open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Справа № 161/18573/18
Моніторити
Ухвала суду /05.12.2019/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /30.10.2019/ Касаційний цивільний суд Постанова /22.08.2019/ Волинський апеляційний суд Постанова /22.08.2019/ Волинський апеляційний суд Ухвала суду /12.08.2019/ Волинський апеляційний суд Ухвала суду /27.06.2019/ Волинський апеляційний суд Ухвала суду /27.06.2019/ Волинський апеляційний суд Ухвала суду /10.06.2019/ Волинський апеляційний суд Рішення /16.04.2019/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Рішення /16.04.2019/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /25.03.2019/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /12.02.2019/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /10.01.2019/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /21.11.2018/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області
emblem
Справа № 161/18573/18
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /05.12.2019/ Касаційний цивільний суд Ухвала суду /30.10.2019/ Касаційний цивільний суд Постанова /22.08.2019/ Волинський апеляційний суд Постанова /22.08.2019/ Волинський апеляційний суд Ухвала суду /12.08.2019/ Волинський апеляційний суд Ухвала суду /27.06.2019/ Волинський апеляційний суд Ухвала суду /27.06.2019/ Волинський апеляційний суд Ухвала суду /10.06.2019/ Волинський апеляційний суд Рішення /16.04.2019/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Рішення /16.04.2019/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /25.03.2019/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /12.02.2019/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /10.01.2019/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області Ухвала суду /21.11.2018/ Луцький міськрайонний суд Волинської областіЛуцький міськрайонний суд Волинської області
Справа № 161/18573/18

Провадження № 2/161/822/19

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 квітня 2019 року Луцький міськрайонний суд Волинської області в складі:

головуючої -- судді Плахтій І.Б.,

з участю секретаря судових засідань – ОСОБА_1,

позивача – ОСОБА_2,

представника позивача – ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_2 до Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання незаконним і скасування наказу про звільнення, поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в суд з даним позовом до Державної служби України з безпеки на транспортіпро визнання незаконним і скасування наказу про звільнення, поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

Свій позов мотивує тим, що з 15 грудня 2015 року перебував у трудових відносинах з ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у Волинській області, на посаді старшого державного інспектора відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті. 19 жовтня 2018 року, він дізнався, що 18 жовтня 2018 року його наказом Державної служби України з безпеки на транспорті було звільнено з займаної посади відповідно до п.9 ст.36 КЗпП України, п.6 ч.1 ст.29 та ч.2 ст.34 ЗУ «Про запобігання корупції». Однак, він вважає, що у відповідача не було і немає в сукупності обставин, що давали би право на його звільнення. Наявний у його діяльності конфлікт інтересів міг бути врегульований шляхом усунення його від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті.

З врахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просив суд визнати протиправним та скасувати наказ про його звільнення від 18.10.2018 № 2347-К; поновити на посаді старшого державного інспектора відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у Волинській області; стягнути середній заробіток за час вимушеного прогулу в розмірі 57615,72 грн. та витрати на правничу допомогу.

В судовому засіданні позивач та його представник позов підтримали з наведених у позовній заяві мотивів. Додатково пояснили, що ще при прийнятті на роботу 16.12.2015 ОСОБА_2 письмово повідомляв роботодавця про те, що його сестра ФОП ОСОБА_5 має ліцензію на здійснення пасажирських перевезень. З цим повідомленням був ознайомлений начальник управління Укртрансбезпеки у Волинській області. Протягом усього часу його роботи його не залучали до контролю та проведення перевірок на автобусних маршрутах перевізника ФОП ОСОБА_5 Хоча, такі перевірки проводились двічі. Тобто, конфлікт був врегульований. Друге повідомлення про наявний у нього потенційний конфлікт інтересів ОСОБА_2 написав 25.09.2018 після того, як в управлінні проводилась відповідна перевірка і всім працівникам було надано тести на самостійне виявлення конфліктів інтересів. Після ознайомлення з повідомленням відповідача, в якому останній запропонував усунути конфлікт інтересів шляхом переведення його на іншу посаду у Львівську область, територіально значно віддалену від його місця роботи, він скерував лист-прохання розглянути інші шляхи врегулювання, при цьому згоди чи незгоди на пропозицію переведення не висловлював. При чому, він просив врегулювати конфлікт в той спосіб, який вказував його безпосередній керівник, начальник управління Укртрансбезпеки у Волинській області, в службовій записці голові Укртрансбезпеки, а саме – не залучати ОСОБА_2 до заходів нагляду і контролю щодо перевізника ФОП ОСОБА_5, покладати виконання відповідних обов’язків щодо цього перевізника на інших працівників. Ні в повідомленні Укртрансбезпеки, ні в наказі про його звільнення не обгрунтовується в чому полягає постійність конфлікту інтересів. У відділі, в якому він працював є кілька інспекторів і спеціалістів з аналогічними обов’язками, на яких можна було перекласти відповідні повноваження.

Представник відповідача в судових засіданнях проведених в режимі відеоконференції, позову не визнала, підтримала попередньо поданий ними відзив від 14.01.2019 року (а.с.111-153). Посилалась на те, що єдиним способом врегулювання конфлікту інтересів у діяльності ОСОБА_2, який носить постійних характер, є переведення останнього на іншу вакантну посаду, яка на час ухвалення рішення числилась лише у Львівській області. При прийнятті рішення було враховано повноваження ОСОБА_2 відповідно до Посадової інструкції та те, що в ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у Волинській області було скорочено штат. Разом з тим, представник відповідача не заперечувала того, що ОСОБА_2 ще при первинному прийнятті на роботу подавав заяву про наявність у нього приватного інтересу в зв’язку з відповідною діяльністю його сестри. Однак, стверджувала, що дана справа стосується лише його повідомлення про конфлікт інтересів, яке було подане ним 25.09.2018. Вважає, що ОСОБА_2 свідомо не надав згоду на переведення, а просив переглянути висновок Укртрансбезпеки щодо способів врегулювання конфлікту, що є недоречним. Оскільки строк розгляду повідомлень 2 дні, а згоди на переведення не було, то був винесений наказ про звільнення. Питання врегулювання конфлікту досліджувало антикорупційне управління. Клопотання начальника управління Укртрансбезпеки у Волинській області розглядали при наданні висновку, але дійшли висновку про неможливість застосування запропонованих ним способів, оскільки конфлікт постійний.

Заслухавши пояснення позивача та його представника, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, та подані сторонами докази на підтвердження обґрунтованості заявлених вимог та заперечень, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено, що наказом Державної служби України з безпеки на транспорті від 15 грудня 2015 року №181-к ОСОБА_2 з 16 грудня 2015 року призначено на посаду старшого державного інспектора відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у Волинській області, за переведенням з ОСОБА_4 Укртрансінспекції у Волинській області Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті, з посадовим окладом відповідно до штатного розпису (а.с.12).

Відповідно до п.п.1.1., 1.5. Посадової інструкції старшого державного інспектора відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у енській області, затвердженої наказом Державної служби України з безпеки на транспорті 28.12.2016 р. №998 (надалі - Посадова інструкція), старший державний інспектор призначається на посаду і звільняється з посади наказом Державної служби України з безпеки» транспорті у встановленому законодавством порядку. Старший державний інспектор не є державним службовцем (а.с.14).

Разом з тим, згідно з п.2.50. Посадової інструкції серед завдань та обов‘язків старшого державного інспектора є дотримання вимог антикорупційного законодавства.

П.2 ч. 1. ст.28 Закону України «Про запобігання корупції» зобов'язує осіб, зазначених у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під, час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно.

16 грудня 2015 року, в день першого призначення його на посаду, ОСОБА_2, на виконання вищевказаних положень, на ім’я Голови Укртрансбезпеки ОСОБА_6 було оформлено повідомлення те, що його сестра, ОСОБА_5, має ліцензію на право надання послуг з внутрішніх перевезень пасажирів автобусами (а.с.18).

01 лютого 2016 року із повідомленням письмово ознайомився начальник управління Укртрансбезпеки у Волинській області ОСОБА_7

В подальшому, 25 вересня 2018 року ОСОБА_2 повідомив начальника ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у Волинській області ОСОБА_8 про те, що його рідна сестра, ОСОБА_5, є фізичною особою-підприємцем, яка згідно відомостей, що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, здійснює діяльність за кодами КВЕД - 49.31 «Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення» та 49.39 «Інший пасажирський наземний транспорт, н. в. і. у.» (основний), а тому, існує можливий конфлікт інтересів у випадку здійснення ним заходів державного нагляду та контролю за додержанням перевізником законодавства про автомобільний транспорт на автобусних маршрутах суб’єкта господарювання ФОП ОСОБА_5, а також у випадку настання дорожньо-транспортної пригоди, аварії чи події за участю транспортного засобу даного перевізника (а.с.25).

З пояснень в судовому засіданні сторін вбачається, що вказане повідомлення було написане ОСОБА_2 за результатами проведення перевірки ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у Волинській області на підставі наказу від 29.08.2018 №728, під час якої усім працівникам управління було надано тести на самостійне виявлення конфліктів інтересів. ОСОБА_2 тест не проходив, оскільки перебував у відпустці. Повідомлення подав після того, як вийшов з відпустки на роботу.

ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у Волинській області від 05.11.2018 р. №2563/21-18 доводиться та обставина, що необхідність подання в тому числі вищевказаного повідомлення ОСОБА_2 про наявність конфлікту інтересів викликана наказом Укртрансбезпеки від 29.08.2018р. №728 «Про проведення перевірки ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у Волинській області» (а.с.26).

25 вересня 2018 року начальником управління Укртрансбезпеки у Волинській області ОСОБА_9 на адресу Голови Державної служби України з безпеки на транспорті ОСОБА_10 було скеровано службову записку про наявність потенційного конфлікту інтересів у службовій діяльності старшого державного інспектора відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у Волинській області, за переведенням з ОСОБА_4 Укртрансінспекції у Волинській області Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті ОСОБА_2, а також запропоновано шляхи його врегулювання: не залучати ОСОБА_2 до заходів державного нагляду та контролю за дотриманням перевізником законодавства про автомобільний транспорт на автобусних маршрутах перевізника ФОП ОСОБА_5, а також покласти виконання обов’язку щодо проведення технічного розслідування причин настання дорожньо-транспортної пригоди на іншого працівника управління у випадку настання дорожньо-транспортної пригоди, аварій, подій на автомобільному транспорті за участі транспортного засобу даного перевізника.

17 жовтня 2018 року ОСОБА_2 було ознайомлено із повідомленням Державної служби України з безпеки на транспорті від 26 вересня 2018 року, з якого слідувало, що наявність потенційного конфлікту інтересів з урахуванням наявних в нього повноважень за таких обставин можливо врегулювати через застосування заходів, передбачених пунктами 5, 6 частини першої статті 29 Закону та частини другої статті 29 Закону, статтею 34 Закону, а саме шляхом переведення на іншу посаду (перебування на якій дозволить застосувати заходи урегулювання конфлікту інтересів у формі здійснення повноважень під зовнішнім контролем) або позбавлення приватного інтересу з урахуванням того, що конфлікт інтересів у діяльності має постійний характер і не може бути врегульований шляхом усунення мене від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті, обмеження доступу до інформації чи перегляду його повноважень та функцій, зважаючи на покладені завдання і реакції відповідно до посадової інструкції та нормативно-правові акти, які регламентують специфіку діяльності саме того підрозділу (в тому числі під час здійснення рейдових перевірок), де він виконую свої посадові обов’язки. Враховуючи викладене відповідач запропонував ОСОБА_2 перевестись на іншу вакантну посаду старшого державного інспектора відділу надання адміністративних послуг ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у Львівській області та повідомив, що у разі незгоди перейти на будь-яку запропоновану мені вакантну посаду, щодо мене будуть вжиті заходи, передбачені положеннями частини другої статті 34 Закону України «Про запобігання корупції» (а.с.28-29).

У відповідь на вищевказане повідомлення ОСОБА_2 17 жовтня 2018 року засобами електронного зв’язку за вих.№28914/20/18-18 скерував на адресу Голови Укртрансбезпеки ОСОБА_10 заяву, в якій, обгрунтувавши посиланням на норми чинного законодавства, передчасність зазначених в Повідомленні висновків і пропозицій, просив відповідача переглянути свої висновки щодо характеру конфлікту інтересів в його діяльності і обраного шляху його врегулювання та врегулювати цей конфлікт шляхом усунення його від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті (а.с.30).

18 жовтня 2018 року Головою Укртрансбезпеки ОСОБА_10 було видано наказ №2347-К про звільнення ОСОБА_2 з займаної посади з 18 жовтня 2018 року відповідно до п.9 ст.36 КЗпП України, п.6 ч.1 ст.29 та ч.2 ст.34 ЗУ «Про запобігання корупції». Підстава: повідомлення Державної служби України з безпеки на транспорті від 26 вересня 2018 року №8216/11/15-18 (а.с.13).

Однак, суд вважає, що таке рішення відповідача суперечать чинному законодавству та фактичним обставинам справи, з огляду на наступне.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про запобігання корупції» потенційний конфлікт інтересів - наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об'єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень;

приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі умовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв'язку з членством або дальністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

Посадові завдання і обов’язки старшого державного інспектора відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у Волинській області визначені розділом ІІ його Посадової інструкції.

Так, зокрема відповідно до п.п. 2.1, 2.4, 2.12-2.13, 2.18 посадової інструкції, до повноважень ОСОБА_2 входить: здійснювати нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства у сфері автомобільного транспорту; здійснювати контроль за додержанням умов перевезень, визначених дозволом на перевезення пасажирів на міжобласних автобусних маршрутах; у межах компетенції брати участь та проводити технічне розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій, подій на автомобільному транспорті; здійснювати контроль за додержанням перевізниками вимог режиму праці та відпочинку, що здійснюють перевезення пасажирів автомобільним експортом.

В судовому засіданні встановлено і це не заперечується відповідачем ОСОБА_11 службою України з безпеки на транспорті, що у діяльності позивача ОСОБА_2 виник потенційний конфлікт інтересів, який пов’язаний з тим, що його сестра ОСОБА_5 є ФОП і здійснює діяльність у сфері пасажирських перевезень.

Службовою запискою начальника управління Укртрансбезпеки у Волинській області ОСОБА_9від 25.09.2018 року адресованою Голові Укртрансбезпеки ОСОБА_10 доводиться та обставина, що саме при виконанні вказаних обов’язків у ОСОБА_2 існує можливий конфлікт інтересів, через те, що рідна сестра, ОСОБА_5, є фізичною особою-підприємцем, яка згідно відомостей, що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, здійснює діяльність за кодом КВЕД - 49.31 «Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення».

Статтею 28 Закону України «Про запобігання корупції» передбачено, що безпосередній керівник особи або керівник органу, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади протягом двох робочих днів після отримання повідомлення про наявність у підлеглої йому особи реального чи потенційного конфлікту інтересів приймає рішення щодо врегулювання конфлікту інтересів, про що повідомляє відповідну особу.

Безпосередній керівник або керівник органу, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади, якому стало відомо про конфлікт інтересів підлеглої йому особи, зобов'язаний вжити передбачені цим Законом заходи для запобігання та врегулювання конфлікту інтересів такої особи.

Зовнішнє врегулювання конфлікту інтересів, згідно із статтею 29 Закону України «Про запобігання корупції», здійснюється шляхом:

- усунення особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів;

- застосування зовнішнього контролю за виконанням особою відповідного завдання, вчиненням нею певних дій чи прийняття рішень;

- обмеження доступу особи до певної інформації;

- перегляду обсягу службових повноважень особи;

- переведення особи на іншу посаду;

- звільнення особи.

Суд звертає увагу, що у своїй службовій записці начальник управління Укртрансбезпеки у Волинській області ОСОБА_9 запропонував шляхи врегулювання вказаного конфлікту, які зводились до того, щоб не залучати ОСОБА_2 дозаходів державного нагляду та контролю за дотриманням перевізником законодавства про автомобільний транспорт на автобусних маршрутах перевізника ФОП ОСОБА_5, а також покласти виконання обов’язку щодо проведення технічного розслідування причин настання дорожньо-транспортної пригоди на іншого працівника управління у випадку настання дорожньо-транспортної пригоди, аварій, подій на автомобільному транспорті за участі транспортного засобу даного перевізника.

Зовнішнє врегулювання конфлікту інтересів шляхом усунення особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів, відповідно до Закону України «Про запобігання корупції» допускається як у випадках, якщо конфлікт інтересів не має постійного характеру, так і у випадках, якщо конфлікт інтересів має постійний характер.

У випадку позивача конфлікт інтересів є потенційним, і має постійний характер, це пов’язано з безперервністю основного зареєстрованого виду діяльності ФОП ОСОБА_5 за кодами КВЕД 49.31 Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення та КВЕД 49.39 Інший пасажирський наземний транспорт. А тому, твердження сторони позивача про те, що потенційний конфлікт інтересів в діяльності ОСОБА_2 мав тимчасовий характер, не відповідають дійсності.

Разом з тим, в судовому засіданні встановлено, що при призначенні на посаду 16 грудня 2015 року ОСОБА_2 на ім’я голови Укртрансбезпеки ОСОБА_6 було оформлено повідомлення те, що його сестра, ОСОБА_5, має ліцензію на право надання послуг з внутрішніх перевезень пасажирів автобусами. 01 лютого 2016 року із повідомленням письмово ознайомився начальник управління Укртрансбезпеки у Волинській області ОСОБА_7

Доказів того, що щодо ОСОБА_2 після подання вказаного повідомлення були здійснені будь-які заходи реагування подано не було.

За інформацією, викладеною в п.2 листа ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у Волинській області від 5.11.2018 р. №2563/21-18 стверджується, що за період з 01.01.2016 року по даний час ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у Волинській області проведені дві рейдові перевірки перевізника ФОП ОСОБА_5, за наслідками яких були виявлені порушення законодавства про автомобільний транспорт та складені матеріали перевірки. У цих перевірках старший державний інспектор відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті ОСОБА_2 участі не брав у зв’язку з його повідомленням керівництва ОСОБА_4 про наявність конфлікту інтересів з суб’єктом господарювання ФОП ОСОБА_5 (а.с.26).

Тобто, протягом усього часу роботи ОСОБА_2 на посаді наявний в його діяльності конфлікт інтересів врегульовувався, і будь-які відомості про те, що впродовж усього часу перебування ОСОБА_2 на посаді старшого державного інспектора відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті таке врегулювання конфлікту інтересів в його діяльності призвело до негативних наслідків відсутні.

Статтями 31, 32, 33 та 34 Закону України «Про запобігання корупції» визначено заходи зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів у випадках, коли конфлікт інтересів має постійний характер. Такими заходами можуть бути: застосування зовнішнього контролю за виконанням особою відповідного завдання, вчиненням нею певних дій чи прийняття рішень, обмеження доступу особи до певної інформації, перегляд обсягу службових повноважень особи, переведення особи на іншу посаду, звільнення особи.

У своєму повідомленні (а.с.28-29) ОСОБА_11 служба України з безпеки на транспорті зазначає зокрема наступне: наявність потенційного конфлікту інтересів з урахуванням наявних повноважень за таких обставин можливо врегулювати через застосування заходів, передбачених пунктами 5, 6 частини першої статті 29 Закону та частини 2 статті 29 Закону, статтею 34 Закону, а саме шляхом переведення на іншу посаду (перебування на якій дозволить застосувати заходи урегулювання конфлікту інтересів у формі здійснення повноважень під зовнішнім контролем) або позбавлення приватного інтересу з урахуванням того, що конфлікт інтересів у діяльності має постійний характер і не може бути врегульований шляхом усунення від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті, обмеження доступу до інформації чи перегляду повноважень та функцій, зважаючи на покладені завдання і функції відповідно до посадової інструкції та нормативно-правові акти, які регламентують специфіку діяльності саме того підрозділу (в тому числі під час здійснення рейдових перевірок). Враховуючи викладене, ОСОБА_2 було запропоновано переведення на іншу вакантну посаду старшого державного інспектора відділу надання адміністративних послуг ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у Львівській області.

Відповідно до ч.1 ст.34 Закону України «Про запобігання корупції» переведення особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи на іншу посаду у зв’язку з наявністю реального чи потенційного конфлікту інтересів здійснюється за рішенням керівника органу, підприємства, установи, організації у разі, якщо конфлікт інтересів у її діяльності має постійний характер і не може бути врегульований шляхом усунення такої особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті, обмеження її доступу до інформації, перегляду її повноважень та функцій, позбавлення приватного інтересу та за наявності вакантної посади, яка за своїми характеристиками відповідає особистим та професійним якостям особи. Переведення на іншу посаду може здійснюватися лише за згодою особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи.

Відповідно до п.5 Розділу 1.1.3 Методичних рекомендацій щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів НАЗК, переведення особи,уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, або прирівняної до неї особи на іншу посаду (стаття 34 Закону) здійснюється:

при наявності реального чи потенційного конфлікту інтересів;

за рішенням керівника органу, підприємства, установи, організації;

якщо конфлікт інтересів має постійний характер;

якщо не може бути врегульований шляхом усунення такої особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті, обмеження її доступу до інформації, перегляду її повноважень та функцій, позбавлення приватного інтересу;

за наявності вакантної посади, яка за своїми характеристиками відповідає особистим та професійним якостям особи;

за наявності згоди на переведення особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи.

Тобто, переведення особи у випадку наявності конфлікту інтересів, що має постійний характер, може мати місце за відсутності можливості застосування іншого заходу врегулювання конфлікту інтересів, в тому числі -- шляхом усунення такої особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті.

Разом з тим, повідомлення Державної служби України з безпеки на транспорті не містить обґрунтованого висновку про наявні перешкоди для застосування інших передбачених законом заходів, зокрема, усунення особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті.

Суд звертає увагу, що згідно штатного розпису на 2018 рік в ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у Волинській області, штатна кількість працівників відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті станом на 05.10.2018 року становить 9 працівників, з них – 5 головних спеціалістів, і 3 старших державних інспекторів.

Дослідженням Посадової інструкції і старшого державного інспектора і головного спеціаліста відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті встановлено, що в коло завдань і повноважень останніх входять аналогічні завдання і обов’язки.

Згідно Постанови КМУ «Про затвердження Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті» №1567 від 08.11.2006 рейдова перевірка проводиться групою посадових осіб Укртрансбезпеки у кількості не менш як дві особи.

Наявність у штаті управління працівників з аналогічними повноваженнями свідчить про те, що зовнішнє врегулювання конфлікту інтересів в діяльності ОСОБА_2, можливе, адже вже і застосовувалося безпосереднім керівником, шляхом усунення останнього від виконання завдань, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті.

В п.1.1.3 Методичних рекомендацій щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів НАЗК наголошує, що процес врегулювання конфлікту інтересів є вкрай відповідальним, адже невірно обраний захід може призвести не тільки до неефективного врегулювання конфлікту інтересів, а й до кваліфікації таких діянь керівника як неправомірних.

Так, ч. 2 ст.34 Закону України «Про запобігання корупції» передбачено, що звільнення особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи з займаної посади у зв’язку з наявністю конфлікту інтересів здійснюється у разі, якщо реальний чи потенційний конфлікт інтересів у її діяльності має постійний характер і не може бути врегульований в інший спосіб, в тому числі через відсутність її згоди на переведення або на позбавлення приватного інтересу.

Отже відповідно, до вимог вказаного Закону звільнення з роботи є крайнім заходом.

Проаналізувавши досліджені у справі докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що відповідач не здійснив у відповідності до закону зовнішнє врегулювання конфлікту інтересів, не розглянув усі шляхи такого врегулювання, не взяв до уваги пропозицію начальника ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у Волинській області ОСОБА_9, і не навів переконливих доказів неможливості врегулювання конфлікту інтересів в діяльності ОСОБА_2 шляхом усунення його від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті,а в короткий проміжок часу застосував крайній захід у вигляді звільнення, а тому прийнятий наказ від 18.10.2018 № 2347-К про звільнення ОСОБА_2 з посади старшого державного інспектора відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у Волинській області з 18.10.2018, відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 36 КЗпП України та п.6 ч.1 ст.29, ч.2 ст.34 Закону України «Про запобігання корупції» є незаконним і таким, що підлягає скасуванню.

Відповідно до ч.2 ст.235 КЗпП України при винесенні рішення про поновлення на роботі орган, який розглядає трудовий спір, одночасно приймає рішення про виплату працівникові середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

Згідно п.32 постанови Пленуму Верховного Суду України від 6 листопада 1992 року №9 «Про практику розгляду судами трудових спорів», у випадках стягнення на користь працівника середнього заробітку за час вимушеного прогулу у зв'язку з незаконним звільненням або переведенням, відстороненням від роботи - невиконанням рішення про поновлення на роботі, затримкою видачі трудової книжки або розрахунку він визначається за загальними правилами обчислення середнього заробітку, виходячи із заробітку за останні два календарні місяці роботи.

Відповідно до п.8 р.4 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженої Кабінетом Міністрів України від 08 лютого 1995 року №100, нарахування виплат, що обчислюються із середньої заробітної плати за останні два місяці роботи, провадяться шляхом множення середньоденного (годинного) заробітку на число робочих днів/годин, у випадках, передбачених чинним законодавством, календарних днів, які мають бути оплачені за середнім заробітком. Середньоденна (годинна) заробітна плата визначається діленням заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом двох місяців робочі (календарні) дні на число відпрацьованих робочих днів (годин), а у випадках, передбачених чинним законодавством, - на число календарних днів за цей період.

Згідно довідки №323, виданої ОСОБА_11 службою України з безпеки на транспорті, середньоденний заробіток позивача ОСОБА_2 складав 472,26 грн.

Час вимушеного прогулу ОСОБА_2 з дня звільнення 19.10.2018 року його з займаної посади і по 10.04.2019 склав 122 робочих дні.

Розрахунок середнього заробітку позивача ОСОБА_2 за час вимушеного прогулу складає: 472,26 х 122 = 57615,72 грн.

Таким чином, за період вимушеного прогулу позивача ОСОБА_2 з 19.10.2018 по 10.04.2019 підлягає стягненню з відповідача Державної служби України з безпеки на транспортіна користь позивача середній заробіток в сумі 57615,72 грн. Виплата зазначеної суми повинна бути проведена за вирахуванням податку з доходів фізичних осіб та інших обов’язкових платежів.

В порядку ст.141 ЦПК України з відповідача підлягає стягненню на користь позивача судовий збір в розмірі 768,40 грн.

Окрім того, з відповідача підлягають стягненню понесені позивачем та документально підтверджені витрати на професійну правничу допомогу в повному обсязі в розмірі 4000 грн., оскільки такі витрати підтверджені відповідними доказами, та на думку суду, є співмірними зі складністю справи та наданими послугами, обсягом послуг та витраченим на них часом, ціною позову. Клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги в порядку ч.6 ст.137 ЦПК України стороною позивача не заявлялося.

Керуючись ст.ст. 12, 13, 17, 77, 78, 81, 141, 247, 259, 263, 264, 265, 430 ЦПК України, на підставі ст.ст. 36, 232, 233, 235 КЗпП України, суд –

УХВАЛИВ:

Позов задовольнити.

Визнати незаконним і скасувати наказ від 18.10.2018 № 2347-К про звільнення ОСОБА_2 з посади старшого державного інспектора відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у Волинській області з 18.10.2018, відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 36 КЗпП України та п.6 ч.1 ст.29, ч.2 ст.34 Закону України «Про запобігання корупції».

Поновити ОСОБА_2 (адреса: 45606 с. Рованці Луцького району Волинської області, вул. Будівельна, 32 РНОКПП НОМЕР_1) на посаді старшого державного інспектора відділу державного контролю та нагляду за безпекою на транспорті ОСОБА_4 Укртрансбезпеки у Волинській області з 19.10.2018.

Стягнути з Державної служби України з безпеки на транспорті (адреса: 01135 м. Київ, пр. Перемоги, 14, ЄДРПОУ 39816845) в користь ОСОБА_2 (адреса: 45606 с. Рованці Луцького району Волинської області, вул. Будівельна, 32 РНОКПП НОМЕР_1) 57 615 (п’ятдесят сім тисяч шістсот п’ятнадцять) гривень 72 копійки середнього заробітку за період вимушеного прогулу та 4 000 (чотири тисячі) гривень витрат на правничу допомогу.

Допустити негайне виконання рішення суду в частині поновлення на роботі та в частині стягнення середньомісячної заробітної плати за один місяць.

Стягнути з Державної служби України з безпеки на транспорті (адреса: 01135 м. Київ, пр. Перемоги, 14, ЄДРПОУ 39816845) в дохід держави судовий збір в розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) гривень 40 копійок.

Рішення може бути оскаржене до Волинського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги через Луцький міськрайонний суд Волинської області протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо її не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 23.04.2019 року.

Суддя Луцького міськрайонного суду І.Б. Плахтій

Джерело: ЄДРСР 81404236
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку