open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 343/547/19
Моніторити
Ухвала суду /29.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /17.09.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.08.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.07.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /31.05.2019/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.05.2019/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.05.2019/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Рішення /22.05.2019/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Рішення /22.05.2019/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.05.2019/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2019/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2019/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.03.2019/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області
emblem
Справа № 343/547/19
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /29.10.2019/ Касаційний адміністративний суд Постанова /17.09.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /12.08.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /22.07.2019/ Восьмий апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /31.05.2019/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /27.05.2019/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.05.2019/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Рішення /22.05.2019/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Рішення /22.05.2019/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /22.05.2019/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2019/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /26.04.2019/ Івано-Франківський окружний адміністративний суд Івано-Франківський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.03.2019/ Долинський районний суд Івано-Франківської областіДолинський районний суд Івано-Франківської області

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"22" травня 2019 р. справа № 343/547/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Главача І.А.,

за участю секретаря судового засідання - Савченко Н.В.,

позивача - ОСОБА_1 ,

представника позивача - ОСОБА_2 ,

відповідача - не з`явився,

розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Вигодської селищної ради Долинського району Івано-Франківської області про визнання незаконними та скасування частин 1 (першої ) і 3 (третьої) рішення Вигодської селищної ради №6-1/2019 від 15.01.2019, -

ВСТАНОВИВ:

Вертепний ОСОБА_3 Михайлович 19.03.2019 звернувся до Долинського районного суду Івано-Франківської області з позовом до Вигодської селищної ради Долинського району Івано-Франківської області про визнання незаконними та скасування частин 1 (першої ) і 3 (третьої) рішення Вигодської селищної ради №6-1/2019 від 15.01.2019.

Ухвалою Долинського районного суду Івано-Франківської області від 20.03.2019 адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Вигодської селищної ради Долинського району Івано-Франківської області про визнання незаконними та скасування частин 1 (першої ) і 3 (третьої) рішення Вигодської селищної ради №6-1/2019 від 15.01.2019 передано на розгляд Івано-Франківському окружному адміністративному суду.

23.04.2019 адміністративна справа №343/547/19 надійшла до Івано-Франківського окружного адміністративного суду.

Ухвалою суду від 26.04.2019 відкрито провадження у даній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем 15.01.2019 прийнято рішення №6-1/2019 «Про призначення заступників селищного голови Вигодської селищної ради», частиною 1 якого затверджено на посаду першого заступника селищного голови Вигодської селищної ради Ісайчука Романа Володимировича, а частиною 3 вирішено до проведення перших виборів старост на території юрисдикції Вигодської селищної ради, виконання обов`язків старости Новоселицької сільської ради покласти не першого заступника селищного голови Ісайчука Романа Волдимировича, щодо жителів ОСОБА_4 та виконання обов`язків старости Новошинської сільської ради покласти на заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради ОСОБА_5 Василя Васильовича, щодо жителів сіл Новошин та Пшеничник. Таке рішення, на переконання позивача, суперечить прийнятому 15.01.2019 рішенню Вигодської селищної ради №5-1/2019 «Про затвердження структури та чисельності аппарату селищної ради та її виконавчих органів», яким передбачено дві рівнозначні посади заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів без розподілу повноважень. Також зазначає, що призначення одних і тих же осіб на посаду першого заступника, заступника з питань діяльності виконавчих органів ради та одночасно покладання на них виконання обов`язків старости сільської ради суперечить вимогам щодо несумісності. Також звернув увагу на неможливості виконання обов`язків старости у вже неіснуючій адміністративній одиниці у складі об`єднаної територіальної громади - сільській раді. Зважаючи на викладене, вважає частини 1 та 3 рішення Вигодської селищної ради №6-1/2019 від 15.01.2019 незаконними та такими, що підлягають скасуванню.

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 20.05.2019. У даному відзиві відповідач послався на відсутність підстав для оскарження позивачем спірного рішення, тому просив закрити провадження у даній справі (а.с. 38-39).

Ухвалою суду від 22.05.2019 відмовлено у задоволенні клопотання відповідача про закриття провадження у справі ОСОБА_1 до Вигодської селищної ради Долинського району Івано-Франківської області про визнання незаконними та скасування частин 1 (першої ) і 3 (третьої) рішення Вигодської селищної ради №6-1/2019 від 15.01.2019.

Позивач та його представник у судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав, викладених у позовній заяві. Просили позов задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, подав суду клопотання про розгляд справи без участі представника Вигодської селищної ради.

Розглянувши матеріали позовної заяви, заслухавши пояснення позивача та його представника, дослідивши подані сторонами письмові докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

15.01.2019 відбулась перша сесія VII скликання новоствореної Вигодської селищної ради Долинського району Івано-Франківської області, до якої увійшли Вигодська селищна рада, Новошинська, Новоселицька, Кропивницька, Старомізуньська, Вишківська і Сенечівська сільські ради.

Згідно протоколу першого пленарного засідання першої сесії сьомого скликання Вигодської селищної ради від 15.01.2019 (а.с. 40-42), серед іншого, на порядку денному розглядалось питання про затвердження структури та чисельності апарату селищної ради та виконавчих органів та одноголосно прийнято рішення №5-1/2019, яким визначено загальну чисельність керівного апарату селищної ради, до якого увійшли посади заступників селищного голови з питань діяльності виконавчих органів у кількості 2 одиниці (а.с. 9-10).

Цього ж дня Вигодською селищною радою слухалось питання про призначення заступників селищного голови та прийнято рішення №6-1/2019, частиною 1 якого затверджено на посаду першого заступника селищного голови Вигодської селищної ради Ісайчука Романа Володимировича, а частиною 3 вирішено до проведення перших виборів старост на території юрисдикції Вигодської селищної ради, виконання обов`язків старости Новоселицької сільської ради покласти не першого заступника селищного голови Ісайчука Романа Волдимировича, щодо жителів ОСОБА_4 та виконання обов`язків старости Новошинської сільської ради покласти на заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради ОСОБА_6 , щодо жителів сіл Новошин та Пшеничник (а.с.11).

ОСОБА_7 , будучи жителем територіальної громади Вигодської селищної ради та вважаючи частини 1 і 3 рішення Вигодської селищної ради №6-1/2019 від 15.01.2019 незаконними та такими, що підлягають скасуванню, звернувся з даним позовом до суду.

Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно статті 7 Основного Закону в Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування.

Статтею 140 Конституції України передбачено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» №280/97-ВР від 21.05.1997 (далі - Закон №280/97-ВР).

Так, відповідно статті 2 Закону №280/97-ВР місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України (частина 1).

Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст (частина 2).

05.02.2015 прийнято Закон №157-VIII «Про добровільне об`єднання територіальних громад» (далі Закон №157-VIII), який регулює відносини, що виникають у процесі добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, а також добровільного приєднання до об`єднаних територіальних громад.

Відповідно до частини 1 статті 3 Закону №157-VIII суб`єктами добровільного об`єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст.

Частиною 1 статті 8 Закону №157-VIII визначено, що об`єднана територіальна громада вважається утвореною за цим Законом з дня набрання чинності рішеннями всіх рад, що прийняли рішення про добровільне об`єднання територіальних громад, або з моменту набрання чинності рішенням про підтримку добровільного об`єднання територіальних громад на місцевому референдумі та за умови відповідності таких рішень висновку, передбаченому частиною четвертою статті 7 цього Закону.

Судом встановлено, що 23.12.2018 утворено Вигодську селищну раду Долинського району Івано-Франківської області, до якої увійшли колишні Вигодська селищна рада, Новошинська, Новоселицька, Кропивницька, Старомізуньська, Вишківська і Сенечівська сільські ради.

У судовому засіданні встановлено, що 15.01.2019 відбулася перша сесія новоствореної Вигодської селищної ради. До порядку денного першої сесії Вигодської селищної ради Долинського району Івано-Франківської області сьомого скликання були внесені питання, зокрема, про затвердження структури та чисельності апарату селищної ради та її виконавчих органів, а також про призначення заступників селищного голови Вигодської селищної ради.

За наслідками розгляду вказаних питань прийнято ряд рішень. Так, 15.01.2019 прийнято рішення №5-1/2019 «Про затвердження структури та чисельності апарату селищної ради та її виконавчих органів», яким визначено загальну чисельність керівного апарату селищної ради, до якого увійшла посада заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів у кількості 2 одиниці (а.с. 9-10).

Цього ж дня Вигодською селищною радою слухалось питання про призначення заступників селищного голови та прийнято рішення №6-1/2019, частиною 1 якого затверджено на посаду першого заступника селищного голови Вигодської селищної ради Ісайчука Романа Володимировича, а частиною 3 вирішено до проведення перших виборів старост на території юрисдикції Вигодської селищної ради, виконання обов`язків старости Новоселицької сільської ради покласти на першого заступника селищного голови Ісайчука Романа Волдимировича, щодо жителів села ОСОБА_8 та виконання обов`язків старости Новошинської сільської ради покласти на заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради ОСОБА_6 , щодо жителів сіл Новишин та Пшеничник (а.с. 11).

Аналізуючи частину 1 рішення №6-1/2019 щодо затвердження на посаду першого заступника селищного голови Вигодської селищної ради Ісайчука Романа Володимировича на відповідність приписам закону, судом встановлено наступне.

Правові, організаційні, матеріальні та соціальні умови реалізації громадянами України права на службу в органах місцевого самоврядування, загальні засади діяльності посадових осіб місцевого самоврядування, їх правовий статус, порядок та правові гарантії перебування на службі в органах місцевого самоврядування визначає Закон України «Про службу в органах місцевого самоврядування» №2493-III від 07.06.2001 (далі - Закон №2493-III)

Статтею 1 Закону №2493-III передбачено, що служба в органах місцевого самоврядування - це професійна, на постійній основі діяльність громадян України, які займають посади в органах місцевого самоврядування, що спрямована на реалізацію територіальною громадою свого права на місцеве самоврядування та окремих повноважень органів виконавчої влади, наданих законом.

Відповідно до частини 1 статті 2 Закону №2493-III посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.

Посадами в органах місцевого самоврядування є: виборні посади, на які особи обираються на місцевих виборах; виборні посади, на які особи обираються або затверджуються відповідною радою; посади, на які особи призначаються сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України (стаття 3 Закону №2493-III).

Стаття 7 Закону №2493-III визначає класифікацію посад в органах місцевого самоврядування. Так, в органах місцевого самоврядування встановлюються такі категорії посад: перша категорія - посади Київського міського голови, голів обласних рад та Севастопольського міського голови; друга категорія - посади Сімферопольського міського голови, міських (міст - обласних центрів) голів; заступників голів обласних рад та Севастопольського міського голови, заступника міського голови - секретаря Київської міської ради; третя категорія - посади перших заступників та заступників міських голів (міст - обласних центрів) з питань діяльності виконавчих органів ради; секретарів міських (міст - обласних центрів та міста Сімферополя) рад, міських голів (міст обласного і республіканського в Автономній Республіці Крим значення, крім міст - обласних центрів), голів районних, районних у містах рад; керуючих справами виконавчих апаратів обласних та Севастопольської міської рад; четверта категорія - посади голів постійних комісій з питань бюджету обласних, Київської та Севастопольської міських рад (у разі коли вони працюють у раді на постійній основі), керівників управлінь і відділів виконавчого апарату обласних, Севастопольської міської та секретаріату Київської міської рад, секретарів міських (міст обласного і республіканського в Автономній Республіці Крим значення) рад, заступників міських (міст обласного і республіканського в Автономній Республіці Крим значення) голів з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючих справами (секретарів) виконавчих комітетів, директорів, перших заступників, заступників директорів департаментів міських (міст обласного і республіканського в Автономній Республіці Крим значення) рад, міських (міст районного значення) голів, селищних і сільських голів, посади заступників голів районних рад; п`ята категорія - керуючих справами виконавчих апаратів районних рад, керуючих справами (секретарів) виконавчих комітетів районних у містах рад, помічників голів, радників (консультантів), спеціалістів, головних бухгалтерів управлінь і відділів виконавчого апарату обласних, секретаріатів Київської та Севастопольської міських рад, керівників управлінь, відділів та інших виконавчих органів міських (міст обласного і республіканського в Автономній Республіці Крим значення) рад та їх заступників, керівників відділів (підвідділів) у складі самостійних управлінь, відділів виконавчих органів міських (міст обласного значення) рад, посади заступників міських (міст районного значення), сільських, селищних голів з питань діяльності виконавчих органів ради, секретарів міських (міст районного значення), сільських, селищних рад; шоста категорія - посади керуючих справами (секретарів) виконавчих комітетів міських (міст районного значення), сільських, селищних рад, керівників структурних підрозділів виконавчого апарату районних та секретаріатів районних у містах Києві та Севастополі рад та їх заступників, керівників управлінь, відділів та інших структурних підрозділів виконавчих органів міських (міст районного значення), районних у містах рад та їх заступників, помічників голів, радників, консультантів, начальників секторів, головних бухгалтерів, спеціалістів управлінь, відділів, інших структурних підрозділів виконавчих органів міських (міст обласного значення та міста Сімферополя) рад, старост; сьома категорія - посади радників, консультантів секретаріатів районних у містах рад, спеціалістів виконавчих органів районних у містах, міських (міст районного значення) рад, спеціалістів виконавчих органів сільських, селищних рад.

Таким чином посада заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради належать до п`ятої категорії посад в органах місцевого самоврядування.

Абзацом 4 частини 1 статті 10 Закону №2493-III встановлено, що прийняття на службу в органи місцевого самоврядування на посади заступників сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради здійснюється шляхом затвердження відповідною радою.

Також відповідно до частини 3 статті 51 Закону №280/97-ВР встановлено, що виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб.

З аналізу зазначених вище положень вбачається, що законодавством не передбачена наявність посади першого заступника селищного голови, а лише заступника чи заступника з питань діяльності виконавчих органів.

Не передбачає наявність такої посади як перший заступник селищного голови і прийняте Вигодською селищною радою рішення №5-1/2019, яким затверджено чисельність керівного апарату селищної ради, оскільки додатком до даного рішення передбачено посаду заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів у кількості 2 одиниці, які є рівнозначними.

Таким чином, частина 1 рішення №6-1/2019 «Про призначення заступників селищного голови Вигодської селищної ради», якою затверджено на посаду першого заступника селищного голови Вигодської селищної ради ОСОБА_9 є незаконною та такою, що підлягаю скасуванню.

Що стосується частини 3 рішення №6-1/2019 «Про призначення заступників селищного голови Вигодської селищної ради», якою покладено виконання обов`язків старост Новоселицької та Новошинської сільських рад на першого заступника голови та голови з питань діяльності виконавчих органів, суд зазначає наступне.

Стаття 5 Закону №280/97-ВР визначає систему місцевого самоврядування, яка включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; старосту; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.

Відповідно до статті 14-1 Закону №280/97-ВР (частини 1-5), староста є виборною посадовою особою місцевого самоврядування. Староста обирається жителями села, селища (сіл, селищ), розташованого на території відповідного старостинського округу, на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування в порядку, визначеному законом, і здійснює свої повноваження на постійній основі. Повноваження старости починаються з моменту складення ним присяги відповідно доЗакону України"Про службу в органах місцевого самоврядування" на пленарному засіданні відповідної сільської, селищної, міської ради, на якому відповідною територіальною виборчою комісією були оголошені рішення щодо його обрання та реєстрації. Строк повноважень старости, обраного на чергових виборах, становить п`ять років, крім випадків дострокового припинення його повноважень з підстав і в порядку, визначених цим Законом. Староста є членом виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради за посадою.

Частиною 6 статті 14-1 Закону №157-VIII передбачено, що староста не може мати інший представницький мандат, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, у тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.

Відповідно до пункту 3 Прикінцевих положень Закону №157-VIII у селах, селищах, в яких знаходилися органи місцевого самоврядування територіальних громад, що об`єдналися, обов`язки старости до обрання на перших виборах старости виконує особа, яка здійснювала повноваження сільського, селищного голови відповідної територіальної громади до об`єднання.

15.01.2019 Вигодською селищною радою прийнято оскаржуване рішення №6-1/2019 «Про призначення заступників голови Вигодської селищної ради», частиною 3 якого до проведення перших виборів старост на території юрисдикції Вигодської селищної ради виконання обов`язків старости Новоселицької сільської ради покладено на першого заступника селищного голови Ісайчука Романа Володимировича, щодо жителів ОСОБА_4 , а виконання обов`язків старости Новошинської сільської ради покладено на заступника селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради Федірківа Василя Васильовича, щодо жителів сіл Новошин та Пшеничник.

Покладення частиною 3 рішення №6-1/2019 «Про призначення заступників голови Вигодської селищної ради» обов`язків старост Новоселицької та Новошинської сільських рад до проведення перших виборів старост на території юрисдикції Вигодської селищної ради на першого заступника голови та заступника з питань діяльності виконавчих органів, на переконання суду, є таким, що порушує передбачену частиною 6 статті 14-1 Закону №280/97-ВР вимогу щодо несумісності посади старости з іншим представницьким мандатом чи іншою посадою, у тому числі на громадських засадах та іншою оплачуваною або підприємницькою діяльністю.

Одночасно з цим оскаржуване рішення (частина 3) є таким, що порушує пункт 3 Прикінцевих положень Закону №157-VIII, оскільки передбачає покладення виконання обов`язків старости в селах Новоселиця, Новошин та Пшеничник на заступників голови Вигодської селищної ради, а не на осіб, які здійснювали повноваження сільських голів цих сіл. Та обставина, що ОСОБА_9 та ОСОБА_6 обіймали посади сільських голів сіл Новоселиця, Новошин та Пшеничник не дає підстав покладення на них обов`язків старости як на заступників селищного голови новоствореної об`єднаної територіальної громади.

Також відповідно до приписів частини 4 статті 51 Закону №280/97-ВР староста входить до складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради.

Частиною 7 статті 51 вказаного закону передбачено, що на осіб, які входять до складу виконавчого комітету ради і працюють у ньому на постійній основі, поширюються вимоги щодо обмеження сумісності їх діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлені цим Законом для сільського, селищного, міського голови.

Так, відповідно до частини 4 статті 12 Закону №280/97-ВР сільський, селищний, міський голова не може бути депутатом будь-якої ради, суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, в тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.

З наведеного вбачається, що законодавством встановлено заборону сумісності діяльності осіб, які входять до складу виконавчих органів з іншими видами діяльності (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту).

Враховуючи вищевстановлені обставини та приписи чинного законодавства, суд приходить до висновку щодо неможливості виконання обов`язків старости першим заступником селищного голови, посаду якого не передбачено у апараті Вигодської селищної ради, та заступником селищного голови з питань діяльності виконавчих органів.

Таким чином покладення частиною 3 рішення Вигодської селищної ради №6-1/2019 «Про призначення заступників голови Вигодської селищної ради» виконання обов`язків старост на першого заступника селищного голови та заступника з питань діяльності виконавчих органів суперечить вимогам Закону №280/97-ВР, тому оскаржуване рішення в цій частині також є незаконним і таким, що підлягає скасуванню.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України (пункт 1); обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії) (пункт 3); безсторонньо (пункт 4); добросовісно (пункт 5); з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації (пункт 7); пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія) (пункт 8); своєчасно, тобто протягом розумного строку (пункт 10).

Враховуючи встановлені судом обставини справи, досліджені докази наявні в матеріалах справи, норми законодавства України, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими і підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

ОСОБА_1 є учасником бойових дій, що підтверджується посвідченням МВ № НОМЕР_1 від 21.12.2017 (а.с. 6), тому відповідно до пункту 13 частини 1 статті 5 Закону України «Про судовий збір» при поданні позовної заяві не сплачував судовий збір.

Що стосується витрат на правову допомогу, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави (частини 1). За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката (частина 2). Для цілей розподілу судових витрат: розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат (частина 3). Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги (частина 4).

Системний аналіз наведених вище норм права дає підстави вважати, що на підтвердження цих обставин суду повинні бути надані договір про надання правової допомоги (договір доручення, договір про надання юридичних послуг та ін.), документи, що свідчать про оплату витрат, пов`язаних із наданням правової допомоги, оформлені у встановленому законом порядку (наприклад, квитанція до прибуткового касового ордеру, платіжне доручення з відміткою банку або інший банківський документ, касові чеки, посвідчення про відрядження). При цьому, матеріали справи повинні містити докази на підтвердження виконаних об`ємів робіт, їх кількості та видів. Окрім того, витрати на правову допомогу відшкодовуються лише в тому випадку, якщо правова допомога реально надавалася в справі тими особами, які одержали за це плату, та їх сплата підтверджується відповідними фінансовими документами. Недопустимими є документи, які не відповідають встановленим вимогам. Самі лише докази укладення угоди про надання правової допомоги й її оплати не можуть бути підставою для відшкодування цих витрат.

Так, судом встановлено, що позивач долучив до позовної заяви договір про надання правничої допомоги від 11.03.2019 (а.с.15), ордер на надання правової допомоги серії ІФ №072760 від 11.13.2019 (а.с.14), квитанцію №1 від 11.03.2018 (а.с. 18) та попередній розрахунок судових витрат від 11.03.201 (а.с.17).

Однак, суд звертає увагу, що попередній розрахунок суми судових витрат, які поніс позивач від 11.03.2019, не є належним доказом на підтвердження виконаних адвокатом об`ємів робіт, їх кількості та видів, оскільки є орієнтовним, а також включає витрати на представництво ОСОБА_10 позивача в суді попри те, що останній не брав участі у судовому засіданні з розгляду даної справи.

Оскільки з поданих документів неможливо встановити об`єми, кількість та види виконаних конкретних послуг, за які здійснено оплату позивачем, то у задоволені його вимоги в частині розподілу витрат, пов`язаних з оплатою правової допомоги адвоката, належить відмовити.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати незаконними та скасувати частини 1 (першу) і 3 (третю) рішення Вигодської селищної ради №6-1/2019 від 15.01.2019 «Про призначення заступників селищного голови Вигодської селищної ради».

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Позивач: ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 ).

Відповідач: Вигодська селищна рада Долинського району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 04355875, вул. Данила Галицького, буд.75, смт. Вигода, Долинський р-н, Івано-Франківська обл., 77552).

Суддя Главач І.А.

Рішення складене в повному обсязі 27 травня 2019 р.

Джерело: ЄДРСР 82011901
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку