open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 810/3434/18
Моніторити
Постанова /05.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /19.09.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /19.09.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /13.06.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.04.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.04.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.03.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.03.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.07.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2018/ Київський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 810/3434/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /05.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /04.03.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /25.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /19.09.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Постанова /19.09.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.07.2019/ Шостий апеляційний адміністративний суд Рішення /13.06.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.04.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.04.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.03.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /19.03.2019/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /31.07.2018/ Київський окружний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2018/ Київський окружний адміністративний суд

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 червня 2019 року № 810/3434/18

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лиска І.Г., розглянувши в м. Києві за правилами загального позовного провадження в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Вишневої міської ради Київської області, 3-ті особи: ОСОБА_2 , ТОВ «Конвалія 2012», про визнання протиправним та скасування рішення,

в с т а н о в и в:

ОСОБА _1 звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Вишневої міської ради Київської області про визнання протиправним та скасування рішення Вишневої міської ради від 27.07.2017 №1-01/ХХІІ7-7 "Про скасування рішення Виконавчого комітету Вишневої міської ради від 30.07.2017 №68/15 «Про оформлення права колективної власності на нерухоме майно за адресою: АДРЕСА_1 ".

В обґрунтування позовних вимог позивачка зазначила, що відповідач при винесенні оскаржуваного рішення діяв із порушенням ст. 3, 19 Конституції України, ст. 74 Закону України «Про місцеве самоврядування». Стверджує, що оскаржуване рішення приймалося без попереднього внесення до питань порядку денного сесії міської ради міста Вишневе у порядку встановленому законом. Також прийняття відповідачем оскаржуваного рішення проводилося без належного обґрунтування та належної підготовки, без розгляду постійними та профільними комісіями місцевої ради, “з голосу”, що в свою чергу зробило неможливим прийняття законного та обґрунтованого рішення. Позивач стверджує, що рішення виконавчого комітету №68/15 від 30.07.2007 є ненормативним актом індивідуальної дії.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 31.07.2018 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання на 17.09.2018.

Відповідач позов не визнав, подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просив суд відмовити у задоволенні позову з тих підстав, що надані позивачем докази, не є достатніми та належними для вирішення даного спору та вважає, що рішення прийнято відповідно до норм чинного законодавства та у його спосіб.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 17.09.2018 за обґрунтованими клопотаннями сторін провадження у справі зупинено до 15.10.2018.

15.10.2018 підготовче засідання знято з розгляду у зв`язку з вихідним днем та наступне підготовче засідання призначено на 20.11.2018.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.11.2018 поновлено провадження у справі.

Протокольною ухвалою суду від 20.11.2018 залучено в якості 3-ї особи на стороні відповідача ОСОБА_2 .

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.11.2018 за обґрунтованим клопотанням сторони зупинено провадження у справі до 19.12.2018.

19.12.2018 питання про поновлення провадження у справі відкладено за обґрунтованим клопотанням сторони на 23.01.2019.

У зв`язку з неявкою позивача та його представника, питання про поновлення провадження у справі яке було призначено на 23.01.2019 відкладено на 19.03.2019.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 19.03.2019 поновлено провадження у справі.

Протокольною ухвалою суду від 19.03.2019 було залучено в якості третьої особи ТОВ «Конвалія 2012».

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 19.03.2019 витребувано від третьої особи - ТОВ «Конвалія 2012» належним чином засвідчену копію свідоцтва про право власності на нежилі приміщення гуртожитку №1 загальною площею 4132,8 кв.м..

У зв`язку з витребуваними доказами наступне підготовче засідання призначено на 23.04.2019.

23 квітня 2019 року ухвалою Київського окружного адміністративного суду у задоволенні клопотання представника третьої особи про витребування доказів відмовлено.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 23.04.2019 закрито підготовче провадження у справі та призначено судове засідання на 07.05.2019.

06.05.2019 третя сторона – Єтушенко С.П. подала до суду заяву про повернення адміністративної справи на стадію підготовчого засідання у зв`язку з залученням в якості третьої особи – КЖКП «Агропромбудіндустрія».

Розглянувши дане клопотання суд вважає, що дане клопотання підлягає залишенню без розгляду на підставі ч.4 ст.180 КАС України.

В судове засідання 07.05.2019 сторони не прибули, представник позивача, представник відповідача та третя особа ТОВ «Конвалія 2012» подали до суду заяви в яких просили подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження, третя особа – ОСОБА_2 явку свого представника не забезпечила, жодних заяв чи клопотань до суду не надала.

У зв`язку з чим, на підставі ст.205, 194 КАС України, суд протокольною ухвалою вирішив подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, що відповідно до договору дарування від 03 грудня 2013 року позивач ОСОБА_1 є власником 107/10000 приміщень, розташованого за адресою : Київська область АДРЕСА_2 . Дані приміщення загальною площею 44,3 кв.м. є частиною приміщення гуртожитку, що розташований за цією ж адресою.

30.07.2007 Виконавчим комітетом Вишневої міської ради прийнято рішення №68/15 «Про оформлення права колективної власності на нерухоме майно за адресою: АДРЕСА_1 ».

Свідоцтвом від 07.08.2007 про право власності на нерухоме майно встановлено, що нежитлова будівля – гуртожиток АДРЕСА_3 , площею 4132,8 кв.м., на підставі рішення виконкому Вишневої міської ради від 30.07.2007 №68/15, належить КЖКП «Агропромбудіндустрія» на праві колективної власності.

Відповідно до свідоцтва про право власності на нерухоме майно за №2153373 від 08.04.2013, нежитлова будівля за адресою: АДРЕСА_2 , площею 4132,8 кв.м. належить на праві приватної спільної часткової власності ТОВ «Конвалія 2012».

Розпорядженням міського голови міста Вишневе № 1/08-142 від 14 липня 2017 року «Про скликання чергової ХХІІ сесії Вишневої міської ради VІІ скликання», вирішено 27 липня 2017 року скликати чергову ХХІІ сесіїю Вишневої міської ради VІІ скликання. В розпорядку зазначено, що додатками 1,2 та 3 будуть розглядатися питання стосовно порядку денної чергової ХХІІ сесії Вишневої міської ради VІІ скликання, графіку засідань комісій та переліку земельних питань.

Відповідно додатку 1 до вищезазначеного розпорядження ставились на обговорення наступні питання, зокрема: - про створення комісії по забезпеченню реалізації житлових прав мешканців гуртожитку №2 по вул АДРЕСА_4 .

Згідно з витягу з протоколу засідання постійної депутатської комісії з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, дотримання законності, розвитку місцевого самоврядування та інформативної політики від 27.07.2017, одним з розглянутих питань було скасування рішення виконавчого комітету Вишневої міської ради №68/15 від 30.07.2017 про оформлення права колективної власності КЖКП «Агропромбудіндустрія» на нерухоме майно. Трьома голосами даний проект рішення було підтримано.

27.07.2017 на адресу Виконавчого комітету Вишневої міської ради надійшло звернення голови ОСН - будинкового комітету №2 ОСОБА_3 Борисівни №3/01-2454, стосовно сприяння передачі гуртожитку, що перебуває у власності ТОВ «Черемшина 2012», у власність територіальної громади міста Вишневе.

Розглянувши звернення голови ОСН - будинкового комітету №2 Клячковської Надії Борисівни №3/01-2454, враховуючи висновок постійної депутатської комісії з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, дотримання законності, розвитку місцевого самоврядування та інформативної політики, враховуючи рішення Конституційного суду України від 16.04.2009 №7-рп/2009 по справі № 1-9/2009 (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування), правові позиції висловлені Верховним судом України в постановах від 16.05.2011 по справі №3-40гс11/20/13 та від 10.10.2011 в справі №3-101гс11/32/14, рішення Києво-Святошинського районного суду Київської області від 30.05.2016 та рішення Апеляційного суду Київської області від 03.03.2017 по справі №369/12441/14-ц, інформаційні довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно №93136765, №93136950, №93138072, керуючись ЖК Української РСР, Законом України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків», Законом України «Про місце самоврядування в Україні», Вишнева міська рада вирішила прийняти рішення №1-01/ХХІІ7-7 від 27.07.2017 про скасування рішення Виконавчого комітету Вишневої міської ради від 30.07.2007 №68/15 «Про оформлення права колективної власності на нерухоме майно за адресою: АДРЕСА_1 »; доручити виконавчому комітету Вишневої міської ради звернутися до ТОВ «Черемшина 2012», «Мальва 2012», «Конвалія 2012» з пропозицією щодо передачі гуртожитків за адресою: м. Вишневе, по вул. Святоюріївська, 20, вул. АДРЕСА_5 до комунальної власності територіальної громади м. Вишневе, відповідно до вимог чинного законодавства України.

Також матеріалами справи встановлено, що рішенням Києво-Святошинського районного суду Київської області від 30.11.2018 цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ТОВ «Конвалія 2012», третя особа: ПАТ «Укргазбанк», Києво-Святошинське районне управління юстиції про виділення частки у спільній частковій власності задоволено. Виділено ОСОБА_1 у приватну власність нежитлові приміщення CCXLVI площею 4, 9 кв. м. та ХXXII площею 39, 4 кв. м., що розташовується за адресою: АДРЕСА_2 . Припинено право спільної часткової власності ОСОБА_1 на нежитлові приміщення CCXLVI площею 4, 9 кв. м. та ХXXII площею 39, 4 кв. м., що розташовується за адресою: АДРЕСА_2 — АДРЕСА_2 .

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Спірні правовідносини врегульовані Конституцією України, Кодексом адміністративного судочинства України, Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР).

Так, відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У частині 2 статті 55 Конституції України визначено, що кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У ч. 1, ч. 3, ч. 4 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України закріплено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

До суду можуть звертатися в інтересах інших осіб органи та особи, яким законом надано таке право.

Суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 10 Закону №280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Стосовно твердження позивача, що оскаржуване рішення приймалося без попереднього внесення до питань порядку денного сесії міської ради м. Вишневе суд зазначає наступне.

У пункті 8 частини 4 статті 42 Закону №280/97-ВР закріплено, що сільський, селищний, міський голова скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради.

Згідно з ст.46 Закону №280/97-ВР, сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Перша сесія новообраної сільської, селищної, міської ради скликається відповідною територіальною виборчою комісією не пізніш як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів ради в кількості, яка забезпечує повноважність складу ради відповідно до статті 45 цього Закону. Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова зазначеної територіальної виборчої комісії, який інформує раду про підсумки виборів депутатів, а також про підсумки виборів відповідно сільського, селищного, міського голови. З моменту визнання повноважень депутатів ради нового скликання та новообраного сільського, селищного, міського голови відповідно до статті 42 цього Закону головує на пленарних засіданнях ради першої сесії новообраний голова. У разі якщо на час проведення першої сесії відповідний сільський, селищний, міський голова не зареєстрований відповідно до закону про місцеві вибори, про що на сесії ради інформує голова територіальної виборчої комісії, рада обирає тимчасову президію з числа депутатів ради в кількості трьох - п`яти осіб. Члени тимчасової президії почергово головують на пленарних засіданнях ради до обрання секретаря ради. З часу обрання секретаря ради він головує на пленарних засіданнях ради. Першу сесію новообраної районної у місті, районної, обласної ради скликає відповідна територіальна виборча комісія не пізніш як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів ради у кількості, яка забезпечує повноважність складу ради відповідно до статті 45 цього Закону. Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова зазначеної територіальної виборчої комісії, який інформує раду про підсумки виборів депутатів. З моменту визнання повноважень депутатів ради нового скликання рада обирає тимчасову президію з числа депутатів ради в кількості не більше п`яти осіб - представників партій (блоків), які набрали найбільшу кількість голосів на виборах. Члени тимчасової президії почергово головують на пленарних засіданнях ради до обрання голови ради. З часу обрання голови ради він веде пленарні засідання ради відповідно до вимог цього Закону та регламенту ради. Наступні сесії ради скликаються: сільської, селищної, міської - відповідно сільським, селищним, міським головою; районної у місті, районної, обласної - головою відповідної ради. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць. У разі немотивованої відмови сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті, районної, обласної ради або неможливості його скликати сесію ради сесія скликається: сільської, селищної, міської ради - секретарем сільської, селищної, міської ради; районної у місті, районної, обласної ради - відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради. У цих випадках сесія скликається: 1) якщо сесія не скликається сільським, селищним, міським головою (головою районної у місті, районної, обласної ради) у строки, передбачені цим Законом; 2) якщо сільський, селищний, міський голова (голова районної у місті, районної, обласної ради) без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після настання умов, передбачених частиною сьомою цієї статті. Сесія сільської, селищної, міської, районної у місті ради повинна бути також скликана за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, а сесія районної, обласної ради - також за пропозицією не менш як однієї третини депутатів від загального складу відповідної ради або голови відповідної місцевої державної адміністрації. Сесія ради скликається для розгляду електронної петиції, що набрала необхідну кількість підписів, протягом строку, встановленого для її розгляду. У разі якщо посадові особи, зазначені у частинах четвертій та шостій цієї статті, у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу суб`єктів, зазначених у частині сьомій цієї статті, або у разі якщо такі посади є вакантними сесія може бути скликана депутатами відповідної ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради. Рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради. Сесію сільської, селищної, міської ради відкриває і веде відповідно сільський, селищний, міський голова, а у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, - секретар ради; сесію районної у місті, районної, обласної ради - голова ради або відповідно заступник голови районної у місті, районної ради чи перший заступник, заступник голови обласної ради. У випадку, передбаченому частиною восьмою цієї статті, сесію відкриває за дорученням групи депутатів, з ініціативи якої скликана сесія, один з депутатів, що входить до її складу, а веде за рішенням ради - один з депутатів цієї ради. Сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради. Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським, селищним, міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, головою районної, обласної ради, загальними зборами громадян. Пропозиції щодо прийняття рішень, які відповідно до закону є регуляторними актами, вносяться з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". Не пізніш як на другій сесії затверджується регламент роботи відповідної ради, а також положення про постійні комісії ради. Порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії визначаються регламентом ради з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". До прийняття регламенту ради чергового скликання застосовується регламент ради, що діяв у попередньому скликанні. Протоколи сесій сільської, селищної, міської ради, прийняті нею рішення підписуються особисто сільським, селищним, міським головою, районної у місті, районної, обласної ради - головою відповідної ради, у разі їх відсутності - відповідно секретарем сільської, селищної, міської ради, відповідно заступником голови районної у місті, районної ради чи першим заступником, заступником голови обласної ради, а у випадку, передбаченому частинами сьомою та восьмою цієї статті, - депутатом ради, який за дорученням депутатів головував на її засіданні. Сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації".

Як вбачається з матеріалів справи, розпорядженням №1/08-142 від 14.07.2017 Вишнева міська рада VІІ скликання визначила про скликання чергової ХХІІ сесії Вишневої міської ради VІІ скликання на 27.07.2017. Також даним розпорядженням було визначено порядок денний сесії, графік засідань комісій та перелік земельних питань. В додатку 1 до розпорядження викладено запропонований порядок денний чергової сесії Вишневої міської ради. Зокрема, третім пунктом визначено питання про створення комісії по забезпеченню реалізації житлових прав мешканців гуртожитку №2 по вул АДРЕСА_4 . Проте в порядку денному відсутні питання про скасування раніше прийнятих рішень виконкому ради щодо гуртожитків.

З даного твердження відповідач в своєму відзиві зазначає, що відповідно до п. 33.1.3 регламенту Вишневої міської ради VII скликання, затверджений рішенням XI сесії Вишневої міської ради VII скликання №1-01/ХІ7-3 від 21.04.2016 «Про затвердження Регламенту Вишневої міської ради VII скликання в новій редакції», включення додаткових питань до розгляду, якщо вони підготовлені відповідно до вимог регламенту, приймається більшістю від складу ради. Згідно до п. 35.1 регламенту Вишневої міської ради VII скликання, розгляд питання для прийняття не процедурного рішення на пленарному засіданні ради можливий лише при наявності протоколу постійної депутатської комісії, до сфери повноважень якої належить це питання.

Аналізуючи наведене відповідач стверджує, що навіть якщо питання яке розглядається на засіданні сесії Вишневої міської ради, не було зазначене в розпорядженні міського голови не є прийнятим з порушенням норм чинного законодавства, якщо є наявний протокол постійної депутатської комісії.

Разом з тим, суд не може погодитись з даним твердження відповідача, оскільки до суду не було надано вищезазначені документи на які посилається відповідач, а також протоколу засідання чергової ХХІІ сесії Вишневої міської ради VІІ скликання від 27.07.2017.

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (частина друга статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України).

Цією ж статтею передбачено, що якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.

Таким чином суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення приймалося без попереднього внесення до питань порядку денного сесії міської ради м. Вишневе.

Стосовно твердження позивача, що оскаржуване рішення проводилося без належного обґрунтування та належної підготовки, без розгляду постійними та профільними комісіями місцевої ради, “з голосу”, суд зазначає таке.

Статтею 47 Закону №280/97-ВР визначено, що постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету. Постійні комісії обираються радою на строк її повноважень у складі голови і членів комісії. Всі інші питання структури комісії вирішуються відповідною комісією. Постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями. Постійні комісії за дорученням ради, голови, відповідно заступника голови районної у місті, районної ради чи першого заступника, заступника голови обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради або за власною ініціативою вивчають діяльність підзвітних і підконтрольних раді та виконавчому комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради органів, а також з питань, віднесених до відання ради, місцевих державних адміністрацій, підприємств, установ та організацій, їх філіалів і відділень незалежно від форм власності та їх посадових осіб, подають за результатами перевірки рекомендації на розгляд їх керівників, а в необхідних випадках - на розгляд ради або виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради; здійснюють контроль за виконанням рішень ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради. Постійні комісії у питаннях, які належать до їх відання, та в порядку, визначеному законом, мають право отримувати від керівників органів, підприємств, установ, організацій та їх філіалів і відділень необхідні матеріали і документи. Організація роботи постійної комісії ради покладається на голову комісії. Голова комісії скликає і веде засідання комісії, дає доручення членам комісії, представляє комісію у відносинах з іншими органами, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями, а також громадянами, організує роботу по реалізації висновків і рекомендацій комісії. У разі відсутності голови комісії або неможливості ним виконувати свої повноваження з інших причин його функції здійснює заступник голови комісії або секретар комісії. Засідання постійної комісії скликається в міру необхідності і є правомочним, якщо в ньому бере участь не менш як половина від загального складу комісії. За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації. Висновки і рекомендації постійної комісії приймаються більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії, а в разі його відсутності - заступником голови або секретарем комісії. Протоколи засідань комісії підписуються головою і секретарем комісії. Висновки і рекомендації постійної комісії, протоколи її засідань є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Рекомендації постійних комісій підлягають обов`язковому розгляду органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, яким вони адресовані. Про результати розгляду і вжиті заходи повинно бути повідомлено комісіям у встановлений ними строк. Постійна комісія для вивчення питань, розробки проектів рішень ради може створювати підготовчі комісії і робочі групи з залученням представників громадськості, вчених і спеціалістів. Питання, які належать до відання кількох постійних комісій, можуть за ініціативою комісій, а також за дорученням ради, її голови, відповідно заступника голови районної у місті, районної ради чи першого заступника, заступника голови обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради розглядатися постійними комісіями спільно. Висновки і рекомендації, прийняті постійними комісіями на їх спільних засіданнях, підписуються головами відповідних постійних комісій. Депутати працюють у постійних комісіях на громадських засадах. За рішенням обласних рад голови постійних комісій з питань бюджету можуть працювати в раді на постійній основі. Постійні комісії є підзвітними раді та відповідальними перед нею. Перелік, функціональна спрямованість і порядок організації роботи постійних комісій визначаються регламентом відповідної ради та Положенням про постійні комісії, що затверджується радою з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" щодо реалізації повноважень ради у здійсненні державної регуляторної політики постійними комісіями відповідної ради.

Як вбачається з витягу з протоколу засідання постійної депутатської комісії з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, дотримання законності, розвитку місцевого самоврядування та інформативної політики від 27.07.2017, членами комісії слухали питання про скасування рішення виконавчого комітету Вишневої міської ради №68/15 від 30.07.2007 про оформлення права колективної власності КЖКП «Агропромбудіндустрія» на нерухоме майно.

Суд зазначає, що позивачем до суду долучено тільки витяг з протоколу засідання постійної депутатської комісії з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, дотримання законності, розвитку місцевого самоврядування та інформативної політики від 27.07.2017.

Суд звертає увагу, що відповідачем здійснено у відзиві посилання на даний витяг, проте, жодних інших документів які передбачено ст.47 Закону України Закону №280/97-ВР до суду ні позивачем ні відповідачем надані не були.

Суд ще раз наголошує на ст.77 КАС України, якою передбачено, що якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.

Щодо твердження позивача, що рішення виконавчого комітету №68/15 від 30.07.2007 є ненормативним актом індивідуальної дії суд зазначає наступне.

Основний Закон визначає місцеве самоврядування як право територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення у межах Конституції України і законів держави, а також закріпляє припис, згідно із яким органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території.

Гарантоване державою місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи і передбачає правову, організаційну та матеріально-фінансову самостійність, межі якої встановлені Конституцією та законами України.

Органи місцевого самоврядування наділені низкою повноважень у різних галузях та сферах суспільного життя, зокрема, у сфері бюджету та фінансів, соціально-економічного і культурного розвитку, у сфері управління комунальною власністю, в галузі будівництва, житлово-комунального господарства, у сфері регулювання земельних відносин, соціального захисту населення тощо. Для реалізації цих повноважень орган місцевого самоврядування мають право ухвалювати необхідні рішення. Оскільки рішення органів місцевого самоврядування можуть порушувати права та законні інтереси як громадян, так і юридичних осіб (підприємств, установ і організацій), або ж з часом втрачати свою актуальність, то чинне законодавство й передбачає юридичні інструменти впливу на такі рішення шляхом їх зупинення, зміни та скасування.

Рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень (частина 1 статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» № 280/97-ВР). Усі акти, які рада має право приймати як орган місцевого самоврядування, традиційно поділяються на два види: - акти нормативно-правового характеру; - ненормативні акти.

Актами нормативно-правового характеру є локальні документи, які встановлюють, змінюють чи скасовують обов`язкові для виконання на певній території правила поведінки.

Ненормативними актами є індивідуально-правові акти, які є юридичними фактами, на підставі яких у фізичних осіб та юридичних осіб приватного права виникають, змінюються або припиняються конкретні права та обов`язки. Такі акти стосуються конкретних суб`єктів правовідносин (фізичних осіб та/чи юридичних осіб приватного права) і розраховані на одноразове застосування.

Конституційний Суд України у своєму рішенні № 7- рп/2009 від 16 квітня 2009 року зазначає, що в Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність ( стаття 3 Конституції). Органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами. Таким чином, органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є "гарантією стабільності суспільних відносин" між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення.

Суд зазначає, що ненормативні правові акти органів місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

При дослідженні рішення Виконавчого комітету Вишневої міської ради від 30.07.20007 №68/15 «Про оформлення права колективної власності на нерухоме майно за адресою: АДРЕСА_6 , 20, вул. Червоноармійська, 5 вул. Зелена, АДРЕСА_7 , судом встановлено, що дане рішення є ненормативним правовим актом виконавчого комітету Вишневої міської ради, є актом одноразового застосування, вичерпав свою дію по факту його виконання, а тому дане рішення не може бути скасоване чи змінено органом місцевого самоврядування після його виконання.

Крім того, рішення Києво-Святошинського районного суду Київської області від 30.11.2018 цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ТОВ «Конвалія 2012», третя особа: ПАТ «Укргазбанк» Києво-Святошинське районне управління юстиції про виділення частки у спільній частковій власності задоволено. Виділено ОСОБА_1 у приватну власність нежитлові приміщення CCXLVI площею 4, 9 кв. м. та ХXXII площею 39, 4 кв. м., що розташовується за адресою: АДРЕСА_6 . Припинено право спільної часткової власності ОСОБА_1 на нежитлові приміщення CCXLVI площею 4, 9 кв. м. та ХXXII площею 39, 4 кв. м., що розташовується за адресою: АДРЕСА_2 область, Києво-Святошинський район, м АДРЕСА_8 Вишневе, АДРЕСА_9 . Святоюріївська АДРЕСА_2 . Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю «Конвалія 2012» на користь ОСОБА_1 1501, 68 грн. судового збору.

Даним рішенням встановлено, що у разі виділу співвласник отримує свою частку у майні в натурі і вибуває зі складу учасників спільної власності. За всіма іншими співвласниками спільна власність при виділі частки зберігається. В рішенні також зазначено, що існує технічна можливість виділу належної частки позивачу, що не буде порушувати прав та інтересів інших співвласників. Дане рішення набрало законної сили.

Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Отже, обставини щодо підстав виділення у приватну власність нежитлові приміщення ССХLVІ площею 4,9 кв.м. та ХХХІІ площею 39,4 кв.м., що розташовується за адресою: АДРЕСА_10 Святоюріївська АДРЕСА_2 , не підлягають доказуванню у даній адміністративній справі.

Суд не погоджується з твердженням відповідача яке викладено в відзиві, де позивач в своєму позові зазначає, що рішення прийнято з порушенням вимог чинного законодавства, оскільки в зверненні голова ОСН - будинкового комітету №2 Клячковська Н.Б. не ставиться питання про скасування рішення № 68/15 від 30.07.2007р. Дана інформаціє не стосується оскаржуваного рішення та не може бути підставою для визнання його не дійсним, оскільки в своєму зверненні ОСОБА_4 зазначає, про сприяння у вирішенні питанні щодо передачі гуртожитку до комунальної власності, а скасування зазначеного рішення є однією з підстав для реалізації права громадян на житло, оскільки позивачем в позовній заяві про це не зазначено.

Також суд не погоджується з твердження відповідача, що позивач в своєму позові не наводить жодної підстави та обґрунтування щодо скасування рішення № 1-01/ХХІІ7-7 XXII сесії Вишневої міської ради VII скликання від 27 липня 2017 року в частині: «Доручити Виконавчому комітету Вишневої міської ради звернутися до Товариств з обмеженою відповідальністю «Черемшина 2012», «Мальва 2012», «Конвалія 2012» з пропозицією щодо передачі гуртожитків за адресою: м. Вишневе по вул. Святоюріївська, АДРЕСА_2 , АДРЕСА_11 вул АДРЕСА_7 до комунальної власності територіальної громади м. Вишневе, відповідно до вимог чинного законодавства», оскільки позивач оскаржує повністю рішення Вишневої міської ради №1-01/ХХІІ7-7 від 27.07.2017 «Про скасування рішення Виконавчого комітету Вишневої міської ради від 30.07.2007 №68/15 «Про оформлення права колективної власності на нерухоме майно за адресою: АДРЕСА_12 , АДРЕСА_7 ». Крім того, останні 2 пункти, вони є похідними від основного 1 пункту - «скасувати рішення Виконавчого комітету Вишневої міської ради від 30.07.2007 №68/15 «Про оформлення права колективної власності на нерухоме майно за адресою: АДРЕСА_6 , АДРЕСА_11 , вул АДРЕСА_13 , АДРЕСА_7 ».

Враховуючи неподання суб`єктом владних повноважень жодних доказів, які б спростовували доводи позивача, суд приходить до висновку, що позивачем доведено порушення його прав та охоронюваних законом інтересів оскаржуваним ним рішенням міської ради, що вказує на достатніх та необхідних підстав для задоволення даного адміністративного позову.

Згідно з ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до вимог статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Тобто, ці норми одночасно покладають обов`язок на сторін доводити суду обґрунтованість своїх тверджень або заперечень.

Позивачем під час розгляду справи було надано належних та допустимих доказів на підтвердження обґрунтованості позовних вимог, а також доведено обставин, які вказують на порушення його прав при прийнятті оскаржуваного рішення.

З огляду на зазначене, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись статтями 9, 14, 72-78, 90, 139, 143, 242-246, 251, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

адміністративний позов задовольнити.

Визнати незаконним та скасувати рішення Вишневої міської ради від 27.07.2017 №1-01/ХХІІ7-7 "Про скасування рішення Виконавчого комітету Вишневої міської ради від 30.07.2017 №68/15 «Про оформлення права колективної власності на нерухоме майно за адресою: АДРЕСА_1 ".

Стягнути на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) судові витрати зі сплату судового збору в сумі 704 (сімсот чотири гривні) 80 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Вишневої міської ради (код ЄДРПОУ 04054628).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII “Перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Лиска І.Г.

Джерело: ЄДРСР 82402770
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку