open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
5 Справа № 908/5336/15
Моніторити
Постанова /25.02.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /18.02.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /28.01.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /28.12.2020/ Касаційний господарський суд Судовий наказ /24.11.2020/ Господарський суд Запорізької області Постанова /21.10.2020/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /23.09.2020/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /07.09.2020/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /07.09.2020/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /25.08.2020/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.08.2020/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /20.11.2019/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /04.11.2019/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /08.10.2019/ Центральний апеляційний господарський суд Рішення /07.05.2019/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /26.04.2019/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /18.04.2019/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /15.04.2019/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /08.04.2019/ Господарський суд Запорізької області Постанова /07.11.2016/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.10.2016/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /03.10.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /12.09.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /22.08.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /11.08.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /11.08.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /28.07.2016/ Господарський суд Запорізької області Постанова /14.07.2016/ Вищий господарський суд України Ухвала суду /07.07.2016/ Вищий господарський суд України Ухвала суду /21.06.2016/ Вищий господарський суд України Постанова /04.04.2016/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /14.03.2016/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /16.02.2016/ Донецький апеляційний господарський суд Судовий наказ /04.02.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /20.01.2016/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /14.01.2016/ Донецький апеляційний господарський суд Рішення /03.12.2015/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /03.12.2015/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /11.11.2015/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /02.11.2015/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /21.10.2015/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /13.10.2015/ Господарський суд Запорізької області
emblem
Справа № 908/5336/15
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /25.02.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /18.02.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /28.01.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /28.12.2020/ Касаційний господарський суд Судовий наказ /24.11.2020/ Господарський суд Запорізької області Постанова /21.10.2020/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /23.09.2020/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /07.09.2020/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /07.09.2020/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /25.08.2020/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /06.08.2020/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /20.11.2019/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /04.11.2019/ Центральний апеляційний господарський суд Ухвала суду /08.10.2019/ Центральний апеляційний господарський суд Рішення /07.05.2019/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /26.04.2019/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /18.04.2019/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /15.04.2019/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /08.04.2019/ Господарський суд Запорізької області Постанова /07.11.2016/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.10.2016/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /03.10.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /12.09.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /22.08.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /11.08.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /11.08.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /28.07.2016/ Господарський суд Запорізької області Постанова /14.07.2016/ Вищий господарський суд України Ухвала суду /07.07.2016/ Вищий господарський суд України Ухвала суду /21.06.2016/ Вищий господарський суд України Постанова /04.04.2016/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /14.03.2016/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /16.02.2016/ Донецький апеляційний господарський суд Судовий наказ /04.02.2016/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /20.01.2016/ Донецький апеляційний господарський суд Ухвала суду /14.01.2016/ Донецький апеляційний господарський суд Рішення /03.12.2015/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /03.12.2015/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /11.11.2015/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /02.11.2015/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /21.10.2015/ Господарський суд Запорізької області Ухвала суду /13.10.2015/ Господарський суд Запорізької області
номер провадження справи 34/171/15-14/94/16-24/67/19

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07.05.2019 Справа № 908/5336/15

м. Запоріжжя

за позовом Запорізької міської ради (69105, м. Запоріжжя, проспект Леніна, буд 206).

до відповідача Приватного акціонерного товариства «Запорізьке кар`єроуправління» (69015, м. Запоріжжя, вул. Дніпровські зорі, буд. 1, скорочено ПрАТ «Запорізьке кар`єроуправління»).

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Управління Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області (69095, м. Запоріжжя, вул. Українська, 50).

про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами.

Суддя : Азізбекян Т.А.

За участю секретаря судового засідання Вака В.С.

Представники :

Від позивача - не прибув.

Від відповідача (заявника) - Гайворонський О.Ю. (адвокат, посвідчення адвоката України № 1034 від 28.10.2014, ордер про надання правової допомоги серія ЗП № 018427 від 05.03.2019).

Від третьої особи - не прибув.

ВСТАНОВЛЕНО:

03.04.2019 до канцелярії Господарського суду Запорізької області від Приватного акціонерного товариства «Запорізьке кар`єроуправління» (код ЄДРПОУ 00110183) надійшла заява в порядку статті 322 Господарського процесуального кодексу України про перегляд рішення Господарського суду Запорізької області від 03.12.2015 у справі № 908/5336/15, за позовом Запорізької міської ради до ПрАТ «Запорізьке кар`єроуправління», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Управління Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області, за нововиявленими обставинами.

Заявник просить суд: 1. Скасувати рішення Господарського суду Запорізької області у справі № 908/5336/15 від 03.12.2015; 2. У задоволенні позову Запорізької міської ради до ПрАТ «Запорізьке кар`єроуправління», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Управління Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області про внесення змін до договору оренди земельної ділянки, відмовити.

Ухвалою від 08.04.2019 відкрито провадження з розгляду вказаної заяви у господарській справі № 908/5336/15 (номер провадження справи - 24/67/19), судове засідання призначено на 22.04.2019 о 12-30.

Ухвалою від 15.04.2019 судове засідання з розгляду заяви перенесено на 18.04.2019 о 15-00.

У подальшому слухання справи відкладалось на 26.04.2019 о 09-30, а потім на 07.05.2019 об 11-30.

07.05.2019 оголошено склад суду, повідомлено, що здійснюється фіксування судового процесу звукозаписувальним пристроєм системи «Акорд».

В судовому засіданні 07.05.2019 судом перевірені повноваження присутніх осіб, та встановлено, що в судове засідання прибув повноважний представник відповідача (заявника), уповноважені особи позивача та третьої особи, без самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача, не прибули.

Уповноважена особа відповідача (заявника) повідомила, що обізнана про права та обов`язки, згідно статей 42, 46 Господарського процесуального кодексу України, відводів складу суду не заявляє.

Судом з`ясовано питання щодо наявності заяв та клопотань , які з поважних причин не були заявлені раніше.

Заяви та клопотання відсутні.

Уповноважена особа відповідача (заявника) оголосила свою правову позицію та підтримала вимоги заяви, поданої до суду 03.04.2019.

Заслухавши позицію заявника, та враховуючи письмові заперечення, пояснення інших учасників справи, суд оголосив про вихід до нарадчої кімнати (ст.ст. 219, 220 ГПК України) та повідомив час оголошення вступної і резолютивної частини рішення.

В судовому засіданні 07.05.2019 оголошено вступну і резолютивну частини рішення.

Заявник (відповідач) посилається на наступні обставини. Рішенням Господарського суду Запорізької області у справі № 908/5336/15 від 03.12.2015, задоволено позовні вимоги Запорізької міської ради про внесення змін до договору оренди земельної ділянки. Внесені зміни до пункту 5 договору оренди землі, зареєстрованого 19.09.2007 № 040726100898, укладеного між Запорізькою міською радою та Приватним акціонерним товариством «Запорізьке кар`єроуправління», щодо земельної ділянки площею 18, 1056 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Дніпровські зорі, 1, наданої для розташування промислового майданчика, виклавши його в такій редакції: 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 96 332 655 грн. 36 коп. в цінах 2015. Внесені зміни до пункту 9 договору оренди землі, зареєстрованого 19 09.2007 за № 040726100898, укладеного між Запорізькою міською радою та Приватним акціонерним товариством Запорізьке кар`єроуправління, щодо земельної ділянки площею 18, 1056 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Дніпровські зорі, 1, наданої для розташування промислового майданчика, виклавши його в такій редакції: 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 2 889 979, 66 грн., що складає 3 % від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2015 року. 19.09.2007 у Запорізькій регіональній філії Державного підприємства Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах зареєстровано договір оренди землі , укладений між Запорізькою міською радою (орендодавець, позивач) та Відкритим акціонерним товариством Запорізьке кар`єроуправління (орендар, відповідач), про що у державному реєстрі земель вчинено запис № 040726100898. Згідно пунктів 1, 2 договору № 040726100898, відповідно до рішення тринадцятої сесії п`ятого скликання Запорізької міської ради № 49/137 від 27 червня 2007 року, орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для розташування промислового майданчика, яка знаходиться: м. Запоріжжя, вул. Дніпровські зорі, 1. В оренду передається земельна ділянка загальною площею - 18, 1056 га. Відповідно до пункту 5 договору № 040726100898 нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить - 17 189 456, 64 грн. (в цінах 2007 року). Договір укладається на 25 років (пункт 8 договору № 040726100898). Згідно пункту 9 договору № 040726100898, орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі: 42 973, 64 грн., що складає 0, 25% від нормативної грошової оцінки за календарний рік в цінах 2007 року. За умовами пункту 12 договору № 040726100898 розмір орендної плати переглядається один раз на рік, зокрема, у разі зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів, у тому числі внаслідок інфляції. 03.03.2008 Запорізька міська рада прийняла рішення № 79 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя» відповідно до якого вирішено затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Запоріжжя, виконану УДНДІПМ «Діпромісто» (п.1); затвердити базову вартість 1 м2 землі у розмірі 190, 18 грн. із врахуванням індексної нормативної грошової оцінки станом на 01.01.2008; при розрахунку нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки значення коефіцієнтів впливу санітарно - гігієнічних факторів, які діють на даній ділянці, застосовувати в повному обсязі відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (п.6); впровадити оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки з 01.03.2008 (п.7); визнати рішення Запорізької міської ради від 15.06.2001 № 17 «Про затвердження грошової оцінки земель міста Запоріжжя» таким, що втратило чинність з моменту впровадження нової нормативної грошової оцінки (п.8); Управлінню земельних ресурсів у м. Запоріжжі Запорізької області до 01.05.2008 розробити та затвердити заходи щодо взаємодії органів влади усіх рівнів по проведенню перерахунків вартості земельних ділянок у розрізі землекористувачів та землевласників (п.9); доручити управлінню внутрішньої політики міської ради оприлюднити дане рішення у засобах масової інформації (п.10). 27.07.2011 на позачерговій сесії Запорізької міської ради шостого скликання було прийнято рішення № 16 «Про затвердження розмірів орендної плати земельної ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя», відповідно до якого визначений коефіцієнт, згідно якого визначається розмір орендної плати за земельні ділянки. 26.06.2012 Запорізькою міською радою прийнято рішення № 37 «Про внесення змін до рішення міської ради № 16 від 27.07.2011 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у м. Запоріжжя», згідно з яким розмір орендної плати за всі земельні ділянки м. Запоріжжя, крім пунктів, наведених в додатку, використовується коефіцієнт 3. Запорізька міська рада, згідно положень статті 188 Господарського кодексу України, звернулася до відповідача з письмовою пропозицією № 01/02-32/01499 від 15.05.2015 «Про внесення змін до договору оренди землі», яка відповідачем була відхилена листом № 05/191 від 08.06.2015. Заявник вказує, що рішення суду у справі № 908/5336/15 базується на нормативній грошовій оцінці земель м. Запоріжжя, технічна документація якої виконана УДНДІПМ «Діпромісто», та рішенні Запорізької міської ради № 79 від 03.03.2008 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя». Згідно листа № 0682/02-03 від 26.03.2019 Управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради повідомило ПрАТ «Запорізьке кар`єроуправління про відсутність інформації щодо: 1. оприлюднення повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту; 2. відповідності повідомлення статтям 9, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності; 3. наявності аналізу регуляторного впливу цього рішення; 4. оприлюднення регуляторного акту разом із відповідним аналізом регуляторного впливу; 5. строк оприлюднення проекту регуляторного акту. Відповідач вказує, що в процесі підготовки відповіді на запит ПрАТ «Запорізьке кар`єроуправління» від 18.03.2019 архівне управління Запорізької міської ради супровідним листом надало копію рішення № 79 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя» та виключно всіх документів до нього, а саме: рішення та додатки до нього №№1-2. За висновками відповідача (заявника), з наданих документів та відповіді слідує, що Запорізькою міською радою в процесі прийняття рішення № 79 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя» не були дотримані наступні положення діючого законодавства: - не було оприлюднене повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта , яке повинно містити обов`язкову інформацію про: стислий виклад змісту проекту; поштову та електронну, за її наявності, адресу розробника проекту та інших органів, до яких відповідно до Закону або за ініціативою розробника надсилаються зауваження та пропозиції; інформацію про спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу (назва друкованого засобу масової інформації та/або адреса сторінки в мережі Інтернет, де опубліковано чи розміщено проект регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу , або інформація про інший спосіб оприлюднення, передбачений частиною п`ятою статті 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»); інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань; інформацію про спосіб надання фізичними або юридичними особами, їх об`єднаннями зауважень та пропозицій. 23.03.2019 ПрАТ «Запорізьке кар`єроуправління» звернулося до ТОВ «НПК «Консул» за проведенням експертного дослідження відповідності нормативної грошової оцінки земель м. Запоріжжя, виконаної УДНДІПМ «Діпромісто» положенням чинного законодавства України. Згідно з експертним висновком від 03.04.2019, виконаним ТОВ «НПК «Консул» за результатами аналізу витягів з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_6, площею 18, 1056 га, що знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Дніпровські зорі, 1, та перебуває в користуванні ПрАТ «Запорізьке кар`єроуправління»: - дані витягів з технічної документації з нормативної грошової оцінки ділянки суперечать один одному, так як містять помилкову інформацію про коефіцієнт ділянки одночасно в двох економіко - планувальних зонах (51 та 54), що фізично неможливо. Оцінка величини коефіцієнта місце - розташування Км2 на базі даних тільки однієї економіко - планувальної зони призвело до завищеного розрахунку нормативної грошової оцінки ділянки; - сукупний локальний коефіцієнт Км3 був обчислений без врахування локальних чинників, що призвело до завищеного розрахунку нормативної грошової оцінки ділянки; - сума загальних витрат на освоєння та облаштування території міста Запоріжжя, що включає витрати на освоєння та облаштування частини фактичної території міста площею 1365, 8017 га, яка виходила за офіційно затверджені межі міста, при розрахунку базової вартості була поділена тільки на територію міста в рамках офіційно затверджених меж. За висновками відповідача (заявника), порушення Запорізькою міською радою процедури підготовки та подальшого оприлюднення регуляторного акта, та допущені відповідачем та виконавцем технічної документації - УДНДІПМ «Діпромісто» порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, порушують права ПрАТ «Запорізьке кар`єроуправління». Заявник вказує, що про існування вказаних обставин, стало відомо 26 березня та 03 квітня 2019, а заява подається до спливу трьох років з дня набрання таким судовим рішенням законної сили (04.04.2016). Рішенням Запорізької міської ради № 7 від 30.06.2015 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя» визнано таким, що втратило чинність рішення Запорізької міської ради від 03.03.2008 № 79 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя». Просить заяву задовольнити.

Позивач заперечує проти задоволення заяви та перегляду судового рішення у справі № 908/5336/15 від 03.12.2015 за нововиявленими обставинами, з наступних підстав. Обставини, на які посилається відповідач не є нововиявленими обставинами та були відомі заявнику під час розгляду справи. Так, рішення Запорізької міської ради № 79 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя» прийнято 03.03.2008 та опубліковано в газеті «Запорізька Січ» 22.03.2008. Позивач вказує, що з 22.03.2008 відповідач мав змогу ознайомитися із вказаним рішенням, так і з попередньо опублікованим проектом, та оскаржити в судовому порядку. Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 08.02.2016 відкрито провадження у справі № 808/8853/15 за адміністративним позовом ПрАТ «Запорізьке кар`єроуправління» до Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області, третя особа Запорізька міська рада про визнання неправомірними дій та скасування витягу з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки від 28.04.2015 № 1404/16. Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 01.02.2017 у справі № 808/8853/15 ПрАТ «Запорізьке кар`єроуправління» відмовлено у задоволенні позову. За результатами розгляду справи встановлено, що позивачем документально не доведено застосування Управлінням Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області коефіцієнтів всупереч «Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів» та «Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів», невірне їх застосування, наявність арифметичних помилок тощо. За висновком позивача, витяг з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки від 28.04.2015 № 1404/16 є чинним. Відповідно до Закону України «Про оцінку земель» витяг з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земель є належним доказом нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 14.03.2018 у справі № 808/8853/15 рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 01.02.2017 залишено без змін. Відповідач звернувся до Господарського суду Запорізької області із заявою про перегляд рішення за нововиявленими обставинами - 04.01.2019, після спливу встановленого 30 - денного строку. Просить у задоволенні заяви відмовити.

Головним управлінням Держгеокадастру у Запорізькій області надані наступні письмові пояснення. Нормативна грошова оцінка земель міста Запоріжжя (2008 рік) розроблялась на виконання Закону України «Про оцінку земель», який діяв на той час, у відповідності до договору від 30.07.2007, укладеним між Запорізьким міським управлінням земельних ресурсів в місті Запоріжжя та Українським науково - дослідним та проектним інститутом проектування міст «Діпромісто». Матеріали з нормативної грошової оцінки земель міста розроблені на основі законодавства та нормативно - методичної бази проведення робіт з грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів. Нормативно - правовою базою грошової оцінки є: - Земельний Кодекс України; - Закон України «Про оцінку земель»; - Податковий Кодекс України; - Методика грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (затверджена постановою КМ України від 23 березня 1995 № 213); - Порядок грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів; - Стандарт державного комітету України із земельних ресурсів: «Оцінка земель. Правила розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів» СОУ ДКЗР 00032632-012:2009. Згідно Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Держкомзему України, Міністерства будівництва , архітектури та житлово - комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 № 18/15/21/11, вартість одного квадратного метру земельної ділянки певного функціонального використання визначається з урахуванням територіально - планувальних, інженерно - геологічних , історико - культурних, природно - ландшафтних, санітарно - гігієнічних та інженерно - інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко - планувальної зони. При виконанні НГО використовувались матеріали «Вартісної грошової оцінки території міста Запоріжжя» затвердженою рішенням Запорізької міської ради від 15.06.2001 № 17, Генеральний план забудови м. Запоріжжя, земельно - облікові матеріали, статистичні і нормативні дані про витрати по облаштуванню території населеного пункту, матеріали проектно - планувальної документації. Третя особа вказує, що здійснювався збір інформації для визначення витрат на освоєння та облаштування території населеного пункту, визначення території, яка приймається для розрахунку та встановлення регіонального коефіцієнту Км1; визначення факторів, які впливають на розрахунок зонального коефіцієнту Км2 та оцінка їх ролі, розрахунок комплексного індексу цінності території та виділення меж економіко - планувальних зон; визначення локальних факторів, які впливають на оціночну вартість конкретної земельної ділянки Км3 та проведення їх картографування. Документація з НГО м. Запоріжжя (2008) була розроблена в повному обсязі та у відповідності до Порядку нормативної оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого спільним наказом Держкомзему України, Мінагрополітики України, Мінбудархітектури України та Української академії наук від 27.01.2006 № 18/15/21/11. Технічна документація з нормативної грошової оцінки м. Запоріжжя відповідно до статті 21 Закону України «Про оцінку землі» та Закону України «Про державну землевпорядну експертизу» пройшла державну експертизу землевпорядної документації і оцінена позитивно. Результати експертизи оформлено висновком Держземагенства України від 17.01.2008 № 1309-07. Рішенням Запорізької міської ради «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель м. Запоріжжя» від 03.03.2008 № 79 було затверджено дану технічну документацію. Пунктом 3 рішення затверджено базову вартість 1 кв.м землі у розмірі 190, 18 грн. із врахуванням індексації грошової оцінки станом на 01.01.2008. Пунктом 4 затверджено значення коефіцієнтів місце розташування Км2 згідно з додатком 1 (для відповідної економіко - планувальної зони). Пунктом 5 - затверджено значення коефіцієнтів впливу локальних факторів Км3 згідно з додатком 2 до рішення. Пунктом 7 - впроваджено оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки з 01.03.2008. З 2008 року вказана технічна документація використовувалась структурним підрозділом органу виконавчої влади у сфері земельних відносин для здійснення своїх повноважень щодо надання витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремих земельних ділянок , який використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати на земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50га для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно - оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель (ст. 5 Закону України «Про оцінку землі»). Третя особа, у письмових поясненнях від 17.04.2019 зазначає, що на теперішній час розрахунок нормативної грошової оцінки земельних ділянок у місті Запоріжжя виконується відповідно до технічної документації із нормативної грошової оцінки міста Запоріжжя затвердженої рішенням Запорізької міської ради № 7 від 30.06.2015. Також, вказаним рішенням затверджено нову базову вартість 1 кв.м. землі м. Запоріжжя в розмірі 239, 50 грн.; затверджено економіко - планувальне зонування території міста; затверджено значення коефіцієнтів місце розташування Км2 та локальних факторів Км3. Пунктом 9 вказаного рішення , визначено рішення Запорізької міської ради від 03.03.2008 № 79 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя» таким, що втратило чинність з моменту впровадження нової грошової оцінки, та введено в дію нормативну грошову оцінку земель міста Запоріжжя з 01.01.2016 (пункт 7 рішення Запорізької міської ради).

Розглянувши матеріали заяви ПрАТ «Запорізьке кар`єроуправління» у справі № 908/5336/15, заслухавши пояснення представників сторін, та прийнявши до уваги письмові пояснення третьої особи, суд -

В С Т А Н О В И В

03.12.2015 Господарським судом Запорізької області у справі № 908/5336/15, за позовом Запорізької міської ради до відповідача: Приватне акціонерне товариство «Запорізьке кар`єроуправління», третя особа - Управління Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області про внесення змін до договору оренди землі від 19.09.2007 № 040726100898, оголошено вступну і резолютивну частини рішення. Позовні вимоги задоволені у повному обсязі.

Суд вирішив: - Внести зміни до пункту 5 договору оренди землі, зареєстрованого 19 вересня 2007 № 040726100898, укладеного між Запорізькою міською радою та Приватним акціонерним товариством «Запорізьке кар`єроуправління», щодо земельної ділянки площею 18, 1056 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вулиця Дніпровські зорі, 1, наданої для розташування промислового майданчика, виклавши його в такій редакції: « 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 96 332 655, 36 грн. в цінах 2015 року». Внести зміни до п.9 договору оренди землі, зареєстрованого 19 вересня 2007 № 040726100898, укладеного між Запорізькою міською радою та Приватним акціонерним товариством «Запорізьке кар`єроуправління», щодо земельної ділянки площею 18, 1056 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вулиця Дніпровські зорі, 1, наданої для розташування промислового майданчика, виклавши його в такій редакції: « 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 2 889 979, 66 грн., що складає 3 % від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2015 року».

В обґрунтування прийнятого рішення, суд посилається на наступні обставини. Земельна ділянка, яка передана Приватному акціонерному товариству «Запорізьке кар`єроуправління» в оренду пройшла нормативну грошову оцінку: за даними витягів з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 28.04.2015 № 1404/16, нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_7, загальною площею 18, 1056 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вулиця Дніпровські зорі, 1, складає 96 332 655, 36 грн. 26.06.2012. Запорізькою міською радою прийнято рішення № 37 «Про внесення змін до рішення міської ради № 16 від 27.07.2011 «Про затвердження розмірів орендної плати за земельні ділянки певного функціонального призначення у місті Запоріжжя», згідно з яким розмір орендної плати за всі земельні ділянки м. Запоріжжя, крім пунктів, наведених в додатку, використовується коефіцієнт 3. Відповідно до проведеного розрахунку розмір орендної плати становить 2 889 979, 66 грн., тобто 3-х кратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2015 року. Законом визначено, що зміна розміру грошової оцінки землі має наслідком зміну земельного податку щодо відповідних земельних ділянок, а тому наявні передбачені договором умови, при яких зміна є обов`язковою для сторін.

З матеріалів господарської справи № 908/5336/15 слідує, що рішення у справі від 03.12.2015 залишено без змін судами апеляційної і касаційної інстанцій , та набуло законної сили.

Як встановлено судом, 03.03.2008 Запорізькою міською радою прийнято рішення № 79 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя», яким вирішено: 1. Затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, виконану українським ДНДІПМ «Діпромісто». 2. Затвердити схему основних агровиробничих груп ґрунтів згідно матеріалів технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя. 3. Затвердити базову вартість 1м 2 землі у розмірі 190, 18 грн. із врахуванням індексації нормативної грошової оцінки станом на 01.01.2008. 4. Затвердити значення коефіцієнтів місце розташування Км2 згідно з додатком 1. 5. Затвердити значення коефіцієнтів впливу локальних факторів Км3 згідно з додатком 2…7. Впровадити оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки з 01.03.2008.

Заявником (відповідачем) до суду наданий експертний висновок за результатами проведеного з 23.03.2019 по 03.04.2019 дослідження, метою якого було визначення відповідності нормативної грошової оцінки, відображеної у наданих на дослідження витягах № 1404/16 від 28.04.2015, № 0264/05/04 від 17.04.2013 та № 11823/05/04 від 03.11.2015 вимогам Методики, Порядку та рішенням Запорізької міської ради №№ 79, 37.

Виконавець: ТОВ «НВК «Консул», виконавці - Мевиус В.І. (генеральний директор ТОВ «НПК «Консул», кандидат технічних наук), Перевай В.С. (голова правління Запорізького обласного осередку ВГО «Всеукраїнська спілка експертів оцінювачів», член Всеукраїнської громадської організації «Спілка оцінювачів землі», професор МКА з адміністративного права, оцінювач); кваліфікаційне свідоцтво оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок серія НОМЕР_8 від 29.12.2008, видане Державним Комітетом України із земельних ресурсів та Національним університетом біоресурсів і природокористування України, посвідчення про підвищення кваліфікації оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок від 14.02.2018 серії НОМЕР_9 , кваліфікаційне свідоцтво оцінювача НОМЕР_10 від 01.11.2003, свідоцтво про реєстрацію в державному реєстрі оцінювача НОМЕР_11 від 12.05.2009, посвідчення про підвищення кваліфікації оцінювача НОМЕР_12 від 12.01.2018).

На вирішення експерту поставлені такі запитання: 1. Чи проведено визначення коефіцієнта місця розташування Км2 ділянки, яке відображено у наданих на дослідження витягах, відповідно до вимог нормативно - законодавчих актів ? 2. Чи проведено визначення сукупного локального коефіцієнта Км3 ділянки відповідно до вимог нормативно - законодавчих актів? 3. Чи проведено визначення коефіцієнта функціонального використання ділянки відповідно до вимог нормативно - законодавчих актів? 4. Чи проведено визначення середньої базової вартості 1 кв.м. земельної ділянки, яка відображена у витягах та затверджена відповідними рішеннями (середньої базової вартості земель міста Запоріжжя) відповідно до вимог нормативно - законодавчих актів?

За результатами проведеного експертного дослідження спеціалісти прийшли до таких висновків: 1. Згідно витягу № 0264/05/04 від 17.04.2013 з технічної документації про нормативну грошову оцінку, ділянка знаходиться в економіко - планувальній зоні 51. Згідно витягів № 1404/16 від 28.04.2015 та № 11823/05/04 від 03.11.2015 з технічної документації по нормативній грошовій оцінці ділянки, ділянка знаходиться одночасно в двох економіко - планувальних зонах 51 і 54. Коефіцієнт місця розташування КМ2 має значення 2, 04. Згідно з рішенням Запорізької міської ради № 79 від 03.03.2008, коефіцієнт розташування Км2 для економіко - планувальної зони 51 має величину 2, 04, а для економіко - планувальної зони 54 має величину 1, 86. За висновками експертів, оскільки згідно витягу № 1404/16 від 28.04.2015 ділянка знаходиться одночасно в двох економіко - планувальних зонах, то оцінка величини коефіцієнта місце - розташування Км2 на базі даних тільки однієї економіко - планувальної зони, призводить до завищеного розрахунку нормативної грошової оцінки цієї ділянки. 2. Відповідно до витягів № 0264/05/04 від 17.04.2013, № 1404/16 від 28.04.2015 та № 11823/05/04 від 03.11.2015 з технічної документації по нормативній грошовій оцінці ділянки, сукупний локальний коефіцієнт Км3 був обчислений з урахуванням впливу таких факторів: 1. Зона магістралей підвищеного містоутворюючого значення - значення коефіцієнту - 1, 00; 2. Зона пішохідної доступності до парків, зелених зон, пляжів - значення коефіцієнту - 1, 04; 3. Розташування земельної ділянки в прирейкової зони - значення коефіцієнта - 1, 04; 4. Територія , що має схил поверхні від 10 до 20 % - 1, 00; 5. Територія, що має схил поверхні понад 20 % - 0, 98; 6. Зона охоронюваного історичного ландшафту - 1, 06; 7. Водозахисна зона - 1, 01; 8. Санітарно - захисна зона - 0, 80; 9. Зона обмеження забудови за рівнем напруженості електромагнітного поля - 0, 99. Сукупний локальний коефіцієнт Км3 згідно із зазначеними локальними факторами: 1, 0 х 1, 04х1, 04х1, 0х0, 98 х1, 0х1, 06х1, 01х0, 8х0, 99= 0, 90. За висновками спеціалістів, з аналізу витягів з технічної документації по нормативній грошовій оцінці ділянки встановлено, що у період дії нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, затвердженої рішенням Запорізької міської ради № 79 від 03.03.2008 у нормативну грошову оцінку цієї ділянки не врахований вплив таких локальних чинників: - локального фактора, що враховує знаходження земельної ділянки в зоні залягання ґрунтових вод менше трьох метрів. Наявність впливу цього фактору підтверджується звітом розвідки Запорізького родовища гранітів та містобудівним розрахунком з техніко - економічними показниками про можливість розміщення промислового майданчика по вулиці Дніпровські зорі, 1. Значення коефіцієнта впливу цього фактора згідно рішення Запорізької міської ради № 79 від 03.03.2008 становить 0, 9; - локального фактора, що земельна ділянка не забезпечена центральним газопостачанням. Значення коефіцієнта впливу цього фактора - 0, 9; - локального фактора , що земельна ділянка не забезпечена центральним теплопостачанням. Значення коефіцієнта впливу цього фактора - 0, 9; - локального фактора, що земельна ділянка розташована в зоні затоплення паводком. Значення коефіцієнту впливу цього фактора -0, 9.За підрахунками спеціалістів в межах експертного дослідження в розрахунок сукупного локального коефіцієнта Км3 необхідно включити вказані фактори: (1, 0х1, 04х1, 04х1, 0х0, 98х1, 0х1, 06х1, 01х 0, 8х0, 99)х0, 9х0, 9х 0, 9х0, 9 = 0, 59.

Крім того, за результатами експертного дослідження спеціалісти встановили, що при розрахунку сукупного локального коефіцієнта Км3 не врахований той факт, що ділянка розташована в зоні небезпечних геологічних процесів (осипи, карст, ярова ерозія - яри понад 10 метрів).Вплив локального фактора, що враховує небезпечні геологічні процеси, у вигляді перепаду висот відображено в матеріалах топографічної зйомки. Значення коефіцієнта впливу локального фактора згідно рішення Запорізької міської ради № 79 від 03 березня 2008 - 0, 75.

За підрахунками експертів, з урахуванням вказаного локального фактора значення сукупного локального коефіцієнта Км3 становить: 0, 59 х0, 75 = 0, 44. Оскільки відповідно до Порядку при розрахунку сукупного локального коефіцієнта Км3 множення факторних оцінок не повинно бути менше 0, 50, то величина сукупного локального коефіцієнта Км3 при розрахунку нормативної грошової оцінки ділянки відповідно до вимог нормативно - законодавчих актів повинна становити величину 0, 5.

З третього питання експерти дійшли таких висновків. Коефіцієнт функціонального використання ділянки становить величину 1, 0 (землі гірської промисловості і гірничих розробок) і визначено відповідно до вимог Порядку.

З четвертого питання спеціалісти з експертного дослідження встановили такі обставини. Для визначення середньої базової вартості земельної ділянки (середньої базової вартості земель міста Запоріжжя) всі витрати на освоєння та облаштування території міста діляться на площу території міста: B= В сук./S, де: В - сукупні витрати на освоєння та облаштування території населеного пункту; S - площа території населеного пункту в затверджених адміністративних межах. Згідно пункту 3.4 Порядку, витрати на освоєння та облаштування території (В) включають відновну вартість як первісну вартість, яка змінюється після переоцінки, інженерної підготовки головних споруд і магістральних мереж водопостачання, каналізації, теплопостачання, електропостачання (в тому числі зовнішнє освітлення), газопостачання, дощової каналізації, вартість санітарної очистки, зелених насаджень загального користування, вуличне - дорожньої мережі, міського транспорту станом на початок року проведення. Витрати на освоєння та облаштування території визначаються по кожному конкретному населеному пункту за даними статистичної звітності відповідних органів державної статистики. Згідно пункту 3.5 Порядку, віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням проводиться згідно Інструкції по заповненню державної звітності з кількісного обліку земель (форма 6-зем). Площа території, яка була використана при розробці технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, яку Запорізька міська рада затвердила рішенням ради № 79 від 03.03.2008 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя», становить - 33 150, 89 га. Загальна площа території міста Запоріжжя в розмірі 33 150, 89 га визначена на підставі нормативно діючих на даний час меж міста, затверджених Указом Президії Верховної Ради Української РСР від 16.06.1988 № 6039-ХІ. Експерти вказують , що фактична загальна площа території міста Запоріжжя становить 34 516, 6917 га. 15.09.2004 рішенням Запорізької міської ради № 4 був затверджений новий генеральний план розвитку міста Запоріжжя, який є підставою для розробки проекту зміни меж міста. Згідно з цим генеральним планом площа території міста Запоріжжя повинна бути встановлена у розмірі 34 516, 6917 га. Затверджений рішенням міської ради проект землеустрою міста Запоріжжя, що передбачав зміну площі міста був переданий на розгляд і узгодження Запорізькою обласною радою, але до цього часу не затверджений.

За висновками експертів, сума загальних витрат на освоєння та облаштування території міста Запоріжжя, що включає витрати на освоєння та облаштування частини фактичної території міста площею 1365, 8017 га, яка входила за офіційно затверджені межі міста , при розрахунку базової вартості квадратного метра була поділена тільки на територію міста в рамках офіційно затверджених меж. Розрахунок базової вартості одного квадратного метра земель міста Запоріжжя виконаний невірно і не відповідає вимогам діючого на період оцінки законодавства. Внаслідок неврахування 1365, 8017 га площі міста Запоріжжя відбулося значне завищення базової вартості одного квадратного метра земель міста.

У відповідності до положень статті 73 ГПК України доказами є будь -які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Експертний висновок від 03.04.2019 прийнятий судом до уваги, в межах розгляду заяви Приватного акціонерного товариства «Запорізьке кар`єроуправління» про перегляд судового рішення Господарського суду Запорізької області від 03.12.2015 у справі № 908/5336/15, за нововиявленими обставинами.

У відповідності до вимог статті 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

З матеріалів заяви Приватного акціонерного товариства «Запорізьке кар`єроуправління», про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами встановлено, що заявником направлявся запит до Запорізької міської ради , з питання дотримання при процедурі прийняття рішення № 79 від 03.03.2008 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя», статті 9, 13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», а саме: 1. Чи було оприлюднене повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта (назва друкованого засобу інформації, номер, дата виходу) ? 2. Якщо було оприлюднене, то чи містило повідомлення: - стислий виклад змісту проекту; поштову та електронну, за її наявності адресу розробника проекту та інших органів, до яких відповідно до цього Закону надсилаються зауваження та пропозиції; - інформацію про спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу (назва друкованого засобу масової інформації та /або адреса сторінки в мережі Інтернет, де опублікований чи розміщений проект регуляторного акта та аналіз регуляторного впливу, або інформація про інший спосіб оприлюднення, передбачений частиною п`ятою статті 13 цього Закону); - інформацію про строк , протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об`єднань; - інформацію про спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об`єднаннями зауважень та пропозицій ? 3. Чи був проект цього регуляторного акта оприлюднений разом із відповідним аналізом регуляторного впливу? 4. Якщо так, то коли і в якому друкованому засобу масової інформації (номер, дата виходу) ? 5. Чи був проект регуляторного акта оприлюднений у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону, не пізніше п`яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта ? 6. Чи приймалися рішення на пленарних засіданнях Запорізької міської ради: 1. про необхідність проведення у 2008 нормативно - грошової оцінки земель міста Запоріжжя; 2. про вибір суб`єкта оціночної діяльності; 3. про затвердження переможця конкурсу, якщо такий мав місце; 4. про вступ в договірні відносини із суб`єктом оцінювання; 5.про виділення бюджетних коштів та їх розмір для оплати нормативно - грошової оцінки; 6. чи надавалось суб`єкту оцінки завдання на її проведення; 7. яка площа міста Запоріжжя була вказана і врахована? 7. Чи проводилась державна експертиза технічної документації нормативно - грошової оцінки земель міста Запоріжжя, яка затверджена рішенням Запорізької міської ради № 79 від 03.03.2008?

Архівним управлінням Запорізької міської ради листом № 03-52/67 від 22.03.2019 на адресу начальника управління з питань земельних відносин Запорізької міської ради надана копія рішення Запорізької міської ради від 03.03.2008 № 79 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя» та виключно всіх документів до нього.

Із змісту рішення Запорізької міської ради № 79 від 03.03.2008 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя» встановлено, що дев`ятнадцята сесія п`ятого скликання Запорізької міської ради вирішила: 1. Затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя, виконану українським ДНДІПМ «Діпромісто». 2. Затвердити схему основних агровиробничих груп ґрунтів згідно матеріалів технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя. 3 Затвердити базову вартість 1 м2 землі у розмірі 190, 18 із врахуванням індексації нормативної грошової оцінки станом на 01.01.2008. 4. Затвердити значення коефіцієнтів місце розташування Км2 згідно з додатком 1. 5. Затвердити значення коефіцієнтів впливу локальних факторів Км3 згідно з додатком 2. 6. При розрахунку нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки значення коефіцієнтів впливу санітарно - гігієнічних факторів, які діють на даній ділянці, застосовувати в повному обсязі відповідно до Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів (без врахування зауважень до таблиці 1.7). 7. Впровадити оподаткування земель міста на підставі нової нормативної грошової оцінки з 01.03.2008.

До рішення № 79 від 03.03.2008 «Про затвердження нормативної грошової оцінки земель міста Запоріжжя» сформований додаток № 1 - «Значення коефіцієнтів місце розташування Км2»; додаток № 2 - «Значення коефіцієнтів впливу локальних факторів Км3».

В судовому рішенні від 03.12.2015 в межах господарського провадження у справі № 908/5336/15 суд вказує, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Земельна ділянка, яка передана Приватному акціонерному товариству «Запорізьке кар`єроуправління» в оренду пройшла нормативну грошову оцінку: за даними витягів з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки від 28.04.2015 № 1404/16, нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_7, загальною площею 18, 1056 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вул. Дніпровські зорі, 1, складає 96 332 655, 36 грн. Відповідно до проведеного розрахунку розмір орендної плати становить 2 889 979, 66 грн., тобто 3 - х кратний розмір земельного податку за календарний рік в цінах 2015.

Згідно даних витягу з технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_13 для розташування промислового майданчика по вулиці Дніпровські зорі, 1 (договір оренди землі зареєстрований № 040726100898 від 19.09.2007), площа земельної ділянки - 181056, 00 кв. м., середня вартість земельної ділянки - 190, 18 грн. за кв.м., економіко - планувальна зона - 51, 54, коефіцієнт Км2 - 2, 04, сукупний коефіцієнт Км3 - 0, 90, нормативна грошова оцінка земельної ділянки під забудовою - 96 332 655, 36 грн.

Таким чином, Управлінням Держземагентства у Запорізькій області при формуванні технічної документації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_14 не враховані наступні чинники: - знаходження земельної ділянки одночасно в двох економіко - планувальних зонах - 51, 54; - наявність інших локальних факторів, які впливають на розрахунок та визначення сукупного локального коефіцієнту Км3, що фактично вплинуло на правильність визначення грошової оцінки земельної ділянки.

Приватне акціонерне товариство «Запорізьке кар`єроуправління» звернулось до Господарського суду Запорізької області із заявою про перегляд судового рішення від 03.12.2015 у справі № 908/5336/15 за нововиявленими обставинами - 03.04.2019.

У відповідності до положень ст. 320 ГПК України рішення господарського суду, якими закінчено розгляд справи, що набрали законної сили можуть бути переглянуті за ново виявленими обставинами. Підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами є: 1) істотні для справи обставини, що не були встановлені судом та не були і не могли бути відомі особі, яка звертається із заявою, на час розгляду справи.

Не є підставою для перегляду рішення суду за нововиявленими обставинами: 1) переоцінка доказів, оцінених судом у процесі розгляду справи: 2) докази, які не оцінювалися судом стосовно обставин, що були встановлені судом.

Проаналізувавши обставини, на які посилається відповідач як підставу вимог про перегляд судового рішення у справі № 908/5336/15 від 03.12.2015 за нововиявленими обставинами , суд дійшов висновку , що вказані обставини є істотними для справи, що не були встановлені судом і не могли бути відомі заявнику на час розгляду справи.

Статтею 321 ГПК України встановлено, що заява про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами може бути подана: 1) з підстави визначеної пунктом 1 частини другої статті 320 цього Кодексу, - учасниками справи протягом тридцяти днів з дня, коли особа дізналася або могла дізнатися про існування обставин, що стали підставою для перегляду судового рішення. З урахуванням приписів частини першої цієї статті заява про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами може бути подана: 1) з підстави, визначеної пунктом 1 частини другої статті 320 цього Кодексу, - не пізніше трьох років з дня набрання таким судовим рішенням законної сили. Строки , визначені в частині другій цієї статті, не можуть бути поновлені.

У відповідності до положень статті 85 ГПК України в редакції, яка діяла на день прийнята Донецьким апеляційним господарським судом постанови в рамках апеляційного перегляду судового рішення у справі № 908/5336/15, рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано , набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Так, судом першої інстанції 03.12.2015 у справі № 908/5336/15 оголошена вступна і резолютивна частини рішення. 04.04.2016 Донецьким апеляційним господарським судом в межах апеляційного перегляду господарської справи № 908/5336/15, прийнята постанова.

Таким чином, останній день трирічного терміну, визначений пунктом 1 частиною 2 статті 321 ГПК України, для подання заяви про перегляд судового рішення у справі № 908/5336/15 за нововиявленими обставинами є 03.04.2019.

Тобто, відповідач (заявник) звернувся до Господарського суду Запорізької області із заявою про перегляд судового рішення за нововиявленими обставинами вчасно.

Також, заявник посилається на факт звернення 18.03.2019 до Запорізької міської ради (відповідь одержана 26.03.2019), та 23.03.2019 до ТОВ «НПК «Консул» за проведенням експертного дослідження (експертний висновок від 03.04.2019), в результаті яких Приватним акціонерним товариством «Запорізьке кар`єроуправління» були встановлені обставини , що стали підставою для звернення до Господарського суду Запорізької області із заявою про перегляд судового рішення від 03.12.2015 у справі № 908/5336/15 за ново виявленими обставинами.

Згідно вимог статті 325 Господарського процесуального кодексу України, суд розглянувши заяву Приватного акціонерного товариства «Запорізьке кар`єроуправління» приймає рішення про її задоволення.

Заяву задовольнити.

Рішення у справі № 908/5336/15, за позовом Запорізької міської ради до відповідача: Приватне акціонерне товариство «Запорізьке кар`єроуправління», третя особа - Управління Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області про внесення змін до договору оренди землі від 19.09.2007 № 040726100898, а саме: - Внести зміни до пункту 5 договору оренди землі, зареєстрованого 19 вересня 2007 № 040726100898, укладеного між Запорізькою міською радою та Приватним акціонерним товариством «Запорізьке кар`єроуправління», щодо земельної ділянки площею 18, 1056 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вулиця Дніпровські зорі, 1, наданої для розташування промислового майданчика, виклавши його в такій редакції: « 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 96 332 655, 36 грн. в цінах 2015 року». Внести зміни до п.9 договору оренди землі, зареєстрованого 19 вересня 2007 № 040726100898, укладеного між Запорізькою міською радою та Приватним акціонерним товариством «Запорізьке кар`єроуправління», щодо земельної ділянки площею 18, 1056 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вулиця Дніпровські зорі, 1, наданої для розташування промислового майданчика, виклавши його в такій редакції: « 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 2 889 979, 66 грн., що складає 3 % від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2015 року», скасувати.

Прийняти нове рішення, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.

Керуючись ст. ст. 232, 233, 237, 238, 240, 241, 320, 321, 322, 323, 325 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Заяву Приватного акціонерного товариства «Запорізьке кар`єроуправління» (код ЄДРПОУ 00110183) про перегляд судового рішення від 03.12.2015 у справі № 908/5336/15 за нововиявленими обставинами, задовольнити.

Рішення у справі № 908/5336/15, за позовом Запорізької міської ради до відповідача: Приватне акціонерне товариство «Запорізьке кар`єроуправління», третя особа - Управління Держгеокадастру у Запорізькому районі Запорізької області про внесення змін до договору оренди землі від 19.09.2007 № 040726100898, а саме: - Внести зміни до пункту 5 договору оренди землі, зареєстрованого 19 вересня 2007 № 040726100898, укладеного між Запорізькою міською радою та Приватним акціонерним товариством «Запорізьке кар`єроуправління», щодо земельної ділянки площею 18, 1056 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вулиця Дніпровські зорі, 1, наданої для розташування промислового майданчика, виклавши його в такій редакції: « 5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: 96 332 655, 36 грн. в цінах 2015 року». Внести зміни до п.9 договору оренди землі, зареєстрованого 19 вересня 2007 № 040726100898, укладеного між Запорізькою міською радою та Приватним акціонерним товариством «Запорізьке кар`єроуправління», щодо земельної ділянки площею 18, 1056 га, яка знаходиться за адресою: м. Запоріжжя, вулиця Дніпровські зорі, 1, наданої для розташування промислового майданчика, виклавши його в такій редакції: « 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та в розмірі 2 889 979, 66 грн., що складає 3 % від нормативної грошової оцінки землі за календарний рік в цінах 2015 року», скасувати.

У задоволенні позовних вимог відмовити.

Судове рішення, ухвалене за результатами перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами, може бути переглянуте на загальних підставах.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Т.А. Азізбекян

Рішення виготовлено у повному обсязі та підписано 31.05.2019 р.

Джерело: ЄДРСР 82159176
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку