковської міської ради VII скликання. Також зазначає, що затвердження нового регламенту роботи Новомосковської міської ради VII скликання на 15-й сесії суперечить вимогам частини 14 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування».

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.02.2019 року (суддя Бондар М.В.) відкрито провадження у справі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.03.2019 року (суддя Бондар М.В.) задоволено заяву про самовідвід судді, а справу передано для здійснення перерозподілу.

На виконання розпорядження в.о. керівника апарату суду від 20.03.2019 року № 418 д «Щодо призначення повторного автоматичного розподілу справи» за результатами повторного автоматичного розподілу адміністративна справа № 160/201/19 розподілена та передана для продовження розгляду судді Озерянській С.І.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22.03.2019 року справу № 160/201/19 прийнято до провадження судді Озерянської С.І. та призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Відповідачем подано до суду відзив на позов, у якому він зазначає, що позивач не вказав, яким чином оскаржуване рішення вплинуло на її права та інтереси, як депутата місцевої ради та на фізичну особу. Сам факт відсутності та неможливості прийняти участь у голосуванні не свідчить про те, що оскаржуване рішення вплинуло на її права та обов`язки. Також зазначив, що Новомосковською міською радою було вжито усі передбачені законами України та Регламентом дії щодо організації проведення засідань постійних депутатських комісій та безпосередньо сесії міської ради.

16.04.2019 року позивачем надано відповідь на відзив у якій зазначено, що позивач є депутатом Новомосковської міської ради, отже є особою щодо діяльності якої застосовується Регламент Новомосковської міської ради 7-го скликання. Також зазначає, що при оприлюдненні проекту оскаржуваного рішення не були дотримані обов`язкові вимоги до документів що розміщуються в системі обліку передбачені статтею 18 Закону України «Про доступ до публічної інформації». Крім цього, відповідачем не надано доказів повідомлення в телефонному режимі про час та місце 15-ї сесії Новомосковської міської ради VII.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується вимоги і заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

25 жовтня 2015 року в Україні відбулись чергові місцеві вибори.

Постановою Новомосковської міської виборчої комісії №64 від 30 жовтня 2015 року було визначено список зареєстрованих кандидатів за результатами виборів депутатів Новомосковської міської ради у кількості 36 депутатів (а/с 161).

Позивач ОСОБА_1 зареєстрована як депутат Новомосковської міської ради Дніпропетровської області від політичної партії «Українське об`єднання патріотів - Укроп» (а/с 162).

Відповідно інформації наявної в Єдиному державному реєстрі керівником Новомосковської міської ради з 10.11.2015 року є ОСОБА_2 (виконуючий обов`язки голови міста Новомосковськ ст. 50 Закону України «Про місцеве сомоврядування»). Місцезнаходження юридичної особи: 51200, Дніпропетровська область, місто Новомосковськ, вулиця Гетьманська , будинок 14.

10.11.2015 року рішенням І сесії Новомосковської міської ради VII скликання № 3 було затверджено Регламент Новомосковської міської ради 7-го скликання.

21.12.2016 року рішенням 7 сесії Новомосковської міської ради VII скликання № 229 було внесено зміни до Регламенту Новомосковської міської ради 7-го скликання (а/с 27-29).

08.06.2018 року 16 депутатами Новомосковської міської ради було підписано та подано секретарю Новомосковської міської ради Горошко Сергію Григоровичу пропозицію про скликання позачергової сесії Новомосковської міської ради. Дана пропозиція була направлена на підставі частини 7 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та статей 12, 18, 20 Регламенту Новомосковської міської ради(а/с.8).

08.06.2018 року та 26.06.2018 року проект рішення Про затвердження Регламенту Новомосковської міської ради VII скликання в новій редакції був опублікований на сайті Новомосковської міської ради, що підтверджується роздруківками з сайту Новомосковської міської ради (а/с 83, 7).

02.07.2018 року відбулось засідання постійної депутатської комісії з питань розвитку місцевого самоврядування, депутатської етики та питань правопорядку оформлене протоколом № 17, на якій обговорювалось, зокрема, питання про затвердження Регламенту Новомосковської міської ради VII скликання в новій редакції.

Згідно протоколу № 17 від 02.07.2018 року на засіданні комісії були присутні 6 членів комісії, відсутній один член комісії - ОСОБА_3 .

У пункті 7 протоколу № 17 від 02.07.2018 року зазначено, що 5 членів комісії підтримали рішення Про затвердження Регламенту Новомосковської міської ради VII скликання в новій редакції.

05.07.2018 року більшістю депутатів Новомосковської міської ради, у кількості 21 особа, до організаційного відділу виконавчого комітету Новомосковської міської ради направлено повідомлення вх. № 1848/0/1-18 про скликання 15-ї позачергової сесії на 06.07.2018 року, до порядку денного якої, зокрема, внесено розгляд питання про затвердження Регламенту Новомосковської міської VII скликання в новій редакції (пункт 16 Повідомлення) (а/с 9-11).

Відповідне повідомлення 05.07.2018 року було опубліковане на веб-сайті Новомосковської міської ради. В повідомленні було зазначено про скликання 15-ї позачергової сесії на 06.07.2018 року на 08:00, проведення відбудеться за адресою: місто Новомосковськ, вул. Микити Головка, будинок 7 з зазначенням порядку денного (а/с 59).

06.07.2018 року відбулось засідання позачергової 15-ї сесії Новомосковської міської ради за участі 21 депутата на якому, прийнято рішення №654 «Про затвердження Регламенту Новомосковської міської ради 7-го скликання в новій редакції». Рішення №654 підписане депутатом міської ради головуючим на засіданні XVсесії Новомосковської міської ради VII скликання Морозом К.М. (а / с 26 ).

Відповідно до протоколу Новомосковської міської ради від 06.07.2018 року за затвердження Регламенту Новомосковської міської ради 7-го скликання в новій редакції проголосували 21 депутат ради з 21 присутнього на засіданні депутата (а/с 12-23).

19 липня 2018 року позивач звернулась до секретаря Новомосковської міської ради з депутатським зверненням в якому зазначила, що лише 19 липня 2018 року дізналась про проведення 06.07.2018 року XVсесії Новомосковської міської ради VII скликання та просила надати інформацію про причини неповідомлення її щодо часу та місця проведення XVсесії Новомосковської міської ради VII скликання, надати інформацію у який спосіб та яким чином повідомлялись інші депутати про час та місце проведення XVсесії Новомосковської міської ради VII скликання, повідомити яка посадова особа міської ради була відповідальна за забезпечення доведення до відома депутатів про час та місце проведення XVсесії Новомосковської міської ради VII скликання.

27.07.2018 року виконавчим комітетом Новомосковської міської ради за вих. №1402/0/2-18 за підписом виконуючого обов`язки міського голови , секретаря міської ради Горошко С.Г. надана відповідь на депутатське звернення. У відповіді зазначено, що 06.07.2018 року відбулась XVсесія Новомосковської міської ради VII скликання згідно частини 9 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування». З огляду на той факт, що XVсесію Новомосковської міської ради було скликано за ініціативою депутатів Новомосковської міської ради, шляхом подання депутатами ради до виконавчого комітету Новомосковської міської ради повідомлення, то розпорядження про скликання не видавалось. З метою доведення до відома інших депутатів Новомосковської міської ради та громадськості інформації про дату, час та місце проведення XVсесії Новомосковської міської ради 7-го скликання, повідомлення про скликання останньої було опубліковано на сайті Новомосковської міської ради в розділі «Депутатські справи»: http:novomoskovsk-rada.gov.ua/news/povidomlennya-2.

Незгода позивача з рішенням XVсесії Новомосковської міської ради VII скликання № 654 від 06.07.2018 року «Про затвердження Регламенту Новомосковської міської ради 7-го скликання в новій редакції» стала підставою для звернення з даним позовом до адміністративного суду.

Отже питання правомірності прийнятого рішення XVсесії Новомосковської міської ради VII скликання № 654 від 06.07.2018 року «Про затвердження Регламенту Новомосковської міської ради 7-го скликання в новій редакції» є предметом розгляду в даній адміністративній справі.

Правовідносини, що виникли між сторонами врегульовано нормами Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування», Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» та Регламентом Новомосковської міської ради 7-го скликання.

Правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради, встановлення гарантій депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради визначено Законом України «Про статус депутатів місцевих рад», прийнятого відповідно до Конституції України, Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", інших законів України.

Згідно статті 3 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», депутат місцевої ради є повноважним і рівноправним членом відповідної ради - представницького органу місцевого самоврядування. Депутат місцевої ради відповідно до цього Закону наділяється всією повнотою прав, необхідних для забезпечення його реальної участі у діяльності ради та її органів.

Главою 1 Розділу ІІІ Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» встановлено повноваження депутата місцевої ради у раді.

Стеттею 18 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» передбачено обов`язки депутата місцевої ради у раді та її органах. Так, депутат місцевої ради зобов`язаний: 1) додержуватися Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, регламенту ради та інших нормативно-правових актів, що визначають порядок діяльності ради та її органів; 2) брати участь у роботі ради, постійних комісій та інших її органів, до складу яких він входить, всебічно сприяти виконанню їх рішень; 3) виконувати доручення ради, її органів, сільського, селищного, міського голови чи голови ради; інформувати їх про виконання доручень.

Статтею 19 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» встановлено права депутата місцевої ради у раді та її органах. Так, депутат місцевої ради користується правом ухвального голосу з усіх питань, що розглядаються на засіданнях ради та її органів, до складу яких він входить. Депутат місцевої ради набуває права ухвального голосу з моменту визнання його повноважень. Кожний депутат місцевої ради у раді та її органах, до складу яких він входить, має один голос. Депутат місцевої ради, який не входить до складу відповідного органу ради, може брати участь у його роботі з правом дорадчого голосу.

Депутат місцевої ради має право: 1) обирати і бути обраним до органів відповідної ради; 2) офіційно представляти виборців у відповідній раді та її органах; 3) пропонувати питання для розгляду їх радою та її органами; 4) вносити пропозиції і зауваження до порядку денного засідань ради та її органів, порядку розгляду обговорюваних питань та їх суті; 5) вносити на розгляд ради та її органів пропозиції з питань, пов`язаних з його депутатською діяльністю; 6) вносити на розгляд ради та її органів проекти рішень з питань, що належать до їх відання, поправки до них; 7) висловлюватися щодо персонального складу утворюваних радою органів і кандидатур посадових осіб, які обираються, призначаються або затверджуються радою; 8) порушувати питання про недовіру сільському, селищному, міському голові, розпуск органів, утворених радою, та звільнення посадових осіб місцевого самоврядування; 9) брати участь у дебатах, звертатися із запитами, ставити запитання доповідачам, співдоповідачам, головуючому на засіданні; 10) вносити пропозиції про заслуховування на пленарному засіданні ради звіту чи інформації будь-якого органу або посадової особи, підзвітних чи підконтрольних раді, а також з питань, що віднесені до компетенції ради, інших органів і посадових осіб, які діють на її території; 11) порушувати в раді та її органах питання про необхідність перевірки роботи підзвітних та підконтрольних раді органів, підприємств, установ, організацій; 12) виступати з обґрунтуванням своїх пропозицій та з мотивів голосування, давати довідки; 13) ознайомлюватися з текстами виступів у стенограмах чи протоколах засідань ради та її органів до їх опублікування; 14) оголошувати на засіданнях ради та її органів тексти звернень, заяв, пропозицій громадян або їх об`єднань, якщо вони мають суспільне значення; 15) об`єднуватися з іншими депутатами місцевої ради в депутатські групи, фракції, які діють відповідно до регламенту ради.

Депутат місцевої ради може передати головуючому тексти свого невиголошеного виступу, пропозицій і зауважень з обговорюваного питання для включення до протоколу засідання ради або її органу, в якому він бере участь.

Порядок реалізації зазначених прав депутатів місцевих рад визначається цим Законом, іншими законами України, які регулюють діяльність місцевих рад та їх органів, а також регламентом відповідної ради.

Відповідно до вимог статті 20 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», на сесіях місцевої ради депутати місцевої ради на основі колективного і вільного обговорення розглядають і вирішують питання, віднесені до відання відповідної ради. Депутат місцевої ради, крім секретаря ради, голови районної у місті, районної, обласної ради та їх заступників, повинен входити до складу однієї з постійних комісій, що утворюються радою. Депутат місцевої ради за дорученням відповідної ради або постійної комісії, до складу якої його обрано, бере безпосередню участь у підготовці питань для розгляду на сесіях ради та засіданнях постійної комісії. Депутат місцевої ради зобов`язаний бути присутнім на пленарних засіданнях ради, засіданнях постійної комісії та інших органів ради, до складу яких він входить. У разі неможливості бути присутнім на засіданні депутат місцевої ради повідомляє про це особу, яка очолює відповідний орган.

Статтею 30 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» встановлено в якості основної гарантії депутатської діяльності непорушність повноважень депутата місцевої ради та забезпечення умов для їх здійснення.

Так, депутат місцевої ради наділений усією повнотою повноважень, передбачених цим та іншими законами України. Ніхто не може обмежити повноваження депутата місцевої ради інакше як у випадках, передбачених Конституцією та законами України. Місцеві ради та їх органи забезпечують необхідні умови для ефективного здійснення депутатами місцевих рад їх повноважень. Рада та її органи сприяють депутатам місцевих рад в їх діяльності шляхом створення відповідних умов, забезпечення депутатів документами, довідково-інформаційними та іншими матеріалами, необхідними для ефективного здійснення депутатських повноважень, організовують вивчення депутатами місцевих рад законодавства, досвіду роботи рад.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначено Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», прийнятим відповідно до Конституції України.

Відповідно до частини 1 статті 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Згідно частини 1 статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Відповідно пункту 1 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання, як затвердження регламенту ради.

Відповідно до частин 4, 6, 9 статті 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», депутат зобов`язаний брати участь у роботі сесій ради, засідань постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано. Депутат має право ухвального голосу з усіх питань, які розглядаються на сесіях ради, а також на засіданнях постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано. Пропозиції і зауваження, висловлені депутатами на сесії ради, або передані в письмовій формі головуючому на сесії, розглядаються радою чи за її дорученням постійними комісіями ради або надсилаються на розгляд підзвітним і підконтрольним їй органам та посадовим особам, які зобов`язані розглянути ці пропозиції і зауваження у строки, встановлені радою, і про вжиті заходи повідомити депутатові та раді.

Відповідно до частини 3 статті 50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», секретар сільської, селищної, міської ради, зокрема, у випадку, передбаченому частиною першою статті 42 цього Закону, здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови; скликає сесії ради у випадках, передбачених частиною шостою статті 46 цього Закону; повідомляє депутатам і доводить до відома населення інформацію про час і місце проведення сесії ради, питання, які передбачається внести на розгляд ради; 3) веде засідання ради та підписує її рішення у випадках, передбачених частиною шостою статті 46 цього Закону; 4) організує підготовку сесій ради, питань, що вносяться на розгляд ради, забезпечує оприлюднення проектів рішень ради відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" та інших законів; забезпечує своєчасне доведення рішень ради до виконавців і населення, організує контроль за їх виконанням, забезпечує оприлюднення рішень ради відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації", забезпечує офіційне оприлюднення рішень ради, які відповідно до закону є регуляторними актами, а також документів, підготовлених у процесі здійснення радою регуляторної діяльності, та інформації про здійснення радою регуляторної діяльності; сприяє депутатам ради у здійсненні їх повноважень.

Частиною першою статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

Частинами 2, 4 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», передбачено, що перша сесія новообраної сільської, селищної, міської ради скликається відповідною територіальною виборчою комісією не пізніш як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів ради в кількості, яка забезпечує повноважність складу ради відповідно до статті 45 цього Закону. Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова зазначеної територіальної виборчої комісії, який інформує раду про підсумки виборів депутатів, а також про підсумки виборів відповідно сільського, селищного, міського голови. З моменту визнання повноважень депутатів ради нового скликання та новообраного сільського, селищного, міського голови відповідно до статті 42 цього Закону головує на пленарних засіданнях ради першої сесії новообраний голова. Наступні сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради.

У відповідності до частин 5 та 6 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

У разі немотивованої відмови сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті, районної, обласної ради або неможливості його скликати сесію ради сесія скликається: сільської, селищної, міської ради - секретарем сільської, селищної, міської ради; районної у місті, районної, обласної ради - відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради. У цих випадках сесія скликається: 1) якщо сесія не скликається сільським, селищним, міським головою (головою районної у місті, районної, обласної ради) у строки, передбачені цим Законом; 2) якщо сільський, селищний, міський голова (голова районної у місті, районної, обласної ради) без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після настання умов, передбачених частиною сьомою цієї статті.

Положеннями частини 7 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, а сесія районної, обласної ради - також за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації.

Також статтею 18 Регламенту Новомосковської міської ради VII скликання затвердженого рішенням Новомосковської міської ради № 3 від 10.11.2015 року (далі - Регламент) передбачено, що позачергові сесії міської ради скликаються міським головою, а також можуть бути скликані за пропозиціями не менше, як однієї третини депутатів від загального складу ради, виконавчого комітету міської ради.

В даному випадку, відповідно постанови №64 Новомосковської виборчої комісії від 30 жовтня 2015 року та інформації наявної на сайті Новомосковської міської ради Дніпропетровської області, загальна кількість депутатів Новомосковської міської ради становить 36 осіб.

16 депутатами Новомосковської міської ради, що становить більше ніж одна третина від складу ради, 08.06.2018 року було підписано та подано секретарю Новомосковської міської ради пропозицію про скликання позачергової сесії Новомосковської міської ради.

Відповідно частини 9 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» у разі якщо посадові особи, зазначені у частинах четвертій та шостій цієї статті, у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу суб`єктів, зазначених у частині сьомій цієї статті, або у разі якщо такі посади є вакантними сесія може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради.

Згідно статті 19 Регламенту, у разі якщо міський голова та/або секретар, у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу не менш як однієї третини депутатів від загального складу міської ради, або у разі якщо такі посади є вакантними сесія може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради. Про скликання сесії депутати міської ради у кількості не менш як однієї третини депутатів від загального складу міської ради складають повідомлення (постійна комісія складає протокол), яке (який) подається до організаційного відділу виконавчого комітету Новомосковської міської ради для реєстрації.

У зв`язку із не скликанням секретарем міської ради, який одночасно являється виконуючим обов`язки міського голови, 21 депутатом Новомосковської міської ради підписано повідомлення про скликання 15-ї позачергової сесії на 06.07.2018 року.

05.07.2018 року зазначене повідомлення надійшло до організаційного відділу виконавчого комітету Новомосковської міської ради вх. № 1848/0/1-18. У повідомленні зазначено порядок денний позачергової сесії, до якого, зокрема, внесено розгляд питання про затвердження Регламенту Новомосковської міської VII скликання в новій редакції (пункт 16 Повідомлення).

При цьому, 02.07.2018 року проект Регламенту Новомосковської міської ради VII скликання в новій редакції був розглянутий на засіданні постійної депутатської комісії з питань розвитку місцевого самоврядування, депутатської етики та питань правопорядку та підтримано більшістю присутніх членів комісії.

У відповідності до частини 10 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Згідно статті 20 Регламенту, позачергова сесія скликається не пізніше 10-денного терміну після надходження пропозиції про її скликання. Розпорядження міського голови (секретаря) про скликання позачергової сесії повідомляється в засобах масової інформації не пізніше як за три дні до її відкриття із зазначенням питань, які пропонується внести на розгляд позачергової сесії.

Документи до позачергової сесії міської ради надаються депутатам не пізніше як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Інформацією наявною на веб-сайті Новомосковської міської ради (http://novomoskovsk-rada.gov.ua/news/povidomlennya-5) підтверджено опублікування 05.07.2018 року повідомлення про скликання ХV позачергової сесії Новомосковської міської ради на 06 липня 2018року о 08 годині 00 хвилин та в повідомленні зазначено порядок денний сесії (а.с.97).

Відповідачем зазначено, що порядок денний був направлений організаційним відділом, зокрема позивачу, на електронну адресу: ІНФОРМАЦІЯ_1 , що підтверджується скріншотом електронної пошти організаційного відділу (а.с.98).

Таким чином, суд вважає, що Новомосковською міською радою були дотримані вимоги Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Регламенту щодо порядку скликання позачергової сесії.

Щодо тверджень позивача про неповідомлення її про дату, час та місце проведення сесії ради, суд зазначає наступне.

Частина 10 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та стаття 20 Регламенту Новомосковської міської ради передбачає обов`язкове надання документів до позачергової сесії міської ради депутатам не пізніше як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

При цьому порядок такого повідомлення депутатів щодо призначення та проведення позачергової сесії не встановлено.

Тобто, відповідальним органом можуть бути використані для повідомлення будь-які засоби зв`язку, які зазначені депутатом.

При цьому, суд погоджується з доводами відповідача, що Регламентом не передбачено письмове підтвердження отримання повідомлення депутатом міської ради щодо часу та місця проведення сесії.

Однак, в даному випадку, відповідачем не надано жодного доказу, який би підтверджував належне повідомлення позивача саме як депутата відповідної міської ради про дату і час скликання, місце проведення такої сесії.

В свою чергу в судовому засіданні було встановлено, що позачергова сесія була проведена не за адресою Новомосковської міської ради: 51200, Дніпропетровська область, місто Новомосковськ, вулиця Гетьманська, будинок 14, а за адресою місто Новомосковськ, вул. Микити Головка , будинок 7.

Враховуючи зазначене, відсутність доказів повідомлення позивача, як депутата міської ради про дату, час та місце проведення 15 сесії ради, проведення сесії поза межами розміщення Новомосковської міської ради, суд погоджується з доводами позивача, що внаслідок встановлених дій відповідача, вона була позбавлена можливості приймати участь в пленарному засіданні 15 сесії Новомосковської міської ради 7-го скликання, скористатись правом ухвального голосу з усіх питань, які розглядались на сесії ради, правом надавати пропозиції і зауваження, висловлювати свою думку щодо питань які розглядались.

У відповідності до вимог частини 12 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.

Згідно частини 2 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.

Згідно протоколу ХV позачергової сесії Новомосковської міської ради сьомого скликання від 06.07.2018 року за рішення про затвердження Регламенту Новомосковської міської ради VIIскликання в новій редакції проголосував 21 депутат, що становить більшість від складу ради.

Отже зазначене рішення прийняте повноважним органом та у спосіб, що передбачений законом.

Щодо посилання відповідача на частину 14 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» суд зазначає наступне.

Так, частиною 14 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що не пізніш як на другій сесії затверджується регламент роботи відповідної ради, а також положення про постійні комісії ради.

Зазначена норма є загальною, яка регулює порядок затвердження регламенту для початку належної роботи, зокрема, міської ради після її обрання. Разом з цим, за своїм змістом зазначена норма не є імперативною та не забороняє органу місцевого самоврядування вносити зміни до регламенту протягом усього часу каденції відповідної ради для належної реалізації наданих їй повноважень.

Також суд вважає необґрунтованим твердження позивача про те, що проект рішення Про затвердження Регламенту Новомосковської міської ради VII скликання в новій редакції був опублікований пізніш, як за 20 днів до моменту його розгляду з огляду на наступне.

Відповідно пункту 16 та 17 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», протоколи сесій сільської, селищної, міської ради, прийняті нею рішення підписуються особисто сільським, селищним, міським головою, районної у місті, районної, обласної ради - головою відповідної ради, у разі їх відсутності - відповідно секретарем сільської, селищної, міської ради, відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради, а у випадку, передбаченому частинами сьомою та восьмою цієї статті, - депутатом ради, який за дорученням депутатів головував на її засіданні.

Пунктом 17 статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», передбачено, що сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Згідно частини 11 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

У частині третій статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», на яку посилається позивач, міститься вимога про те, що проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, розроблені відповідними розпорядниками, оприлюднюються ними не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.

Відповідно статті 2 Регламенту, регламент міської ради є нормативним актом, який передбачає порядок скликання і проведення сесій міської ради, підготовки і розгляду нею питань, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесій та з інших процедурних питань, а також питань діяльності міської ради та її виконавчих органів.

Отже, Регламент Новомосковської міської ради не є нормативно-правовим актом, який приймається органом місцевого самоврядування, а отже положення зазначеної статті щодо строків оприлюднення його проекту на регламент не розповсюджуються.

Разом з цим суд зазначає, що проект рішення Про затвердження Регламенту Новомосковської міської ради VIIскликання в новій редакції був опублікований на сайті Новомосковської міської ради 08.06.2018 року (http://www.novomoskovsk-rada.gov.ua/council-decisions-projects).

Згідно частини 10 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

В даному випадку, позивачем не зазначається обставини які б свідчили про невідповідності Конституції або законам України оскаржуваного рішення XVсесії Новомосковської міської ради VII скликання № 654 від 06.07.2018 року «Про затвердження Регламенту Новомосковської міської ради 7-го скликання в новій редакції» та самого Регламенту, що могли б слугувати підставою для визнаються незаконним в судовому порядку такого рішення.

При цьому порушення порядку повідомлення, виклику свідчать виключно про порушення відповідної процедури та не можуть слугувати самостійною виключною підставою для визнання протиправним та нечинним самого рішення.

Щодо недотримання при оприлюдненні проекту оскаржуваного рішення обов`язкових вимог для документів що розміщуються в системі обліку, передбачених статтею 18 Закону України «Про доступ до публічної інформації», а саме: дата надходження документу, галузь, ключові слова, джерело інформації, суд зазначає наступне.

Відсутність обов`язкової інформації, яка має міститись при реєстрації документів в системі обліку, а саме: дата надходження документу, галузь, ключові слова, джерело інформації, за наявності всіх інших даних, свідчить про недотримання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» в цій частині, але не свідчить про протиправність оскаржуваного рішення.

Окремо суд звертає увагу на вимоги частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно якої завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Отже, обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватись прав та інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

В даному випадку, позивачем не зазначається жодні обставини які б свідчили про невідповідності Конституції або законам України оскаржуваного рішення, а зазначаються виключно питання, щодо порушення встановленої процедури.

В свою чергу, питання протиправності дій відповідача при призначенні і проведенні XV сесії Новомосковської міської ради VII скликання позивач в позовних вимогах не висуває.

За таких обставин, у суду відсутні підстави для висновку, що оскаржуваним рішенням XVсесії Новомосковської міської ради VII скликання були порушені права позивача і як депутата і як фізичної особи зокрема.

Відповідно до частини 1 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Згідно частини 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України , предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

За таких обставин, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позову ОСОБА_1 до Новомосковської міської ради VII скликання про визнання протиправним та нечинним рішення.

Керуючись статтями 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_4 , рнокпп НОМЕР_1 ) до Новомосковської міської ради VII скликання (вул. Радянська, 14, м. Новомосковськ, Дніпропетровська область, 51200, код ЄДРПОУ 34359190) про визнання протиправним та нечинним рішення - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 21 червня 2019 року.

Суддя

С.І. Озерянська

Джерело: ЄДРСР 82533628
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку