open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 820/7011/16
Моніторити
Ухвала суду /25.03.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.12.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.10.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Постанова /06.08.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /06.08.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.07.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.07.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.07.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /17.04.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /17.04.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.03.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.03.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /31.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /31.01.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /03.12.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Постанова /03.12.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.11.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.11.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Постанова /18.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.08.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /30.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.04.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.03.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.02.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Постанова /09.01.2018/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.02.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.02.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.02.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.01.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.12.2016/ Харківський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 820/7011/16
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /25.03.2021/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.12.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /02.10.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Постанова /06.08.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /06.08.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.07.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.07.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /11.07.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /24.06.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /07.06.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /17.04.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Постанова /17.04.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.03.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /27.03.2019/ Другий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /08.02.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /31.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /31.01.2019/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /24.01.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /03.12.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Постанова /03.12.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.11.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.11.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Постанова /18.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /17.09.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /16.08.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /30.07.2018/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /01.06.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.04.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.04.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.03.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /19.02.2018/ Харківський апеляційний адміністративний суд Постанова /09.01.2018/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.11.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.02.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.02.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /21.02.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.01.2017/ Харківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.12.2016/ Харківський окружний адміністративний суд

УХВАЛА

07 червня 2019 року

м. Київ

справа №820/7011/16

адміністративне провадження №К/9901/15739/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Пасічник С. С.,

суддів: Васильєвої І. А., Юрченко В. П.,

розглянувши касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві на постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 17.04.2019 у справі №820/7011/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Модесто ЛТД" до Центральної об`єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної казначейської служби України про визнання дій протиправними, скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

УСТАНОВИВ:

03.06.2019 в автоматизованій системі документообігу Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду зареєстрована зазначена касаційна скарга.

Водночас за приписами статті 329 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне судове рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на касаційне оскарження, якщо касаційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому такого судового рішення. Строк на подання касаційної скарги також може бути поновлений у разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною п`ятою статті 333 цього Кодексу.

У даному випадку ухвала суду апеляційної інстанції, про касаційний перегляд якої порушується питання, складена у повному обсязі 22.04.2019, тобто останнім днем строку її касаційного оскарження є 22.05.2019, тоді як касаційна скарга згідно з відбитком поштового штемпеля на конверті надіслана до Верховного Суду 31.05.2019, тобто з пропуском строку касаційного оскарження.

Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві заявлено клопотання про поновлення строку касаційного оскарження, вирішуючи яке Верховний Суд виходить з такого.

Законодавче обмеження строку оскарження судового рішення, насамперед обумовлено специфікою спорів, які розглядаються в порядку адміністративного судочинства, а запровадження таких строків обумовлене досягненням юридичної визначеності у публічно-правових відносинах.

Тобто встановлення законом процесуальних строків передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними передбачених КАС України певних процесуальних дій. Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть вважатися спірними; після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.

Наведене дає підстави для висновку, що поновлення встановленого процесуальним законом строку для подання касаційної скарги здійснюється судом касаційної інстанції у виняткових, особливих випадках й лише за наявності обставин об`єктивного і непереборного характеру (підтверджених доказами), які істотно ускладнили або унеможливили своєчасну реалізацію права на касаційне оскарження судового рішення.

Натомість, порушуючи питання поновлення строку касаційного оскарження, відповідач обмежився лише цитуванням положень процесуального закону й не вказав жодних конкретних обставин об`єктивного і непереборного характеру, які істотно ускладнили або унеможливили реалізацію податковим органом права на подання касаційної скарги у межах визначеного процесуальним законом строку, як і не подав будь-яких доказів, які б свідчили про наявність перешкод для звернення до суду касаційної інстанції упродовж зазначеного строку.

В контексті наведеного вказані відповідачем доводи не можуть зумовити перегляд судового рішення після закінчення строку його касаційного оскарження і не свідчать про наявність поважних підстав для поновлення цього строку.

Також касаційна скарга не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 330 КАС України, оскільки, всупереч приписів частини четвертої цієї статті, не додано документ про сплату судового збору.

При цьому відповідачем порушується питання про звільнення від сплати судового збору.

Так, згідно з частиною першою статті 133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Наведені положення процесуального закону дають підстави для висновку, що звільнення від сплати судового збору, є правом, а не обов`язком суду, при цьому суд, вирішуючи це питання, враховує майновий стан сторони.

Втім визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень її майнового стану. Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є підставою на відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати.

Що ж стосується заявників, які діють суб`єктів владних повноважень (податкових органів зокрема), то останні, мають однаковий обсяг процесуальних прав та обов`язків поряд з іншими учасниками справи й, до того ж є бюджетними установами, фінансування яких здійснюється з Державного бюджету України, в тому числі щодо видатків на сплату судового збору, а відтак кошти на вказані цілі повинні бути передбачені у кошторисі такої установи своєчасно і у повному обсязі з урахуванням здійснених видатків за минулий бюджетний період, що кореспондується з пунктами 44, 45 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року №228, якими, крім іншого, визначено, що штатні розписи бюджетних установ затверджуються в установленому порядку у місячний строк з початку року. До затвердження в установленому порядку кошторисів використання бюджетних коштів підставою для здійснення видатків бюджету є проекти зазначених кошторисів (з довідками про зміни до них у разі їх внесення), засвідчені підписами керівника установи та керівника її фінансового підрозділу або бухгалтерської служби. У разі коли бюджетний розпис на наступний рік не затверджено в установлений законодавством термін, в обов`язковому порядку складається тимчасовий розпис бюджету на відповідний період. Бюджетні установи складають на цей період тимчасові індивідуальні кошториси (з довідками про зміни до них у разі їх внесення), а під час складання кошторисів на наступний рік враховуються обсяги здійснених видатків.

З огляду на наведене відповідач не був позбавлений можливості упродовж усього поточного бюджетного року здійснювати видатки бюджету, передбачені для сплати судового збору, на підставі кошторису, а у разі його відсутності - проекту кошторису, тимчасового індивідуального кошторису, тимчасового розпису бюджету в обсязі, не меншому за розмір використаних бюджетних коштів у минулому періоді й, при цьому мав право в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів з метою забезпечення своєчасної сплати судового збору.

Разом з тим за приписами частини другої статті 132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України від 08.07.2011 №3674-VI "Про судовий збір" (далі - Закон №3674-VI).

У відповідності до статті 8 Закону №3674-VI враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Наведеними правовими нормами КАС України та Закону №3674-VI встановлено чіткий і вичерпний перелік умов, а також суб`єктних та предметних критеріїв, за наявності яких, з огляду на майновий стан сторони, суд може, звільнити від сплати судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.

За вказаних обставин та з урахуванням встановленого наведеними законодавчими приписами режиму правового регулювання питання звільнення від сплати судового збору, визначених законодавцем умов та підстав для цього, заявлене відповідачем клопотання задоволенню не підлягає.

Відповідно до частини першої, підпункту п`ятого пункту третього частини другої статті 4 Закону №3674-VI судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. Ставка судового збору за подання до адміністративного суду касаційної скарги на ухвалу суду становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

У Кодексі адміністративного судочинства України термін "розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб" вживається у значенні - розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який вираховується станом на 1 січня календарного року, в якому подається відповідна заява або скарга, вчиняється процесуальна дія чи ухвалюється судове рішення (пункт 24 частини першої статті 4 КАС України).

В свою чергу статтею 7 Закону України від 23.11.2018 №2629-VIII "Про Державний бюджет України на 2019 рік" з 01.01.2019 прожитковий мінімум для працездатних осіб установлено у розмірі 1921 гривня.

У касаційній скарзі порушується питання про касаційне оскарження постанови апеляційного суду, якою переглянуто ухвалу суду першої інстанції й відмовлено у задоволенні заяви позивача про заміну сторони виконавчого провадження.

Відтак розмір судового збору за подання до суду цієї касаційної скарги становить 1921 гривня.

Судовий збір підлягає сплаті за реквізитами: отримувач коштів - УК у Печер. р-ні/Печерс. р-н/22030102; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38004897; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача - 31219207026007; код банку отримувача (МФО) 899998; код класифікації доходів бюджету - 22030102 "Судовий збір (Верховний Суд, 055)"; символ звітності банку - 207; призначення платежу - 101;__________(код клієнта за ЄДРПОУ для юридичних осіб (доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше 8), реєстраційний номер облікової картки платника податків - фізичної особи (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України, в разі якщо платник через свої релігійні переконання відмовився від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний орган Міністерства доходів і зборів України і має відповідну відмітку у паспорті); Судовий збір, за позовом _______ (ПІБ чи назва установи, організації позивача), ВЕРХОВНИЙ СУД (назва відповідного касаційного суду, де розглядається справа, або Велика Палата Верховного Суду), номер справи, у якій сплачується судовий збір.

За правилами частини другої статті 332 КАС України до касаційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 330 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу, яка передбачає, у такому випадку, залишення останньої без руху з наданням строку для усунення недоліків.

Частиною третьою цієї ж статті встановлено, що касаційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 329 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення касаційної скарги без руху особа має право звернутися до суду касаційної інстанції із заявою про поновлення строків або вказати інші підстави для поновлення строку.

Враховуючи викладене та керуючись статтями 169, 332 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Відмовити у задоволенні клопотання Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві про звільнення від сплати судового збору.

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві на постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 17.04.2019 у справі №820/7011/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Модесто ЛТД" до Центральної об`єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві, Державної казначейської служби України про визнання дій протиправними, скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії залишити без руху.

Встановити особі, що подала касаційну скаргу, десятиденний з моменту отримання копії даної ухвали строк для усунення недоліку касаційної скарги, упродовж якого заявник також має право вказати інші підстави для поновлення строку касаційного оскарження.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання й оскарженню не підлягає.

Суддя - доповідач С. С. Пасічник

Судді: І. А. Васильєва

В. П. Юрченко

Джерело: ЄДРСР 82261289
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку